فاتحی.یونس
مقایسه اثربخشی روشهای تدریس بحث گروهی و سخنرانی بر میزان یادگیری و رضایت دانشآموزان از تدریس، در درس دین و زندگی
[
دوره10,
شماره
38
- پاییزسال
1392]
فاضل علاف.علی
شناسایی و اولویت بندی صلاحیتهای اثربخش مدرسان از دید دانشجویان با استفاده از روشهای
[
دوره11,
شماره
40
- بهارسال
1393]
فاضلی.احمدرضا
تجارب دانشجویان تربیت معلم از طراحی آموزشی بر اساس رویکرد سازندهگرایی
[
دوره12,
شماره
45
- بهارسال
1394]
فاضلی.زینب
بررسی میزان تحقق رویکرد زمینهمحور در درس علوم پایه ششم: از منظر محتوا و اجرا
[
دوره19,
شماره
4
- زمستانسال
1401]
فتح آبادی.جلیل
بررسی رابطه رویکردهای مطالعه با پیشرفت تحصیلی و برداشت از مفهوم یادگیری
[
دوره16,
شماره
61
- تابستانسال
1398]
فتحی آذر.اسکندر
ادراک معلمان از ویژگیهای تدریس مؤثر؛ یک بررسی پدیدارشناختی
[
دوره12,
شماره
44
- بهارسال
1394]
فتحی آذر.اسنکندر
یادگیری خدماترسانی: کاربست نظریه تربیتی در عمل
[
دوره15,
شماره
59
- زمستانسال
1397]
فتحی آذر.اسنکندر
تأثیر آموزش به کمک نقشة مفهومی بر پیشرفت تحصیلی درس زیستشناسی دانشآموزان سال سوم متوسطه استان کهگیلویه و بویراحمد
[
دوره15,
شماره
59
- زمستانسال
1397]
فتحی آذر.اسنکندر
رابطة باورهای ضمنی هوش و جهتگیری اهداف پیشرفت با تعللورزی تحصیلی دانشجویان دانشگاه تبریز
[
دوره14,
شماره
54
- پاییزسال
1396]
فتحی آذر.اسنکندر
تبیین بسترهای آزادسازی برنامه درسی در دورۀ ابتدایی
[
دوره17,
شماره
66
- پاییزسال
1399]
فتحی آذر.اسنکندر
تأثیر آموزش مبتنی بر مغز در میزان یادگیری و آمادگی زبانی نوآموزان دورة پیشدبستانی
[
دوره16,
شماره
62
- پاییزسال
1398]
فتحی آذر.اسنکندر
تجارب معلمان دورة ابتدایی از آزادسازی برنامه درسی: یک رویکرد پدیدارشناختی
[
دوره17,
شماره
64
- بهارسال
1399]
فتحی آذر.اسنکندر
بررسی تجربه دبیران علوم دوره دبیرستان از ماهیت علم: یک مطالعه پدیدارشناسی
[
دوره13,
شماره
51
- زمستانسال
1395]
فتحی واجارگاه.کورش
مفهومسازی برنامه درسی زائد در نظام آموزش عالی ایران
[
دوره15,
شماره
57
- تابستانسال
1397]
فتحی واجارگاه.کورش
طراحی و اعتباریابی الگوی مطلوب جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی
[
دوره18,
شماره
68
- بهارسال
1400]
فتحی واجارگاه.کورش
بررسی تجربه زیسته دانش آموزان افغانستانی در تعاملات و ارتباطات درون مدرسهای در دوره متوسطه اول
[
دوره19,
شماره
4
- زمستانسال
1401]
فتحی واجارگاه.کوروش
علل گرایش به آموزش در خانه از نظر والدین کودکان آموزش دیده در خانه: مطالعه کیفی تجربیات والدین
[
دوره9,
شماره
35
- زمستانسال
1391]
فتحی واجارگاه.کوروش
فراسوی یادگیری الکترونیکی 1: مفهوم پردازی وب 2 و دلالت های آن بر معرفی الگوی برنامه درسی آموزش مجازی
[
دوره13,
شماره
51
- زمستانسال
1395]
فتحی واجارگاه.کوروش
کاوش عناصر برنامه درسی تربیت شهروند جهانی در دوره ابتدایی نظام آموزشی ایران: یک مطالعة کیفی
[
دوره16,
شماره
60
- بهارسال
1398]
فتحی واجارگاه.کوروش
مدیریت «چرخه شایستگی» و برنامه ریزی آموزشی در دوره کارشناسی فناوری اطلاعات
[
دوره15,
شماره
58
- پاییزسال
1397]
فتحی واجارگاه.کوروش
عوامل بازدارنده و راهبردهای به کارگیری شبکه اجتماعی برای تدریس و یادگیری مؤثر در آموزش
[
دوره12,
شماره
44
- بهارسال
1394]
فتحی واجارگاه.کوروش
تبیین پیامدهای ارتقای فرهنگ برنامهریزی درسی در دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی ایران
[
دوره14,
شماره
55
- زمستانسال
1396]
فتحی واجارگاه.کوروش
تحلیل محتوای کتب علوم اجتماعی دوره متوسطه در ارتباط با مفاهیم حقوق بشر
[
دوره12,
شماره
45
- بهارسال
1394]
فتحی واجارگاه.کوروش
خاستگاههای فکری و نظری برنامه درسی سایه و بازشناسی مصادیق آن در نظام آموزشی ایران
[
دوره17,
شماره
64
- بهارسال
1399]
فتحی واجارگاه.کوروش
رابطة شیوة تدریس معلّمان و پرورش نگرشعلمی دانشآموزان مدارس ابتدایی دخترانه شهر تهران
[
دوره15,
شماره
56
- بهارسال
1397]
فتحی واجارگاه.کوروش
مفهوم پردازی گفتمان برنامه درسی محیط کار؛ گفتمان نو ظهور یا مغفول
[
دوره14,
شماره
52
- بهارسال
1396]
فتحی واجارگاه.کوروش
تغییرات اقلیم: بستری نو در برنامه درسی آموزش عالی
[
دوره17,
شماره
67
- زمستانسال
1399]
فتحی واجارگاه.کوروش
ارائه چارچوب ادراکی برای تبیین اثرات و پیامدهای سیاستگذاری برنامه درسی در نظام آموزشوپرورش ایران
[
دوره19,
شماره
73
- تابستانسال
1401]
فتحی واجارگاه.کوروش
نمودها و فراوانیی خشونتنمادین در برنامه درسیی دوره ابتدایی مدارس تهران
[
دوره20,
شماره
2
- تابستانسال
1402]
فتحی واجارگاه.کوروش
برنامه درسی متناسب با ویژگی و نیازهای نسل z : یک مطالعه سنتز پژوهی
[
دوره19,
شماره
74
- پاییزسال
1401]
فتحی واجارگاه.کوروش
مطالعه تطبیقی بینالمللی کردن برنامههای درسی آموزش عالی در چند کشور جهان
[
دوره9,
شماره
33
- تابستانسال
1391]
فتحی هفشجانی.فرشیده
رابطة شیوة تدریس معلّمان و پرورش نگرشعلمی دانشآموزان مدارس ابتدایی دخترانه شهر تهران
[
دوره15,
شماره
56
- بهارسال
1397]
فتوت نیا.زهرا
فهم و تولید زبان دوم: رویکر دو حالتی نسبت به یادگیری و تدریس زبان
[
دوره1,
شماره
4
- زمستانسال
1383]
فخاری.غلامعلی
مقایسه مهارتهای اینترنتی و مهارتهای حرفهای دبیران مدارس علوم فنی و علوم نظری دوره متوسطه دوم
[
دوره13,
شماره
49
- تابستانسال
1395]
فدایی.محمدرضا
بررسی رابطه بین باورها و مؤلفههای ساخت و سازگرایی در محیط کلاس درس ریاضی
[
دوره10,
شماره
36
- بهارسال
1392]
فدایی.محمدرضا
بررسی دانش محتوا و دانش پداگوژی محتوای معلمان ابتدایی و ارتباط آن با توانایی حل مسائل کسرهای ریاضی دانشآموزان
[
دوره16,
شماره
60
- بهارسال
1398]
فراستخواه.مقصود
خاستگاههای فکری و نظری برنامه درسی سایه و بازشناسی مصادیق آن در نظام آموزشی ایران
[
دوره17,
شماره
64
- بهارسال
1399]
فراستخواه.مقصود
واکاوی پیامدها و سازوکارهای جهانی شدن برنامههای درسی آموزش عالی
[
دوره10,
شماره
38
- پاییزسال
1392]
فراقی.قادر
بررسی مبانی فلسفی معرفتشناختی ارزشیابی در دورة پستمدرن در تعلیم وتربیت
[
دوره15,
شماره
59
- زمستانسال
1397]
فراقی.قادر
بررسی مبانی فلسفی معرفتشناختی ارزشیابی در دوره مدرن در تعلیم وتربیت
[
دوره15,
شماره
58
- پاییزسال
1397]
فرامرز ملکیان1.فرامرز
نقش راهبردهای شناختی و فراشناختی در انگیزه پیشرفت فراگیران نظام آموزشی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات
[
دوره7,
شماره
25
- بهارسال
1389]
فرامرزی.سالار
اثربخشی آموزش مبتنی بر هوش موفق بر بازدههای شناختی یادگیری دانشجومعلمان در درس روانشناسی تربیتی
[
دوره13,
شماره
50
- پاییزسال
1395]
فرامرزی.سالار
میزان توجه به دینورزی و مؤلفههای بین فردی آن درکتابهای درسی دوره ابتدایی
[
دوره11,
شماره
40
- بهارسال
1393]
فرج اللهی.مهران
تأثیر محتوای طراحی شده بر مبنای هر یک از هوشهای چندگانه گاردنر در حیطه تعاملی، بر یادگیری دانشآموزان هنرستانی، درآموزش ترکیبی
[
دوره13,
شماره
49
- تابستانسال
1395]
فرج الهی.مهران
بررسی عوامل مؤثر بر تلفیق و کاربرد فناوری آموزش از دور در کلاس درس و طراحی الگویی برای آن
[
دوره11,
شماره
43
- زمستانسال
1393]
فرج الهی.مهران
بررسی نقش نظام آموزش از دور برتوسعه منابع انسانی در دانشگاه پیام نور (ایران)
[
دوره9,
شماره
35
- زمستانسال
1391]
فرج پور.نیلوفر
شناسایی مؤلفههای فرهنگ یادگیری دانشآموزان دورۀ اول ابتدایی: رویکردی قومنگارانه
[
دوره19,
شماره
72
- بهارسال
1401]
فرج زاده.منوچهر
تغییرات اقلیم: بستری نو در برنامه درسی آموزش عالی
[
دوره17,
شماره
67
- زمستانسال
1399]
فرجادمند.لیلا
بررسی وضعیت درک دانشجو- معلمان آموزش علوم تجربی از ماهیت علم تجربی: مطالعه موردی مراکز تربیتمعلم تهران
[
دوره15,
شماره
58
- پاییزسال
1397]
فرجی خیاوی.زلیخا
تحلیل محتوای کتابهای علوم تجربی چهارم و پنجم براساس اهداف آموزشی مریل
[
دوره9,
شماره
33
- تابستانسال
1391]
فرحبخش.سعید
سنجش جهت گیری برنامه ی درسی اساتید: مطالعه موردی اساتید دانشگاه کردستان
[
دوره14,
شماره
52
- بهارسال
1396]
فرخ پور.هستی
واکاوی و تبیین الگوهای برنامه درسی آموزش عالی در ایران
[
دوره20,
شماره
3
- پاییزسال
1402]
فرخی نژاد.پریسا
میزان توجه به رویکرد تربیت شهروند پیشرفت گرا در کتب درسی علوم اجتماعی دوره راهنمایی تحصیلی ایران
[
دوره9,
شماره
33
- تابستانسال
1391]
فردانش.هاشم
اصلاح برخی بدفهمیهای دانشی و باوری دانشآموزان پایه سوم ابتدایی بر مبنای چهارچوبهای حل مسئله شونفلد و گانیه
[
دوره14,
شماره
53
- تابستانسال
1396]
فردانش.هاشم
مفهوم پردازی الگوهای برنامه ریزی درسی آموزش عالی: (تجربیات و دستاوردها )
[
دوره8,
شماره
30
- پاییزسال
1390]
فرزاد.ولیالله
عملکرد علوم دانشآموزان ایرانی در مطالعه تیمز 2003 با توجه به متغیرهای فردی و خانوادگی
[
دوره6,
شماره
21
- بهارسال
1388]
فرزانفر.جواد
داستان هایی برای برنامه فلسفه بزای کودکان مبتنی بر تفکر انتقادی
[
دوره13,
شماره
48
- بهارسال
1395]
فرشفروش.حسین
تأثیر سه منبع قدرت در مدرسه روی اطاعت محض دانشآموزان
[
دوره4,
شماره
13
- بهارسال
1386]
فرمهینی فراهانی.محسن
بررسی مبانی فلسفی معرفتشناختی ارزشیابی در دوره مدرن در تعلیم وتربیت
[
دوره15,
شماره
58
- پاییزسال
1397]
فرمهینی فراهانی.محسن
شناسایی و اولویت بندی صلاحیتهای اثربخش مدرسان از دید دانشجویان با استفاده از روشهای
[
دوره11,
شماره
40
- بهارسال
1393]
فرمهینی فراهانی.محسن
بررسی مبانی فلسفی معرفتشناختی ارزشیابی در دورة پستمدرن در تعلیم وتربیت
[
دوره15,
شماره
59
- زمستانسال
1397]
فرمهینی فراهانی.محسن
طراحی الگوی تدریس خلاق مبتنی بر مؤلفههای معرفتشناختی ژیل دلوز و فیلیکس گاتاری
[
دوره18,
شماره
68
- بهارسال
1400]
فرمهینی فراهانی.محسن
اولویت بندی و مقایسه مؤلفههای ششگانه ایدئولوژیهای برنامه درسی از منظر اعضای هیأت علمی دانشکدههای علوم تربیتی شهر تهران
[
دوره10,
شماره
38
- پاییزسال
1392]
فرمهینی فراهانی.محسن
تحلیل و نقد دلالتهای تعلیم و تربیت چندفرهنگی با تأکید بر آرای میشل فوکو
[
دوره16,
شماره
61
- تابستانسال
1398]
فروغی ابرب.احمد علی
شناسایی موانع و چالشهای اجرای طرح ارزشیابی توصیفی
[
دوره10,
شماره
39
- زمستانسال
1392]
فروغی ابری.احمد علی
عوامل بازدارنده و راهبردهای به کارگیری شبکه اجتماعی برای تدریس و یادگیری مؤثر در آموزش
[
دوره12,
شماره
44
- بهارسال
1394]
فروغی ابری.احمد علی
تحلیل جایگاه جامعه پذیری در کتب علوم اجتماعی دوره متوسطه بر اساس آراء تربیتی استاد شهید مرتضی مطهری
[
دوره14,
شماره
54
- پاییزسال
1396]
فروغی ابری.احمد علی
تاثیر روش تدریس بحث گروهی بر خلاقیت دانش آموزان سال دوم مدارس راهنمایی ناحیه 3 اصفهان در درس علوم اجتماعی
[
دوره2,
شماره
5
- بهارسال
1384]
فروغی ابری.احمد علی
تأثیر نظارت و راهنمایی تعلیماتی بر پیشرفت تحصیلی زبان انگلیسی
[
دوره7,
شماره
27
- پاییزسال
1389]
فروغی ابری.احمد علی
نقد و بررسی عناصر برنامه درسی در رویکردهای پیشرفتگرا و محافظهکار تربیت شهروندی
[
دوره5,
شماره
17
- بهارسال
1387]
فروغی ابری.احمدعلی
بررسی مبانی تربیتی حیات طیبه در سند چشم انداز تحول (سند ملی برنامه درسی ) با دید انتقادی
[
دوره14,
شماره
52
- بهارسال
1396]
فروغی ابری.احمدعلی
راهکارهای ارتقای کیفیت آموزشی رشتههای علوم قرآنی از دیدگاه استادان و دانشجویان مؤسسه آموزش عالی آزاد علوم قرآنی و معارف اسلامی غدیر
[
دوره5,
شماره
20
- زمستانسال
1387]
فروغی ابری.احمدعلی
مطالعه تطبیقی بینالمللی کردن برنامههای درسی آموزش عالی در چند کشور جهان
[
دوره9,
شماره
33
- تابستانسال
1391]
فروغی ابری.احمدعلی
مطالعه امکان سنجی اجرای دوره آموزش مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان (اصفهان)
[
دوره10,
شماره
39
- زمستانسال
1392]
فروغی ابری.احمدعلی
بررسی عوامل موثر بر افزایش کیفیت آموزش ریاضی دوره راهنمایی در شهرستان کرج
[
دوره1,
شماره
1
- بهارسال
1383]
فروغی ابری.احمدعلی
بررسی تاثیر ارزشیابی تکوینی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سال دوم راهنمایی در درس علوم تجربی در ناحیه دو شهر اصفهان
[
دوره1,
شماره
1
- بهارسال
1383]
فروغی.احمدعلی
رابطه بین هوش هیجانی مدیران و توانایی آنان در جلب اعتماد معلمان در دوره ابتدایی
[
دوره6,
شماره
22
- تابستانسال
1388]
فروغی.احمدعلی
تأثیر روش آموزش علوم مبتنی بر پژوهش بر پیشرفت تحصیلی و مهارت حل مسئله دانشآموزان پایه ششم ابتدایی ناحیه یک شهر یزد
[
دوره14,
شماره
54
- پاییزسال
1396]
فرهادی امجد.فرهاد
تبیین نقش انگیزه پیشرفت تحصیلی در بهکارگیری استراتژیهای خـودرهبری (مورد: دانشجویان دانشگاه بیرجند)
[
دوره13,
شماره
51
- زمستانسال
1395]
فرهادی پور.محمد امین
مقایسه اثر بخشی روش تدریس تفکر استقرایی و روش تدریس کاوشگری بر خلاقیت دانشآموزان پایه پنجم ابتدایی
[
دوره12,
شماره
46
- پاییزسال
1394]
فرهادی راد.حمید
فراتحلیل اثربخشی آموزشهای مبتنی بر رویکرد سازندهگرایی بر عملکرد تحصیلی در درس علوم تجربی
[
دوره18,
شماره
69
- تابستانسال
1400]
فرهادی.مهران
تأثیر آموزش حل مسئله بر تغییرپذیری سبکشناختی وابسته به زمینه به مستقل از زمینه دانشآموزان متوسطه منطقه هلیلان (کهره)
[
دوره14,
شماره
53
- تابستانسال
1396]
فرهادی.مهران
تأثیر آموزش زیست شناسی به روش تفکر استقرایی بر سطوح یادگیری درس زیست شناسی دانشآموزان پسر پایه دوم متوسطه
[
دوره12,
شماره
44
- بهارسال
1394]
فرهادی.مهران
تأثیر آموزش زیست شناسی به روش تفکر استقرایی بر افزایش خلاقیت دانشآموزان
[
دوره11,
شماره
43
- زمستانسال
1393]
فرهادی.هادی
اثربخشی آموزش ذهنآگاهی بر عزتنفس و اهمالکاری تحصیلی دانشآموزان دختر
[
دوره16,
شماره
63
- زمستانسال
1398]
فضل الهی قمشی.سیف اله
بررسی عوامل بازدارنده مؤثر بر پژوهشهای فرهنگیان
[
دوره9,
شماره
32
- بهارسال
1391]
فضل الهی قمشی.سیف اله
شناسایی راهکارهای اجرای رویکرد یادگیری مشارکتی بهمنظور پرورش مهارتهای رهبری دانش¬آموزان دوره ابتدایی از طریق فراترکیب و گروه کانونی
[
دوره20,
شماره
3
- پاییزسال
1402]
فقیهی.علی نقی
بررسی و مقایسه میزان توجه به مفاهیم مهدویت در کتب درسی معارف اسلامی آموزش و پرورش
[
دوره13,
شماره
48
- بهارسال
1395]
فقیهی.علیرضا
استخراج ویژگیهای عناصر اساسی برنامه درسی مهارتآموزی دانشآموزان دوره دوم متوسطه
[
دوره18,
شماره
68
- بهارسال
1400]
فقیهی.علیرضا
میزان مؤلفههای هوش سازمانی در سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی
[
دوره6,
شماره
23
- پاییزسال
1388]
فکوری.حسین
تبیین اهداف برنامه درسی آموزش خانواده در مدارس دوره ابتدایی
[
دوره18,
شماره
71
- زمستانسال
1400]
فلاح مهنه.تورج
شاخص¬ها و مؤلفه¬های برنامه¬درسی تربیت دینی در دانشگاه: سنتزپژوهی پیشینه پژوهشی براساس رویکرد روبرتس
[
دوره20,
شماره
3
- پاییزسال
1402]
فلاح.ابراهیم
تأثیرآموزش از طریق تلفن همراه بر انگیزه پیشرفت، خودپنداره و پیشرفت تحصیلی دانشجویان در درس زبان عربی
[
دوره11,
شماره
43
- زمستانسال
1393]
فلاح.وحید
تأثیر اعتماد یادگیرنده نسبت به اثربخشی معلم و محتوای مورد تدریس برمیزان یادگیری او
[
دوره10,
شماره
38
- پاییزسال
1392]
فلاحی.ویدا
تأثیر ارزشیابی توصیفی بر مهارتهای خواندن و نوشتن دانشآموزان پایه چهارم ابتدایی
[
دوره11,
شماره
40
- بهارسال
1393]
فلاحی.ویدا
تأثیر روش تدریس استقرایی بر پیشرفت تحصیلی درس زبان انگلیسی دانشآموزان سال سوم راهنمایی
[
دوره11,
شماره
43
- زمستانسال
1393]
فلاحی.ویدا
ارزشیابی کتاب علوم اجتماعی سال اول راهنمایی از لحاظ رعایت ویژگیها و معیارهای مطلوب کتاب درسی از نظر معلمان
[
دوره12,
شماره
45
- بهارسال
1394]
فولادوند.مریم
تدوین شاخصهای لازم برای تهیه زیج هیأت علمی دانشگاهها (دانشگاه علوم پزشکی اصفهان)
[
دوره5,
شماره
20
- زمستانسال
1387]
فیاض بخش.حسین
مقایسه رفتار اطلاعیابی معلمان پژوهنده و غیر پژوهنده
[
دوره8,
شماره
31
- زمستانسال
1390]
فیاض بخش.حسین
میزان توجه به رویکرد تربیت شهروند پیشرفت گرا در کتب درسی علوم اجتماعی دوره راهنمایی تحصیلی ایران
[
دوره9,
شماره
33
- تابستانسال
1391]
فیاض.ایراندخت
بررسی خوانش پستمدرنیسم از تحولات دانش با تأکید بر دیدگاه لیوتار و الزامات آن برای عناصر برنامۀ درسی
[
دوره19,
شماره
72
- بهارسال
1401]
فیروزی.زهرا
تأثیر کاربست الگوی جاناسن در یادگیری مبتنی بر مسأله بر نگرش، رضایت و یادگیری در برنامههای آموزش ضمن خدمت معلمان
[
دوره10,
شماره
39
- زمستانسال
1392]
فیضی.فرخ
مقایسه تأثیر آموزش مسائل زیست محیطی به شیوه نگاره مفهوم مشارکتی و روش رایج، بر یادگیری، یادداری و طبیعت گرایی دانش آموزان پایه پنجم
[
دوره14,
شماره
52
- بهارسال
1396]