ر

  • راجبی.علیرضا طراحی و اعتبار سنجی پرسشنامه مدل شایستگی های مدیران آموزشی دستگاه های اجرایی استان آذربایجان شرقی [ دوره13, شماره 51 - پاییز سال 1399]
  • راستگو.اعظم بررسی و مقایسه اثر بخشی اجرای ارزشیابی کیفی توصیفی و ارزشیابی سنتی بر مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان ابتدایی* [ دوره3, شماره 10 - تابستان سال 1389]
  • راستگو.اعظم بررسی و مقایسه اثربخشی اجرای ارزشیابی کیفی توصیفی و ارزشیابی سنتی بر مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان ابتدایی* [ دوره3, شماره 12 - زمستان سال 1389]
  • رجبی.سوران نقش هوش هیجانی و سبک های رهبری در پیش بینی بازدهی های رهبری مدیران گروه های آموزشی دانشگاه [ دوره3, شماره 9 - بهار سال 1389]
  • رجبی.هومن اثربخشی درمان فراشناختی (MCT) در تغییر سطح باورهای فراشناختی و نگرانی از تصویر بدنی دانش‌آموزان دختر افسرده [ دوره10, شماره 40 - زمستان سال 1396]
  • رجبی.هومن اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی(CMST) بر خودکارآمدی خلاق و اشتیاق تحصیلی در دانش‌آموزان پسر دوره دوم متوسطه [ دوره11, شماره 42 - پاییز سال 1397]
  • رحمان پور.محمد بررسی تطبیقی برنامه درسی ادبیات در مقطع متوسطه ایران با شش کشور اروپایی [ دوره8, شماره 32 - زمستان سال 1394]
  • رحمانیان کوشککی.عبدالرسول تدوین مدلی برای بهبود کیفیت آموزش حسابداری از طریق تحلیل روش‌های تدریس با استفاده از نظریه داده بنیاد [ دوره12, شماره 48 - زمستان سال 1398]
  • رحمتی.فرزانه الگوی مشترک «بهترین تجارب تدریس »: علّت‌ها، زمینه‌سازها و راهبردها [ دوره11, شماره 42 - پاییز سال 1397]
  • رحیمی.مهدیه شناسایی چالش‌ها و راهکارهای ارزشیابی مؤثر از یادگیری دانش‌آموزان دوره ابتدایی در نرم‌افزار شاد توسط نومعلمان [ دوره14, شماره 56 - تابستان سال 1401]
  • رحیمیان بوگر.اسحق ویژگی‌های روانسنجی مقیاس توجه مشروط والدین در دانش‌آموزان شهرستان یزد [ دوره14, شماره 55 - زمستان سال 1400]
  • رزبان.سمیه تأثیر آموزش برنامه‌نویسی با نرم‌افزار اسکرچ بر مهارت حل مسئله دانش‌آموزان [ دوره13, شماره 49 - بهار سال 1399]
  • رزمی.علیرضا اثر بخشی آموزش کارکردهای اجرایی بر نشانه‌های اضطراب، نارسایی توجه و مهارت‌های اجتماعی کودکان مبتلا به اختلال بیش‌فعالی در تبریز [ دوره13, شماره 52 - زمستان سال 1399]
  • رستمی.چنگیز اثربخشی آموزش حل مسأله بر نگرش‌های ناکارآمد و باورهای غیرمنطقی دانش‌آموزان دختر دبیرستانی شهر سنندج [ دوره10, شماره 38 - تابستان سال 1396]
  • رستمی.حسین مقایسة اثربخشی آموزش گروهی مدیریت خشم مبتنی بر بازسازی شناختی و کاهش استرس مبتنی بر ذهن‌آگاهی (MBSR) بر استرس ادراک شده، خستگی روانی و تنظیم هیجان پرستاران ارومیه [ دوره15, شماره 59 - پاییز سال 1401]
  • رستمی.مریم اثربخشی روش آموزش مبتنی بر اثرات بارشناختی بر پیشرفت درسی، بارشناختی ادراک شده و انگیزش دانش‌آموزان به یادگیری درس علوم تجربی [ دوره10, شماره 40 - زمستان سال 1396]
  • رسولی.حمید شناسایی عوامل مؤثر بر یادگیری ریاضی دانش‌آموزان به کمک فراترکیب و نظرات متخصصین آموزش ریاضی [ دوره15, شماره 57 - بهار سال 1401]
  • رسولی.محسن پیش‌بینی کیفیت زندگی کاری معلمان زن براساس تعارض کار-خانواده و تعهد سازمانی [ دوره10, شماره 38 - تابستان سال 1396]
  • رسولی‌سقای.مقصود نیازسنجی آموزشی برنامه‌‌های آموزش خانواده برای اولیاء دانش‌آموزان ناحیه یک تبریز [ دوره7, شماره 26 - تابستان سال 1393]
  • رشید.خسرو بررسی تأثیر آموزش جنسی بر افزایش دانش جنسی والدین و احساس کفایت آنان [ دوره10, شماره 37 - بهار سال 1396]
  • رشیدی.اصغر تاثیر آموزش ایمن سازی در مقابل استرس براضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دوره راهنمایی ناحیه یک ارومیه [ دوره1, شماره 4 - زمستان سال 1387]
  • رشیدی.ورهرام بررسی مقایسه‌ای مهارت‌های تفکر انتقادی دانشجویان رشته‌های مختلف دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز [ دوره15, شماره 60 - زمستان سال 1401]
  • رضاپور میرصالح.یاسر بررسی ویژگی‌های روانسنجی نسخه فارسی پرسشنامه جهت‌گیری هدف شغلی در معلمان ایرانی [ دوره11, شماره 44 - زمستان سال 1397]
  • رضاپور میرصالح.یاسر بررسی ساختار عاملی، روایی و پایایی پرسشنامه سلامت سازمانی مدرسه (SOHQ) در نمونه‌ای از معلمان ایرانی [ دوره9, شماره 36 - زمستان سال 1395]
  • رضاپور.یوسف شاخص‌های سنجش کیفیت آموزش عالی براساس مدل کانو در دانشگاه ارومیه [ دوره9, شماره 34 - تابستان سال 1395]
  • رضازاده.اکبر ارزیابی و اولویت‌بندی عوامل مؤثر بر کیفیت آموزش در محیط‌های یادگیری الکترونیکی با استفاده از تکنیک فرآیند تحلیل سلسله مراتبی [ دوره11, شماره 41 - بهار سال 1397]
  • رضایی تبار.وحید مخاطره الگوریتم متروپلیس هستینگز روبینز مونرو در مدل‌های چند‌بعدی نظریه سؤال پاسخ در داده‌های دو ارزشی با در نظر گرفتن طول آزمون [ دوره15, شماره 58 - تابستان سال 1401]
  • رضایی.اکبر رابطه بین هوش‌های چندگانه و ویژگی‌های شخصیتی با رویکردهای یادگیری راهبردی، سطحی و عمقی دانشجویان [ دوره5, شماره 17 - بهار سال 1391]
  • رضایی.اکبر اثربخشی آموزش راهبردهای خودتنظیمی بر آمادگی به یادگیری الکترونیکی و یادگیری خود راهبر در دانشجویان مشغول به تحصیل در دوره‌های مجازی [ دوره14, شماره 55 - زمستان سال 1400]
  • رضایی.اکبر بررسی رابطه هوش اخلاقی مدیران با مدیریت خادمیت در مدارس شهرستان میاندوآب با تأکید بر جنسیت [ دوره7, شماره 28 - زمستان سال 1394]
  • رضایی.اکبر بررسی اثربخشی آموزش به کمک نقشه مفهومی معلم ساخته و نقشه‌های مفهومی با تلفیق چند رسانه‌ای در درس حرفه و فن بر عملکرد یادگیری و انگیزش دانش‌آموزان دختر پایه سوم راهنمایی شهر زنجان [ دوره7, شماره 25 - بهار سال 1393]
  • رضایی.اکبر طراحی آموزش چند رسانه‌ای مبتنی بر نظریۀ بار شناختی سوئلر و تعیین تأثیر آن بر هیجان تحصیلی درس ریاضی در فراگیران پایه سوم ابتدایی [ دوره12, شماره 46 - تابستان سال 1398]
  • رضایی.اکبر رابطه دانش فراشناخت، نظریه‌های ضمنی هوش و نگرش به رفتارهای کمک طلبی با عملکرد ریاضی دانش‌آموزان دختر پایه سوم راهنمایی شهر تبریز [ دوره5, شماره 18 - تابستان سال 1391]
  • رضایی.اکبر رابطه ی بین سبک های فرزند پروری و باورهای معرفت شناختی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه [ دوره2, شماره 5 - بهار سال 1388]
  • رضایی.اکبر رابطه بین هوش اجتماعی مدیران با رضایت شغلی معلمان مدارس [ دوره2, شماره 7 - پاییز سال 1388]
  • رضایی.اکبر رابطه بین باورهای شناختی و نگرش به رفتارهای کمک طلبی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان [ دوره3, شماره 9 - بهار سال 1389]
  • رضایی.اکبر مقایسه تأثیرروش تدریس مبتنی بر تفکر فعال (روش مشارکتی) و روش تدریس سنتی دریادگیری درس مطالعات اجتماعی ‌دانش‌آموزان پسر. [ دوره4, شماره 16 - زمستان سال 1390]
  • رضایی.اکبر بررسی اثربخشی نرم‌افزار آموزشی میشا و کوشا بر پیشرفت تحصیلی درس ریاضی و خلاقیت دانش‌آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی شهر سنندج [ دوره13, شماره 50 - تابستان سال 1399]
  • رضایی.علی محمد پیش‌بینی رضایت تحصیلی براساس نیازهای روان‌شناختی با نقش میانجی هیجان‌های کلاس درس و طرحواره‌های ناسازگار اولیه [ دوره15, شماره 58 - تابستان سال 1401]
  • رضایی.فاطمه اثربخشی آموزش مهارت‌های روانی–اجتماعی دانش‌آموزان، بر درگیری و تاب‌آوری تحصیلی آنان [ دوره16, شماره 61 - بهار سال 1402]
  • رضایی.لیلا رابطه بین سبک رهبری مدیران با تعهد سازمانی کارکنان کارخانجات مخابراتی ایران [ دوره2, شماره 6 - تابستان سال 1388]
  • رضائی زاده.مرتضی ارزشیابی از اهداف سطوح عالی یادگیری در محیط‌های یادگیری الکترونیکی (استانداردها و شاخص‌ها) [ دوره12, شماره 45 - بهار سال 1398]
  • رضائی فر.حمید اثربخشی آموزش ذهن¬آگاهی بر امید و سازگاری با مدرسه در دانش‌آموزان دارای انتخاب رشته اجباری علوم ریاضی و فنی [ دوره16, شماره 64 , 0 - زمستان سال 1402]
  • رضائی.اکبر بررسی رابطه سبک‌های شناختی (وابسته به زمینه، نابسته به زمینه) با یادگیری و شیوه‌های مطالعه در بین دانش‌آموزان دختر پایه سوم رشته‌های نظری دبیرستان‌های شهر تبریز در سال تحصیلی90-89 [ دوره5, شماره 20 - زمستان سال 1391]
  • رضائی.اکبر ساختار عاملی مجموعه آزمون‌های استعداد چند بعدی (MAB) [ دوره3, شماره 12 - زمستان سال 1389]
  • رضائی.لیلا بررسی مقایسه‌ای تحول اخلاقی، نوع دوستی و خودکارآمدی اجتماعی در دانش‌آموزان تیزهوش و عادی دبیرستان‌های شهر ارومیه در سال تحصیلی 91-90 [ دوره7, شماره 25 - بهار سال 1393]
  • رضائیان.مهدی تأثیر آموزش بسته فراشناختی (تفکر انتقادی، حل مسئله و فراشناخت) بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان پسر دوره دوم متوسطه [ دوره11, شماره 42 - پاییز سال 1397]
  • رضوی.عبدالحمید مؤلفه‌های سه‌گانه ارزشیابی توصیفی: بازخوردها، خود سنجی و همسال سنجی [ دوره9, شماره 36 - زمستان سال 1395]
  • رعدی.نقی بررسی رابطه ساده و چندگانه هوش هیجانی با سبک‌های رهبری تحول‌آفرین، تبادلی و عدم مداخله [ دوره7, شماره 27 - پاییز سال 1393]
  • رعیتی.علیرضا طراحی و اعتبارسنجی الگوی انگیزش تحصیلی شفقت‌محور ویژه دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم از دیدگاه متخصصین [ دوره16, شماره 63 - پاییز سال 1402]
  • رفیعی پور.امین پیش‌بینی اضطراب امتحان بر اساس نیازهای بنیادین روانشناختی و تنظیم شناختی هیجان بین دانشجویان دانشگاه فرهنگیان [ دوره12, شماره 48 - زمستان سال 1398]
  • رنجبر سودجانی.یوسف تأثیر آموزش راهبردهای خودتنظیمی بر خودکارآمدی، اضطراب امتحان و انگیزش پیشرفت دانش‌آموزان دختر پایه سوم دوره دو متوسطه شهر مشهد [ دوره12, شماره 47 - پاییز سال 1398]
  • رنجبری.علیرضا ارزیابی عملکرد سازمان آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی بر مبنای مدل تعالی سازمانی ( (EFQM درسال 1386 [ دوره1, شماره 4 - زمستان سال 1387]
  • رنگرز.مریم مقایسه مهارت‌های اجتماعی و اضطراب امتحان در نوجوانان تیزهوش، تیزهوش کاذب و عادی [ دوره15, شماره 60 - زمستان سال 1401]
  • روحی حدید.زینب مدل علی سرزندگی تحصیلی بر اساس راهبردهای خودتنظیمی تحصیلی و راهبردهای شناختی تنظیم هیجان با نقش واسطه‌ای اضطراب کرونا [ دوره16, شماره 62 - تابستان سال 1402]