R

  • Rabbani Yekta.Razieh تاثیر طرح حضار بر راهکارهای مدیریت وجهه مترجمان شفاهی در کنفرانس های خبری فوتبال [ Vol.11, Issue 3 - Summer Year 2021]
  • rabi.ali بررسی عملکرد اجتماعی ترجمه های فارسی "دختری که رهایش کردی" از طریق راهبردهای واژگان و دستوری مترجمان [ Vol.10, Issue 3 - Summer Year 2020]
  • rabi.ali Generic Analysis of Literary Translation: A Case Study of Contemporary English Short Stories [ Vol.8, Issue 4 - Autumn Year 2018]
  • rabi.ali Meaning-Focused Audiovisual Feedback and EFL Writing Motivation [ Vol.4, Issue 2 - Spring Year 2014]
  • Rabi.Ali Stylistic Analysis of a Poetic Text: A Case from Persian [ Vol.1, Issue 1 - Winter Year 2010]
  • Raeisi.Soraya یادگیری خودهدایتی و خودمختار درارتباط با استفاده از فعالیت های مبتنی بر فناوری در آموزش از راه دور [ Vol.13, Issue 4 - Autumn Year 2023]
  • Rafizade Tafti.Mohammad Reza تأثیر بازخورد اصلاحی کتبی از طریق ارزیابی پویا بر نوشتار زبان آموزان ایرانی: سطوح خرد و کلان [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]
  • Rahimi Yeganeh.Morteza Effect of Instruction of Formulaic Language on Writing Ability of Intermediate EFL Learners [ Vol.14, Issue 3 - Summer Year 2024]
  • Rahimi.Fariba Impact of Competency-based Approach on Writing Skill and Motivation of Pre-service EFL Teachers [ Vol.14, Issue 3 - Summer Year 2024]
  • Rahimi.Fariba تأثیر افزایش آگاهی از طریق ورود سیل آسا در مقابل افزایش واژگان بر روان خوانی زبان آموزان سطح متوسط ایرانی [ Vol.12, Issue 4 - Autumn Year 2022]
  • Rahimi.Fariba تأثیر بازخورد اصلاحی کتبی از طریق ارزیابی پویا بر نوشتار زبان آموزان ایرانی: سطوح خرد و کلان [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]
  • Rahimi.Fariba تأثیرانواع بازخورد بر اضطراب عملکرد گفتاری شرکت کنندگان ایرانی آیلتس [ Vol.12, Issue 2 - Spring Year 2022]
  • Rahimi.Forough بررسی راهبردهای ترجمه  نام آواها و صدا واژگان در کتاب های مصور انگلیسی به فارسی [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]
  • Rahimi.Saeed خودانگیزشی در ایران: بررسی تفاوتهای جنسیتی و محل سکونت در رویکرد جدیدآموزش زبان [ Vol.12, Issue 2 - Spring Year 2022]
  • Rahiminezhad.Vida Persian Translations of Alice’s Adventures in Wonderland: Venuti’s Domestication/Foreignization Dichotomy in Focus [ Vol.14, Issue 3 - Summer Year 2024]
  • Rahiminezhad.Vida Dialectic of Gender and Desire in Shaping the Female Identity in Pope Joan and Oranges Are Not the Only Fruit [ Vol.14, Issue 1 - Winter Year 2024]
  • Rahimipour.Saeed Life and Identity in Gholam Hossein Saedi and Ernest Hemingway' Oeuvre [ Vol.14, Issue 4 - Autumn Year 2024]
  • Rahimiy.Ramin Effect of Recall Protocol on Iranian Undergraduate University Students' General English Achievements: Examining the Role of Gender [ Vol.14, Issue 4 - Autumn Year 2024]
  • Rahimzadeh.Farzaneh Development and Validation of an Integrated Knowledge Questionnaire: A Quantitative Investigation [ Vol.14, Issue 3 - Summer Year 2024]
  • Rahmani.Fatemeh Reconstruction vs. Interaction-based Output Practice: (in relation to EFL learner’s speaking skill and learning styles) [ Vol.4, Issue 2 - Spring Year 2014]
  • Rahmanpanah.Hossein Engagement and Motivation in EFL Classroom: Humanizing the Coursebook or Autonomy-supportive Teaching Climate? [ Vol.7, Issue 1 - Winter Year 2017]
  • Rahmanpanah.Hossein توسعه مواد آموزشی زبان برای توسعه حرفه ای معلمان [ Vol.10, Issue 1 - Winter Year 2020]
  • Rahmanpanah.Hossein Investigating a Systematic Approach to the Promotion of EFL Learners’ Autonomy [ Vol.5, Issue 1 - Winter Year 2015]
  • Rahmanpanah.Hossein تحلیل کتاب درسی زبان انگلیسی متوسطه دوم برای دانش آموزان ایرانی بر اساس طبق بندی بلوم [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]
  • Rahmanpanah.Hossein موردی از آموزش بازتابش گروهی: توسعه باور و عملکرد معلمان زبان انگلیسی ضمن خدمت ایرانی [ Vol.12, Issue 4 - Autumn Year 2022]
  • Rahmanpanah.Hossein کاربرد تست های قضاوت گرامری در اندازه گیری دانش آشکار در مقابل دانش ضمنی در کلاس درس زبان انگلیسی [ Vol.13, Issue 1 - Winter Year 2023]
  • Rajabi.Payman دستیابی به مهارت سلاست و روانی نوشتاری یادگیرندگان ربان انگلیسی از روش استراتژی نقشه مفهومی بر مبنای کامپیوتر به همراه ترجمه نسبی فارسی کلمات [ Vol.11, Issue 1 - Winter Year 2021]
  • Rajabi.Peyman ابهام زدایی از نقش تکلیف زوجی و توانایی گفتاری آزمون گیرنده در ارزیابی گفتمان همساخته در ارزیابی شفاهی زوجی [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]
  • Rajabi.Peyman Evaluation of English Textbooks Taught in Iranian Secondary High Schools from the Processability Theory Perspective [ Vol.14, Issue 4 - Autumn Year 2024]
  • Rajabi.Peyman Emotional Feelings of Iranian Novice and Experienced EFL Teachers Toward Colleagues, Educational Staff, Professional Networks and Student's Progress [ Vol.14, Issue 2 - Spring Year 2024]
  • Rajabi.Yusef An Activity Theoretical Investigation into the Dominant Composition and Translation Activities of EFL learners across Persian and English [ Vol.8, Issue 2 - Spring Year 2018]
  • Rakhshan.Amir Intervention Analysis in Teaching Reading Comprehension through Dynamic Assessment: Heron’s Perspective [ Vol.5, Issue 2 - Spring Year 2015]
  • Ranjbar Mohammadi.Roya تاثیر آموزش استفاده ازمهارت های تولیدی و منفعل در حالتهای مشارکتی و غیر مشارکتی بر یادگیری اصطلاحات توسط زبان آموزان ایرانی [ Vol.13, Issue 4 - Autumn Year 2023]
  • Ranjbar Mohammadi.Roya ارزیابی کیفیت ترجمه استعاره ها در رباعیات عمر خیام با استفاده از مدل هاوس: مطالعه ای در مورد ترجمه آشکار و پنهان [ Vol.12, Issue 2 - Spring Year 2022]
  • Ranjbar.Mahsa بررسی خطاهای نهان و آشکار در ترجمه ماشینی متون دانشگاهی بر اساس مدل ارزشیابی کیفیت ترجمه هوس 2015 [ Vol.11, Issue 3 - Summer Year 2021]
  • Ranjbar.Mahsa تغییر تحول آفرین از طریق ترازبانگی: آموزش زبان انگلیسی و محتوای دروس [ Vol.13, Issue 3 - Summer Year 2023]
  • Rashidi.Naser تجزیه و تحلیل انسجام معنایی جمله واره های زبان انگلیسی در درک و تولید دانشجویان ایرانی کارشناسی ارشد [ Vol.13, Issue 1 - Winter Year 2023]
  • Rashtchi.Mojgan بررسی تاثیر آگاهی فراشناختی بر افزایش مهارت ارزیابی نگارش زبان آموزان ایرانی [ Vol.13, Issue 4 - Autumn Year 2023]
  • Rashtchi.Mojgan Use of Films in Dynamic Assessment and the Writing Ability of Iranian Deaf Children [ Vol.5, Issue 2 - Spring Year 2015]
  • Rashtchi.Mojgan Noticing through Input Enhancement:Does it Affect Learning of the Conditionals? [ Vol.1, Issue 1 - Winter Year 2010]
  • Rashtchi.Mojgan Exploring the Role of Strategic Knowledge and Strategic Regulation in Iranian EFL Learners' Listening Performance: A Structural Equation Modeling Approach [ Vol.9, Issue 3 - Summer Year 2019]
  • Rashtchi.Mojgan The Impact of Mediational Artifact Types on EFL Learners’ Writing Complexity: Collaboration vs. Asynchronous Artifacts [ Vol.7, Issue 4 - Autumn Year 2017]
  • Rashvand Semiyari.Shokouh تأثیر پنج ویژگی بزرگ شخصیتی و سطوح تحصیلات والدین بر نمرات پیشرفت زبان آموزان EFL [ Vol.10, Issue 1 - Winter Year 2020]
  • Rasoulian.فرعان Validating a Motivation Theory Model among Iranian Kurdish and Azerbaijani EFL Learners Using Structural Equation Modeling Approach [ Vol.14, Issue 1 - Winter Year 2024]
  • Rasoulian.فرعان طالعه ای بر مبنای ایجاد مدلهایی برای عوامل انگیزشی وغیر انگیزشی جهت یادگیری انگلیسی درمیان فراگیران زبان انگلیسی آذری و کرد بعنوان بک زبان خارجی [ Vol.12, Issue 3 - Summer Year 2022]
  • Rassaei.Ehsan بررسی دیدگاههای زبان آموزان در مورد بازخورد اصلاحی صریح و بازخورد اصلاحی داربستی نسبت به استفاده از حروف تعریف انگلیسی در گفتار [ Vol.11, Issue 3 - Summer Year 2021]
  • Rassaei.Ehsan اثرات بازخورد داربستی و اصلاحات صریح بر استفاده صحیح زبان آموزان ایرانی از حروف تعریف معین و نامعین انگلیسی در بیان شفاهی زبان آموزان [ Vol.11, Issue 1 - Winter Year 2021]
  • Rastgar Moghaddam.Mohammadreza The Representation of Non-Linguistic Sounds in Persian and English Subtitles for the Deaf and Hard-of-Hearing: A Comparative Study [ Vol.8, Issue 1 - Winter Year 2018]
  • Razmjoo.Seyyed Ayatollah راهکارهای آموزشی برای بهبود آموزش ترجمه در دانشگاه های ایران [ Vol.10, Issue 2 - Spring Year 2020]
  • Razmjoo.Seyyed Ayatollah Toward the Development of a Model of Political and Socio-Economic Factors Impacting the Motivation of Iranian EFL learners to Learn English [ Vol.8, Issue 3 - Summer Year 2018]
  • Razmjoo.Seyyed Ayatollah توسعه مدل هویت برای زمینه زبان انگلیسی زبان ایرانی: با تمرکز بر مهارت زبان [ Vol.10, Issue 1 - Winter Year 2020]
  • Razmjoo.Seyyed Ayatollah On the Development of a Model of Political and Socio-Economic Factors Impacting Iranian EFL Learners’ Motivation to Learn English [ Vol.9, Issue 3 - Summer Year 2019]
  • Razmjoo.Seyyed Ayatollah اعتقادات معلمان زبان انگلیسی ایرانی در موسسات و دانشگاه های زبان انگلیسی ایران [ Vol.13, Issue 3 - Summer Year 2023]
  • Razmjoo.Seyyed Ayatollah استفاده از انواع اسکفولد در کلاس های خواندن: موقعیت ها ی تجربی مختلف [ Vol.12, Issue 1 - Winter Year 2022]
  • Reyhani Monfared.Zahra مرحله جهانی سازی: جایگزینی برای توسعه قابل درک در ترجمه های ادبی [ Vol.10, Issue 1 - Winter Year 2020]
  • Reynolds.Bronwyn Investigating Discourse Socialisation Progress of an English as a Second Language Learner Using Systematic Functional Linguistic Approach [ Vol.7, Issue 1 - Winter Year 2017]
  • Rezaee.Mehrdad Assessing the Quality of Persian Translation of the Book “Principles of Marketing” Based on the House’s (TQA) Model [ Vol.7, Issue 4 - Autumn Year 2017]
  • Rezaeefar.Masoud تاثیر آموزش استفاده ازمهارت های تولیدی و منفعل در حالتهای مشارکتی و غیر مشارکتی بر یادگیری اصطلاحات توسط زبان آموزان ایرانی [ Vol.13, Issue 4 - Autumn Year 2023]
  • Rezaei.Vali ابزارنحوی ساخت اطلاع در سه گونه گفتمانی زبان فارسی: سیاسی، علمی و محاوره ای [ Vol.12, Issue 3 - Summer Year 2022]
  • Rezaeian Delouei.Mohammad Reza ارزیابی کیفیت عملکرد گوگل ترنسلیت در ترجمۀ متون روزنامه‌ای انگلیسی و فارسی بر پایۀ مدل MQM-DQF [ Vol.12, Issue 4 - Autumn Year 2022]
  • Rezai.Mohammad Javad ارائه بازخورد مبتنی بر رایانه از طریق Grammarly® در کلاس‌های رایتینگ [ Vol.12, Issue 2 - Spring Year 2022]
  • Rezai.Mohammad Javad Enhancement of Iranian EFL University Students’ Reading Comprehension through Explicit and Implicit Strategy Instruction [ Vol.14, Issue 4 - Autumn Year 2024]
  • Rezai.Mohammad Javad Computer-based Feedback through Grammarly: Impact on Iranian Intermediate EFL Learners’ Writing Skills and Attitudes [ Vol.14, Issue 3 - Summer Year 2024]
  • Rezaie Golandoz.Ghafour نشانگرهای فراگفتمانی در یک پیکره زبانی زبان آموزان: مورد زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی [ Vol.10, Issue 3 - Summer Year 2020]
  • Rezaie Golandoz.Ghafour The Comparative Effects of Self-assessment and Peer Feedback on Improving Translation Quality [ Vol.7, Issue 4 - Autumn Year 2017]
  • Rezaie.Ghafour The Effects of Collaborative and Individual Output Tasks on Learning English Collocations [ Vol.4, Issue 2 - Spring Year 2014]
  • Rezaie.Ghafour Cognitive Style, Awareness, and Learners’ Intake and Production of Grammatical Structures [ Vol.3, Issue 2 - Spring Year 2013]
  • Rezvani.Ehsan Effects of Non-integrated vs. Integrated Tasks on EFL Learners’ Writing Development: Content and Organization in Focus [ Vol.13, Issue 3 - Summer Year 2023]
  • Rezvani.Reza بررسی اثرات شیوه ی پسامتد بر هیجانات تحصیلی ، خودکارامدی تحصیلی، پیشرفت تحصیلی وعزت نفس فراگیران دوره دوم متوسطه پایه دوازدهم شهر زاهدان از منظر تئوری پویا [ Vol.11, Issue 3 - Summer Year 2021]
  • Rezvani.Reza نوشتن گروهی با استفاده از سایتهای ویکی در کلاسهای زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی : با تاکید بر دقت نوشتن [ Vol.11, Issue 1 - Winter Year 2021]
  • Rezvani.Reza Transitional Problems in Iranian EFL Learners' Writing Process: A Think-Aloud Protocol Study [ Vol.14, Issue 3 - Summer Year 2024]
  • Riasati.Mohammad Javad مطالعه تطبیقی آزمون نوشتاری آکادمیک آیلتس در حالت کاغذی در مقابل حالت کامپیوتر در میان داوطلبان ایرانی آیلتس در دانشگاه تهران [ Vol.11, Issue 4 - Autumn Year 2021]
  • Riasati.Mohammad Javad بررسی امتحان کاغذی آیلتس در مقابل حالت رایانه ای آن: شواهدی از آزمون نوشتاری دانشگاهی [ Vol.11, Issue 2 - Spring Year 2021]
  • Riasati.Mohammad Javad Effect of EFL Teachers’ Experience and Empowerment on Their EFL Students’ Achievement [ Vol.14, Issue 1 - Winter Year 2024]
  • Riasati.Mohammad Javad تأثیر تجربه و اثربخشی معلمان زبان انگلیسی بر پیشرفت دانش‌آموزان زبان انگلیسی [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]
  • Rostami Abu Saidi.Ali Asghar Effectiveness of Web-based Tools in Learning Idiomatic Expressions: A CALL Study [ Vol.14, Issue 2 - Spring Year 2024]
  • Rostami Abu Saidi.Ali Asghar استراتژی های آموزش ترکیبی در راستای خودتنظیمی دانش آموزان در مهارت نوشتاری [ Vol.12, Issue 2 - Spring Year 2022]
  • Rostami Abu Saidi.Ali Asghar Personality Traits and Multiple Intelligences as Predictors of Reading Proficiency among Iranian EFL learners [ Vol.9, Issue 3 - Summer Year 2019]
  • Rostami Abu Saidi.Ali Asghar برداشت زبان آموزان انگلیسی در مورد آموزش مهارت های درک مطلب: نمایی از روش تدریس زبان مبتنی بر وظیفه [ Vol.10, Issue 2 - Spring Year 2020]
  • Rouhi.Afsar EFL Textbooks, L2 Contacts, and Teacher Self-Efficacy: Impact on Learners’ Development of Oral Complexity, Accuracy, and Fluency [ Vol.9, Issue 2 - Spring Year 2019]