معرفي نشريه
علمی
- نوع اعتبار علمی (وزارت علوم تحقیقات فناوری)
- توالی انتشار فصلنامه
- رتبه در ISC ضریب تاثیر 0.309 (Q1)
- رتبه در نشریات دانشگاه آزاد اسلامی (A(84))
- رتبه در وزارت علوم (الف)
- زبان نشریه فارسی چکیده: (انگلیسی)
- نوع انتشار الکترونیکی
- نوع دسترسی رایگان
- دسته بندی موضوعی ندارد
- هزینه بررسی و انتشار دارد
- استراتژی داوری نشریه داوری بسته
تمامی مقالات ارسالی به دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) قبل از ورود به فرآیند داوری از طریق نرم افزار مشابهت یاب سمیم نور بررسی خواهند شد.
نویسنده گرامی
لطفا ترتیب اسامی و افیلیشن نویسندگان بر روی سامانه مجله ( نه فایل word مقاله) موقع ثبت نام به درستی وارد شود چرا که بعد از پذیرش نهایی، چاپ مقاله و ورود به پایگاه های اطلاعاتی به هیچ عنوان قابل تغییر و اصلاح نمی باشد. (حتی به صورت سفارشی)
ارتباط با دفتر مجله فقط با ایمیل زیر امکان پذیر می باشد
curr_journalkhuisf@yahoo.com
بر اساس رأی بیست و پنجمین جلسه مورخ 25/3/85 کمیسیون بررسی اعتبار نشریات علمی و مجوز شماره 88600/87 مورخ 18/4/85 سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، فصلنامه پژوهش در برنامهریزی درسی حایز شرایط دریافت درجه علمی ـ پژوهشی شناخته شد. دارای رتبه علمی ـ پژوهشی به شماره 72413/3111 مورخ 12/5/1390 کمیسیون نشریات علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری. این مجله با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی ایران منتشر میگردد. پایگاه استنادی جهان اسلام به آدرس www.ISC.gov.ir و پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی به آدرس www.SID.ir پذیرفته و نمایه میشود.
-
دسترسی آزاد مقاله
1 - طراحی و اعتباریابی الگوی برنامه درسی برای دانشآموزان تیزهوش مدارس دوره دوم ابتدایی
معصومه قدمیاری ، کورش فتحی واجارگاه * ، کامبیز پوشنه ، علی اکبر خسروی بابادی ، علیرضا عراقیهشماره 83 , دوره 21 , زمستان 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
2 - بازنمایی عدالت زیست بوم در بر نامهدرسی جغرافیا؛ روایتهای معلمان از آموزش تا کنشگری
آرش مهربان ، عبدالله عزیزی ، جمال سلیمی *شماره 83 , دوره 21 , زمستان 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
3 - طراحی و اعتباریابی الگوی سیاستگذاری آموزش چندفرهنگی در نظام تعلیم و تربیت عمومی در ایران
جعفر محرمی ، جواد کیهان * ، مریم سامریشماره 83 , دوره 21 , زمستان 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
4 - آسیب شناسی مدارس ایران بر دانش آموزان اتباع افغانستانی براساس تجارب زیسته آنان (مورد مطالعه: مدارس غیر دولتی شهرستان شاهرود)
مبینا غربا ، عليرضا صادقي * ، غلامرضا یادگارزاده ، مصطفی قادریشماره 83 , دوره 21 , زمستان 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
5 - شناسایی و اعتبارسنجی الزامات اجرای درسپژوهی بومی در نظام آموزش و پرورش ایران
ام البنین احمدی حاجی * ، مرجان کیان ، سیده هما عقیلیشماره 83 , دوره 21 , زمستان 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
6 - تحلیل پدیدار شناسانه ادراک و تجربه¬ی زیسته¬ی معلمان از حضور راهبران آموزشی- تربیتی در کلاس درس
محمد حسین زارعی *شماره 83 , دوره 21 , زمستان 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
7 - شناسایی ویژگیهای ارزشیابی خلاقیت پرور: مطالعهای فرا ترکیب
سید عباس رضوی * ، سیده هدی مستطابی ، علی بیرمی پورشماره 83 , دوره 21 , زمستان 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
8 - چرایی اُفت تحصیلی در درس ریاضی از منظر دانش آموزان: یک مطالعه کیفی
سعیده شریف ، آرزو غفوری ، کیوان صالحی *شماره 83 , دوره 21 , زمستان 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
9 - برنامه درسی کارآفرینمحور (مرور نظام مند بر مطالعات انجام شده داخلي در سه دهة اخیر)
محمدرضا تنگلی ، فاطمه طاهرپور * ، حسین شکوهی فردشماره 83 , دوره 21 , زمستان 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
10 - تأثیر محیط یادگیری مشارکتی برخط مبتنی بر روش گروهی همتایان در دستیابی دانش¬آموزان به سطوح حیطه¬های یادگیری در درس علوم
فاطمه خالوندی ، فخرالسادات نصیری ولیک بنی ، نرگس عسکری *شماره 83 , دوره 21 , زمستان 1403
-
دسترسی آزاد مقاله
1 - تأثیر بازی¬وارسازی فعالیت¬های کلاسی بر کیفیت یادگیری دانش¬آموزان پایه دهم در برنامه درسی شیمی
الناز رشتی زاده * ، رحمت اله خسروی ، سمیرا حسینیانشماره 1 , دوره 21 , بهار 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
2 - تحليل مفهوم شايستگي ديجيتال در نظام تربيت عمومي
حسن حذرخانی * ، فاطمه زهرا احمدی ، مینو آیت اللهیشماره 3 , دوره 20 , پاییز 1402 -
دسترسی آزاد مقاله
3 - تحلیلی بر میزان تناسب بین روش¬های تدریس علوم ¬تجربی آموزگاران دوره ابتدایی از منظر میزان توجه به دانش محتوایی – تربیتی(pck): پژوهش انتقادی
نوشین گشمردی ، سید محمد سیدکلان *شماره 4 , دوره 20 , زمستان 1402 -
دسترسی آزاد مقاله
4 - سنتزپژوهی مطالعات آموزش چندفرهنگی در ایران
سمیه صائبی ، علیرضا عصاره * ، نرگس کشتی آرای ، علیرضا صادقیشماره 2 , دوره 20 , تابستان 1402 -
دسترسی آزاد مقاله
5 - طراحی و اعتباریابی الگوی آموزش ریاضی مبتنی بر راهحلهای چندگانه جهت توسعه تفکر خلاق دانشآموزان دوره اول متوسطه
معصومه موذن زاده ، نعمت الله موسی پور * ، صادق نصری ، مریم صفرنوادهشماره 2 , دوره 20 , تابستان 1402 -
دسترسی آزاد مقاله
6 - واکاوی و تبیین الگوهای برنامه درسی آموزش عالی در ایران
محمد جوادی پور * ، سمیه رحیمی ، مریم بنی عامریان ، هستی فرخ پورشماره 3 , دوره 20 , پاییز 1402 -
دسترسی آزاد مقاله
7 - کشف ابعاد تدریس مبحث ذرات زیراتمی درس شیمی، پایه دهم، براساس نظریه PCK، با روش دلفی
مهشید ترکمان اسدی * ، مصطفی قادری ، محبوبه خسروی ، بهرام صالح صدق پور ، علیرضا کرمی گزافیشماره 2 , دوره 20 , تابستان 1402 -
دسترسی آزاد مقاله
8 - بررسی کتابهای درسی فارسی دوره اول آموزش متوسطه با تاکید بر تفکر مراقبتی
جابر افتخاری ، رضاعلی نوروزی * ، حجت افتخاریشماره 74 , دوره 19 , پاییز 1401 -
دسترسی آزاد مقاله
9 - تدوین الگوی طراحی آموزشی بر پایه اصول یادگیری معکوس
فرانک اسماعیلیان ، زهرا زارع *شماره 74 , دوره 19 , پاییز 1401 -
دسترسی آزاد مقاله
10 - شناسایی ، اعتباریابی و مدل عوامل موثر بر چابکی یادگیری در یادگیری الکترونیکی در نظام آموزش و پرورش
مستانه سلیمی ، زهرا طالب * ، عصمت مسعودی ندوشنشماره 2 , دوره 20 , تابستان 1402