Kafshchi.Seyehedeh Keyhaneh
Society at the Crossroads: Tradition, Modernity, and Urbanization in Asghar Farhadi's The salesman and Arthur Miller's Death of a Salesman; A Virilian Analysis
[
Vol.14,
Issue
2
- SpringYear
2024]
Kangani.Mitra
Using Concept Mapping and Mind Mapping in Descriptive and Narrative Writing Classes
[
Vol.8,
Issue
2
- SpringYear
2018]
Karami.Mehdi
EFL Textbooks, L2 Contacts, and Teacher Self-Efficacy: Impact on Learners’ Development of Oral Complexity, Accuracy, and Fluency
[
Vol.9,
Issue
2
- SpringYear
2019]
Karami.Mehdi
Effectiveness of Web-based Tools in Learning Idiomatic Expressions: A CALL Study
[
Vol.14,
Issue
2
- SpringYear
2024]
Kargar.Aliasghar
تاثیر دانش منظور شناسی بر ترجمه لطیفه در کلاس ترجمه زبان انگلیسی
[
Vol.12,
Issue
3
- SummerYear
2022]
Karimi Behbahani.Sayyed Mohammad
The Position Occupied by Persian Translations of English Modern Short Stories in Persian Literary Polysystem
[
Vol.3,
Issue
2
- SpringYear
2013]
karimi Firozjaei.Ali
On the Emergence of Scientific Grammar in Iran
[
Vol.8,
Issue
3
- SummerYear
2018]
Karimi.Fatinaz
Iraqi EFL Learners’ Interactional Competence in Opinion Exchange and Jigsaw Tasks: Face-to-Face Versus Virtual Learning Contexts
[
Vol.15,
Issue
1
- WinterYear
2025]
Karimi.Fatinaz
Exploring Gendered Linguistic Strategies in White House Press Briefings: A Critical Discourse Analysis of Authority, Inclusivity, and Ideology
[
Vol.14,
Issue
4
- AutumnYear
2024]
Karimi.Mohadese
تحلیل برداشت مترجمان ایرانی از تحقیقات با تمرکز به سطح تحصیلات
[
Vol.11,
Issue
5
- AutumnYear
2021]
Karimi.Mohadese
تحلیل برداشت مترجمان ایرانی از تحقیقات با تمرکز به سطح تحصیلات
[
Vol.13,
Issue
2
- SpringYear
2023]
Karimi.vahdat
استفاده ازآموزش چند رسانه ای در دوره های زبان انگلیسی: انگیزه فراگیران و عملکرد تحصیلی
[
Vol.13,
Issue
3
- SummerYear
2023]
Kerremans.Koen
آموزش نیروی کار آینده: توسعه مهارت های نرم در برنامه های کارشناسی ترجمه در ایران
[
Vol.10,
Issue
3
- SummerYear
2020]
Keshavarz.Mohammad Hossein
Manipulation of Ideology in Translation of Political Texts: A Criti-cal Discourse Analysis Perspective
[
Vol.2,
Issue
1
- WinterYear
2011]
Ketabi.Saeed
مقایسه آثار استراتژیهای پشتیبانی مختلف برمهارت نوشتاری زبان آموزان ایرانی سطح متوسط زبان انگلیسی
[
Vol.13,
Issue
2
- SpringYear
2023]
Keyvanfar.Arshya
Error Taxonomy of TOEFL iBT Writing: An Iranian Perspective
[
Vol.5,
Issue
2
- SpringYear
2015]
Khabiri.Mona
Direct and Semi-Direct Validation: Test Takers’ Perceptions, Evaluations and Anxiety towards Speaking Module of an English Proficiency Test
[
Vol.7,
Issue
1
- WinterYear
2017]
Khabiri.Mona
The Relationship among EFL Learners’ Left/Right Brain Domi-nance, Autonomy, and Reading Comprehension of the Academic and General Reading Modules of IELTS
[
Vol.2,
Issue
1
- WinterYear
2011]
Khabiri.Mona
The Comparative Effect of Task Type and Learning Conditions on the Achievement of Specific Target Forms
[
Vol.8,
Issue
1
- WinterYear
2018]
Khajavy.Gholam Hassan
اندازه گیری هویت ارزیابی معلمان زبان انگلیسی
ساخت و اعتباریابی پرسشنامه هویت ارزیابی معلمان
[
Vol.11,
Issue
1
- WinterYear
2021]
Khakipour.Saber
Comedy, Context and Unsaid Meaning: A Case Study in Conversational Implicature
[
Vol.7,
Issue
2
- SpringYear
2017]
Khalaji.Hamidreza
وضعیت مدرسان زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجه از دیدگاه آنها با توجه به مدل صلاحیت حرفه ای
[
Vol.11,
Issue
2
- SpringYear
2021]
Khanmohammad.Hajar
A Comparative Study of Self-Supervision and the Self-Efficacy of Iranian EFL Teachers and Those of Intermediate Adult Learners
[
Vol.3,
Issue
1
- WinterYear
2013]
Khanmohammad.Hajar
برخورد باهمآییها در ترجمه انگلیسی به فارسی رمان «سهشنبهها با موری»
[
Vol.10,
Issue
3
- SummerYear
2020]
Khatami.Homayra
Using Cooperative Learning to Boost Creativity and Motivation in Language Learning
[
Vol.7,
Issue
1
- WinterYear
2017]
Khatib.Mohammad
ساختار شناختی مدرسین با سابقه و تازه کار از مفهوم توجه در آموزش زبان انگلیسی
[
Vol.11,
Issue
5
- AutumnYear
2021]
Khatib.Mohammad
ساختار شناختی مدرسین با سابقه و تازه کار از مفهوم توجه در آموزش زبان انگلیسی
[
Vol.12,
Issue
1
- WinterYear
2022]
Khatib.Mohammad
On the Plausibility of Accommodating Manipulative Transliteration Norms in Medical ESP Course Books: A Needs Analysis Study
[
Vol.9,
Issue
2
- SpringYear
2019]
Khatib.Mohammad
تاثیر یادگیری رو در روی پروژه محور بر مهارتهای گفتاری
[
Vol.11,
Issue
1
- WinterYear
2021]
Khayatan.parinaz
تولید عبارات موصولی توسط فراگیران زبان ایرانی: تاکید براثر آغازین جمله
[
Vol.12,
Issue
1
- WinterYear
2022]
Khazani.Omid
How Do Updated Localized Materials Affect Students’ Study Level and Perceptions in a Discipline-specific English Course?
[
Vol.7,
Issue
3
- SummerYear
2017]
Kheiri.Saeed
استراتژی های آموزش ترکیبی در راستای خودتنظیمی دانش آموزان در مهارت نوشتاری
[
Vol.12,
Issue
2
- SpringYear
2022]
Kheiri.Saeed
Effectiveness of Web-based Tools in Learning Idiomatic Expressions: A CALL Study
[
Vol.14,
Issue
2
- SpringYear
2024]
Khezrab.Tahereh
EFL Students’ Perceptions of Discussion-based Activities by Using Mobile Phone Technology
[
Vol.13,
Issue
4
- AutumnYear
2023]
khodabakhshzadeh.hossein
ارزیابی پویا و توسعه حرفه ای مستمر: مقیاسی متفاوت برای اندازه گیری CPD معلمان زبان انگلیسی
[
Vol.13,
Issue
3
- SummerYear
2023]
Khodabakhshzadeh.Hossein
اندازه گیری هویت ارزیابی معلمان زبان انگلیسی
ساخت و اعتباریابی پرسشنامه هویت ارزیابی معلمان
[
Vol.11,
Issue
1
- WinterYear
2021]
khodareza.Mohammad Reza
Effect of Recall Protocol on Iranian Undergraduate University Students' General English Achievements: Examining the Role of Gender
[
Vol.14,
Issue
4
- AutumnYear
2024]
khodareza.Mohammad Reza
Impact of Peer-Assisted Mediation vs. Teacher-Intervention on EFL Learners’ Attitude toward Reading Comprehension Classes: Interventionist Dynamic Assessment in Focus
[
Vol.14,
Issue
1
- WinterYear
2024]
khodareza.Mohammad Reza
تأثیر ارزیابی پویای مداخله گر بر درک مطلب زبان آموزان
[
Vol.11,
Issue
4
- AutumnYear
2021]
khodareza.Mohammad Reza
تأثیر ارزیابی پویای مداخله گر بر درک مطلب زبان آموزان
[
Vol.11,
Issue
5
- AutumnYear
2021]
khodareza.Mohammad Reza
تاثیر بازخورد اصلاحی بر توانایی صحبت کردن به انگلیسی در زبان آموزان ایرانی درونگرا و برونگرا
[
Vol.13,
Issue
1
- WinterYear
2023]
khodareza.Mohammad Reza
شکل گیری هویت معلمان زبان انگلیسی در ایراان: مطالعه موردی
[
Vol.13,
Issue
3
- SummerYear
2023]
Khojaste Mehr.Mohammad
Language Assessment Literacy Instruction: Inquiry-Based vs. Expository Approaches to Enhance Student Teachers’ Conceptions of Assessment
[
Vol.14,
Issue
2
- SpringYear
2024]
khorrami fard.sajjad
Quality Assessment of the Persian Translation of John Steinbeck’s Of Mice and Men Based on Waddington’s Model of Translation: Application of Method A
[
Vol.9,
Issue
3
- SummerYear
2019]
Khoshbakht.Tayyebeh
اثربخشی آموزش مداخله شناختی بر عملکرد خواندن دانش آموزان دبستانی نارساخوان
[
Vol.13,
Issue
4
- AutumnYear
2023]
Khoshsiama.Hoshang
مقایسه ی اثر بخشی استفاده ی فراگیران ایرانی انگلیسی برای اهداف خاص از فرهنگ لغات به تنهایی و فرهنگ لغات بعلاوه گوگل ترنسلیت برای توسعه دانش لغوی و عبارت پردازی
[
Vol.11,
Issue
3
- SummerYear
2021]
Kiany.Gholamreza
On the Impact of Two Input-Oriented Techniques and Perceptual Learning Styles on Causative Construction Development: The Case of Iranian Learners of English
[
Vol.8,
Issue
3
- SummerYear
2018]
Kolahi.Sholeh
Constructing and Validating an Identity Reconstruction Strategy Questionnaire: Interactive Acculturation Model in a Non-immigrant Iranian EFL Context
[
Vol.14,
Issue
3
- SummerYear
2024]
Kolahi.Sholeh
Linguistic Analysis of the Main Traits of Stream of Consciousness in the Persian Translations of Virginia Woolf's Mrs. Dalloway and James Joyce's A Portrait of the Artist as a Young Man
[
Vol.9,
Issue
2
- SpringYear
2019]
Koochehbaghi.Akram
بررسی انعکاس گفتمان ضد غربی جامعه در ترجمه رمانهای پسا استعماری به فارسی: رمانهای روزهای برمه ای، گذرگاهی به هند و در قلب تاریکی
[
Vol.11,
Issue
1
- WinterYear
2021]
koohafkan.Mania
بهبود مهارت های درک مطلب فراگیران جوان ایرانی: خواندن مشارکتی و فردی در کانون توجه
[
Vol.11,
Issue
5
- AutumnYear
2021]
Kuhi.davud
مقایسه آموزش تعمقی و تحول آفرین در عملکرد شفاهی زبان آموزان زبان خارجی: تحقیقی مبتنی بر روش مختلط
[
Vol.12,
Issue
2
- SpringYear
2022]
Kuhi.Davud
Collocations and Colligations in the Scientific Research Articles in Terms of Lexical Priming Theory: Analysis of Hard and Soft Sciences
[
Vol.14,
Issue
4
- AutumnYear
2024]