ماهینی.فاخته
نقدی بر کتاب «اصول برنامهریزی درسی»
[
دوره8,
شماره
30
- پاییزسال
1390]
مبین رهنی.یاسمن
مروری نظاممند بر مؤلفههای مرتبط با یادگیری موبایل در نظام آموزش عالی ایران
[
دوره19,
شماره
73
- تابستانسال
1401]
مجلل چوبقلو.محمد علی
شناسایی و رتبهبندی عوامل مؤثر در پوچی برنامه درسی مدارس ابتدایی (مطالعه موردی منطقه آموزشوپرورش شهرستان مراغه)
[
دوره17,
شماره
66
- پاییزسال
1399]
مجیبی.تورج
تعیین شاخصهای عملکرد آموزشی اعضای هیئتعلمی دانشگاه آزاد اسلامی با بهرهگیری از تحلیل سلسلهمراتبی فازی
[
دوره17,
شماره
66
- پاییزسال
1399]
محبی امین.سکینه
عوامل فرهنگی مؤثر برتدریس خلاق از دیدگاه اساتید دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
[
دوره11,
شماره
41
- تابستانسال
1393]
محبی نورالدین وند.محمدحسین
رابطه سرمایه روانشناختی (امید، خوشبینی، تابآوری و خودکارآمدی) با هدفهای پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانشجویان سال اول
[
دوره11,
شماره
40
- بهارسال
1393]
محبی نورالدین وند.محمدحسین
رابطه بین جو عاطفی خانواده با رشد مهارتهای اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پسر و دختر پایههای چهارم و پنجم ابتدایی شهرستان مسجد سلیمان
[
دوره8,
شماره
30
- پاییزسال
1390]
محسن پور کبریا.حسین
تبیین پیامدهای ارتقای فرهنگ برنامهریزی درسی در دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی ایران
[
دوره14,
شماره
55
- زمستانسال
1396]
محققی.حسین
تدوین مدلی بهمنظور تبیین و پیشبینی پیشرفت تحصیلی بر پایه نیازهای بنیادین روانشناختی و انگیزش پیشرفت تحصیلی
[
دوره14,
شماره
53
- تابستانسال
1396]
محققیان.لیلا
موانع و مشکلات اجرای طرح ارزشیابی توصیفی در مدارس استثنایی کم توان ذهنی
[
دوره14,
شماره
52
- بهارسال
1396]
محمدپور.هادی
مقایسه ارزشیابی کیفیت برنامه درسی از دیدگاه دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی علوم انسانی
[
دوره15,
شماره
57
- تابستانسال
1397]
محمدجانی.ابراهیم
جایگاه شهروند جهانی در برنامه درسی مطالعات اجتماعی پایه ششم ابتدایی
[
دوره13,
شماره
48
- بهارسال
1395]
محمدجانی.صدیقه
ارائه الگوی ارزشیابی درس دین و زندگی متوسطه دوم مبتنی بر دیدگاه سازندهگرایی با استفاده از رویکرد آمیخته
[
دوره19,
شماره
74
- پاییزسال
1401]
محمدجانی.صدیقه
میزان توجه به رویکرد تربیت شهروند پیشرفت گرا در کتب درسی علوم اجتماعی دوره راهنمایی تحصیلی ایران
[
دوره9,
شماره
33
- تابستانسال
1391]
محمدزاده قصر.اعظم
تأثیر روش تدریس مشارکتی بر گروهگرایی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دوره متوسطه در شهر مشهد
[
دوره9,
شماره
33
- تابستانسال
1391]
محمدزاده قصر.اعظم
شناسایی سبکهای یادگیری: بازنگری در طراحی برنامه درسی نظام آموزشی فنی و حرفهای
[
دوره11,
شماره
41
- تابستانسال
1393]
محمدزاده.جهانشاه
بررسی رابطه رویکردهای مطالعه با پیشرفت تحصیلی و برداشت از مفهوم یادگیری
[
دوره16,
شماره
61
- تابستانسال
1398]
محمدزاده.کمال
طراحی برنامه درسی سواد حقوقی
[
دوره16,
شماره
63
- زمستانسال
1398]
محمدی تنورلویی.فاطمه
تجربیات معلمان از جایگاه هنر و چالشهای آموزش آن در دوران آموزش مجازی
[
دوره20,
شماره
2
- تابستانسال
1402]
محمدی خشوعی.زهرا
تأثیر استفاده از فناوری های نوین آموزشی برکیفیت فعالیت های آموزشی دبیران
[
دوره14,
شماره
52
- بهارسال
1396]
محمدی خشویی.زهرا
تأثیر استفاده از فناوری های نوین آموزشی برکیفیت فعالیت های آموزشی دبیران
[
دوره14,
شماره
52
- بهارسال
1396]
محمدی فر.محمدعلی
اثربخشی بازخورد نوشتاری و شفاهی معلم بر یادگیری خودتنظیمی و پیشرفت تحصیلی در درس ریاضی
[
دوره13,
شماره
49
- تابستانسال
1395]
محمدی.آزاد
تبیینی نو از مؤلفههای برنامه درسی پنهان با تأکید بر پدیدارشناسی ون منن
[
دوره14,
شماره
54
- پاییزسال
1396]
محمدی.آزاد
تبیین بازتولید فرهنگی ـ طبقاتی دانشگاهی با تأکید بر مؤلفههای ناهمسوی برنامه درسی پنهان به منظور طرح ملاحظات کاربردی دانشگاهی
[
دوره12,
شماره
47
- زمستانسال
1394]
محمدی.آزاد
تبیین محتوای برنامه درسی تربیت اخلاقی از منظر تحلیل مقایسهای آرای کانت و ملا احمد نراقی
[
دوره15,
شماره
56
- بهارسال
1397]
محمدی.بهادر
تأثیر استفاده از فناوری های نوین آموزشی برکیفیت فعالیت های آموزشی دبیران
[
دوره14,
شماره
52
- بهارسال
1396]
محمدی.رحیمه
مطالعه تجربه دانشآموزان سال اول متوسطه درباره تختههای هوشمند
[
دوره14,
شماره
53
- تابستانسال
1396]
محمدی.رضا
ارزیابی درونی دوره دکتری زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران مطالعه موردی
[
دوره6,
شماره
21
- بهارسال
1388]
محمدی.شریعت
مشکلات انضباطی دانشآموزان و ارائه یک الگوی انضباطی مناسب در مدارس دخترانه ابتدایی شهرستان شهرضا
[
دوره4,
شماره
16
- زمستانسال
1386]
محمدی.صمد
آسیبشناسی آموزش به زبان فارسی از دیدگاه دبیران و دانشآموزان دبیرستانی کردزبان شهرستان سُنقُر و کُلیایی و ارائه راهکارها
[
دوره14,
شماره
53
- تابستانسال
1396]
محمدی.صمد
تبیین بازتولید فرهنگی ـ طبقاتی دانشگاهی با تأکید بر مؤلفههای ناهمسوی برنامه درسی پنهان به منظور طرح ملاحظات کاربردی دانشگاهی
[
دوره12,
شماره
47
- زمستانسال
1394]
محمدی.علی
تعیین شاخصهای عملکرد آموزشی اعضای هیئتعلمی دانشگاه آزاد اسلامی با بهرهگیری از تحلیل سلسلهمراتبی فازی
[
دوره17,
شماره
66
- پاییزسال
1399]
محمدی.فاطمه
برسی تحلیل پایان نامه های دانشجویان دوره کارشناسی مراکز آموزش عالی ضمن خدمت فرهنگیان استان اصفهان
[
دوره1,
شماره
2
- تابستانسال
1383]
محمدی.فاطمه
بررسی رابطه بین سبکهای رهبری معلمان با بهداشت روانی دانش آموزان
[
دوره1,
شماره
2
- تابستانسال
1383]
محمدی.مریم
طراحی الگوی آموزش تفکر انتقادی واثربخشی آن بر مهارتهای تفکر انتقادی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی
[
دوره18,
شماره
70
- پاییزسال
1400]
محمدی.مهدی
ارزیابی (میزان قابلیت تحقق، اجرا و سودمندی) برنامه درسی آموزش پیشگیری از HIV/ AIDS برای مربیان بهداشت مدارس متوسطه ایران
[
دوره17,
شماره
65
- تابستانسال
1399]
محمدی.مهدی
طراحی برنامه درسی سواد حقوقی
[
دوره16,
شماره
63
- زمستانسال
1398]
محمدی.مهدی
ارائه مدل توضیحی ویژگی های فردی، ادراک از برنامه درسی و رشد شایستگی های رهبری دانشجویان دانشگاه شیراز
[
دوره14,
شماره
52
- بهارسال
1396]
محمدی.مهدی
ارزیابی اثربخشی بیرونی برنامه درسی دوره کارشناسی رشتههای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس بر مبنای مدل چشم شایستگی
[
دوره10,
شماره
37
- تابستانسال
1392]
محمدی.مهدی
واکاوی تجارب نیکبودی دانشگاهی اعضای هیئتعلمی دانشگاه پیام نور فارس: یک مطالعۀ پدیدارشناسانه
[
دوره18,
شماره
68
- بهارسال
1400]
محمدی.مهدی
طراحی چارچوب شناخت هویت حرفهای دانشجویان پزشکی بر اساس برنامه درسی پنهان: رویکرد فراترکیب
[
دوره18,
شماره
70
- پاییزسال
1400]
محمدی.مهدی
طراحی الگوی زیستپذیری برنامه درسی در نظام آموزش عالی
[
دوره19,
شماره
4
- زمستانسال
1401]
محمدی.میترا
پیشبینی وفاداری دانشآموزان دختر مدارس غیر دولتی براساس اعتماد، تعهد و رضایت از مدرسه
[
دوره6,
شماره
22
- تابستانسال
1388]
محمدی.نشمین
بررسی برنامۀ درسی تجربه شدۀ دانشجویان کارشناسی ارشد رشتۀ برنامهریزی درسی در دانشگاه بوعلی سینا
[
دوره18,
شماره
69
- تابستانسال
1400]
محمودزاده.حامد
مقایسة میزان یادگیری و یادداری حاصل از آموزش به شیوة کلاس فناوری چندرسانهای، کلاس آزمایشگاهی و کلاس معکوس و کلاس سنتی در ابتدایی
[
دوره16,
شماره
63
- زمستانسال
1398]
محمودی.حشمت الله
تدوین مدلی بهمنظور تبیین و پیشبینی پیشرفت تحصیلی بر پایه نیازهای بنیادین روانشناختی و انگیزش پیشرفت تحصیلی
[
دوره14,
شماره
53
- تابستانسال
1396]
محمودی.فیروز
تحلیل سؤالات کتب علوم دورۀ ابتدایی با استفاده از ابزار ارزیابی سبک سؤالات کتاب درسی لووری و لئونارد
[
دوره18,
شماره
69
- تابستانسال
1400]
محمودی.فیروز
تبیین بسترهای آزادسازی برنامه درسی در دورۀ ابتدایی
[
دوره17,
شماره
66
- پاییزسال
1399]
محمودی.فیروز
تحلیل تصاویر کتب علوم دورة ابتدایی با روش سلوج و مک تیگو
[
دوره16,
شماره
62
- پاییزسال
1398]
محمودی.فیروز
تجارب معلمان دورة ابتدایی از آزادسازی برنامه درسی: یک رویکرد پدیدارشناختی
[
دوره17,
شماره
64
- بهارسال
1399]
محمودی.فیروز
مطالعة ویژگیهای عناصر برنامه درسی در مدارس دورة ابتدایی عشایری
[
دوره17,
شماره
65
- تابستانسال
1399]
محمودی.فیروز
بررسی عناصر الگوی برنامه درسی مبتنی بر پروژه در دوره ابتدایی و اعتبار بخشی آن: یک مطالعه کیفی
[
دوره19,
شماره
73
- تابستانسال
1401]
محمودی.فیروز
یادگیری خدماترسانی: کاربست نظریه تربیتی در عمل
[
دوره15,
شماره
59
- زمستانسال
1397]
محمودی.محمد تقی
بررسی و مقایسۀ کارآیی درونی گروه عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد و واحد نجفآباد طی سالهای تحصیلی 88ـ83
[
دوره7,
شماره
27
- پاییزسال
1389]
محمودی.محمدتقی
تحلیل محتوای کتابهای درسی تعلیمات اجتماعی دورۀ راهنمایی تحصیلی از منظر نوع رویکرد آموزش شهروندی
[
دوره7,
شماره
2
- بهارسال
1390]
مدقالچی.علیرضا
طراحی واعتبارسنجی الگوی برنامه درسی ریاضی مبتنی بر رویکرد واقعیت مدار برای دانش آموزان دوره دوم متوسطه
[
دوره20,
شماره
1
- بهارسال
1402]
مدنی.احمد
آسیبشناسی آموزش به زبان فارسی از دیدگاه دبیران و دانشآموزان دبیرستانی کردزبان شهرستان سُنقُر و کُلیایی و ارائه راهکارها
[
دوره14,
شماره
53
- تابستانسال
1396]
مدنی.احمد
نگاهی به مسیر حرفهای رالف تایلر: روایتی تاریخی از عمری تلاش برای پیوند «نظریه» و «عمل» برنامة درسی
[
دوره17,
شماره
67
- زمستانسال
1399]
مدنی.سیدهادی
مطالعة ویژگیهای عناصر برنامه درسی در مدارس دورة ابتدایی عشایری
[
دوره17,
شماره
65
- تابستانسال
1399]
مذبوحی.سعید
پرسشهای اساسی برنامه درسی با تأکید بر دیدگاه شوآب
[
دوره15,
شماره
58
- پاییزسال
1397]
مرادزاده.سمیرا
امکان سنجی و اولویت بندی رشتههای بین رشتهای از دیدگاه استادان و فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد واحد نجف آباد
[
دوره10,
شماره
36
- بهارسال
1392]
مرادی.علیرضا
نیازسنجی توسعه فضاهای فرهنگی شهر نجفآباد
[
دوره7,
شماره
27
- پاییزسال
1389]
مرادی.محمدرضا
میزان پاسخگویی محتوای برنامه درسی دین و زندگی دوره متوسطه به نیازهای اجتماعی و عاطفی دانشآموزان
[
دوره10,
شماره
37
- تابستانسال
1392]
مرادی.مسعود
دانش بیانی و دانش روش کاری
[
دوره12,
شماره
45
- بهارسال
1394]
مرادی.مصیب
رابطه سبکهای رهبری باس با وجدان کاری و تعهد کاری مدیران مدارس متوسطه پسرانه شهر اصفهان
[
دوره6,
شماره
22
- تابستانسال
1388]
مرادیان.آذر
سنجش رویکردهای غالب آموزش زبان؛ مطالعه برنامههای درسی آموزش زبان در دوره ابتدایی
[
دوره16,
شماره
62
- پاییزسال
1398]
مرتضوی زاده.سید حشمت الله
واکاوی دیدگاه معلمان در خصوص مشکلات اجرایی طرح ارزشیابی کیفی توصیفی در کلاسهای چندپایه و ارائه راهکارهایی برای رفع آنها
[
دوره15,
شماره
57
- تابستانسال
1397]
مرتضوی.حمید
بررسی انواع و مدت زمان استفاده از بازیهای رایانهای و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان مدارس شهر کرمان
[
دوره9,
شماره
34
- پاییزسال
1391]
مرتضی نژاد.نیلوفر
ارزشیابی از برنامههای درسی مرتبط با کارآفرینی در دوره آموزش عمومی
[
دوره19,
شماره
73
- تابستانسال
1401]
مردانی.ابراهیم
مدلسازی و تحلیل رابطه بین ویژگیهای شناختی معلمین دوره ابتدایی و کاربرد فنآوریهای اطلاعات و ارتباطات در فرآیند آموزش و یادگیری
[
دوره15,
شماره
58
- پاییزسال
1397]
مرزوقی.رحمت اله
ارزیابی مؤلفههای کارآفرینی در برنامه درسی تجربهشده دانشجویان دانشگاه کابل
[
دوره15,
شماره
58
- پاییزسال
1397]
مرزوقی.رحمت اله
ارزیابی (میزان قابلیت تحقق، اجرا و سودمندی) برنامه درسی آموزش پیشگیری از HIV/ AIDS برای مربیان بهداشت مدارس متوسطه ایران
[
دوره17,
شماره
65
- تابستانسال
1399]
مرزوقی.رحمت اله
طراحی چارچوب ارزشیابی برنامه درسی جدید زبان انگلیسی دوره متوسطه جمهوری اسلامی ایران
[
دوره16,
شماره
62
- پاییزسال
1398]
مرزوقی.رحمت اله
طراحی برنامه درسی سواد حقوقی
[
دوره16,
شماره
63
- زمستانسال
1398]
مرزوقی.رحمت اله
بررسی رابطه ویژگیهای فردی و تجارب دانشجویان با دستاوردهای آنان از تحصیل در مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی
[
دوره10,
شماره
38
- پاییزسال
1392]
مرندی.مریم
یادگیری خدماترسانی: کاربست نظریه تربیتی در عمل
[
دوره15,
شماره
59
- زمستانسال
1397]
مزاری.ابراهیم
تبیین نقش انگیزه پیشرفت تحصیلی در بهکارگیری استراتژیهای خـودرهبری (مورد: دانشجویان دانشگاه بیرجند)
[
دوره13,
شماره
51
- زمستانسال
1395]
مزهبیان.حدیث
طراحی الگوی زیستپذیری برنامه درسی در نظام آموزش عالی
[
دوره19,
شماره
4
- زمستانسال
1401]
مسعودی.عصمت
شناسایی ، اعتباریابی و مدل عوامل موثر بر چابکی یادگیری در یادگیری الکترونیکی در نظام آموزش و پرورش
[
دوره20,
شماره
2
- تابستانسال
1402]
مسگری.نسرین
میزان آگاهی و نگرش دانشجویان دانشگاه آزاد تویسرکان نسبت به بیماری ایدز و عوامل مؤثر بر آن
[
دوره4,
شماره
16
- زمستانسال
1386]
مشاکلایه.مریم
بررسی رابطه بین مؤلفههای برنامه درسی پنهان و هویت ملی دانشآموزان متوسطه
[
دوره11,
شماره
42
- پاییزسال
1393]
مشایخی پور.مصطفی
اثربخشی دورههای آموزش درس پژوهی بر دانش و مهارت تدریس معلمان دوره ابتدایی
[
دوره13,
شماره
48
- بهارسال
1395]
مشتاقی.سعید
رابطه بین جو عاطفی خانواده با رشد مهارتهای اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پسر و دختر پایههای چهارم و پنجم ابتدایی شهرستان مسجد سلیمان
[
دوره8,
شماره
30
- پاییزسال
1390]
مشفقی.نزهت الزمان
رابطه بین اعتماد معلمان به مدیر و سازمان با ادراک آنها از عدالت توزیعی ، رویه ای و تعاملی در شهر اصفهان
[
دوره6,
شماره
24
- زمستانسال
1388]
مشکلانی.پروانه
تاثیر روش تدریس بحث گروهی بر خلاقیت دانش آموزان سال دوم مدارس راهنمایی ناحیه 3 اصفهان در درس علوم اجتماعی
[
دوره2,
شماره
5
- بهارسال
1384]
مشهدی.علی
بررسی میزان آموزش مهارتهای اشتغالزای مورد نیاز بازار کار در برنامههای درسی کارشناسی ناپیوسته حسابداری، مهندسی عمران و صنایع غذایی
[
دوره9,
شماره
34
- پاییزسال
1391]
مشهدی.علی
تأثیر برنامههای درسی اوقات فراغت بر مهارتهای فراغتی دانشآموزان پسر دوره متوسطه شهر مشهـد
[
دوره12,
شماره
46
- پاییزسال
1394]
مصباحی مقدم.غلامرضا
سنتزپژوهی شاخصها و مؤلفههای برنامهدرسی تربیت اقتصادی
[
دوره20,
شماره
1
- بهارسال
1402]
مصری.حلیمه
بررسی جایگاه تفکر انتقادی در ادبیات داستانی کتابهای درسی «بخوانیم» دورة ابتدایی
[
دوره16,
شماره
63
- زمستانسال
1398]
مصطفی پور.زهرا
برابرگرایی در آموزش عالی : تأملی بر شاخصهای برابری کیفیت آموزش و برنامه درسی دانشگاهها و ارائه الگوی مفهومی برای آن (مطالعه کیفی )
[
دوره19,
شماره
74
- پاییزسال
1401]
مطلبی.فاطمه
رابطه بین هوش هیجانی مدیران و توانایی آنان در جلب اعتماد معلمان در دوره ابتدایی
[
دوره6,
شماره
22
- تابستانسال
1388]
مطهری.اشرفالسادات
رابطه توانمندسازی و تعهد شغلی مدیران در مدارس متوسطه استان سمنان
[
دوره6,
شماره
23
- پاییزسال
1388]
مظلومی.پریسا
رابطۀ بین سبک رهبری تحولی مدیران و سلامت سازمانی مدارس ابتدایی دخترانۀ شهر اصفهان
[
دوره7,
شماره
25
- بهارسال
1389]
معتمدی محمدآبادی.مرضیه
تحلیل محتوای کتابهای درسی فارسی خوانداری دوره ابتدایی بر اساس معیارهای تفکر فلسفی با تأکید بر نظریه لیپمن
[
دوره16,
شماره
63
- زمستانسال
1398]
معتمدی.اعظم
بررسی تأثیر سبکهای آموزش (مداخلهای، تعاملی، غیر مداخلهای)برمیزان خودکارآمدی دانشآموزان دختر پایه دوم متوسطه در سا ل تحصیلی91 ـ
[
دوره12,
شماره
45
- بهارسال
1394]
معتمدین.مختار
نقش باورهای غیرمنطقی و پرخاشگری بر عملکرد تحصیلی دانشآموزان پسر دوره متوسطه شهر تبریز
[
دوره4,
شماره
14
- تابستانسال
1386]
معرف زاده.عبدالحمید
بررسی سرفصل برنامهی تحصیلی دوره کاردانی رشته کتابداری و اطلاع رسانی در آموزش عالی ایران
[
دوره8,
شماره
31
- زمستانسال
1390]
معرفت.زهرا
شناسایی باورهای معلمان در باب میزان ارزشمندی جهتگیریهای ششگانه برنامه درسی
[
دوره12,
شماره
44
- بهارسال
1394]
معروفی.یحیی
جایگاه مؤلفههای هویت فرهنگی در کتابهای ادبیات فارسی (تحلیل محتوا)
[
دوره13,
شماره
50
- پاییزسال
1395]
معروفی.یحیی
تبیین موانع پذیرش و اجرای نوآوری در برنامههای درسی دانشگاه فرهنگیان
[
دوره17,
شماره
64
- بهارسال
1399]
معروفی.یحیی
تبیین سطح مغفول برنامه درسی تجربهشده درس روشها و فنون تدریس
[
دوره14,
شماره
55
- زمستانسال
1396]
معروفی.یحیی
میزان برخورداری دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان سنندج از دانش روشها و فنون تدریس و شناسایی عوامل مؤثر بر آن
[
دوره18,
شماره
69
- تابستانسال
1400]
معروفی.یحیی
بازنمایی تجارب زیستة معلمان از چالش¬های تدریس در کلاس¬های چندپایة دوزبانه
[
دوره20,
شماره
3
- پاییزسال
1402]
معصومی فرد.مرجان
بررسی انواع تعامل در محیط های یادگیری الکترونیکی با کیفیت یادگیری در پردیس های مجازی
[
دوره14,
شماره
52
- بهارسال
1396]
معصومی فرد.مرجان
مطالعة تطبیقی نظام یادگیری الکترونیکی در کشورهای منتخب آسیا "ژاپن، چین، هندوستان، پاکستان، اندونزی و ایران"
[
دوره16,
شماره
61
- تابستانسال
1398]
معصومی نژاد.رضا
تجارب معلمان دورة ابتدایی از آزادسازی برنامه درسی: یک رویکرد پدیدارشناختی
[
دوره17,
شماره
64
- بهارسال
1399]
معصومی نژاد.رضا
تبیین بسترهای آزادسازی برنامه درسی در دورۀ ابتدایی
[
دوره17,
شماره
66
- پاییزسال
1399]
معظمی.مجتبی
واکاوی مؤلفههای آموزش فراگیر برای دانش آموزان با نیازهای ویژه درآموزش وپرورش ایران
[
دوره19,
شماره
72
- بهارسال
1401]
معمر.جمال
طراحی برنامه درسی تفکر مستقل برای دانشآموزان دورۀ متوسطه
[
دوره17,
شماره
66
- پاییزسال
1399]
معنوی پور.داود
تأثیر آموزش در هنگام خواب بر یادگیری دانشجویان
[
دوره5,
شماره
17
- بهارسال
1387]
معینان.داود
تأثیر مدیریت منابع انسانی بر بهبود اثربخشی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق
[
دوره7,
شماره
27
- پاییزسال
1389]
معینیکیا.مهدی
رابطه راهبردهای یادگیری خودتنظیم و راهبردهای انگیزش برای یادگیری با عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل
[
دوره6,
شماره
23
- پاییزسال
1388]
مفیدی.صفیه
بررسی تأثیر آموزش راهبردهای یادگیری و مطالعه بر میزان یادگیری و یادداری درس فیزیک دانشآموزان دختر پایه اول دبیرستان شهرستان گمیشان سال تحصیلی
[
دوره12,
شماره
46
- پاییزسال
1394]
مقتدری.منصوره
ارزیابی مرکز کارآفرینی دانشگاه اصفهان
[
دوره3,
شماره
12
- زمستانسال
1385]
مقتدری.نازفر
اثربخشی آموزش ارزشهای زندگی بر رشد اجتماعی کودکان و خودکارآمدی والدین آنان
[
دوره8,
شماره
30
- پاییزسال
1390]
مقدسی.حمید
سلامت روان دانشآموزان ابتدایی در همهگیری کرونا؛ نقش کلیدی سواد سلامت
[
دوره19,
شماره
72
- بهارسال
1401]
مقیمی فیروز آباد.معصومه
تبیین سازگاری و مسیر گذر چارچوب مطلوب عناصر برنامه درسی آموزش کارآفرینی در آموزش عالی از ایدئولوژیهای برنامه درسی اسکایرو
[
دوره16,
شماره
62
- پاییزسال
1398]
مکتبی.غلامحسین
فراتحلیل اثربخشی آموزشهای مبتنی بر رویکرد سازندهگرایی بر عملکرد تحصیلی در درس علوم تجربی
[
دوره18,
شماره
69
- تابستانسال
1400]
ملازهی.اسماء
بررسی مؤلفههای مورد نیاز معلمان جهت کاربست فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در فرایند برنامه ریزی درسی مدارس
[
دوره9,
شماره
34
- پاییزسال
1391]
ملتجی.لیلا
ارائه مدل توضیحی ویژگی های فردی، ادراک از برنامه درسی و رشد شایستگی های رهبری دانشجویان دانشگاه شیراز
[
دوره14,
شماره
52
- بهارسال
1396]
ملکپور.مختار
نقش مشارکت در تصمیمگیری، دلبستگی شغلی، جایگزینهای شغلی و... در عدالت سازمانی ادراک شدۀ مربیان آموزشگاههای استثنایی شهر اصفهان
[
دوره4,
شماره
15
- پاییزسال
1386]
ملکی آوارسین.صادق
بررسی رابطه مشارکت دبیران در تصمیمگیریها و عملکرد مدیران مدارس راهنمایی و متوسطۀ مراغه
[
دوره5,
شماره
17
- بهارسال
1387]
ملکی آوارسین.صادق
مقایسه میزان مشارکت دبیران در مدیریت با توجه به سبکهای تفکر آنان در مدارس متوسطه شهرستان نقده در سال تحصیلی 92-91
[
دوره13,
شماره
49
- تابستانسال
1395]
ملکی توانا.منصوره
بررسی عوامل بازدارنده مؤثر بر پژوهشهای فرهنگیان
[
دوره9,
شماره
32
- بهارسال
1391]
ملکی.حسن
شناسایی مؤلفههای تدریس اثربخش اساتید رشته برنامهریزی درسی از دیدگاه دانشجویان این رشته
[
دوره15,
شماره
59
- زمستانسال
1397]
ملکی.حسن
بررسی نقش عناصر برنامه درسی کلاین در افت تحصیلی درس ریاضی سال اول دوره متوسطه از دیدگاه شرکای برنامه درسی
[
دوره12,
شماره
44
- بهارسال
1394]
ملکی.حسن
سنتزپژوهی شاخصها و مؤلفههای برنامهدرسی تربیت اقتصادی
[
دوره20,
شماره
1
- بهارسال
1402]
ملکی.حسن
تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی دورة اول دبیرستان بر اساس شاخصهای محتوایی برنامه درسی ملی
[
دوره17,
شماره
64
- بهارسال
1399]
ملکی.حسن
طراحی مدل برنامه درسی مبتنی بر خلاقیت در دانشگاه سازمانی
[
دوره15,
شماره
58
- پاییزسال
1397]
ملکی.حسن
مقایسۀ اثرات بازی هدایتشده، بازی آزاد و آموزش مستقیم بر یادگیری کودکان در درس علوم تجربی پایۀ اول ابتدایی
[
دوره17,
شماره
67
- زمستانسال
1399]
ملکی.حسن
مقایسه تأثیر آموزش راهبردهای تصویر سازی ذهنی، تفکر بلند، بازنمایی کتبی و بازنمایی حرکتی بر عملکرد دانشآموزان ابتدایی در حل مسائل کلامی ریاضی
[
دوره11,
شماره
41
- تابستانسال
1393]
ملکی.حسن
طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامۀ درسی تربیت دینی در دورۀ ابتدایی
[
دوره18,
شماره
69
- تابستانسال
1400]
ملکی.حمید
تعیین مؤلفههای نظارت حمایتی و ارائه مدل ادراکی مناسب برای آن در نظام آموزش و پرورش کشور.
[
دوره4,
شماره
13
- بهارسال
1386]
ملکی.صغری
بررسی میزان سواد خواندن دانشآموزان پایه چهارم ابتدایی شهر شهریار و مقایسه آن با متوسط عملکرد دانشآموزان پایه چهارم کل کشور
[
دوره10,
شماره
39
- زمستانسال
1392]
ملکی.مهدی
شناسایی و اولویت بندی صلاحیتهای اثربخش مدرسان از دید دانشجویان با استفاده از روشهای
[
دوره11,
شماره
40
- بهارسال
1393]
ملکی.مهدی
اولویت بندی و مقایسه مؤلفههای ششگانه ایدئولوژیهای برنامه درسی از منظر اعضای هیأت علمی دانشکدههای علوم تربیتی شهر تهران
[
دوره10,
شماره
38
- پاییزسال
1392]
منشئی.غلامرضا
تأثیر روشهای آموزشی نقشه مفهومی، یادگیری مشارکتی و سنتی بر انگیزه پیشرفت و پیشرفت تحصیلی درس زیست شناسی
[
دوره11,
شماره
41
- تابستانسال
1393]
منشئی.غلامرضا
تدوین و اعتباریابی بستۀ آموزش یادگیری خودراهبر و تعیین اثربخشی آن بر اشتیاق تحصیلی و سرزندگی تحصیلی در دانشجویان
[
دوره18,
شماره
68
- بهارسال
1400]
منشئی.غلامرضا
مقایسۀ اثربخشی مداخلۀ فرانظری ویژۀ دانشآموزان دارای فرسودگی تحصیلی با آموزش راهبردهای فراشناختی بر انگیزش تحصیلی دانشآموزان پسر مقطع دوم متوسطه
[
دوره18,
شماره
71
- زمستانسال
1400]
منصوری گرگر.رحیمه
ویژگیهای برنامههای درسی در عصر جهانی شدن و بینالمللی کردن برنامه درسی
[
دوره13,
شماره
50
- پاییزسال
1395]
منصوری.سیروس
تأثیر نظریة انتقادی بر نظریهپردازی در حوزة مطالعات برنامهدرسی
[
دوره15,
شماره
59
- زمستانسال
1397]
منقی.تریفه
اثربخشی آموزش درس علوم مبتنی بر نظریه هوشهایچندگانه بر خلاقیت دانشآموزان دختر پنجم ابتدایی
[
دوره15,
شماره
56
- بهارسال
1397]
موحدی نیا.ناصر
الگوی مفهومی نقش های آموزشی- تربیتی فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش
[
دوره3,
شماره
10
- تابستانسال
1385]
موسوی پور.سعید
تأثیر آموزش مبتنی بر مدل طراحی آموزشی موجوار بر یادگیری و یادداری دانشجویان
[
دوره16,
شماره
62
- پاییزسال
1398]
موسوی پور.سعید
اثربخشی بازیهای آموزشی رایانهای بر پیشرفت تحصیلی و نگرش به یادگیری درس علوم
[
دوره11,
شماره
42
- پاییزسال
1393]
موسوی.ستاره
بررسی فرصتها و تهدیدها، قوتها و ضعفهای کاربست نوآوریهای هوشمندسازی مطالعه موردی دبیران مدارس متوسطه شهر اصفهان
[
دوره13,
شماره
49
- تابستانسال
1395]
موسوی.ستاره
بررسی ارتباط بین ابعاد جو سازمانی و میزان پذیرش نوآوری برنامه درسی
[
دوره10,
شماره
39
- زمستانسال
1392]
موسویفر.اقبال
تأثیر مدیریت زمان در پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه
[
دوره4,
شماره
16
- زمستانسال
1386]
موسی پور.نعمت الله
تجارب دانشجویان دکتری ریاضی از تأثیر تربیتی استاد راهنما در توسعه دانش تدریس
[
دوره9,
شماره
32
- بهارسال
1391]
موسی پور.نعمت اله
طراحی چارچوب مفهومی جهت واکاوی برنامه درسی اجرایی در کلاس، از منظر نظریه انسانعامل
[
دوره20,
شماره
2
- تابستانسال
1402]
مولا قلقاچی.سمیه
بررسی تجربه دبیران علوم دوره دبیرستان از ماهیت علم: یک مطالعه پدیدارشناسی
[
دوره13,
شماره
51
- زمستانسال
1395]
مهاجر.یحیی
مقایسه تأثیر روش تدریس همیاری با روش تدریس 5 ای بر پیشرفت تحصیلی و مهارتهای اجتماعی دانشآموزان پسر در درس علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی
[
دوره12,
شماره
46
- پاییزسال
1394]
مهاجر.یحیی
مقایسه تأثیر روش تدریس حل مسأله با روش تدریس کاوشگری بر مهارتهای حل مسأله اجتماعی دانشآموزان دختر در درس علوم اجتماعی پایه پنجم ابتدایی
[
دوره10,
شماره
36
- بهارسال
1392]
مهتدی.سمیه
اثربخشی تکالیف تعاملی الکترونیکی طراحی شده بر یادگیری مهارتهای زبان انگلیسی
[
دوره11,
شماره
43
- زمستانسال
1393]
مهداد.علی
شناسایی روشها و مؤلفههای تدریس و تدوین الگوی تفسیری آن بر مبنای تجارب زیستۀ معلمان در کشف استعداد علوم تجربی دانشآموزان ابتدایی
[
دوره19,
شماره
72
- بهارسال
1401]
مهداد.علی
اثربخشی آموزش حضوری و مجازی بسته جامع آموزش شهروندی بر رفتارهای سیاسی، مدنی و اجتماعی دانشجویان
[
دوره20,
شماره
4
- زمستانسال
1402]
مهدوی نسب.یوسف
تجزیه و تحلیل تولیدات علمی در حوزه تلفیق فناوری واقعیت افزوده در آموزش
[
دوره18,
شماره
70
- پاییزسال
1400]
مهدی زاده.حسین
مقایسه تأثیر آموزش مسائل زیست محیطی به شیوه نگاره مفهوم مشارکتی و روش رایج، بر یادگیری، یادداری و طبیعت گرایی دانش آموزان پایه پنجم
[
دوره14,
شماره
52
- بهارسال
1396]
مهدی زاده.حسین
تأثیر نرمافزار آموزشی طراحی شده بر مبنای فراشناخت بر خود ـ راهبری دانشآموزان پایهی پنجم ابتدایی شهر کرمانشاه
[
دوره8,
شماره
31
- زمستانسال
1390]
مهدی زاده.حسین
طراحی نرم افزار آموزشی علوم پنجم ابتدایی مبتنی بر فراشناخت و بررسی تأثیر آن بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان
[
دوره10,
شماره
39
- زمستانسال
1392]
مهرابی فر.فاطمه
بررسی انواع و مدت زمان استفاده از بازیهای رایانهای و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان مدارس شهر کرمان
[
دوره9,
شماره
34
- پاییزسال
1391]
مهرام.بهروز
واکاوی برنامه درسی مغفول برای تربیت جنسی دانشآموزان پسر مقطع راهنمایی تحصیلی
[
دوره12,
شماره
44
- بهارسال
1394]
مهرام.بهروز
تحلیل محتوای برنامه درسی درس علوم تجربی دوره ابتدایی از منظر توجه به مولفه های محیط زیست
[
دوره16,
شماره
63
- زمستانسال
1398]
مهرام.بهروز
طراحی و اعتبارسنجی الگوی ارتباطی معلمان و نظام برنامه ریزی درسی در ایران
[
دوره19,
شماره
4
- زمستانسال
1401]
مهرام.بهروز
تحلیل محتوای کتابهای راهنمای معلم و کتابهای درسی مقاطع ابتدایی و متوسطه اول نظام آموزشوپرورش ایران از حیث توجه به اقتصاد مقاومتی
[
دوره19,
شماره
74
- پاییزسال
1401]
مهرام.بهروز
جایگاه حل مسأله در تمرینهای کتابهای درسی علوم ابتدایی
[
دوره10,
شماره
39
- زمستانسال
1392]
مهرام.بهروز
نقش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی، مهارت رایانهای و پیشرفت تحصیلی دانشجویان در دیدگاه آنان نسبت به تعامل همزمان و ناهمزمان رویکرد یادگیری ترکیبی
[
دوره9,
شماره
34
- پاییزسال
1391]
مهرجو.مهشید
مطالعۀ الگوها و روشهای توانمندسازی کودکان دورۀ پیشدبستانی، برای مقابله با آسیبهای اجتماعی
[
دوره18,
شماره
68
- بهارسال
1400]
مهرمحمدی.محمود
اصلاح برخی بدفهمیهای دانشی و باوری دانشآموزان پایه سوم ابتدایی بر مبنای چهارچوبهای حل مسئله شونفلد و گانیه
[
دوره14,
شماره
53
- تابستانسال
1396]
مهرمحمدی.محمود
بررسی سازواری مدعای نظریههای رقیب برنامه درسی برای تربیت شهروند دمکراتیک با تکیه بر روایتی شوآبی
[
دوره9,
شماره
34
- پاییزسال
1391]
مهرمحمدی.محمود
تبیین الگوی برنامۀ درسی چندفرهنگی درس علوم اجتماعی دورۀ اول متوسطه با تأکید بر رویکرد فمینیستی: سنتزپژوهی
[
دوره19,
شماره
72
- بهارسال
1401]
مهرمحمدی.محمود
مرور سیستماتیک مؤلفههای حمایت از شکلگیری PCK در میان نومعلمان
[
دوره18,
شماره
71
- زمستانسال
1400]
مهرمحمدی.محمود
رابطه بین روش ها و فنون تدریس اساتید با نقش میانجی شایستگی های تربیت اجتماعی دموکراتیک
[
دوره20,
شماره
1
- بهارسال
1402]
مؤذنی.پونه
شمول قواعد فقه اسلامی در حقوق معلم و متعلم
[
دوره11,
شماره
42
- پاییزسال
1393]
مؤمنی مهموئی.حسین
شاخص¬ها و مؤلفه¬های برنامه¬درسی تربیت دینی در دانشگاه: سنتزپژوهی پیشینه پژوهشی براساس رویکرد روبرتس
[
دوره20,
شماره
3
- پاییزسال
1402]
میر جلیلی.سید محمد علی
تبیین سازگاری و مسیر گذر چارچوب مطلوب عناصر برنامه درسی آموزش کارآفرینی در آموزش عالی از ایدئولوژیهای برنامه درسی اسکایرو
[
دوره16,
شماره
62
- پاییزسال
1398]
میر سپاسی.زهره
ماهیت و قلمرو تعلیم و تربیت اسلامی
[
دوره7,
شماره
27
- پاییزسال
1389]
میر شاه جعفری.سید ابراهیم
بررسی رابطه بین خودباوری تحصیلی با پیشرفت تحصیلی دردرس فیزیک مبتنی برانگیزه تحصیلی
[
دوره12,
شماره
46
- پاییزسال
1394]
میرافشار.سحر
بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودگردان بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر پایه پنجم ابتدایی شهر یزد
[
دوره9,
شماره
34
- پاییزسال
1391]
میرجلیلی.سیدمحمدعلی
تحلیل جایگاه جامعه پذیری در کتب علوم اجتماعی دوره متوسطه بر اساس آراء تربیتی استاد شهید مرتضی مطهری
[
دوره14,
شماره
54
- پاییزسال
1396]
میرحیدری.سیدعلی
رابطه بین خودکارآمدی و رضایت تحصیلی با پیشرفت تحصیلی در درس ریاضی دانشآموزان پایه سوم دوره دوم متوسطه شهر اصفهان در سال تحصیلی 93-92
[
دوره12,
شماره
47
- زمستانسال
1394]
میردریکوند.فیروز
بررسی تأثیر روش تدریس فعال بر عملکرد تحصیلی دانشآموزان در درس علوم پایه سوم راهنمایی شهر اندیمشک
[
دوره12,
شماره
47
- زمستانسال
1394]
میررحیمی.مهدیه السادات
طراحی و اعتباریابی برنامه درسی گردشگری پایدار در آموزش عالی
[
دوره20,
شماره
4
- زمستانسال
1402]
میرزاده.سعید
بهبود ارزشیابی اساتید با استفاده از منطق فازی
[
دوره15,
شماره
57
- تابستانسال
1397]
میرزایی.حسن
تحلیل محتوای برنامه درسی مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی ایران از منظر توجه به ویژگیهای شهروند جهانی
[
دوره9,
شماره
35
- زمستانسال
1391]
میرزائیان.بهرام
رابطه راهبردهای یادگیری خودتنظیم و انگیزش پیشرفت دانشآموزان دوره متوسطه
[
دوره10,
شماره
36
- بهارسال
1392]
میرسپاسی.ناصر
تعیین شاخصهای عملکرد آموزشی اعضای هیئتعلمی دانشگاه آزاد اسلامی با بهرهگیری از تحلیل سلسلهمراتبی فازی
[
دوره17,
شماره
66
- پاییزسال
1399]
میرشاه جعفری.ابراهیم
آسیبشناسی روشهای تدریس در فرایند یاددهی و یادگیری از دیدگاه دبیران و دانشآموزان دبیرستانهای شهر اصفهان
[
دوره12,
شماره
47
- زمستانسال
1394]
میرشاه جعفری.سید ابراهیم
موانع و مشکلات اجرای طرح ارزشیابی توصیفی در مدارس استثنایی کم توان ذهنی
[
دوره14,
شماره
52
- بهارسال
1396]
میرشاه جعفری.سیدابراهیم
تجارب معلمان ابتدایی از اهداف طرح ارزشیابی توصیفی
[
دوره7,
شماره
25
- بهارسال
1389]
میرشکاری.زهرا
شناسایی باورهای معلمان در باب میزان ارزشمندی جهتگیریهای ششگانه برنامه درسی
[
دوره12,
شماره
44
- بهارسال
1394]
میرشکاری.زینب
ارزیابی میزان همخوانی برنامه درسی قصد شده، اجرا شده وآموخته شده درس علوم تجربی سال دوم راهنمایی شهرستان نیریز در سال تحصیلی 92 ـ 1391
[
دوره12,
شماره
44
- بهارسال
1394]
میرغفاری.فاطمه
طراحی چارچوب شناخت هویت حرفهای دانشجویان پزشکی بر اساس برنامه درسی پنهان: رویکرد فراترکیب
[
دوره18,
شماره
70
- پاییزسال
1400]
میرلوحی.هاجر سادات
طراحی الگوی اجرایی برنامه درسی دانشگاه کلاس جهانی در آموزش عالی ایران بر مبنای نظریه داده بنیاد
[
دوره17,
شماره
65
- تابستانسال
1399]
میرمرادی.سیده سمیه
راهکارهای طراحی طبیعتمحور فضاهای آموزشی دوره ابتدایی برای تحقق اهداف برنامه درسی ملی
[
دوره15,
شماره
56
- بهارسال
1397]
میرهاشمی.مالک
نظر کارکنان در مورد وضعیت محیط کاری اداری و ابعاد مختلف آن در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی
[
دوره3,
شماره
10
- تابستانسال
1385]