ا

  • ابراهمیان.کریستینه ارزشیابی برنامه درسی آموزش معماری ایران بر اساس رویکرد راهبردی با تأکید بر پیوند نظریه و عمل [ دوره13, شماره 50 - تابستان سال 1399]
  • ابراهیمی.سارا تحلیل روان‌سنجی پرسشنامه راهبردهای مشارکت آنلاین در دانشجویان [ دوره14, شماره 56 - تابستان سال 1401]
  • ابیلی.خدایار تبیین نقش خودبالندگی مدیران مدارس در بهبود عملکرد آنان (مطالعه موردی: مدیران مدارس شهر ری) [ دوره7, شماره 26 - تابستان سال 1393]
  • احدی.حسن معرفی روش آموزش خلاقیت پریز و ارزیابی اثر آن بر تفکر خلاق در مقایسه با روش‌های آموزش خلاقیت تریز و بارش مغزی [ دوره9, شماره 36 - زمستان سال 1395]
  • احدی.حسن پیش‌بینی عملکرد خواندن بر اساس اندوزش کوتاه‌مدت و اجرایی مرکزی حافظه فعال در کودکان 8 و 11 ساله [ دوره10, شماره 37 - بهار سال 1396]
  • احدی.حسن ساخت، اعتباریابی، رواسازی و هنجاریابی پرسشنامه انگیزش تحصیلی حالتی(ASM) [ دوره10, شماره 40 - زمستان سال 1396]
  • احراری.عمادالدین فراتحلیل رابطه حمایت اجتماعی و عملکرد تحصیلی [ دوره16, شماره 62 - تابستان سال 1402]
  • احمدی.پروین ضرورت و امکان تغییر برنامه درسی مصوّب نظام آموزش عالی ایران به برنامه درسی تلفیقی (مطالعه موردی: گرایش مدیریت آموزشی، دوره کارشناسی) [ دوره7, شماره 25 - بهار سال 1393]
  • احمدی.حسن بررسی عوامل مؤثر بر کیفیت آموزش و تدریس در دانشگاه فرهنگیان (مطالعه موردی: پردیس‌های استان اردبیل) [ دوره11, شماره 42 - پاییز سال 1397]
  • احمدی.رحیم مقایسه اثربخشی آموزش مهارت‌های خودتنظیمی انگیزشی و آموزش مهارت‌های هیجانی- اجتماعی بر سرزندگی تحصیلی، تاب‌آوری و درگیری تحصیلی در دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوره اول دارای عملکرد تحصیلی پایین ناحیه پنج تبریز [ دوره14, شماره 53 - بهار سال 1400]
  • احمدی.رضا مقایسه اثربخشی آموزش گروهی راهبردهای فراشناختی و آموزش هم‌ شاگردی بر خودکارآمدی تحصیلی و انگیزش تحصیلی: دانشآموزان دوره متوسطه دوم [ دوره13, شماره 50 - تابستان سال 1399]
  • احمدی.غلامعلی ارزشیابی برنامه‌درسی علوم‌تجربی پایه‌های چهارم، پنجم و ششم ابتدایی مبتنی بر اسناد بالادستی [ دوره14, شماره 54 - تابستان سال 1400]
  • احمدی.مریم مقایسه شیوع اضطراب آشکار در بین دانش آموزان دارای ویژگی‌های جمعیت شناختی مختلف [ دوره5, شماره 17 - بهار سال 1391]
  • ادریسی.فرهاد اثربخشی آموزش بازی درمانی شناختی-رفتاری بر توجه و تمرکز و سازگاری اجتماعی دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی [ دوره15, شماره 58 - تابستان سال 1401]
  • ادیب.یوسف مطالعه تجربیات دبیران دوره متوسطه شهر تبریز از ارزشیابی مستمر: یک مطالعه پدیدار شناسی [ دوره9, شماره 33 - بهار سال 1395]
  • ادیب.یوسف تحلیل محتوای کتاب‌های درسی فارسی دوره‌ی ابتدایی براساس مؤلفه‌های هوش‌های چندگانه: روش آنتروپی شانون [ دوره11, شماره 43 - پاییز سال 1397]
  • ادیب.یوسف بررسی رابطه سبک‌های شناختی (وابسته به زمینه، نابسته به زمینه) با یادگیری و شیوه‌های مطالعه در بین دانش‌آموزان دختر پایه سوم رشته‌های نظری دبیرستان‌های شهر تبریز در سال تحصیلی90-89 [ دوره5, شماره 20 - زمستان سال 1391]
  • ادیب.یوسف مطالعه‌ی ابعاد برنامه‌ی درسی پنهان روش‌های تدریس معلمان سال اول متوسطه شهر اردبیل از نظر دانش‌آموزان دختر [ دوره6, شماره 23 - پاییز سال 1392]
  • ادیب.یوسف الگوی بهینه برنامه درسی برای دوره پیش از دبستان [ دوره2, شماره 5 - بهار سال 1388]
  • ادیب.یوسف مقایسه عوامل آموزشی مؤثر بر کیفیت آموزشی دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز از دیدگاه استادان و دانشجویان [ دوره5, شماره 18 - تابستان سال 1391]
  • ازادی ده بیدی.فاطمه مدل‌ علی درگیری تحصیلی: نقش حمایت تحصیلی و خود تنظیمی تحصیلی [ دوره12, شماره 47 - پاییز سال 1398]
  • استوار.نگار فراتحلیل روابط انواع سبک‌های یادگیری با پیشرفت تحصیلی فراگیران [ دوره16, شماره 62 - تابستان سال 1402]
  • استوار.نگار فراتحلیل اثربخشی آموزش مبتنی بر مغز بر شاخص‌های شناختی تربیتی [ دوره17, شماره 65 - بهار سال 1403]
  • اسحاقی مقدم.فائزه نقش واسطه‌ای یادگیری خودتنظیمی در رابطه بین نیازهای اساسی روان‌شناختی و تعلل‌ورزی تحصیلی در دانشجویان [ دوره14, شماره 56 - تابستان سال 1401]
  • اسدزاده.حسن تأثیر برنامه توانمندسازی روان‌شناختی معلم بر تعامل معلم ـ دانش‌آموز، هیجانات و خوش‌بینی تحصیلی معلمان [ دوره14, شماره 55 - زمستان سال 1400]
  • اسدزاده.حسن اثربخشی روش‌های حسی چندگانه بر خودانضباطی و خودسنجی دانش‌آموزان دختر نارساخوان 9 تا 10 سال [ دوره16, شماره 63 - پاییز سال 1402]
  • اسدزاده.حسن اثربخشی درمان شناختی- رفتاری بر ملال تحصیلی و اضطراب امتحان دانش‌‏آموزان دختر دبیرستانی [ دوره11, شماره 44 - زمستان سال 1397]
  • اسدی.مسعود مقایسه فراگیران دختر و پسر در فراتحلیل خودکارآمدی [ دوره6, شماره 22 - تابستان سال 1392]
  • اسدیان.سیروس مقایسه وضعیت یاددهی- یادگیری معلمان دوره‌های سه‌گانه شهر کلیبر بر اساس مدل آشور [ دوره15, شماره 60 - زمستان سال 1401]
  • اسلامیه.فاطمه ارزیابی سطح صلاحیت‌ها و مهارت‌های حرفه‌ای مدیران مدارس ابتدایی و رابطه آن با تعهد و دلبستگی شغلی معلمان [ دوره7, شماره 27 - پاییز سال 1393]
  • اسلمی.نگین ارتباط بین کمال‌گرایی و اضطراب اجتماعی با توجه به نقش واسطه‌ای عزت نفس در میان دانش‌آموزان پایه سوم دبیرستان‌های شهر شیراز [ دوره6, شماره 23 - پاییز سال 1392]
  • اسماعیل پور.خلیل مقایسه اثربخشی آموزش مهارت‌های زندگی تحصیلی و خودتنظیمی انگیزشی بر اضطراب امتحان [ دوره17, شماره 65 - بهار سال 1403]
  • اسماعیل‌پور.خلیل بررسی مقایسه‌ای سخت‎رویی و سلامت روان در سطوح مختلف دینداری در فرهنگیان [ دوره5, شماره 19 - پاییز سال 1391]
  • اسماعیل‌پور.خلیل رابطه ادراک شیوه‌های فرزندپروری و اضطراب صفت پدر و مادر با اضطراب جوانان [ دوره7, شماره 25 - بهار سال 1393]
  • اسماعیل‌پور.خلیل پیش‌بینی سازگاری عاطفی و تحصیلی دانش‌آموزان بر اساس ابعاد کارکردی خانواده [ دوره11, شماره 44 - زمستان سال 1397]
  • اسمعیلی.سحر مقایسه اثر بخشی آموزش تنظیم هیجان و آموزش مهارت های بین فردی بر شایستگی روانی-اجتماعی دانشجویان آموزشکده فنی و حرفه ای دختران ارومیه [ دوره13, شماره 50 - تابستان سال 1399]
  • اعتمادی نیا.مهین مقایسه اثربخشی درمان تعاملی والد-کودک(PCIT)، آموزش ذهن‌آگاهی کودک محور و برنامه والدین سال‌های باورنکردنی(IY) بر نشانه‌های برونی‌سازی شده دانش‌آموزان دوره اول ابتدایی شهر تبریز [ دوره14, شماره 56 - تابستان سال 1401]
  • اعتمادی.احمد مقایسه وضعیت سلامت روانی و منبع کنترل نوجوانان دختر خانواده‌های معتاد و غیرمعتاد [ دوره4, شماره 16 - زمستان سال 1390]
  • اعلامی.فرنوش ارزشیابی از اهداف سطوح عالی یادگیری در محیط‌های یادگیری الکترونیکی (استانداردها و شاخص‌ها) [ دوره12, شماره 45 - بهار سال 1398]
  • افرا.رقیه شناسایی چالش‌ها و راهکارهای ارزشیابی مؤثر از یادگیری دانش‌آموزان دوره ابتدایی در نرم‌افزار شاد توسط نومعلمان [ دوره14, شماره 56 - تابستان سال 1401]
  • افشارپور.سمیه تأثیر آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی یادگیری بر خودناتوان‌سازی تحصیلی و یادگیری خودراهبر دانش‌آموزان کنکوری [ دوره14, شماره 54 - تابستان سال 1400]
  • افشاری.علی تأثیر بازخورد به زبان بومی و رسمی بر پیشبرد خواندن و نوشتن دانش‌آموزان دوزبانه [ دوره9, شماره 34 - تابستان سال 1395]
  • اقدسی.علی بررسی تأثیر مشاوره فردی و گروهی با استفاده از تئوری معکوس در کاهش استرس ورزشکاران تیم‌های ملی [ دوره2, شماره 5 - بهار سال 1388]
  • اقدسی.علی مقایسه اثربخشی روش‌های آموزشی رجیوامیلیا و های‌اسکوپ بر خلاقیت و مهارت‌های اجتماعی نوآموزان پیش‌دبستان شهر تبریز [ دوره14, شماره 55 - زمستان سال 1400]
  • اقدسی.علی مقایسة اثربخشی آموزش گروهی مدیریت خشم مبتنی بر بازسازی شناختی و کاهش استرس مبتنی بر ذهن‌آگاهی (MBSR) بر استرس ادراک شده، خستگی روانی و تنظیم هیجان پرستاران ارومیه [ دوره15, شماره 59 - پاییز سال 1401]
  • اقدسی.علی بررسی رابطه سبک‌های هویت با ارتباط همسالان در بین همسالان دبیرستان‌های شهرستان میاندوآب [ دوره4, شماره 15 - پاییز سال 1390]
  • اقدسی.علی نقی رابطه بین جوّ سازمانی با عملکرد مدیران مدارس ابتدائی شهرستان ارومیه [ دوره1, شماره 1 - بهار سال 1387]
  • اقدسی.علی‌نقی مقایسه مهارت‌های اجتماعی، هوش هیجانی و افسردگی دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری و عادی در مدارس ابتدائی شهر مراغه [ دوره16, شماره 61 - بهار سال 1402]
  • اقدسی.علی‌نقی مقایسه اثر بخشی آموزش تنظیم هیجان و آموزش مهارت های بین فردی بر شایستگی روانی-اجتماعی دانشجویان آموزشکده فنی و حرفه ای دختران ارومیه [ دوره13, شماره 50 - تابستان سال 1399]
  • اقدمی باهر.علیرضا رابطه احساس خودکارآمدی و هوش هیجانی با فرسودگی شغلی در بین کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز [ دوره2, شماره 7 - پاییز سال 1388]
  • اکبرنتاج شوب.نبی اله مدل‌یابی روابط ساختاری توانایی‌های شناختی با پیشرفت تحصیلی از طریق میانجی شایستگی ادراک شده در دانش‌آموزان متوسطه [ دوره15, شماره 60 - زمستان سال 1401]
  • اللهوردیانی.کبری مقایسه اثربخشی آموزش مهارت‌های زندگی تحصیلی و خودتنظیمی انگیزشی بر اضطراب امتحان [ دوره17, شماره 65 - بهار سال 1403]
  • امانی.فرزانه بررسی اثربخشی برنامه مداخله‌ای مبتنی بر موفقیت بر ارتقای شایستگی اجتماعی و پیشرفت تحصیلی در نوجوانان دختر شهرستان مشهد [ دوره11, شماره 43 - پاییز سال 1397]
  • امیریان.کامران تأثیر نمایش خلاق بر سازگاری اجتماعی، قضاوت اخلاقی و خلاقیت دانش‌آموزان [ دوره9, شماره 36 - زمستان سال 1395]
  • امیریان.کامران اثر‌بخشی آموزش الگوی خوش‌بینی به روش قصه‌گویی بر افزایش پیشرفت تحصیلی در کودکان دبستانی [ دوره5, شماره 18 - تابستان سال 1391]
  • امین بیدختی.علی اکبر اثربخشی آموزش معلمان در مدیریت مؤثر کلاس درس بر درگیری تحصیلی رفتاری و شناختی دانش‌آموزان مدارس ابتدایی شهر سمنان [ دوره13, شماره 51 - پاییز سال 1399]
  • امین شایان جهرمی.شاپور رابطه ی عدالت سازمانی و تعهد سازمانی با رضایت شغلی در بین معلمان مدارس استثنایی شهرستان بندرعباس [ دوره2, شماره 5 - بهار سال 1388]
  • امین فلاح.زهرا پیش‌بینی درگیری تحصیلی دانش‌آموزان بر اساس سرمایه‌های روان‌شناختی‌ و اجتماعی [ دوره12, شماره 47 - پاییز سال 1398]
  • اندیشمند.ویدا بررسی ساختار عاملی و اعتباریابی مقیاس توانمندسازی معلمان [ دوره16, شماره 63 - پاییز سال 1402]
  • اوبالاسی.اناهیتا مقایسه اثربخشی درمان تعاملی والد-کودک(PCIT)، آموزش ذهن‌آگاهی کودک محور و برنامه والدین سال‌های باورنکردنی(IY) بر نشانه‌های برونی‌سازی شده دانش‌آموزان دوره اول ابتدایی شهر تبریز [ دوره14, شماره 56 - تابستان سال 1401]
  • اورک.جهانبخش راهکارهای مؤثر بر کاهش مقاومت در برابر تغییر از دیدگاه اساتید وکارکنان دانشگاه آزاد اسلامی [ دوره2, شماره 8 - زمستان سال 1388]
  • اولیایی.سمیه اثربخشی نرم‌افزار چندرسانه‌ای آموزشی کودک نابغه بر نگرش و یادگیری مهارت زبان‌آموزی کودکان پیش‌دبستانی [ دوره14, شماره 55 - زمستان سال 1400]
  • ایرانزاده.سلیمان بررسی ارتباط استرس با بهره وری مدیران دبیرستانهای تبریز [ دوره1, شماره 2 - تابستان سال 1387]
  • ایزانلو.بلال استفاده از رگرسیون چندگانه در روش هارویچ برای تعیین نمره برش آزمون‌ها به عنوان جایگزینی برای روش‌های آنگوف و بوک‌مارک [ دوره17, شماره 65 - بهار سال 1403]
  • ایمانی.جواد رابطه ی عدالت سازمانی و تعهد سازمانی با رضایت شغلی در بین معلمان مدارس استثنایی شهرستان بندرعباس [ دوره2, شماره 5 - بهار سال 1388]
  • ایمانی.جواد رابطه مدیریت مشارکتی و جو سازمانی با اثربخشی مدیران مدارس راهنمایی شهرستان بندرعباس [ دوره4, شماره 14 - تابستان سال 1390]
  • ایمانی.جواد تبیین رابطه مهارت‌های مدیریتی مدیران با جو سازمانی مدارس و رضایت شغلی معلمان از دیدگاه معلمان [ دوره5, شماره 17 - بهار سال 1391]
  • اینانلو.مهدی پیش‌بینی سازگاری تحصیلی بر اساس راهبردهای مقابله‌ای و اخلاق تحصیلی دانش‌آموزان [ دوره14, شماره 55 - زمستان سال 1400]