محمدزاده.مریم
انتقام و انگیزههای آن در شاهنامۀ فردوسی و ایلیاد و اودیسۀ هومر
[
دوره10,
شماره
39
- پاییزسال
1397]
محمدنژاد عالی زمینی.یوسف
استعارۀ مفهومی «عدالت» و «ظلم» در آداب الملوکها با تکیه بر قابوسنامه، سیاستنامه و نصیحة الملوک
[
دوره12,
شماره
48
- زمستانسال
1399]
محمدی آسیابادی.علی
بررسی مؤلّفه های «خودشکوفایی» در شخصیّت زال برپایة نظریة روانشناختی مزلو
[
دوره13,
شماره
52
- زمستانسال
1400]
محمدی پویا.فرامرز
تحلیل محتوای منطقالطیر بر اساس ساحت های ششگانه تربیتی
[
دوره8,
شماره
31
- پاییزسال
1395]
محمدی فشارکی.محسن
واکاوی تطبیقی جایگاه قناعت در مثنوی معنوی مولوی و بوستان سعدی با تأملی در دیدگاه مکتب معنادرمانی و ارائۀ الگویی از آن
[
دوره11,
شماره
44
- زمستانسال
1398]
محمدی.برات
گفتمانِ مدارا و رویکردِ تعلیمی در شعر فریدون مشیری
[
دوره14,
شماره
56
- زمستانسال
1401]
محمدی.داود
مصادیق و مضامین اخلاقی در فرائدالسلوک
[
دوره14,
شماره
56
- زمستانسال
1401]
محمدی.رسول
تحلیل کارکرد ساختار اپیزودیک در تاریخ بیهقی با تکیه بر «واقعۀ بوبکر حصیری» و «حکایت افشین و بودلف»
[
دوره10,
شماره
40
- زمستانسال
1397]
محمدی.علی
پایانبندی در داستان با رویکرد ادبیات تعلیمی
[
دوره3,
شماره
11
- پاییزسال
1390]
مشتاق مهر.رحمان
نگاهی به علل تحول مضامین تعلیمی از دورۀ سلجوقی تا تیموری (با تکیه بر گفتمانهای اجتماعی و کلامی)
[
دوره10,
شماره
39
- پاییزسال
1397]
مشتاقمهر.رحمان
مناظره، ادب بیاضطراب بررسی ژرفساخت معناییِ مناظرات در انواع ادبی با تکیه بر ادب تعلیمی
[
دوره11,
شماره
43
- پاییزسال
1398]
مشتاقمهر.رحمان
آنچه امروز نیز می توان از شمس تبریزی آموخت؟
[
دوره8,
شماره
30
- تابستانسال
1395]
مشرّف.مریم
مفهوم تجدّد و رویکرد نئوکلاسیک در دیوان پروین اعتصامی
[
دوره3,
شماره
11
- پاییزسال
1390]
مشعلیان.مرضیه
خردورزیهای مسعود غزنوی در تاریخ بیهقی در آیینۀ نظریۀ سهبعدی خرد آردلت (3D-WS)
[
دوره12,
شماره
46
- تابستانسال
1399]
مشهور.پروین دخت
تأثیرپذیری تعلیمی روضهالانوار خواجوی کرمانی از مخزنالاسرار نظامی گنجوی
[
دوره8,
شماره
29
- بهارسال
1395]
مظفرپور خوشرودی.سیده فاطمه
واکاوی نمودهای شخصیت خودشکوفا در بوستان و گلستان سعدی با رویکرد تطبیقی به نظریه راجرز
[
دوره14,
شماره
54
- تابستانسال
1401]
معنوی.فاطمه
نگاهی به علل تحول مضامین تعلیمی از دورۀ سلجوقی تا تیموری (با تکیه بر گفتمانهای اجتماعی و کلامی)
[
دوره10,
شماره
39
- پاییزسال
1397]
ملایی.غلامحسین
آموزههای تربیتی ملوک در شعر ملِک
[
دوره4,
شماره
13
- بهارسال
1391]
ملک پور.فیروزه
علل و انگیزه های کاربرد مضامین تعلیمی در منظومۀ رامایانا بازسرودۀ ملامسیح پانیپتی
[
دوره14,
شماره
53
- بهارسال
1401]
ملک ثابت.مهدی
بررسی توصیههای عام و خاص (وصیتنامه) در ساقینامهها (بر مبنای تذکرۀ میخانه، پیمانه، ساقینامهسرایان آذربایجان و سایر ساقینامهها)
[
دوره11,
شماره
44
- زمستانسال
1398]
ملکی.پویان
بررسی روشهای آموزشی سعدی در گلستان با تکیه بر فلسفة تعلیم و تربیت نل نادینگز
[
دوره15,
شماره
59
- پاییزسال
1402]
موسوی جروکانی.سیدحامد
تحليل نگرش زندگي به مثابة فرصت از منظر عطّار نيشابوري
[
دوره16,
شماره
61
- بهارسال
1403]
موسوی سالم.سیده سمیه
بررسی تطبیقی اشعار تعلیمیِ منسوب به امام رضا (ع) با اشعار تعلیمی سعدی شیرازی با رویکرد نظریة بینامتنیت
[
دوره13,
شماره
51
- پاییزسال
1400]
موسوی سیرجانی.سهیلا
کاربست اندیشههای اجتماعی و اندرزهای خواجه نظامالملک در کتاب سیاستنامه در عصر کنونی
[
دوره13,
شماره
49
- بهارسال
1400]
موسوی.زهرا
کارکردهای تعلیمی و اخلاقی عناصر چندمعنایی در شعر اخوان با تکیه بر عنصر نماد
[
دوره9,
شماره
34
- تابستانسال
1396]
موسوی.سید جلال
تبیین جایگاه قابوسنامه در تاریخ اندرزنامهنویسی
[
دوره12,
شماره
46
- تابستانسال
1399]
موسوی.سید کاظم
بررسی مؤلّفه های «خودشکوفایی» در شخصیّت زال برپایة نظریة روانشناختی مزلو
[
دوره13,
شماره
52
- زمستانسال
1400]
موسوی.سید کاظم
بازتعریف اسطوره، حماسه و تراژدی در ادبیات تعلیمی با تکیه برگلستان سعدی
[
دوره11,
شماره
44
- زمستانسال
1398]
مهدوی دامغانی.محمود
انسان خودشکوفا و خودشکوفایی سعدی با رویکرد تطبیقی به نظریۀ مزلو
[
دوره10,
شماره
40
- زمستانسال
1397]
مهدوی.بتول
بررسی آموزههای اخلاقی آفریننامۀ ابوشکور بلخی با نگاهی به میزان تأثیر آن بر قابوسنامه
[
دوره10,
شماره
38
- تابستانسال
1397]
مهربان قزلحصار.جواد
تحلیل ادبیات تعلیمی در انواع ادبی دیگر قرن چهاردهم (نظم)
[
دوره11,
شماره
42
- تابستانسال
1398]
مهربانی ممدوح.فاطمه
تاریکیهای ادبیات تعلیمی با تکیه بر اندرزنامههای سیاسی قرن پنجم تا هفتم (بدآموزیهای اندرزنامههای سیاسی و چرایی وجود آنها)
[
دوره10,
شماره
39
- پاییزسال
1397]