H

  • Habibian.Nastaran An Inquiry into Intersemiotic Translation of Children's Books: A Case Study of Illustration and Rendition [ Vol.7, Issue 2 - Spring Year 2017]
  • Haddad Narafshan.Mehry An Exploration of Breadth and Depth of EFL Learners’ Vocabulary Strategy Use Using Structural Equation Modeling [ Vol.14, Issue 1 - Winter Year 2024]
  • Hadian.Bahram تولید عبارات موصولی توسط فراگیران زبان ایرانی: تاکید براثر آغازین جمله [ Vol.12, Issue 1 - Winter Year 2022]
  • Hadian.Bahram Teaching Information Structure of Non-Canonical Sentences through a Deductive Vs. an Inductive Approach: Effects on Iranian EFL Learners’ Writing Products [ Vol.14, Issue 1 - Winter Year 2024]
  • Hadian.Bahram ابزارنحوی ساخت اطلاع در سه گونه گفتمانی زبان فارسی: سیاسی، علمی و محاوره ای [ Vol.12, Issue 3 - Summer Year 2022]
  • Hadidi Tamjid.Nasrin The Role of Participatory Structure and Output Modality in Developing Iranian EFL Learners’ Writing and their Perceptions: A Mixed-Method Study [ Vol.14, Issue 4 - Autumn Year 2024]
  • Hadidi Zavareh.Effat Adopting Mediated Learning Experience through Mediational Behaviors to Improve EFL Learners’ Grammar and Metacognitive Strategy Use [ Vol.14, Issue 4 - Autumn Year 2024]
  • Hadipour.Ehsan آموزش ضمنی و صریح راهبردهای خواندن و کاربرد راهبردهای فراشناختی توسط دانشجویان ایرانی زبان انگلیسی [ Vol.13, Issue 4 - Autumn Year 2023]
  • Hadipourfard.Ehsan مطالعه تطبیقی آزمون نوشتاری آکادمیک آیلتس در حالت کاغذی در مقابل حالت کامپیوتر در میان داوطلبان ایرانی آیلتس در دانشگاه تهران [ Vol.11, Issue 4 - Autumn Year 2021]
  • Hadipourfard.Ehsan بررسی امتحان کاغذی آیلتس در مقابل حالت رایانه ای آن: شواهدی از آزمون نوشتاری دانشگاهی [ Vol.11, Issue 2 - Spring Year 2021]
  • Haghani.Mastaneh The Impact of Learning Styles on the Iranian EFL Learners' Input Processing [ Vol.6, Issue 2 - Spring Year 2016]
  • Haghighi.Maryam Exploring the Role of Strategic Knowledge and Strategic Regulation in Iranian EFL Learners' Listening Performance: A Structural Equation Modeling Approach [ Vol.9, Issue 3 - Summer Year 2019]
  • Haghnia.Mokhtar An Evaluation of EFL Course Contents Used in Language Schools and Institutes in Tehran [ Vol.5, Issue 1 - Winter Year 2015]
  • Haji Jalili.Mehrnoosh رابطه خودکارآمدی و هوش هیجانی با ایمنی معلمان: مورد موسسات زبان و مدارس دولتی ایران [ Vol.13, Issue 1 - Winter Year 2023]
  • Haji Meibodi.Ashraf Effects of TPACK-Based Blended Learning on Iranian EFL Teachers’ Reflection and Critical Thinking [ Vol.14, Issue 4 - Autumn Year 2024]
  • Hakhverdian.Aris Comparative Study of the Academic Vocabulary Content of Electronic Engi-neering Corpora, GE Materials and M.S. Entrance Examinations [ Vol.4, Issue 1 - Winter Year 2014]
  • Hamidi.Hadi Hypermedia in an EFL Context: The Impact on Speaking and Motivation [ Vol.4, Issue 2 - Spring Year 2014]
  • Hanifehzadeh.Sepeedeh The Comparative Effects of Using Electronic Short Story Books and Tradi-tional Printed Texts on EFL Learners’ Reading Comprehension [ Vol.3, Issue 2 - Spring Year 2013]
  • Hasani.Masood Effect of Scaffolded Differentiation Strategies on Inferential Reading Comprehension and Receptive Vocabulary Improvement of Intermediate Students [ Vol.14, Issue 1 - Winter Year 2024]
  • Haseli Songhori.Mehdi An investigation of the effects of prefabricated patterns or collocations upon the enhancement of Iranian EFL learners’ writing skill level [ Vol.14, Issue 2 - Spring Year 2024]
  • Hashamdar.Mohammad بررسی مقایسه ای تاثیر انواع طرز فکر روی یادگیری گرامر توسط زبان آموزان انگلیسی به عنوان زبان خارجه [ Vol.10, Issue 4 - Autumn Year 2020]
  • Hashemi.Masoud Emotional Feelings of Iranian Novice and Experienced EFL Teachers Toward Colleagues, Educational Staff, Professional Networks and Student's Progress [ Vol.14, Issue 2 - Spring Year 2024]
  • Hashemi.Mohammad R. On the Impact of Two Input-Oriented Techniques and Perceptual Learning Styles on Causative Construction Development: The Case of Iranian Learners of English [ Vol.8, Issue 3 - Summer Year 2018]
  • Hashtarkhani.Farahnaz The Effect of Private Speech and Self-Regulation on Translation Quality among Iranian Translation Students: A Mixed-Methods Study [ Vol.9, Issue 2 - Spring Year 2019]
  • Hashtroodi.Pantea معیارهایی برای ارزیابی ELT Pod/Vodcasts در توسعه مواد آنلاین و پیامدهای آنها برای آموزش معلمان و یادگیری زبان به کمک هنر [ Vol.10, Issue 1 - Winter Year 2020]
  • Hayatbakhsh Abbasi.Behzad An Exploration of Breadth and Depth of EFL Learners’ Vocabulary Strategy Use Using Structural Equation Modeling [ Vol.14, Issue 1 - Winter Year 2024]
  • Hedayat.Neda EFL Students’ Perceptions of Discussion-based Activities by Using Mobile Phone Technology [ Vol.13, Issue 4 - Autumn Year 2023]
  • Hedayat.Neda مطالعه تطبیقی ترکیب و همبستگی آن با ترتیب فعل / مفعول در انواع تالشی ، گیلکی و تاتی ، متعلق به زبانهای ایرانی شمال غربی ، براساس روش تایپولوژیک Dryer [ Vol.11, Issue 4 - Autumn Year 2021]
  • Heidari Shahreza.Mohammad Ali استفاده از مدل آموزشی STAD برای تقویت عمومی فراگیران: دستاورد و خلاقیت [ Vol.12, Issue 1 - Winter Year 2022]
  • Heidari Shahreza.Mohammad Ali ترجمه زبان درکلاس های درس هوانوردی : دیدگاه معلمان ESP [ Vol.13, Issue 1 - Winter Year 2023]
  • Heidari Tabrizi.Hossein Effects of Non-integrated vs. Integrated Tasks on EFL Learners’ Writing Development: Content and Organization in Focus [ Vol.13, Issue 3 - Summer Year 2023]
  • Heidari Tabrizi.Hossein تحلیل نشانگرهای گفتمان اکتشافی-جمعی در کلاس های ترجمه: ترجمه آشکار متون در مقابل ترجمه نهان متون [ Vol.13, Issue 1 - Winter Year 2023]
  • Heidari Tabrizi.Hossein کیفیت سنجی ترجمه های آموزشی: مطالعه شیوه های غالبِ ارزشیابی در امتحانات پایان ترم دروس کارشناسی مترجمی زبان [ Vol.12, Issue 3 - Summer Year 2022]
  • Heidari Tabrizi.Hossein Impact of Fully-Immersive Teaching (FIT) Vs. Conventional Communicative Language Teaching on the Articulation Skills of EFL Learners With Expressive Language Disorder (ELD) [ Vol.14, Issue 1 - Winter Year 2024]
  • Heidari.Samaneh Retrospective and Introspective Think-Aloud Protocols in Translation Quality Assessment: A Qual-Quan Mixed Methods Research [ Vol.9, Issue 4 - Autumn Year 2019]
  • Honarjou.Ehsan ترجمه و فرهنگ: مطالعه موردی اقلام خاص فرهنگ در تفاسیر فارسی کتاب کیمیاگر [ Vol.13, Issue 1 - Winter Year 2023]
  • Hooman.Yalda بررسی اثرات شیوه ی پسامتد بر هیجانات تحصیلی ، خودکارامدی تحصیلی، پیشرفت تحصیلی وعزت نفس فراگیران دوره دوم متوسطه پایه دوازدهم شهر زاهدان از منظر تئوری پویا [ Vol.11, Issue 3 - Summer Year 2021]
  • horri.abolfazl Assessing Persian-English Translation Quality: A Housian Model [ Vol.14, Issue 2 - Spring Year 2024]
  • Hosseini Mohseni Sadabadi.Shaghayegh The Relationship between EFL Students’ Writing Motivation, Self-Perceived Writing Intelligence, and Attitude toward Written Feedback [ Vol.9, Issue 1 - Winter Year 2019]
  • Hosseini.Massumeh Effect of Holistic vs. Analytic Assessment on Improving Iranian Intermediate EFL Learners’ Writing Skill [ Vol.6, Issue 1 - Winter Year 2016]
  • Hosseini.Mohhamad Sharif نوشتن گروهی با استفاده از سایتهای ویکی در کلاسهای زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی : با تاکید بر دقت نوشتن [ Vol.11, Issue 1 - Winter Year 2021]
  • Hosseini.Mohhamad Sharif محمدشریف حسینی: دکتری آموزش زبان انگلیسی، بخش آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران [ Vol.11, Issue 5 - Autumn Year 2021]
  • Hosseini.Mohhamad Sharif تحلیل تاثیر استفاده از استراتژیهای فراشناختی بر مهارت نوشتن فراگیران زبان انگلیسی ایرانی [ Vol.12, Issue 1 - Winter Year 2022]
  • Hosseini.Sajedeh Sadat آموزش نیروی کار آینده: توسعه مهارت های نرم در برنامه های کارشناسی ترجمه در ایران [ Vol.10, Issue 3 - Summer Year 2020]
  • Hosseinpour.Nafiseh Impact of Collaborative Writing Through Google Docs on Iranian Intermediate EFL Learners' Written Complexity, Accuracy, and Fluency [ Vol.14, Issue 3 - Summer Year 2024]
  • Hosseinzadeh.Somayeh نقش آموزش فرم گرای پیشگیرانه برنامه ریزی شده و واکنشی در تقویت دقت دستوری فراگیران زبان دوم [ Vol.11, Issue 4 - Autumn Year 2021]