K

  • Kafshchi.Seyehedeh Keyhaneh Society at the Crossroads: Tradition, Modernity, and Urbanization in Asghar Farhadi's The salesman and Arthur Miller's Death of a Salesman; A Virilian Analysis [ Vol.14, Issue 2 - Spring Year 2024]
  • Kangani.Mitra Using Concept Mapping and Mind Mapping in Descriptive and Narrative Writing Classes [ Vol.8, Issue 2 - Spring Year 2018]
  • Karami.Mehdi EFL Textbooks, L2 Contacts, and Teacher Self-Efficacy: Impact on Learners’ Development of Oral Complexity, Accuracy, and Fluency [ Vol.9, Issue 2 - Spring Year 2019]
  • Karami.Mehdi Effectiveness of Web-based Tools in Learning Idiomatic Expressions: A CALL Study [ Vol.14, Issue 2 - Spring Year 2024]
  • Kargar.Aliasghar تاثیر دانش منظور شناسی بر ترجمه لطیفه در کلاس ترجمه زبان انگلیسی [ Vol.12, Issue 3 - Summer Year 2022]
  • Karimi Behbahani.Sayyed Mohammad The Position Occupied by Persian Translations of English Modern Short Stories in Persian Literary Polysystem [ Vol.3, Issue 2 - Spring Year 2013]
  • karimi Firozjaei.Ali On the Emergence of Scientific Grammar in Iran [ Vol.8, Issue 3 - Summer Year 2018]
  • Karimi.Fatinaz Iraqi EFL Learners’ Interactional Competence in Opinion Exchange and Jigsaw Tasks: Face-to-Face Versus Virtual Learning Contexts [ Vol.15, Issue 1 - Winter Year 2025]
  • Karimi.Fatinaz Exploring Gendered Linguistic Strategies in White House Press Briefings: A Critical Discourse Analysis of Authority, Inclusivity, and Ideology [ Vol.14, Issue 4 - Autumn Year 2024]
  • Karimi.Mohadese تحلیل برداشت مترجمان ایرانی از تحقیقات با تمرکز به سطح تحصیلات [ Vol.11, Issue 5 - Autumn Year 2021]
  • Karimi.Mohadese تحلیل برداشت مترجمان ایرانی از تحقیقات با تمرکز به سطح تحصیلات [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]
  • Karimi.vahdat استفاده ازآموزش چند رسانه ای در دوره های زبان انگلیسی: انگیزه فراگیران و عملکرد تحصیلی [ Vol.13, Issue 3 - Summer Year 2023]
  • Kerremans.Koen آموزش نیروی کار آینده: توسعه مهارت های نرم در برنامه های کارشناسی ترجمه در ایران [ Vol.10, Issue 3 - Summer Year 2020]
  • Keshavarz.Mohammad Hossein Manipulation of Ideology in Translation of Political Texts: A Criti-cal Discourse Analysis Perspective [ Vol.2, Issue 1 - Winter Year 2011]
  • Ketabi.Saeed مقایسه آثار استراتژیهای پشتیبانی مختلف برمهارت نوشتاری زبان آموزان ایرانی سطح متوسط زبان انگلیسی [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]
  • Keyvanfar.Arshya Improving Reading IELTS Scores: Completion vs. Selection Tasks [ Vol.1, Issue 2 - Spring Year 2010]
  • Keyvanfar.Arshya Error Taxonomy of TOEFL iBT Writing: An Iranian Perspective [ Vol.5, Issue 2 - Spring Year 2015]
  • Khabiri.Mona Direct and Semi-Direct Validation: Test Takers’ Perceptions, Evaluations and Anxiety towards Speaking Module of an English Proficiency Test [ Vol.7, Issue 1 - Winter Year 2017]
  • Khabiri.Mona The Relationship among EFL Learners’ Left/Right Brain Domi-nance, Autonomy, and Reading Comprehension of the Academic and General Reading Modules of IELTS [ Vol.2, Issue 1 - Winter Year 2011]
  • Khabiri.Mona The Comparative Effect of Task Type and Learning Conditions on the Achievement of Specific Target Forms [ Vol.8, Issue 1 - Winter Year 2018]
  • Khajavy.Gholam Hassan اندازه گیری هویت ارزیابی معلمان زبان انگلیسی ساخت و اعتباریابی پرسشنامه هویت ارزیابی معلمان [ Vol.11, Issue 1 - Winter Year 2021]
  • Khakipour.Saber Comedy, Context and Unsaid Meaning: A Case Study in Conversational Implicature [ Vol.7, Issue 2 - Spring Year 2017]
  • Khalaji.Hamidreza وضعیت مدرسان زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجه از دیدگاه آنها با توجه به مدل صلاحیت حرفه ای [ Vol.11, Issue 2 - Spring Year 2021]
  • Khanmohammad.Hajar A Comparative Study of Self-Supervision and the Self-Efficacy of Iranian EFL Teachers and Those of Intermediate Adult Learners [ Vol.3, Issue 1 - Winter Year 2013]
  • Khanmohammad.Hajar برخورد باهم‌آیی‌ها در ترجمه انگلیسی به فارسی رمان «سه‌شنبه‌ها با موری» [ Vol.10, Issue 3 - Summer Year 2020]
  • Khatami.Homayra Using Cooperative Learning to Boost Creativity and Motivation in Language Learning [ Vol.7, Issue 1 - Winter Year 2017]
  • Khatib.Mohammad ساختار شناختی مدرسین با سابقه و تازه کار از مفهوم توجه در آموزش زبان انگلیسی [ Vol.11, Issue 5 - Autumn Year 2021]
  • Khatib.Mohammad ساختار شناختی مدرسین با سابقه و تازه کار از مفهوم توجه در آموزش زبان انگلیسی [ Vol.12, Issue 1 - Winter Year 2022]
  • Khatib.Mohammad On the Plausibility of Accommodating Manipulative Transliteration Norms in Medical ESP Course Books: A Needs Analysis Study [ Vol.9, Issue 2 - Spring Year 2019]
  • Khatib.Mohammad تاثیر یادگیری رو در روی پروژه محور بر مهارتهای گفتاری [ Vol.11, Issue 1 - Winter Year 2021]
  • Khayatan.parinaz تولید عبارات موصولی توسط فراگیران زبان ایرانی: تاکید براثر آغازین جمله [ Vol.12, Issue 1 - Winter Year 2022]
  • Khazani.Omid How Do Updated Localized Materials Affect Students’ Study Level and Perceptions in a Discipline-specific English Course? [ Vol.7, Issue 3 - Summer Year 2017]
  • Kheiri.Saeed استراتژی های آموزش ترکیبی در راستای خودتنظیمی دانش آموزان در مهارت نوشتاری [ Vol.12, Issue 2 - Spring Year 2022]
  • Kheiri.Saeed Effectiveness of Web-based Tools in Learning Idiomatic Expressions: A CALL Study [ Vol.14, Issue 2 - Spring Year 2024]
  • Khezrab.Tahereh EFL Students’ Perceptions of Discussion-based Activities by Using Mobile Phone Technology [ Vol.13, Issue 4 - Autumn Year 2023]
  • khodabakhshzadeh.hossein ارزیابی پویا و توسعه حرفه ای مستمر: مقیاسی متفاوت برای اندازه گیری CPD معلمان زبان انگلیسی [ Vol.13, Issue 3 - Summer Year 2023]
  • Khodabakhshzadeh.Hossein اندازه گیری هویت ارزیابی معلمان زبان انگلیسی ساخت و اعتباریابی پرسشنامه هویت ارزیابی معلمان [ Vol.11, Issue 1 - Winter Year 2021]
  • khodareza.Mohammad Reza Effect of Recall Protocol on Iranian Undergraduate University Students' General English Achievements: Examining the Role of Gender [ Vol.14, Issue 4 - Autumn Year 2024]
  • khodareza.Mohammad Reza Impact of Peer-Assisted Mediation vs. Teacher-Intervention on EFL Learners’ Attitude toward Reading Comprehension Classes: Interventionist Dynamic Assessment in Focus [ Vol.14, Issue 1 - Winter Year 2024]
  • khodareza.Mohammad Reza تأثیر ارزیابی پویای مداخله گر بر درک مطلب زبان آموزان [ Vol.11, Issue 4 - Autumn Year 2021]
  • khodareza.Mohammad Reza تأثیر ارزیابی پویای مداخله گر بر درک مطلب زبان آموزان [ Vol.11, Issue 5 - Autumn Year 2021]
  • khodareza.Mohammad Reza تاثیر بازخورد اصلاحی بر توانایی صحبت کردن به انگلیسی در زبان آموزان ایرانی درونگرا و برونگرا [ Vol.13, Issue 1 - Winter Year 2023]
  • khodareza.Mohammad Reza شکل گیری هویت معلمان زبان انگلیسی در ایراان: مطالعه موردی [ Vol.13, Issue 3 - Summer Year 2023]
  • Khojaste Mehr.Mohammad Language Assessment Literacy Instruction: Inquiry-Based vs. Expository Approaches to Enhance Student Teachers’ Conceptions of Assessment [ Vol.14, Issue 2 - Spring Year 2024]
  • khorrami fard.sajjad Quality Assessment of the Persian Translation of John Steinbeck’s Of Mice and Men Based on Waddington’s Model of Translation: Application of Method A [ Vol.9, Issue 3 - Summer Year 2019]
  • Khoshbakht.Tayyebeh اثربخشی آموزش مداخله  شناختی بر عملکرد خواندن  دانش آموزان دبستانی نارساخوان [ Vol.13, Issue 4 - Autumn Year 2023]
  • Khoshsiama.Hoshang مقایسه ی اثر بخشی استفاده ی فراگیران ایرانی انگلیسی برای اهداف خاص از فرهنگ لغات به تنهایی و فرهنگ لغات بعلاوه گوگل ترنسلیت برای توسعه دانش لغوی و عبارت پردازی [ Vol.11, Issue 3 - Summer Year 2021]
  • Kiany.Gholamreza On the Impact of Two Input-Oriented Techniques and Perceptual Learning Styles on Causative Construction Development: The Case of Iranian Learners of English [ Vol.8, Issue 3 - Summer Year 2018]
  • Kolahi.Sholeh Constructing and Validating an Identity Reconstruction Strategy Questionnaire: Interactive Acculturation Model in a Non-immigrant Iranian EFL Context [ Vol.14, Issue 3 - Summer Year 2024]
  • Kolahi.Sholeh Linguistic Analysis of the Main Traits of Stream of Consciousness in the Persian Translations of Virginia Woolf's Mrs. Dalloway and James Joyce's A Portrait of the Artist as a Young Man [ Vol.9, Issue 2 - Spring Year 2019]
  • Koochehbaghi.Akram بررسی انعکاس گفتمان ضد غربی جامعه در ترجمه رمانهای پسا استعماری به فارسی: رمانهای روزهای برمه ای، گذرگاهی به هند و در قلب تاریکی [ Vol.11, Issue 1 - Winter Year 2021]
  • koohafkan.Mania بهبود مهارت های درک مطلب فراگیران جوان ایرانی: خواندن مشارکتی و فردی در کانون توجه [ Vol.11, Issue 5 - Autumn Year 2021]
  • Kuhi.davud مقایسه آموزش تعمقی و تحول آفرین در عملکرد شفاهی زبان آموزان زبان خارجی: تحقیقی مبتنی بر روش مختلط [ Vol.12, Issue 2 - Spring Year 2022]
  • Kuhi.Davud Collocations and Colligations in the Scientific Research Articles in Terms of Lexical Priming Theory: Analysis of Hard and Soft Sciences [ Vol.14, Issue 4 - Autumn Year 2024]