د

  • داداش زاده.مجید بررسی نقش عوامل زمینه‌ای مؤثر در تقلب تحصیلی دانش‌آموزان: رویکرد تحلیل آمیخته [ دوره13, شماره 50 - پاییز سال 1395]
  • داداش زاده.وحید بررسی نقش عوامل زمینه‌ای مؤثر در تقلب تحصیلی دانش‌آموزان: رویکرد تحلیل آمیخته [ دوره13, شماره 50 - پاییز سال 1395]
  • دادمهر.مجید طراحی و اعتبارسنجی الگوی ارتباطی معلمان و نظام برنامه ریزی درسی در ایران [ دوره19, شماره 4 - زمستان سال 1401]
  • دارابی.فاطمه مقایسة الگوی مدیریت آموزش و الگوی اکتشافی تدریس بر اساس میزان شمولیت و ابعاد مشترک آن‌ها [ دوره15, شماره 59 - زمستان سال 1397]
  • داستانپور.طیبه بررسی انطباق عناصر برنامه درسی مقطع کارشناسی نظام یادگیری الکترونیکی با آموزه‌های رویکرد سازنده‌گرایی از دیدگاه استادان و دانشجویان دانشگاه پیام نور [ دوره14, شماره 55 - زمستان سال 1396]
  • داشته.امیر حسین طراحی الگوی عوامل موثر بر فعالیت های خلاقانه دانش آموزان دوره اول متوسطه در درس ریاضی [ دوره18, شماره 70 - پاییز سال 1400]
  • دانشمند.بدرالسادات پرسش‌های اساسی برنامه درسی با تأکید بر دیدگاه شوآب [ دوره15, شماره 58 - پاییز سال 1397]
  • دانشی لیسار.فاطمه بررسی رابطه بین هوش معنوی، ذهنیت فلسفی و باورهای دینی دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه شهر تهران [ دوره15, شماره 57 - تابستان سال 1397]
  • داودی.آذر بدفهمی های ریاضی و عوامل بروز آن در دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی مبتنی بر تجارب زیسته دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان: (مطالعه کیفی) [ دوره18, شماره 70 - پاییز سال 1400]
  • داودی.رسول مقایسه روش‌‌های ارزشیابی توصیفی و سنتی بر اساس استانداردهای چهارگانه ارزشیابی از دیدگاه معلمان مدارس ابتدایی شهر تهران [ دوره8, شماره 31 - زمستان سال 1390]
  • داودی.رسول آسیب‌شناسی ساختار نظام آموزش عالی در اجرای برنامه‌های پنجساله توسعه ‌بخش آموزش عالی به منظور ارائه راهبردهای مناسب [ دوره4, شماره 15 - پاییز سال 1386]
  • داودی.رسول موانع مشارکت دانش‌آموزان دورۀ متوسطه در فعالیت‌های مدارس شهر تهران [ دوره7, شماره 27 - پاییز سال 1389]
  • داورپناه.محمد علی ارزیابی (میزان قابلیت تحقق، اجرا و سودمندی) برنامه درسی آموزش پیشگیری از HIV/ AIDS برای مربیان بهداشت مدارس متوسطه ایران [ دوره17, شماره 65 - تابستان سال 1399]
  • داورز پناه.ابو سعید پیوند نظریه و عمل: نقد اندیشه‌های تربیتی فلودن1 و بیر2 و ترسیم چشم‌انداز در برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان [ دوره14, شماره 54 - پاییز سال 1396]
  • دائی‌زاده.حسینجان میزان آشنایی معلمان دوره متوسطه استان مازندران از مبانی برنامه‌ریزی درسی و اصول یادگیری [ دوره4, شماره 13 - بهار سال 1386]
  • درانی.کمال بررسی موانع و مشکلات دوره های آموزشی ترویج کشاورزی از دیدگاه کشاورزان شرکت کننده در دوره های ترویج شهرستان دزفول [ دوره7, شماره 2 - بهار سال 1390]
  • درجانی.حسین آموزش زبان انگلیسی از طریق رسانه‌های نوین با تدوین محتوای ایرانی اسلامی [ دوره14, شماره 53 - تابستان سال 1396]
  • درخشان.مختار راهکارهای ارتقاء اثربخشی دوره های آموزش ضمن خدمت فراگیران ناجا در فرماندهی انتظامی استان اصفهان [ دوره13, شماره 51 - زمستان سال 1395]
  • درزی رامندی.محمد تأثیر روش تدریس حل مسئله بر افزایش خلاقیت [ دوره16, شماره 63 - زمستان سال 1398]
  • درزی رامندی.هادی تأثیر تدریس به روش بدیعه پردازی بر افزایش خلاقیت و پیشرفت تحصیلی درس تعلیمات اجتماعی دانش‌آموزان پسر سال تحصیلی دوم راهنمایی شهر بویین زهرا [ دوره11, شماره 42 - پاییز سال 1393]
  • درزی رامندی.هادی تأثیر روش تدریس حل مسئله بر افزایش خلاقیت [ دوره16, شماره 63 - زمستان سال 1398]
  • درفش.ثریا تجارب زیسته معلمان از کیفیت سیستم اطلاعات مدیریت برنامه شاد در مدارس دوره ابتدایی: یک مطالعه پدیدارشناسانه [ دوره19, شماره 4 - زمستان سال 1401]
  • درویشی.علی نظر کارکنان در مورد وضعیت محیط کاری اداری و ابعاد مختلف آن در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی [ دوره3, شماره 10 - تابستان سال 1385]
  • درویشی.لیلا تحلیل محتوای برنامه‌های فرهنگی دوره متوسطه بر اساس نمادهای ملی و مذهبی [ دوره9, شماره 35 - زمستان سال 1391]
  • دریابگی.سیده نرجس تأثیر تدریس با استفاده از سطح‌بندی و پیگیری تداوم یادگیری دانش‌آموزان پایه نهم بر یادگیری درس ریاضی [ دوره17, شماره 65 - تابستان سال 1399]
  • دستجردی.رضا تأثیر یادگیری مغز ـ محور(B.B.L) بر نگرش و پیشرفت تحصیلی درس ریاضی [ دوره12, شماره 47 - زمستان سال 1394]
  • دلاور.زهرا تأثیر آموزش مدیریت زمان بر خودراهبری در یادگیری دانش‌آموزان دختر پایه اول دوره دوم متوسطه [ دوره12, شماره 47 - زمستان سال 1394]
  • دلاور.علی مقایسه تأثیر آموزش راهبردهای تصویر سازی ذهنی، تفکر بلند، بازنمایی کتبی و بازنمایی حرکتی بر عملکرد دانش‌آموزان ابتدایی در حل مسائل کلامی ریاضی [ دوره11, شماره 41 - تابستان سال 1393]
  • دلفان آذری.آزیتا شناسایی و اعتباربخشی مؤلفه‌های برنامه درسی حل مسئله به‌منظور آموزش دانشجویان پرستاری [ دوره17, شماره 65 - تابستان سال 1399]
  • دلیران فیروز.زهرا تحلیل محتوای کتاب درسی ارتباط مؤثر پایۀ دهم دورۀ دوم متوسطه فنی‌وحرفه‌ای بر اساس مهارت‌های ده‌گانه سازمان بهداشت جهانی [ دوره17, شماره 67 - زمستان سال 1399]
  • دوائی.مهدی سلامت روان دانش‌آموزان ابتدایی در همه‌گیری کرونا؛ نقش کلیدی سواد سلامت [ دوره19, شماره 72 - بهار سال 1401]
  • دهباشی.میثم بررسی و تبیین نقش عقلانیت در تربیت از منظر قرآن کریم [ دوره14, شماره 55 - زمستان سال 1396]
  • دهقان.فرزانه تحلیل محتوای دروس منتخب کتاب‌های زبان انگلیسی دورۀ متوسطه اول مدارس ایران (Prospects) با استفاده از فرایندهای چهارگانه‌ی مدل یادگیری زایشی [ دوره17, شماره 65 - تابستان سال 1399]
  • دهقان.نجمه چارچوب مفهومی تدوین بسته آموزشی بازی‌های شناختی و عصب روان‌شناختی کودکان نارساخوان [ دوره16, شماره 60 - بهار سال 1398]
  • دهقانی خوزانی.عظم نگرش دانش‌آموزان سوم راهنمایی شهر اصفهان نسبت به علم و فناوری، علوم مدرسه‌ای و محیط‌زیست [ دوره8, شماره 30 - پاییز سال 1390]
  • دهقانی.علیرضا مقایسة الگوی مدیریت آموزش و الگوی اکتشافی تدریس بر اساس میزان شمولیت و ابعاد مشترک آن‌ها [ دوره15, شماره 59 - زمستان سال 1397]
  • دهقانی.محمدرضا تأثیرآموزش راهبردهای حل مسأله جورج پولیا بر خودپنداره و پیشرفت تحصیلی ریاضی دانش‌آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی [ دوره11, شماره 43 - زمستان سال 1393]
  • دهقانی.مرضیه بررسی میزان هماهنگی و انطباق برنامه درسی قصد شده، اجرا شده با کسب شده درس دانش خانواده و جمعیت در جهت تقریب بین این سه برنامه [ دوره18, شماره 71 - زمستان سال 1400]
  • دهقانی.مرضیه بررسی موانع اجرایی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش بر اساس مدل فولن: موردکاوی ساحت تربیت زیبایی‌شناختی و هنری [ دوره17, شماره 67 - زمستان سال 1399]
  • دهقانی.مرضیه میزان درگیری فعال دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی با محتوای کتب جدید التألیف علوم و ریاضی [ دوره12, شماره 47 - زمستان سال 1394]
  • دهقانی.مرضیه تحلیل محتوای کتاب کار و فناوری، مطالعات اجتماعی، فارسی و قرآن پایه ششم ابتدایی از نظر میزان درگیری فعال فراگیران بر اساس تکنیک ویلیام رومی [ دوره14, شماره 55 - زمستان سال 1396]
  • دهقانی.مرضیه شناسایی صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان ابتدایی در مناطق دوزبانه [ دوره18, شماره 70 - پاییز سال 1400]
  • دهقانی.مرضیه طراحی برنامه درسی تفکر مستقل برای دانش‌آموزان دورۀ متوسطه [ دوره17, شماره 66 - پاییز سال 1399]
  • دیبا واجاری.طلعت مفهوم پردازی الگوهای برنامه ریزی درسی آموزش عالی: (تجربیات و دستاوردها ) [ دوره8, شماره 30 - پاییز سال 1390]
  • دیبایی صابر.محسن تبیین ابعاد و شاخص های فرهنگ یادگیری مشارکتی در برنامه درسی دوره متوسطه [ دوره18, شماره 70 - پاییز سال 1400]
  • دیواندری.سید حسن ماهیت و قلمرو تعلیم و تربیت اسلامی [ دوره7, شماره 27 - پاییز سال 1389]
  • دیواندری.طاهره ماهیت و قلمرو تعلیم و تربیت اسلامی [ دوره7, شماره 27 - پاییز سال 1389]