ف

  • فاتحی.یونس مقایسه اثربخشی روش‌های تدریس بحث گروهی و سخنرانی بر میزان یادگیری و رضایت دانش‌آموزان از تدریس، در درس دین و زندگی [ دوره10, شماره 38 - پاییز سال 1392]
  • فاضل علاف.علی شناسایی و اولویت بندی صلاحیت‌های اثربخش مدرسان از دید دانشجویان با استفاده از روش‌های [ دوره11, شماره 40 - بهار سال 1393]
  • فاضلی.احمدرضا تجارب دانشجویان تربیت معلم از طراحی آموزشی بر اساس رویکرد سازنده‌گرایی [ دوره12, شماره 45 - بهار سال 1394]
  • فاضلی.زینب بررسی میزان تحقق رویکرد زمینه‌محور در درس علوم پایه ششم: از منظر محتوا و اجرا [ دوره19, شماره 4 - زمستان سال 1401]
  • فانی.حجت ا.. تأثیر ارزشیابی توصیفی بر مهارت‌های خواندن و نوشتن دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی [ دوره11, شماره 40 - بهار سال 1393]
  • فتح آبادی.جلیل بررسی رابطه رویکردهای مطالعه با پیشرفت تحصیلی و برداشت از مفهوم یادگیری [ دوره16, شماره 61 - تابستان سال 1398]
  • فتحی آذر.اسکندر ادراک معلمان از ویژگی‌های تدریس مؤثر؛ یک بررسی پدیدارشناختی [ دوره12, شماره 44 - بهار سال 1394]
  • فتحی آذر.اسنکندر یادگیری خدمات‌رسانی: کاربست نظریه تربیتی در عمل [ دوره15, شماره 59 - زمستان سال 1397]
  • فتحی آذر.اسنکندر تأثیر آموزش به کمک نقشة مفهومی بر پیشرفت تحصیلی درس زیست‌شناسی دانش‌آموزان سال سوم متوسطه استان کهگیلویه و بویراحمد [ دوره15, شماره 59 - زمستان سال 1397]
  • فتحی آذر.اسنکندر رابطة باورهای ضمنی هوش و جهت‌گیری اهداف پیشرفت با تعلل‌ورزی تحصیلی دانشجویان دانشگاه تبریز [ دوره14, شماره 54 - پاییز سال 1396]
  • فتحی آذر.اسنکندر تبیین بسترهای آزادسازی برنامه درسی در دورۀ ابتدایی [ دوره17, شماره 66 - پاییز سال 1399]
  • فتحی آذر.اسنکندر تأثیر آموزش مبتنی بر مغز در میزان یادگیری و آمادگی زبانی نوآموزان دورة پیش‌دبستانی [ دوره16, شماره 62 - پاییز سال 1398]
  • فتحی آذر.اسنکندر تجارب معلمان دورة ابتدایی از آزادسازی برنامه درسی: یک رویکرد پدیدارشناختی [ دوره17, شماره 64 - بهار سال 1399]
  • فتحی آذر.اسنکندر تبیین اهمال‌‌‌کاری تحصیلی دانش‌آموزان متوسطه: یک مطالعه نظریه زمینه‌ای [ دوره16, شماره 60 - بهار سال 1398]
  • فتحی آذر.اسنکندر بررسی تجربه دبیران علوم دوره دبیرستان از ماهیت علم: یک مطالعه پدیدارشناسی [ دوره13, شماره 51 - زمستان سال 1395]
  • فتحی واجارگاه.کورش مفهوم‌سازی برنامه درسی زائد در نظام آموزش عالی ایران [ دوره15, شماره 57 - تابستان سال 1397]
  • فتحی واجارگاه.کورش طراحی و اعتباریابی الگوی مطلوب جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی [ دوره18, شماره 68 - بهار سال 1400]
  • فتحی واجارگاه.کورش بررسی تجربه زیسته دانش آموزان افغانستانی در تعاملات و ارتباطات درون مدرسه‌ای در دوره متوسطه اول [ دوره19, شماره 4 - زمستان سال 1401]
  • فتحی واجارگاه.کوروش علل گرایش به آموزش در خانه از نظر والدین کودکان آموزش دیده در خانه: مطالعه کیفی تجربیات والدین [ دوره9, شماره 35 - زمستان سال 1391]
  • فتحی واجارگاه.کوروش فراسوی یادگیری الکترونیکی 1: مفهوم پردازی وب 2 و دلالت های آن بر معرفی الگوی برنامه درسی آموزش مجازی [ دوره13, شماره 51 - زمستان سال 1395]
  • فتحی واجارگاه.کوروش کاوش عناصر برنامه درسی تربیت شهروند جهانی در دوره ابتدایی نظام آموزشی ایران: یک مطالعة کیفی [ دوره16, شماره 60 - بهار سال 1398]
  • فتحی واجارگاه.کوروش مدیریت «چرخه شایستگی» و برنامه ریزی آموزشی در دوره کارشناسی فناوری اطلاعات [ دوره15, شماره 58 - پاییز سال 1397]
  • فتحی واجارگاه.کوروش عوامل بازدارنده و راهبردهای به کارگیری شبکه اجتماعی برای تدریس و یادگیری مؤثر در آموزش [ دوره12, شماره 44 - بهار سال 1394]
  • فتحی واجارگاه.کوروش تبیین پیامدهای ارتقای فرهنگ برنامه‌ریزی درسی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ایران [ دوره14, شماره 55 - زمستان سال 1396]
  • فتحی واجارگاه.کوروش تحلیل محتوای کتب علوم اجتماعی دوره متوسطه در ارتباط با مفاهیم حقوق بشر [ دوره12, شماره 45 - بهار سال 1394]
  • فتحی واجارگاه.کوروش خاستگاه‌های فکری و نظری برنامه درسی سایه و بازشناسی مصادیق آن در نظام آموزشی ایران [ دوره17, شماره 64 - بهار سال 1399]
  • فتحی واجارگاه.کوروش رابطة شیوة تدریس معلّمان و پرورش نگرش‌علمی دانش‌آموزان مدارس ابتدایی دخترانه شهر تهران [ دوره15, شماره 56 - بهار سال 1397]
  • فتحی واجارگاه.کوروش مفهوم پردازی گفتمان برنامه درسی محیط کار؛ گفتمان نو ظهور یا مغفول [ دوره14, شماره 52 - بهار سال 1396]
  • فتحی واجارگاه.کوروش تغییرات اقلیم: بستری نو در برنامه درسی آموزش عالی [ دوره17, شماره 67 - زمستان سال 1399]
  • فتحی واجارگاه.کوروش ارائه چارچوب ادراکی برای تبیین اثرات و پیامدهای سیاست‌گذاری برنامه درسی در نظام آموزش‌وپرورش ایران [ دوره19, شماره 73 - تابستان سال 1401]
  • فتحی واجارگاه.کوروش نمودها و فراوانی‌‌ی خشونت‌نمادین در برنامه درسی‌ی دوره ابتدایی مدارس تهران [ دوره20, شماره 2 - تابستان سال 1402]
  • فتحی واجارگاه.کوروش برنامه درسی متناسب با ویژگی و نیازهای نسل z : یک مطالعه سنتز پژوهی [ دوره19, شماره 74 - پاییز سال 1401]
  • فتحی واجارگاه.کوروش مطالعه تطبیقی بین‌المللی کردن برنامه‌های درسی آموزش عالی در چند کشور جهان [ دوره9, شماره 33 - تابستان سال 1391]
  • فتحی هفشجانی.فرشیده رابطة شیوة تدریس معلّمان و پرورش نگرش‌علمی دانش‌آموزان مدارس ابتدایی دخترانه شهر تهران [ دوره15, شماره 56 - بهار سال 1397]
  • فتوت نیا.زهرا فهم و تولید زبان دوم: رویکر دو حالتی نسبت به یادگیری و تدریس زبان [ دوره1, شماره 4 - زمستان سال 1383]
  • فخاری.غلامعلی مقایسه مهارت‌های اینترنتی و مهارت‌های حرفه‌ای دبیران مدارس علوم فنی و علوم نظری دوره متوسطه دوم [ دوره13, شماره 49 - تابستان سال 1395]
  • فدایی.محمدرضا بررسی رابطه بین باورها و مؤلفه‌های ساخت و سازگرایی در محیط کلاس درس ریاضی [ دوره10, شماره 36 - بهار سال 1392]
  • فدایی.محمدرضا بررسی دانش محتوا و دانش پداگوژی محتوای معلمان ابتدایی و ارتباط آن با توانایی حل مسائل کسرهای ریاضی دانش‌آموزان [ دوره16, شماره 60 - بهار سال 1398]
  • فراستخواه.مقصود خاستگاه‌های فکری و نظری برنامه درسی سایه و بازشناسی مصادیق آن در نظام آموزشی ایران [ دوره17, شماره 64 - بهار سال 1399]
  • فراستخواه.مقصود واکاوی پیامدها و سازوکارهای جهانی شدن برنامه‌های درسی آموزش عالی [ دوره10, شماره 38 - پاییز سال 1392]
  • فراقی.قادر بررسی مبانی فلسفی معرفت‌شناختی ارزشیابی در دورة پست‌مدرن در تعلیم وتربیت [ دوره15, شماره 59 - زمستان سال 1397]
  • فراقی.قادر بررسی مبانی فلسفی معرفت‌شناختی ارزشیابی در دوره مدرن در تعلیم وتربیت [ دوره15, شماره 58 - پاییز سال 1397]
  • فرامرز ملکیان1.فرامرز نقش راهبردهای شناختی و فراشناختی در انگیزه پیشرفت فراگیران نظام آموزشی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات [ دوره7, شماره 25 - بهار سال 1389]
  • فرامرزی.سالار چارچوب مفهومی تدوین بسته آموزشی بازی‌های شناختی و عصب روان‌شناختی کودکان نارساخوان [ دوره16, شماره 60 - بهار سال 1398]
  • فرامرزی.سالار اثربخشی آموزش مبتنی بر هوش موفق بر بازده‌های شناختی یادگیری دانشجومعلمان در درس روانشناسی تربیتی [ دوره13, شماره 50 - پاییز سال 1395]
  • فرامرزی.سالار میزان توجه به دینورزی و مؤلفه‌های بین فردی آن درکتاب‌های درسی دوره ابتدایی [ دوره11, شماره 40 - بهار سال 1393]
  • فرج اللهی.مهران تأثیر محتوای طراحی شده بر مبنای هر یک از هوش‌های چندگانه گاردنر در حیطه تعاملی، بر یادگیری دانش‌آموزان هنرستانی، درآموزش ترکیبی [ دوره13, شماره 49 - تابستان سال 1395]
  • فرج الهی.مهران بررسی عوامل مؤثر بر تلفیق و کاربرد فناوری آموزش از دور در کلاس درس و طراحی الگویی برای آن [ دوره11, شماره 43 - زمستان سال 1393]
  • فرج الهی.مهران بررسی نقش نظام آموزش از دور برتوسعه منابع انسانی در دانشگاه پیام نور (ایران) [ دوره9, شماره 35 - زمستان سال 1391]
  • فرج پور.نیلوفر شناسایی مؤلفه‌های فرهنگ یادگیری دانش‌آموزان دورۀ اول ابتدایی: رویکردی قوم‌نگارانه [ دوره19, شماره 72 - بهار سال 1401]
  • فرج زاده.منوچهر تغییرات اقلیم: بستری نو در برنامه درسی آموزش عالی [ دوره17, شماره 67 - زمستان سال 1399]
  • فرجادمند.لیلا بررسی وضعیت درک دانشجو- معلمان آموزش علوم تجربی از ماهیت علم تجربی: مطالعه موردی مراکز تربیت‌معلم تهران [ دوره15, شماره 58 - پاییز سال 1397]
  • فرجی خیاوی.زلیخا تحلیل محتوای کتاب‌های علوم تجربی چهارم و پنجم براساس اهداف آموزشی مریل [ دوره9, شماره 33 - تابستان سال 1391]
  • فرحبخش.سعید سنجش جهت گیری برنامه ی درسی اساتید: مطالعه موردی اساتید دانشگاه کردستان [ دوره14, شماره 52 - بهار سال 1396]
  • فرخ پور.هستی واکاوی و تبیین الگوها‌ی برنامه درسی آموزش عالی در ایران [ دوره20, شماره 3 - پاییز سال 1402]
  • فرخی نژاد.پریسا میزان توجه به رویکرد تربیت شهروند پیشرفت گرا در کتب درسی علوم اجتماعی دوره راهنمایی تحصیلی ایران [ دوره9, شماره 33 - تابستان سال 1391]
  • فردانش.هاشم اصلاح برخی بدفهمی‌های دانشی و باوری دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی بر مبنای چهارچوب‌های حل مسئله شونفلد و گانیه [ دوره14, شماره 53 - تابستان سال 1396]
  • فردانش.هاشم مفهوم پردازی الگوهای برنامه ریزی درسی آموزش عالی: (تجربیات و دستاوردها ) [ دوره8, شماره 30 - پاییز سال 1390]
  • فرزاد.ولی‌الله عملکرد علوم دانش‌آموزان ایرانی در مطالعه تیمز 2003 با توجه به متغیرهای فردی و خانوادگی [ دوره6, شماره 21 - بهار سال 1388]
  • فرزانفر.جواد داستان هایی برای برنامه فلسفه بزای کودکان مبتنی بر تفکر انتقادی [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]
  • فرش‌فروش.حسین تأثیر سه منبع قدرت در مدرسه روی اطاعت محض دانش‌آموزان [ دوره4, شماره 13 - بهار سال 1386]
  • فرمهینی فراهانی.محسن بررسی مبانی فلسفی معرفت‌شناختی ارزشیابی در دوره مدرن در تعلیم وتربیت [ دوره15, شماره 58 - پاییز سال 1397]
  • فرمهینی فراهانی.محسن شناسایی و اولویت بندی صلاحیت‌های اثربخش مدرسان از دید دانشجویان با استفاده از روش‌های [ دوره11, شماره 40 - بهار سال 1393]
  • فرمهینی فراهانی.محسن بررسی مبانی فلسفی معرفت‌شناختی ارزشیابی در دورة پست‌مدرن در تعلیم وتربیت [ دوره15, شماره 59 - زمستان سال 1397]
  • فرمهینی فراهانی.محسن طراحی الگوی تدریس خلاق مبتنی بر مؤلفه‌های معرفت‌شناختی ژیل دلوز و فیلیکس گاتاری [ دوره18, شماره 68 - بهار سال 1400]
  • فرمهینی فراهانی.محسن اولویت بندی و مقایسه مؤلفه‌های شش‌گانه ایدئولوژی‌های برنامه درسی از منظر اعضای هیأت علمی دانشکده‌های علوم تربیتی شهر تهران [ دوره10, شماره 38 - پاییز سال 1392]
  • فرمهینی فراهانی.محسن تحلیل و نقد دلالت‌های تعلیم و تربیت چندفرهنگی با تأکید بر آرای میشل فوکو [ دوره16, شماره 61 - تابستان سال 1398]
  • فروغی ابرب.احمد علی شناسایی موانع و چالش‌های اجرای طرح ارزشیابی توصیفی [ دوره10, شماره 39 - زمستان سال 1392]
  • فروغی ابری.احمد علی عوامل بازدارنده و راهبردهای به کارگیری شبکه اجتماعی برای تدریس و یادگیری مؤثر در آموزش [ دوره12, شماره 44 - بهار سال 1394]
  • فروغی ابری.احمد علی تحلیل جایگاه جامعه پذیری در کتب علوم اجتماعی دوره متوسطه بر اساس آراء تربیتی استاد شهید مرتضی مطهری [ دوره14, شماره 54 - پاییز سال 1396]
  • فروغی ابری.احمد علی تاثیر روش تدریس بحث گروهی بر خلاقیت دانش آموزان سال دوم مدارس راهنمایی ناحیه 3 اصفهان در درس علوم اجتماعی [ دوره2, شماره 5 - بهار سال 1384]
  • فروغی ابری.احمد علی تأثیر نظارت و راهنمایی تعلیماتی بر پیشرفت تحصیلی زبان انگلیسی [ دوره7, شماره 27 - پاییز سال 1389]
  • فروغی ابری.احمد علی نقد و بررسی عناصر برنامه درسی در رویکردهای پیشرفت‌گرا و محافظه‌کار تربیت شهروندی [ دوره5, شماره 17 - بهار سال 1387]
  • فروغی ابری.احمدعلی بررسی مبانی تربیتی حیات طیبه در سند چشم انداز تحول (سند ملی برنامه درسی ) با دید انتقادی [ دوره14, شماره 52 - بهار سال 1396]
  • فروغی ابری.احمدعلی راهکارهای ارتقای کیفیت آموزشی رشته‌های علوم قرآنی از دیدگاه استادان و دانشجویان مؤسسه آموزش عالی آزاد علوم قرآنی و معارف اسلامی غدیر [ دوره5, شماره 20 - زمستان سال 1387]
  • فروغی ابری.احمدعلی مطالعه تطبیقی بین‌المللی کردن برنامه‌های درسی آموزش عالی در چند کشور جهان [ دوره9, شماره 33 - تابستان سال 1391]
  • فروغی ابری.احمدعلی مطالعه امکان سنجی اجرای دوره آموزش مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان (اصفهان) [ دوره10, شماره 39 - زمستان سال 1392]
  • فروغی ابری.احمدعلی بررسی عوامل موثر بر افزایش کیفیت آموزش ریاضی دوره راهنمایی در شهرستان کرج [ دوره1, شماره 1 - بهار سال 1383]
  • فروغی ابری.احمدعلی بررسی تاثیر ارزشیابی تکوینی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سال دوم راهنمایی در درس علوم تجربی در ناحیه دو شهر اصفهان [ دوره1, شماره 1 - بهار سال 1383]
  • فروغی.احمدعلی رابطه بین هوش هیجانی مدیران و توانایی آنان در جلب اعتماد معلمان در دوره ابتدایی [ دوره6, شماره 22 - تابستان سال 1388]
  • فروغی.احمدعلی تأثیر روش آموزش علوم مبتنی بر پژوهش بر پیشرفت تحصیلی و مهارت حل مسئله دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی ناحیه یک شهر یزد [ دوره14, شماره 54 - پاییز سال 1396]
  • فرهادی امجد.فرهاد تبیین نقش انگیزه پیشرفت تحصیلی در به‌کارگیری استراتژی‌های خـودرهبری (مورد: دانش‌جویان دانشگاه بیرجند) [ دوره13, شماره 51 - زمستان سال 1395]
  • فرهادی پور.محمد امین مقایسه اثر بخشی روش تدریس تفکر استقرایی و روش تدریس کاوشگری بر خلاقیت دانش‌آموزان پایه پنجم ابتدایی [ دوره12, شماره 46 - پاییز سال 1394]
  • فرهادی راد.حمید فراتحلیل اثربخشی آموزش‌های مبتنی بر رویکرد سازنده‌گرایی بر عملکرد تحصیلی در درس علوم تجربی [ دوره18, شماره 69 - تابستان سال 1400]
  • فرهادی.مهران تأثیر آموزش حل مسئله بر تغییرپذیری سبک‌شناختی وابسته به زمینه به مستقل از زمینه دانش‌آموزان متوسطه منطقه هلیلان (کهره) [ دوره14, شماره 53 - تابستان سال 1396]
  • فرهادی.مهران تأثیر آموزش زیست شناسی به روش تفکر استقرایی بر سطوح یادگیری درس زیست شناسی دانش‌آموزان پسر پایه دوم متوسطه [ دوره12, شماره 44 - بهار سال 1394]
  • فرهادی.مهران تأثیر آموزش زیست شناسی به روش تفکر استقرایی بر افزایش خلاقیت دانش‌آموزان [ دوره11, شماره 43 - زمستان سال 1393]
  • فرهادی.هادی اثربخشی آموزش ذهن‌آگاهی بر عزت‌نفس و اهمال‌کاری تحصیلی دانش‌آموزان دختر [ دوره16, شماره 63 - زمستان سال 1398]
  • فضل الهی قمشی.سیف اله بررسی عوامل بازدارنده مؤثر بر پژوهش‌های فرهنگیان [ دوره9, شماره 32 - بهار سال 1391]
  • فضل الهی قمشی.سیف اله شناسایی راهکارهای اجرای رویکرد یادگیری مشارکتی به‌منظور پرورش مهارت‌های رهبری دانش¬آموزان دوره ابتدایی از طریق فراترکیب و گروه‌ کانونی [ دوره20, شماره 3 - پاییز سال 1402]
  • فقیهی.علی نقی بررسی و مقایسه میزان توجه به مفاهیم مهدویت در کتب درسی معارف اسلامی آموزش و پرورش [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]
  • فقیهی.علیرضا استخراج ویژگی‌های عناصر اساسی برنامه درسی مهارت‌آموزی دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه [ دوره18, شماره 68 - بهار سال 1400]
  • فقیهی.علیرضا میزان مؤلفه‌های هوش سازمانی در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی [ دوره6, شماره 23 - پاییز سال 1388]
  • فکوری.حسین تبیین اهداف برنامه درسی آموزش خانواده در مدارس دوره ابتدایی [ دوره18, شماره 71 - زمستان سال 1400]
  • فلاح مهنه.تورج شاخص¬ها و مؤلفه¬های برنامه¬درسی تربیت دینی در دانشگاه: سنتزپژوهی پیشینه پژوهشی براساس رویکرد روبرتس [ دوره20, شماره 3 - پاییز سال 1402]
  • فلاح.ابراهیم تأثیرآموزش از طریق تلفن همراه بر انگیزه پیشرفت، خودپنداره و پیشرفت تحصیلی دانشجویان در درس زبان عربی [ دوره11, شماره 43 - زمستان سال 1393]
  • فلاح.وحید تأثیر اعتماد یادگیرنده نسبت به اثربخشی معلم و محتوای مورد تدریس برمیزان یادگیری او [ دوره10, شماره 38 - پاییز سال 1392]
  • فلاحی.ویدا تأثیر ارزشیابی توصیفی بر مهارت‌های خواندن و نوشتن دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی [ دوره11, شماره 40 - بهار سال 1393]
  • فلاحی.ویدا تأثیر روش تدریس استقرایی بر پیشرفت تحصیلی درس زبان انگلیسی دانش‌آموزان سال سوم راهنمایی [ دوره11, شماره 43 - زمستان سال 1393]
  • فلاحی.ویدا ارزشیابی کتاب علوم اجتماعی سال اول راهنمایی از لحاظ رعایت ویژگی‌ها و معیارهای مطلوب کتاب درسی از نظر معلمان [ دوره12, شماره 45 - بهار سال 1394]
  • فولادوند.مریم تدوین شاخص‌های لازم برای تهیه زیج هیأت علمی دانشگاهها (دانشگاه علوم پزشکی اصفهان) [ دوره5, شماره 20 - زمستان سال 1387]
  • فیاض بخش.حسین مقایسه رفتار اطلاع‌یابی معلمان پژوهنده و غیر پژوهنده [ دوره8, شماره 31 - زمستان سال 1390]
  • فیاض بخش.حسین میزان توجه به رویکرد تربیت شهروند پیشرفت گرا در کتب درسی علوم اجتماعی دوره راهنمایی تحصیلی ایران [ دوره9, شماره 33 - تابستان سال 1391]
  • فیاض.ایراندخت بررسی خوانش پست‌مدرنیسم از تحولات دانش با تأکید بر دیدگاه لیوتار و الزامات آن برای عناصر برنامۀ درسی [ دوره19, شماره 72 - بهار سال 1401]
  • فیروزی.زهرا تأثیر کاربست الگوی جاناسن در یادگیری مبتنی بر مسأله بر نگرش، رضایت و یادگیری در برنامه‌های آموزش ضمن خدمت معلمان [ دوره10, شماره 39 - زمستان سال 1392]
  • فیضی.فرخ مقایسه تأثیر آموزش مسائل زیست محیطی به شیوه نگاره مفهوم مشارکتی و روش رایج، بر یادگیری، یادداری و طبیعت گرایی دانش آموزان پایه پنجم [ دوره14, شماره 52 - بهار سال 1396]