• صفحه اصلی
  • درباره سند
  • تماس با ما
  • ثبت نام
  • ورود
  • درخواست سامانه
پیشرفته
  • صفحه اصلی
  • صفحات نشریه
  • اهداف و چشم انداز
  • آخرین شماره

    81
    شماره 81   دوره 21 تابستان 1403
    ارسال مقاله به نشریه

    شماره های پیشین

    • دوره 21
      • ✓ شماره 81 - تابستان 1403
      • ✓ شماره 1 - بهار 1403
    • دوره 20
      • ✓ شماره 4 - زمستان 1402
      • ✓ شماره 3 - پاییز 1402
      • ✓ شماره 2 - تابستان 1402
      • ✓ شماره 1 - بهار 1402
    • دوره 19
      • ✓ شماره 74 - پاییز 1401
      • ✓ شماره 73 - تابستان 1401
      • ✓ شماره 72 - بهار 1401
      • ✓ شماره 4 - زمستان 1401
    • دوره 18
      • ✓ شماره 71 - زمستان 1400
      • ✓ شماره 70 - پاییز 1400
      • ✓ شماره 69 - تابستان 1400
      • ✓ شماره 68 - بهار 1400
    • دوره 17
      • ✓ شماره 67 - زمستان 1399
      • ✓ شماره 66 - پاییز 1399
      • ✓ شماره 65 - تابستان 1399
      • ✓ شماره 64 - بهار 1399
    • دوره 16
      • ✓ شماره 63 - زمستان 1398
      • ✓ شماره 62 - پاییز 1398
      • ✓ شماره 61 - تابستان 1398
      • ✓ شماره 60 - بهار 1398
    • دوره 15
      • ✓ شماره 59 - زمستان 1397
      • ✓ شماره 58 - پاییز 1397
      • ✓ شماره 57 - تابستان 1397
      • ✓ شماره 56 - بهار 1397
    • دوره 14
      • ✓ شماره 55 - زمستان 1396
      • ✓ شماره 54 - پاییز 1396
      • ✓ شماره 53 - تابستان 1396
      • ✓ شماره 52 - بهار 1396
    • دوره 13
      • ✓ شماره 51 - زمستان 1395
      • ✓ شماره 50 - پاییز 1395
      • ✓ شماره 49 - تابستان 1395
      • ✓ شماره 48 - بهار 1395
    • دوره 12
      • ✓ شماره 47 - زمستان 1394
      • ✓ شماره 46 - پاییز 1394
      • ✓ شماره 45 - بهار 1394
      • ✓ شماره 44 - بهار 1394
    • دوره 11
      • ✓ شماره 43 - زمستان 1393
      • ✓ شماره 42 - پاییز 1393
      • ✓ شماره 41 - تابستان 1393
      • ✓ شماره 40 - بهار 1393
    • دوره 10
      • ✓ شماره 39 - زمستان 1392
      • ✓ شماره 38 - پاییز 1392
      • ✓ شماره 37 - تابستان 1392
      • ✓ شماره 36 - بهار 1392
    • دوره 9
      • ✓ شماره 35 - زمستان 1391
      • ✓ شماره 34 - پاییز 1391
      • ✓ شماره 33 - تابستان 1391
      • ✓ شماره 32 - بهار 1391
    • دوره 8
      • ✓ شماره 31 - زمستان 1390
      • ✓ شماره 30 - پاییز 1390
    • دوره 7
      • ✓ شماره 27 - پاییز 1389
      • ✓ شماره 26 - تابستان 1389
      • ✓ شماره 25 - بهار 1389
      • ✓ شماره 2 - بهار 1390
    • دوره 6
      • ✓ شماره 24 - زمستان 1388
      • ✓ شماره 23 - پاییز 1388
      • ✓ شماره 22 - تابستان 1388
      • ✓ شماره 21 - بهار 1388
    • دوره 5
      • ✓ شماره 20 - زمستان 1387
      • ✓ شماره 19 - پاییز 1387
      • ✓ شماره 17 - بهار 1387
    • دوره 4
      • ✓ شماره 16 - زمستان 1386
      • ✓ شماره 15 - پاییز 1386
      • ✓ شماره 14 - تابستان 1386
      • ✓ شماره 13 - بهار 1386
    • دوره 3
      • ✓ شماره 12 - زمستان 1385
      • ✓ شماره 10 - تابستان 1385
      • ✓ شماره 9 - بهار 1385
      • ✓ شماره 9 - بهار 1385
    • دوره 2
      • ✓ شماره 8 - زمستان 1384
      • ✓ شماره 7 - پاییز 1384
      • ✓ شماره 6 - تابستان 1384
      • ✓ شماره 5 - بهار 1384
    • دوره 1
      • ✓ شماره 4 - زمستان 1383
      • ✓ شماره 3 - پاییز 1383
      • ✓ شماره 2 - تابستان 1383
      • ✓ شماره 1 - بهار 1383

    صفحات نشریه

    • •  تاریخچه مجله
    • •  نمایش آمار نشریه
    • •  فرآیند پذیرش
    • •  درباره نشریه
    • •  اهداف و چشم انداز
    • •  راهنمای نویسندگان
    • •  اصول اخلاقی
    • تماس با نشریه

    مرور

    • •  شماره جاری
    • •  براساس شمارگان نشریه
    • • نمایه نویسندگان
    • •  براساس موضوعات
    • •  براساس نویسندگان
    OpenAccess Hamtajoo
  • اهداف و چشم انداز

    اهداف:

    هدف از انتشار فصلنامه، بسترسازی پژوهشی در حوزه برنامه ریزی درسی  و اشاعه و گسترش دانش برنامه ریزی درسی  مورد نیاز جامعه است. از این رو، هرگونه مقاله‌ای که در یکی از گرایش‌های علوم تربیتی و روان­شناسی که در حوزه­ی برنامه­ی درسی نوشته شود و حاوی یافته‌ها و نظریات جدید  در حوزه برنامه ریزی درسی باشد، برای بررسی و چاپ احتمالی پذیرفته می‌شود.

     

    • ماهیت و چیستی قلمرو برنامه درسی
    • رویکردهای جدید در طراحی برنامه‌ی درسی (مانند حل مساله، تلفیق و ...)
    • دیدگاه‌ها و نظریه‌های مطرح در حوزه‌ی برنامه درسی
    • تاریخ برنامه ریزی درسی در ایران و جهان
    • رویکردهای پژوهش در برنامه‌ی درسی
    • تمرکز زدایی از نظام برنامه ریزی درسی و راهبردهای افزایش مشارکت در  تصمیم گیری‌ها.
    • رویکردها، مسائل و راه حل‌های ناظر بر اجرای برنامه‌ی درسی
    • شناسایی حوزه‌ها یا فرآیندهای یادگیری مغفول در برنامه درسی  (null curriculum)
    • شناسایی آثار پنهان برنامه‌ی درسی بر یادگیرندگان
    • نهضت‌های فکری – فلسفی جدید و برنامه درسی
    • محیط زیست و برنامه‌ی درسی
    • جهانی شدن، بین المللی شدن و برنامه درسی
    • فناوری اطلاعات و ارتباطات و برنامه درسی
    • دموکراسی و برنامه درسی
    • توسعه اقتصادی و برنامه‌ی درسی
    • مبانی روانشناختی برنامه درسی
    • مبانی اجتماعی برنامه درسی
    • تعاملات حوزه مدیریت آموزشی در برنامه درسی
    • مبانی فرهنگی برنامه درسی
    • مبانی علمی برنامه درسی
    • مبانی فلسفی برنامه درسی
    • مبانی حقوقی برنامه درسی

  • صفحه اصلی
  • نقشه سایت
  • تماس با ما
  • صفحه اصلی
  • نقشه سایت
  • تماس با ما

حقوق این وب‌سایت متعلق به سامانه مدیریت نشریات دانشگاه آزاد اسلامی است.
حق نشر © 1404-1400

صفحه اصلی| عضویت/ ورود| درباره سند| تماس با ما|
[English] [العربية] [en] [ar]
  • IAU
  • عضویت/ ورود