ق

  • قادری مقدم.محمد ابراهیم اعتبار سنجی روش‌های سنجش سطح خوانایی کتاب‌های درسی [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]
  • قادری.حیدر ارزیابی کیفیت برنامه درسی گروه علوم تربیتی دانشگاه کاشان [ دوره11, شماره 41 - تابستان سال 1393]
  • قادری.مصطفی مقایسۀ اثرات بازی هدایت‌شده، بازی آزاد و آموزش مستقیم بر یادگیری کودکان در درس علوم تجربی پایۀ اول ابتدایی [ دوره17, شماره 67 - زمستان سال 1399]
  • قادری.مصطفی دانش ضمنی دبیران زبان انگلیسی دورۀ دوم متوسطه از ارزشیابی کیفی: با تأکید بر روش‌های خودآزمایی و پوشه‌کار [ دوره17, شماره 66 - پاییز سال 1399]
  • قادری.مصطفی اثربخشی آموزش معکوس بر تاب‌آوری تحصیلی دانش‌آموزان [ دوره18, شماره 68 - بهار سال 1400]
  • قادری.مصطفی مطالعه تجربه دانش‌آموزان سال اول متوسطه درباره تخته‌های هوشمند [ دوره14, شماره 53 - تابستان سال 1396]
  • قادری.مصطفی تاریخ‌نگاری تحول دانش معلمان طی چهار دهه اخیر [ دوره16, شماره 62 - پاییز سال 1398]
  • قادری.مصطفی طراحی برنامه درسی تربیت شهروند الکترونیک در دوره ابتدایی [ دوره20, شماره 1 - بهار سال 1402]
  • قادری.مصطفی الگوی مفهومی برنامه درسی آموزش عالی مبتنی بر توسعه پایدار [ دوره20, شماره 1 - بهار سال 1402]
  • قادری.مصطفی سنتزپژوهی شاخص‌ها و مؤلفه‌های برنامه‌درسی تربیت اقتصادی [ دوره20, شماره 1 - بهار سال 1402]
  • قادری.مصطفی مرور سیستماتیک مؤلفه‌های حمایت از شکل‌گیری PCK در میان نومعلمان [ دوره18, شماره 71 - زمستان سال 1400]
  • قادری.مصطفی کشف ابعاد تدریس مبحث ذرات زیراتمی درس شیمی، پایه دهم، براساس نظریه PCK، با روش دلفی [ دوره20, شماره 2 - تابستان سال 1402]
  • قادری.مصطفی امکان سنجی اجرای برنامه درسی با رویکرد معنوی در دوره متوسطه [ دوره11, شماره 41 - تابستان سال 1393]
  • قادری.مصطفی مقایسه ارزیابی عملکرد معلمان از طریق ویدئو دیتا با سایر روش‌های موجود ارزیابی عملکرد تدریس [ دوره13, شماره 50 - پاییز سال 1395]
  • قادری.مصطفی واکاوی ادراک متخصصان برنامه درسی ایران نسبت به مؤلفه‌های پارادایم برنامه درسی نوفهمی [ دوره17, شماره 64 - بهار سال 1399]
  • قادری.مصطفی بررسی خوانش پست‌مدرنیسم از تحولات دانش با تأکید بر دیدگاه لیوتار و الزامات آن برای عناصر برنامۀ درسی [ دوره19, شماره 72 - بهار سال 1401]
  • قادریانی.هادی بررسی خوانش پست‌مدرنیسم از تحولات دانش با تأکید بر دیدگاه لیوتار و الزامات آن برای عناصر برنامۀ درسی [ دوره19, شماره 72 - بهار سال 1401]
  • قاسم پور.علی بررسی فرصت‌ها و تهدیدها، قوت‌ها و ضعف‌های کاربست نوآوری‌های هوشمندسازی مطالعه موردی دبیران مدارس متوسطه شهر اصفهان [ دوره13, شماره 49 - تابستان سال 1395]
  • قاسم پورمقدم.حسین مبانی و عناصر برنامه درسی مدارس والدورف آلمان [ دوره14, شماره 54 - پاییز سال 1396]
  • قاسمپور.عرفانه تبیین سازگاری و مسیر گذر چارچوب مطلوب عناصر برنامه درسی آموزش کارآفرینی در آموزش عالی از ایدئولوژی‌های برنامه درسی اسکایرو [ دوره16, شماره 62 - پاییز سال 1398]
  • قاسمپور.عرفانه طراحی برنامه درسی آموزش کارآفرینی و شغلی بر مبنای پروژه‌های عملیاتی موفق با گذر از مدل استورت میل [ دوره19, شماره 4 - زمستان سال 1401]
  • قاسمی زاد.علیرضا تحلیل محتوای کتاب تعلیمات اجتماعی ششم بر اساس مؤلفه‌های سند تحول بنیادین (هویت ملی، اخلاق، آداب و مهارت‌های زندگی ) [ دوره13, شماره 50 - پاییز سال 1395]
  • قاسمی.اسماعیل تحلیل محتوای مقولات مهارت‌های اجتماعی در کتاب درسی تعلیمات اجتماعی سال اول راهنمایی [ دوره11, شماره 43 - زمستان سال 1393]
  • قاسمی.مریم بررسی کیفی اصول حاکم بر طراحی آموزشی مبتنی بر نظریة انعطاف‌پذیری شناختی در ترکیب با راهبردهای داربست‌سازی [ دوره15, شماره 59 - زمستان سال 1397]
  • قاسمی‌زاد.علیرضا چارچوب نظری سنجش کیفیت آموزش رشته‌های مهندسی در دانشگاههای آزاد اسلامی منطقۀ یک [ دوره5, شماره 20 - زمستان سال 1387]
  • قانع.زهرا تأثیر روش تدریس استقرایی بر پیشرفت تحصیلی درس زبان انگلیسی دانش‌آموزان سال سوم راهنمایی [ دوره11, شماره 43 - زمستان سال 1393]
  • قانع.صدیقه تأثیر روش تدریس استقرایی بر پیشرفت تحصیلی درس زبان انگلیسی دانش‌آموزان سال سوم راهنمایی [ دوره11, شماره 43 - زمستان سال 1393]
  • قائدی.یحیی بررسی تأثیر آموزش فلسفه به کودکان بر پرورش روحیه پژوهشگری کودکان دوره پیش دبستانی [ دوره12, شماره 44 - بهار سال 1394]
  • قائدی.یحیی تبیین مبانی فلسفی (معرفت شناسی) آموزش فلسفه برای کودکان در ایران [ دوره12, شماره 46 - پاییز سال 1394]
  • قبادی چهارراه گشین.کاوس تأثیر ارزشیابی توصیفی بر مهارت‌های خواندن و نوشتن دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی [ دوره11, شماره 40 - بهار سال 1393]
  • قبادیان.مسلم تأثیر روش‌های آموزش مبتنی بر بارشناختی و فناوری واقعیت‌افزوده بر یادگیری و یادداری دانش‌آموزان در درس ریاضی [ دوره18, شماره 68 - بهار سال 1400]
  • قدسی.زهرا میزان آگاهی و نگرش دانشجویان دانشگاه آزاد تویسرکان نسبت به بیماری ایدز و عوامل مؤثر بر آن [ دوره4, شماره 16 - زمستان سال 1386]
  • قدیمی مقدم.ملک محمد بررسی علل پیشرفت تحصیلی دختران در مقایسه با پسران در استانهای خراسان رضوی، شمالی و جنوبی [ دوره4, شماره 15 - پاییز سال 1386]
  • قربان دردی نژاد.فرهاد بررسی تأثیرآموزش دانش پیش زمینه‌ای بین فرهنگی بر مهارت خواندن زبان آموزان ایرانی [ دوره13, شماره 49 - تابستان سال 1395]
  • قربانی.رقیه رابطه بین وضعیت اقتصادی ـ اجتماعی خانواده، فعالیت‌های خواندن در خانه، خودپنداره و نگرش دانش‌آموزان به خواندن با عملکرد سواد خواندن دانش‌آموزان (بر اساس مطالعات پرلز 2006) [ دوره11, شماره 41 - تابستان سال 1393]
  • قرنجیک.آزیتا تبیین اهداف برنامه درسی آموزش خانواده در مدارس دوره ابتدایی [ دوره18, شماره 71 - زمستان سال 1400]
  • قره آغاجی.سعید تبیین اهمال‌‌‌کاری تحصیلی دانش‌آموزان متوسطه: یک مطالعه نظریه زمینه‌ای [ دوره16, شماره 60 - بهار سال 1398]
  • قریشی خوراسگانی.مریم سادات عوامل مؤثر بر آسیب¬های توسعه حرفه¬ای دانشجو معلمان [ دوره20, شماره 3 - پاییز سال 1402]
  • قریشی.بهجت مقایسه انگیزش تحصیلی و کیفیت زندگی دانش‌آموزان پسر مشمول ارزشیابی توصیفی با ارزشیابی سنتی [ دوره11, شماره 40 - بهار سال 1393]
  • قلاوند.زهره شناسایی جایگاه برنامه درسی تربیت جنسی در نظام آموزشی [ دوره17, شماره 67 - زمستان سال 1399]
  • قلائی.بهروز ارزیابی مدل باورهای خودکارآمدی معلمان به عنوان تعیین کننده میزان رضایت شغلی آنها و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان [ دوره9, شماره 32 - بهار سال 1391]
  • قلتاش.عباس ارزشیابی کتاب علوم اجتماعی سال اول راهنمایی از لحاظ رعایت ویژگی‌ها و معیارهای مطلوب کتاب درسی از نظر معلمان [ دوره12, شماره 45 - بهار سال 1394]
  • قلتاش.عباس نقد و بررسی عناصر برنامه درسی در رویکردهای پیشرفت‌گرا و محافظه‌کار تربیت شهروندی [ دوره5, شماره 17 - بهار سال 1387]
  • قلتاش.عباس ارزیابی میزان هم‌خوانی برنامه درسی قصد شده، اجرا شده وآموخته شده درس علوم تجربی سال دوم راهنمایی شهرستان نی‌ریز در سال تحصیلی 92 ـ 1391 [ دوره12, شماره 44 - بهار سال 1394]
  • قلتاش.عباس میزان توجه به رویکرد تربیت شهروند پیشرفت گرا در کتب درسی علوم اجتماعی دوره راهنمایی تحصیلی ایران [ دوره9, شماره 33 - تابستان سال 1391]
  • قلتاش.عباس ارزشیابی کتاب علوم اجتماعی سال اول راهنمایی از لحاظ رعایت ویژگی‌ها و معیارهای مطلوب کتاب درسی از نظر معلمان [ دوره12, شماره 45 - بهار سال 1394]
  • قلتاش.عباس تحلیل محتوای برنامه درسی مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی ایران از منظر توجه به ویژگی‌های شهروند جهانی [ دوره9, شماره 35 - زمستان سال 1391]
  • قلتاش.عباس طراحی الگوی برنامه درسی تربیت اخلاقی دورة متوسطه دوم مبتنی بر نظریه برخاسته از داده‌ها [ دوره16, شماره 61 - تابستان سال 1398]
  • قلتاش.عباس واکاوی الزامات و بایسته های اجرای مطلوب برنامه درسی پژوهش کاربردی در مدارس ابتدایی [ دوره17, شماره 67 - زمستان سال 1399]
  • قلتاش.عباس تجربۀ زیستۀ معلمان دورۀ ابتدایی دربارۀ مؤلفه‌های بازخورد در ارزشیابی توصیفی(کیفی) [ دوره18, شماره 69 - تابستان سال 1400]
  • قلتاش.عباس طراحی مدل برنامۀ درسی کارآفرینی اجتماعی در آموزش عالی بر اساس الگوی اکر [ دوره19, شماره 72 - بهار سال 1401]
  • قلتاش.عباس ساخت و اعتباریابی مقیاس تدریس محتوای کتابهای درسی دوره ابتدایی با رویکرد کارآفرینی [ دوره20, شماره 1 - بهار سال 1402]
  • قلتاش.عباس ارائه الگوی ارزشیابی درس دین و زندگی متوسطه دوم مبتنی بر دیدگاه سازنده‌گرایی با استفاده از رویکرد آمیخته [ دوره19, شماره 74 - پاییز سال 1401]
  • قلی زاده.آذر ضرورت‌های آموزش چندفرهنگی و واکاوی عناصر و مؤلفه‌های تعلیم‌وتربیت چندفرهنگی [ دوره16, شماره 60 - بهار سال 1398]
  • قلی زاده.آذر مقایسه عوامل موثر بر افت تحصیلی دانش اموزان شاهد و غیر شاهد دبیرستانهای دخترانه شهر اصفهان [ دوره3, شماره 9 - بهار سال 1385]
  • قلی زاده.آذر عملکرد دبیران فیزیک دبیرستانهای شهرستان نجف اباد از دیدگاه دانش اموزان و مدیران [ دوره2, شماره 7 - پاییز سال 1384]
  • قلی زاده.آذر بررسی تأثیرانواع ارزشیابی بر پیشرفت تحصیلی در درس علوم تجربی پایه سوم ابتدایی دانش‌آموزان شهرستان لردگان [ دوره9, شماره 32 - بهار سال 1391]
  • قلی زاده.آذر تحلیل جایگاه جامعه پذیری در کتب علوم اجتماعی دوره متوسطه بر اساس آراء تربیتی استاد شهید مرتضی مطهری [ دوره14, شماره 54 - پاییز سال 1396]
  • قمرانی.امیر مقایسۀ اثربخشی مداخلۀ فرانظری ویژۀ دانش‌آموزان دارای فرسودگی تحصیلی با آموزش راهبردهای فراشناختی بر انگیزش تحصیلی دانش‌آموزان پسر مقطع دوم متوسطه [ دوره18, شماره 71 - زمستان سال 1400]
  • قنادان.محمود بررسی نقش دانشگاه در ایجاد سرمایه انسانی و ارائه مدل مناسب برای ارتقاء نظام آموزشی عالی کشور [ دوره7, شماره 27 - پاییز سال 1389]
  • قنادان.محمود نقش دانشگاه در ایجاد سرمایه اجتماعی به‌منظور ارائه الگوی پیشنهادی برای ارتقای نظام آموزش عالی کشور [ دوره6, شماره 23 - پاییز سال 1388]
  • قناعت.حسین تأثیر روش تدریس کلاس واژگون بر پیشرفت تحصیلی و نگرش دانش‌آموزان در درس ریاضی [ دوره17, شماره 67 - زمستان سال 1399]
  • قنبری طلب.محمد بررسی تأثیرانواع ارزشیابی بر پیشرفت تحصیلی در درس علوم تجربی پایه سوم ابتدایی دانش‌آموزان شهرستان لردگان [ دوره9, شماره 32 - بهار سال 1391]
  • قنبری.علی بررسی تأثیرانواع ارزشیابی بر پیشرفت تحصیلی در درس علوم تجربی پایه سوم ابتدایی دانش‌آموزان شهرستان لردگان [ دوره9, شماره 32 - بهار سال 1391]
  • قورچیان.نادر قلی میزان کاربرد مؤلفه‌های مدیریت روابط انسانی توسط مدیران مدارس دوره راهنمایی شهر اصفهان از دیدگاه معلمان [ دوره5, شماره 19 - پاییز سال 1387]
  • قورچیان.نادرقلی ارائه الگویی ساختاری برای رابطه خودکارآمدی و شایستگی‌های اعضای هیأت علمی با کیفیت تدریس آنان در دانشگاه آزاد اسلامی [ دوره9, شماره 32 - بهار سال 1391]
  • قورچیان.نادرقلی تحلیلی بر برنامه درسی پوچ در محتوای آموزشی [ دوره14, شماره 54 - پاییز سال 1396]
  • قورچیان.نادرقلی بررسی نقش دانشگاه در ایجاد سرمایه انسانی و ارائه مدل مناسب برای ارتقاء نظام آموزشی عالی کشور [ دوره7, شماره 27 - پاییز سال 1389]
  • قورچیان.نادرقلی طراحی یک مدل برای نهادینه کردن آینده پژوهی در دانشگاه آزاد اسلامی [ دوره1, شماره 2 - تابستان سال 1383]
  • قهرکی.شهرام بررسی نگرش دانشجویان دانشگاههای آزاد منطقۀ 4 کشور نسبت به یادگیری زبان انگلیسی [ دوره7, شماره 27 - پاییز سال 1389]
  • قهرمانی.جعفر طراحی و اعتبار سنجی الگوی مطلوب برنامه درسی معنوی با رویکرد تلفیقی در دوره متوسطه مبتنی بر اسناد بالادستی [ دوره20, شماره 1 - بهار سال 1402]
  • قهرمانی.محمد واکاوی پیامدها و سازوکارهای جهانی شدن برنامه‌های درسی آموزش عالی [ دوره10, شماره 38 - پاییز سال 1392]