م

  • ماستری فراهانی.فاطمه مقایسه وضعیت سلامت روانی و منبع کنترل نوجوانان دختر خانواده‌های معتاد و غیرمعتاد [ دوره4, شماره 16 - زمستان سال 1390]
  • مامی.شهرام تأثیر نمایش خلاق بر سازگاری اجتماعی، قضاوت اخلاقی و خلاقیت دانش‌آموزان [ دوره9, شماره 36 - زمستان سال 1395]
  • محب.نعیمه مقایسه اثر بخشی آموزش گروهی مبتنی بر ذهن آگاهی، نظریه گشتالت و رویکرد معنوی - مذهبی اسلام محور بر کیفیت رابطه زناشویی ادراک شده مادران دانش‌آموزان کم توان ذهنی آموزش‌ پذیر [ دوره15, شماره 59 - پاییز سال 1401]
  • محب.نعیمه اثربخشی درمان شناختی رفتاری بر نشخوار فکری، نگرانی و حساسیت اضطرابی در افراد با نشانه‌های اختلالات اضطرابی [ دوره14, شماره 53 - بهار سال 1400]
  • محب.نعیمه بررسی اثر بخشی آموزش مهارت‌های زندگی در محیط کار بر افزایش کنترل استرس کارکنان کارخانه ماشین‌سازی تبریز [ دوره6, شماره 24 - زمستان سال 1392]
  • محب.نعیمه اثربخشی بازی‌درمانی کوتاه مدت ساختاری بر علایم اختلال نقص توجه- بیش‌فعالی کودکان پیش‌دبستانی (6 ساله) [ دوره6, شماره 22 - تابستان سال 1392]
  • محب.نعیمه رابطه خودکارآمدی و سلامت عمومی با کارکرد خانواده در دانش‌آموزان پسر اول متوسطه ناحیه 4 تبریز [ دوره6, شماره 23 - پاییز سال 1392]
  • محب.نعیمه بررسی شیوه‌های فرزند پروری و جو عاطفی خانواده کودکان مبتلا به اضطراب فراگیر و کودکان فاقد اضطراب [ دوره4, شماره 13 - بهار سال 1390]
  • محب.نعیمه مقایسه مقابله با استرس در بین افراد با نوروتیسم بالا و پایین: مطالعه بین فرهنگی [ دوره1, شماره 4 - زمستان سال 1387]
  • محب.نعیمه تأثیر آموزش شناخت - درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی برکاهش راهبردهای منفی تنظیم شناختی هیجان در مبتلایان به اختلال وسواسی– جبری [ دوره10, شماره 40 - زمستان سال 1396]
  • محبوبی.طاهر تأثیر آموزش شناختی ارتقاء امید برکاهش اهمال کاری و خودناتوان‌سازی تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام‏نور بوکان [ دوره8, شماره 32 - زمستان سال 1394]
  • محبوبی.طاهر اثربخشی آموزش خودکنترلی هیجانی بر کاهش پرخاشگری فیزیکی دانشجویان دانشگاه پیام نور [ دوره11, شماره 41 - بهار سال 1397]
  • محبی.مینا رابطه امیدواری و پیشرفت تحصیلی با نقش میانجی‌گری اهمال‌کاری تحصیلی در دانش‌آموزان [ دوره10, شماره 37 - بهار سال 1396]
  • محدث.نسرین اثربخشی مداخله مبتنی بر ذهن آگاهی بر مؤلفه‌های مشکل در تنظیم هیجانی دانش‌آموزان پسر دارای اختلال سلوک [ دوره12, شماره 48 - زمستان سال 1398]
  • محرمی.نسا اثربخشی آموزش مهارت‌های تنظیم هیجانی بر کارکردهای اجرایی در دانش‌آموزان با علایم اهمال کاری [ دوره13, شماره 49 - بهار سال 1399]
  • محسن پور.مریم مروری نقادانه بر آزمون های سنجش حس عدد [ دوره15, شماره 60 - زمستان سال 1401]
  • محسنی.علیرضا ساختار عاملی مجموعه آزمون‌های استعداد چند بعدی (MAB) [ دوره3, شماره 12 - زمستان سال 1389]
  • محمد زاده.رحمت سنجش و ارزیابی میزان استفاده از شاخصه‌های فرهنگ ایرانی-اسلامی در طراحی تمرین‌های دروس مقدمات طراحی معماری (نمونه موردی: دانشگاه تهران) [ دوره13, شماره 51 - پاییز سال 1399]
  • محمدخانی.کامران ارائه مدلی برای نهادینه کردن رهبری تسهیمی در دانشگاه آزاد اسلامی، مورد: واحدهای مستقر در استان آذربایجان‌غربی [ دوره16, شماره 61 - بهار سال 1402]
  • محمدزاده.علی بررسی اثر بخشی آموزش مهارت‌های زندگی در محیط کار بر افزایش کنترل استرس کارکنان کارخانه ماشین‌سازی تبریز [ دوره6, شماره 24 - زمستان سال 1392]
  • محمدزاده.علی رابطه بین هوش‌های چندگانه و ویژگی‌های شخصیتی با رویکردهای یادگیری راهبردی، سطحی و عمقی دانشجویان [ دوره5, شماره 17 - بهار سال 1391]
  • محمدی شاهراجی.فاطمه اثربخشی گشتالت درمانی گروهی بر اضطراب اجتماعی، اضطراب امتحان و عاطفه مثبت و منفی دانشجویان دختر [ دوره11, شماره 44 - زمستان سال 1397]
  • محمدی گرکانی.اذر اثربخشی آموزش مهارت‎های اجتماعی - عاطفی بر روی مؤلفه‎های عملکرد تحصیلی دانش‎آموزان دختر [ دوره12, شماره 45 - بهار سال 1398]
  • محمدی.خدیجه شناسایی و رتبه‌بندی عوامل مؤثر بر بهبود کیفیت خدمات آموزشی با استفاده از رویکرد تلفیقی ویکور فازی و مدل‌سازی ساختاری تفسیری(ISM) [ دوره9, شماره 34 - تابستان سال 1395]
  • محمدی.دل آرام پیش‌بینی تعلل‌ورزی تحصیلی بر اساس ارزش اهمیت و هزینه‌ی مرتبط با تکلیف [ دوره10, شماره 39 - زمستان سال 1396]
  • محمدی.دل آرام پیش‌بینی تعلل‌ورزی تحصیلی بر اساس ارزش کاربردی و ارزش ذاتی تکلیف در دانش-آموزان پایه دهم شهر تبریز [ دوره7, شماره 28 - زمستان سال 1394]
  • محمدی.زینب اثربخشی آموزش گروهی مهارت‌های شناختی رفتاری بر کاهش ترس از صحبت کردن در جمع [ دوره7, شماره 25 - بهار سال 1393]
  • محمدی.شروین اثربخشی آموزش هوش‌هیجانی بر پرخاشگری و سازگاری فردی و اجتماعی دانش‌آموزان [ دوره13, شماره 50 - تابستان سال 1399]
  • محمدی.شروین رابطه ویژگی های شخصیتی و سلامت روانی با هوش هیجانی دانش آموزان دختر پایه سوم مقطع متوسطه دبیرستان های تبریز [ دوره2, شماره 8 - زمستان سال 1388]
  • محمدی.مهدی بررسی رابطه سبک‌های یادگیری و پیشرفت تحصیلی با واسطه‌گری راهبردهای آگاهی فراشناختی در بین دانشجویان [ دوره4, شماره 13 - بهار سال 1390]
  • محمدیان.عبدالله بررسی میزان خودکارآمدی،اضطراب اجتماعی و سرسختی روانشناختی در دانش‌آموزان دبیرستانی با سطوح شادکامی متفاوت [ دوره12, شماره 46 - تابستان سال 1398]
  • محمدیان.کویستان رابطه ویژگی‌های شخصیت و سبک رهبری کلاس درس با کیفیت تدریس اساتید دانشگاه به روش خود ارزیابی: ارائه یک مدل ساختاری [ دوره10, شماره 39 - زمستان سال 1396]
  • محمود علیلو.مجید مقایسه اثربخشی درمان تعاملی والد-کودک(PCIT)، آموزش ذهن‌آگاهی کودک محور و برنامه والدین سال‌های باورنکردنی(IY) بر نشانه‌های برونی‌سازی شده دانش‌آموزان دوره اول ابتدایی شهر تبریز [ دوره14, شماره 56 - تابستان سال 1401]
  • محمودی.احمد مقایسه تفاوت‌های جنسیتی در انگیزش مشارکت ورزشی دانش‌آموزان ورزشکار [ دوره8, شماره 29 - بهار سال 1394]
  • محمودی.فیروز تأثیر برنامه درسی مبتنی بر واقعیت مجازی بر ادراک حل مسئله و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دوره ابتدایی [ دوره13, شماره 52 - زمستان سال 1399]
  • محمودی.فیروز اثربخشی نرم‌افزار چندرسانه‌ای آموزشی کودک نابغه بر نگرش و یادگیری مهارت زبان‌آموزی کودکان پیش‌دبستانی [ دوره14, شماره 55 - زمستان سال 1400]
  • محمودی.فیروز اثربخشی برنامه‌درسی مبتنی بر درک طراحی‌محور بر پیشرفت تحصیلی و ادراک حل مسئله دانش‌آموزان پایه ششم دوره ابتدایی [ دوره16, شماره 64 , 0 - زمستان سال 1402]
  • محمودی.فیروز کاربرد ارزشیابی فرایندی در مدارس ابتدایی (مطالعه موردی آموزش و پرورش منطقه ممقان) [ دوره9, شماره 34 - تابستان سال 1395]
  • محمودی.فیروز رابطه نگرش به درس کار و فناوری با نگرش فناورانه دانش‌آموزان مقطع متوسطه ناحیه یک تبریز [ دوره13, شماره 49 - بهار سال 1399]
  • محمودی.فیروز ارزیابی میزان توجه به «سواد فناورانه» در آموزش و پرورش عمومی (پایه‌های 9-1) [ دوره9, شماره 35 - پاییز سال 1395]
  • محمودی.فیروز تحلیل محتوای کتاب‌های درسی فارسی دوره‌ی ابتدایی براساس مؤلفه‌های هوش‌های چندگانه: روش آنتروپی شانون [ دوره11, شماره 43 - پاییز سال 1397]
  • مدنی.احمد واکاوی ارتباط میان تورم نمرات با ارزشیابی دانشجویان از تدریس اساتید [ دوره15, شماره 60 - زمستان سال 1401]
  • مراتی.علیرضا تأثیر آموزش سخت‌رویی بر نشانگان وانمودگرایی و سرزندگی تحصیلی دانش‌آموزان [ دوره14, شماره 56 - تابستان سال 1401]
  • مراتی.علیرضا بررسی رابطه جوخانواده و سرمایه روان‌شناختی با اشتیاق تحصیلی با میانجی‌گیری نقش‌ ذهن‌آگاهی دانش‌آموزان متوسطه اول [ دوره16, شماره 62 - تابستان سال 1402]
  • مرادی.احمد مدل رابطه علی مؤلفه‌های خودکارآمدی هیجانی با اضطراب امتحان با نقش واسطه‌ای عاطفه مثبت و منفی در دانشجویان دختر و پسر [ دوره15, شماره 57 - بهار سال 1401]
  • مرادی.سارا اثربخشی آموزش ذهن آگاهی مبتنی بر کاهش استرس بر هیجان‌های تحصیلی مثبت و منفی دانش‌آموزان [ دوره13, شماره 50 - تابستان سال 1399]
  • مرادی.سعید ارائه الگوی ممیزی مدیریت دانش در وزارت نفت [ دوره14, شماره 54 - تابستان سال 1400]
  • مرادی.سمانه ارائه آموزش مهارت‌های سواد اطلاعاتی در برنامه‌های درسی آموزش عالی [ دوره4, شماره 14 - تابستان سال 1390]
  • مرادی.فاطمه ارزیابی هوش هیجانی با استفاده از تحلیل پوششی داده‌ها(نمونه موردی: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) ) [ دوره11, شماره 43 - پاییز سال 1397]
  • مرادی.محمد کاربرد گزینه «هیچ‌کدام از موارد بالا» در سؤالات چندگزینه‌ای زبان انگلیسی [ دوره8, شماره 29 - بهار سال 1394]
  • مرادی‌نسب.حسین ارزشیابی برنامه درسی آموزش معماری ایران بر اساس رویکرد راهبردی با تأکید بر پیوند نظریه و عمل [ دوره13, شماره 50 - تابستان سال 1399]
  • مرتضوی.حمید بررسی رابطه بین هوش هیجانی و سلامت روان با فرسودگی شغلی در پرستاران بیمارستان‌های شهر کرمان [ دوره5, شماره 20 - زمستان سال 1391]
  • مرتضوی.حمید بررسی رابطه بین هوش هیجانی و سلامت روان با فرسودگی شغلی در پرستاران بیمارستان‌های شهر کرمان [ دوره5, شماره 20 - زمستان سال 1391]
  • مرسلی.ژیلا ارزیابی و تحلیل محتوای کتب زبان انگلیسی دوره راهنمایی تحصیلی با استفاده از فرمول خوانایی Fog و نظرخواهی از دبیران مجرب [ دوره2, شماره 7 - پاییز سال 1388]
  • مرسلی.ژیلا ارزیابی درونی گروه آموزشی تربیت‌بدنی و علوم‌ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز* [ دوره7, شماره 26 - تابستان سال 1393]
  • مرشدیان.محبوبه تأثیر آموزش خودنظم‌بخشی خواندن و درک‌مطلب به زبان‌آموزان سطوح پیشرفته و متوسط بر نگرش آنان به خواندن در انگلیسی به‌عنوان زبان خارجی: اجرای یک مدل یادگیری خودنظم‌یافته [ دوره10, شماره 39 - زمستان سال 1396]
  • مزاری.ابراهیم تبیین نقش خودبالندگی مدیران مدارس در بهبود عملکرد آنان (مطالعه موردی: مدیران مدارس شهر ری) [ دوره7, شماره 26 - تابستان سال 1393]
  • مزروعی.نازیلا مقایسه اثر بخشی آموزش گروهی مبتنی بر ذهن آگاهی، نظریه گشتالت و رویکرد معنوی - مذهبی اسلام محور بر کیفیت رابطه زناشویی ادراک شده مادران دانش‌آموزان کم توان ذهنی آموزش‌ پذیر [ دوره15, شماره 59 - پاییز سال 1401]
  • مساواتی‌آذر.پریسا مقایسه اهمال‌کاری تحصیلی، پرخاشگری و درگیری تحصیلی دانش‌آموزان بر اساس عضویت آنان در شبکه‌های مجازی در دوره اول متوسطه دخترانه شهر تبریز [ دوره13, شماره 51 - پاییز سال 1399]
  • مساواتی‌آذر.پریسا پیش‌بینی عملکرد خواندن بر اساس اندوزش کوتاه‌مدت و اجرایی مرکزی حافظه فعال در کودکان 8 و 11 ساله [ دوره10, شماره 37 - بهار سال 1396]
  • مصرآبادی.جواد چالش‌های یادگیری معکوس: تحلیل محتوای کیفی [ دوره15, شماره 60 - زمستان سال 1401]
  • مصرآبادی.جواد اثربخشی آموزش راهبردهای خودتنظیمی بر آمادگی به یادگیری الکترونیکی و یادگیری خود راهبر در دانشجویان مشغول به تحصیل در دوره‌های مجازی [ دوره14, شماره 55 - زمستان سال 1400]
  • مصرآبادی.جواد فراتحلیل رابطه حمایت اجتماعی و عملکرد تحصیلی [ دوره16, شماره 62 - تابستان سال 1402]
  • مصرآبادی.جواد شناسایی بدساختاری دانش علوم تجربی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی بر اساس رویکرد شناختی- تشخیصی [ دوره17, شماره 65 - بهار سال 1403]
  • مصرآبادی.جواد اثربخشی سازمان دهنده‌های‌تصویری بر دانش، درک و کاربرد مفاهیم علوم تجربی [ دوره13, شماره 52 - زمستان سال 1399]
  • مصرآبادی.جواد مدل علّی تأثیر انگیزش شغلی خودتعیین‌گری معلمان بر بکارگیری راهبردهای آموزشی و انضباطی [ دوره11, شماره 41 - بهار سال 1397]
  • مصرآبادی.جواد بررسی تأثیر آموزش مهارت‌های اجتماعی بر عزت نفس دانش‌آموزان دختر پایه سوم مقطع متوسطه تبریز [ دوره3, شماره 11 - پاییز سال 1389]
  • مصرآبادی.جواد اثرات شیوه‌های ارائه خطی و شبکه‌ای محتوای درس بر بازده‌های شناختی و عاطفی دانشجویان [ دوره7, شماره 28 - زمستان سال 1394]
  • مصرآبادی.جواد طراحی و اعتباربخشی مقیاس راهبردهای آموزشی معلمان [ دوره8, شماره 31 - پاییز سال 1394]
  • مصرآبادی.جواد رابطه بین هوش‌های چندگانه و ویژگی‌های شخصیتی با رویکردهای یادگیری راهبردی، سطحی و عمقی دانشجویان [ دوره5, شماره 17 - بهار سال 1391]
  • مصرآبادی.جواد فراتحلیل تعامل جنسیت فراگیران بر تأثیر روش های تدریس مشارکتی و بحث گروهی [ دوره9, شماره 33 - بهار سال 1395]
  • مصرآبادی.جواد نقش مؤلفه‌های عاطفه به مدرسه، صفات شخصیت و عملکرد تحصیلی در تمایزگذاری بین دانش‌آموزان منضبط و دارای مشکل انضباطی [ دوره8, شماره 29 - بهار سال 1394]
  • مصرآبادی.جواد هنجاریابی و تحلیل عاملی اکتشافی پرسشنامه تجدید نظر شده سنجش نگرش نسبت به مدرسه [ دوره3, شماره 12 - زمستان سال 1389]
  • مصرآبادی.جواد رابطه ساختارهای هدف ادراکی کلاس درس با جهت‌گیری شخصی هدف چیرگی(تبحر) دانشجویان [ دوره3, شماره 10 - تابستان سال 1389]
  • مصطفایی.علی بررسی مقایسه‌ای تحول اخلاقی، نوع دوستی و خودکارآمدی اجتماعی در دانش‌آموزان تیزهوش و عادی دبیرستان‌های شهر ارومیه در سال تحصیلی 91-90 [ دوره7, شماره 25 - بهار سال 1393]
  • مصلح.سیدقاسم فراتحلیل رابطه حمایت اجتماعی و عملکرد تحصیلی [ دوره16, شماره 62 - تابستان سال 1402]
  • مطهری نژاد.حسین نقش شایستگی‌های حرفه‌ای دبیران ریاضی در پیش‌بینی پیشرفت تحصیلی ریاضی دانش‌آموزان مدارس عادی و خاص [ دوره10, شماره 38 - تابستان سال 1396]
  • معینی.مژگان بررسی اثربخشی آموزش مدیریت زمان برایانتریسی بر کاهش وابستگی به فضای مجازی و بهبود سازگاری تحصیلی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در دوران بحران کرونا [ دوره15, شماره 58 - تابستان سال 1401]
  • معینیان.نرمینه بررسی رابطه خود پنداره، عزت نفس و عوامل دموگرافیک با بعد کنترل وزن مدیریت بدن در پرتو دیدگاه‌های مبتنی بر آموزش الگوهای فرهنگ مصرف (مورد مطالعه: دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز) [ دوره13, شماره 51 - پاییز سال 1399]
  • مفیدی.فرخنده تاثیر اسباب بازی های آموزشی بر میزان یادگیری مفاهیم پیش از عدد ریاضی در کودکان پیش از دبستان شهر تبریز در سال 86-1385. [ دوره1, شماره 2 - تابستان سال 1387]
  • مقبولی.مهناز ارزیابی هوش هیجانی با استفاده از تحلیل پوششی داده‌ها(نمونه موردی: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) ) [ دوره11, شماره 43 - پاییز سال 1397]
  • مقتدر.لیلا اثربخشی آموزش ذهن‌آگاهی بر انگیزه پیشرفت و اهمال‌کاری تحصیلی دانش‌آموزان [ دوره14, شماره 54 - تابستان سال 1400]
  • ملاصالحی.ودیهه ارزشیابی برنامه درسی آموزش معماری ایران بر اساس رویکرد راهبردی با تأکید بر پیوند نظریه و عمل [ دوره13, شماره 50 - تابستان سال 1399]
  • ملک شاهی.علیرضا بررسی رابطه‌ی بین مؤلفه‌های هوش سازمانی با سازمان یادگیرنده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن [ دوره3, شماره 11 - پاییز سال 1389]
  • ملکی آوار سین.صادق ارزیابی عملکرد مدیریت آموزش و پرورش شهرستان میاندوآب بر مبنای مدل تعالی سازمانی EFQM در سال 1389 [ دوره5, شماره 17 - بهار سال 1391]
  • ملکی آوار سین.صادق تعیین و تبیین اصول یادگیری مبتنی بر فرآیندهای شناختی مغز [ دوره13, شماره 52 - زمستان سال 1399]
  • ملکی آوار سین.صادق بررسی تأثیر روش تدریس کاوشگری بر میزان پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی دانش‌آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی [ دوره8, شماره 29 - بهار سال 1394]
  • ملکی آوارسین.صادق طراحی و اعتبار سنجی پرسشنامه مدل شایستگی های مدیران آموزشی دستگاه های اجرایی استان آذربایجان شرقی [ دوره13, شماره 51 - پاییز سال 1399]
  • ملکی آوارسین.صادق ارزیابی کاربست سازمان یادگیرنده در شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان بر اساس مدل واتکینز ومارسیک [ دوره14, شماره 56 - تابستان سال 1401]
  • ملکی آوارسین.صادق بررسی مقایسه‌ای مهارت‌های تفکر انتقادی دانشجویان رشته‌های مختلف دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز [ دوره15, شماره 60 - زمستان سال 1401]
  • ملکی آوارسین.صادق شناسایی ابعاد و مولفه‌های مهارت‌های نرم جهت آمادگی دانش آموزان فنی و حرفه ای برای ورود به بازار کار [ دوره16, شماره 64 , 0 - زمستان سال 1402]
  • ملکی آوارسین.صادق بررسی رابطه بین سلامت سازمانی مدارس متوسطه شهرستان کلیبر و ناحیه 2 تبریز با رضایت شغلی معلمان در سال‌تحصیلی 90-89 [ دوره6, شماره 23 - پاییز سال 1392]
  • ملکی آوارسین.صادق فراتحلیل رابطه‌ی هوش‌هیجانی و پیشرفت‌تحصیلی در پایگاه‌های اطلاعاتی فارسی زبان [ دوره10, شماره 40 - زمستان سال 1396]
  • ملکی آوارسین.صادق بررسی اثربخشی معنادرمانی گروهی بر عزت نفس دانشجویان دختر خوابگاه‌های دانشگاه علوم‌پزشکی تبریزسال تحصیلی 87-86 [ دوره1, شماره 3 - پاییز سال 1387]
  • ملکی آوارسین.صادق ارزیابی بهره‌وری سازمان‌های آموزشی به روش داده بنیاد طراحی مدل (مورد مطالعه: دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی) [ دوره14, شماره 53 - بهار سال 1400]
  • ملکی.حمید بررسی رابطه جو سازمانی با عملکرد دبیران مدارس متوسطه [ دوره1, شماره 1 - بهار سال 1387]
  • ملکی.صادق ارزیابی اثربخشی دوره‌های آموزشی برگزار شده برای شرکت‌های تعاونی استان آذربایجان‌شرقی [ دوره6, شماره 21 - بهار سال 1392]
  • ملکی.صادق بررسی وضعیت انگیزش شغلی معلمان با توجه به سبک رهبری مدیران در مدارس [ دوره1, شماره 1 - بهار سال 1387]
  • ملکی.صادق ارزیابی عملکرد سازمان آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی بر مبنای مدل تعالی سازمانی ( (EFQM درسال 1386 [ دوره1, شماره 4 - زمستان سال 1387]
  • ملکی.مهدی بررسی نوع ایدئولوژی برنامه درسی اعضای هیئت علمی دانشکده‌های علوم‌تربیتی دانشگاه‌های دولتی سطح شهر تهران [ دوره6, شماره 22 - تابستان سال 1392]
  • ملکی‌آوارسین.صادق بررسی رابطه بین هوش هیجانی و سبک رهبری تحول آفرین مدیران گروه‌های آموزشی منطقه 13 دانشگاه آزاد اسلامی [ دوره5, شماره 18 - تابستان سال 1391]
  • ملکی‌آوارسین.صادق بررسی رابطه بین مؤلفه‌های کیفیت زندگی کاری و فرسودگی شغلی دبیران متوسطه و راهنمایی شهرستان مشگین شهر در سال تحصیلی 90-1389 [ دوره5, شماره 20 - زمستان سال 1391]
  • ممقانیان.سیما بررسی اثربخشی بازی‌درمانی عروسکی بر خودپنداره، ادراک شایستگی و رشد اجتماعی دانش‌آموزان دیرآموز پایه پنجم آذرشهر [ دوره16, شماره 62 - تابستان سال 1402]
  • منادی.مرتضی بررسی اثربخشی برنامه مداخله‌ای مبتنی بر موفقیت بر ارتقای شایستگی اجتماعی و پیشرفت تحصیلی در نوجوانان دختر شهرستان مشهد [ دوره11, شماره 43 - پاییز سال 1397]
  • منشئی.غلامرضا رابطه سبک‌های یادگیری و صفات شخصیت با پیشرفت تحصیلی دانشجویان در درس زبان‌انگلیسی [ دوره6, شماره 24 - زمستان سال 1392]
  • منصورزاده.محمد باقر کاربرد ارزشیابی فرایندی در مدارس ابتدایی (مطالعه موردی آموزش و پرورش منطقه ممقان) [ دوره9, شماره 34 - تابستان سال 1395]
  • منصوری محمدآبادی.سلیمان شناسایی و رتبه‌بندی عوامل مؤثر بر بهبود کیفیت خدمات آموزشی با استفاده از رویکرد تلفیقی ویکور فازی و مدل‌سازی ساختاری تفسیری(ISM) [ دوره9, شماره 34 - تابستان سال 1395]
  • منقی.تریفه اثربخشی آموزش حل مسأله بر نگرش‌های ناکارآمد و باورهای غیرمنطقی دانش‌آموزان دختر دبیرستانی شهر سنندج [ دوره10, شماره 38 - تابستان سال 1396]
  • موحدنژاد.مریم مقایسه اثربخشی آموزش فرزند پروری مثبت والدین و آموزش مدیریت رفتاری مادران بر میزان پرخاشگری، اضطراب و افسردگی مادران دارای کودکان 4 تا 7 ساله [ دوره17, شماره 65 - بهار سال 1403]
  • موسوی پور.خدیجه تأثیر رویکرد سنجش برای یادگیری بر ادراک از کلاس و اشتیاق تحصیلی در دانش‌آموزان [ دوره13, شماره 50 - تابستان سال 1399]
  • موسوی پور.سعید تأثیر زمان پخش فیلم آموزشی بر میزان یادگیری و یادداری دانش‌آموزان دختر راهنمایی [ دوره9, شماره 35 - پاییز سال 1395]
  • موسوی.شادی تعیین اثربخشی الگوی یادگیری مشارکتی بر یادگیری خودراهبر (خودمدیریتی، رغبت برای یادگیری و خودکنترلی) دانش‌آموزان دختر [ دوره12, شماره 46 - تابستان سال 1398]
  • موسوی.فرانک نقش ارزشیابی الکترونیکی بر میزان اضطراب امتحان در دانش‌آموزان [ دوره10, شماره 39 - زمستان سال 1396]
  • موسوی.میرطاهر بررسی ارتباط بین سرمایه اجتماعی درون گروهی و شادی در بین شهروندان شهرتهران در سال 1390 [ دوره8, شماره 30 - تابستان سال 1394]
  • موسیوند.محبوبه ساختار عاملی تأییدی و ویژگی‌های روان‌سنجی پرسشنامه خطر ترک تحصیل دانش‌آموزان(SDS) [ دوره15, شماره 57 - بهار سال 1401]
  • موسیوند.مریم ارزیابی سطح سرمایه اجتماعی و رابطه رگرسیونی آن با تعالی سازمانی در سازمان دانشگاه آزاد اسلامی [ دوره8, شماره 30 - تابستان سال 1394]
  • مولایی.آقای مخاطره الگوریتم متروپلیس هستینگز روبینز مونرو در مدل‌های چند‌بعدی نظریه سؤال پاسخ در داده‌های دو ارزشی با در نظر گرفتن طول آزمون [ دوره15, شماره 58 - تابستان سال 1401]
  • مهرابی فر.فاطمه بررسی رابطه بین هوش هیجانی و سلامت روان با فرسودگی شغلی در پرستاران بیمارستان‌های شهر کرمان [ دوره5, شماره 20 - زمستان سال 1391]
  • مهری.لاله ارزیابی نابرابری‌ها در دستیابی به فرصت‌های آموزشی: با مطالعه موردی مقطع ابتدایی شهرستان دهلران درسال تحصیلی91-1390* [ دوره7, شماره 26 - تابستان سال 1393]
  • مهری.لاله مقایسه رفتار اطلاع‌یابی آموزشی – پژوهشی با استفاده از اینترنت در دانشجویان تحصیلات تکمیلی علوم انسانی و فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول [ دوره6, شماره 21 - بهار سال 1392]
  • مؤذنی.طاهره پیش‌بینی سبک‌های دلبستگی فرزندان بر اساس شیوه‌های فرزندپروری والدین [ دوره7, شماره 25 - بهار سال 1393]
  • مؤمنی.حسن پیش‌بینی درگیری تحصیلی دانش‌آموزان بر اساس سرمایه‌های روان‌شناختی‌ و اجتماعی [ دوره12, شماره 47 - پاییز سال 1398]
  • میرزابیگی.محمدعلی نیازسنجی آموزشی برنامه‌‌های آموزش خانواده برای اولیاء دانش‌آموزان ناحیه یک تبریز [ دوره7, شماره 26 - تابستان سال 1393]
  • میرزاحسینی.حسن مقایسه خودکارآمدی تحصیلی در نیمرخ‌های مختلف انگیزشی: تحلیل مبتنی بر شخص [ دوره14, شماره 56 - تابستان سال 1401]
  • میرقباد خدارحمی.سحر اثربخشی آموزش مهارت‌های روانی- اجتماعی ویژه دختران فراری بر صمیمیت اجتماعی و احساس تنهایی آنان [ دوره12, شماره 45 - بهار سال 1398]
  • میرنسب.میرمحمود اثربخشی آموزش راهبردهای کاهش تعلل‌ورزی تحصیلی در تعلل‌ورزی تحصیلی دانش‌آموزان متوسطه شهر تبریز [ دوره8, شماره 30 - تابستان سال 1394]
  • میرنسب.میرمحمود طراحی برنامه آموزشی ضد‌قلدری تلفیقی و تعیین اثربخشی آن بر کاهش ‌قربانی‌شدن دانش‌آموزان دوره اول متوسطه [ دوره11, شماره 41 - بهار سال 1397]
  • میرنسب.میرمحمود رابطه امیدواری و پیشرفت تحصیلی با نقش میانجی‌گری اهمال‌کاری تحصیلی در دانش‌آموزان [ دوره10, شماره 37 - بهار سال 1396]
  • میرنسب.میرمحمود مقایسه سبک‌های هویت دانش‌آموزان با رفتارهای قلدری، قربانی و دانش‌آموزان عادی [ دوره9, شماره 36 - زمستان سال 1395]
  • میکائیلو.غلامحسین بررسی رابطه بین فعالیت‌های بعد از مدرسه (انجام تکلیف، میزان مطالعه و شرکت در کلاس‌های خصوصی) با پیشرفت تحصیلی ریاضی(3) [ دوره5, شماره 19 - پاییز سال 1391]
  • میکائیلی منیع.فرزانه آموزش از راه دور اضطراری و چالش‌های معلمان ابتدایی: تحلیل موضوعی [ دوره16, شماره 61 - بهار سال 1402]
  • میکائیلی منیع.فرزانه بررسی رابطه توانمندی روان شناختی دبیران با تعهد سازمانی آنها در مدارس متوسطه شهر اورمیه در سال تحصیلی 89-88 [ دوره3, شماره 9 - بهار سال 1389]