ن

  • ناجی.سعید بازخوانی بابی از کلیله و دمنه (تحلیل باب شیر و شغال براساس مبانی داستانی فلسفه برای کودکان) [ دوره14, شماره 55 - پاییز سال 1401]
  • نادی.محمدعلی ارائۀ الگوی مدرسۀ شاد از طریق واکاوی مضامین شادی در ادبیات و فرهنگ ایرانی [ دوره13, شماره 49 - بهار سال 1400]
  • ناصری.ناصر بررسی زبان زنانه و مردانه در داستا‌ن‌های ابراهیم گلستان و منیرو روانی‌پور از منظر جنسیت و رویکرد تعلیمی‌اخلاقی (مطالعۀ موردی: جوی و دیوار و تشنه و کولی کنار آتش) [ دوره11, شماره 44 - زمستان سال 1398]
  • ناصری.ناصر مضامین تعلیمی و تربیتی در هفت پیکر [ دوره7, شماره 25 - بهار سال 1394]
  • نامداری.محمد سیاوش شخصیتی خودشکوفا( بر اساس نظریه آبراهام مزلو) [ دوره15, شماره 59 - پاییز سال 1402]
  • نبی زاده اردبیلی.ندا بررسی مقایسه‌ای آراء خواجه نصیر و نصرالله منشی دربارۀ تربیت اخلاقی [ دوره11, شماره 43 - پاییز سال 1398]
  • نبی لو.علیرضا بررسی نظرها و آرای خواجه نصیر طوسی دربارة تعلیم و تربیت انسان و نظام ارزشی حاکم بر آن [ دوره4, شماره 16 - زمستان سال 1391]
  • نبی لو.علیرضا بررسی بوطیقای شعر تعلیمی در اشعار ناصرخسرو [ دوره8, شماره 29 - بهار سال 1395]
  • نبی لو.علیرضا بررسی آموزه‌های تعلیمی در رفتار قهرمانان روایت‌های اتهام و تبرئه با تکیه بر هفت روایت از ادبیات جهان [ دوره9, شماره 35 - پاییز سال 1396]
  • نجاریان.محمدرضا چندگانگی و چندگونگی مضمون در دیوان سعیدا نقشبندی یزدی [ دوره3, شماره 10 - تابستان سال 1390]
  • نجفی.زهرا بررسی اثرپذیری کتاب لطایف ‌الطوایف در مؤلفه‌های اخلاقی و تربیتی از کتاب اخلاق محسنی با نگاهی به نظریۀ دور هرمنوتیکی [ دوره10, شماره 37 - بهار سال 1397]
  • نجفی.عیسی بررسی فلسفة اخلاق در شاهنامة فردوسی براساس نظریة امر الهی [ دوره13, شماره 52 - زمستان سال 1400]
  • نزهت.بهمن مؤلفه‌های تعلیم‌وتربیت مطلوب در گلستان سعدی [ دوره9, شماره 35 - پاییز سال 1396]
  • نصر اصفهانی.محمد رضا تأملی در ساختار و محتوای رمان کوری [ دوره1, شماره 4 - زمستان سال 1388]
  • نصر اصفهانی.محمد رضا بازتعریف اسطوره، حماسه و تراژدی در ادبیات تعلیمی با تکیه برگلستان سعدی [ دوره11, شماره 44 - زمستان سال 1398]
  • نصرآزادانی.ناهید رازداری در داستان های عاشقانة شاهنامه (شاخصة مهم ادب تعلیمی) [ دوره9, شماره 33 - بهار سال 1396]
  • نظری.نجمه مقایسه آموزه‌های تعلیمی در شاهنامه فردوسی با بوستان سعدی [ دوره7, شماره 26 - تابستان سال 1394]
  • نظریانی.عبدالناصر مؤلفه‌های تعلیم‌وتربیت مطلوب در گلستان سعدی [ دوره9, شماره 35 - پاییز سال 1396]
  • نظیف.نرگس بررسی و تحلیل سبک‌شناختی فعل در غزل‌های تعلیمی سعدی با رویکرد زبان‌شناسی نقش‌گرا [ دوره7, شماره 25 - بهار سال 1394]
  • نعمتی.فاروق بررسی تطبیقی اشعار تعلیمیِ منسوب به امام رضا (ع) با اشعار تعلیمی سعدی شیرازی با رویکرد نظریة بینامتنیت [ دوره13, شماره 51 - پاییز سال 1400]
  • نعمتی.فاروق بررسی انگاره‌های تعلیمی در کتاب «ریاض الخلود» اثر ملا ابوبکر مصنّف چوری(اثرِ تقلیدیِ ناشناخته از گلستان سعدی) [ دوره14, شماره 55 - پاییز سال 1401]
  • نعنافروش.فاطمه «رویکرد نصرالله منشی به ادب تعلیمی در دوره‌ سلجوقی» [ دوره7, شماره 26 - تابستان سال 1394]
  • نقابی.عفت بازتاب برخی اندرزها و اندیشه‏ های پیشینیان در منظومة برزونامۀ کهن [ دوره13, شماره 51 - پاییز سال 1400]
  • نورایی.الیاس دستور زبان روایت در ادبیات تعلیمی (با تکیه بر ساختار روایت و جایگاه روایت‌شنو در مناظرات پروین اعتصامی) [ دوره7, شماره 25 - بهار سال 1394]
  • نوروحیدی.احمد تحلیل کارکرد ساختار اپیزودیک در تاریخ بیهقی با تکیه بر «واقعۀ بوبکر حصیری» و «حکایت افشین و بودلف» [ دوره10, شماره 40 - زمستان سال 1397]
  • نوروز.مهدی بررسی و تحلیل شاخصه‌های تعلیمی قابوس‌نامه در ارتباط با روابط والدین ـ فرزند براساس نظریۀ رمزگان‌های پنج‌گانۀ رولان بارت [ دوره14, شماره 53 - بهار سال 1401]
  • نوروز.مهدی تعلیم تحذیری سعدی در بوستان با رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی نظریه فرکلاف [ دوره8, شماره 32 - زمستان سال 1395]
  • نوروززاده چگینی.وحیده پژوهشی دربارة جایگاه ادبیات تعلیمی در قصاید پارسی [ دوره3, شماره 10 - تابستان سال 1390]
  • نوروزی داودخانی.ثوراله بررسی و تحلیل رویکرد سعدی در رهایی انسان از درد و رنج (با تکیه بر قصاید و بوستان) [ دوره8, شماره 30 - تابستان سال 1395]
  • نوروزی.حامد ریخت‌شناسی حکایت‌های اخلاقی بر پایۀ حکایت‌های مخزن الاسرار و نظیره‌های آن [ دوره10, شماره 38 - تابستان سال 1397]
  • نوریان.سید مهدی آموزه های اخلاقی گنج شایگان اثری تقلیدی از گلستان [ دوره7, شماره 28 - زمستان سال 1394]
  • نوریان.مهدی گذر از رمز به تعلیم خوانش انتقادی دو بیت رمزی در اولین داستان مثنوی [ دوره10, شماره 39 - پاییز سال 1397]
  • نوریان.مهدی علل و انگیزه های کاربرد مضامین تعلیمی در منظومۀ رامایانا بازسرودۀ ملامسیح پانی‌پتی [ دوره14, شماره 53 - بهار سال 1401]
  • نوریان.مهدی نخستین شاعر پارسی گوی اصفهان [ دوره2, شماره 6 - تابستان سال 1389]
  • نوریان.مهدی فواید ادبی و تاریخی جهانگشای خاقان [ دوره2, شماره 7 - پاییز سال 1389]
  • نوریان.مهدی جلوة معراج پیامبر، صلّی الله علیه و آله و سلّم، در خمسة نظامی گنجوی [ دوره3, شماره 9 - بهار سال 1390]
  • نوعی.سارا بررسی مؤلفه‌های رشد اخلاقی کودک در داستان‌های احمدرضا احمدی (با رویکرد به نظریة یادگیری اجتماعی) [ دوره13, شماره 52 - زمستان سال 1400]
  • نیک پناه.منصور تحلیل کارکرد ساختار اپیزودیک در تاریخ بیهقی با تکیه بر «واقعۀ بوبکر حصیری» و «حکایت افشین و بودلف» [ دوره10, شماره 40 - زمستان سال 1397]
  • نیک پناه.منصور تحلیل محتوای کتاب‌های فارسی دورۀ متوسطه اول براساس میزان توجه بر مؤلفه‌های تربیت اخلاقی [ دوره14, شماره 54 - تابستان سال 1401]
  • نیکخواه.مظاهر روایت، ابزار تعلیم در گلستان (رویکردی روایت‌شناختی به باب نخست گلستان) [ دوره9, شماره 34 - تابستان سال 1396]
  • نیکخواه.مظاهر بررسی اثرپذیری منظومۀ ویس و رامین از اندرزنامه‌‌های پهلوی در حوزۀ مفاهیم تعلیمی [ دوره9, شماره 35 - پاییز سال 1396]
  • نیکدار اصل.محمدحسین کارکردهای درمانی عشق در غزل های حافظ [ دوره14, شماره 56 - زمستان سال 1401]
  • نیکدار اصل.محمدحسین اراده معطوف به معنا در غزل های حافظ و معنادرمانی ویکتور فرانکل [ دوره6, شماره 22 - تابستان سال 1393]
  • نیکداراصل.محمّدحسین تحلیل شخصیت در گلستان و بوستان سعدی براساس تیپ‏ های هفت‏گانة سیاره ‏ای ویلیام بن‏ هم [ دوره13, شماره 51 - پاییز سال 1400]
  • نیکداراصل.محمّدحسین اخلاق و مولّفه های سنّتی و معاصر آن در شعر نیما [ دوره8, شماره 32 - زمستان سال 1395]
  • نیکروز.یوسف آموزه‌های تعلیمی بر مبنای حضور نسل‌های متفاوت در شاهنامه [ دوره13, شماره 50 - تابستان سال 1400]