Z

  • Zafarani.Zohreh Impact of Dynamic Assessment on the Writing Performance of English as Foreign Language Learners in Asynchronous Web 2.0 and Face-to-face Environments [ Vol.8, Issue 2 - Spring Year 2018]
  • Zainodiny Mofrad.Esmail تحلیل ژانر چکیده انگلیسی و ترجمه فارسی آنها [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]
  • Zainodiny Mofrad.Esmail تحلیل ژانر چکیده انگلیسی و ترجمه فارسی آنها [ Vol.11, Issue 5 - Autumn Year 2021]
  • Zaker.Alireza The Impact of Implementing Critical Appraisal on EFL Teachers' Quantitative Research Literacy [ Vol.9, Issue 2 - Spring Year 2019]
  • Zaker.Alireza Quantitative Research Literacy Among Iranian EFL Teachers at Different Levels of Education: Revelations for Policy Makers and Program Developers [ Vol.14, Issue 1 - Winter Year 2024]
  • Zamanian.Mustafa بررسی تأثیر سیستم پاسخگویی شخصی گنجانیده (PRS) بر انگیزه و مشارکت فراگیران ایرانی [ Vol.10, Issue 3 - Summer Year 2020]
  • Zandrahimi.Mina Analysis of Sound Effect Classification in English Comics and their Persian Translations [ Vol.14, Issue 3 - Summer Year 2024]
  • Zandrahimi.Mina Investigating Ideological Manipulation in Subtitling Based on Farahzad’s CDA Model: A Case Study of The Salesman [ Vol.8, Issue 4 - Autumn Year 2018]
  • Zandrahimi.Mina بررسی تأثیر مولفه های ایدئولوژیک، اقتصادی و جایگاهی بر ترجمه اخبار سیاسی [ Vol.10, Issue 2 - Spring Year 2020]
  • zarezadeh.mahtab An Investigation into Norm Extraction with Regard to Domestication and Foreignization of Culture-Specific Items: A Case of Children’s Literature in the Past Four Years [ Vol.9, Issue 1 - Winter Year 2019]
  • Zargaran.Zahra ساختار شناختی مدرسین با سابقه و تازه کار از مفهوم توجه در آموزش زبان انگلیسی [ Vol.12, Issue 1 - Winter Year 2022]
  • Zargaran.Zahra ساختار شناختی مدرسین با سابقه و تازه کار از مفهوم توجه در آموزش زبان انگلیسی [ Vol.11, Issue 5 - Autumn Year 2021]
  • Zargari.Zeinab بررسی عملکرد اجتماعی ترجمه های فارسی "دختری که رهایش کردی" از طریق راهبردهای واژگان و دستوری مترجمان [ Vol.10, Issue 3 - Summer Year 2020]
  • zoghi.masoud Investigating the Impacts of Teacher-Student Interactions on Improving Learners' Academic Achievements: The Role of Academic Interest [ Vol.9, Issue 4 - Autumn Year 2019]
  • zoghi.masoud تاثیر تدریس زبان انگلیسی به شیوه معکوس بر درک مطلب زبان آموزان: با تمرکز بر سطح مهارت فراگیران در زبان انگلیسی [ Vol.10, Issue 4 - Autumn Year 2020]
  • Zoghi.Masoud Addressing the Dilemma in ESP Teaching: The English Language Teacher or the Subject-matter Specialist? [ Vol.4, Issue 1 - Winter Year 2014]
  • Zohrabi.Khatereh تحلیل ژانر چکیده انگلیسی و ترجمه فارسی آنها [ Vol.13, Issue 2 - Spring Year 2023]