آ

  • آرامی.سیمین تحلیل رفتار شخصیت‌های داستانی منظومة خسرو و شیرین نظامی بر‏اساس نظریة رشد اخلاقی کلبرگ [ دوره13, شماره 50 - تابستان سال 1400]
  • آریان.حسین نگاهی به برخی آموزه‌های اخلاقی- تعلیمی شهریار [ دوره7, شماره 28 - زمستان سال 1394]
  • آریان.حسین بررسی مقایسه‏ ای آموزه‏ های تعلیمی، اخلاق فردی و آیین کشورداری در قابوس‏نامه و سیاست‏نامه [ دوره12, شماره 46 - تابستان سال 1399]
  • آریان.حسین تحلیل و بررسی اندیشه ‏های تعلیمی گیسودراز [ دوره13, شماره 51 - پاییز سال 1400]
  • آریان.حسین نیم نگاهی به جنبه های تعلیمی شعر حافظ از منظر نظریه ی روایت شنو [ دوره9, شماره 35 - پاییز سال 1396]
  • آریان.حسین تطبیق دو مفهوم «تعلیم» و «تربیت» بر اساس آراء غزالی و عنصرالمعالی [ دوره10, شماره 38 - تابستان سال 1397]
  • آسمند جونقانی.علی مظاهر انحطاط اخلاقی پادشاهان در شاهنامۀ فردوسی [ دوره12, شماره 48 - زمستان سال 1399]
  • آسمند جونقانی.علی متغیرهای دوگانة تحکیم و انحطاط حکومت از دیدگاه سعدی بر مبنای نظریه هرمنوتیک اسکینر [ دوره15, شماره 58 - تابستان سال 1402]
  • آقاحسینی.حسین رازداری در داستان های عاشقانة شاهنامه (شاخصة مهم ادب تعلیمی) [ دوره9, شماره 33 - بهار سال 1396]
  • آقاحسینی.حسین که هرگز از تو نگردم نه بشنوم پندی ( پندناپذیری عاشق ) [ دوره4, شماره 13 - بهار سال 1391]
  • آموزگار.ژاله بازتعریف اسطوره، حماسه و تراژدی در ادبیات تعلیمی با تکیه برگلستان سعدی [ دوره11, شماره 44 - زمستان سال 1398]