ک

  • کارشکی.حسین ارزیابی محتوای برنامه درسی رشته علوم تربیتی گرایش آموزش و پرورش پیش دبستانی و دبستانی [ دوره10, شماره 38 - پاییز سال 1392]
  • کارشکی.حسین مقایسه انگیزش تحصیلی و کیفیت زندگی دانش‌آموزان پسر مشمول ارزشیابی توصیفی با ارزشیابی سنتی [ دوره11, شماره 40 - بهار سال 1393]
  • کارشکی.حسین جایگاه حل مسأله در تمرین‌های کتاب‌های درسی علوم ابتدایی [ دوره10, شماره 39 - زمستان سال 1392]
  • کارشکی.حسین تأثیر کاربست الگوی جاناسن در یادگیری مبتنی بر مسأله بر نگرش، رضایت و یادگیری در برنامه‌های آموزش ضمن خدمت معلمان [ دوره10, شماره 39 - زمستان سال 1392]
  • کاظم پور.اسماعیل تأثیر برنامه درسی آموزش هنر دیسیپلین محور بر تربیت هنری دانش آموزان دوره ابتدایی [ دوره14, شماره 52 - بهار سال 1396]
  • کاظم پور.اسماعیل رابطه بین برنامه درسی پنهان و نابرابری های جنسیتی در دانشجویان دانشگاه [ دوره12, شماره 47 - زمستان سال 1394]
  • کاظم پور.اسماعیل طراحی الگوی برنامه درسی فناوری اطلاعات و ارتباطات و تأثیر آن بر عملکردشناختی، عاطفی و مهارتی دانش‌آموزان دوره متوسطه شهر تهران [ دوره7, شماره 2 - بهار سال 1390]
  • کاظم پور.اسماعیل شناسایی مولفه های پرسشگری استراتژیک در راستای توسعه پایدار نظام آموزش عمومی [ دوره18, شماره 71 - زمستان سال 1400]
  • کاظم پور.اسماعیل طراحی و اعتبار سنجی الگوی مطلوب برنامه درسی معنوی با رویکرد تلفیقی در دوره متوسطه مبتنی بر اسناد بالادستی [ دوره20, شماره 1 - بهار سال 1402]
  • کاظمی اسفه.زهرا الگوی مفهومی برنامه درسی آموزش عالی مبتنی بر توسعه پایدار [ دوره20, شماره 1 - بهار سال 1402]
  • کاظمی مهیاری.حمزه نقش ویژگی‌های بازخورد مؤثر بر انگیزش دانشجویان در یادگیری [ دوره13, شماره 49 - تابستان سال 1395]
  • کاظمی.سهیلا تأثیر سرمایه اجتماعی بر فعالیت شغلی دبیران مقطع متوسطه شهرستان اصفهان [ دوره5, شماره 17 - بهار سال 1387]
  • کاظمی.صدیقه ارزشیابی تجهیزات و امکانات محیط کارگاهی در برنامه درسی دوره متوسطه‌ی حرفه‌ای دانش-آموزان با نیازهای ویژه [ دوره14, شماره 52 - بهار سال 1396]
  • کاظمی.فرهاد بررسی دانش محتوا و دانش پداگوژی محتوای معلمان ابتدایی و ارتباط آن با توانایی حل مسائل کسرهای ریاضی دانش‌آموزان [ دوره16, شماره 60 - بهار سال 1398]
  • کاویانی باغبادرانی.فیروزه بررسی مقایسه‌ای مدارس شبانه‌روزی با عادی از منظر میزان پایبندی دانش‌آموزان به انجام شعایر اسلامی [ دوره12, شماره 47 - زمستان سال 1394]
  • کبیری زاده.رضا مقایسة میزان یادگیری و یادداری حاصل از آموزش به شیوة کلاس فناوری چندرسانه‌ای، کلاس آزمایشگاهی و کلاس معکوس و کلاس سنتی در ابتدایی [ دوره16, شماره 63 - زمستان سال 1398]
  • کبیری.مسعود مقایسه پیشرفت تحصیلی و نسبت برون‌داد به درون‌داد (کارایی) و فرایند در چند استان منتخب بر اساس مطالعه تیمز [ دوره19, شماره 73 - تابستان سال 1401]
  • کجباف.محمدباقر تأثیر روش‌های آموزشی نقشه مفهومی، یادگیری مشارکتی و سنتی بر انگیزه پیشرفت و پیشرفت تحصیلی درس زیست شناسی [ دوره11, شماره 41 - تابستان سال 1393]
  • کجباف.محمدباقر اثربخشی آموزش مبتنی بر هوش موفق بر بازده‌های شناختی یادگیری دانشجومعلمان در درس روانشناسی تربیتی [ دوره13, شماره 50 - پاییز سال 1395]
  • کدخدائی.مریم مقایسه آموزش به روش بدیعه پردازی و روش سخنرانی بر افزایش خلاقیت دانش‌آموزان دختر و پسر پایه سوم ابتدایی زرین شهر [ دوره12, شماره 45 - بهار سال 1394]
  • کدیور.پروین ارزیابی مدل باورهای خودکارآمدی معلمان به عنوان تعیین کننده میزان رضایت شغلی آنها و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان [ دوره9, شماره 32 - بهار سال 1391]
  • کرامتی.محمدرضا شناسایی راهکارهای اجرای رویکرد یادگیری مشارکتی به‌منظور پرورش مهارت‌های رهبری دانش¬آموزان دوره ابتدایی از طریق فراترکیب و گروه‌ کانونی [ دوره20, شماره 3 - پاییز سال 1402]
  • کرامتی.محمدرضا مروری نظام‌مند بر مؤلفه‌های مرتبط با یادگیری موبایل در نظام آموزش عالی ایران [ دوره19, شماره 73 - تابستان سال 1401]
  • کردنوقابی.رسول تأثیر آموزش حل مسئله بر تغییرپذیری سبک‌شناختی وابسته به زمینه به مستقل از زمینه دانش‌آموزان متوسطه منطقه هلیلان (کهره) [ دوره14, شماره 53 - تابستان سال 1396]
  • کرمعلیان.حسن بررسی انطباق عناصر برنامه درسی مقطع کارشناسی نظام یادگیری الکترونیکی با آموزه‌های رویکرد سازنده‌گرایی از دیدگاه استادان و دانشجویان دانشگاه پیام نور [ دوره14, شماره 55 - زمستان سال 1396]
  • کرمی دورودخانی.حمیدرضا طراحی و اعتبار سنجی الگوی مطلوب برنامه درسی معنوی با رویکرد تلفیقی در دوره متوسطه مبتنی بر اسناد بالادستی [ دوره20, شماره 1 - بهار سال 1402]
  • کرمی.زهره تحلیل محتوای کتاب ریاضی 1 پایه اول متوسطه بر اساس تکنیک ویلیام رومی و حیطه شناختی بلوم [ دوره10, شماره 37 - تابستان سال 1392]
  • کرمی.شهناز تغییرات اقلیم: بستری نو در برنامه درسی آموزش عالی [ دوره17, شماره 67 - زمستان سال 1399]
  • کرمی.علیرضا کشف ابعاد تدریس مبحث ذرات زیراتمی درس شیمی، پایه دهم، براساس نظریه PCK، با روش دلفی [ دوره20, شماره 2 - تابستان سال 1402]
  • کرمی.مرتضی مطالعة رابطه بین میزان به‌کارگیری معیارهای تدریس اثربخش توسط استادان با روحیة علمی دانشجویان [ دوره15, شماره 56 - بهار سال 1397]
  • کرمی.مرتضی تأثیر روش تدریس مشارکتی بر گروهگرایی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دوره متوسطه در شهر مشهد [ دوره9, شماره 33 - تابستان سال 1391]
  • کرمی.مرتضی ساختار تصمیم گیری مطلوب در طراحی برنامه درسی آموزش عالی:دیدگاه اعضای هیات علمی و متخصصین برنامه درسی [ دوره9, شماره 34 - پاییز سال 1391]
  • کرمی.مرتضی بررسی میزان آموزش مهارت‌های اشتغال‌زای مورد نیاز بازار کار در برنامه‌های درسی کارشناسی ناپیوسته حسابداری، مهندسی عمران و صنایع غذایی [ دوره9, شماره 34 - پاییز سال 1391]
  • کرمی.مرتضی بررسی میزان گرایش به تفکر انتقادی در معلمان مقطع متوسطه و نقش آن در سبک تدریس آنان [ دوره11, شماره 40 - بهار سال 1393]
  • کرمی.مرتضی تأثیر برنامه‌های درسی اوقات فراغت بر مهارت‌های فراغتی دانش‌آموزان پسر دوره متوسطه شهر مشهـد [ دوره12, شماره 46 - پاییز سال 1394]
  • کرمی.مرتضی تجارب دانشجویان تربیت معلم از طراحی آموزشی بر اساس رویکرد سازنده‌گرایی [ دوره12, شماره 45 - بهار سال 1394]
  • کرمی.مرتضی تأثیر کاربست الگوی جاناسن در یادگیری مبتنی بر مسأله بر نگرش، رضایت و یادگیری در برنامه‌های آموزش ضمن خدمت معلمان [ دوره10, شماره 39 - زمستان سال 1392]
  • کرمی.مرتضی تأثیر الگوی کاوشگری بر تفکر انتقادی و نگرش دانش‌آموزان نسبت به کتاب درسی علوم تجربی در دوره ابتدایی [ دوره11, شماره 40 - بهار سال 1393]
  • کرمی.مرتضی طراحی و اعتبارسنجی الگوی ارتباطی معلمان و نظام برنامه ریزی درسی در ایران [ دوره19, شماره 4 - زمستان سال 1401]
  • کرمی.مرتضی تحلیلی بر وضعیت موجود و مطلوب تصمیم‌گیرندگان در فرایند طراحی و تدوین برنامه‌ درسی در آموزش صنعتی [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]
  • کرمی.مرتضی تحلیل برنامه درسی قصد شده واجرا شده دوره راهنمایی براساس مؤلفه‌های آموزش صلح یونسکو [ دوره11, شماره 42 - پاییز سال 1393]
  • کرمی.مهدی تحلیل محتوای کتاب ریاضی 1 پایه اول متوسطه بر اساس تکنیک ویلیام رومی و حیطه شناختی بلوم [ دوره10, شماره 37 - تابستان سال 1392]
  • کرمی.میرحمزه مقایسة تأثیر آموزش به شیوه‌های تدریس اعضای تیم و بازگویی بر میزان یادگیری-یاددهی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ایلام [ دوره14, شماره 55 - زمستان سال 1396]
  • کریم زایی.سمیرا مقایسه اثر بخشی روش تدریس تفکر استقرایی و روش تدریس کاوشگری بر خلاقیت دانش‌آموزان پایه پنجم ابتدایی [ دوره12, شماره 46 - پاییز سال 1394]
  • کریمی آذری.امیررضا ...کیفیت سنجی تربیت زیبایی شناسانه دانشجویان معماری در مراکز آموزش عالی (نمونه موردی: مراکز آموزش عالی استان گیلان) [ دوره18, شماره 70 - پاییز سال 1400]
  • کریمی زاده.نسرین بررسی تجربه زیسته دانش آموزان افغانستانی در تعاملات و ارتباطات درون مدرسه‌ای در دوره متوسطه اول [ دوره19, شماره 4 - زمستان سال 1401]
  • کریمی علویجه.اکرم شناسایی موانع و چالش‌های اجرای طرح ارزشیابی توصیفی [ دوره10, شماره 39 - زمستان سال 1392]
  • کریمی.ابوبکر تحلیل و ارزیابی کتاب‌های (فارسی، نگارش فارسی و علوم تجربی) دوره ابتدایی ازنظر میزان توجه به آموزش مهارت‌های ارتباطی و مقابله‌ای سازگارانه [ دوره20, شماره 2 - تابستان سال 1402]
  • کریمی.راضیه تحلیل محتوای تمرین‌های کتاب علوم تجربی پایه هفتم دوره اوّل متوسطه بر مبنای الگوی کاوشگری ساچمن [ دوره14, شماره 54 - پاییز سال 1396]
  • کریمی.زهرا تأثیر نظریة انتقادی بر نظریه‌پردازی در حوزة مطالعات برنامه‌درسی [ دوره15, شماره 59 - زمستان سال 1397]
  • کریمی.صدیقه چالش‌های دانشگاه در تدوین محتوای متناسب با شایستگی‌های یادگیرنده مادام العمر [ دوره13, شماره 50 - پاییز سال 1395]
  • کریمی.فریبا [ دوره6, شماره 24 - زمستان سال 1388]
  • کریمی.فریبا رابطه بین هوش هیجانی و مدیریت زمان در مدیران شرکت سهامی ذوب اهن اصفهان [ دوره6, شماره 24 - زمستان سال 1388]
  • کریمی.فریبا رابطه بین هوش هیجانی و مدیریت زمان در مدیران شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان [ دوره6, شماره 24 - زمستان سال 1388]
  • کریمی.فریبا تأثیر آموزش مدیریت زمان بر خودراهبری در یادگیری دانش‌آموزان دختر پایه اول دوره دوم متوسطه [ دوره12, شماره 47 - زمستان سال 1394]
  • کریمی.فریبا شیوه‌های آشناسازی دانش‌آموزان دورۀ متوسطه ی فریدونشهر با حقوق شهروندی [ دوره4, شماره 15 - پاییز سال 1386]
  • کریمی.فریبا صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان آموزش عمومی و ارائۀ چارچوب ادراکی مناسب [ دوره6, شماره 23 - پاییز سال 1388]
  • کریمی.محمد حسن طراحی برنامه درسی سواد حقوقی [ دوره16, شماره 63 - زمستان سال 1398]
  • کریمی.محمدحسن تبیین و تحلیل کتاب فارسی ششم ابتدایی در چارچوب تحلیل انتقادی گفتمان [ دوره13, شماره 49 - تابستان سال 1395]
  • کریمی.یوسف تأثیر سه منبع قدرت در مدرسه روی اطاعت محض دانش‌آموزان [ دوره4, شماره 13 - بهار سال 1386]
  • کریمیان.حیدر مطالعه تطبیقی کاربست نظریه‌های یادگیری در فرایند آموزش و ارتباط آن با نمره کاربرد ریاضی در کشورهای اسلامی [ دوره12, شماره 45 - بهار سال 1394]
  • کزمی دهکردی.مهدی طراحی و تدوین الگوی جامع ارزشیابی کیفیت تدریس اساتید: مطالعة موردی دانشگاه رازی [ دوره16, شماره 63 - زمستان سال 1398]
  • کشاورز.محسن روند رشد کمی آموزش عالی خصوصی و دولتیدر کشور جمهوری اسلامی ایران [ دوره5, شماره 20 - زمستان سال 1387]
  • کشاورز.محسن ارزیابی درونی دوره دکتری زبان و ادبیات فارسی‏ دانشگاه تهران مطالعه موردی [ دوره6, شماره 21 - بهار سال 1388]
  • کشاورزی.فهیمه تبیین و تحلیل کتاب فارسی ششم ابتدایی در چارچوب تحلیل انتقادی گفتمان [ دوره13, شماره 49 - تابستان سال 1395]
  • کشاورزی.فهیمه تجارب زیسته معلمان از کیفیت سیستم اطلاعات مدیریت برنامه شاد در مدارس دوره ابتدایی: یک مطالعه پدیدارشناسانه [ دوره19, شماره 4 - زمستان سال 1401]
  • کشاورزی.مهدی روش‌های تدریس مبتنی بر توسعة آینده‌پژوهی در آموزش عالی ایران: مطالعة کیفی [ دوره15, شماره 56 - بهار سال 1397]
  • کشتی آرای.نرگس دلالت‌های حاکم بر برنامه درسی در رویکرد تعلیم و تربیت اسلامی به پدیده جهانی‌شدن با تأکید بر دیدگاه آیت‌الله جوادی آملی [ دوره15, شماره 57 - تابستان سال 1397]
  • کشتی آرای.نرگس دلالت های تربیت اخلاقی معنا شناسی «باید» از منظر کانت و متکلمان عدلیه [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]
  • کشتی آرای.نرگس تجارب معلمان ابتدایی از اهداف طرح ارزشیابی توصیفی [ دوره7, شماره 25 - بهار سال 1389]
  • کشتی آرای.نرگس تبیین اهداف برنامه درسی پرورش هوش اخلاقی کودکان دوره ابتدایی [ دوره14, شماره 55 - زمستان سال 1396]
  • کشتی آرای.نرگس اسلامی سازی مدارس بر اساس «نظریه بازگشت به خود» استاد مطهری [ دوره11, شماره 42 - پاییز سال 1393]
  • کشتی آرای.نرگس رابطه بین ابعاد استاد اثربخش از دیدگاه دانشجویان با سبک‌های یادگیری آنها [ دوره12, شماره 45 - بهار سال 1394]
  • کشتی آرای.نرگس اعتباریابی الگوی برنامه درسی بین رشته‌ای آموزش سواد زیست محیطی در نظام آموزشی متوسطه ایران [ دوره12, شماره 47 - زمستان سال 1394]
  • کشتی آرای.نرگس تحلیل معرفت عقلانی مطرح شده در آیات قرآن کریم بر اساس تفسیرالمیزان و دلالت‌های آن بر اهداف برنامه‌های درسی تربیت دینی [ دوره9, شماره 33 - تابستان سال 1391]
  • کشتی آرای.نرگس میزان مهارت دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان در نحوه جست و جو، دستیابی و ذخیره اطلاعات از منابع الکترونیکی [ دوره6, شماره 24 - زمستان سال 1388]
  • کشتی آرای.نرگس واکاوی آراء تربیتی فارابی مؤسس فلسفه اسلامی [ دوره10, شماره 37 - تابستان سال 1392]
  • کشتی آرای.نرگس تحلیل محتوای کتاب‌های درسی جامعه‌شناسی دوره دبیرستان به لحاظ توجه به مفاهیم تربیت شهروندی [ دوره13, شماره 50 - پاییز سال 1395]
  • کشتی آرای.نرگس ضرورت‌های آموزش چندفرهنگی و واکاوی عناصر و مؤلفه‌های تعلیم‌وتربیت چندفرهنگی [ دوره16, شماره 60 - بهار سال 1398]
  • کشتی آرای.نرگس بررسی اثربخشی الگوی توسعۀ حرفه‌ای مداوم معلمان ریاضی مبتنی بر رویکرد تربیت مغز بر یادگیری و خودپندارۀ ریاضی دانش‌آموزان دختر دورۀ متوسطۀ دوم شهر اصفهان [ دوره18, شماره 69 - تابستان سال 1400]
  • کشتی آرای.نرگس شناسایی جایگاه برنامه درسی تربیت جنسی در نظام آموزشی [ دوره17, شماره 67 - زمستان سال 1399]
  • کشتی آرای.نرگس رابطة بین هویت فرهنگی با کیفیت تدریس اساتید دانشگاه [ دوره17, شماره 64 - بهار سال 1399]
  • کشتی آرای.نرگس تبیین مبانی فلسفی (معرفت شناسی) آموزش فلسفه برای کودکان در ایران [ دوره12, شماره 46 - پاییز سال 1394]
  • کشتی آرای.نرگس تبیین مؤلفه‌های برنامه درسی مبتنی بر دیدگاه‌های تربیتی افلاطون و فارابی [ دوره11, شماره 40 - بهار سال 1393]
  • کشتی آرای.نرگس شناسایی موانع و چالش‌های اجرای طرح ارزشیابی توصیفی [ دوره10, شماره 39 - زمستان سال 1392]
  • کشتی آرای.نرگس بینش‌های اساسی برآمده از یافته‌های علوم مغز و اعصاب برای تعلیم و تربیت: مرور سیستماتیک مستندات بینالمللی [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]
  • کشتی آرای.نرگس بررسی مقایسه ای نظریات ورویکردهای برنامه درسی زیست محیطی [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]
  • کشتی آرای.نرگس سنتزپژوهی مطالعات آموزش چندفرهنگی در ایران [ دوره20, شماره 2 - تابستان سال 1402]
  • کشتی آرای.نرگس سنتز پژوهی مطالعات حرفه ای گرایی در آموزش دانشجویان پزشکی [ دوره18, شماره 70 - پاییز سال 1400]
  • کشتی آرای.نرگس تجارب زیسته دانشجویان فنی و مهندسی ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا از فرآیند تدریس [ دوره20, شماره 4 - زمستان سال 1402]
  • کشتی آرای.نرگس کشتی آرای طراحی و اعتباریابی الگوی برنامه درسی، مبتنی بر آموزش شایسته محور پلیس (مطالعة موردی: فرماندهی انتظامی استان اصفهان) [ دوره16, شماره 63 - زمستان سال 1398]
  • کشتی آرای1.نرگس میزان مهارت دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان در نحوهجست وجو، دستیابی و ذخیره اطلاعات از منابع الکترونیکی [ دوره6, شماره 24 - زمستان سال 1388]
  • کلباسی.افسانه بررسی مؤلفه‌های ارزشیابی واحد درسی و اجرای موردی آن توسط دانشجو معلمان مرکز شهیدرجایی دانشگاه فرهنگیان اصفهان [ دوره12, شماره 44 - بهار سال 1394]
  • کلبعلی.مرضیه مقایسة اثر بحث گروهی از طریق رسانه اجتماعی و بحث گروهی در کلاس درس بر آگاهی، نگرش و رفتار بهداشتی دانش‌آموزان دختر نوجوان [ دوره16, شماره 60 - بهار سال 1398]
  • کمال‌پور.نسرین جدول مقاله شماره 3 [ دوره4, شماره 16 - زمستان سال 1386]
  • کمالی.هادی کارکرد سبک های تفکر و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی دربین دانشجویان دانشکده های فنی مهندسی و روان شناسیو علوم تربیتی دانشگاه تهران [ دوره7, شماره 25 - بهار سال 1389]
  • کوثری.مجید تأثیر نظریة انتقادی بر نظریه‌پردازی در حوزة مطالعات برنامه‌درسی [ دوره15, شماره 59 - زمستان سال 1397]
  • کیامنش.علیرضا رابطه بین وضعیت اقتصادی ـ اجتماعی خانواده، فعالیت‌های خواندن در خانه، خودپنداره و نگرش دانش‌آموزان به خواندن با عملکرد سواد خواندن دانش‌آموزان (بر اساس مطالعات پرلز 2006) [ دوره11, شماره 41 - تابستان سال 1393]
  • کیامنش.علیرضا مقایسه اضطراب مدرسه و مؤلفه‌های آن در دانش‌آموزان پایه چهارم در دو سیستم ارزشیابی سنتی و توصیفی [ دوره10, شماره 39 - زمستان سال 1392]
  • کیان.مرجان شناسایی موانع درس‌پژوهی در دورۀ ابتدایی از منظر کارگزاران آموزشی [ دوره17, شماره 66 - پاییز سال 1399]
  • کیان.مرجان تجارب زیسته اساتید دانشگاه پیام نور از چالش‌های ارزشیابی آنلاین در دوران همه گیری کرونا [ دوره20, شماره 4 - زمستان سال 1402]
  • کیان.مرجان تبیین ماهیت برنامه درسی روئیدنی و استنتاج مبانی و اصول آن در دوره پیش دبستان [ دوره18, شماره 71 - زمستان سال 1400]
  • کیان.مرجان تجزیه و تحلیل تولیدات علمی در حوزه تلفیق فناوری واقعیت افزوده در آموزش [ دوره18, شماره 70 - پاییز سال 1400]
  • کیان.مرجان طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامۀ درسی تربیت بدنی و سلامت دورۀ اول متوسطه با رویکرد فرهنگی _ تربیتی [ دوره18, شماره 69 - تابستان سال 1400]
  • کیان.مرجان واکاوی ادراک متخصصان برنامه درسی ایران نسبت به مؤلفه‌های پارادایم برنامه درسی نوفهمی [ دوره17, شماره 64 - بهار سال 1399]
  • کیهان.جواد تجارب زیسته دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی از درس مطالعات اجتماعی [ دوره16, شماره 62 - پاییز سال 1398]
  • کیهان.جواد سنتزپژوهی مؤلفه‌های دانش محتوایی - تربیتی (pck) معلمان علوم: ارائۀ الگوی مفهومی [ دوره19, شماره 72 - بهار سال 1401]