Faghih.Esmail
On the Plausibility of Accommodating Manipulative Transliteration Norms in Medical ESP Course Books: A Needs Analysis Study
[
Vol.9,
Issue
2
- SpringYear
2019]
Faghih.Esmail
Contrastive Analysis of Metadiscourse Markers Used by Non-native (Iranians) vs. Native (Americans) Speakers in Developing ELT Materials
[
Vol.4,
Issue
1
- WinterYear
2014]
Fakhraee.Laleh
The Effect of Task Sequencing on the Writing Fluency of English as Foreign Language Learners
[
Vol.6,
Issue
2
- SpringYear
2016]
Fakhreshafaie.Nahid
Translation and Ideology: The Case of the English Translation of Parinoush Saniee’s The Book of Fate
[
Vol.14,
Issue
1
- WinterYear
2024]
Famil Khalili.Gholamhasan
Retrospective and Introspective Think-Aloud Protocols in Translation Quality Assessment: A Qual-Quan Mixed Methods Research
[
Vol.9,
Issue
4
- AutumnYear
2019]
Farahani.Ali Akbar
The Role of Metaphorical Language in the Critical Discourse Analysis of Western Political Texts
[
Vol.9,
Issue
1
- WinterYear
2019]
Farahzad.Farzaneh
Promoting Translation Sub-Competences and Identifying the Ranking of Influence among Them
[
Vol.9,
Issue
2
- SpringYear
2019]
Farahzad.Farzaneh
After Translation: Preserving/Disrupting the Concept of Polyphony with Special Focus on Hermeneutics
[
Vol.9,
Issue
4
- AutumnYear
2019]
Farhadian.Nikoo
Effects of Non-integrated vs. Integrated Tasks on EFL Learners’ Writing Development: Content and Organization in Focus
[
Vol.13,
Issue
3
- SummerYear
2023]
Farnia.Maryam
تناقضات در اضطراب نوشتاری: مطالعه موردی کیفی یادگیری گسترده در زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی
[
Vol.10,
Issue
2
- SpringYear
2020]
Farnia.Maryam
Contradictions in Writing Anxiety: A Qualitative Case Study of Expansive Learning among Iranian EFL Learners
[
Vol.9,
Issue
1
- WinterYear
2019]
Farnia.Maryam
درک ویژگیهای کلی منظور شناسی کنش گفتاری کنایه در محیط برخط درمیان فراگیران ایرانی زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم/خارجی و انگلیسی زبانان بومی
[
Vol.13,
Issue
4
- AutumnYear
2023]
Farokhi.Fatemeh
Models of EFL Learners’ Vocabulary Development: Spreading Activation vs. Hierarchical Network Model
[
Vol.9,
Issue
1
- WinterYear
2019]
Farrahi.Sahar
Investigating the Effects of Online and Traditional Modes of Corrective Feedback on the Iranian EFL Learners' Writing Quality
[
Vol.12,
Issue
4
- AutumnYear
2022]
Farrahi.Sahar
تاثیر بازخورد بحث کلاسی بر عملکرد نوشتاری زبان آموزان برونگرا و درونگرا
[
Vol.13,
Issue
2
- SpringYear
2023]
farsi.shohreh
Addressing the Dilemma in ESP Teaching: The English Language Teacher or the Subject-matter Specialist?
[
Vol.4,
Issue
1
- WinterYear
2014]
farsi.shohreh
تاثیر تدریس زبان انگلیسی به شیوه معکوس بر درک مطلب زبان آموزان: با تمرکز بر سطح مهارت فراگیران در زبان انگلیسی
[
Vol.10,
Issue
4
- AutumnYear
2020]
faryabi.faryabi
Development and Validation of an Instrument to Evaluate English Language Teachers' Lesson Planning Self-concept
[
Vol.6,
Issue
1
- WinterYear
2016]
fatahzade.Saeideh
تأثیر افزایش آگاهی از طریق ورود سیل آسا در مقابل افزایش واژگان بر روان خوانی زبان آموزان سطح متوسط ایرانی
[
Vol.12,
Issue
4
- AutumnYear
2022]
Fatehi Ghahfarokhi.Faezeh
بازنگری نقش بازاندیشی در تربیت معلم زبان انگلیسی: ارائه مدل سه وجهی بازاندیشی
[
Vol.11,
Issue
1
- WinterYear
2021]
Fatehi Rad.Neda
تحلیل برداشت مترجمان ایرانی از تحقیقات با تمرکز به سطح تحصیلات
[
Vol.13,
Issue
2
- SpringYear
2023]
Fatehi Rad.Neda
ترجمه اصطلاحات فلسفی: راهبردهای مورد استفاده مترجمان مرد و زن
[
Vol.13,
Issue
4
- AutumnYear
2023]
Fatehi Rad.Neda
تکنولوژی در یادگیری زبان انگلیسی: استفاده از رویکردی متمرکز (یادگیری زبان مبتنی بر وب) بر تقویت مهارتهای یادگیری و خودکارآمدی زبان آموزان ایرانی
[
Vol.12,
Issue
4
- AutumnYear
2022]
Fatehi Rad.Neda
Reciprocal-Scaffolding Effects on EFL Learners' Oral Skills and Their Self-Efficacy
[
Vol.14,
Issue
3
- SummerYear
2024]
Fatehi Rad.Neda
بررسی استفاده از فرهنگ لغت دوزبانه در ترجمه لغات با تعدد معنی از دیدگاه مترجمان ایرانی
[
Vol.10,
Issue
4
- AutumnYear
2020]
Fatehi Rad.Neda
خودانگیزشی در ایران: بررسی تفاوتهای جنسیتی و محل سکونت در رویکرد جدیدآموزش زبان
[
Vol.12,
Issue
2
- SpringYear
2022]
Fatehi Rad.Neda
بررسی گرایشات منفی برمن در ترجمه فارسی "دختری با گوشواره مروارید" اثر تریسی شوالیه
[
Vol.11,
Issue
4
- AutumnYear
2021]
Fatehi Rad.Neda
ترجمه و بومی سازی: بررسی بومی سازی بازی های کامپیوتری در نسخه های ترجمه فارسی
[
Vol.11,
Issue
2
- SpringYear
2021]
Fatehi Rad.Neda
تحلیل برداشت مترجمان ایرانی از تحقیقات با تمرکز به سطح تحصیلات
[
Vol.11,
Issue
5
- AutumnYear
2021]
Fatemi.Mohammad Ali
ارزیابی پویا و توسعه حرفه ای مستمر: مقیاسی متفاوت برای اندازه گیری CPD معلمان زبان انگلیسی
[
Vol.13,
Issue
3
- SummerYear
2023]
Fathi Bonabi.Vida
A Cross-cultural Study on the Discussion Sections of PhD Dissertations with a Focus on Academic Collocations
[
Vol.14,
Issue
2
- SpringYear
2024]
Fathi.Sajjad
موردی از آموزش بازتابش گروهی: توسعه باور و عملکرد معلمان زبان انگلیسی ضمن خدمت ایرانی
[
Vol.12,
Issue
4
- AutumnYear
2022]
Firooziyan Pour Esfahani.Aida
Translation of Anthroponyms in Children’s Cartoons: A Comparative Analysis of English Dialogues and Persian Subtitles
[
Vol.7,
Issue
4
- AutumnYear
2017]
Firooziyan Pour Esfahani.Aida
The Representation of Non-Linguistic Sounds in Persian and English Subtitles for the Deaf and Hard-of-Hearing: A Comparative Study
[
Vol.8,
Issue
1
- WinterYear
2018]
Firouzi.Jafar
بررسی کاربرد تةوری رومن یاکبسون در ترجمه انگلیسی اشعار هشت کتاب سهراب سپهری توسط بهیه افنان شهید
[
Vol.13,
Issue
4
- AutumnYear
2023]
Firouzi.Jafar
The Comparative Effect of Task Type and Learning Conditions on the Achievement of Specific Target Forms
[
Vol.8,
Issue
1
- WinterYear
2018]
Firouzi.Rasoul
Strategies Available for Translating Persian Epic Poetry: A Case of Shahnameh
[
Vol.8,
Issue
2
- SpringYear
2018]
Fotouhinia.Farzaneh
Iranian Advanced EFL Learners’ Awareness and the Use of Marked Word Order: Discourse-pragmatically Motivated Variations
[
Vol.3,
Issue
1
- WinterYear
2013]