ا

  • ابدالی.اعظم ساختار روایی بوستان سعدی؛ اخلاقی یا عرفانی؟ [ دوره8, شماره 30 - تابستان سال 1395]
  • ابدالی.اعظم ساختار روایی بوستان سعدی؛ اخلاقی یا عرفانی؟ [ دوره8, شماره 30 - تابستان سال 1395]
  • ابدالی.اعظم الگوهای روایی در حکایت‌های تعلیمی [ دوره7, شماره 27 - پاییز سال 1394]
  • ابراهیم تبار.ابراهیم تشبیه در اشعار رودکی [ دوره2, شماره 5 - بهار سال 1389]
  • ابراهیمی.سید منصور سادات حکمت‌های مرگ ازنظرگاه مولوی در مثنوی [ دوره4, شماره 15 - پاییز سال 1391]
  • ابراهیمی.قربانعلی مقایسۀ مضامین اندرزی مینوی خرد و آفرین‌نامۀ ابوشکور بلخی [ دوره9, شماره 34 - تابستان سال 1396]
  • ابراهیمی.قربانعلی بررسی آموزه‌های تعلیمی رسالۀ انیس‌الطالبین محمد بن محمود فارس [ دوره13, شماره 49 - بهار سال 1400]
  • ابراهیمی.قربانعلی تحلیل کارکرد تعلیمی‌ روان‌شناختی کهن‌الگوی «جهان» در اشعار ناصرخسرو بر پایۀ نظریۀ ژیلبر دوران [ دوره14, شماره 53 - بهار سال 1401]
  • ابراهیمی.مختار تحلیل پیوندهای بینامتنیتی قصاید پروین اعتصامی و غزلیات حافظ بر مبنای رویکرد بینامتنیت ژنت [ دوره14, شماره 54 - تابستان سال 1401]
  • ابراهیمی.مختار رویکرد تعلیمی مولوی در مواجهه با زبان [ دوره15, شماره 59 - پاییز سال 1402]
  • ابوالحسن تنهایی.حسین گفتمان «شعوبی» در آراء ناصرخسرو قبادیانی (بر اساس الگوی تحلیل گفتمانی لاکلا و موفه) [ دوره10, شماره 40 - زمستان سال 1397]
  • ابوالقاسمی.محسن بررسی و تحلیل آموزه‌های تعلیمی در آثار برجستۀ عرفانی و صوفیانۀ حکیم ملاعباسعلی کیوان قزوینی [ دوره12, شماره 45 - بهار سال 1399]
  • ابوترابی.علی بایدها و نبایدهای اخلاقی جنگ در آداب الحرب و الشجاعه [ دوره15, شماره 57 - بهار سال 1402]
  • احمدبیگی.آرزو تحلیل کارکرد تعلیمی‌ روان‌شناختی کهن‌الگوی «جهان» در اشعار ناصرخسرو بر پایۀ نظریۀ ژیلبر دوران [ دوره14, شماره 53 - بهار سال 1401]
  • احمدنژاد.کامل راهکارهای مولانا برای مقابله با ترس‌های مذموم در مثنوی با نگاهی به دیدگاه روان‌شناسان [ دوره12, شماره 45 - بهار سال 1399]
  • احمدی.پریسا تحلیل مهارت‌های شناختی رمان رضوی بیدارم کن بر پایۀ تفکّر انتقادی لیپمن [ دوره15, شماره 58 - تابستان سال 1402]
  • احمدی.فاطمه سخن و شایست و نشایست‌های آن در آیینۀ ضرب‌المثل‌ها [ دوره11, شماره 41 - بهار سال 1398]
  • اخگری.محمد مطالعۀ تطبیقی ساختار روایی حکایت در ادبیات تعلیمی و قالب رسانه‌ای آگهی خدمات عمومی مطالعۀ موردی: گلستان سعدی [ دوره10, شماره 38 - تابستان سال 1397]
  • اخلاق.مانا تأثیر واج در القای مفاهیم با تأکید بر زبان تعلیمی [ دوره8, شماره 29 - بهار سال 1395]
  • اخلاقی.علی تأثیر رذایل اخلاقی بر اختلالات نظام معرفتی با تکیه بر داستان‌های بلعم باعورا، برصیصا، هاروت و ماروت از مثنوی المعنویۀ الخفیه گلشنی بردعی [ دوره13, شماره 49 - بهار سال 1400]
  • ارباب سلیمانی.صدیقه زنانگی ادب تعلیمی، رهاننده پروین از اضطراب تأثیر [ دوره8, شماره 29 - بهار سال 1395]
  • استاجی.ابراهیم بررسی ظرایف معناییِ نوع تعلیمی در بخشی از هفت‌پیکر بر پایۀ سبک‎ شناسی لایه‎ ای [ دوره12, شماره 47 - پاییز سال 1399]
  • استاجی.اعظم بررسی ظرایف معناییِ نوع تعلیمی در بخشی از هفت‌پیکر بر پایۀ سبک‎ شناسی لایه‎ ای [ دوره12, شماره 47 - پاییز سال 1399]
  • اسدپور.سارا تحلیل ماهیّت شادی و دلالت‌های آن در تربیت اجتماعی از دیدگاه قابوس‌نامه [ دوره14, شماره 54 - تابستان سال 1401]
  • اسدی دامناب.اکبر بررسی کارکردهای تکرار در القای مضامین اخلاقی و تعلیمی (مطالعه موردی شعر شفیعی کدکنی) [ دوره9, شماره 33 - بهار سال 1396]
  • اسدی.آذر مقایسه آموزه‌های تعلیمی در شاهنامه فردوسی با بوستان سعدی [ دوره7, شماره 26 - تابستان سال 1394]
  • اسفندیاری.مهسا انواع ادبی و مضامین شعری در منظومه‌های عطار [ دوره2, شماره 7 - پاییز سال 1389]
  • اسکندری شرفی.فرشاد تحلیل آموزه‌های اخلاقی و تعلیمی در مثنوی صفات‌العاشقین هلالی جُغتایی [ دوره14, شماره 53 - بهار سال 1401]
  • اسکندری شرفی.فرشاد بازنمایی مضامین اخلاقی و تعلیمی در پنج‌گنج عماد فقیه کرمانی [ دوره12, شماره 47 - پاییز سال 1399]
  • اسکویی.نرگس بررسی اثرپذیری کتاب لطایف ‌الطوایف در مؤلفه‌های اخلاقی و تربیتی از کتاب اخلاق محسنی با نگاهی به نظریۀ دور هرمنوتیکی [ دوره10, شماره 37 - بهار سال 1397]
  • اسلامی.دکتر اسماعیل واکاوی فضیلت خرد و فرزانگی در شاهنامه براساس نظریۀ اخلاق‌فضیلت ارسطو [ دوره13, شماره 51 - پاییز سال 1400]
  • اشرف زاده.رضا تحلیل ادبیات تعلیمی در انواع ادبی دیگر قرن چهاردهم (نظم) [ دوره11, شماره 42 - تابستان سال 1398]
  • اشرف زاده.رضا بررسی مؤلفه‌های رشد اخلاقی کودک در داستان‌های احمدرضا احمدی (با رویکرد به نظریة یادگیری اجتماعی) [ دوره13, شماره 52 - زمستان سال 1400]
  • اشکانی.مریم تحلیل پیوندهای بینامتنیتی قصاید پروین اعتصامی و غزلیات حافظ بر مبنای رویکرد بینامتنیت ژنت [ دوره14, شماره 54 - تابستان سال 1401]
  • اصفهانی عمران.نعمت بررسی و تحلیل بنیان‌های تعلیمی در رباعیات سعدی [ دوره14, شماره 53 - بهار سال 1401]
  • اطهری.زینب السادات جستاری بر دلالت‌های تربیت اخلاقی در مجموعه کتاب‌های قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب بر اساس روابط چهارگانه انسان [ دوره15, شماره 60 - زمستان سال 1402]
  • افراسیاب پور.علی اکبر موانع کمال و طرق مواجهه با آن‌ها، در منطق الطیر عطار [ دوره14, شماره 55 - پاییز سال 1401]
  • افراسیاب پور.علی اکبر فضیلت صبر در ادبیات تعلیمی [ دوره4, شماره 16 - زمستان سال 1391]
  • افراسیاب پور.علی اکبر تحلیل و بررسی اندیشه ‏های تعلیمی گیسودراز [ دوره13, شماره 51 - پاییز سال 1400]
  • افراسیاب پور.علی اکبر موانع کمال و طرق مواجهه با آن‌ها، در منطق الطیر عطار [ دوره14, شماره 55 - پاییز سال 1401]
  • اقربانی.حمیدرض دگراندیشی در اشعار اسماعیل شاهرودی(از 1332 تا 1357) [ دوره15, شماره 58 - تابستان سال 1402]
  • اکبرزاده.هادی درنگی بر معنی «سرِ سفره» در مصرع «چون سرِ سفره رخِ او توی‌توی...» از دفتر ششم مثنوی [ دوره2, شماره 6 - تابستان سال 1389]
  • اکبرزاده.هادی بررسی انگاره‌های تعلیمی در کتاب «مُلستان» اثر میرزا ابراهیم تفرشی (مدایح‌نگار) (تقلیدی از گلستان سعدی) [ دوره14, شماره 56 - زمستان سال 1401]
  • اکبری زاده.حمزه بررسی و تحلیل بنیان‌های تعلیمی در رباعیات سعدی [ دوره14, شماره 53 - بهار سال 1401]
  • اکبری گندمانی.مهرداد بررسی نظریه های تربیتی کودک از دید برتراند راسل در حکایتِ طایفة دزدان گلستان سعدی (بابِ سیرتِ پادشاهان: حکایتِ چهارم [ دوره8, شماره 32 - زمستان سال 1395]
  • اکبری.سعید درآمدی انتقادی بر شیوه های بیان مفاهیم اخلاقی در حکایت های تمثیلی و جانوری [ دوره7, شماره 28 - زمستان سال 1394]
  • اکبری.ناهید واکاوی نمودهای شخصیت خودشکوفا در بوستان و گلستان سعدی با رویکرد تطبیقی به نظریه راجرز [ دوره14, شماره 54 - تابستان سال 1401]
  • الماسی.عطا بازنمایی آموزه‌های تعلیمی کودکان در افسانه‌های لافونتن [ دوره8, شماره 31 - پاییز سال 1395]
  • الهامی.فاطمه جایگاه قابوس‌نامه در قلمرو ادبیات تعلیمی [ دوره4, شماره 16 - زمستان سال 1391]
  • امامی.نصراله آتش عشق از دیدگاه مولانا [ دوره2, شماره 5 - بهار سال 1389]
  • امجدی.گلناز روشهای تعلیم و تربیت در متون ادب فارسی [ دوره4, شماره 15 - پاییز سال 1391]
  • امیدعلی.حجت اله بررسی مؤلفه‌های تربیت‌ درونی در مثنوی مولوی [ دوره14, شماره 55 - پاییز سال 1401]
  • امیراحمدی.ابوالقاسم آموزه‌های تعلیمی مرگ‌اندیشی‌ در رمان کلیدر [ دوره10, شماره 40 - زمستان سال 1397]
  • امیرپور.فرزانه جایگاه خبر و انشای طلبی در انتقال اندیشه های تعلیمی خسرو و شیرین نظامی [ دوره8, شماره 30 - تابستان سال 1395]
  • امیری خراسانی.احمد مولفه های اخلاق اجتماعی در اشعار ابن یمین [ دوره15, شماره 60 - زمستان سال 1402]
  • امیری خراسانی.احمد بررسی توصیه‌های اخلاقی ناصرخسرو بر پایة هرم مزلو [ دوره6, شماره 22 - تابستان سال 1393]
  • امیری کله جوبی.هاجر بررسی فلسفة اخلاق در شاهنامة فردوسی براساس نظریة امر الهی [ دوره13, شماره 52 - زمستان سال 1400]
  • امیری.سمانه رویکرد‌های نوین تعلیم و تربیت در شعر شاعر مشروطه، میرزا قهرمان پاک‌بین ملایری [ دوره13, شماره 49 - بهار سال 1400]
  • امیری.محمد ضرب‌المثل در ادب فارسی و عربی، پیشینه و مضامین مشترک [ دوره2, شماره 5 - بهار سال 1389]
  • امین.احمد معرفی و نقد برخی از روش‌های تعلیمی و تربیتی صوفیه تا قرن ششم [ دوره7, شماره 26 - تابستان سال 1394]
  • امین.ندا تعلیمات اخلاقی در گفتمان مسلط کلیله و دمنه و کارکرد آن در اقبال این اثر در طول تاریخ [ دوره10, شماره 37 - بهار سال 1397]
  • امین‌الرعایا.زهرا جستاری بر دلالت‌های تربیت اخلاقی در مجموعه کتاب‌های قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب بر اساس روابط چهارگانه انسان [ دوره15, شماره 60 - زمستان سال 1402]
  • اوحدی.مهرانگیز بررسی فقرستیزی در حکمت‌های نهج‌البلاغه و مقایسة آن با گلستان سعدی با تکیه بر حکایت جدال سعدی با مدعی [ دوره15, شماره 60 - زمستان سال 1402]
  • اویسی کهخا.عبدالعلی حکمت‌های تعلیمی مشترک در شاهنامة فردوسی و نهج‌البلاغه [ دوره4, شماره 14 - تابستان سال 1391]
  • ایزدی سعدی.عباس ادب دادوری در حکایت‌های منظوم و منثور ادبیات فارسی [ دوره10, شماره 40 - زمستان سال 1397]
  • ایزدیار.محسن بررسی مضامین اخلاق اجتماعی در اشعار مولانا باتکیه‏ بر مثنوی معنوی [ دوره13, شماره 52 - زمستان سال 1400]
  • ایشانی.طاهره بررسی و تحلیل سبک‌شناختی فعل در غزل‌های تعلیمی سعدی با رویکرد زبان‌شناسی نقش‌گرا [ دوره7, شماره 25 - بهار سال 1394]