ا

  • ابدی.فاطمه اعتباریابی مؤلفه‌های اساسی برنامه درسی دانشجو با استفاده از تحلیل ساختاری تأییدی [ دوره16, شماره 60 - بهار سال 1398]
  • ابراهیم آبادی.فرهاد مدیریت «چرخه شایستگی» و برنامه ریزی آموزشی در دوره کارشناسی فناوری اطلاعات [ دوره15, شماره 58 - پاییز سال 1397]
  • ابراهیم زاده.عیسی راهکارهای اعتلای شایستگی های حرفه ای معلمان و تعیین اثربخشی آن‌ها [ دوره16, شماره 60 - بهار سال 1398]
  • ابراهیم زاده.عیسی بررسی انواع تعامل در محیط های یادگیری الکترونیکی با کیفیت یادگیری در پردیس های مجازی [ دوره14, شماره 52 - بهار سال 1396]
  • ابراهیم کافوری.کیمیا بررسی نقش عناصر برنامه درسی کلاین در افت تحصیلی درس ریاضی سال اول دوره متوسطه از دیدگاه شرکای برنامه درسی [ دوره12, شماره 44 - بهار سال 1394]
  • ابراهیمی هرستانی.اصغر واکاوی برنامه درسی مغفول برای تربیت جنسی دانش‌آموزان پسر مقطع راهنمایی تحصیلی [ دوره12, شماره 44 - بهار سال 1394]
  • ابراهیمی.سارا مرور نظام‌مند مطالعات کلاس‌های چندپایه [ دوره18, شماره 71 - زمستان سال 1400]
  • ابراهیمی.سارا پیش‌بینی نظم دهی یادگیری براساس خودکارآمدی تحصیلی و علاقه به مطالعه با واسطه گری راهبردهای پردازش اطلاعات [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]
  • ابوالحسنی.زهرا ارائة چارچوب پیشنهادی برای برنامه درسی کار و فناوری مقطع متوسطه اول با تأکید بر الگوی کلاس معکوس [ دوره16, شماره 61 - تابستان سال 1398]
  • ابوالقاسمی نج فآبادی.مهدی کارکرد سبک های تفکر و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی دربین دانشجویان دانشکده های فنی مهندسی و روان شناسیو علوم تربیتی دانشگاه تهران [ دوره7, شماره 25 - بهار سال 1389]
  • ابوالقاسمی.عباس مقایسۀ نقش ارزشیابی توصیفی در کاهش اضطراب و افزایش اعتماد به‌نفس دانش‌آموزان ابتدایی در مدارس مجری با مدارس سنتی [ دوره7, شماره 27 - پاییز سال 1389]
  • ابوالقاسمی.محمود تحلیل جایگاه مؤلفه‌های تربیت شهروندی در محتوای برنامه درسی علوم اجتماعی دوره متوسطه [ دوره10, شماره 37 - تابستان سال 1392]
  • ابوالقاسمی.محمود واکاوی پیامدها و سازوکارهای جهانی شدن برنامه‌های درسی آموزش عالی [ دوره10, شماره 38 - پاییز سال 1392]
  • ابوالمعالی.خدیجه مقایسه اضطراب مدرسه و مؤلفه‌های آن در دانش‌آموزان پایه چهارم در دو سیستم ارزشیابی سنتی و توصیفی [ دوره10, شماره 39 - زمستان سال 1392]
  • ابوالمعالی.خدیجه تأثیر آموزش به روش بازی بر پیشرفت تحصیلی درس زبان انگلیسی و مهارت ابراز وجود زبان‌آموزان 8 تا 12 ساله [ دوره16, شماره 60 - بهار سال 1398]
  • اجتهادی.مصطفی تواناییها و قابلیت دانش آموختگان در پاسخ به نیاز بازار کار به منظور ارائه چهار چوب ادراکی مناسب [ دوره3, شماره 10 - تابستان سال 1385]
  • اجتهادی.مصطفی آسیب‌شناسی ساختار نظام آموزش عالی در اجرای برنامه‌های پنجساله توسعه ‌بخش آموزش عالی به منظور ارائه راهبردهای مناسب [ دوره4, شماره 15 - پاییز سال 1386]
  • اجتهادی.مصطفی ارائه الگوی مفهومی مدیریت کیفیت فراگیرمتناسب با آموزش و پرورش متوسطه و سنجش میزان تناسب آن [ دوره2, شماره 5 - بهار سال 1384]
  • احتشامی.طیبه میزان فرسودگی شغلی مدیران ادارۀ کل و ادارات آموزش و پرورش شهر اصفهان [ دوره7, شماره 25 - بهار سال 1389]
  • احدی.حسن تأثیر عوامل انگیزشی ـ اجتماعی خواندن در خانه و مدرسه برنگرش خواندن دانش‌آموزان پایه چهارم و پنجم ابتدایی [ دوره9, شماره 35 - زمستان سال 1391]
  • احدی.حسن تأثیر سه منبع قدرت در مدرسه روی اطاعت محض دانش‌آموزان [ دوره4, شماره 13 - بهار سال 1386]
  • احقر.قدسی بررسی تطبیقی و تحلیلی نظام آموزش عالی از راه دوردر کشورهای انگلستان، هند و ایران [ دوره9, شماره 32 - بهار سال 1391]
  • احمد آبادی ارانی.نجمه تبیین محتوای برنامه درسی تربیت اخلاقی از منظر تحلیل مقایسه‌ای آرای کانت و ملا احمد نراقی [ دوره15, شماره 56 - بهار سال 1397]
  • احمد آبادی ارانی.نجمه دلالت‌های برنامه درسی چندفرهنگی میشل فوکو و هنری ژیرو بر اصلاح و بازطراحی برنامه درسی دوره ابتدایی ایران [ دوره16, شماره 60 - بهار سال 1398]
  • احمد آبادی ارانی.نجمه تبیین بازتولید فرهنگی ـ طبقاتی دانشگاهی با تأکید بر مؤلفه‌های ناهمسوی برنامه درسی پنهان به ‌منظور طرح ملاحظات کاربردی دانشگاهی [ دوره12, شماره 47 - زمستان سال 1394]
  • احمد آبادی ارانی.نجمه ناسازواری‌ها و چالش‌های برنامه درسی انتقادی هنری ژیرو در مواجهه منطقی با بنیادهای فلسفی تربیت اسلامی [ دوره18, شماره 68 - بهار سال 1400]
  • احمد آبادی ارانی.نجمه تحلیل و نقد دلالت‌های تعلیم و تربیت چندفرهنگی با تأکید بر آرای میشل فوکو [ دوره16, شماره 61 - تابستان سال 1398]
  • احمد نژاد.محمود بررسی رابطه بین هوش هیجانی و کیفیت زندگی کاری با سازگاری شغلی در بین معلمان رسمی و حق التدریس مقطع ابتدایی شهرستان سردشت در سال تحصیلی 90 ـ 89 [ دوره9, شماره 32 - بهار سال 1391]
  • احمدابادی ارانی.نجمه تبیینی نو از مؤلفه‌های برنامه درسی پنهان با تأکید بر پدیدارشناسی ون منن [ دوره14, شماره 54 - پاییز سال 1396]
  • احمدبیگی. فاطمه طراحی مدل برنامۀ درسی کارآفرینی اجتماعی در آموزش عالی بر اساس الگوی اکر [ دوره19, شماره 72 - بهار سال 1401]
  • احمدپور مبارکه.فاطمه بررسی رابطه بین باورها و مؤلفه‌های ساخت و سازگرایی در محیط کلاس درس ریاضی [ دوره10, شماره 36 - بهار سال 1392]
  • احمدی حاجی.ام البنین شناسایی موانع درس‌پژوهی در دورۀ ابتدایی از منظر کارگزاران آموزشی [ دوره17, شماره 66 - پاییز سال 1399]
  • احمدی ده قطب الدینی.محمد تأثیر عوامل انگیزشی ـ اجتماعی خواندن در خانه و مدرسه برنگرش خواندن دانش‌آموزان پایه چهارم و پنجم ابتدایی [ دوره9, شماره 35 - زمستان سال 1391]
  • احمدی ده‌قطب‌الدینی.محمد رابطۀ بین وضعیت اجتماعی ـ اقتصادی خانواده، راهبردهای یادگیری و توانایی حل مسأله ریاضی در میان دانشجویان [ دوره7, شماره 25 - بهار سال 1389]
  • احمدی هدایت.حمید تحلیل و نقد دلالت‌های تعلیم و تربیت چندفرهنگی با تأکید بر آرای میشل فوکو [ دوره16, شماره 61 - تابستان سال 1398]
  • احمدی هدایت.حمید ناسازواری‌ها و چالش‌های برنامه درسی انتقادی هنری ژیرو در مواجهه منطقی با بنیادهای فلسفی تربیت اسلامی [ دوره18, شماره 68 - بهار سال 1400]
  • احمدی یگانه.طیبه توافق و عدم توافق در زمینه مؤلفه‌های هویت ملی و تلویحات آن در نظام آموزش و پرورش ایران [ دوره9, شماره 33 - تابستان سال 1391]
  • احمدی.احمد مقایسه کیفیت آموزشی وپرورشی دبیرستانهای غیر انتفاعی با دبیرستانهای دولتی شهر اصفهان در سال تحصیلی84-1383 [ دوره3, شماره 10 - تابستان سال 1385]
  • احمدی.پروین تحلیل محتوای برنامه‌های فرهنگی دوره متوسطه بر اساس نمادهای ملی و مذهبی [ دوره9, شماره 35 - زمستان سال 1391]
  • احمدی.پروین جایگاه اخلاق زیست محیطی در برنامه درسی دوره ابتدایی ایران [ دوره10, شماره 36 - بهار سال 1392]
  • احمدی.پروین شناسایی جایگاه برنامه درسی تربیت جنسی در نظام آموزشی [ دوره17, شماره 67 - زمستان سال 1399]
  • احمدی.پروین واکاوی تجارب معلمان از برنامۀ درسی اجراشدۀ مطالعات اجتماعی پایۀ ششم ابتدایی در بعد تربیت شهروندی [ دوره19, شماره 72 - بهار سال 1401]
  • احمدی.پروین شناسایی و تبیین ابعاد، مؤلفه‌ها و شاخص‌های شایستگی معلم به‌مثابه یادگیرنده مادام‌العمر: یک مطالعه سنتز پژوهی [ دوره19, شماره 74 - پاییز سال 1401]
  • احمدی.پروین عوامل مؤثر بر آسیب¬های توسعه حرفه¬ای دانشجو معلمان [ دوره20, شماره 3 - پاییز سال 1402]
  • احمدی.حبیب آموزش زبان انگلیسی از طریق رسانه‌های نوین با تدوین محتوای ایرانی اسلامی [ دوره14, شماره 53 - تابستان سال 1396]
  • احمدی.خدیجه تبیین تجربة متخصصین تعلیم و تربیت و مدرسان زبان انگلیسی برای آموزش زبان انگلیسی در دورة اول متوسطه [ دوره17, شماره 64 - بهار سال 1399]
  • احمدی.ساره پیش‌بینی راهبرد‌های مقابله‌ای تحصیلی براساس باورهای خودکارآمدی و جهت‌گیری هدف دانشجویان دانشگاه شیراز [ دوره8, شماره 31 - زمستان سال 1390]
  • احمدی.ساره بررسی میزان سواد خواندن دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی شهر شهریار و مقایسه آن با متوسط عملکرد دانش‌آموزان پایه چهارم کل کشور [ دوره10, شماره 39 - زمستان سال 1392]
  • احمدی.سعید مقایسه مهارت‌های تدریسِ معلمان فارغ‌التحصیل از دانشگاه آزاد اسلامی، دولتی و پیام‌نور [ دوره7, شماره 2 - بهار سال 1390]
  • احمدی.سعید رابطه‌ی میان اضطراب ریاضی و سبک‌های یادگیری دانش‌آموزان [ دوره8, شماره 31 - زمستان سال 1390]
  • احمدی.سید احمد مقایسه عوامل موثر بر افت تحصیلی دانش اموزان شاهد و غیر شاهد دبیرستانهای دخترانه شهر اصفهان [ دوره3, شماره 9 - بهار سال 1385]
  • احمدی.سید احمد بررسی رابطۀ بین سبک‌های رهبری مدیران با سلامت سازمانی در مدارس متوسطۀ شهرستان لنجان در سال تحصیلی 88 ـ 87 [ دوره7, شماره 27 - پاییز سال 1389]
  • احمدی.سید احمد تأثیر آموزش منظم به والدین بر روابط خانوادگی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطۀ شهرستان فلاورجان [ دوره5, شماره 17 - بهار سال 1387]
  • احمدی.سید احمد مشکلات انضباطی دانش‌آموزان و ارائه یک الگوی انضباطی مناسب در مدارس دخترانه ابتدایی شهرستان شهرضا [ دوره4, شماره 16 - زمستان سال 1386]
  • احمدی.سیداحمد تأثیر آموزش روشهای تربیتی براساس دیدگاه خواجه نصیرالدین طوسی بر تغییر نگرش مادران در تربیت فرزندان [ دوره4, شماره 14 - تابستان سال 1386]
  • احمدی.سیداحمد بررسی میزان تطابق آموزشهای فنی و حرفه ای با اهداف برنامه سوم توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی از دیدگاه مدیران هنرستان استان اصفهان [ دوره1, شماره 1 - بهار سال 1383]
  • احمدی.طاهره شناسایی و تبیین ابعاد، مؤلفه‌ها و شاخص‌های شایستگی معلم به‌مثابه یادگیرنده مادام‌العمر: یک مطالعه سنتز پژوهی [ دوره19, شماره 74 - پاییز سال 1401]
  • احمدی.غلامرضا تأثیر کتاب فیلم زیست‌شناسی بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دوره متوسطه [ دوره3, شماره 12 - زمستان سال 1385]
  • احمدی.غلامرضا تأثیر نظارت و راهنمایی تعلیماتی بر پیشرفت تحصیلی زبان انگلیسی [ دوره7, شماره 27 - پاییز سال 1389]
  • احمدی.غلامرضا رابطه بین منابع قدرت مدیر و انواع فرهنگ سازمانی در مدارس متوسطه و راهنمایی شهرستان خمین [ دوره6, شماره 21 - بهار سال 1388]
  • احمدی.غلامرضا نیاز سنجی مدیران دبیرستانها و کارکنان ستادی آموزش و پرورش شهر اصفهان در زمینه فناوری اطلاعات در سال تحصیلی 83-84 [ دوره3, شماره 10 - تابستان سال 1385]
  • احمدی.غلامرضا تفکر خلاق و رابطه آن با موفقیت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان [ دوره6, شماره 21 - بهار سال 1388]
  • احمدی.غلامرضا جوّ سازمانی دانشگاه صنعتی اصفهان و ارتباط آن با سلامت روان دانشجویان در سال تحصیلی 88 ـ 1387 [ دوره6, شماره 23 - پاییز سال 1388]
  • احمدی.غلامرضا دیدگاه اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان نسبت به ارزشیابی استاد توسط دانشجو و ارزشیابی دانشجو توسط استاد [ دوره7, شماره 27 - پاییز سال 1389]
  • احمدی.غلامرضا تأثیر روش آموزش علوم مبتنی بر پژوهش بر پیشرفت تحصیلی و مهارت حل مسئله دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی ناحیه یک شهر یزد [ دوره14, شماره 54 - پاییز سال 1396]
  • احمدی.غلامرضا مشکلات یاددهی و یادگیری درس زبان انگلیسی دانش‌آموزان دوره متوسطه شهر اصفهان از دیدگاه دبیران [ دوره6, شماره 22 - تابستان سال 1388]
  • احمدی.غلامرضا شناخت و کاربرد الگوهای نوین تدریس در میان اساتید گروه علوم انسانی [ دوره9, شماره 35 - زمستان سال 1391]
  • احمدی.غلامرضا بررسی نحوۀ گذران اوقات فراغت استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد و دانشگاه دولتی شهرکرد [ دوره7, شماره 27 - پاییز سال 1389]
  • احمدی.غلامرضا رابطۀ بین رهبری تحولی و هوش هیجانی مدیران دبیرستانهای دخترانۀ شهر اصفهان [ دوره7, شماره 25 - بهار سال 1389]
  • احمدی.غلامرضا طراحی مدل نرم افزاری اموزش ریاضی بر اساس رویکرد سازنده گرایی [ دوره2, شماره 7 - پاییز سال 1384]
  • احمدی.غلامرضا میزان به‌کارگیری معیارهای تدریس اثربخش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان از نظر دانشجویان در سال تحصیلی 86ـ1385 [ دوره4, شماره 15 - پاییز سال 1386]
  • احمدی.غلامعلی طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامه ‌درسی زمینه- محور با تاکید بر ارتباط‌گرایی برای آموزش علوم تجربی [ دوره18, شماره 71 - زمستان سال 1400]
  • احمدی.غلامعلی شناسایی اصول حاکم بر برنامۀ درسی علوم تجربی مبتنی بر نظریۀ کنشگر – شبکه بر اساس رویکرد فراترکیب [ دوره19, شماره 72 - بهار سال 1401]
  • احمدی.غلامعلی تحلیل محتوای کتاب‌های علوم اجتماعی دوره ابتدایی بر اساس رویکرد زمینه محور [ دوره15, شماره 58 - پاییز سال 1397]
  • احمدی.غلامعلی بررسی میزان توجه به مؤلفه‌های سواد مالی و اقتصادی در محتوای کتاب‌های درسی دوره ابتدایی [ دوره12, شماره 47 - زمستان سال 1394]
  • احمدی.غلامعلی شناسایی مشکلات فرایند ارزشیابی برنامه‌های درسی و ارائه رهکارهایی برای رفع آن [ دوره10, شماره 36 - بهار سال 1392]
  • احمدی.غلامعلی ارائه مدلی برای معلم اثربخش و بررسی تناسب آن با استلزامات اسناد بالادستی نظام آموزش‌وپرورش ایران [ دوره14, شماره 55 - زمستان سال 1396]
  • احمدی.غلامعلی آموزش جمع و تفریق: مطالعه مقایسه‌ای در باره اهداف برنامه و محتوای کتب درسی ریاضی پایه‌ی اول ابتدایی کشورهای ایران، ژاپن و آمریکا [ دوره12, شماره 46 - پاییز سال 1394]
  • احمدی.غلامعلی بررسی میزان توجه به مؤلفه‌های آموزش برای توسعه پایدار در برنامه درسی علوم اجتماعی دوره ابتدایی [ دوره15, شماره 57 - تابستان سال 1397]
  • احمدی.فاطمه زهرا تحليل مفهوم شايستگي ديجيتال در نظام تربيت عمومي [ دوره20, شماره 3 - پاییز سال 1402]
  • احمدی.مجید رابطه‌ی میان اضطراب ریاضی و سبک‌های یادگیری دانش‌آموزان [ دوره8, شماره 31 - زمستان سال 1390]
  • احمدیان.مینا تحلیل محتوای کتاب‌های درسی علوم تجربی دوره ابتدایی از لحاظ میزان پرداختن به انواع پرسش‌های درسی [ دوره11, شماره 43 - زمستان سال 1393]
  • اخوان تفتی.مهناز نمودها و فراوانی‌‌ی خشونت‌نمادین در برنامه درسی‌ی دوره ابتدایی مدارس تهران [ دوره20, شماره 2 - تابستان سال 1402]
  • اخوت.علی محمد تأثیر روش آموزش علوم مبتنی بر پژوهش بر پیشرفت تحصیلی و مهارت حل مسئله دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی ناحیه یک شهر یزد [ دوره14, شماره 54 - پاییز سال 1396]
  • ادیب منش.مرزبان تجارب زیسته معلمان دوره ابتدایی و متوسطه از چالش های تدریس و ارائه راهکارهایی به منظور توانمندسازی معلمان برای تدریس در فضای مجازی [ دوره18, شماره 70 - پاییز سال 1400]
  • ادیب منش.مرزبان آسیب شناسی وضعیت موجود برنامه معلم پژوهنده (پژوهش در عمل) و ارائه راهکارهایی جهت تقویت و گسترش آن در نظام آموزش و پرورش [ دوره19, شماره 4 - زمستان سال 1401]
  • ادیب منش.مرزبان بررسی تأثیر روش تدریس فعال بر عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان در درس علوم پایه سوم راهنمایی شهر اندیمشک [ دوره12, شماره 47 - زمستان سال 1394]
  • ادیب نیا.اسد مقایسه تأثیر روش تدریس حل مسأله با روش تدریس کاوشگری بر مهارت‌های حل مسأله اجتماعی دانش‌آموزان دختر در درس علوم اجتماعی پایه پنجم ابتدایی [ دوره10, شماره 36 - بهار سال 1392]
  • ادیب نیا.اسد مقایسه تأثیر روش تدریس همیاری با روش تدریس 5 ای بر پیشرفت تحصیلی و مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان پسر در درس علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی [ دوره12, شماره 46 - پاییز سال 1394]
  • ادیب.یوسف تأثیر اجرای شیوه‌های مختلف یادگیری مشارکتی بر خود کار آمدی عمومی دانش‌آموزان [ دوره13, شماره 49 - تابستان سال 1395]
  • ادیب.یوسف ادراک معلمان از ویژگی‌های تدریس مؤثر؛ یک بررسی پدیدارشناختی [ دوره12, شماره 44 - بهار سال 1394]
  • ادیب.یوسف یادگیری خدمات‌رسانی: کاربست نظریه تربیتی در عمل [ دوره15, شماره 59 - زمستان سال 1397]
  • ادیب.یوسف تجارب معلمان دورة ابتدایی از آزادسازی برنامه درسی: یک رویکرد پدیدارشناختی [ دوره17, شماره 64 - بهار سال 1399]
  • ادیب.یوسف تبیین بسترهای آزادسازی برنامه درسی در دورۀ ابتدایی [ دوره17, شماره 66 - پاییز سال 1399]
  • ادیب.یوسف تبیین اهمال‌‌‌کاری تحصیلی دانش‌آموزان متوسطه: یک مطالعه نظریه زمینه‌ای [ دوره16, شماره 60 - بهار سال 1398]
  • ادیب.یوسف بررسی تجربه دبیران علوم دوره دبیرستان از ماهیت علم: یک مطالعه پدیدارشناسی [ دوره13, شماره 51 - زمستان سال 1395]
  • ادیب.یوسف تأثیر آموزش مبتنی بر مغز در میزان یادگیری و آمادگی زبانی نوآموزان دورة پیش‌دبستانی [ دوره16, شماره 62 - پاییز سال 1398]
  • ادیبان.محبوبه واکاوی تجارب زیستۀ معلمان مدارس حاشیه‌ای (به لحاظ فرهنگی و جغرافیایی) از دانش‌آموزان به‌حاشیه رانده‌شده [ دوره17, شماره 67 - زمستان سال 1399]
  • ادیبان.محمد شناسایی مولفه های پرسشگری استراتژیک در راستای توسعه پایدار نظام آموزش عمومی [ دوره18, شماره 71 - زمستان سال 1400]
  • اربابی سرجو.عزیزالله نگرش دانش‌آموزان سوم راهنمایی شهر اصفهان نسبت به علم و فناوری، علوم مدرسه‌ای و محیط‌زیست [ دوره8, شماره 30 - پاییز سال 1390]
  • ارفع بلوچی.فاطمه ارزیابی محتوای برنامه درسی رشته علوم تربیتی گرایش آموزش و پرورش پیش دبستانی و دبستانی [ دوره10, شماره 38 - پاییز سال 1392]
  • ارفع.فاطمه تحلیلی بر وضعیت موجود و مطلوب تصمیم‌گیرندگان در فرایند طراحی و تدوین برنامه‌ درسی در آموزش صنعتی [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]
  • ازلی.مینا رابطه بین سبک‌های یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختردبیرستانی شهر اصفهان [ دوره9, شماره 33 - تابستان سال 1391]
  • استاد حسنلو.حسین تحلیل محتوای کتاب‌های علوم تجربی چهارم و پنجم براساس اهداف آموزشی مریل [ دوره9, شماره 33 - تابستان سال 1391]
  • اسحاقی.فاخته ارزیابی درونی دوره دکتری زبان و ادبیات فارسی‏ دانشگاه تهران مطالعه موردی [ دوره6, شماره 21 - بهار سال 1388]
  • اسد بیگی.پژمان تحلیل محتوای کتاب ریاضی 1 پایه اول متوسطه بر اساس تکنیک ویلیام رومی و حیطه شناختی بلوم [ دوره10, شماره 37 - تابستان سال 1392]
  • اسدالهی.فاطمه تحلیل محتوای کتاب تعلیمات اجتماعی ششم بر اساس مؤلفه‌های سند تحول بنیادین (هویت ملی، اخلاق، آداب و مهارت‌های زندگی ) [ دوره13, شماره 50 - پاییز سال 1395]
  • اسدپور.سعید طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامه ‌درسی زمینه- محور با تاکید بر ارتباط‌گرایی برای آموزش علوم تجربی [ دوره18, شماره 71 - زمستان سال 1400]
  • اسدی.مسعود راستی این همه هیاهو پیرامون الگو‌های تدریس برای چیست؟ [ دوره9, شماره 34 - پاییز سال 1391]
  • اسدیان عباس بلاغی.سیروس بررسی ترجیحات والدین و مربیان پیش از دبستان در خصوص برنامه درسی این دوره [ دوره20, شماره 4 - زمستان سال 1402]
  • اسدیان.سیروس تحلیل برنامه درسی پایه ششم ابتدایی از منظر توجه به حقوق تربیتی دانش‌آموزان از دیدگاه معلمان و دانش‌آموزان [ دوره17, شماره 64 - بهار سال 1399]
  • اسدیان.سیروس بررسی ترجیحات والدین و مربیان پیش از دبستان در خصوص برنامه درسی این دوره [ دوره20, شماره 4 - زمستان سال 1402]
  • اسفندیاری.محمد ارزیابی مدل باورهای خودکارآمدی معلمان به عنوان تعیین کننده میزان رضایت شغلی آنها و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان [ دوره9, شماره 32 - بهار سال 1391]
  • اسکندری.حسین رابطه شیوه‌های یادگیری کلب با صفات شخصیتی و عملکرد تحصیلی دانشجویان [ دوره9, شماره 35 - زمستان سال 1391]
  • اسلامی.ادریس بررسی جایگاه تفکر انتقادی در ادبیات داستانی کتاب‌های درسی «بخوانیم» دورة ابتدایی [ دوره16, شماره 63 - زمستان سال 1398]
  • اسلامیان.حسن بررسی گرایش دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته برنامه درسی به رویکردهای برنامه درسی [ دوره10, شماره 37 - تابستان سال 1392]
  • اسلامیان.حسن مطالعة رابطه بین میزان به‌کارگیری معیارهای تدریس اثربخش توسط استادان با روحیة علمی دانشجویان [ دوره15, شماره 56 - بهار سال 1397]
  • اسلامیان.حسن مقایسه اثربخشی روش‌های تدریس بحث گروهی و سخنرانی بر میزان یادگیری و رضایت دانش‌آموزان از تدریس، در درس دین و زندگی [ دوره10, شماره 38 - پاییز سال 1392]
  • اسلامیان.زهرا مطالعة رابطه بین میزان به‌کارگیری معیارهای تدریس اثربخش توسط استادان با روحیة علمی دانشجویان [ دوره15, شماره 56 - بهار سال 1397]
  • اسلامیان.مرضیه واکاوی آراء تربیتی فارابی مؤسس فلسفه اسلامی [ دوره10, شماره 37 - تابستان سال 1392]
  • اسلامیان.مرضیه تبیین مؤلفه‌های برنامه درسی مبتنی بر دیدگاه‌های تربیتی افلاطون و فارابی [ دوره11, شماره 40 - بهار سال 1393]
  • اسماعیلی شاد.بهرنگ رابطة بین وضعیت اجتماعی- اقتصادی و باورها و ارزش‌های دانش‌آموزان با نگرش به درس ریاضی با تأکید بر نقش واسطه‌ای فرهنگ مدرسه و فرایند آموزش ریاضی [ دوره16, شماره 62 - پاییز سال 1398]
  • اسماعیلی شاد.بهرنگ طراحی چارچوب نظری برنامۀ درسی آموزش اخلاق جنسی: یک پژوهش کیفی [ دوره18, شماره 69 - تابستان سال 1400]
  • اسماعیلی.الهه تبیین الگوی برنامۀ درسی چندفرهنگی درس علوم اجتماعی دورۀ اول متوسطه با تأکید بر رویکرد فمینیستی: سنتزپژوهی [ دوره19, شماره 72 - بهار سال 1401]
  • اسماعیلی.آرزو ساختار تصمیم گیری مطلوب در طراحی برنامه درسی آموزش عالی:دیدگاه اعضای هیات علمی و متخصصین برنامه درسی [ دوره9, شماره 34 - پاییز سال 1391]
  • اسماعیلی.رضا نیازسنجی توسعه فضاهای فرهنگی شهر نجف‌آباد [ دوره7, شماره 27 - پاییز سال 1389]
  • اسماعیلی.رضا برسی تحلیل پایان نامه های دانشجویان دوره کارشناسی مراکز آموزش عالی ضمن خدمت فرهنگیان استان اصفهان [ دوره1, شماره 2 - تابستان سال 1383]
  • اسماعیلی.کوروش اولویت بندی و مقایسه مؤلفه‌های شش‌گانه ایدئولوژی‌های برنامه درسی از منظر اعضای هیأت علمی دانشکده‌های علوم تربیتی شهر تهران [ دوره10, شماره 38 - پاییز سال 1392]
  • اسماعیلیان.فرانک تدوین الگوی طراحی آموزشی بر پایه اصول یادگیری معکوس [ دوره19, شماره 74 - پاییز سال 1401]
  • اشرف آبادی.مسعود رابطه شیوه‌های یادگیری کلب با صفات شخصیتی و عملکرد تحصیلی دانشجویان [ دوره9, شماره 35 - زمستان سال 1391]
  • اشرفی.سیامک تأثیر دو شیوه تدریس استقرایی و قیاسی بر نمرات ریاضی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه [ دوره7, شماره 2 - بهار سال 1390]
  • اشکان.فرشته نمودها و فراوانی‌‌ی خشونت‌نمادین در برنامه درسی‌ی دوره ابتدایی مدارس تهران [ دوره20, شماره 2 - تابستان سال 1402]
  • اصغر نژاد.علی اصغر مقایسه ترجیحات فکری دانش‌آموزان دختر پایه‌های دوم، سوم و چهارم رشته ریاضی در مقطع متوسطه شهر مشهد [ دوره10, شماره 39 - زمستان سال 1392]
  • اصغر نژاد.فاطمه تأثیر آموزش حل مسئله بر تغییرپذیری سبک‌شناختی وابسته به زمینه به مستقل از زمینه دانش‌آموزان متوسطه منطقه هلیلان (کهره) [ دوره14, شماره 53 - تابستان سال 1396]
  • اصغر نژاد.فاطمه تأثیر آموزش زیست شناسی به روش تفکر استقرایی بر سطوح یادگیری درس زیست شناسی دانش‌آموزان پسر پایه دوم متوسطه [ دوره12, شماره 44 - بهار سال 1394]
  • اصغر نژاد.فاطمه رابطه برنامه درسی پنهان با تحلیل رفتگی آموزشی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان [ دوره12, شماره 45 - بهار سال 1394]
  • اصغر نژاد.فاطمه تأثیر آموزش زیست شناسی به روش تفکر استقرایی بر افزایش خلاقیت دانش‌آموزان [ دوره11, شماره 43 - زمستان سال 1393]
  • اصغر نژاد.فاطمه اثربخشی آموزش حل مسأله بر کاهش اضطراب ریاضی دانش‌آموزان با سبک شناختی وابسته به زمینه در سال تحصیلی 1392 ـ 1391 [ دوره12, شماره 46 - پاییز سال 1394]
  • اصغری نکاح.سیدمحسن ارزشیابی تجهیزات و امکانات محیط کارگاهی در برنامه درسی دوره متوسطه‌ی حرفه‌ای دانش-آموزان با نیازهای ویژه [ دوره14, شماره 52 - بهار سال 1396]
  • اصغری.ملیحه ارائه چارچوب ادراکی برای تبیین اثرات و پیامدهای سیاست‌گذاری برنامه درسی در نظام آموزش‌وپرورش ایران [ دوره19, شماره 73 - تابستان سال 1401]
  • اطهری.زینب السادات بررسی مؤلفه‌های ارزشیابی واحد درسی و اجرای موردی آن توسط دانشجو معلمان مرکز شهیدرجایی دانشگاه فرهنگیان اصفهان [ دوره12, شماره 44 - بهار سال 1394]
  • اعتضادی.مریم مشکلات مراکز آموزش از راه دور از دیدگاه دبیران و دانش‌آموزان دوره متوسطۀ شهر اصفهان در سال تحصیلی 88 ـ1387 [ دوره6, شماره 23 - پاییز سال 1388]
  • اعتمادی زاده.هدایت الله شناسایی و طبقه‌بندی مسائل اساسی دانش‌آموزان دورة ابتدایی در ارتباط با جنسیت و مسائل جنسی [ دوره15, شماره 59 - زمستان سال 1397]
  • اعجم.علی اکبر داستان هایی برای برنامه فلسفه بزای کودکان مبتنی بر تفکر انتقادی [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]
  • اعظمی.امیر بررسی صلاحیت‌ها و مهارت‌های مورد نیاز آموزشگران هنرستان‌های کشاورزی با بهره‌گیری از روش دلفی: مطالعه موردی در استان کرمانشاه [ دوره9, شماره 35 - زمستان سال 1391]
  • اعلائی هره دشت.غلامحسین تحلیل معرفت عقلانی مطرح شده در آیات قرآن کریم بر اساس تفسیرالمیزان و دلالت‌های آن بر اهداف برنامه‌های درسی تربیت دینی [ دوره9, شماره 33 - تابستان سال 1391]
  • افتخاری.جابر بررسی کتاب‌های درسی فارسی دوره اول آموزش متوسطه با تاکید بر تفکر مراقبتی [ دوره19, شماره 74 - پاییز سال 1401]
  • افتخاری.حجت بررسی کتاب‌های درسی فارسی دوره اول آموزش متوسطه با تاکید بر تفکر مراقبتی [ دوره19, شماره 74 - پاییز سال 1401]
  • افراسیابی.رویا طراحی چارچوب نظری برنامۀ درسی آموزش اخلاق جنسی: یک پژوهش کیفی [ دوره18, شماره 69 - تابستان سال 1400]
  • افراسیابی.رویا شناسایی شاخص‌های موثر بر تربیت اقتصادی با رویکرد کارآفرینی در دوره ی ابتدایی آموزش و پرورش خراسان شمالی [ دوره19, شماره 74 - پاییز سال 1401]
  • افشاری.معصومه تأثیر روش تدریس مشارکتی بر گروهگرایی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دوره متوسطه در شهر مشهد [ دوره9, شماره 33 - تابستان سال 1391]
  • افضل خانی.مریم بررسی شیوه‌های بهینه در مشارکت اثر بخش اولیا و مردم در مدارس [ دوره10, شماره 36 - بهار سال 1392]
  • افقی.نادر مقایسه تأثیر روش تدریس همیاری ( مشارکتی)، اکتشافی و سخنرانی بر پیشرفت تحصیلی و نگرش نسبت به درس فیزیک [ دوره11, شماره 42 - پاییز سال 1393]
  • افکاری.فرشته دانش مورد نیاز آموزگاران ریاضی برای تدریس مجازی پایۀ سوم ابتدایی [ دوره19, شماره 72 - بهار سال 1401]
  • افکاری.فرشته اثربخشی آموزش معکوس بر تاب‌آوری تحصیلی دانش‌آموزان [ دوره18, شماره 68 - بهار سال 1400]
  • افیونی.صفورا مطالعه امکان سنجی اجرای دوره آموزش مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان (اصفهان) [ دوره10, شماره 39 - زمستان سال 1392]
  • اقبال.فرزانه ارزیابی توانمندسازها در مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بهره‌گیری از الگوی سرآمدی سازمانی [ دوره6, شماره 21 - بهار سال 1388]
  • اکبری بورنگ.محمد بررسی رابطه بین ذهنیت فلسفی و جهت گیری‌های برنامه درسی دبیران مدارس متوسطه شهر زاهدان در سال تحصیلی 92-1391 [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]
  • اکبری بورنگ.محمد بررسی رابطه بین برنامه درسی پنهان با سبک‌های تفکر و ارتباطی دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه شهر مهران [ دوره19, شماره 73 - تابستان سال 1401]
  • اکبری بورنگ.محمد طراحی الگوی برنامه‌درسی آموزش ترکیبی برای نظام آموزش عالی بر اساس الگوی اَکِر [ دوره14, شماره 53 - تابستان سال 1396]
  • اکبری بورنگ.محمد شناسایی مؤلفه‌های فرهنگ یادگیری دانش‌آموزان دورۀ اول ابتدایی: رویکردی قوم‌نگارانه [ دوره19, شماره 72 - بهار سال 1401]
  • اکبری عمروآبادی.احمدرضا تأثیر شیوه های مختلف تدریس در افزایش کیفیت دوره های آموزش ضمن خدمت دبیران شیمی دوره متوسطه [ دوره7, شماره 25 - بهار سال 1389]
  • اکبری منجرموئی.فاطمه رابطه بین ابعاد استاد اثربخش از دیدگاه دانشجویان با سبک‌های یادگیری آنها [ دوره12, شماره 45 - بهار سال 1394]
  • اکبری نودهی.امین نقش هوشمندسازی مدارس بر کیفیت یادگیری دانش‌آموزان دوره ابتدایی شهرستان نکا [ دوره13, شماره 51 - زمستان سال 1395]
  • اکبری.احمد شاخص¬ها و مؤلفه¬های برنامه¬درسی تربیت دینی در دانشگاه: سنتزپژوهی پیشینه پژوهشی براساس رویکرد روبرتس [ دوره20, شماره 3 - پاییز سال 1402]
  • اکبری.بهمن جدول مقاله شماره 5 [ دوره4, شماره 16 - زمستان سال 1386]
  • اکبری.بهمن رابطۀ بین وضعیت اجتماعی ـ اقتصادی خانواده، راهبردهای یادگیری و توانایی حل مسأله ریاضی در میان دانشجویان [ دوره7, شماره 25 - بهار سال 1389]
  • اکبری.مهناز بررسی رابطه رویکردهای مطالعه با پیشرفت تحصیلی و برداشت از مفهوم یادگیری [ دوره16, شماره 61 - تابستان سال 1398]
  • اکرادی.احسان دانش مورد نیاز آموزگاران ریاضی برای تدریس مجازی پایۀ سوم ابتدایی [ دوره19, شماره 72 - بهار سال 1401]
  • الماسی.اسحاق بررسی رابطه رویکردهای مطالعه با پیشرفت تحصیلی و برداشت از مفهوم یادگیری [ دوره16, شماره 61 - تابستان سال 1398]
  • الهی باغان.محجوبه جایگاه اخلاق مراقبتی در برنامۀ درسی تربیت معلم: دورۀ آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان [ دوره18, شماره 69 - تابستان سال 1400]
  • الهی.علیرضا طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامۀ درسی تربیت بدنی و سلامت دورۀ اول متوسطه با رویکرد فرهنگی _ تربیتی [ دوره18, شماره 69 - تابستان سال 1400]
  • الهی.نسرین بررسی تأثیر کاربرد الگوی تدریس مشارکت حرفه‌ای مراقبت محور بر بعد روانی ـ حرکتی صلاحیت بالینی دانشجویان پرستاری [ دوره13, شماره 49 - تابستان سال 1395]
  • امام جمعه.سید محمدرضا بررسی میزان توجه به مؤلفه‌های سواد مالی و اقتصادی در محتوای کتاب‌های درسی دوره ابتدایی [ دوره12, شماره 47 - زمستان سال 1394]
  • امام جمعه.محمد رضا طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامه ‌درسی زمینه- محور با تاکید بر ارتباط‌گرایی برای آموزش علوم تجربی [ دوره18, شماره 71 - زمستان سال 1400]
  • امام جمعه.محمد رضا واکاوی شناخت مربیان از ویژگی‌های رشدی – آموزشی کودکان پیش از دبستان در ایران [ دوره19, شماره 4 - زمستان سال 1401]
  • امام جمعه.محمد رضا طراحی مدل توانمندسازی مربیان دوره پیش‌دبستانی با رویکرد "های اسکوپ" در ایران [ دوره19, شماره 73 - تابستان سال 1401]
  • امام جمعه.محمد رضا ارائه مدلی برای معلم اثربخش و بررسی تناسب آن با استلزامات اسناد بالادستی نظام آموزش‌وپرورش ایران [ دوره14, شماره 55 - زمستان سال 1396]
  • امام جمعه.محمد رضا شناسایی اصول حاکم بر برنامۀ درسی علوم تجربی مبتنی بر نظریۀ کنشگر – شبکه بر اساس رویکرد فراترکیب [ دوره19, شماره 72 - بهار سال 1401]
  • امامی.سید پیمان مقایسۀ اثربخشی مداخلۀ فرانظری ویژۀ دانش‌آموزان دارای فرسودگی تحصیلی با آموزش راهبردهای فراشناختی بر انگیزش تحصیلی دانش‌آموزان پسر مقطع دوم متوسطه [ دوره18, شماره 71 - زمستان سال 1400]
  • امامی.کبری بررسی تأثیر به‌کارگیری بازی‌های آموزشی در درس هندسه بر خلاقیت و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختر پایة سوم ابتدایی [ دوره16, شماره 61 - تابستان سال 1398]
  • امیدیان.مرتضی فراتحلیل اثربخشی آموزش‌های مبتنی بر رویکرد سازنده‌گرایی بر عملکرد تحصیلی در درس علوم تجربی [ دوره18, شماره 69 - تابستان سال 1400]
  • امیراحمدی.یونس تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی بر مبنای الگوی حل مسأله‌ دیویی [ دوره9, شماره 35 - زمستان سال 1391]
  • امیری.آمنه بدفهمی های ریاضی و عوامل بروز آن در دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی مبتنی بر تجارب زیسته دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان: (مطالعه کیفی) [ دوره18, شماره 70 - پاییز سال 1400]
  • امیری.پاکزاد بازنمایی تجارب زیستة معلمان از چالش¬های تدریس در کلاس¬های چندپایة دوزبانه [ دوره20, شماره 3 - پاییز سال 1402]
  • امین بیدختی.علی اکبر ارائه الگویی مبتنی بر بازخورد 360 درجه جهت ارزیابی عملکرد تحصیلی دانشجویان پذیرش شده بدون کنکور در مقطع تحصیلات تکمیلی [ دوره10, شماره 39 - زمستان سال 1392]
  • امین بیدختی.علی اکبر مدل‌سازی و تحلیل رابطه بین ویژگی‌های شناختی معلمین دوره ابتدایی و کاربرد فن‌آوری‌های اطلاعات و ارتباطات در فرآیند آموزش و یادگیری [ دوره15, شماره 58 - پاییز سال 1397]
  • امین خندقی.مقصود ارزشیابی تجهیزات و امکانات محیط کارگاهی در برنامه درسی دوره متوسطه‌ی حرفه‌ای دانش-آموزان با نیازهای ویژه [ دوره14, شماره 52 - بهار سال 1396]
  • امین خندقی.مقصود تحلیلی بر وضعیت برنامه درسی اجرا شده ریاضیات پایه چهارم ابتدایی [ دوره14, شماره 53 - تابستان سال 1396]
  • امین خندقی.مقصود تأثیر برنامه‌های درسی اوقات فراغت بر مهارت‌های فراغتی دانش‌آموزان پسر دوره متوسطه شهر مشهـد [ دوره12, شماره 46 - پاییز سال 1394]
  • امین یزدی.امیر عوامل فرهنگی مؤثر برتدریس خلاق از دیدگاه اساتید دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد [ دوره11, شماره 41 - تابستان سال 1393]
  • امینی.رقیه رابطه بین وضعیت اقتصادی ـ اجتماعی خانواده، فعالیت‌های خواندن در خانه، خودپنداره و نگرش دانش‌آموزان به خواندن با عملکرد سواد خواندن دانش‌آموزان (بر اساس مطالعات پرلز 2006) [ دوره11, شماره 41 - تابستان سال 1393]
  • امینی.محمد تحلیل جایگاه هوش معنوی در میان مجریان و دریافت کنندگان کتاب درسی دین و زندگی دوره متوسطه [ دوره11, شماره 43 - زمستان سال 1393]
  • امینی.نرجس کاربست نشانگرهای تدریس اثربخش درس ریاضی در دبیرستان‌های شهر اصفهان [ دوره14, شماره 55 - زمستان سال 1396]
  • اناری نژاد.عباس تأثیر اعتماد یادگیرنده نسبت به اثربخشی معلم و محتوای مورد تدریس برمیزان یادگیری او [ دوره10, شماره 38 - پاییز سال 1392]
  • انتهائی ارانی.علی تجربۀ زیستۀ معلمان دورۀ ابتدایی دربارۀ مؤلفه‌های بازخورد در ارزشیابی توصیفی(کیفی) [ دوره18, شماره 69 - تابستان سال 1400]
  • انتهائی ارانی.علی بازخوردهای معلمان مجری الگوی ارزشیابی توصیفی(کیفی) [ دوره11, شماره 43 - زمستان سال 1393]
  • اندیشمند.ویدا نقش دانشگاه در ایجاد سرمایه اجتماعی به‌منظور ارائه الگوی پیشنهادی برای ارتقای نظام آموزش عالی کشور [ دوره6, شماره 23 - پاییز سال 1388]
  • انصاری زاده.فهیمه شناسایی راهکارهای اجرای رویکرد یادگیری مشارکتی به‌منظور پرورش مهارت‌های رهبری دانش¬آموزان دوره ابتدایی از طریق فراترکیب و گروه‌ کانونی [ دوره20, شماره 3 - پاییز سال 1402]
  • انصاری.شمس الدین میزان مصرف مواد غذایی و رابطه آن با عملکرد تحصیلی به روش یادآمد خوراک 24 ساعته در دانش آموزان دوره ابتدایی شهر اهواز [ دوره3, شماره 10 - تابستان سال 1385]
  • انصاری.مریم بررسی مقدماتی قابلیت پیش‌بینی‌کنندگی نظریة هوش چندگانة گاردنر در انتخاب رشتة تحصیلی [ دوره16, شماره 61 - تابستان سال 1398]
  • انصاری.مریم تحلیلی بر نظریه تجربه زیبایی شناسی جان دیویی [ دوره11, شماره 41 - تابستان سال 1393]
  • اوتادی.محمود تعیین شاخص‌های عملکرد آموزشی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی با بهره‌گیری از تحلیل سلسله‌مراتبی فازی [ دوره17, شماره 66 - پاییز سال 1399]
  • اوجی نژاد.احمد رضا ارزیابی میزان هم‌خوانی برنامه درسی قصد شده، اجرا شده وآموخته شده درس علوم تجربی سال دوم راهنمایی شهرستان نی‌ریز در سال تحصیلی 92 ـ 1391 [ دوره12, شماره 44 - بهار سال 1394]
  • اوجی نژاد.احمد رضا تأثیر روش تدریس استقرایی بر پیشرفت تحصیلی درس زبان انگلیسی دانش‌آموزان سال سوم راهنمایی [ دوره11, شماره 43 - زمستان سال 1393]
  • اوجی.آناهیت بررسی رابطه ویژگی‌های فردی و تجارب دانشجویان با دستاوردهای آنان از تحصیل در مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی [ دوره10, شماره 38 - پاییز سال 1392]
  • اورکی.امیرحسین تأثیر نظارت و راهنمایی تعلیماتی بر پیشرفت تحصیلی زبان انگلیسی [ دوره7, شماره 27 - پاییز سال 1389]
  • اوقانی همدانی.مریم تأثیر برنامه درسی آموزش هنر دیسیپلین محور بر تربیت هنری دانش آموزان دوره ابتدایی [ دوره14, شماره 52 - بهار سال 1396]
  • ایجادی.زهرا طراحی برنامه درسی پژوهش‌محور در علوم تجربی پایه ششم دوره ابتدایی [ دوره15, شماره 56 - بهار سال 1397]
  • ایران نژاد.الهام اثربخشی آموزش حضوری و مجازی بسته جامع آموزش شهروندی بر رفتارهای سیاسی، مدنی و اجتماعی دانشجویان [ دوره20, شماره 4 - زمستان سال 1402]
  • ایرجی راد.ارسلان مولفه های موثر در برنامه های آموزشی علمی - کاربردی کشاورزی [ دوره6, شماره 24 - زمستان سال 1388]
  • ایرجی راد.ارسلان مؤلفه های مؤثر در برنامه های آموزشی علمی کاربردی کشاورزی [ دوره6, شماره 24 - زمستان سال 1388]
  • ایروانی.شهین تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی بر مبنای الگوی حل مسأله‌ دیویی [ دوره9, شماره 35 - زمستان سال 1391]
  • ایزدی.صمد امکان سنجی اجرای برنامه درسی با رویکرد معنوی در دوره متوسطه [ دوره11, شماره 41 - تابستان سال 1393]
  • ایزدی.صمد مقایسه عملکرد تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی دانش‌آموزان دوزبانه و تک زبانه دوره ابتدایی [ دوره12, شماره 44 - بهار سال 1394]
  • ایزدی.صمد مقایسه تأثیر آموزش رویکرد کلاس معکوس و درس‌پژوهی بر خلاقیت نگارشی دانشجو معلمان در درس نگارش خلاق [ دوره17, شماره 66 - پاییز سال 1399]
  • ایزدی.صمد طراحی و اعتبارسنجی الگوی ارتباطی معلمان و نظام برنامه ریزی درسی در ایران [ دوره19, شماره 4 - زمستان سال 1401]
  • ایزدی.مهدی آموزش جمع و تفریق: مطالعه مقایسه‌ای در باره اهداف برنامه و محتوای کتب درسی ریاضی پایه‌ی اول ابتدایی کشورهای ایران، ژاپن و آمریکا [ دوره12, شماره 46 - پاییز سال 1394]
  • ایزدی.مهدی بررسی درک دانش‌آموزان دورۀ دوم ابتدایی شهر تهران از زیر ساختار جزء به‌کل مفهوم کسر بر اساس نظریۀ APOS و SOLO، با استفاده از یک تکلیف غیرمعمول [ دوره18, شماره 68 - بهار سال 1400]
  • ایمان زاده.علی بررسی عناصر الگوی برنامه درسی مبتنی بر پروژه در دوره ابتدایی و اعتبار بخشی آن: یک مطالعه کیفی [ دوره19, شماره 73 - تابستان سال 1401]
  • ایمانی نائینی.محسن طراحی و اعتباربخشی الگوی بهینۀ برنامۀ درسی سواد مالی برای دانش‌آموزان دورۀ متوسطۀ اول [ دوره18, شماره 71 - زمستان سال 1400]
  • ایمانی نائینی.محسن رویکرد ساحت تربیت هنری و زیبایی‌شناختی، رویکرد موضوع‌محور یا رویکرد دریافت احساس و معنا [ دوره17, شماره 65 - تابستان سال 1399]
  • ایمانی.صدف اثربخشی آموزش حل مسأله بر کاهش اضطراب ریاضی دانش‌آموزان با سبک شناختی وابسته به زمینه در سال تحصیلی 1392 ـ 1391 [ دوره12, شماره 46 - پاییز سال 1394]
  • ایمانی.صدف تأثیر آموزش زیست شناسی به روش تفکر استقرایی بر افزایش خلاقیت دانش‌آموزان [ دوره11, شماره 43 - زمستان سال 1393]
  • ایمانی.صدف رابطه برنامه درسی پنهان با تحلیل رفتگی آموزشی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان [ دوره12, شماره 45 - بهار سال 1394]
  • ایمانی.صدف تأثیر آموزش حل مسئله بر تغییرپذیری سبک‌شناختی وابسته به زمینه به مستقل از زمینه دانش‌آموزان متوسطه منطقه هلیلان (کهره) [ دوره14, شماره 53 - تابستان سال 1396]
  • ایمانی.محسن اصلاح برخی بدفهمی‌های دانشی و باوری دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی بر مبنای چهارچوب‌های حل مسئله شونفلد و گانیه [ دوره14, شماره 53 - تابستان سال 1396]