Habibian.Nastaran
An Inquiry into Intersemiotic Translation of Children's Books: A Case Study of Illustration and Rendition
[
Vol.7,
Issue
2
- SpringYear
2017]
Haddad Narafshan.Mehry
An Exploration of Breadth and Depth of EFL Learners’ Vocabulary Strategy Use Using Structural Equation Modeling
[
Vol.14,
Issue
1
- WinterYear
2024]
Hadian.Bahram
تولید عبارات موصولی توسط فراگیران زبان ایرانی: تاکید براثر آغازین جمله
[
Vol.12,
Issue
1
- WinterYear
2022]
Hadian.Bahram
Teaching Information Structure of Non-Canonical Sentences through a Deductive Vs. an Inductive Approach: Effects on Iranian EFL Learners’ Writing Products
[
Vol.14,
Issue
1
- WinterYear
2024]
Hadian.Bahram
ابزارنحوی ساخت اطلاع در سه گونه گفتمانی زبان فارسی: سیاسی، علمی و محاوره ای
[
Vol.12,
Issue
3
- SummerYear
2022]
Hadidi Tamjid.Nasrin
The Role of Participatory Structure and Output Modality in Developing Iranian EFL Learners’ Writing and their Perceptions: A Mixed-Method Study
[
Vol.14,
Issue
4
- AutumnYear
2024]
Hadidi Zavareh.Effat
Adopting Mediated Learning Experience through Mediational Behaviors to Improve EFL Learners’ Grammar and Metacognitive Strategy Use
[
Vol.14,
Issue
4
- AutumnYear
2024]
Hadipour.Ehsan
آموزش ضمنی و صریح راهبردهای خواندن و کاربرد راهبردهای فراشناختی توسط دانشجویان ایرانی زبان انگلیسی
[
Vol.13,
Issue
4
- AutumnYear
2023]
Hadipourfard.Ehsan
مطالعه تطبیقی آزمون نوشتاری آکادمیک آیلتس در حالت کاغذی در مقابل حالت کامپیوتر در میان داوطلبان ایرانی آیلتس در دانشگاه تهران
[
Vol.11,
Issue
4
- AutumnYear
2021]
Hadipourfard.Ehsan
بررسی امتحان کاغذی آیلتس در مقابل حالت رایانه ای آن: شواهدی از آزمون نوشتاری دانشگاهی
[
Vol.11,
Issue
2
- SpringYear
2021]
Haghani.Mastaneh
The Impact of Learning Styles on the Iranian EFL Learners' Input Processing
[
Vol.6,
Issue
2
- SpringYear
2016]
Haghighi.Maryam
Exploring the Role of Strategic Knowledge and Strategic Regulation in Iranian EFL Learners' Listening Performance: A Structural Equation Modeling Approach
[
Vol.9,
Issue
3
- SummerYear
2019]
Haghnia.Mokhtar
An Evaluation of EFL Course Contents Used in Language Schools and Institutes in Tehran
[
Vol.5,
Issue
1
- WinterYear
2015]
Haji Jalili.Mehrnoosh
رابطه خودکارآمدی و هوش هیجانی با ایمنی معلمان: مورد موسسات زبان و مدارس دولتی ایران
[
Vol.13,
Issue
1
- WinterYear
2023]
Haji Meibodi.Ashraf
Effects of TPACK-Based Blended Learning on Iranian EFL Teachers’ Reflection and Critical Thinking
[
Vol.14,
Issue
4
- AutumnYear
2024]
Hakhverdian.Aris
Comparative Study of the Academic Vocabulary Content of Electronic Engi-neering Corpora, GE Materials and M.S. Entrance Examinations
[
Vol.4,
Issue
1
- WinterYear
2014]
Hamidi.Hadi
Hypermedia in an EFL Context: The Impact on Speaking and Motivation
[
Vol.4,
Issue
2
- SpringYear
2014]
Hanifehzadeh.Sepeedeh
The Comparative Effects of Using Electronic Short Story Books and Tradi-tional Printed Texts on EFL Learners’ Reading Comprehension
[
Vol.3,
Issue
2
- SpringYear
2013]
Hasani.Masood
Effect of Scaffolded Differentiation Strategies on Inferential Reading Comprehension and Receptive Vocabulary Improvement of Intermediate Students
[
Vol.14,
Issue
1
- WinterYear
2024]
Haseli Songhori.Mehdi
An investigation of the effects of prefabricated patterns or collocations upon the enhancement of Iranian EFL learners’ writing skill level
[
Vol.14,
Issue
2
- SpringYear
2024]
Hashamdar.Mohammad
بررسی مقایسه ای تاثیر انواع طرز فکر روی یادگیری گرامر توسط زبان آموزان انگلیسی به عنوان زبان خارجه
[
Vol.10,
Issue
4
- AutumnYear
2020]
Hashemi.Masoud
Emotional Feelings of Iranian Novice and Experienced EFL Teachers Toward Colleagues, Educational Staff, Professional Networks and Student's Progress
[
Vol.14,
Issue
2
- SpringYear
2024]
Hashemi.Mohammad R.
On the Impact of Two Input-Oriented Techniques and Perceptual Learning Styles on Causative Construction Development: The Case of Iranian Learners of English
[
Vol.8,
Issue
3
- SummerYear
2018]
Hashtarkhani.Farahnaz
The Effect of Private Speech and Self-Regulation on Translation Quality among Iranian Translation Students: A Mixed-Methods Study
[
Vol.9,
Issue
2
- SpringYear
2019]
Hashtroodi.Pantea
معیارهایی برای ارزیابی ELT Pod/Vodcasts در توسعه مواد آنلاین و پیامدهای آنها برای آموزش معلمان و یادگیری زبان به کمک هنر
[
Vol.10,
Issue
1
- WinterYear
2020]
Hayatbakhsh Abbasi.Behzad
An Exploration of Breadth and Depth of EFL Learners’ Vocabulary Strategy Use Using Structural Equation Modeling
[
Vol.14,
Issue
1
- WinterYear
2024]
Hedayat.Neda
EFL Students’ Perceptions of Discussion-based Activities by Using Mobile Phone Technology
[
Vol.13,
Issue
4
- AutumnYear
2023]
Hedayat.Neda
مطالعه تطبیقی ترکیب و همبستگی آن با ترتیب فعل / مفعول در انواع تالشی ، گیلکی و تاتی ، متعلق به زبانهای ایرانی شمال غربی ، براساس روش تایپولوژیک Dryer
[
Vol.11,
Issue
4
- AutumnYear
2021]
Heidari Shahreza.Mohammad Ali
استفاده از مدل آموزشی STAD برای تقویت عمومی فراگیران: دستاورد و خلاقیت
[
Vol.12,
Issue
1
- WinterYear
2022]
Heidari Tabrizi.Hossein
Effects of Non-integrated vs. Integrated Tasks on EFL Learners’ Writing Development: Content and Organization in Focus
[
Vol.13,
Issue
3
- SummerYear
2023]
Heidari Tabrizi.Hossein
تحلیل نشانگرهای گفتمان اکتشافی-جمعی در کلاس های ترجمه: ترجمه آشکار متون در مقابل ترجمه نهان متون
[
Vol.13,
Issue
1
- WinterYear
2023]
Heidari Tabrizi.Hossein
کیفیت سنجی ترجمه های آموزشی: مطالعه شیوه های غالبِ ارزشیابی در امتحانات پایان ترم دروس کارشناسی مترجمی زبان
[
Vol.12,
Issue
3
- SummerYear
2022]
Heidari Tabrizi.Hossein
Impact of Fully-Immersive Teaching (FIT) Vs. Conventional Communicative Language Teaching on the Articulation Skills of EFL Learners With Expressive Language Disorder (ELD)
[
Vol.14,
Issue
1
- WinterYear
2024]
Heidari.Samaneh
Retrospective and Introspective Think-Aloud Protocols in Translation Quality Assessment: A Qual-Quan Mixed Methods Research
[
Vol.9,
Issue
4
- AutumnYear
2019]
Honarjou.Ehsan
ترجمه و فرهنگ: مطالعه موردی اقلام خاص فرهنگ در تفاسیر فارسی کتاب کیمیاگر
[
Vol.13,
Issue
1
- WinterYear
2023]
Hooman.Yalda
بررسی اثرات شیوه ی پسامتد بر هیجانات تحصیلی ، خودکارامدی تحصیلی، پیشرفت تحصیلی وعزت نفس فراگیران دوره دوم متوسطه پایه دوازدهم شهر زاهدان از منظر تئوری پویا
[
Vol.11,
Issue
3
- SummerYear
2021]
horri.abolfazl
Assessing Persian-English Translation Quality: A Housian Model
[
Vol.14,
Issue
2
- SpringYear
2024]
Hosseini Mohseni Sadabadi.Shaghayegh
The Relationship between EFL Students’ Writing Motivation, Self-Perceived Writing Intelligence, and Attitude toward Written Feedback
[
Vol.9,
Issue
1
- WinterYear
2019]
Hosseini.Massumeh
Effect of Holistic vs. Analytic Assessment on Improving Iranian Intermediate EFL Learners’ Writing Skill
[
Vol.6,
Issue
1
- WinterYear
2016]
Hosseini.Mohhamad Sharif
نوشتن گروهی با استفاده از سایتهای ویکی در کلاسهای زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی : با تاکید بر دقت نوشتن
[
Vol.11,
Issue
1
- WinterYear
2021]
Hosseini.Mohhamad Sharif
محمدشریف حسینی: دکتری آموزش زبان انگلیسی، بخش آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران
[
Vol.11,
Issue
5
- AutumnYear
2021]
Hosseini.Mohhamad Sharif
تحلیل تاثیر استفاده از استراتژیهای فراشناختی بر مهارت نوشتن فراگیران زبان انگلیسی ایرانی
[
Vol.12,
Issue
1
- WinterYear
2022]
Hosseini.Sajedeh Sadat
آموزش نیروی کار آینده: توسعه مهارت های نرم در برنامه های کارشناسی ترجمه در ایران
[
Vol.10,
Issue
3
- SummerYear
2020]
Hosseinpour.Nafiseh
Impact of Collaborative Writing Through Google Docs on Iranian Intermediate EFL Learners' Written Complexity, Accuracy, and Fluency
[
Vol.14,
Issue
3
- SummerYear
2024]
Hosseinzadeh.Somayeh
نقش آموزش فرم گرای پیشگیرانه برنامه ریزی شده و واکنشی در تقویت دقت دستوری فراگیران زبان دوم
[
Vol.11,
Issue
4
- AutumnYear
2021]