ح

  • حاتم زاده عربی.الهام مقایسه عملکرد تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی دانش‌آموزان دوزبانه و تک زبانه دوره ابتدایی [ دوره12, شماره 44 - بهار سال 1394]
  • حاتمی.جواد شناسایی اصول حاکم بر برنامۀ درسی علوم تجربی مبتنی بر نظریۀ کنشگر – شبکه بر اساس رویکرد فراترکیب [ دوره19, شماره 72 - بهار سال 1401]
  • حاتمی.جواد تحلیل مفهومی شهروندی دیجیتال و نقش برنامه درسی در تربیت شهروند دیجیتالی [ دوره19, شماره 74 - پاییز سال 1401]
  • حاتمی.جواد طراحی و اعتباربخشی الگوی بهینۀ برنامۀ درسی سواد مالی برای دانش‌آموزان دورۀ متوسطۀ اول [ دوره18, شماره 71 - زمستان سال 1400]
  • حاتمی.جواد بررسی کیفی اصول حاکم بر طراحی آموزشی مبتنی بر نظریة انعطاف‌پذیری شناختی در ترکیب با راهبردهای داربست‌سازی [ دوره15, شماره 59 - زمستان سال 1397]
  • حاجی تبار.محسن پرسش‌های اساسی برنامه درسی با تأکید بر دیدگاه شوآب [ دوره15, شماره 58 - پاییز سال 1397]
  • حاجی حسین نژاد.غلامرضا کشف و ارائه الگوی مفهومی برنامه درسی پنهان در مدارس متوسطه (مطالعه موردی شهر سنندج) [ دوره20, شماره 3 - پاییز سال 1402]
  • حاجی ده آبادی.محمد علی مقایسه برنامه تربیتی، حمایتی و تنبیهی در نظام جزایی اسلام و قوانین بین‌الملل [ دوره12, شماره 47 - زمستان سال 1394]
  • حاجی زاد.محمد تأثیر شیوه تدریس پژوهش‌محور بر تفکر نقادانه دانشجویان کارشناسی ارشد رشته برنامه‌ریزی آموزشی دانشگاه آزاد واحد ساری [ دوره16, شماره 60 - بهار سال 1398]
  • حاجی زاد.محمد مقایسه مهارت‌های اینترنتی و مهارت‌های حرفه‌ای دبیران مدارس علوم فنی و علوم نظری دوره متوسطه دوم [ دوره13, شماره 49 - تابستان سال 1395]
  • حاجی زاده.هانیه تحلیل برنامه درسی قصد شده واجرا شده دوره راهنمایی براساس مؤلفه‌های آموزش صلح یونسکو [ دوره11, شماره 42 - پاییز سال 1393]
  • حاجیان‌نیا.سودابه تأثیر کتاب فیلم زیست‌شناسی بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دوره متوسطه [ دوره3, شماره 12 - زمستان سال 1385]
  • حافظی.حسین بررسی تأثیر کاربردهای آموزشی فناوری اطلاعات و ارتباطات بر تفکر انتقادی و نگرش دانش‌آموزان دختر سال اول متوسطه منطقه‌‌ی 4 تهران [ دوره8, شماره 31 - زمستان سال 1390]
  • حبیب زاده.عباس تأثیر روش تدریس کلاس واژگون بر پیشرفت تحصیلی و نگرش دانش‌آموزان در درس ریاضی [ دوره17, شماره 67 - زمستان سال 1399]
  • حبیبی کلیبر.رامین اثربخشی آموزش الگوی تفکر تعاملی بر دانش ضمنی و دانش‌آفرینی معلمان دورۀ ابتدایی [ دوره17, شماره 65 - تابستان سال 1399]
  • حجار.الهه شناسایی سبک‌های یادگیری: بازنگری در طراحی برنامه درسی نظام آموزشی فنی و حرفه‌ای [ دوره11, شماره 41 - تابستان سال 1393]
  • حجازی.الهه رابطۀ ادراک از ساختار هدفی کلاس، سبک‌های تفکر، رویکردهای یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانشجویان [ دوره8, شماره 30 - پاییز سال 1390]
  • حجازی.الهه طراحی برنامه درسی تفکر مستقل برای دانش‌آموزان دورۀ متوسطه [ دوره17, شماره 66 - پاییز سال 1399]
  • حدادنیا.سیروس نقش واسطه ای راهبردهای یادگیری در ارتباط بین خودکارآمدی تحصیلی و سبک های حل مسئله [ دوره13, شماره 51 - زمستان سال 1395]
  • حدادنیا.سیروس تأثیر اعتماد یادگیرنده نسبت به اثربخشی معلم و محتوای مورد تدریس برمیزان یادگیری او [ دوره10, شماره 38 - پاییز سال 1392]
  • حدادنیا.نوروز تأثیر اعتماد یادگیرنده نسبت به اثربخشی معلم و محتوای مورد تدریس برمیزان یادگیری او [ دوره10, شماره 38 - پاییز سال 1392]
  • حدادی کوهسار.علی اکبر رابطه مؤلفه‌های هوش هیجانی با سلامت روان‌شناختی و موفقیت تحصیلی: نقش تعدیل‌کنندگی جنس [ دوره6, شماره 22 - تابستان سال 1388]
  • حذرخانی.حسن تحليل مفهوم شايستگي ديجيتال در نظام تربيت عمومي [ دوره20, شماره 3 - پاییز سال 1402]
  • حریری مقدم.شهلا ارائه الگوی ارزشیابی درس دین و زندگی متوسطه دوم مبتنی بر دیدگاه سازنده‌گرایی با استفاده از رویکرد آمیخته [ دوره19, شماره 74 - پاییز سال 1401]
  • حسن پور رودبارکی.مریم کاوش در انتقال یادگیری به‌عنوان دغدغۀ بزرگ محیط کار [ دوره17, شماره 65 - تابستان سال 1399]
  • حسن پور.پرستو تأثیر روش‌های تدریس مبتنی بر نقشه مفهومی بر میزان یادگیری دانش‌آموزان پایه هفتم در درس کار و فن‌آوری [ دوره15, شماره 57 - تابستان سال 1397]
  • حسن زاده.رمضان میزان کاربست نتایج تحقیقات و عوامل موثر بر آن: رویکرد و چالش نو در آموزش و پرورش [ دوره2, شماره 5 - بهار سال 1384]
  • حسن زاده.رمضان رابطه راهبردهای یادگیری خودتنظیم و انگیزش پیشرفت دانش‌آموزان دوره متوسطه [ دوره10, شماره 36 - بهار سال 1392]
  • حسن‌زاده.رمضان بررسی نقش آموزش عالی و دانشگاه در پیشرفت اجتماعی و اقتصادی زنان . [ دوره3, شماره 12 - زمستان سال 1385]
  • حسنی.محمد واکاوی دیدگاه معلمان در خصوص مشکلات اجرایی طرح ارزش‌یابی کیفی توصیفی در کلاس‌های چندپایه و ارائه راهکارهایی برای رفع آن‌ها [ دوره15, شماره 57 - تابستان سال 1397]
  • حسنی.محمد الگوی تربیت اخلاقی در کتاب‌های هدیه‌های آسمان [ دوره16, شماره 62 - پاییز سال 1398]
  • حسنی.محمد تجربۀ زیستۀ معلمان دورۀ ابتدایی دربارۀ مؤلفه‌های بازخورد در ارزشیابی توصیفی(کیفی) [ دوره18, شماره 69 - تابستان سال 1400]
  • حسنی.محمد بررسی رابطه بین هوش هیجانی و کیفیت زندگی کاری با سازگاری شغلی در بین معلمان رسمی و حق التدریس مقطع ابتدایی شهرستان سردشت در سال تحصیلی 90 ـ 89 [ دوره9, شماره 32 - بهار سال 1391]
  • حسنی.محمد بازخوردهای معلمان مجری الگوی ارزشیابی توصیفی(کیفی) [ دوره11, شماره 43 - زمستان سال 1393]
  • حسنی.مهدی تأثیر یادگیری مغز ـ محور(B.B.L) بر نگرش و پیشرفت تحصیلی درس ریاضی [ دوره12, شماره 47 - زمستان سال 1394]
  • حسین پور.سهیلا تأثیر داستان‌های مثنوی معنوی بر رشد مهارت‌های تفکر انتقادی دانش‌آموزان دورۀ دوم متوسطه [ دوره18, شماره 69 - تابستان سال 1400]
  • حسین پور.سهیلا تأثیر داستان‌های مثنوی معنوی بر رشد مهارت‌های تفکر انتقادی دانش‌آموزان دورۀ دوم متوسطه [ دوره18, شماره 69 - تابستان سال 1400]
  • حسین پور.محمد بررسی سرفصل برنامه‌ی تحصیلی دوره کاردانی رشته کتابداری و اطلاع رسانی در آموزش عالی ایران [ دوره8, شماره 31 - زمستان سال 1390]
  • حسین زاده.روژین طراحی برنامه درسی تربیت شهروند الکترونیک در دوره ابتدایی [ دوره20, شماره 1 - بهار سال 1402]
  • حسین مومنی مهمونی.حسین تأثیرآموزش راهبردهای حل مسأله جورج پولیا بر خودپنداره و پیشرفت تحصیلی ریاضی دانش‌آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی [ دوره11, شماره 43 - زمستان سال 1393]
  • حسین مومنی مهمونی.حسین تأثیر الگوی کاوشگری بر تفکر انتقادی و نگرش دانش‌آموزان نسبت به کتاب درسی علوم تجربی در دوره ابتدایی [ دوره11, شماره 40 - بهار سال 1393]
  • حسین مومنی مهمونی.حسین بررسی میزان آموزش مهارت‌های اشتغال‌زای مورد نیاز بازار کار در برنامه‌های درسی کارشناسی ناپیوسته حسابداری، مهندسی عمران و صنایع غذایی [ دوره9, شماره 34 - پاییز سال 1391]
  • حسین مومنی مهمونی.حسین بررسی رابطه بین سطح خودکارآمدی معلمان علوم تجربی با انگیزش، نگرش و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان پایه پنجم ابتدایی [ دوره10, شماره 37 - تابستان سال 1392]
  • حسین مومنی مهمونی.حسین مقایسه انگیزش تحصیلی و کیفیت زندگی دانش‌آموزان پسر مشمول ارزشیابی توصیفی با ارزشیابی سنتی [ دوره11, شماره 40 - بهار سال 1393]
  • حسین مومنی مهمونی.حسین مقایسه ارزشیابی کیفیت برنامه درسی از دیدگاه دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی علوم انسانی [ دوره15, شماره 57 - تابستان سال 1397]
  • حسین مومنی مهمونی.حسین طراحی الگوی برنامه‌درسی کارشناسی مشاوره و راهنمایی مبتنی بر شایستگی (مورد مطالعه دانشگاه فرهنگیان) [ دوره19, شماره 4 - زمستان سال 1401]
  • حسین نژاد.حاج غلامرضا راهکارهای اعتلای شایستگی های حرفه ای معلمان و تعیین اثربخشی آن‌ها [ دوره16, شماره 60 - بهار سال 1398]
  • حسین نژاد.غلام رضا بررسی تأثیر روش تدریس فعال بر عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان در درس علوم پایه سوم راهنمایی شهر اندیمشک [ دوره12, شماره 47 - زمستان سال 1394]
  • حسین‌پور.محمد نگرش استادان علوم تربیتی به سرفصل برنامه‌های تحصیلی رشته ی کاردانی وکارشناسی آموزش ابتدایی درآموزش عالی ایران [ دوره4, شماره 15 - پاییز سال 1386]
  • حسین‌زاده.بابک اثربخشی برنامه‌های درسی دروس تربیتی بر ارتقای سطح دانش، نگرش و مهارتهای دانشجویان دانشگاههای آزاد اسلامی استان مازندران [ دوره6, شماره 22 - تابستان سال 1388]
  • حسینی خواه.علی مدرسه‌درخانه؛ فرصت یا تهدید در نظام آموزشی ایران؟! [ دوره17, شماره 64 - بهار سال 1399]
  • حسینی خواه.علی تبیین الزامات و عوامل اجرایی مؤثر در نقشه‌برداری برنامه درسی (CM) معلمان (یک مطالعه سنتزپژوهی) [ دوره19, شماره 4 - زمستان سال 1401]
  • حسینی خواه.علی تبیین ماهیت برنامه درسی روئیدنی و استنتاج مبانی و اصول آن در دوره پیش دبستان [ دوره18, شماره 71 - زمستان سال 1400]
  • حسینی خواه.علی واکاوی ادراک متخصصان برنامه درسی ایران نسبت به مؤلفه‌های پارادایم برنامه درسی نوفهمی [ دوره17, شماره 64 - بهار سال 1399]
  • حسینی خواه.علی طراحی و اعتباربخشی الگوی «بازنگری برنامه درسی تربیت معلم در ایران» [ دوره16, شماره 61 - تابستان سال 1398]
  • حسینی طباطبایی.فوزیه بررسی علل پیشرفت تحصیلی دختران در مقایسه با پسران در استانهای خراسان رضوی، شمالی و جنوبی [ دوره4, شماره 15 - پاییز سال 1386]
  • حسینی فولادی.شیوا رابطه بین فرهنگ سازمانی و بلوغ سازمانی کارکنان بیمارستانهای وابسته به دانشگاه علوم‌پزشکی اصفهان در سال 87 ـ1386 [ دوره6, شماره 21 - بهار سال 1388]
  • حسینی هفشجانی.تورج کارکرد سبک های تفکر و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی دربین دانشجویان دانشکده های فنی مهندسی و روان شناسیو علوم تربیتی دانشگاه تهران [ دوره7, شماره 25 - بهار سال 1389]
  • حسینی هفشجانی.تورج بررسی تأثیر سبک‌های فکر برمیزان یادگیری مبانی فناوری اطلاعات و ارتباطات [ دوره7, شماره 2 - بهار سال 1390]
  • حسینی یزدی.عطیه سادات تحلیل محتوای کتاب‌های درسی علوم تجربی دوره ابتدایی از لحاظ میزان پرداختن به انواع پرسش‌های درسی [ دوره11, شماره 43 - زمستان سال 1393]
  • حسینی یزدی.عطیه سادات بررسی روابط همبستگی و سهم تبیینی مؤلفه‌های برنامه درسی پنهان با ابعاد نگرش جامع پژوهشگری دانشجویان علوم تربیتی دانشگاه‌های دولتی شهر تهران [ دوره11, شماره 41 - تابستان سال 1393]
  • حسینی.سید مهدی بررسی رابطه بین ذهنیت فلسفی و جهت گیری‌های برنامه درسی دبیران مدارس متوسطه شهر زاهدان در سال تحصیلی 92-1391 [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]
  • حسینی.سیده فاطمه طراحی مدل برنامۀ درسی کارآفرینی اجتماعی در آموزش عالی بر اساس الگوی اکر [ دوره19, شماره 72 - بهار سال 1401]
  • حسینی.سیده ملیحه تبیین الزامات و عوامل اجرایی مؤثر در نقشه‌برداری برنامه درسی (CM) معلمان (یک مطالعه سنتزپژوهی) [ دوره19, شماره 4 - زمستان سال 1401]
  • حسینی.شهلا بررسی تطبیقی دیدگاه مونته سوری و لوریس مالاگاتسی درزمینة تربیت اوان کودکی [ دوره16, شماره 62 - پاییز سال 1398]
  • حسینی.فاطمه امکان سنجی اجرای برنامه درسی با رویکرد معنوی در دوره متوسطه [ دوره11, شماره 41 - تابستان سال 1393]
  • حسینی.میرقاسم میزان رعایت اصول علمی در تدوین هدف‌های برنامه درسی تحصیلات تکمیلی مطالعه موردی: دانشگاه اصفهان [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]
  • حسینی‌مهر.علی طراحی الگوی برنامه درسی فناوری اطلاعات و ارتباطات و تأثیر آن بر عملکردشناختی، عاطفی و مهارتی دانش‌آموزان دوره متوسطه شهر تهران [ دوره7, شماره 2 - بهار سال 1390]
  • حضرتی.عباس واکاوی الزامات و بایسته های اجرای مطلوب برنامه درسی پژوهش کاربردی در مدارس ابتدایی [ دوره17, شماره 67 - زمستان سال 1399]
  • حق جو.سعید تحلیل ابعاد عملگرایی آموزشی در تدوین مبحث تابع کتاب‌های درسی ریاضی [ دوره20, شماره 1 - بهار سال 1402]
  • حق خواه.ساره بدفهمی های ریاضی و عوامل بروز آن در دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی مبتنی بر تجارب زیسته دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان: (مطالعه کیفی) [ دوره18, شماره 70 - پاییز سال 1400]
  • حق وردی.حمیدرضا بررسی نگرش دانشجویان دانشگاههای آزاد منطقۀ 4 کشور نسبت به یادگیری زبان انگلیسی [ دوره7, شماره 27 - پاییز سال 1389]
  • حقانی.فریبا مقایسۀ تأثیر یادگیری از طریق همیاری با روش تلفیقی سخنرانی کوتاه و پرسش و پاسخ بر پیشرفت تحصیلی درس زیست‌شناسی [ دوره8, شماره 30 - پاییز سال 1390]
  • حقانی.فریبا تأثیر آموزش به روش پروژه‌ای و مشارکتی بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختر سوم تجربی فولادشهر در درس آمار و مدل‌سازی [ دوره6, شماره 22 - تابستان سال 1388]
  • حقانی.فریبا بررسی تأثیر به‌کارگیری بازی‌های آموزشی در درس هندسه بر خلاقیت و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختر پایة سوم ابتدایی [ دوره16, شماره 61 - تابستان سال 1398]
  • حقیقتیان.منصور تأثیر سرمایه اجتماعی بر فعالیت شغلی دبیران مقطع متوسطه شهرستان اصفهان [ دوره5, شماره 17 - بهار سال 1387]
  • حکیم زاده.رضوان اعتباریابی مؤلفه‌های اساسی برنامه درسی دانشجو با استفاده از تحلیل ساختاری تأییدی [ دوره16, شماره 60 - بهار سال 1398]
  • حلاج دهقانی.عادل طراحی و اعتباریابی الگوی مطلوب جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی [ دوره18, شماره 68 - بهار سال 1400]
  • حمیدی.فریده واکاوی شناخت مربیان از ویژگی‌های رشدی – آموزشی کودکان پیش از دبستان در ایران [ دوره19, شماره 4 - زمستان سال 1401]
  • حمیدی.فریده طراحی مدل توانمندسازی مربیان دوره پیش‌دبستانی با رویکرد "های اسکوپ" در ایران [ دوره19, شماره 73 - تابستان سال 1401]
  • حنیفی.فریبا نگرش و عملکرد مدیران دانشگاههای آزاد اسلامی منطقه 8 برمبنای ابعاد و مؤلفه‌های مدیریت تغییر و ارائه ی چارچوب ادراکی مناسب [ دوره4, شماره 15 - پاییز سال 1386]
  • حنیفی.فریبا نمودار مقاله ی نگرش و عملکرد مدیران دانشگاههای آزاد اسلامی منطقۀ 8 برمبنای ابعاد و مؤلفه‌های مدیریت تغییر و ارائۀ چارچوب ادراکی مناسب [ دوره4, شماره 15 - پاییز سال 1386]
  • حیدرپور.معصومه رابطه سبک‌های یادگیری با روحیه پرسشگری دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه اصفهان [ دوره13, شماره 50 - پاییز سال 1395]
  • حیدری.حسین دیدگاه دانشجویان رشته کشاورزی نسبت به یادگیری خدماتی مطالعه موردی: دانشجویان ترویج کشاورزی دانشگاه رازی [ دوره11, شماره 42 - پاییز سال 1393]
  • حیدری.شهریار تبیین سطح مغفول برنامه درسی تجربه‌شده درس روش‌ها و فنون تدریس [ دوره14, شماره 55 - زمستان سال 1396]
  • حیدری.شهریار میزان برخورداری دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان سنندج از دانش روشها و فنون تدریس و شناسایی عوامل مؤثر بر آن [ دوره18, شماره 69 - تابستان سال 1400]
  • حیدری.فائزه شناسایی مشکلات فرایند ارزشیابی برنامه‌های درسی و ارائه رهکارهایی برای رفع آن [ دوره10, شماره 36 - بهار سال 1392]
  • حیدری.محمدحسین بررسی تطبیقی دیدگاه مونته سوری و لوریس مالاگاتسی درزمینة تربیت اوان کودکی [ دوره16, شماره 62 - پاییز سال 1398]
  • حیدری.مسعود مقایسه برنامه تربیتی، حمایتی و تنبیهی در نظام جزایی اسلام و قوانین بین‌الملل [ دوره12, شماره 47 - زمستان سال 1394]
  • حیدری.مسعود روش‌های تربیت اجتماعی کودک بر اساس قرآن و نهج البلاغه [ دوره9, شماره 33 - تابستان سال 1391]