List of articles (by subject) فصلنامه فرهنگ ارتباطات(علمی و ترویجی )
-
Open Access Article
1 - نظارت؛ رکن پنجم مدیریت معیارها و مدل انطباق یا انحراف برنامههای خبری و سیاسی سازمان صدا و سیما
اکبر نصر الهی -
Open Access Article
2 - رویکرد نشانهشناختی به تحلیل ارتباطات درون فردی در فیلم «زندگیِ دوگانة ورونیک»
غلامرضا اذری سید محمد دادگران محمد مهدی وحیدی -
Open Access Article
3 - بررسی نقش برنامه 90 در شکل دهی افکار عمومی نسبت به ناهنجاریهای فوتبال از نگاه مربیان و بازیکنان لیگ
نسیم مجیدی قهرودی فرهاد عشوندی -
Open Access Article
4 - بررسی تطبیقی دروازه بانی تولید اخبار در «شبکه خبر» و «باشگاه خبرنگاران جوان» از نگاه دبیران سرویس و خبرنگاران
سید محمد دادگران میلاد مشهدی رجبعلی -
Open Access Article
5 - نقش رادیو و تلوزیون در تقویت سرمایه اجتماعی در بین جوانان شهر تهران
محمد مهدی فرقانی بهزاد کریمی -
Open Access Article
6 - بررسی تاثیر اینترنت بر شکل گیری و رشد هویت بازاندیشانه
زری علی پور تبریزی نژاد محمد دادگران صدیقه ببران -
Open Access Article
7 - آسیب شناسی تبلیغات تجاری ایران
محمد رضا رسولی -
Open Access Article
8 - نقش تبلیغات رسانهای در الگوی مصرف مراجعهکنندگان فروشگاههای شهروند در تهران
محمد خانباشی غلامرضا بستان منش -
Open Access Article
9 - نقش تبلیغات تلویزیونی در توسعه بانکداری الکترونیکی بانک تجارت
امیر مسعود امیر مظاهری سید سجاد بالاد -
Open Access Article
10 - بررسی عوامل مؤثر بر هوش فرهنگی در افزایش بهرهوری و مشارکت کارکنان
عبدالرضا عبدالرضا امیری علیرضا علیرضا قرائتی -
Open Access Article
11 - عوامل اجتماعی موثربر اخلاق حرفه ای(مورد مطالعه:شرکت طراحی مهندسی وتامین قطعات ایران خودرو(ساپکو))
مهناز رونقی نوتاش داریوش سلطان زاده -
Open Access Article
12 - اقتصاد روزنامه های ایران در بیست سال آینده
بیتا بیتا شاه منصوری غزال بی بک آبادی علیرضا رضا خسروی -
Open Access Article
13 - بررسی میزان و چگونگی پوشش اخبار آموزشی در تلویزیون ایران )مطالعه موردی: اخبار 21 شبکه یک ، 30/22 شبکه دو و 13 شبکه خبر سازمان صداو سیما )
اکبر نصراللهی علی اکبر خسروی بابادی مریم عزیزی -
Open Access Article
14 - بررسی محتوای رسانه با تاکید بر مصرف بهینه آب ( بررسی تطبیقی اخبار خبرگزاریهای ایرنا، ایسنا و فارس در سه ماهه اول سال 1393 )
اکبر نصراللهی فاطمه آشوبی -
Open Access Article
15 - بررسی کارکرد رسانه نوشتاری در ایجاد و گسترش پوپولیسم در ایران سال 1387 (مطالعه موردی روزنامههای اعتماد ملی و کیهان)
صادق زیبا کلام محمد سلطانی فر انی میرزا خانیان -
Open Access Article
16 - نقش شبکه استانی باران بر ترویج فرهنگ بومی مردم گیلان
نوشین اقاجانی صدیقه ببران امیر رفعتی -
Open Access Article
17 - بررسی نقش اموزشی تلوزیون در اصلاح رفتار ترافیکی شهروندان تهرانی
نوشین اقاجانی الهام دولت پور -
Open Access Article
18 - تأثیرات ارتباطات کامپیوتری بر روابط میانفردی
سید وحید عقیلی حسین امامی رودسری -
Open Access Article
19 - شناسایی مولفه های پیاده سازی روابط عمومی الکترونیک در شهرداری تهران و ارائه راهکار های توسعه
مهدی روحانی عبدالرضا حسینی -
Open Access Article
20 - تحلیل جامعه شناختی تئاتر و جایگاه ان در میان رسانه های جمعی ایران
تژا میر فخرایی منا رجبیه فرد -
Open Access Article
21 - استعاره ابزاری برای ترسیم انگاره دشمن
تژا میر فخرایی -
Open Access Article
22 - بازنمایی ارزش ها و هنجارهای اجتماعی در فیلم های پر فروش دهه هشتاد سینمای ایران
تژا میر فخرایی احسان رحیم زاده -
Open Access Article
23 - گفتمان انتقادی توسعه اجتماعی در سینمای ایران(با تکیه بر مفاهیم عدالت اجتماعی، معلولیت و توانمندسازی )
افسانه مظفری مونا اسدیان فرزانه شریفی -
Open Access Article
24 - بررسی نقش تفاوتهای فردی بر ارتباط غیرکلامی و انتقال مفاهیم
محمد حسین شرف زاده فردوس اقا گل زاده ازیتا افراشی شهلا رقیب دوست -
Open Access Article
25 - بررسی چگونگی جریان اطلاعات ادبی در شبکهی اجتماعی آنلاین فیسبوک
نوشین اقاجانی صدیقه ببران میلاد میر محمد صادقی -
Open Access Article
26 - تاثیر شبکه های اجتماعی مجازی بر ارتباطات بین فردی کاربران
احسان پوری سید وحید عقیلی -
Open Access Article
27 - بررسی تطبیقی گرایش مردم تهران به اخبار شبکههای ماهواره ای فارسی زبان و (B.B.C ، V.O.A ،من و تو) سیمای جمهوری اسلامی ایران
-
Open Access Article
28 - بهره مندی، رضایت و اعتماد دانشجویان علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی از محتوای اخبار30/20 شبکه دوم سیما و نقش آن بر نگرش آنها
سید محمد دادگران مریم برادرن جورابچی -
Open Access Article
29 - بررسی دیدگاههای اساتید علوم اجتماعی نسبت به نقش رسانههای دیداری (تلویزیون، ماهواره و اینترنت) در فرآیند جهانی شدن با تأکید بر سیاستهای فرهنگی ایران
سید وحید عقیلی .... دلاور هانیه برادران -
Open Access Article
30 - بررسی نقش و کارکرد مطبوعات زرتشتی ایران در همگرایی ملی
صدیقه ببران حمید رضا خواجه خباز -
Open Access Article
31 - تحلیل فرایند انعکاس اخبار مدیریت پسماند در روزنامه همشهری
ماندانا صنیعی علی جانمحمدی -
Open Access Article
32 - بازتاب هویت ملی و هویت قومی در مطبوعات محلی
مهدی روحانی علی جعفری اکبر حیدری -
Open Access Article
33 - عوامل و شرایط مـﺆثر در تحول وسایل ارتباطی در سال های 2010 و 2011
امیر مسعود امیر مظاهری مریم سلیمی -
Open Access Article
34 - ارتباطات در شاهنامه «بررسی چگونگی بکارگیری نمادهای ارتباطی در داستان سیاوش»
سید محمد دادگران هانا ناصر زاده -
Open Access Article
35 - بررسی تطبیقی بازتاب بیانیه لوزان در روزنامه های شرق و جوان
سید محمد دادگران فاطمه بلوچی -
Open Access Article
36 - بازنمایی خانواده در فیلمهای پوران درخشنده و تهمینه میلانی مطالعه موردی چهار فیلم ( پرنده کوچک خوشبختی، هیس، دیگه چه خبرا !، آتش بس 1 )
سیدوحید عقیلی مریم گلی اسرمی -
Open Access Article
37 - اینترنت و هویت ملی در میان کاربران
باقر ساروخانی خدیجه رضایی قادی -
Open Access Article
38 - بررسی عوامل استقبال شهروندان تهرانی از سریال قهوۀ تلخ
علی اصغر کیا عباس اسدی طاهره بیگ ولی -
Open Access Article
39 - بررسی نقش تلوزیون در گسترش فرهنگ اهدای عضو از دیدگاه خانواده های اهدا کننده
نسیم مجیدی قهرودی مونا اقایی -
Open Access Article
40 - بررسی ساختار و محتوی مطالب روزنامه های کثیر الانتشار ایران ،کیهان،اعتماد و شرق در شش ماهه دوم سال 1390 در ارتباط با پلیس
حسن دزیان رستمی علیرضا صالحیان -
Open Access Article
41 - بررسی نقش شبکهٔ تلویزیونی استانی کُردستان در بازتاب هویت بومی کُردها
صدیقه ببران فریبا غفوری -
Open Access Article
42 - نقش ارتباطات گرافیکی در جذب مخاطبان روابط عمومی فرمانداری شهرستان بهارستان
محمد جواد محسن زاده -
Open Access Article
43 - بررسی نقش رسانههای جمعی در شکلگیری سرمایه اجتماعی در بین شهروندان یزد
محمد رضا رسولی داود پاک نیت -
Open Access Article
44 - تحلیل محتوی تبلیغات تجاری رادیو جوان با تاکید بر ارزش های فرهنگی و اجتماعی در زمستان 1389
سید محمد دادگران نفیسه جعفر ابادی -
Open Access Article
45 - تحلیل مردم شناختی ضرب المثلهای شهر کرمان با تکیه بر نماد و نشانهها
حسین اقاجانی سوده جعفر زاده -
Open Access Article
46 - موانع و مشکلات روزنامه نگاری در فضای سایبر
سید محمد دادگران اذر رسولی -
Open Access Article
47 - تبیین نقش هویت ملی در توسعۀ ارتباطات
سید وحید عقیلی خدیجه ططری -
Open Access Article
48 - پیامدهای شبکه های اجتماعی مجازی (مطالعه موردی هویت ملی و هویت قومی کردها)
عباس شفیعی نیا -
Open Access Article
49 - مطالعه سواد رسانه ای شهروندان تبریز
صدیقه ببران مهرداد خداویردی زاده -
Open Access Article
50 - نقش تکنولوژی های نوین در هویت فرهنگی جوانان
حسن درزیان رستمی منصوره منصوری سده -
Open Access Article
51 - تحلیل محتوی اخبار اجتماعی روزنامه های ایران و افتاب یزد از دیدگاه رعایت اصول حرفه ای در خبر نویسی
داود صفایی محمد حسین هادوی -
Open Access Article
52 - بررسی تناسب فرهنگی و گفتمانی از طریق مقایسه گفتمان فرهنگی در فیلمهای عامهپسند و نخبهگرا
تژا میر فخرایی عباس کاظمی اسماعیل فتحی -
Open Access Article
53 - بررسی مضامین تساوی طلبانه جنسیتی در فیلم های تهمینه میلانی
-
Open Access Article
54 - آیندهپژوهی روزنامهنگاری در ایران: از افول روزنامهنگاری سنتی تا ظهور روزنامهنگاری شبکهای
مرضیه حاجی پور ساردویی -
Open Access Article
55 - نقش رهبران فکری در شکلگیری الگوهای رایج افکار عمومی در میان مردم تهران
مریم درستانی -
Open Access Article
56 - بررسی پیامدهای تکنولوژی های نوین ارتباطی و تأثیر آن بر روابط انسانی
نوشین اقاجانی محمد رضا رسولی -
Open Access Article
57 - بررسی میزان رعایت معیار ها و اصول اخلاق رسانه ای حرفه ای در برنامه 90 از دیدگاه روزنامه نگاران ورزشی و متخصصان ورزش ورسانه
صدیقه ببران افسون حضرتی -
Open Access Article
58 - چگونگی بازنمایی جنبش های مردمی کشور های اسلامی در اخبار شبکه خبر
تژا میر فخرایی علی میرزایی تابش -
Open Access Article
59 - نقش رسانه ها در نهادینه کردن فرهنگ مدیریت مصرف برق
محمد رضا رسولی -
Open Access Article
60 - بررسی جایگاه دیپلماسی خبر در نحوه انعکاس اخبار بین الملل کشورهای جنوب شرق آسیا (چین، کره شمالی و کره جنوبی) در خبرگزاریهای کشور (ایسنا، ایلنا و ایرنا)
نسیم مجیدی قهرودی علیرضا بهرامی -
Open Access Article
61 - بررسی نقش و تأثیرات استفاده از تلفن همراه بر دختران دانشآموز دبیرستانی
صدیقه ببران مهرنوش سادات اخوان طباطبایی -
Open Access Article
62 - بازتاب مسائل مربوط به تصادف های رانندگی در مطبوعات سراسری(تحلیل محتویروزنامه های ایران-همشهری-جام جم-شرق در سه ماه تابستان89)
سید وحید عقیلی زینب حدادی -
Open Access Article
63 - تحلیل محتوای ارتباطات غیرکلامی شخصیت های آثار برگزیده سیمین دانشور
غلامرضا اذری فاطمه نبیان -
Open Access Article
64 - بررسی نقش سایت سازمان هوا شناسی کشور در ارائه اطلاعات متناسب با نیاز کاربران(مطالعه موردی دانشجویان مراجعه کننده به سازمان هواشناسی کشور در نیمه دوم سال 90)
سید محمد دادگران محمد سلطانی فر خیر النسا کاظمی جلوه دار -
Open Access Article
65 - بررسی میزان آشنایی وبلاگ نویسان اجتماعی با قوانین و جرائم اینترنتی
عبد الرضا شاه محمدی ازاده طاعتی -
Open Access Article
66 - بررسی مقایسه ای بی طرفی در انتشار اخبار ایران در شبکه های بی بی سی فارسی، من و تو، تلویزیون سراسری و شبکه خبرایران
اکبر نصر الهی سمانه سلطانی پور -
Open Access Article
67 - بررسی رابطه انعکاس رسانه ای فوتبال با محبوبیت ان در بین هواداران تیم استقلال و پرسپولیس
محمد رضا رسولی احسان بیگی -
Open Access Article
68 - (
سید وحید عقیلی مینا محمدی پور -
Open Access Article
69 - تحلیل مفاهیم کلیدی گفتار وزیرامورخارجه ایران در خصوص موضوع هسته ای
تژا میرفخرایی سارا شمس -
Open Access Article
70 - بازتاب پیامهای مربوط به هفته زن در سه روزنامه رسمی
محمد دادگران الهه قوام زاده -
Open Access Article
71 - بررسی میزان اثربخشی تبلیغات پستبانک در میان مشتریان خود در شهر تهران
عبد الرضا شاه محمدی علی میرزائی پور -
Open Access Article
72 - بررسی تطبیقی مطالب انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روزنامه کیهان و اعتماد
حسن درزیان رستمی مهری قدیمی -
Open Access Article
73 - مطالعه پیرامون شیوه ها و سبکهای نوین تاثیر تبلیغات تجاری تلویزیون بر رفتار مصرفی زنان شمال و جنوب تهران
علی گرانمایه پور -
Open Access Article
74 - بررسی رفتارهای غیرکلامی رئیسجمهوری اسلامی ایران- دوره نهم- (مطالعه موردی فیلم های مستند سفرهای استانی دوره اول)
-
Open Access Article
75 - نقش تبلیغات محیطی(تبلیغات بدنه اتوبوس های درون شهری)بر ترغیب مخاطب به خرید کالا در منطقه 14 تهران
نسیم قهرودی فرزانه عباسی -
Open Access Article
76 - بررسی میزان رضایت مندی مشتریان از خدمات بانکداری الکترونیک (مطالعه موردی بانک ملی ایران شعب تهران )
سید محمد دادگران مهدی علی شریفی -
Open Access Article
77 - بررسی تاثیر پوستر در جذب مخاطبان تئاتر
غلامرضا اذری زهرا ژیانی -
Open Access Article
78 - بررسی تطبیقی شاخصهای اثربخشی مدیریت در مؤسسه فرهنگی – مطبوعاتی اطلاعات
صدیقه ببران شیدا جعفری خانقاه -
Open Access Article
79 - رابطه بین فرهنگ سازمانی با بکار گیری روابط عمومی الکترونیک در سازمانهای فرهنگی شهر اصفهان
فرشته ملکیان مظفر چشمه سهرابی رضا اسماعیلی -
Open Access Article
80 - بررسی نقش وسایل ارتباط جمعی (نشریات، رادیو و تلویزیون) در اشاعه فرهنگ ورزش همگانی
نوشین اقاجانی پریچهر نادری نژاد -
Open Access Article
81 - اثر رشته تحصیلی بر خودباوری فرهنگی دانشجویان
طهمورث شیری فریبا جوادی نژاد -
Open Access Article
82 - بررسی میزان تاثیر صفحات نیازمندی های مطبوعات بر جلب اعتماد مخاطبان
محمد رضا رسولی عبد الرضا شاه محمدی لیلا دولت ابادی فراهانی -
Open Access Article
83 - بررسی عوامل موثر بر تفاوت های ارتباطی زنان و مردان در روابط میان فردی
نسیم مجیدی قهرودی زهره سلطان محمدی -
Open Access Article
84 - بررسی میزان سواد رسانه ای دانشجویان کارشناسی ارشد ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی
عبد الرضا شاه محمدی یگانه حنجنی زاده -
Open Access Article
85 - بازنمایی تصویر جوانان در سینمای ایران: مطالعه موردی فیلم«جدایی نادر از سیمین»
-
Open Access Article
86 - بررسی نقش تلوزیون بر تغییر رفتار نوجوانان از دیدگاه دانشجویان ارشد ارتباطات
مریم یوسفی زهرا یوسفی پور -
Open Access Article
87 - میزان جذابیت سریال های شبکه خانگی ـ قهوه تلخ
نسیم مجیدی قهرودی سید هانیه وکیلیان -
Open Access Article
88 - بررسی نقش برنامه های معارفی سیما در باورهای دینی مردم
صدیقه ببران محمد مهدی مومنی ها -
Open Access Article
89 - مفاهیم فمینیستی در ده فیلم پر فروش سال ٨۷ سینمای ایران و تاثیر آن بر مخاطبان
شیوا پژوهش فر حسین غیاثی -
Open Access Article
90 - سریال های تلوزیونی:الگو ها و ارزش ها(بررسی تطبیقی سریال افسانه افسونگر از شبکه فارسی 1و سریال جراحت از شبکه 3 سیما
محمد رضا رسولی حوریه حقیقی نیا -
Open Access Article
91 - بررسی نقش ارتباطات سازمانی بر شکلگیری و جذب سرمایه اجتماعی کارکنان
نسیم قهرودی زهره جوادیه -
Open Access Article
92 - بررسی میزان استفاده از پادکست و وودکستینگ در تبلیغات اینتر نتی(تجاری-بازرگانی)از دیدگاه مدیران شرکت های تبلیغاتی
نسیم مجیدی قهرودی فاطمه نوری نسب عسگر ابادی -
Open Access Article
93 - نگاهی به نقش خبری رسانه ملی در گرایش کارشناسان ارتباطات به اخبار و گزارشهای رسانههای خارجی در انتخابات دهم ریاستجمهوری
علی گرانمایه پور محمد رضا نوروز پور -
Open Access Article
94 - بررسی تطیبقی مصرف رسانه ای و بیگانگی فرهنگی- اجتماعی درمیان دنشجویان دانشکده روانشناسی وعلوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
علی گرانمایه پور -
Open Access Article
95 - بررسی نقش شبکه های اجتماعی دربازنمایی دهکده جهانی مک لوهان
حسین ذوالقدر مرتضی قاسم زاده عراقی -
Open Access Article
96 - بررسی نقش شبکه های اجتماعی مجازی برسرمایه اجتماعی
غلامرضا اذری تابان امیدوار -
Open Access Article
97 - بررسی آثار اجتماعی و فرهنگی تلفن همراه بر دانش آموزان دختر مقطع متوسطه (شهرستان اراک)
-
Open Access Article
98 - بررسی میزان توجه نشریات محلی استان کردستان به شاخصهای نشریات محلی
شیوا پژوهش فر محمد اسکندری -
Open Access Article
99 - تصویر زن در فیلم های نخبه گرا و عامه پسند دهه هفتاد سینمای ایران
تژا میر فخرایی اسماعیل فتحی -
Open Access Article
100 - تحلیل محتوی رفتارهای غیر کلامی سبک بازیگری مححمد رضا فروتن در دو فیلم سینمایی قرمز و شب یلدا
غلامرضا اذری اذر ملکی -
Open Access Article
101 - بررسی تطبیقی چگونگی انتشار اخبار قومیت های ترک و کرد در سیمای اذربایجان غربی
اکبر نصر الهی معظمه حاجی زاده -
Open Access Article
102 - بررسی نقش اموزشی رسانه ملی در اصلاح الگوی مصرف اب در بین شهروندان تهرانی
علی گرانمایه پور مجید بیگدلی نژاد -
Open Access Article
103 - بررسی تأثیر نظام هنجاری در رعایت ملاک های مطلوب روزنامه نگاری
سید محمد مهدی زاده فریده مطیعی -
Open Access Article
104 - نقش منابع درآمدی بر استقلال خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)
-
Open Access Article
105 - بررسی نقش رسانه های ورزشی کشور بر ترویج ورزش در جامعه جانبازان و معلولین