ر

  • راز.شاهین دیدگاه کارکنان در مورد تأثیر مرخصی و انواع تعطیلات(ملی و مذهبی) بر رضایت شغلی در استان خوزستان [ دوره6, شماره 24 - زمستان سال 1388]
  • راز.شاهین دیدگاه کارکنان در مورد تاثیر مرخصی و انواع تعطیلات (ملی و مذهبی) بر رضایت شغلی در استان خوزستان [ دوره6, شماره 24 - زمستان سال 1388]
  • رازانی.نرگس طراحی الگوی برنامه درسی مهارت¬آموزی در دوره اول متوسطه [ دوره20, شماره 4 - زمستان سال 1402]
  • راستگو.اعظم مقایسۀ نقش ارزشیابی توصیفی در کاهش اضطراب و افزایش اعتماد به‌نفس دانش‌آموزان ابتدایی در مدارس مجری با مدارس سنتی [ دوره7, شماره 27 - پاییز سال 1389]
  • راستی بزرگی.مهدی ارائه مدلی جهت تعیین رابطه بین برنامه درسی پاسخ‌گو و ارزشیابی کلاسی ادراک شده مبتنی بر میانجی‌گری درگیری تحصیلی [ دوره13, شماره 50 - پاییز سال 1395]
  • ربانی.رسول تأثیر سرمایه اجتماعی بر فعالیت شغلی دبیران مقطع متوسطه شهرستان اصفهان [ دوره5, شماره 17 - بهار سال 1387]
  • ربیعی مصباح.عباس اثربخشی آموزش حل مسأله بر کاهش اضطراب ریاضی دانش‌آموزان با سبک شناختی وابسته به زمینه در سال تحصیلی 1392 ـ 1391 [ دوره12, شماره 46 - پاییز سال 1394]
  • رجای پور.سعید تأثیر شیوه های مختلف تدریس در افزایش کیفیت دوره های آموزش ضمن خدمت دبیران شیمی دوره متوسطه [ دوره7, شماره 25 - بهار سال 1389]
  • رجایی پور.سعید بررسی رابطۀ بین سبک‌های رهبری مدیران با سلامت سازمانی در مدارس متوسطۀ شهرستان لنجان در سال تحصیلی 88 ـ 87 [ دوره7, شماره 27 - پاییز سال 1389]
  • رجایی پور.سعید بررسی ارتباط بین ابعاد جو سازمانی و میزان پذیرش نوآوری برنامه ‌درسی [ دوره10, شماره 39 - زمستان سال 1392]
  • رجایی پور.سعید بررسی عوامل مؤثر بر توانمندسازی مدیران مدارس شهرستان ایذه [ دوره7, شماره 27 - پاییز سال 1389]
  • رجایی.افسانه تأثیر برنامه ی درسی قصه گویی و نمایش خلاق بر خلاقیت وعملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی در دروس انشا و هنر [ دوره13, شماره 51 - زمستان سال 1395]
  • رجاییان.ندا آسیب شناسی برنامه درسی شیمی در دوره متوسطه با استفاده از تکنیک دلفی [ دوره10, شماره 38 - پاییز سال 1392]
  • رجاییان.ندا آسیب شناسی برنامه درسی شیمی در دوره متوسطه با استفاده از تکنیک دلفی [ دوره10, شماره 38 - پاییز سال 1392]
  • رجایی‌پور.سعید مشکلات انضباطی دانش‌آموزان و ارائه یک الگوی انضباطی مناسب در مدارس دخترانه ابتدایی شهرستان شهرضا [ دوره4, شماره 16 - زمستان سال 1386]
  • رجایی‌پور.سعید میزان کاربست مؤلفه‌های مدیریت استراتژیک دردانشگاه آزاد خوراسگان و دانشگاه اصفهان [ دوره6, شماره 21 - بهار سال 1388]
  • رجائی.ملیحه بررسی میزان گرایش به تفکر انتقادی در معلمان مقطع متوسطه و نقش آن در سبک تدریس آنان [ دوره11, شماره 40 - بهار سال 1393]
  • رجائیان.محمد حسین میزان فرسودگی شغلی مدیران ادارۀ کل و ادارات آموزش و پرورش شهر اصفهان [ دوره7, شماره 25 - بهار سال 1389]
  • رجبی.زهرا تحلیل کتاب‌های درسی علوم دوره ابتدایی بر اساس بازنمایی مولفه‌های ماهیت علم با کاربست معادلات آنتروپی شانون [ دوره19, شماره 73 - تابستان سال 1401]
  • رجبی.سمیه بررسی صلاحیت‌ها و مهارت‌های مورد نیاز آموزشگران هنرستان‌های کشاورزی با بهره‌گیری از روش دلفی: مطالعه موردی در استان کرمانشاه [ دوره9, شماره 35 - زمستان سال 1391]
  • رحمان پور.محمد میزان رعایت اصول علمی در تدوین هدف‌های برنامه درسی تحصیلات تکمیلی مطالعه موردی: دانشگاه اصفهان [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]
  • رحمان پور.محمد بررسی تطبیقی فرایند بازنگری برنامه‌های درسی دانشگاه‌های ایران و سایر کشورها [ دوره14, شماره 54 - پاییز سال 1396]
  • رحمانی.جهانبخش مقایسه نمرات دانش‌آموزان مدارس مقطع متوسطه دارای فعالیت‌های فوق برنامه و فاقد فعالیت‌های فوق برنامه در آزمون رشد مهارت‌های اجتماعی ماتسون [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]
  • رحمانی.جهانبخش رابطه بین سبک‌های یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختردبیرستانی شهر اصفهان [ دوره9, شماره 33 - تابستان سال 1391]
  • رحمانی.جهانبخش رابطۀ عناصر و ابعاد فرهنگ مدرسه با انگیزۀ پیشرفت در دانش‌آموزان راهنمایی شهرستان مبارکه [ دوره7, شماره 27 - پاییز سال 1389]
  • رحمانی.جهانبخش الگوی مفهومی نقش های آموزشی- تربیتی فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش [ دوره3, شماره 10 - تابستان سال 1385]
  • رحمانی.هادی شناسایی و اولویت بندی نیازهای آموزشی معیاری مهارت‌های تدریس اعضای هیأت علمی بر مبنای الگوی شغل و شاغل ـ مطالعه موردی: دانشگاه شیراز [ دوره10, شماره 38 - پاییز سال 1392]
  • رحمانی.هادی ارزیابی اثربخشی بیرونی برنامه درسی دوره کارشناسی رشته‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس بر مبنای مدل چشم شایستگی [ دوره10, شماره 37 - تابستان سال 1392]
  • رحیمی پردنجانی.یعقوب نقد و تحلیل سند برنامه درسی ملی بر مبنای انطباق با نیازهای آموزشی دانش‌آموزان پیش‌دبستانی و دوره اول ابتدایی عشایر با تاکید بر رویکرد دانش بومی [ دوره18, شماره 71 - زمستان سال 1400]
  • رحیمی پردنجانی.یعقوب واکاوی شایستگی‌های معلمان عشایر کوچنده: مطالعه پدیدارشناسانه [ دوره17, شماره 66 - پاییز سال 1399]
  • رحیمی دوست.غلامحسین مقایسة اثر بحث گروهی از طریق رسانه اجتماعی و بحث گروهی در کلاس درس بر آگاهی، نگرش و رفتار بهداشتی دانش‌آموزان دختر نوجوان [ دوره16, شماره 60 - بهار سال 1398]
  • رحیمی.ربابه تجارب زیسته دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی از درس مطالعات اجتماعی [ دوره16, شماره 62 - پاییز سال 1398]
  • رحیمی.زهرا بررسی میزان تحقق رویکرد زمینه‌محور در درس علوم پایه ششم: از منظر محتوا و اجرا [ دوره19, شماره 4 - زمستان سال 1401]
  • رحیمی.سمیه واکاوی و تبیین الگوها‌ی برنامه درسی آموزش عالی در ایران [ دوره20, شماره 3 - پاییز سال 1402]
  • رحیمی.محسن روند رشد کمی آموزش عالی خصوصی و دولتیدر کشور جمهوری اسلامی ایران [ دوره5, شماره 20 - زمستان سال 1387]
  • رحیمی.هیمن مطالعه تطبیقی کاربست نظریه‌های یادگیری در فرایند آموزش و ارتباط آن با نمره کاربرد ریاضی در کشورهای اسلامی [ دوره12, شماره 45 - بهار سال 1394]
  • رزی.جمال ارائه مدلی برای معلم اثربخش و بررسی تناسب آن با استلزامات اسناد بالادستی نظام آموزش‌وپرورش ایران [ دوره14, شماره 55 - زمستان سال 1396]
  • رستگاری.زهرا بررسی ساختار عاملی ابزار سنجش انگیزش تدریس اعضای هیئت‌علمی در آموزش عالی ایران (مورد: دانشگاه شهید باهنر کرمان) [ دوره17, شماره 65 - تابستان سال 1399]
  • رستمی.چنگیز اثربخشی آموزش درس علوم مبتنی بر نظریه هوش‌های‌چندگانه بر خلاقیت دانش‌آموزان دختر پنجم ابتدایی [ دوره15, شماره 56 - بهار سال 1397]
  • رشیدی.زهرا طراحی و تبیین الگوی برنامه درسی شهروند جهانی در آموزش عالی ایران؛ رویکرد میان‌رشته‌ای [ دوره17, شماره 67 - زمستان سال 1399]
  • رشیدی.زهرا دانش‌پژوهی تدریس، کارکرد مغفول دانشگاهی در ایران؛ تأملی بر پدیدة سایش [ دوره17, شماره 64 - بهار سال 1399]
  • رضاپور.روح‌اله بررسی کاربست آموزشی وام‌واژه‌های فرانسوی در درس صفر متدهای زبان فرانسه [ دوره19, شماره 73 - تابستان سال 1401]
  • رضایی راد.مجتبی بررسی میزان آمادگی اساتید دانشگاه پیام نور به منظور استفاده از آموزش الکترونیکی [ دوره9, شماره 35 - زمستان سال 1391]
  • رضایی راد.مجتبی مقایسة انگیزه پیشرفت، اعتمادبه‌نفس، احساس تعلق به مدرسه و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان مدارس دولتی، نمونه‌دولتی، هوشمند و تیزهوشان [ دوره14, شماره 55 - زمستان سال 1396]
  • رضایی راد.مجتبی شناسایی عوامل موفقیت در اجرای برنامه آموزش الکترونیکی در آموزش عالی [ دوره9, شماره 33 - تابستان سال 1391]
  • رضایی راد.مجتبی تأثیرآموزش از طریق تلفن همراه بر انگیزه پیشرفت، خودپنداره و پیشرفت تحصیلی دانشجویان در درس زبان عربی [ دوره11, شماره 43 - زمستان سال 1393]
  • رضایی راد.مجتبی کاربرد محتوای الکترونیکی در آموزش آنلاین بر عملکرد تحصیلی، انگیزش و سرزندگی تحصیلی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در پاندمی کرونا [ دوره19, شماره 72 - بهار سال 1401]
  • رضایی راد.مجتبی مقایسه نگرش حال و آینده دانشجویان و اساتید گروه پزشکی به منظور استفاده از یادگیری سیار مطالعه موردی: دانشگاه آزاد اسلامی مازندران [ دوره19, شماره 74 - پاییز سال 1401]
  • رضایی زاده.مرتضی فراتحلیلی کیفی بر پژوهش‌های انجام شده در زمینه موک (دوره‌های فراگیر گسترده آن لاین و باز) [ دوره14, شماره 53 - تابستان سال 1396]
  • رضایی زاده.مرتضی فراتحلیلی کیفی بر پژوهش‌های انجام شده در زمینه موک (دوره‌های فراگیر گسترده آن لاین و باز) [ دوره14, شماره 53 - تابستان سال 1396]
  • رضایی کلانتری.مرضیه نقش هوشمندسازی مدارس بر کیفیت یادگیری دانش‌آموزان دوره ابتدایی شهرستان نکا [ دوره13, شماره 51 - زمستان سال 1395]
  • رضایی.زمانه میزان شیوع اضطراب امتحان و تأثیر مقابله درمانگری بر کاهش میزان آن و افزایش عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر دبیرستانی [ دوره7, شماره 25 - بهار سال 1389]
  • رضایی.علی محمد مدل‌سازی و تحلیل رابطه بین ویژگی‌های شناختی معلمین دوره ابتدایی و کاربرد فن‌آوری‌های اطلاعات و ارتباطات در فرآیند آموزش و یادگیری [ دوره15, شماره 58 - پاییز سال 1397]
  • رضایی.فاطمه کیفیت آموزش بزرگسالان مقطع راهنمایی شهر اصفهان در سال تحصیلی 88 ـ 1387 [ دوره5, شماره 20 - زمستان سال 1387]
  • رضایی.مریم نگرش دانش‌آموزان سوم راهنمایی شهر اصفهان نسبت به علم و فناوری، علوم مدرسه‌ای و محیط‌زیست [ دوره8, شماره 30 - پاییز سال 1390]
  • رضایی.مصطفی ارزیابی مؤلفه‌های کارآفرینی در برنامه درسی تجربه‌شده دانشجویان دانشگاه کابل [ دوره15, شماره 58 - پاییز سال 1397]
  • رضائی.محبوبه طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامۀ ‌درسی تربیت دینی در دورۀ ابتدایی [ دوره18, شماره 69 - تابستان سال 1400]
  • رضائیان.فیروز غزالی و اخلاق فضیلت دینی [ دوره5, شماره 20 - زمستان سال 1387]
  • رضوی.سیدعباس فراتحلیل اثربخشی آموزش‌های مبتنی بر رویکرد سازنده‌گرایی بر عملکرد تحصیلی در درس علوم تجربی [ دوره18, شماره 69 - تابستان سال 1400]
  • رضوی.سیدعباس مقایسة اثر بحث گروهی از طریق رسانه اجتماعی و بحث گروهی در کلاس درس بر آگاهی، نگرش و رفتار بهداشتی دانش‌آموزان دختر نوجوان [ دوره16, شماره 60 - بهار سال 1398]
  • رعیت.زهرا رابطة سبک‌های یادگیری با روش‌های تدریس ترجیحی دانش‌آموزان دوره متوسطه شهرستان میبد [ دوره15, شماره 56 - بهار سال 1397]
  • رفاهی.ژاله اثربخشی آموزش ارزش‌های زندگی بر رشد اجتماعی کودکان و خودکارآمدی والدین آنان [ دوره8, شماره 30 - پاییز سال 1390]
  • رفیع پور.ابوالفضل بررسی دانش محتوا و دانش پداگوژی محتوای معلمان ابتدایی و ارتباط آن با توانایی حل مسائل کسرهای ریاضی دانش‌آموزان [ دوره16, شماره 60 - بهار سال 1398]
  • رفیع پور.ابوالفضل بررسی نقش نوع مدرسه در استدلال تناسبی دانش‌آموزان [ دوره11, شماره 42 - پاییز سال 1393]
  • رفیع پور.ابوالفضل بررسی رابطه بین باورها و مؤلفه‌های ساخت و سازگرایی در محیط کلاس درس ریاضی [ دوره10, شماره 36 - بهار سال 1392]
  • رفیعی.نفیسه معیارهای هشت‌گانه انتخاب اسباب‌بازی [ دوره16, شماره 61 - تابستان سال 1398]
  • رمرودی.مسعود بررسی رابطه بین ذهنیت فلسفی و جهت گیری‌های برنامه درسی دبیران مدارس متوسطه شهر زاهدان در سال تحصیلی 92-1391 [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]
  • رمضانی.فاطمه روش‌های تربیت اجتماعی کودک بر اساس قرآن و نهج البلاغه [ دوره9, شماره 33 - تابستان سال 1391]
  • رنجدوست.شهرام طراحی و اعتباریابی الگوی آموزش مصرف بهینه انرژی در دوره ابتدایی [ دوره20, شماره 2 - تابستان سال 1402]
  • رنجدوست.شهرام طراحی و اعتباربخشی الگوی برنامه درسی هنر آمیخته به طنز در دوره ابتدایی [ دوره20, شماره 4 - زمستان سال 1402]
  • رنجدوست.شهرام تبیین تجربة متخصصین تعلیم و تربیت و مدرسان زبان انگلیسی برای آموزش زبان انگلیسی در دورة اول متوسطه [ دوره17, شماره 64 - بهار سال 1399]
  • رنجدوست.شهرام بررسی رابطه هوش هیجانی دبیران با تفکر خلاق دانش‌آموزان متوسطه [ دوره10, شماره 36 - بهار سال 1392]
  • رنجدوست.شهرام کاربرد نظریۀ ساخت و سازگرایی در تدوین کتابهای درسی علوم تجربی دورۀ راهنمایی از دیدگاه کارشناسان، سرگروههای آموزشی و معلمان شهر تهران [ دوره8, شماره 30 - پاییز سال 1390]
  • رنجدوست.شهرام رابطه بین سبک پردازش هویت و پیشرفت تحصیلی با نقش واسطه‌ای سلامت عمومی در بین دانش‌آموزان دختر و پسردوره پیش دانشگاهی [ دوره13, شماره 50 - پاییز سال 1395]
  • روحانی.عباس ارزشیابی توصیفی با نظام سنتی بر اساس جو کلاس، ویژگیهای عاطفی و میزان خلاقیت دانش‌آموزان دوره ابتدایی [ دوره4, شماره 14 - تابستان سال 1386]
  • روحی.مهدیه تحلیل سؤالات کتب علوم دورۀ ابتدایی با استفاده از ابزار ارزیابی سبک سؤالات کتاب درسی لووری و لئونارد [ دوره18, شماره 69 - تابستان سال 1400]
  • رودی.محمد تقی علل گرایش به آموزش در خانه از نظر والدین کودکان آموزش دیده در خانه: مطالعه کیفی تجربیات والدین [ دوره9, شماره 35 - زمستان سال 1391]
  • روزبهی.منیژه نیاز سنجی مدیران دبیرستانها و کارکنان ستادی آموزش و پرورش شهر اصفهان در زمینه فناوری اطلاعات در سال تحصیلی 83-84 [ دوره3, شماره 10 - تابستان سال 1385]
  • روستایی.علیرضا نقش اخلاق و تعلیم و تربیت از منظر فقه و حقوق اسلامی [ دوره12, شماره 46 - پاییز سال 1394]
  • روشنیان رامین.محسن خودکارآمدی پژوهشی در میان دانشجویان کارشناسی ارشد روان‌شناسی و علوم تربیتی [ دوره10, شماره 39 - زمستان سال 1392]
  • رهنما.اکبر بررسی رویکرد برنامه درسی غالب اعضای هیأت علمی دانشگاه شاهد با عنایت به ماهیت رشته‌های تخصصی و سطح تحصیلات آنان [ دوره13, شماره 48 - بهار سال 1395]
  • رهنما.اکبر بررسی مبانی فلسفی معرفت‌شناختی ارزشیابی در دوره مدرن در تعلیم وتربیت [ دوره15, شماره 58 - پاییز سال 1397]
  • رهنما.اکبر بررسی خوانش پست‌مدرنیسم از تحولات دانش با تأکید بر دیدگاه لیوتار و الزامات آن برای عناصر برنامۀ درسی [ دوره19, شماره 72 - بهار سال 1401]
  • ریحانی.ابراهیم بررسی درک دانش‌آموزان دورۀ دوم ابتدایی شهر تهران از زیر ساختار جزء به‌کل مفهوم کسر بر اساس نظریۀ APOS و SOLO، با استفاده از یک تکلیف غیرمعمول [ دوره18, شماره 68 - بهار سال 1400]
  • ریحانی.ابراهیم اصلاح برخی بدفهمی‌های دانشی و باوری دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی بر مبنای چهارچوب‌های حل مسئله شونفلد و گانیه [ دوره14, شماره 53 - تابستان سال 1396]
  • ریحانی.ابراهیم تحلیل ابعاد عملگرایی آموزشی در تدوین مبحث تابع کتاب‌های درسی ریاضی [ دوره20, شماره 1 - بهار سال 1402]
  • ریحانی.ابراهیم آموزش جمع و تفریق: مطالعه مقایسه‌ای در باره اهداف برنامه و محتوای کتب درسی ریاضی پایه‌ی اول ابتدایی کشورهای ایران، ژاپن و آمریکا [ دوره12, شماره 46 - پاییز سال 1394]
  • ریگی.عاطفه مقایسه ارزیابی عملکرد معلمان از طریق ویدئو دیتا با سایر روش‌های موجود ارزیابی عملکرد تدریس [ دوره13, شماره 50 - پاییز سال 1395]