F

  • Faghih.Esmail On the Plausibility of Accommodating Manipulative Transliteration Norms in Medical ESP Course Books: A Needs Analysis Study [ Vol.9, Issue 2 - Spring Year 2019]
  • Faghih.Esmail Contrastive Analysis of Metadiscourse Markers Used by Non-native (Iranians) vs. Native (Americans) Speakers in Developing ELT Materials [ Vol.4, Issue 1 - Winter Year 2014]
  • Fakhraee.Laleh The Effect of Task Sequencing on the Writing Fluency of English as Foreign Language Learners [ Vol.6, Issue 2 - Spring Year 2016]
  • Fakhreshafaie.Nahid Translation and Ideology: The Case of the English Translation of Parinoush Saniee’s The Book of Fate [ Vol.14, Issue 1 - Winter Year 2024]
  • Famil Khalili.Gholamhasan Retrospective and Introspective Think-Aloud Protocols in Translation Quality Assessment: A Qual-Quan Mixed Methods Research [ Vol.9, Issue 4 - Autumn Year 2019]
  • Farahani.Ali Akbar The Role of Metaphorical Language in the Critical Discourse Analysis of Western Political Texts [ Vol.9, Issue 1 - Winter Year 2019]
  • Farahzad.Farzaneh Promoting Translation Sub-Competences and Identifying the Ranking of Influence among Them [ Vol.9, Issue 2 - Spring Year 2019]
  • Farahzad.Farzaneh After Translation: Preserving/Disrupting the Concept of Polyphony with Special Focus on Hermeneutics [ Vol.9, Issue 4 - Autumn Year 2019]
  • Farhadian.Nikoo Effects of Non-integrated vs. Integrated Tasks on EFL Learners’ Writing Development: Content and Organization in Focus [ Vol.13, Issue 3 - Summer Year 2023]
  • Farnia.Maryam تناقضات در اضطراب نوشتاری: مطالعه موردی کیفی یادگیری گسترده در زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی [ Vol.10, Issue 2 - Spring Year 2020]
  • Farnia.Maryam Contradictions in Writing Anxiety: A Qualitative Case Study of Expansive Learning among Iranian EFL Learners [ Vol.9, Issue 1 - Winter Year 2019]
  • Farnia.Maryam درک ویژگیهای کلی منظور شناسی کنش گفتاری کنایه در محیط برخط درمیان فراگیران ایرانی زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم/خارجی و انگلیسی زبانان بومی [ Vol.13, Issue 4 - Autumn Year 2023]
  • Farokhi.Fatemeh Models of EFL Learners’ Vocabulary Development: Spreading Activation vs. Hierarchical Network Model [ Vol.9, Issue 1 - Winter Year 2019]
  • Farrahi.Sahar Investigating the Effects of Online and Traditional Modes of Corrective Feedback on the Iranian EFL Learners' Writing Quality [ Vol.12, Issue 4 - Autumn Year 2022]
  • Farrahi.Sahar تاثیر بازخورد بحث کلاسی بر عملکرد نوشتاری زبان آموزان برونگرا و درونگرا [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]
  • farsi.shohreh Addressing the Dilemma in ESP Teaching: The English Language Teacher or the Subject-matter Specialist? [ Vol.4, Issue 1 - Winter Year 2014]
  • farsi.shohreh تاثیر تدریس زبان انگلیسی به شیوه معکوس بر درک مطلب زبان آموزان: با تمرکز بر سطح مهارت فراگیران در زبان انگلیسی [ Vol.10, Issue 4 - Autumn Year 2020]
  • faryabi.faryabi Development and Validation of an Instrument to Evaluate English Language Teachers' Lesson Planning Self-concept [ Vol.6, Issue 1 - Winter Year 2016]
  • fatahzade.Saeideh تأثیر افزایش آگاهی از طریق ورود سیل آسا در مقابل افزایش واژگان بر روان خوانی زبان آموزان سطح متوسط ایرانی [ Vol.12, Issue 4 - Autumn Year 2022]
  • Fatehi Ghahfarokhi.Faezeh بازنگری نقش بازاندیشی در تربیت معلم زبان انگلیسی: ارائه مدل سه وجهی بازاندیشی [ Vol.11, Issue 1 - Winter Year 2021]
  • Fatehi Rad.Neda تحلیل برداشت مترجمان ایرانی از تحقیقات با تمرکز به سطح تحصیلات [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]
  • Fatehi Rad.Neda ترجمه اصطلاحات فلسفی: راهبردهای مورد استفاده مترجمان مرد و زن [ Vol.13, Issue 4 - Autumn Year 2023]
  • Fatehi Rad.Neda تکنولوژی در یادگیری زبان انگلیسی: استفاده از رویکردی متمرکز (یادگیری زبان مبتنی بر وب) بر تقویت مهارتهای یادگیری و خودکارآمدی زبان آموزان ایرانی [ Vol.12, Issue 4 - Autumn Year 2022]
  • Fatehi Rad.Neda Reciprocal-Scaffolding Effects on EFL Learners' Oral Skills and Their Self-Efficacy [ Vol.14, Issue 3 - Summer Year 2024]
  • Fatehi Rad.Neda بررسی استفاده از فرهنگ لغت دوزبانه در ترجمه لغات با تعدد معنی از دیدگاه مترجمان ایرانی [ Vol.10, Issue 4 - Autumn Year 2020]
  • Fatehi Rad.Neda خودانگیزشی در ایران: بررسی تفاوتهای جنسیتی و محل سکونت در رویکرد جدیدآموزش زبان [ Vol.12, Issue 2 - Spring Year 2022]
  • Fatehi Rad.Neda بررسی گرایشات منفی برمن در ترجمه فارسی "دختری با گوشواره مروارید" اثر تریسی شوالیه [ Vol.11, Issue 4 - Autumn Year 2021]
  • Fatehi Rad.Neda ترجمه و بومی سازی: بررسی بومی سازی بازی های کامپیوتری در نسخه های ترجمه فارسی [ Vol.11, Issue 2 - Spring Year 2021]
  • Fatehi Rad.Neda تحلیل برداشت مترجمان ایرانی از تحقیقات با تمرکز به سطح تحصیلات [ Vol.11, Issue 5 - Autumn Year 2021]
  • Fatemi.Mohammad Ali ارزیابی پویا و توسعه حرفه ای مستمر: مقیاسی متفاوت برای اندازه گیری CPD معلمان زبان انگلیسی [ Vol.13, Issue 3 - Summer Year 2023]
  • Fathi Bonabi.Vida A Cross-cultural Study on the Discussion Sections of PhD Dissertations with a Focus on Academic Collocations [ Vol.14, Issue 2 - Spring Year 2024]
  • Fathi.Sajjad موردی از آموزش بازتابش گروهی: توسعه باور و عملکرد معلمان زبان انگلیسی ضمن خدمت ایرانی [ Vol.12, Issue 4 - Autumn Year 2022]
  • Firooziyan Pour Esfahani.Aida Translation of Anthroponyms in Children’s Cartoons: A Comparative Analysis of English Dialogues and Persian Subtitles [ Vol.7, Issue 4 - Autumn Year 2017]
  • Firooziyan Pour Esfahani.Aida The Representation of Non-Linguistic Sounds in Persian and English Subtitles for the Deaf and Hard-of-Hearing: A Comparative Study [ Vol.8, Issue 1 - Winter Year 2018]
  • Firouzi.Jafar بررسی کاربرد تةوری رومن یاکبسون در ترجمه انگلیسی اشعار هشت کتاب سهراب سپهری توسط بهیه افنان شهید [ Vol.13, Issue 4 - Autumn Year 2023]
  • Firouzi.Jafar The Comparative Effect of Task Type and Learning Conditions on the Achievement of Specific Target Forms [ Vol.8, Issue 1 - Winter Year 2018]
  • Firouzi.Rasoul Strategies Available for Translating Persian Epic Poetry: A Case of Shahnameh [ Vol.8, Issue 2 - Spring Year 2018]
  • Fotouhinia.Farzaneh Iranian Advanced EFL Learners’ Awareness and the Use of Marked Word Order: Discourse-pragmatically Motivated Variations [ Vol.3, Issue 1 - Winter Year 2013]