Badiozaman.Fatemeh
Analysis of Sound Effect Classification in English Comics and their Persian Translations
[
Vol.14,
Issue
3
- SummerYear
2024]
Bagheri Masoudzade.Azar
برداشت زبان آموزان انگلیسی در مورد آموزش مهارت های درک مطلب: نمایی از روش تدریس زبان مبتنی بر وظیفه
[
Vol.10,
Issue
2
- SpringYear
2020]
Bagheri Masoudzade.Azar
بررسی گرایشات منفی برمن در ترجمه فارسی "دختری با گوشواره مروارید" اثر تریسی شوالیه
[
Vol.11,
Issue
4
- AutumnYear
2021]
Bagheri Masoudzade.Azar
ترجمه و بومی سازی: بررسی بومی سازی بازی های کامپیوتری در نسخه های ترجمه فارسی
[
Vol.11,
Issue
2
- SpringYear
2021]
Bagheri.Bahram
The Effect of Textual Enhancement Types on EFL Learners’ Grammatical Awareness of Simple and Complex Structures
[
Vol.7,
Issue
3
- SummerYear
2017]
Bagheri.Bahram
The Effect of Computer Anxiety and Computer Self-Efficacy on Iranian EFL Learners’ Performance in the Speaking Section of the TOEFL iBT
[
Vol.6,
Issue
2
- SpringYear
2016]
Bagheri.Bahram
No Negotiation, Limited Negotiation, and Extended Negotiation in Proactive Focus on Form in Vocabulary Acquisition
[
Vol.3,
Issue
1
- WinterYear
2013]
bagheri.mohammad sadegh
تحقیقی درباره سکوت سازمانی مدرسان زبان انگلیسی، ناامنی شغلی، رضایت شغلی و فرسودگی شغلی
[
Vol.10,
Issue
1
- WinterYear
2020]
bagheri.mohammad sadegh
Effect of EFL Teachers’ Experience and Empowerment on Their EFL Students’ Achievement
[
Vol.14,
Issue
1
- WinterYear
2024]
bagheri.mohammad sadegh
تأثیر تجربه و اثربخشی معلمان زبان انگلیسی بر پیشرفت دانشآموزان زبان انگلیسی
[
Vol.13,
Issue
2
- SpringYear
2023]
bagheri.mohammad sadegh
دیدگاه معلمین ایرانی آِیلتس و تافل آی بی تی درباره ساختار بخش های ادراکی و تولیدی این دو آزمون از منظر اصول ارزیابی پویا و ایستا
[
Vol.10,
Issue
4
- AutumnYear
2020]
Bagheridoust.Esmaeil
Culture Disintegration and Syllabus Mutilation to affect Iranian EFL learners' Attitude and Listening Comprehension Skill
[
Vol.1,
Issue
2
- SpringYear
2010]
Bagherkazemi.Marzieh
Impact of Collaborative Output-Based Instruction on EFL Learners’ Awareness of the Speech Act of Apology
[
Vol.8,
Issue
4
- AutumnYear
2018]
Bagherkazemi.Marzieh
Short-term and Long-term Impact of Video-driven Metapragmatic Awareness Raising on Speech Act Production: A Case of Iranian Interme-diate EFL Learners
[
Vol.4,
Issue
2
- SpringYear
2014]
Bagherkazemi.Marzieh
Universal Grammar and Chaos/Complexity Theory: Where Do They Meet And Where Do They Cross?
[
Vol.5,
Issue
1
- WinterYear
2015]
Bagherpour.Nasibe
The Impact of Mediational Artifact Types on EFL Learners’ Writing Complexity: Collaboration vs. Asynchronous Artifacts
[
Vol.7,
Issue
4
- AutumnYear
2017]
Baharlouie.Roya
تاثیر فعالیتهای مبتنی بر هوش چندگانه بر پیشرفت مهارتهای گفتاری دانشجویان پسر و دختر زبان انگلیسی
[
Vol.11,
Issue
4
- AutumnYear
2021]
Baharlouie.Roya
تأثیر استفاده از تکالیف تعاملی بر خود نظارتی، خود تنظیمی و تمایل به برقراری ارتباط با استفاده از ابزارهای ICT دانشجویان ایرانی زبان انگلیسی
[
Vol.13,
Issue
3
- SummerYear
2023]
Bahrami.Zahra
The Intersemiotic Study of Translation from Page to Stage: The Farsi Translation of Macbeth for Stage Adaptation from the Perspective of Peirceʼs Model
[
Vol.9,
Issue
2
- SpringYear
2019]
bahremand.alireza
تحلیل ژانر چکیده انگلیسی و ترجمه فارسی آنها
[
Vol.11,
Issue
5
- AutumnYear
2021]
bahremand.alireza
تحلیل ژانر چکیده انگلیسی و ترجمه فارسی آنها
[
Vol.13,
Issue
2
- SpringYear
2023]
bahremand.alireza
ترجمه اصطلاحات فلسفی: راهبردهای مورد استفاده مترجمان مرد و زن
[
Vol.13,
Issue
4
- AutumnYear
2023]
Bahremand.Alireza
تحلیل ژانر چکیده انگلیسی و ترجمه فارسی آنها
[
Vol.11,
Issue
5
- AutumnYear
2021]
Bahremand.Alireza
راهبردهای ترجمه در ترجمه انگلیسی به فارسی ادبیات کودک بر اساس الگوی کلینگبرگ
[
Vol.10,
Issue
3
- SummerYear
2020]
Bakhshi.Mohammad
A Comparative Study of the Effect of Reading-to-write, Writing-only Tasks on Iranian EFL Learners’ Discourse Features
[
Vol.14,
Issue
4
- AutumnYear
2024]
baradaran.abdollah
The Comparative Effect of Consciousness Raising Tasks on the Reading Comprehension of the High and Low Risk-Taking English as Foreign Language Learners
[
Vol.8,
Issue
2
- SpringYear
2018]
baradaran.abdollah
تدوین برنامه درسی ESP از طریق تحلیل نیازهای دانشجویان نیروی انتظامی مرزبانی دانشگاه انتظامی امین: تحلیل وضعیت هدف
[
Vol.10,
Issue
2
- SpringYear
2020]
Baradaran.Abdollah
The Study of Ideological Manipulation in Persian Translations of Noam Chomsky’s Media Control Based on Farahzad’s Translation Criticism Model
[
Vol.5,
Issue
1
- WinterYear
2015]
Baradaran.Abdollah
The Comparative Effects of Using Electronic Short Story Books and Tradi-tional Printed Texts on EFL Learners’ Reading Comprehension
[
Vol.3,
Issue
2
- SpringYear
2013]
Baradaran.Abdollah
Adopting Mediated Learning Experience through Mediational Behaviors to Improve EFL Learners’ Grammar and Metacognitive Strategy Use
[
Vol.14,
Issue
4
- AutumnYear
2024]
Baradaran.Abdollah
The Effect of Task Repetition on Pragmatic Awareness of Iranian EFL Learners
[
Vol.1,
Issue
2
- SpringYear
2010]
Barani.Ghasem
Types of Decision-Making and Teacher Effectiveness among Iranian EFL Teacher
[
Vol.14,
Issue
2
- SpringYear
2024]
Barani.Ghasem
درک معلمان زبان انگلیسی از استفاده از تقلید سبک در کلاس های زبان انگلیسی:
مزایا و چالش ها
[
Vol.13,
Issue
3
- SummerYear
2023]
Barani.Ghasem
بررسی رابطه ی متقابل نوازش، سختگیری و موفقیت معلم زبان انگلیسی زبان ایرانی از دیدگاه معلمان زبان انگلیسی: یک مطالعه ترکیبی
[
Vol.13,
Issue
4
- AutumnYear
2023]
Barati.Hossein
TOEFL iBT Integrated and Independent Writing Tasks: Iranian Test Takers' Performance in Focus
[
Vol.14,
Issue
2
- SpringYear
2024]
Barekat.Mojgan
Effects of TPACK-Based Blended Learning on Iranian EFL Teachers’ Reflection and Critical Thinking
[
Vol.14,
Issue
4
- AutumnYear
2024]
Barjesteh.Hamed
The Efficacy of Audio Input Flooding Tasks on Learning Grammar: Uptake of Present Tense
[
Vol.7,
Issue
3
- SummerYear
2017]
Barzegar Hossieni.Rezvan
A Comparative Study in Relation to the Translation of the Linguistic Humor
[
Vol.7,
Issue
2
- SpringYear
2017]
Bavali.Mohammad
اثرات بازخورد داربستی و اصلاحات صریح بر استفاده صحیح زبان آموزان ایرانی از حروف تعریف معین و نامعین انگلیسی در بیان شفاهی زبان آموزان
[
Vol.11,
Issue
1
- WinterYear
2021]
Bavali.Mohammad
بررسی دیدگاههای زبان آموزان در مورد بازخورد اصلاحی صریح و بازخورد اصلاحی داربستی نسبت به استفاده از حروف تعریف انگلیسی در گفتار
[
Vol.11,
Issue
3
- SummerYear
2021]
Bavali.Mohammad
چگونه آموزش صریح و ضمنی فرانشانگرهای گفتمانی رسمی بر مهارت های نوشتاری زبان آموزان تأثیر می گذارد ؟
[
Vol.10,
Issue
3
- SummerYear
2020]
Bavali.Mohammad
نوشتن گروهی با استفاده از سایتهای ویکی در کلاسهای زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی : با تاکید بر دقت نوشتن
[
Vol.11,
Issue
1
- WinterYear
2021]
Bayani.Zahra
Types of Decision-Making and Teacher Effectiveness among Iranian EFL Teacher
[
Vol.14,
Issue
2
- SpringYear
2024]
bayat.abbas
تأثیر پیچیدگی شناختی تکالیف بر عملکرد نوشتاری فردی و مشارکتی زبان آموزان
[
Vol.12,
Issue
4
- AutumnYear
2022]
Bayat.Abbas
Emotional Feelings of Iranian Novice and Experienced EFL Teachers Toward Colleagues, Educational Staff, Professional Networks and Student's Progress
[
Vol.14,
Issue
2
- SpringYear
2024]
Bayat.Abbas
ابهام زدایی از نقش تکلیف زوجی و توانایی گفتاری آزمون گیرنده در ارزیابی گفتمان همساخته در ارزیابی شفاهی زوجی
[
Vol.13,
Issue
2
- SpringYear
2023]
Bayat.Abbas
Evaluation of English Textbooks Taught in Iranian Secondary High Schools from the Processability Theory Perspective
[
Vol.14,
Issue
4
- AutumnYear
2024]
Beh Afarin.Reza
Assessing Reading Comprehension Strategies under Three Learning Conditions
[
Vol.1,
Issue
1
- WinterYear
2010]
Behboudi.Sakineh
طراحی یک الگوی زبان تخصصی کثرت گرا برای زبان تخصصی درایران
[
Vol.13,
Issue
2
- SpringYear
2023]
Behin.Bahram
Investigating the Effects of Online and Traditional Modes of Corrective Feedback on the Iranian EFL Learners' Writing Quality
[
Vol.12,
Issue
4
- AutumnYear
2022]
Behin.Bahram
تاثیر بازخورد بحث کلاسی بر عملکرد نوشتاری زبان آموزان برونگرا و درونگرا
[
Vol.13,
Issue
2
- SpringYear
2023]
Behin.Bahram
Register in the Machine Translation and Human Translation: The Case of Steve Toltz's A Fraction of the Whole
[
Vol.14,
Issue
4
- AutumnYear
2024]
Behjat.Fatemeh
چگونه آموزش صریح و ضمنی فرانشانگرهای گفتمانی رسمی بر مهارت های نوشتاری زبان آموزان تأثیر می گذارد ؟
[
Vol.10,
Issue
3
- SummerYear
2020]
Behnam.Biook
Sociocultural Theory and Reading Comprehension: Hard vs. Soft Scaffolding effect on Reading Comprehension
[
Vol.14,
Issue
2
- SpringYear
2024]
Behnam.Biook
اعمال استراتژی های نیومارک در ترجمه انگلیسی اشعار پروین اعتصامی با دیدگاه فرهنگی
[
Vol.13,
Issue
3
- SummerYear
2023]
Behnam.Biook
مقدمه مقاله دیالوگیسم در پژوهش نوشته نویسندگان بومی غیر بومی و انگلیسی زبان ایرانی
[
Vol.10,
Issue
2
- SpringYear
2020]
Behnam.Biook
استفاده ازعناصر تعاملی توسط نویسندگان علمی تازه کار و ماهر
[
Vol.11,
Issue
2
- SpringYear
2021]
Behroozian.Raziyeh
تاثیر آموزش راهبردهای فراشناختی بر دقت نوشتاری زبان آموزان ایرانی در کلاس های فعال در مقابل کلاسهای واکنش
[
Vol.13,
Issue
4
- AutumnYear
2023]
Behrouzi.Parviz
تاثیر مصونیت معلمین آیلتس بر تدریس لغت به سبک شخصی سازی
[
Vol.13,
Issue
1
- WinterYear
2023]
behrozi.mohammad
Transitional Problems in Iranian EFL Learners' Writing Process: A Think-Aloud Protocol Study
[
Vol.14,
Issue
3
- SummerYear
2024]
Beiranvand.Mohammad
The Comparative Effects of Self-assessment and Peer Feedback on Improving Translation Quality
[
Vol.7,
Issue
4
- AutumnYear
2017]
Bijani.Houman
Students’ Oral Assessment Considering Various Task Dimensions and Difficulty Factors
[
Vol.9,
Issue
3
- SummerYear
2019]
Bijani.Houman
Direct and Semi-Direct Validation: Test Takers’ Perceptions, Evaluations and Anxiety towards Speaking Module of an English Proficiency Test
[
Vol.7,
Issue
1
- WinterYear
2017]
Birjandi.Parviz
برسی دقت ارزیابی زبان آموزان ایرانی در ارزیابی مشارکتی خواندن و درک مطلب زبان انگیسی به عنوان زبان خارجی
[
Vol.11,
Issue
4
- AutumnYear
2021]
Birjandi.Parviz
ساختار شناختی مدرسین با سابقه و تازه کار از مفهوم توجه در آموزش زبان انگلیسی
[
Vol.12,
Issue
1
- WinterYear
2022]
Birjandi.Parviz
The Impact of Mediational Artifact Types on EFL Learners’ Writing Complexity: Collaboration vs. Asynchronous Artifacts
[
Vol.7,
Issue
4
- AutumnYear
2017]
Birjandi.Parviz
The Impact of Implementing Critical Appraisal on EFL Teachers' Quantitative Research Literacy
[
Vol.9,
Issue
2
- SpringYear
2019]
Birjandi.Parviz
Exploring the Role of Strategic Knowledge and Strategic Regulation in Iranian EFL Learners' Listening Performance: A Structural Equation Modeling Approach
[
Vol.9,
Issue
3
- SummerYear
2019]
Birjandi.Parviz
ساختار شناختی مدرسین با سابقه و تازه کار از مفهوم توجه در آموزش زبان انگلیسی
[
Vol.11,
Issue
5
- AutumnYear
2021]
Birjandi.Parviz
نشانگرهای فراگفتمانی در یک پیکره زبانی زبان آموزان: مورد زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی
[
Vol.10,
Issue
3
- SummerYear
2020]
Birjandi.Parviz
The Effect of Teachers' Attitudes on Implementing Washback in Regular versus Preparatory Language Classes
[
Vol.1,
Issue
2
- SpringYear
2010]
Birjandi.Parviz
The Development and Validation of Language Learner Beliefs Scale in the Iranian EFL Context
[
Vol.4,
Issue
1
- WinterYear
2014]
Bohlouli.Sepideh
The Representation of Non-Linguistic Sounds in Persian and English Subtitles for the Deaf and Hard-of-Hearing: A Comparative Study
[
Vol.8,
Issue
1
- WinterYear
2018]
Bolghari.Mina
برسی دقت ارزیابی زبان آموزان ایرانی در ارزیابی مشارکتی خواندن و درک مطلب زبان انگیسی به عنوان زبان خارجی
[
Vol.11,
Issue
4
- AutumnYear
2021]
Bolouri.Kaveh
MEMRI’s Narrative of Iran in the Context of Current US-Iran Tensions
[
Vol.9,
Issue
4
- AutumnYear
2019]
Bolouri.Mazdak
MEMRI’s Narrative of Iran in the Context of Current US-Iran Tensions
[
Vol.9,
Issue
4
- AutumnYear
2019]
Bonyadi.Alireza
رویکردی مبتنی بر مهارت برای ارزیابی عملکرد ترجمه دانشجویان زبان انگلیسی
[
Vol.10,
Issue
2
- SpringYear
2020]
Boroushaki.Noushin
Critical Thinking Ability and Vocabulary Learning Strategy Use: The Case of EFL Learners in an ESL Context
[
Vol.6,
Issue
1
- WinterYear
2016]
Borumad.Golnaz
Investigating Ideological Manipulation in Subtitling Based on Farahzad’s CDA Model: A Case Study of The Salesman
[
Vol.8,
Issue
4
- AutumnYear
2018]
Borzabadi Farahani.Hoajtollah
Role of Media and Globalization in Shaping new Cultures and Identities: Cultural Study of White Noise, Mao II and Falling Man through William’s and Gramsci's Theories
[
Vol.14,
Issue
3
- SummerYear
2024]