استاجی.ابراهیم
بررسی ظرایف معناییِ نوع تعلیمی در بخشی از هفتپیکر بر پایۀ سبک شناسی لایه ای
[
دوره12,
شماره
47
- پاییزسال
1399]
استاجی.اعظم
بررسی ظرایف معناییِ نوع تعلیمی در بخشی از هفتپیکر بر پایۀ سبک شناسی لایه ای
[
دوره12,
شماره
47
- پاییزسال
1399]
اسدپور.سارا
تحلیل ماهیّت شادی و دلالتهای آن در تربیت اجتماعی از دیدگاه قابوسنامه
[
دوره14,
شماره
54
- تابستانسال
1401]
اسدی دامناب.اکبر
بررسی کارکردهای تکرار در القای مضامین اخلاقی و تعلیمی (مطالعه موردی شعر شفیعی کدکنی)
[
دوره9,
شماره
33
- بهارسال
1396]
اسدی.آذر
مقایسه آموزههای تعلیمی در شاهنامه فردوسی با بوستان سعدی
[
دوره7,
شماره
26
- تابستانسال
1394]
اسفندیاری.مهسا
انواع ادبی و مضامین شعری در منظومههای عطار
[
دوره2,
شماره
7
- پاییزسال
1389]
اسکندری شرفی.فرشاد
بازنمایی مضامین اخلاقی و تعلیمی در پنجگنج عماد فقیه کرمانی
[
دوره12,
شماره
47
- پاییزسال
1399]
اسکندری شرفی.فرشاد
تحلیل آموزههای اخلاقی و تعلیمی در مثنوی صفاتالعاشقین هلالی جُغتایی
[
دوره14,
شماره
53
- بهارسال
1401]
اسکویی.نرگس
بررسی اثرپذیری کتاب لطایف الطوایف در مؤلفههای اخلاقی و تربیتی از کتاب اخلاق محسنی با نگاهی به نظریۀ دور هرمنوتیکی
[
دوره10,
شماره
37
- بهارسال
1397]
اسلامی.دکتر اسماعیل
واکاوی فضیلت خرد و فرزانگی در شاهنامه براساس نظریۀ اخلاقفضیلت ارسطو
[
دوره13,
شماره
51
- پاییزسال
1400]
اشرف زاده.رضا
تحلیل ادبیات تعلیمی در انواع ادبی دیگر قرن چهاردهم (نظم)
[
دوره11,
شماره
42
- تابستانسال
1398]
اشرف زاده.رضا
بررسی مؤلفههای رشد اخلاقی کودک در داستانهای احمدرضا احمدی (با رویکرد به نظریة یادگیری اجتماعی)
[
دوره13,
شماره
52
- زمستانسال
1400]
اشکانی.مریم
تحلیل پیوندهای بینامتنیتی قصاید پروین اعتصامی و غزلیات حافظ بر مبنای رویکرد بینامتنیت ژنت
[
دوره14,
شماره
54
- تابستانسال
1401]
اصفهانی عمران.نعمت
بررسی و تحلیل بنیانهای تعلیمی در رباعیات سعدی
[
دوره14,
شماره
53
- بهارسال
1401]
اطهری.زینب السادات
جستاری بر دلالتهای تربیت اخلاقی در مجموعه کتابهای قصههای خوب برای بچههای خوب بر اساس روابط چهارگانه انسان
[
دوره15,
شماره
60
- زمستانسال
1402]
افراسیاب پور.علی اکبر
موانع کمال و طرق مواجهه با آنها، در منطق الطیر عطار
[
دوره14,
شماره
55
- پاییزسال
1401]
افراسیاب پور.علی اکبر
تحلیل و بررسی اندیشه های تعلیمی گیسودراز
[
دوره13,
شماره
51
- پاییزسال
1400]
افراسیاب پور.علی اکبر
موانع کمال و طرق مواجهه با آنها، در منطق الطیر عطار
[
دوره14,
شماره
55
- پاییزسال
1401]
اقربانی.حمیدرض
دگراندیشی در اشعار اسماعیل شاهرودی(از 1332 تا 1357)
[
دوره15,
شماره
58
- تابستانسال
1402]
اکبرزاده.هادی
درنگی بر معنی «سرِ سفره» در مصرع «چون سرِ سفره رخِ او تویتوی...» از دفتر ششم مثنوی
[
دوره2,
شماره
6
- تابستانسال
1389]
اکبرزاده.هادی
بررسی انگارههای تعلیمی در کتاب «مُلستان» اثر میرزا ابراهیم تفرشی (مدایحنگار) (تقلیدی از گلستان سعدی)
[
دوره14,
شماره
56
- زمستانسال
1401]
اکبری زاده.حمزه
بررسی و تحلیل بنیانهای تعلیمی در رباعیات سعدی
[
دوره14,
شماره
53
- بهارسال
1401]
اکبری گندمانی.مهرداد
بررسی نظریه های تربیتی کودک از دید برتراند راسل در حکایتِ طایفة دزدان گلستان سعدی (بابِ سیرتِ پادشاهان: حکایتِ چهارم
[
دوره8,
شماره
32
- زمستانسال
1395]
اکبری.سعید
درآمدی انتقادی بر شیوه های بیان مفاهیم اخلاقی در حکایت های تمثیلی و جانوری
[
دوره7,
شماره
28
- زمستانسال
1394]
اکبری.ناهید
واکاوی نمودهای شخصیت خودشکوفا در بوستان و گلستان سعدی با رویکرد تطبیقی به نظریه راجرز
[
دوره14,
شماره
54
- تابستانسال
1401]
امیرپور.فرزانه
جایگاه خبر و انشای طلبی در انتقال اندیشه های تعلیمی خسرو و شیرین نظامی
[
دوره8,
شماره
30
- تابستانسال
1395]
امیری خراسانی.احمد
مولفه های اخلاق اجتماعی در اشعار ابن یمین
[
دوره15,
شماره
60
- زمستانسال
1402]
امیری خراسانی.احمد
بررسی توصیههای اخلاقی ناصرخسرو بر پایة هرم مزلو
[
دوره6,
شماره
22
- تابستانسال
1393]
امیری کله جوبی.هاجر
بررسی فلسفة اخلاق در شاهنامة فردوسی براساس نظریة امر الهی
[
دوره13,
شماره
52
- زمستانسال
1400]
امیری.سمانه
رویکردهای نوین تعلیم و تربیت در شعر شاعر مشروطه، میرزا قهرمان پاکبین ملایری
[
دوره13,
شماره
49
- بهارسال
1400]
امیری.محمد
ضربالمثل در ادب فارسی و عربی، پیشینه و مضامین مشترک
[
دوره2,
شماره
5
- بهارسال
1389]
امین.احمد
معرفی و نقد برخی از روشهای تعلیمی و تربیتی صوفیه تا قرن ششم
[
دوره7,
شماره
26
- تابستانسال
1394]
امین.ندا
تعلیمات اخلاقی در گفتمان مسلط کلیله و دمنه و کارکرد آن در اقبال این اثر در طول تاریخ
[
دوره10,
شماره
37
- بهارسال
1397]
امینالرعایا.زهرا
جستاری بر دلالتهای تربیت اخلاقی در مجموعه کتابهای قصههای خوب برای بچههای خوب بر اساس روابط چهارگانه انسان
[
دوره15,
شماره
60
- زمستانسال
1402]
اوحدی.مهرانگیز
بررسی فقرستیزی در حکمتهای نهجالبلاغه و مقایسة آن با گلستان سعدی با تکیه بر حکایت جدال سعدی با مدعی
[
دوره15,
شماره
60
- زمستانسال
1402]
اویسی کهخا.عبدالعلی
حکمتهای تعلیمی مشترک در شاهنامة فردوسی و نهجالبلاغه
[
دوره4,
شماره
14
- تابستانسال
1391]
ایزدی سعدی.عباس
ادب دادوری در حکایتهای منظوم و منثور ادبیات فارسی
[
دوره10,
شماره
40
- زمستانسال
1397]
ایزدیار.محسن
بررسی مضامین اخلاق اجتماعی در اشعار مولانا باتکیه بر مثنوی معنوی
[
دوره13,
شماره
52
- زمستانسال
1400]
ایشانی.طاهره
بررسی و تحلیل سبکشناختی فعل در غزلهای تعلیمی سعدی با رویکرد زبانشناسی نقشگرا
[
دوره7,
شماره
25
- بهارسال
1394]
بارانی.محمد
لزوم نقش کهن الگوی پیرخردمند در تعلیم بشر
[
دوره7,
شماره
27
- پاییزسال
1394]
باقرزاده.هاشم
که هرگز از تو نگردم نه بشنوم پندی ( پندناپذیری عاشق )
[
دوره4,
شماره
13
- بهارسال
1391]
باقی نژاد.عباس
گفتمانِ مدارا و رویکردِ تعلیمی در شعر فریدون مشیری
[
دوره14,
شماره
56
- زمستانسال
1401]
بالو.فرزاد
تحلیل فرونسیستی از «فقر و غنا» در نظام اخلاق صوفیانه و رسالۀ اخلاقی گلستان
[
دوره12,
شماره
45
- بهارسال
1399]
بختیاری نصرآبادی.حسنعلی
واکاوی تطبیقی جایگاه قناعت در مثنوی معنوی مولوی و بوستان سعدی با تأملی در دیدگاه مکتب معنادرمانی و ارائۀ الگویی از آن
[
دوره11,
شماره
44
- زمستانسال
1398]
براتی خوانساری.محمود
حکمتهای مرگ ازنظرگاه مولوی در مثنوی
[
دوره4,
شماره
15
- پاییزسال
1391]
برجساز.غفار
تحلیل اندیشه ها و اندرزهای اخلاقی گرشاسبنامة اسدی در موضوع سیاست مُدُن
[
دوره9,
شماره
33
- بهارسال
1396]
بساک.حسن
برق عصیان (بررسی جلوههای گوناگون گناه در شعر حافظ)
[
دوره4,
شماره
14
- تابستانسال
1391]
بساک.حسن
آموزههای اخلاقی از مواجهۀ حاکمان دینی و غیردینی با مصلحان و منتقدان با تأکید بر احیاء علومالدین امام محمد غزالی
[
دوره12,
شماره
48
- زمستانسال
1399]
بشیری.زهرا
کارکردهای تعلیمی و اخلاقی عناصر چندمعنایی در شعر اخوان با تکیه بر عنصر نماد
[
دوره9,
شماره
34
- تابستانسال
1396]
بشیری.محمود
اخلاقِ تجاری در ادب فارسی
[
دوره9,
شماره
35
- پاییزسال
1396]
بشیری.محمود
بررسی سه غزل سنایی بر پایه نقد فرمالیستی با تاکید بر آرای گرامون و یاکوبسن
[
دوره3,
شماره
9
- بهارسال
1390]
بصیری.محمدصادق
روشهای تعلیم و تربیت در متون ادب فارسی
[
دوره4,
شماره
15
- پاییزسال
1391]
بلوری.مریم
جایگاه صور خیال در آموزههای اخلاقیِ معارف بهاء ولد
[
دوره12,
شماره
46
- تابستانسال
1399]
بلوری.مریم
حکومت آرمانی از نگاه شاعران و نویسندگان قرن چهارم تا هفتم هجری
[
دوره4,
شماره
13
- بهارسال
1391]
بهاروند.آرزو
پایانبندی در داستان با رویکرد ادبیات تعلیمی
[
دوره3,
شماره
11
- پاییزسال
1390]
بهاریفر.فاطمه
چندگانگی و چندگونگی مضمون در دیوان سعیدا نقشبندی یزدی
[
دوره3,
شماره
10
- تابستانسال
1390]
بهرامی.فاطمه
تحلیل محتوای مهارتهای عام زندگی زناشویی و خانوادگی در «بوستان» سعدی
[
دوره4,
شماره
13
- بهارسال
1391]
بهرامیان.سمیه
ارائۀ الگوی مدرسۀ شاد از طریق واکاوی مضامین شادی در ادبیات و فرهنگ ایرانی
[
دوره13,
شماره
49
- بهارسال
1400]
بهرامیان.مسیح
حکومت آرمانی از نگاه شاعران و نویسندگان قرن چهارم تا هفتم هجری
[
دوره4,
شماره
13
- بهارسال
1391]
بهرهور.مجید
چهرة علم در آینة ادب عرفانی
[
دوره2,
شماره
5
- بهارسال
1389]
بهفر.مهری
بنیان تعلیم شاهان در برسازی زندگی فردوسی
[
دوره9,
شماره
36
- زمستانسال
1396]
بهمنش.ناهید
مقایسه استعارههای مفهومی «دنیا» در اشعار سعدی و پروین
[
دوره13,
شماره
52
- زمستانسال
1400]
بهمنیار.عیسی
تحلیل شخصیت در گلستان و بوستان سعدی براساس تیپ های هفتگانة سیاره ای ویلیام بن هم
[
دوره13,
شماره
51
- پاییزسال
1400]
بهنام وظیفه.الهام
بررسی دگرگونی ادب تعلیمی در جریانهای شعر معاصر در ارتباط با تحولات اجتماعی
[
دوره9,
شماره
34
- تابستانسال
1396]
بیرانوند.یوسف علی
بررسی و تحلیل حل مسئله در کلیله و دمنۀ نصرالله منشی و مثنوی مولوی بر اساس نظریۀ جان دیویی (با تأکید بر داستان بوف و زاغ و شیر و نخجیران)
[
دوره11,
شماره
44
- زمستانسال
1398]
بیگزاده.خلیل
بررسی فلسفة اخلاق در شاهنامة فردوسی براساس نظریة امر الهی
[
دوره13,
شماره
52
- زمستانسال
1400]
بیگزاده.خلیل
بازنمایی اصول کلاسیسم و نئوکلاسیسم در شعر پروین اعتصامی
[
دوره7,
شماره
28
- زمستانسال
1394]
پ
پارسا پور.زهرا
استعارۀ مفهومی «عدالت» و «ظلم» در آداب الملوکها با تکیه بر قابوسنامه، سیاستنامه و نصیحة الملوک
[
دوره12,
شماره
48
- زمستانسال
1399]
پارسا.سید احمد
سبک اقناعی نظامی در بیان مضامین تعلیمی با تکیه بر قصاید
[
دوره9,
شماره
35
- پاییزسال
1396]
پاشاپاسندی.حسینعلی
واکاوی نمودهای شخصیت خودشکوفا در بوستان و گلستان سعدی با رویکرد تطبیقی به نظریه راجرز
[
دوره14,
شماره
54
- تابستانسال
1401]
پاشایی.محمد
مراتب کمال گرایی در بلوهر و بوذاسف بر اساس نظریه یونگ
[
دوره15,
شماره
57
- بهارسال
1402]
پاک سرشت.محمد جعفر
بررسی هستیشناسی متون پهلوی و استنتاج آموزههای تربیتی آن
[
دوره12,
شماره
45
- بهارسال
1399]
پرنیان.موسی
سفارشهای اقتصادی سعدی در بوستان و گلستان
[
دوره4,
شماره
16
- زمستانسال
1391]
توکلی دارستانی.حامد
رویکرد تعلیمی مولوی در مواجهه با زبان
[
دوره15,
شماره
59
- پاییزسال
1402]
تیموری فتحی.فاطمه
لزوم نقش کهن الگوی پیرخردمند در تعلیم بشر
[
دوره7,
شماره
27
- پاییزسال
1394]
ث
ثابتزاده.منصوره
گفتمان «شعوبی» در آراء ناصرخسرو قبادیانی (بر اساس الگوی تحلیل گفتمانی لاکلا و موفه)
[
دوره10,
شماره
40
- زمستانسال
1397]
ج
جابری نسب.نرگس
مقایسه استعارههای مفهومی «دنیا» در اشعار سعدی و پروین
[
دوره13,
شماره
52
- زمستانسال
1400]
جدید الاسلامی.حبیب الله
تحلیل کنشهای اخلاقی و تعلیمیِ کتایون و هما در شاهنامۀ فردوسی، بر اساس نظریۀ خودشکوفایی مزلو
[
دوره15,
شماره
59
- پاییزسال
1402]
حاجی مزدرانی.مرتضی
رفتارشناسی اخلاقی نمودهایاجتماعی دین از منظر سعدی با تکیه بر گلستان
[
دوره7,
شماره
27
- پاییزسال
1394]
حاجیزاده.مهدی
جلوة معراج پیامبر، صلّی الله علیه و آله و سلّم، در خمسة نظامی گنجوی
[
دوره3,
شماره
9
- بهارسال
1390]
حدیدی.ملیحه
مراتب کمال گرایی در بلوهر و بوذاسف بر اساس نظریه یونگ
[
دوره15,
شماره
57
- بهارسال
1402]
حسن پور آلاشتی.حسین
بررسی مقایسهای گفتگو در گلستان سعدی و قابوس نامه عنصرالمعالی با تکیه بر منطق گفتگویی میخاییل باختین
[
دوره7,
شماره
26
- تابستانسال
1394]
حسن زاده.شهریار
مضامین تعلیمی و تربیتی در هفت پیکر
[
دوره7,
شماره
25
- بهارسال
1394]
حسن زاده.شهریار
بررسی زبان زنانه و مردانه در داستانهای ابراهیم گلستان و منیرو روانیپور از منظر جنسیت و رویکرد تعلیمیاخلاقی (مطالعۀ موردی: جوی و دیوار و تشنه و کولی کنار آتش)
[
دوره11,
شماره
44
- زمستانسال
1398]
حسن زاده.شهریار
آموزههای تعلیمی در قطعات ابنایمین
[
دوره9,
شماره
34
- تابستانسال
1396]
حسن زاده.شهریار
بررسی شگردها و تحلیل آموزه های تعلیمی در هدایت نامة عبدالرحیم شیروانی
[
دوره13,
شماره
50
- تابستانسال
1400]
حسنپور آلاشتی.حسین
عوامل ابهام معنایی در شعر طالبآملی
[
دوره3,
شماره
9
- بهارسال
1390]
حسنی.ندا
تحلیل ماهیّت شادی و دلالتهای آن در تربیت اجتماعی از دیدگاه قابوسنامه
[
دوره14,
شماره
54
- تابستانسال
1401]
حسین پور.اسماعیل
آموزههای اخلاقی از مواجهۀ حاکمان دینی و غیردینی با مصلحان و منتقدان با تأکید بر احیاء علومالدین امام محمد غزالی
[
دوره12,
شماره
48
- زمستانسال
1399]
حسینی.زهرا
نگاهی به کارکرد اخلاقیـ تعلیمیِ عقل در حدیقة الحقیقه و مثنوی معنوی
[
دوره12,
شماره
46
- تابستانسال
1399]
حسینی.سیده معصومه
کاربرد داستان تمثیلی در تعلیم آموزههای سیاسی با تأکید بر متون کهن ادبی
[
دوره10,
شماره
37
- بهارسال
1397]
حق طلب.رحمت الله
بررسی و تحلیل شاخصههای تعلیمی قابوسنامه در ارتباط با روابط والدین ـ فرزند براساس نظریۀ رمزگانهای پنجگانۀ رولان بارت
[
دوره14,
شماره
53
- بهارسال
1401]
حقیقی.مرضیه
بررسی مقایسهای گفتگو در گلستان سعدی و قابوس نامه عنصرالمعالی با تکیه بر منطق گفتگویی میخاییل باختین
[
دوره7,
شماره
26
- تابستانسال
1394]
حکمت.شاهرخ
بررسی مضامین اخلاق اجتماعی در اشعار مولانا باتکیه بر مثنوی معنوی
[
دوره13,
شماره
52
- زمستانسال
1400]
حکیم آذر.محمد
روایت، ابزار تعلیم در گلستان (رویکردی روایتشناختی به باب نخست گلستان)
[
دوره9,
شماره
34
- تابستانسال
1396]
حمامی لاله زار.یونس
مقایسۀ سیاوش، انسان آرمانی شاهنامه با نوح، انسان کامل تورات
[
دوره12,
شماره
45
- بهارسال
1399]
حمزئیان.عظیم
آرامش و بیقراری در اندیشۀ مولانا
[
دوره11,
شماره
42
- تابستانسال
1398]
حمیدی.جعفر
عاشقانههای عیان و عارفانههای نهان در شعر حافظ خوشخوان
[
دوره2,
شماره
7
- پاییزسال
1389]
حمیدی.سید جعفر
آموزههای تربیتی ملوک در شعر ملِک
[
دوره4,
شماره
13
- بهارسال
1391]
حمیدی.سید جعفر
بررسی اندیشههای اخلاقی و تعلیمی در شعر اجتماعی عصر مشروطیت
[
دوره3,
شماره
11
- پاییزسال
1390]
حیایی طهرانی.نسرین
پیرنگِ تعلیم (سنجش تطبیقی باب «شیر و گاو»، در سه تحریر از کلیله و دمنه با تکیه بر عنصر داستانی پیرنگ)
[
دوره9,
شماره
36
- زمستانسال
1396]
حیدری نیا.هادی
بررسی مؤلفههای روانشناسی شفقت گیلبرت در کتاب بوستان سعدی
[
دوره11,
شماره
41
- بهارسال
1398]
حیدری نیا.هادی
تحلیل مضامین آموزشی، تربیتی و عاطفی اشعار کودک ناصر کشاورز
[
دوره14,
شماره
55
- پاییزسال
1401]
حیدری نیا.هادی
بررسی مؤلفههای روانشناسی شفقت گیلبرت در کتاب بوستان سعدی
[
دوره11,
شماره
41
- بهارسال
1398]
حیدری.رسول
رویکردهای نوین تعلیم و تربیت در شعر شاعر مشروطه، میرزا قهرمان پاکبین ملایری
[
دوره13,
شماره
49
- بهارسال
1400]
حیدری.علی
ویژگیهای علمی و عملی حاکم در باب اول بوستان سعدی
[
دوره4,
شماره
14
- تابستانسال
1391]
حیدری.محمدحسین
واکاوی تطبیقی جایگاه قناعت در مثنوی معنوی مولوی و بوستان سعدی با تأملی در دیدگاه مکتب معنادرمانی و ارائۀ الگویی از آن
[
دوره11,
شماره
44
- زمستانسال
1398]
حیدری.محمود
تحلیل کهن الگوهای «سایه» و «پیرخردمند» در طوطینامة ضیاء الدین نخشبی
[
دوره15,
شماره
58
- تابستانسال
1402]
دلبری.حسن
بررسی و تحلیل کارکرد تقابل ها در بازنمایی مفاهیم اخلاقی و تعلیمی در باب هفتم از بوستان سعدی
[
دوره13,
شماره
50
- تابستانسال
1400]
دولتدوست.حسین
واکاوی تطبیقی جایگاه قناعت در مثنوی معنوی مولوی و بوستان سعدی با تأملی در دیدگاه مکتب معنادرمانی و ارائۀ الگویی از آن
[
دوره11,
شماره
44
- زمستانسال
1398]
دهرامی.مهدی
ادبیات تعلیمی و تربیتی در شاهنامه فردوسی
[
دوره3,
شماره
11
- پاییزسال
1390]
دهرامی.مهدی
بررسی خوشهای تقویتکنندههای احکام تحذیری و ترغیبی در خسرو و شیرین نظامی (با تأکید بر خوشه مرگ)
[
دوره8,
شماره
31
- پاییزسال
1395]
دهقان.علی
شیوههای تربیت بر پایۀ اصول عرفانی در حدیقة الحقیقه سنایی
[
دوره11,
شماره
44
- زمستانسال
1398]
دهقان.علی
شادیگرایی و جنبههای تعلیمی آن در غزلیات شمس
[
دوره4,
شماره
14
- تابستانسال
1391]
روضاتیان.سیده مریم
جایگاه خبر و انشای طلبی در انتقال اندیشه های تعلیمی خسرو و شیرین نظامی
[
دوره8,
شماره
30
- تابستانسال
1395]
روضاتیان.سیده مریم
بررسی و مقایسه جنبه های تعلیمی دو مفهوم انصاف و عشق در تذکره الاولیا و منطق الطیر عطار
[
دوره9,
شماره
33
- بهارسال
1396]
ریاضی هروی.شیدا
بررسی هستیشناسی متون پهلوی و استنتاج آموزههای تربیتی آن
[
دوره12,
شماره
45
- بهارسال
1399]
رئیسی نافچی.راضیه
بررسی تصویر شاه- انسان کامل در متون نثر تعلیمی (قابوسنامه، سیاستنامه، اخلاق ناصری، گلستان سعدی و سلوک الملوک)
[
دوره12,
شماره
48
- زمستانسال
1399]
ز
زارعی.فخری
بررسی مؤلّفه های «خودشکوفایی» در شخصیّت زال برپایة نظریة روانشناختی مزلو
[
دوره13,
شماره
52
- زمستانسال
1400]
زبردست.مسعود
خاستگاه های قدرت در کلام سعدی
[
دوره14,
شماره
56
- زمستانسال
1401]
زمانی.مهدی
زندگی بر مدار مرگ (پیامدهای اخلاقی مرگپویایی و زندگیخواهی در اسرارنامۀ عطار نیشابوری)
[
دوره12,
شماره
47
- پاییزسال
1399]
زندمقدم.ساسان
گذر از رمز به تعلیم خوانش انتقادی دو بیت رمزی در اولین داستان مثنوی
[
دوره10,
شماره
39
- پاییزسال
1397]
زواری درخشان.فرشته
بررسی قابلیتهای هوش هیجانی در قصۀ سمک عیّار
[
دوره11,
شماره
44
- زمستانسال
1398]
س
ساداتشریفی.سید فرشید
پیرنگِ تعلیم (سنجش تطبیقی باب «شیر و گاو»، در سه تحریر از کلیله و دمنه با تکیه بر عنصر داستانی پیرنگ)
[
دوره9,
شماره
36
- زمستانسال
1396]
شریف پور.عنایت الله
مولفه های اخلاق اجتماعی در اشعار ابن یمین
[
دوره15,
شماره
60
- زمستانسال
1402]
شریفپور.عنایت الله
بررسی بازتاب روحیات پروین اعتصامی در توصیههای اخلاقی وی
[
دوره6,
شماره
22
- تابستانسال
1393]
شریفی مال امیری.فریبا
جایگاه صور خیال در آموزههای اخلاقیِ معارف بهاء ولد
[
دوره12,
شماره
46
- تابستانسال
1399]
شریفی.شهلا
مقایسۀ «شرور» در شاهنامه و مثنوی
[
دوره8,
شماره
31
- پاییزسال
1395]
شعبانلو.علیرضا
بررسی تاریخمحور تحول موضوعات شعر تعلیمی قرن چهارم تا هشتم
[
دوره9,
شماره
36
- زمستانسال
1396]
شعبانلو.علیرضا
تحلیل اندیشه ها و اندرزهای اخلاقی گرشاسبنامة اسدی در موضوع سیاست مُدُن
[
دوره9,
شماره
33
- بهارسال
1396]
شعبانلو.علیرضا
استعارۀ مفهومی «عدالت» و «ظلم» در آداب الملوکها با تکیه بر قابوسنامه، سیاستنامه و نصیحة الملوک
[
دوره12,
شماره
48
- زمستانسال
1399]
شعبانی.اکبر
بررسی و تحلیل آموزۀ تعلیمی «ظلمستیزی» در شعر «درفش کاویان» از حمید مصدق با رویکرد به نظریۀ کنشهای گفتاری جان سرل
[
دوره13,
شماره
50
- تابستانسال
1400]
شعبانی.الهه
سیری در آفاق اشعار مدحی مسعود سعد سلمان
[
دوره3,
شماره
9
- بهارسال
1390]
شکوری.بهناز
تحلیل تطبیقی آیین کشورداری در شاهنامه و تِلِماک
[
دوره10,
شماره
38
- تابستانسال
1397]
شکوری.بهناز
بررسی تطبیقی ویژگیهای اخلاقی و مهارتهای رفتاری شاهپدر از دیدگاه فردوسی و فِنلون
[
دوره11,
شماره
42
- تابستانسال
1398]
شکوری.بهناز
بازتاب ادب تعلیمی در اساطیر کهن با نظر به داستان زال و سیمرغ و ماجراهای تِلِماک
[
دوره12,
شماره
45
- بهارسال
1399]
شمیسا.سیروس
مقایسۀ سیاوش، انسان آرمانی شاهنامه با نوح، انسان کامل تورات
[
دوره12,
شماره
45
- بهارسال
1399]
شوکتی.آیت
تحلیل و بررسی ویژگیهای اخلاقی شمس به استناد مقالات
[
دوره10,
شماره
37
- بهارسال
1397]
شیبانی اقدم.اشرف
بررسی تأثیر تعلیمی معنای ضمنی و صریح افعال در کلیله و دمنه و مقامات حمیدی
[
دوره7,
شماره
28
- زمستانسال
1394]
صادقی.علی رضا
انسان خودشکوفا و خودشکوفایی سعدی با رویکرد تطبیقی به نظریۀ مزلو
[
دوره10,
شماره
40
- زمستانسال
1397]
صالحی.نرگس
بررسی آموزههای تعلیمی در نخستین مطبوعات تخصصی زنان
[
دوره11,
شماره
43
- پاییزسال
1398]
صباحی گراغانی.لیدا
بررسی چگونگی بازتاب اندرزگزاری و اندرزگزاران در دیوان حافظ
[
دوره10,
شماره
39
- پاییزسال
1397]
صحرائی.قاسم
تربیت باد بهار «بحثی در هدایت غیرمستقیم به عنوان یکی از شگردهای تربیتی سعدی»
[
دوره4,
شماره
13
- بهارسال
1391]
صحرائی.قاسم
بررسی و تحلیل حل مسئله در کلیله و دمنۀ نصرالله منشی و مثنوی مولوی بر اساس نظریۀ جان دیویی (با تأکید بر داستان بوف و زاغ و شیر و نخجیران)
[
دوره11,
شماره
44
- زمستانسال
1398]
صدرایی.رقیه
تحلیل آموزههای تعلیمی در بررسی بینامتنی دو اثر (پروین اعتصامی و انوری)
[
دوره8,
شماره
29
- بهارسال
1395]
صدرایی.رقیه
بنیان تعلیم شاهان در برسازی زندگی فردوسی
[
دوره9,
شماره
36
- زمستانسال
1396]
صدرایی.رقیه
بررسی و تحلیل آموزههای تعلیمی در آثار برجستۀ عرفانی و صوفیانۀ حکیم ملاعباسعلی کیوان قزوینی
[
دوره12,
شماره
45
- بهارسال
1399]
صدقی.حسین
تاریکیهای ادبیات تعلیمی با تکیه بر اندرزنامههای سیاسی قرن پنجم تا هفتم (بدآموزیهای اندرزنامههای سیاسی و چرایی وجود آنها)
[
دوره10,
شماره
39
- پاییزسال
1397]
صدیقی لیقوان.جواد
شادیگرایی و جنبههای تعلیمی آن در غزلیات شمس
[
دوره4,
شماره
14
- تابستانسال
1391]
صدیقی مورنانی.سمیرا
بررسی توصیههای عام و خاص (وصیتنامه) در ساقینامهها (بر مبنای تذکرۀ میخانه، پیمانه، ساقینامهسرایان آذربایجان و سایر ساقینامهها)
[
دوره11,
شماره
44
- زمستانسال
1398]
صدیقی مورنانی.سمیرا
بررسی و تحلیل موعظه در شعر انوری
[
دوره8,
شماره
31
- پاییزسال
1395]
ضیاءخدادادیان.محبوبه
بررسی و تحلیل شاخصههای تعلیمی قابوسنامه در ارتباط با روابط والدین ـ فرزند براساس نظریۀ رمزگانهای پنجگانۀ رولان بارت
[
دوره14,
شماره
53
- بهارسال
1401]
ط
طالبیان.یحیی
تعلیمات اخلاقی در گفتمان مسلط کلیله و دمنه و کارکرد آن در اقبال این اثر در طول تاریخ
[
دوره10,
شماره
37
- بهارسال
1397]
طاهری.فاطمه سادات
«مؤلفههای نوع تعلیمی در رسالۀ کمال اظهری شیرازی»
[
دوره14,
شماره
53
- بهارسال
1401]
طاهری.قدرت الله
پیامهای جهانی عطار برای مشکلات فکری انسان معاصر
[
دوره3,
شماره
11
- پاییزسال
1390]
طایفی.شیرزاد
همنشینی ادب حماسی و ادب تعلیمی در اسکندرنامۀ نظامی گنجهای
[
دوره12,
شماره
47
- پاییزسال
1399]
طایفی.شیرزاد
درآمدی انتقادی بر شیوه های بیان مفاهیم اخلاقی در حکایت های تمثیلی و جانوری
[
دوره7,
شماره
28
- زمستانسال
1394]
طباطبایی.خدیجه سادات
مصادیق و مضامین اخلاقی در فرائدالسلوک
[
دوره14,
شماره
56
- زمستانسال
1401]
طبخ کار حسن کیاده.کلثوم
بررسی مضامین اخلاق اجتماعی در اشعار مولانا باتکیه بر مثنوی معنوی
[
دوره13,
شماره
52
- زمستانسال
1400]
طبسی.حمید
تحلیل کنشهای اخلاقی و تعلیمیِ کتایون و هما در شاهنامۀ فردوسی، بر اساس نظریۀ خودشکوفایی مزلو
[
دوره15,
شماره
59
- پاییزسال
1402]
طبسی.حمید
بررسی و تحلیل بنیانهای تعلیمی در رباعیات سعدی
[
دوره14,
شماره
53
- بهارسال
1401]
طغیانی.اسحاق
رابطه ادبیّات و اخلاق با رویکردی به آثار نظامی گنجهای
[
دوره3,
شماره
10
- تابستانسال
1390]
طغیانی.اسحاق
بررسی ساختاری- معنایی ژانر تعلیمی و نمونههای آن با تکیه بر مثنوی مولوی
[
دوره8,
شماره
30
- تابستانسال
1395]
طغیانی.اسحاق
دیدگاههای اخلاقی و تربیتی در شعر وحشی بافقی
[
دوره7,
شماره
25
- بهارسال
1394]
طغیانی.اسحاق
نشانه شناسی تعلیم و تربیت در داستان زال و رودابه
[
دوره6,
شماره
22
- تابستانسال
1393]
طغیانی.اسحاق
بررسی مفهوم فقر و استغنا در مثنوی معنوی
[
دوره2,
شماره
5
- بهارسال
1389]
طهماسبی.فریدون
تحلیل و بررسی بنمایۀ حباب و کارکردهای تعلیمی آن در شعر صائب تبریزی
[
دوره12,
شماره
48
- زمستانسال
1399]
طهماسبی.فریدون
مضامین اخلاقی در بوستان و مقایسة آن با نهجالبلاغه
[
دوره4,
شماره
16
- زمستانسال
1391]
طهماسبی.فریدون
علل و انگیزه های کاربردی مضامین تعلیمی مبتنی بر سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی در مثنوی معنوی
[
دوره13,
شماره
51
- پاییزسال
1400]
ظ
ظاهری.ابراهیم
بررسی روشهای واقعنمایی؛ راهکاری برای انتقال مفاهیم اخلاقی در گلستان سعدی
[
دوره10,
شماره
38
- تابستانسال
1397]
ظاهری.ابراهیم
بررسی رابطه اخلاق و قضاوت در ادبیات کلاسیک فارسی
[
دوره8,
شماره
29
- بهارسال
1395]
ظاهری.ابراهیم
فلسفه و آموزههای شاد زیستن در اندیشۀ نظامی
[
دوره11,
شماره
41
- بهارسال
1398]
ع
عالی عباس آباد.یوسف
تطبیق دو مفهوم «تعلیم» و «تربیت» بر اساس آراء غزالی و عنصرالمعالی
[
دوره10,
شماره
38
- تابستانسال
1397]
عالی کردکلایی.حمید
بررسی مدارا، تساهل و تسامح در قصاید ناصر خسرو
[
دوره7,
شماره
26
- تابستانسال
1394]
علوی مقدم.مهیار
مکتب اخلاقی خیام اصالت فایده و گریز از خودکامگی در رباعیات خیام
[
دوره7,
شماره
25
- بهارسال
1394]
علوی.بشیر
بررسی کارکردهای دینی و اخلاقی جملات پرسشی و امری در قصاید سنایی
[
دوره12,
شماره
47
- پاییزسال
1399]
علی مددی.منا
تبارشناسی ادبیات تعلیمی (نگاهی به چرایی شکلگیری و گسترش ادبیات تعلیمی در ایران)
[
دوره7,
شماره
25
- بهارسال
1394]
علیزاده خیاط.ناصر
بررسی و تحلیل شیوههای اقتباس شاعران معاصر از ضربالمثلهای اشعار حافظ
[
دوره14,
شماره
54
- تابستانسال
1401]
علیزاده.علی
دیدگاههای اخلاقی و تربیتی در شعر وحشی بافقی
[
دوره7,
شماره
25
- بهارسال
1394]
عناقه.عبدالرحیم
ختم ولایت از دیدگاه ابن عربی و سید حیدر آملی
[
دوره1,
شماره
4
- زمستانسال
1388]
غ
غفاری.عذرا
تحلیل شاخصههای هوش معنوی در مثنوی مولوی با تأکید بر نظریۀ رابرت ایمونز
[
دوره12,
شماره
46
- تابستانسال
1399]
غفوری.عفت سادات
تبیین شکاف بین سیاست و اخلاق بر مبنای نظریه ماکیاولی با بررسی پند و اندرز در داستان شیر و گاو کلیله و دمنه
[
دوره7,
شماره
25
- بهارسال
1394]
غلامی.فاطمه
سخن و شایست و نشایستهای آن در آیینۀ ضربالمثلها
[
دوره11,
شماره
41
- بهارسال
1398]
غنی زاده.ابوالفضل
تحلیل کارکرد تعلیمی رویکرد واقعیت درمانی و تئوری انتخاب گلسر در داستان «شیر و نخجیران» دفتر اول مثنوی معنوی
[
دوره15,
شماره
57
- بهارسال
1402]
غنی زاده.ابوالفضل
تحلیل کارکرد تعلیمی رویکرد واقعیت درمانی و تئوری انتخاب گلسر در داستان «شیر و نخجیران» دفتر اول مثنوی معنوی
[
دوره15,
شماره
57
- بهارسال
1402]
ف
فاتحی زاده.مریم
تحلیل محتوای مهارتهای عام زندگی زناشویی و خانوادگی در «بوستان» سعدی
[
دوره4,
شماره
13
- بهارسال
1391]
فتح الهی.علی
موانع کمال و طرق مواجهه با آنها، در منطق الطیر عطار
[
دوره14,
شماره
55
- پاییزسال
1401]
فخراسلام.بتول
بررسی مؤلفههای رشد اخلاقی کودک در داستانهای احمدرضا احمدی (با رویکرد به نظریة یادگیری اجتماعی)
[
دوره13,
شماره
52
- زمستانسال
1400]
فرازمند.فرزانه
تحلیل مضامین آموزشی، تربیتی و عاطفی اشعار کودک ناصر کشاورز
[
دوره14,
شماره
55
- پاییزسال
1401]
کمالی بانیانی.مهدی رضا
بررسی نظریه های تربیتی کودک از دید برتراند راسل در حکایتِ طایفة دزدان گلستان سعدی (بابِ سیرتِ پادشاهان: حکایتِ چهارم
[
دوره8,
شماره
32
- زمستانسال
1395]
گ
گذشتی.محمدعلی
آموزههای تعلیمی مدیر مدرسه با تکیه بر سبکشناسی شناختی رویکرد چارچوب بافتی
[
دوره11,
شماره
43
- پاییزسال
1398]
گرجی.مصطفی
زندگی بر مدار مرگ (پیامدهای اخلاقی مرگپویایی و زندگیخواهی در اسرارنامۀ عطار نیشابوری)
[
دوره12,
شماره
47
- پاییزسال
1399]
گل افشانی.رشید
«مثنوی»، دریای فضایل تربیتی و تعلیمی
[
دوره4,
شماره
13
- بهارسال
1391]
گلی زاده.پروین
تحلیل پیوندهای بینامتنیتی قصاید پروین اعتصامی و غزلیات حافظ بر مبنای رویکرد بینامتنیت ژنت
[
دوره14,
شماره
54
- تابستانسال
1401]
گلی.احمد
بررسی و تحلیل شیوههای اقتباس شاعران معاصر از ضربالمثلهای اشعار حافظ
[
دوره14,
شماره
54
- تابستانسال
1401]
گلی.احمد
تدبیر منزل در بهمننامه
[
دوره11,
شماره
43
- پاییزسال
1398]
گلی.احمد
نگاهی به علل تحول مضامین تعلیمی از دورۀ سلجوقی تا تیموری (با تکیه بر گفتمانهای اجتماعی و کلامی)
[
دوره10,
شماره
39
- پاییزسال
1397]
گیاهی.غلامحسین
بررسی و تحلیل کارکرد تقابل ها در بازنمایی مفاهیم اخلاقی و تعلیمی در باب هفتم از بوستان سعدی
[
دوره13,
شماره
50
- تابستانسال
1400]
ل
لطفی.افسانه
راهکارهای مولانا برای مقابله با ترسهای مذموم در مثنوی با نگاهی به دیدگاه روانشناسان
[
دوره12,
شماره
45
- بهارسال
1399]
لکزیان.حسن
بررسی و تحلیل آموزۀ تعلیمی «ظلمستیزی» در شعر «درفش کاویان» از حمید مصدق با رویکرد به نظریۀ کنشهای گفتاری جان سرل
[
دوره13,
شماره
50
- تابستانسال
1400]
م
مالملی.پری
بررسی مضامین تعلیمی در مثنوی ناشناختۀ ظهیر کرمانی
[
دوره14,
شماره
53
- بهارسال
1401]
مالمیر.تیمور
پند داستانهای مبتنی بر پیشگویی در متون ادبی
[
دوره3,
شماره
10
- تابستانسال
1390]
مبارک.وحید
بازنمایی مضامین اخلاقی و تعلیمی در پنجگنج عماد فقیه کرمانی
[
دوره12,
شماره
47
- پاییزسال
1399]
مبارک.وحید
تحلیل آموزههای اخلاقی و تعلیمی در مثنوی صفاتالعاشقین هلالی جُغتایی
[
دوره14,
شماره
53
- بهارسال
1401]
مجد.امید
فضایل اخلاقی در کتاب اخلاق محسنی( بر مبنای تقسیم بندی خواجه نصیرالدین طوسی در کتاب اخلاق ناصری)
[
دوره15,
شماره
57
- بهارسال
1402]
مجوزی.محمد
بررسی مضامین عیّاری، جوانمردی و تعلیمی در رمان شمس و طغرا
[
دوره11,
شماره
41
- بهارسال
1398]
مجیدی.مریم
بررسی فقرستیزی در حکمتهای نهجالبلاغه و مقایسة آن با گلستان سعدی با تکیه بر حکایت جدال سعدی با مدعی
[
دوره15,
شماره
60
- زمستانسال
1402]
محرمی.رامین
مقایسۀ «شرور» در شاهنامه و مثنوی
[
دوره8,
شماره
31
- پاییزسال
1395]
محسنی نیا.ناصر
بررسی و تحلیل آموزههای تعلیمی در آثار برجستۀ عرفانی و صوفیانۀ حکیم ملاعباسعلی کیوان قزوینی
[
دوره12,
شماره
45
- بهارسال
1399]
محسنی.فریده
راهکارهای مولانا برای مقابله با ترسهای مذموم در مثنوی با نگاهی به دیدگاه روانشناسان
[
دوره12,
شماره
45
- بهارسال
1399]
محقق.مهدی
برخی از اصطلاحات فلسفی در شعر ناصر خسرو
[
دوره3,
شماره
9
- بهارسال
1390]
محمدزاده.مریم
انتقام و انگیزههای آن در شاهنامۀ فردوسی و ایلیاد و اودیسۀ هومر
[
دوره10,
شماره
39
- پاییزسال
1397]
محمدنژاد عالی زمینی.یوسف
استعارۀ مفهومی «عدالت» و «ظلم» در آداب الملوکها با تکیه بر قابوسنامه، سیاستنامه و نصیحة الملوک
[
دوره12,
شماره
48
- زمستانسال
1399]
محمدی آسیابادی.علی
بررسی مؤلّفه های «خودشکوفایی» در شخصیّت زال برپایة نظریة روانشناختی مزلو
[
دوره13,
شماره
52
- زمستانسال
1400]
محمدی پویا.فرامرز
تحلیل محتوای منطقالطیر بر اساس ساحت های ششگانه تربیتی
[
دوره8,
شماره
31
- پاییزسال
1395]
محمدی فشارکی.محسن
واکاوی تطبیقی جایگاه قناعت در مثنوی معنوی مولوی و بوستان سعدی با تأملی در دیدگاه مکتب معنادرمانی و ارائۀ الگویی از آن
[
دوره11,
شماره
44
- زمستانسال
1398]
محمدی.برات
گفتمانِ مدارا و رویکردِ تعلیمی در شعر فریدون مشیری
[
دوره14,
شماره
56
- زمستانسال
1401]
محمدی.داود
مصادیق و مضامین اخلاقی در فرائدالسلوک
[
دوره14,
شماره
56
- زمستانسال
1401]
محمدی.رسول
تحلیل کارکرد ساختار اپیزودیک در تاریخ بیهقی با تکیه بر «واقعۀ بوبکر حصیری» و «حکایت افشین و بودلف»
[
دوره10,
شماره
40
- زمستانسال
1397]
محمدی.علی
پایانبندی در داستان با رویکرد ادبیات تعلیمی
[
دوره3,
شماره
11
- پاییزسال
1390]
مشتاق مهر.رحمان
نگاهی به علل تحول مضامین تعلیمی از دورۀ سلجوقی تا تیموری (با تکیه بر گفتمانهای اجتماعی و کلامی)
[
دوره10,
شماره
39
- پاییزسال
1397]
مشتاقمهر.رحمان
مناظره، ادب بیاضطراب بررسی ژرفساخت معناییِ مناظرات در انواع ادبی با تکیه بر ادب تعلیمی
[
دوره11,
شماره
43
- پاییزسال
1398]
مشتاقمهر.رحمان
آنچه امروز نیز می توان از شمس تبریزی آموخت؟
[
دوره8,
شماره
30
- تابستانسال
1395]
مشرّف.مریم
مفهوم تجدّد و رویکرد نئوکلاسیک در دیوان پروین اعتصامی
[
دوره3,
شماره
11
- پاییزسال
1390]
مشعلیان.مرضیه
خردورزیهای مسعود غزنوی در تاریخ بیهقی در آیینۀ نظریۀ سهبعدی خرد آردلت (3D-WS)
[
دوره12,
شماره
46
- تابستانسال
1399]
مشهور.پروین دخت
تأثیرپذیری تعلیمی روضهالانوار خواجوی کرمانی از مخزنالاسرار نظامی گنجوی
[
دوره8,
شماره
29
- بهارسال
1395]
مظفرپور خوشرودی.سیده فاطمه
واکاوی نمودهای شخصیت خودشکوفا در بوستان و گلستان سعدی با رویکرد تطبیقی به نظریه راجرز
[
دوره14,
شماره
54
- تابستانسال
1401]
معنوی.فاطمه
نگاهی به علل تحول مضامین تعلیمی از دورۀ سلجوقی تا تیموری (با تکیه بر گفتمانهای اجتماعی و کلامی)
[
دوره10,
شماره
39
- پاییزسال
1397]
ملایی.غلامحسین
آموزههای تربیتی ملوک در شعر ملِک
[
دوره4,
شماره
13
- بهارسال
1391]
ملک پور.فیروزه
علل و انگیزه های کاربرد مضامین تعلیمی در منظومۀ رامایانا بازسرودۀ ملامسیح پانیپتی
[
دوره14,
شماره
53
- بهارسال
1401]
ملک ثابت.مهدی
بررسی توصیههای عام و خاص (وصیتنامه) در ساقینامهها (بر مبنای تذکرۀ میخانه، پیمانه، ساقینامهسرایان آذربایجان و سایر ساقینامهها)
[
دوره11,
شماره
44
- زمستانسال
1398]
ملکی.پویان
بررسی روشهای آموزشی سعدی در گلستان با تکیه بر فلسفة تعلیم و تربیت نل نادینگز
[
دوره15,
شماره
59
- پاییزسال
1402]
ممتحن.مهدی
واکاوی نگاره های تعلیمی _ تربیتی تشویق و تنبیه در آثار سعدی
[
دوره4,
شماره
15
- پاییزسال
1391]
ممتحن.مهدی
مضامین اخلاقی و تعلیمی مشترک در شعر زهیر و سعدی
[
دوره9,
شماره
34
- تابستانسال
1396]
موسوی سالم.سیده سمیه
بررسی تطبیقی اشعار تعلیمیِ منسوب به امام رضا (ع) با اشعار تعلیمی سعدی شیرازی با رویکرد نظریة بینامتنیت
[
دوره13,
شماره
51
- پاییزسال
1400]
موسوی سیرجانی.سهیلا
کاربست اندیشههای اجتماعی و اندرزهای خواجه نظامالملک در کتاب سیاستنامه در عصر کنونی
[
دوره13,
شماره
49
- بهارسال
1400]
موسوی.زهرا
کارکردهای تعلیمی و اخلاقی عناصر چندمعنایی در شعر اخوان با تکیه بر عنصر نماد
[
دوره9,
شماره
34
- تابستانسال
1396]
موسوی.سید جلال
تبیین جایگاه قابوسنامه در تاریخ اندرزنامهنویسی
[
دوره12,
شماره
46
- تابستانسال
1399]
موسوی.سید کاظم
بررسی مؤلّفه های «خودشکوفایی» در شخصیّت زال برپایة نظریة روانشناختی مزلو
[
دوره13,
شماره
52
- زمستانسال
1400]
موسوی.سید کاظم
بازتعریف اسطوره، حماسه و تراژدی در ادبیات تعلیمی با تکیه برگلستان سعدی
[
دوره11,
شماره
44
- زمستانسال
1398]
مهدوی دامغانی.محمود
انسان خودشکوفا و خودشکوفایی سعدی با رویکرد تطبیقی به نظریۀ مزلو
[
دوره10,
شماره
40
- زمستانسال
1397]
مهدوی.بتول
بررسی آموزههای اخلاقی آفریننامۀ ابوشکور بلخی با نگاهی به میزان تأثیر آن بر قابوسنامه
[
دوره10,
شماره
38
- تابستانسال
1397]
مهربان قزلحصار.جواد
تحلیل ادبیات تعلیمی در انواع ادبی دیگر قرن چهاردهم (نظم)
[
دوره11,
شماره
42
- تابستانسال
1398]
مهربانی ممدوح.فاطمه
تاریکیهای ادبیات تعلیمی با تکیه بر اندرزنامههای سیاسی قرن پنجم تا هفتم (بدآموزیهای اندرزنامههای سیاسی و چرایی وجود آنها)
[
دوره10,
شماره
39
- پاییزسال
1397]
میردار رضایی.مصطفی
تحلیل فرونسیستی از «فقر و غنا» در نظام اخلاق صوفیانه و رسالۀ اخلاقی گلستان
[
دوره12,
شماره
45
- بهارسال
1399]
ن
ناجی.سعید
بازخوانی بابی از کلیله و دمنه (تحلیل باب شیر و شغال براساس مبانی داستانی فلسفه برای کودکان)
[
دوره14,
شماره
55
- پاییزسال
1401]
نادری فر.عبدالرضا
بررسی روشهای آموزشی سعدی در گلستان با تکیه بر فلسفة تعلیم و تربیت نل نادینگز
[
دوره15,
شماره
59
- پاییزسال
1402]
نادی.محمدعلی
ارائۀ الگوی مدرسۀ شاد از طریق واکاوی مضامین شادی در ادبیات و فرهنگ ایرانی
[
دوره13,
شماره
49
- بهارسال
1400]
ناصری.ناصر
مضامین تعلیمی و تربیتی در هفت پیکر
[
دوره7,
شماره
25
- بهارسال
1394]
ناصری.ناصر
بررسی زبان زنانه و مردانه در داستانهای ابراهیم گلستان و منیرو روانیپور از منظر جنسیت و رویکرد تعلیمیاخلاقی (مطالعۀ موردی: جوی و دیوار و تشنه و کولی کنار آتش)
[
دوره11,
شماره
44
- زمستانسال
1398]
نامداری.محمد
سیاوش شخصیتی خودشکوفا( بر اساس نظریه آبراهام مزلو)
[
دوره15,
شماره
59
- پاییزسال
1402]
نبی لو.علیرضا
بررسی بوطیقای شعر تعلیمی در اشعار ناصرخسرو
[
دوره8,
شماره
29
- بهارسال
1395]
نبی لو.علیرضا
بررسی نظرها و آرای خواجه نصیر طوسی دربارة تعلیم و تربیت انسان و نظام ارزشی حاکم بر آن
[
دوره4,
شماره
16
- زمستانسال
1391]
نبی لو.علیرضا
بررسی آموزههای تعلیمی در رفتار قهرمانان روایتهای اتهام و تبرئه با تکیه بر هفت روایت از ادبیات جهان
[
دوره9,
شماره
35
- پاییزسال
1396]
نجاریان.محمدرضا
چندگانگی و چندگونگی مضمون در دیوان سعیدا نقشبندی یزدی
[
دوره3,
شماره
10
- تابستانسال
1390]
نجفی.زهرا
بررسی اثرپذیری کتاب لطایف الطوایف در مؤلفههای اخلاقی و تربیتی از کتاب اخلاق محسنی با نگاهی به نظریۀ دور هرمنوتیکی
[
دوره10,
شماره
37
- بهارسال
1397]
نجفی.عیسی
بررسی فلسفة اخلاق در شاهنامة فردوسی براساس نظریة امر الهی
[
دوره13,
شماره
52
- زمستانسال
1400]
نظیف.نرگس
بررسی و تحلیل سبکشناختی فعل در غزلهای تعلیمی سعدی با رویکرد زبانشناسی نقشگرا
[
دوره7,
شماره
25
- بهارسال
1394]
نعمتی.فاروق
بررسی انگارههای تعلیمی در کتاب «ریاض الخلود» اثر ملا ابوبکر مصنّف چوری(اثرِ تقلیدیِ ناشناخته از گلستان سعدی)
[
دوره14,
شماره
55
- پاییزسال
1401]
نعمتی.فاروق
بررسی تطبیقی اشعار تعلیمیِ منسوب به امام رضا (ع) با اشعار تعلیمی سعدی شیرازی با رویکرد نظریة بینامتنیت
[
دوره13,
شماره
51
- پاییزسال
1400]
نعنافروش.فاطمه
«رویکرد نصرالله منشی به ادب تعلیمی در دوره سلجوقی»
[
دوره7,
شماره
26
- تابستانسال
1394]
نقابی.عفت
بازتاب برخی اندرزها و اندیشه های پیشینیان در منظومة برزونامۀ کهن
[
دوره13,
شماره
51
- پاییزسال
1400]
نورایی.الیاس
دستور زبان روایت در ادبیات تعلیمی (با تکیه بر ساختار روایت و جایگاه روایتشنو در مناظرات پروین اعتصامی)
[
دوره7,
شماره
25
- بهارسال
1394]
نوروحیدی.احمد
تحلیل کارکرد ساختار اپیزودیک در تاریخ بیهقی با تکیه بر «واقعۀ بوبکر حصیری» و «حکایت افشین و بودلف»
[
دوره10,
شماره
40
- زمستانسال
1397]
نوروز.مهدی
بررسی و تحلیل شاخصههای تعلیمی قابوسنامه در ارتباط با روابط والدین ـ فرزند براساس نظریۀ رمزگانهای پنجگانۀ رولان بارت
[
دوره14,
شماره
53
- بهارسال
1401]
نوروز.مهدی
تعلیم تحذیری سعدی در بوستان با رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی نظریه فرکلاف
[
دوره8,
شماره
32
- زمستانسال
1395]
نیکروز.یوسف
آموزههای تعلیمی بر مبنای حضور نسلهای متفاوت در شاهنامه
[
دوره13,
شماره
50
- تابستانسال
1400]
و
واعظ زاده.عباس
ریختشناسی حکایتهای اخلاقی بر پایۀ حکایتهای مخزن الاسرار و نظیرههای آن
[
دوره10,
شماره
38
- تابستانسال
1397]
وخشوری.کبری
بررسی زبان زنانه و مردانه در داستانهای ابراهیم گلستان و منیرو روانیپور از منظر جنسیت و رویکرد تعلیمیاخلاقی (مطالعۀ موردی: جوی و دیوار و تشنه و کولی کنار آتش)
[
دوره11,
شماره
44
- زمستانسال
1398]
وفایی.عباسعلی
تناسب هنری در دو محور همنشینی و جانشینی شعر قیصر امینپور
[
دوره2,
شماره
6
- تابستانسال
1389]
وفایی.عباسعلی
بررسی نظریه های تربیتی کودک از دید برتراند راسل در حکایتِ طایفة دزدان گلستان سعدی (بابِ سیرتِ پادشاهان: حکایتِ چهارم
[
دوره8,
شماره
32
- زمستانسال
1395]
یلمه ها.احمدرضا
نقد اخلاقی کتاب تحفه (قرن هشتم هجری) براساس مکتب سودگرایی اخلاقی
[
دوره15,
شماره
57
- بهارسال
1402]
یلمه ها.احمدرضا
بررسی مضامین تعلیمی در مثنوی ناشناختۀ ظهیر کرمانی
[
دوره14,
شماره
53
- بهارسال
1401]
یلمه ها.احمدرضا
علل و انگیزههای کاربرد مضامین تعلیمی در منظومۀ غنایی ازهر و مزهر نزاری قهستانی
[
دوره12,
شماره
45
- بهارسال
1399]
یلمه ها.احمدرضا
تأثیر رذایل اخلاقی بر اختلالات نظام معرفتی با تکیه بر داستانهای بلعم باعورا، برصیصا، هاروت و ماروت از مثنوی المعنویۀ الخفیه گلشنی بردعی
[
دوره13,
شماره
49
- بهارسال
1400]
یلمه ها.احمدرضا
بررسی و تحلیل مضامین تعلیمی در منظومۀ عاشقانۀ هشتبهشت امیرخسرو دهلوی
[
دوره10,
شماره
37
- بهارسال
1397]
یمینی.پرستو
راهکارهای مولانا برای مقابله با ترسهای مذموم در مثنوی با نگاهی به دیدگاه روانشناسان
[
دوره12,
شماره
45
- بهارسال
1399]
یوسفی.عاطفه
بازخوانی بابی از کلیله و دمنه (تحلیل باب شیر و شغال براساس مبانی داستانی فلسفه برای کودکان)
[
دوره14,
شماره
55
- پاییزسال
1401]
یوسفی.هادی
بررسی انگارههای تعلیمی در کتاب «ریاض الخلود» اثر ملا ابوبکر مصنّف چوری(اثرِ تقلیدیِ ناشناخته از گلستان سعدی)
[
دوره14,
شماره
55
- پاییزسال
1401]