B

  • Badiozaman.Fatemeh Analysis of Sound Effect Classification in English Comics and their Persian Translations [ Vol.14, Issue 3 - Summer Year 2024]
  • Bagheri Masoudzade.Azar برداشت زبان آموزان انگلیسی در مورد آموزش مهارت های درک مطلب: نمایی از روش تدریس زبان مبتنی بر وظیفه [ Vol.10, Issue 2 - Spring Year 2020]
  • Bagheri Masoudzade.Azar بررسی گرایشات منفی برمن در ترجمه فارسی "دختری با گوشواره مروارید" اثر تریسی شوالیه [ Vol.11, Issue 4 - Autumn Year 2021]
  • Bagheri Masoudzade.Azar ترجمه و بومی سازی: بررسی بومی سازی بازی های کامپیوتری در نسخه های ترجمه فارسی [ Vol.11, Issue 2 - Spring Year 2021]
  • Bagheri.Bahram The Effect of Textual Enhancement Types on EFL Learners’ Grammatical Awareness of Simple and Complex Structures [ Vol.7, Issue 3 - Summer Year 2017]
  • Bagheri.Bahram The Effect of Computer Anxiety and Computer Self-Efficacy on Iranian EFL Learners’ Performance in the Speaking Section of the TOEFL iBT [ Vol.6, Issue 2 - Spring Year 2016]
  • Bagheri.Bahram No Negotiation, Limited Negotiation, and Extended Negotiation in Proactive Focus on Form in Vocabulary Acquisition [ Vol.3, Issue 1 - Winter Year 2013]
  • bagheri.mohammad sadegh تحقیقی درباره سکوت سازمانی مدرسان زبان انگلیسی، ناامنی شغلی، رضایت شغلی و فرسودگی شغلی [ Vol.10, Issue 1 - Winter Year 2020]
  • bagheri.mohammad sadegh Effect of EFL Teachers’ Experience and Empowerment on Their EFL Students’ Achievement [ Vol.14, Issue 1 - Winter Year 2024]
  • bagheri.mohammad sadegh تأثیر تجربه و اثربخشی معلمان زبان انگلیسی بر پیشرفت دانش‌آموزان زبان انگلیسی [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]
  • bagheri.mohammad sadegh دیدگاه معلمین ایرانی آِیلتس و تافل آی بی تی درباره ساختار بخش های ادراکی و تولیدی این دو آزمون از منظر اصول ارزیابی پویا و ایستا [ Vol.10, Issue 4 - Autumn Year 2020]
  • Bagheridoust.Esmaeil Culture Disintegration and Syllabus Mutilation to affect Iranian EFL learners' Attitude and Listening Comprehension Skill [ Vol.1, Issue 2 - Spring Year 2010]
  • Bagherkazemi.Marzieh Impact of Collaborative Output-Based Instruction on EFL Learners’ Awareness of the Speech Act of Apology [ Vol.8, Issue 4 - Autumn Year 2018]
  • Bagherkazemi.Marzieh Short-term and Long-term Impact of Video-driven Metapragmatic Awareness Raising on Speech Act Production: A Case of Iranian Interme-diate EFL Learners [ Vol.4, Issue 2 - Spring Year 2014]
  • Bagherkazemi.Marzieh Universal Grammar and Chaos/Complexity Theory: Where Do They Meet And Where Do They Cross? [ Vol.5, Issue 1 - Winter Year 2015]
  • Bagherpour.Nasibe The Impact of Mediational Artifact Types on EFL Learners’ Writing Complexity: Collaboration vs. Asynchronous Artifacts [ Vol.7, Issue 4 - Autumn Year 2017]
  • Baharlouie.Roya تاثیر فعالیتهای مبتنی بر هوش چندگانه بر پیشرفت مهارتهای گفتاری دانشجویان پسر و دختر زبان انگلیسی [ Vol.11, Issue 4 - Autumn Year 2021]
  • Baharlouie.Roya تأثیر استفاده از تکالیف تعاملی بر خود نظارتی، خود تنظیمی و تمایل به برقراری ارتباط با استفاده از ابزارهای ICT دانشجویان ایرانی زبان انگلیسی [ Vol.13, Issue 3 - Summer Year 2023]
  • Bahrami.Zahra The Intersemiotic Study of Translation from Page to Stage: The Farsi Translation of Macbeth for Stage Adaptation from the Perspective of Peirceʼs Model [ Vol.9, Issue 2 - Spring Year 2019]
  • bahremand.alireza تحلیل ژانر چکیده انگلیسی و ترجمه فارسی آنها [ Vol.11, Issue 5 - Autumn Year 2021]
  • bahremand.alireza تحلیل ژانر چکیده انگلیسی و ترجمه فارسی آنها [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]
  • bahremand.alireza ترجمه اصطلاحات فلسفی: راهبردهای مورد استفاده مترجمان مرد و زن [ Vol.13, Issue 4 - Autumn Year 2023]
  • Bahremand.Alireza تحلیل ژانر چکیده انگلیسی و ترجمه فارسی آنها [ Vol.11, Issue 5 - Autumn Year 2021]
  • Bahremand.Alireza راهبردهای ترجمه در ترجمه انگلیسی به فارسی ادبیات کودک بر اساس الگوی کلینگبرگ [ Vol.10, Issue 3 - Summer Year 2020]
  • Bakhshi.Mohammad A Comparative Study of the Effect of Reading-to-write, Writing-only Tasks on Iranian EFL Learners’ Discourse Features [ Vol.14, Issue 4 - Autumn Year 2024]
  • baradaran.abdollah The Comparative Effect of Consciousness Raising Tasks on the Reading Comprehension of the High and Low Risk-Taking English as Foreign Language Learners [ Vol.8, Issue 2 - Spring Year 2018]
  • baradaran.abdollah تدوین برنامه درسی ESP از طریق تحلیل نیازهای دانشجویان نیروی انتظامی مرزبانی دانشگاه انتظامی امین: تحلیل وضعیت هدف [ Vol.10, Issue 2 - Spring Year 2020]
  • baradaran.abdollah روان پویایی پیشرفت مهارت های نوشتاری زبان آموزان: آیا روشهای ارزیابی پویا اهمیت دارد؟ [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]
  • Baradaran.Abdollah The Study of Ideological Manipulation in Persian Translations of Noam Chomsky’s Media Control Based on Farahzad’s Translation Criticism Model [ Vol.5, Issue 1 - Winter Year 2015]
  • Baradaran.Abdollah The Comparative Effects of Using Electronic Short Story Books and Tradi-tional Printed Texts on EFL Learners’ Reading Comprehension [ Vol.3, Issue 2 - Spring Year 2013]
  • Baradaran.Abdollah Adopting Mediated Learning Experience through Mediational Behaviors to Improve EFL Learners’ Grammar and Metacognitive Strategy Use [ Vol.14, Issue 4 - Autumn Year 2024]
  • Baradaran.Abdollah The Effect of Task Repetition on Pragmatic Awareness of Iranian EFL Learners [ Vol.1, Issue 2 - Spring Year 2010]
  • Barani.Ghasem Types of Decision-Making and Teacher Effectiveness among Iranian EFL Teacher [ Vol.14, Issue 2 - Spring Year 2024]
  • Barani.Ghasem درک معلمان زبان انگلیسی از استفاده از تقلید سبک در کلاس های زبان انگلیسی: مزایا و چالش ها [ Vol.13, Issue 3 - Summer Year 2023]
  • Barani.Ghasem بررسی رابطه ی متقابل نوازش، سختگیری و موفقیت معلم زبان انگلیسی زبان ایرانی از دیدگاه معلمان زبان انگلیسی: یک مطالعه ترکیبی [ Vol.13, Issue 4 - Autumn Year 2023]
  • Barati.Hossein TOEFL iBT Integrated and Independent Writing Tasks: Iranian Test Takers' Performance in Focus [ Vol.14, Issue 2 - Spring Year 2024]
  • Barekat.Mojgan Effects of TPACK-Based Blended Learning on Iranian EFL Teachers’ Reflection and Critical Thinking [ Vol.14, Issue 4 - Autumn Year 2024]
  • Barjesteh.Hamed The Efficacy of Audio Input Flooding Tasks on Learning Grammar: Uptake of Present Tense [ Vol.7, Issue 3 - Summer Year 2017]
  • Barzegar Hossieni.Rezvan A Comparative Study in Relation to the Translation of the Linguistic Humor [ Vol.7, Issue 2 - Spring Year 2017]
  • Bavali.Mohammad اثرات بازخورد داربستی و اصلاحات صریح بر استفاده صحیح زبان آموزان ایرانی از حروف تعریف معین و نامعین انگلیسی در بیان شفاهی زبان آموزان [ Vol.11, Issue 1 - Winter Year 2021]
  • Bavali.Mohammad بررسی دیدگاههای زبان آموزان در مورد بازخورد اصلاحی صریح و بازخورد اصلاحی داربستی نسبت به استفاده از حروف تعریف انگلیسی در گفتار [ Vol.11, Issue 3 - Summer Year 2021]
  • Bavali.Mohammad چگونه آموزش صریح و ضمنی فرانشانگرهای گفتمانی رسمی بر مهارت های نوشتاری زبان آموزان تأثیر می گذارد ؟ [ Vol.10, Issue 3 - Summer Year 2020]
  • Bavali.Mohammad نوشتن گروهی با استفاده از سایتهای ویکی در کلاسهای زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی : با تاکید بر دقت نوشتن [ Vol.11, Issue 1 - Winter Year 2021]
  • Bayani.Zahra Types of Decision-Making and Teacher Effectiveness among Iranian EFL Teacher [ Vol.14, Issue 2 - Spring Year 2024]
  • bayat.abbas تأثیر پیچیدگی شناختی تکالیف بر عملکرد نوشتاری فردی و مشارکتی زبان آموزان [ Vol.12, Issue 4 - Autumn Year 2022]
  • Bayat.Abbas Emotional Feelings of Iranian Novice and Experienced EFL Teachers Toward Colleagues, Educational Staff, Professional Networks and Student's Progress [ Vol.14, Issue 2 - Spring Year 2024]
  • Bayat.Abbas ابهام زدایی از نقش تکلیف زوجی و توانایی گفتاری آزمون گیرنده در ارزیابی گفتمان همساخته در ارزیابی شفاهی زوجی [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]
  • Bayat.Abbas Evaluation of English Textbooks Taught in Iranian Secondary High Schools from the Processability Theory Perspective [ Vol.14, Issue 4 - Autumn Year 2024]
  • Beh Afarin.Reza Assessing Reading Comprehension Strategies under Three Learning Conditions [ Vol.1, Issue 1 - Winter Year 2010]
  • Behboudi.Sakineh طراحی یک الگوی زبان تخصصی کثرت گرا برای زبان تخصصی درایران [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]
  • Behin.Bahram Investigating the Effects of Online and Traditional Modes of Corrective Feedback on the Iranian EFL Learners' Writing Quality [ Vol.12, Issue 4 - Autumn Year 2022]
  • Behin.Bahram تاثیر بازخورد بحث کلاسی بر عملکرد نوشتاری زبان آموزان برونگرا و درونگرا [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]
  • Behin.Bahram Register in the Machine Translation and Human Translation: The Case of Steve Toltz's A Fraction of the Whole [ Vol.14, Issue 4 - Autumn Year 2024]
  • Behjat.Fatemeh چگونه آموزش صریح و ضمنی فرانشانگرهای گفتمانی رسمی بر مهارت های نوشتاری زبان آموزان تأثیر می گذارد ؟ [ Vol.10, Issue 3 - Summer Year 2020]
  • Behnam.Biook Sociocultural Theory and Reading Comprehension: Hard vs. Soft Scaffolding effect on Reading Comprehension [ Vol.14, Issue 2 - Spring Year 2024]
  • Behnam.Biook اعمال استراتژی های نیومارک در ترجمه انگلیسی اشعار پروین اعتصامی با دیدگاه فرهنگی [ Vol.13, Issue 3 - Summer Year 2023]
  • Behnam.Biook مقدمه مقاله دیالوگیسم در پژوهش نوشته نویسندگان بومی غیر بومی و انگلیسی زبان ایرانی [ Vol.10, Issue 2 - Spring Year 2020]
  • Behnam.Biook استفاده ازعناصر تعاملی توسط نویسندگان علمی تازه کار و ماهر [ Vol.11, Issue 2 - Spring Year 2021]
  • Behroozian.Raziyeh تاثیر آموزش راهبردهای فراشناختی بر دقت نوشتاری زبان آموزان ایرانی در کلاس های فعال در مقابل کلاسهای واکنش [ Vol.13, Issue 4 - Autumn Year 2023]
  • Behrouzi.Parviz تاثیر مصونیت معلمین آیلتس بر تدریس لغت به سبک شخصی سازی [ Vol.13, Issue 1 - Winter Year 2023]
  • behrozi.mohammad Transitional Problems in Iranian EFL Learners' Writing Process: A Think-Aloud Protocol Study [ Vol.14, Issue 3 - Summer Year 2024]
  • Beiranvand.Mohammad The Comparative Effects of Self-assessment and Peer Feedback on Improving Translation Quality [ Vol.7, Issue 4 - Autumn Year 2017]
  • Bijani.Houman Students’ Oral Assessment Considering Various Task Dimensions and Difficulty Factors [ Vol.9, Issue 3 - Summer Year 2019]
  • Bijani.Houman Direct and Semi-Direct Validation: Test Takers’ Perceptions, Evaluations and Anxiety towards Speaking Module of an English Proficiency Test [ Vol.7, Issue 1 - Winter Year 2017]
  • Birjandi.Parviz برسی دقت ارزیابی زبان آموزان ایرانی در ارزیابی مشارکتی خواندن و درک مطلب زبان انگیسی به عنوان زبان خارجی [ Vol.11, Issue 4 - Autumn Year 2021]
  • Birjandi.Parviz ساختار شناختی مدرسین با سابقه و تازه کار از مفهوم توجه در آموزش زبان انگلیسی [ Vol.12, Issue 1 - Winter Year 2022]
  • Birjandi.Parviz The Impact of Mediational Artifact Types on EFL Learners’ Writing Complexity: Collaboration vs. Asynchronous Artifacts [ Vol.7, Issue 4 - Autumn Year 2017]
  • Birjandi.Parviz The Impact of Implementing Critical Appraisal on EFL Teachers' Quantitative Research Literacy [ Vol.9, Issue 2 - Spring Year 2019]
  • Birjandi.Parviz Exploring the Role of Strategic Knowledge and Strategic Regulation in Iranian EFL Learners' Listening Performance: A Structural Equation Modeling Approach [ Vol.9, Issue 3 - Summer Year 2019]
  • Birjandi.Parviz ساختار شناختی مدرسین با سابقه و تازه کار از مفهوم توجه در آموزش زبان انگلیسی [ Vol.11, Issue 5 - Autumn Year 2021]
  • Birjandi.Parviz نشانگرهای فراگفتمانی در یک پیکره زبانی زبان آموزان: مورد زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی [ Vol.10, Issue 3 - Summer Year 2020]
  • Birjandi.Parviz The Effect of Teachers' Attitudes on Implementing Washback in Regular versus Preparatory Language Classes [ Vol.1, Issue 2 - Spring Year 2010]
  • Birjandi.Parviz The Development and Validation of Language Learner Beliefs Scale in the Iranian EFL Context [ Vol.4, Issue 1 - Winter Year 2014]
  • Bohlouli.Sepideh The Representation of Non-Linguistic Sounds in Persian and English Subtitles for the Deaf and Hard-of-Hearing: A Comparative Study [ Vol.8, Issue 1 - Winter Year 2018]
  • Bolghari.Mina برسی دقت ارزیابی زبان آموزان ایرانی در ارزیابی مشارکتی خواندن و درک مطلب زبان انگیسی به عنوان زبان خارجی [ Vol.11, Issue 4 - Autumn Year 2021]
  • Bolouri.Kaveh MEMRI’s Narrative of Iran in the Context of Current US-Iran Tensions [ Vol.9, Issue 4 - Autumn Year 2019]
  • Bolouri.Mazdak MEMRI’s Narrative of Iran in the Context of Current US-Iran Tensions [ Vol.9, Issue 4 - Autumn Year 2019]
  • Bonyadi.Alireza رویکردی مبتنی بر مهارت برای ارزیابی عملکرد ترجمه دانشجویان زبان انگلیسی [ Vol.10, Issue 2 - Spring Year 2020]
  • Boroushaki.Noushin Critical Thinking Ability and Vocabulary Learning Strategy Use: The Case of EFL Learners in an ESL Context [ Vol.6, Issue 1 - Winter Year 2016]
  • Borumad.Golnaz Investigating Ideological Manipulation in Subtitling Based on Farahzad’s CDA Model: A Case Study of The Salesman [ Vol.8, Issue 4 - Autumn Year 2018]
  • Borzabadi Farahani.Hoajtollah Role of Media and Globalization in Shaping new Cultures and Identities: Cultural Study of White Noise, Mao II and Falling Man through William’s and Gramsci's Theories [ Vol.14, Issue 3 - Summer Year 2024]