Madani.Atefeh
The Role of Institutional Rules in Translators’ Manipulation of Texts: The Case of Patient Information Leaflets in Iran
[
Vol.8,
Issue
4
- AutumnYear
2018]
Madhkhan.Mozhgan
Effect of Multiple Intelligence-based Activities on Iranian EFL Learners’ Vocabulary Performance
[
Vol.14,
Issue
3
- SummerYear
2024]
maftoon.parviz
Developing Rating Scale Descriptors for Assessing the Stages of Writing Process: The Constructs Underlying Students' Writing Performances
[
Vol.1,
Issue
1
- WinterYear
2010]
Maftoon.Parviz
No Negotiation, Limited Negotiation, and Extended Negotiation in Proactive Focus on Form in Vocabulary Acquisition
[
Vol.3,
Issue
1
- WinterYear
2013]
Maftoon.Parviz
Comparative Study of the Academic Vocabulary Content of Electronic Engi-neering Corpora, GE Materials and M.S. Entrance Examinations
[
Vol.4,
Issue
1
- WinterYear
2014]
Maftoon.Parviz
Cognitive Style, Awareness, and Learners’ Intake and Production of Grammatical Structures
[
Vol.3,
Issue
2
- SpringYear
2013]
Maftoon.Parviz
برسی دقت ارزیابی زبان آموزان ایرانی در ارزیابی مشارکتی خواندن و درک مطلب زبان انگیسی به عنوان زبان خارجی
[
Vol.11,
Issue
4
- AutumnYear
2021]
Maftoon.Parviz
Effect of Self-regulation Instruction on L2 Motivational Self-system and Reading Comprehension of Iranian EFL Learners
[
Vol.14,
Issue
2
- SpringYear
2024]
Mahdavi.Zeinab
Investigating Ideological Manipulation in Subtitling Based on Farahzad’s CDA Model: A Case Study of The Salesman
[
Vol.8,
Issue
4
- AutumnYear
2018]
Mahdavinia.Mehdi
An Evaluative Case Study Of The Unicef Global Education Project In Iran
[
Vol.1,
Issue
1
- WinterYear
2010]
Mahmoodi-Nasrabadi.Mahbubeh
Effect of Portfolio Assessment on Fostering Iranian EFL Students` Empowerment: University Entrance Exam in Focus
[
Vol.14,
Issue
1
- WinterYear
2024]
Mahmoodzadeh.Kambiz
Promoting Translation Sub-Competences and Identifying the Ranking of Influence among Them
[
Vol.9,
Issue
2
- SpringYear
2019]
Mahmoudi.Keyvan
انگلیسی به عنوان زبان خارجی برداشت معلمان از ساخت دستگاه منحصر به فرد یادگیری زبان در فرآیند فراگیری زبان دوم: نظریه پایه
[
Vol.13,
Issue
2
- SpringYear
2023]
Mahmoudi.Keyvan
Impact of Psychological Problems on the Construction of the Unique Language Acquisition Device among Iranian Instructors in the SLA Process
[
Vol.14,
Issue
3
- SummerYear
2024]
Mahmoudi.Keyvan
Influence of Psychological Problems on the Construction of the Unique Language Acquisition Device Among Iranian Foreign Instructors in the SLA Process
[
Vol.14,
Issue
1
- WinterYear
2024]
Malekie.Shoaleh
Modeling and Non-modeling Genre-based Approach to Writing Argument-led Introduction Paragraphs: A Case of English Students in Iran
[
Vol.7,
Issue
1
- WinterYear
2017]
Mall-Amiri.Behdokht
Developing a Native Model for Iran's National University Entrance Exam Washback Effects on English Language Education at Iranian High Schools
[
Vol.14,
Issue
4
- AutumnYear
2024]
Mall-Amiri.Behdokht
Constructing and Validating an Identity Reconstruction Strategy Questionnaire: Interactive Acculturation Model in a Non-immigrant Iranian EFL Context
[
Vol.14,
Issue
3
- SummerYear
2024]
Malmir.Ali
A Contrastive Analysis of Persian and English Compliment, Request, and Invitation Patterns within the Semantic Metalanguage Framework
[
Vol.9,
Issue
4
- AutumnYear
2019]
Malmir.Ali
توانایی کنشهای گفتاری و چالشهای زبانآموزان پیشرفته ایرانی: مطالعه ای آمیخته درباره تفاوت های جنسیتی در عملکردهای کنشهای گفتاری متنوع
[
Vol.13,
Issue
3
- SummerYear
2023]
Manafi Anari.Salar
Strategies Available for Translating Persian Epic Poetry: A Case of Shahnameh
[
Vol.8,
Issue
2
- SpringYear
2018]
Marandi.Susan
5E-Based Online Activities and English Language Students’ Reading and Listening Performances
[
Vol.14,
Issue
1
- WinterYear
2024]
Marashi.Hamid
انتخاب بهترین مدل مناسب در ارزیابی تشخیصی شناختی
[
Vol.10,
Issue
3
- SummerYear
2020]
Marashi.Hamid
Using Concept Mapping and Mind Mapping in Descriptive and Narrative Writing Classes
[
Vol.8,
Issue
2
- SpringYear
2018]
Marashi.Hamid
تاثیر مدالیته ورودی و حالت حسی بر درک شنیداری زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی متوسطه
[
Vol.10,
Issue
1
- WinterYear
2020]
Marashi.Hamid
Using Teacher- and Student-Developed Graphic Organizers as a Writing Tool
[
Vol.2,
Issue
1
- WinterYear
2011]
Marashi.Hamid
Using Cooperative Learning to Boost Creativity and Motivation in Language Learning
[
Vol.7,
Issue
1
- WinterYear
2017]
Marashi.Hamid
Developing a Native Model for Iran's National University Entrance Exam Washback Effects on English Language Education at Iranian High Schools
[
Vol.14,
Issue
4
- AutumnYear
2024]
Mardani.Tooba
Metadiscourse Markers: A Contrastive Study of Translated and Non-Translated Persuasive Texts
[
Vol.7,
Issue
2
- SpringYear
2017]
Marzban.Amir
استفاده از گفتار مجازی (استعاره و مجاز مرسل) از طریق تعامل گفتاری درنوشتار زبان آموزان
[
Vol.12,
Issue
2
- SpringYear
2022]
Marzban.Amir
تأثیر استفاده از گفتار مجازی (استعاره و مجاز مرسل) از طریق تعامل گفتاری بر عملکرد نوشتن زبان آموزان EFL
[
Vol.11,
Issue
5
- AutumnYear
2021]
Marzban.Amir
Effect of Instruction of Formulaic Language on Writing Ability of Intermediate EFL Learners
[
Vol.14,
Issue
3
- SummerYear
2024]
Mashhadi Heidar.Davood
The Effect of Focused Written Corrective Feedback on High/Low Self-Regulated EFL Learners’ English Writing Ability
[
Vol.9,
Issue
4
- AutumnYear
2019]
Mashhadi Heidar.Davood
تاثیر بازخورد اصلاحی بر توانایی صحبت کردن به انگلیسی در زبان آموزان ایرانی درونگرا و برونگرا
[
Vol.13,
Issue
1
- WinterYear
2023]
Mashhadi.Jamshid
دستیابی به مهارت سلاست و روانی نوشتاری یادگیرندگان ربان انگلیسی از روش استراتژی نقشه مفهومی بر مبنای کامپیوتر به همراه ترجمه نسبی فارسی کلمات
[
Vol.11,
Issue
1
- WinterYear
2021]
Mazandarani.Omid
درک معلمان زبان انگلیسی از استفاده از تقلید سبک در کلاس های زبان انگلیسی:
مزایا و چالش ها
[
Vol.13,
Issue
3
- SummerYear
2023]
Mehrabi.Mahmoud
Effect of Portfolio Assessment on Fostering Iranian EFL Students` Empowerment: University Entrance Exam in Focus
[
Vol.14,
Issue
1
- WinterYear
2024]
Mellati.Mojdeh
On the Plausibility of Accommodating Manipulative Transliteration Norms in Medical ESP Course Books: A Needs Analysis Study
[
Vol.9,
Issue
2
- SpringYear
2019]
Memarzia.Narcisse
راهکارهای آموزشی برای بهبود آموزش ترجمه در دانشگاه های ایران
[
Vol.10,
Issue
2
- SpringYear
2020]
Mirahmadi Kia.Amir
توسعه مدل هویت برای زمینه زبان انگلیسی زبان ایرانی: با تمرکز بر مهارت زبان
[
Vol.10,
Issue
1
- WinterYear
2020]
Mirsaeedi.Atefesadat
Gendered Communication in Iraqi TV Talk Shows: A Cognitive Sociolinguistic Analysis of Conversational Patterns
[
Vol.14,
Issue
4
- AutumnYear
2024]
Mirza Suzani.Samad
مطالعه ی تطبیقی از جابجایی درترجمه های انگلیسی گلستان سعدی: مطالعه موردی ترجمه تکستون و ریهاتسک
[
Vol.11,
Issue
1
- WinterYear
2021]
Mirza Suzani.Samad
An Investigation into the Use of Category Shifts in the Persian Translation of Charles Dickens’ Great Expectations
[
Vol.9,
Issue
1
- WinterYear
2019]
Mirza Suzani.Samad
Applying Catford’s Category Shifts to the Persian Translations of Three English Romantic Poems
[
Vol.8,
Issue
2
- SpringYear
2018]
Mirzapoor.Majid
The Efficacy of Audio Input Flooding Tasks on Learning Grammar: Uptake of Present Tense
[
Vol.7,
Issue
3
- SummerYear
2017]
Mirzapour.Fatemeh
Effects of Data-Driven Teaching on Learning and Retention of English Prepositions by Intermediate Kurdish EFL Learners
[
Vol.14,
Issue
2
- SpringYear
2024]
Mizbani.Maryam
ارزشیابی کتاب درسی براساس طبقه بندی اصلاح شده بلوم: کتاب درسی زبان انگلیسی چشم انداز 2 در کانون توجه
[
Vol.13,
Issue
1
- WinterYear
2023]
Moayeri.Mahnaz
Effect of Recall Protocol on Iranian Undergraduate University Students' General English Achievements: Examining the Role of Gender
[
Vol.14,
Issue
4
- AutumnYear
2024]
Mobaraki.Mohsen
A Comparative Study in Relation to the Translation of the Linguistic Humor
[
Vol.7,
Issue
2
- SpringYear
2017]
Moeinzadeh.Nezamaddin
An Analysis of Audiovisual Subtitling Translation Focusing on Wordplays from English into Persian in the Friends TV Series
[
Vol.8,
Issue
2
- SpringYear
2018]
Moeinzadeh.Nezamaddin
بررسی مشکلات عناصر و ویژگی های ترجمه نمایشنامه
[
Vol.12,
Issue
4
- AutumnYear
2022]
Moeinzadeh.Nezamaddin
پست مدرنیزم و ترجمه: بررسی ترجمه داستان های پست مدرنیزم
[
Vol.11,
Issue
5
- AutumnYear
2021]
Moeinzadeh.Nezamaddin
پست مدرنیزم و ترجمه: بررسی ترجمه داستان های پست مدرنیزم
[
Vol.12,
Issue
2
- SpringYear
2022]
Mofazali Fard.Zahra
After Translation: Preserving/Disrupting the Concept of Polyphony with Special Focus on Hermeneutics
[
Vol.9,
Issue
4
- AutumnYear
2019]
Moghaddasi.Mohammad Ebrahim
چگونه آموزش صریح و ضمنی فرانشانگرهای گفتمانی رسمی بر مهارت های نوشتاری زبان آموزان تأثیر می گذارد ؟
[
Vol.10,
Issue
3
- SummerYear
2020]
Moghimeslam.Ardalan
Washbacked Teacher-Learner’s Academic Behavior (the case of Iranian EFL MA Preparatory Course)
[
Vol.3,
Issue
1
- WinterYear
2013]
moghtaderi esfahani.maryam
ارزیابی مقایسه ای کیفیت دو ترجمه انگلیسی غزلیات حافظ با استفاده از الگوی هاوس
[
Vol.12,
Issue
2
- SpringYear
2022]
Mohamadpour.Parisa
تأثیر متقابل ظرفیت حافظه کاری با آموزش راهبرد فراشناختی ضمنی و آشکار
[
Vol.12,
Issue
4
- AutumnYear
2022]
mohammadi.mohammad
The Role of Self-Efficacy Instruction in EFL Teachers’ Professional Development: A Mixed-Method Study
[
Vol.14,
Issue
2
- SpringYear
2024]
Mohammadi.Mojtaba
The Development and Validation of Language Learner Beliefs Scale in the Iranian EFL Context
[
Vol.4,
Issue
1
- WinterYear
2014]
mohammadi.zohreh
The Effect of Metacognitive Strategies Training on Reading Comprehension of Field-dependent / Field- independent Learners
[
Vol.6,
Issue
1
- WinterYear
2016]
Mohammadpour.Soheila
Topicalization in English Translation of the Holy Quran: A Comparative Study
[
Vol.7,
Issue
2
- SpringYear
2017]
Mohammed.Ahmed
Effects of Data-Driven Teaching on Learning and Retention of English Prepositions by Intermediate Kurdish EFL Learners
[
Vol.14,
Issue
2
- SpringYear
2024]
Mohseni.Ahmad
Strategies Employed in Translation of Idioms in English Subtitles of Two Persian Television Series
[
Vol.3,
Issue
2
- SpringYear
2013]
Mohseni.Ahmad
تحلیل کتاب درسی زبان انگلیسی متوسطه دوم برای دانش آموزان ایرانی بر اساس طبق بندی بلوم
[
Vol.13,
Issue
2
- SpringYear
2023]
Mohseni.Ahmad
تأثیر مقایسهای مدلهای مداخله مجازی مقتدرانه و تسهیلکننده بر توسعه مولفههای مکالمه زبان دوم زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی
[
Vol.13,
Issue
3
- SummerYear
2023]
Mohseni.Ahmad
Development and Validation of an Integrated Knowledge Questionnaire: A Quantitative Investigation
[
Vol.14,
Issue
3
- SummerYear
2024]
Mohseni.Ahmad
The Impact of Co-teaching Model on Improving Motivation and Achievement of Iranian Young EFL Learners
[
Vol.4,
Issue
1
- WinterYear
2014]
Mohseni.Ahmad
بازنگری نقش بازاندیشی در تربیت معلم زبان انگلیسی: ارائه مدل سه وجهی بازاندیشی
[
Vol.11,
Issue
1
- WinterYear
2021]
Mohseni.Ahmad
Grammatical Error Correction of English as Foreign Language Learners
[
Vol.2,
Issue
2
- SpringYear
2012]
Mohseni.Ahmad
An investigation into the relationship between EFL teachers’ and students’ multiple intelligences and teaching styles
[
Vol.5,
Issue
1
- WinterYear
2015]
Mohseni.Ahmad
موردی از آموزش بازتابش گروهی: توسعه باور و عملکرد معلمان زبان انگلیسی ضمن خدمت ایرانی
[
Vol.12,
Issue
4
- AutumnYear
2022]
Mohseni.Ahmad
کاربرد تست های قضاوت گرامری در اندازه گیری دانش آشکار در مقابل دانش ضمنی در کلاس درس زبان انگلیسی
[
Vol.13,
Issue
1
- WinterYear
2023]
Mohseni.Ahmad
مسایل دانشجویان رشته مهندسی دانشگاه های آزاد استان مازنداران در درس انگلیسی برای اهداف ویژه
[
Vol.12,
Issue
3
- SummerYear
2022]
Mohseni.Ahmad
A Brief Review: The Meeting Point of Language Learning and Translation
[
Vol.7,
Issue
4
- AutumnYear
2017]
Mohseni.Ahmad
The Impact of the Students’ Formative and Summative Assessment on Professional Development of Iranian EFL Instructors at Universities: Case of Islamic Azad University-South Tehran Branch-Faculty of Persian Literature and Foreign Languages
[
Vol.5,
Issue
2
- SpringYear
2015]
Mohseni.Ahmad
Effect of Scaffolded Differentiation Strategies on Inferential Reading Comprehension and Receptive Vocabulary Improvement of Intermediate Students
[
Vol.14,
Issue
1
- WinterYear
2024]
Mohseni.Ahmad
تحلیل یادگیری محور نیازهای زبان تخصصی دانشجویان مهندسی در ایران
[
Vol.11,
Issue
3
- SummerYear
2021]
Mohseni.Ahmad
آموزش کلاسی معکوس و درسکار محور در جهت تقویت گفتاری زبان آموزان زبان خارجه: از دیدگاه زبان آموزان ایرانی
[
Vol.12,
Issue
1
- WinterYear
2022]
Mohseni.Ahmad
Engagement and Motivation in EFL Classroom: Humanizing the Coursebook or Autonomy-supportive Teaching Climate?
[
Vol.7,
Issue
1
- WinterYear
2017]
Mohseni.Ahmad
The Relationship between EFL Students’ Writing Motivation, Self-Perceived Writing Intelligence, and Attitude toward Written Feedback
[
Vol.9,
Issue
1
- WinterYear
2019]
Mohseni.Ahmad
The Intertextuality in an English as a Foreign Language Textbook: An Analytical Study of Interchange Fourth Edition
[
Vol.6,
Issue
2
- SpringYear
2016]
Mohseni.Ahmad
تدوین برنامه درسی ESP از طریق تحلیل نیازهای دانشجویان نیروی انتظامی مرزبانی دانشگاه انتظامی امین: تحلیل وضعیت هدف
[
Vol.10,
Issue
2
- SpringYear
2020]
Mohseni.Ahmad
The Relation between Critical Thinking and Translation Quality
[
Vol.2,
Issue
2
- SpringYear
2011]
Mohseni.Maryam
توسعه مواد آموزشی زبان برای توسعه حرفه ای معلمان
[
Vol.10,
Issue
1
- WinterYear
2020]
Mohseni.Maryam
Contrastive Analysis of Metadiscourse Markers Used by Non-native (Iranians) vs. Native (Americans) Speakers in Developing ELT Materials
[
Vol.4,
Issue
1
- WinterYear
2014]
Mohseni.Maryam
Promoting the Reading Comprehension Ability of EFL Iranian Learners through Translating, Paraphrasing and Elaborating the Passages
[
Vol.2,
Issue
2
- SpringYear
2012]
Mohseni.Maryam
The Impact of Language on Personality Ethic as a Social Paradigm
[
Vol.8,
Issue
1
- WinterYear
2018]
Moiinvaziri.Marjan
Development and Validation of an Instrument Exploring Factors Challenging Iranian Graduate Student-Teachers
[
Vol.8,
Issue
4
- AutumnYear
2018]
Moinzadeh.Ahmad
TOEFL iBT Integrated and Independent Writing Tasks: Iranian Test Takers' Performance in Focus
[
Vol.14,
Issue
2
- SpringYear
2024]
Mojarrabi Tabrizi.Haleh
Sociocultural Theory and Reading Comprehension: Hard vs. Soft Scaffolding effect on Reading Comprehension
[
Vol.14,
Issue
2
- SpringYear
2024]
Mojavezi.Ahmad
بهبود توانایی گفتاری زبان آموزان ایرانی در زبان انگلیسی از طریق تکیه گاه سازی انگیزشی و مبتنی بر فراشناخت
[
Vol.11,
Issue
3
- SummerYear
2021]
Mokhtari.Marzieh
بسندگی و مقبولیت در ترجمه اشارات علمی: بررسی چهار ترجمه انگلیسی قرآن بر اساس مدل تکمیلی-تلفیقی شیفت
[
Vol.11,
Issue
4
- AutumnYear
2021]
Molaei.Akbar
Transitional Problems in Iranian EFL Learners' Writing Process: A Think-Aloud Protocol Study
[
Vol.14,
Issue
3
- SummerYear
2024]
Mollanazar.Hossein
نقش کنشگرانۀ ترجمه در پیشبرد ضدامپریالیسم فرهنگی: تحلیلی تاریخی از ترجمههای علی شریعتی
[
Vol.12,
Issue
3
- SummerYear
2022]
Mollanazar.Hussein
Re-narration and Identity Construction: Frame-oriented Approach (90s Translation of Orientalism Concepts and Edward Said Identity in Iran: Paratext in Focus)
[
Vol.14,
Issue
1
- WinterYear
2024]
monshizadeh.mojtaba
بررسی بار عاطفی افعال در شاهنامه فردوسی
[
Vol.13,
Issue
3
- SummerYear
2023]
Moradi Koochi.Afshin
Impact of Competency-based Approach on Writing Skill and Motivation of Pre-service EFL Teachers
[
Vol.14,
Issue
3
- SummerYear
2024]
Moradi.Mojtaba
اعتقادات معلمان زبان انگلیسی ایرانی در موسسات و دانشگاه های زبان انگلیسی ایران
[
Vol.13,
Issue
3
- SummerYear
2023]
Mortazavizadeh.Guiti
Enhancement of Iranian EFL University Students’ Reading Comprehension through Explicit and Implicit Strategy Instruction
[
Vol.14,
Issue
4
- AutumnYear
2024]
Moseni.Ahmad
بررسی خطاهای نهان و آشکار در ترجمه ماشینی متون دانشگاهی بر اساس مدل ارزشیابی کیفیت ترجمه هوس 2015
[
Vol.11,
Issue
3
- SummerYear
2021]
Mostafavi.Sartoon
تحلیل یادگیری محور نیازهای زبان تخصصی دانشجویان مهندسی در ایران
[
Vol.11,
Issue
3
- SummerYear
2021]
Motallebi Moghaddam.Afsane
تأثیر پیچیدگی شناختی تکالیف بر عملکرد نوشتاری فردی و مشارکتی زبان آموزان
[
Vol.12,
Issue
4
- AutumnYear
2022]
Motallebzadeh.Khalil
اندازه گیری هویت ارزیابی معلمان زبان انگلیسی
ساخت و اعتباریابی پرسشنامه هویت ارزیابی معلمان
[
Vol.11,
Issue
1
- WinterYear
2021]
Motallebzadeh.Khalil
ارزیابی پویا و توسعه حرفه ای مستمر: مقیاسی متفاوت برای اندازه گیری CPD معلمان زبان انگلیسی
[
Vol.13,
Issue
3
- SummerYear
2023]
motiee.mohammad
جدایی از طبیعت: دیدگاه بومی-منتقدانه نسبت به The Heart Goes Last
[
Vol.13,
Issue
3
- SummerYear
2023]
motiee.mohammad
Postmodern Social In/Justice in Don DeLillo’s Underworld
[
Vol.14,
Issue
2
- SpringYear
2024]
Mottaghi.Mandana
A Comparative Study of Self-Supervision and the Self-Efficacy of Iranian EFL Teachers and Those of Intermediate Adult Learners
[
Vol.3,
Issue
1
- WinterYear
2013]
Mousavi Razavi.Mir Saeed
Cultural Elements in the English Translations of the Iranian ‘Resistance’ Literature: A Textual, Paratextual, and Semiotic Analysis
[
Vol.8,
Issue
1
- WinterYear
2018]
Mousavi Razavi.Mir Saeed
Quality Assessment of English-into-Persian Translations of Tourism Management Academic Textbooks
[
Vol.9,
Issue
4
- AutumnYear
2019]
Mousavi Razavi.Mir Saeed
A Micro- and Macro-Level Descriptive-Analytical Study of Translation Criticism in Iran: Are We Moving within a Framework?
[
Vol.9,
Issue
1
- WinterYear
2019]
MovahedFar.solmaz
ارزیابی پویای رایانه-محور عملکرد نگارشی زبان آموزان انگلیسی به عنوان زبان خارجی: شواهدی از حیطه های شناختی و عاطفی
[
Vol.12,
Issue
3
- SummerYear
2022]
Mowlaie.Bahram
Adopting Mediated Learning Experience through Mediational Behaviors to Improve EFL Learners’ Grammar and Metacognitive Strategy Use
[
Vol.14,
Issue
4
- AutumnYear
2024]
Mowlaie.Bahram
تأثیر آموزش راهبردی گفتار کنش های درخواست و عذرخواهی بر رشد زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی «عملکرد عمل گرایانه و تفکر انتقادی»
[
Vol.13,
Issue
3
- SummerYear
2023]
Mowlaie.Bahram
بررسی تاثیر آگاهی فراشناختی بر افزایش مهارت ارزیابی نگارش زبان آموزان ایرانی
[
Vol.13,
Issue
4
- AutumnYear
2023]
Mowlaie.Bahram
Investigating Iranian TEFL Teachers’ Perspective towards the Relationship between SLA Research and ELT
[
Vol.2,
Issue
1
- WinterYear
2012]
Mowlaie.Bahram
Effect of Scaffolded Differentiation Strategies on Inferential Reading Comprehension and Receptive Vocabulary Improvement of Intermediate Students
[
Vol.14,
Issue
1
- WinterYear
2024]
Mowlaie.Bahram
Universal Grammar and Chaos/Complexity Theory: Where Do They Meet And Where Do They Cross?
[
Vol.5,
Issue
1
- WinterYear
2015]
Mowlaie.Bahram
Investigating the Effect of Morphology Instruction through Semantic Map-ping on Vocabulary Learning of Iranian Intermediate EFL Learners
[
Vol.4,
Issue
2
- SpringYear
2014]
Mowlaie.Bahram
Investigating the Relationship among Gender, Critical Thinking and Meta-Cognitive Awareness Listening Strategies
[
Vol.4,
Issue
1
- WinterYear
2014]
Mowlaie.Bahram
Contrastive Analysis of Political News Headlines Translation According to Berman’s Deformative Forces
[
Vol.8,
Issue
3
- SummerYear
2018]
Mowlaie.Bahram
Effect of Holistic vs. Analytic Assessment on Improving Iranian Intermediate EFL Learners’ Writing Skill
[
Vol.6,
Issue
1
- WinterYear
2016]
Mowlaie.Bahram
The Effect of Teachers' Attitudes on Implementing Washback in Regular versus Preparatory Language Classes
[
Vol.1,
Issue
2
- SpringYear
2010]
Mowlaie.Bahram
Scaffolding for English as Foreign Language Writers: Writing a Scholastic Essay
[
Vol.2,
Issue
2
- SpringYear
2012]
Mowlaie.Bahram
How Do Updated Localized Materials Affect Students’ Study Level and Perceptions in a Discipline-specific English Course?
[
Vol.7,
Issue
3
- SummerYear
2017]