اهداف:
هدف از انتشار فصلنامه، بسترسازی پژوهشی در حوزه برنامه ریزی درسی و اشاعه و گسترش دانش برنامه ریزی درسی مورد نیاز جامعه است. از این رو، هرگونه مقالهای که در یکی از گرایشهای علوم تربیتی و روانشناسی که در حوزهی برنامهی درسی نوشته شود و حاوی یافتهها و نظریات جدید در حوزه برنامه ریزی درسی باشد، برای بررسی و چاپ احتمالی پذیرفته میشود.
- ماهیت و چیستی قلمرو برنامه درسی
- رویکردهای جدید در طراحی برنامهی درسی (مانند حل مساله، تلفیق و ...)
- دیدگاهها و نظریههای مطرح در حوزهی برنامه درسی
- تاریخ برنامه ریزی درسی در ایران و جهان
- رویکردهای پژوهش در برنامهی درسی
- تمرکز زدایی از نظام برنامه ریزی درسی و راهبردهای افزایش مشارکت در تصمیم گیریها.
- رویکردها، مسائل و راه حلهای ناظر بر اجرای برنامهی درسی
- شناسایی حوزهها یا فرآیندهای یادگیری مغفول در برنامه درسی (null curriculum)
- شناسایی آثار پنهان برنامهی درسی بر یادگیرندگان
- نهضتهای فکری – فلسفی جدید و برنامه درسی
- محیط زیست و برنامهی درسی
- جهانی شدن، بین المللی شدن و برنامه درسی
- فناوری اطلاعات و ارتباطات و برنامه درسی
- دموکراسی و برنامه درسی
- توسعه اقتصادی و برنامهی درسی
- مبانی روانشناختی برنامه درسی
- مبانی اجتماعی برنامه درسی
- تعاملات حوزه مدیریت آموزشی در برنامه درسی
- مبانی فرهنگی برنامه درسی
- مبانی علمی برنامه درسی
- مبانی فلسفی برنامه درسی
- مبانی حقوقی برنامه درسی