ب

  • باباصفری.علی اصغر بررسی و تحلیل درخواست و تقاضا در اشعار کمال‌الدین اسماعیل اصفهانی [ دوره1, شماره 4 - زمستان سال 1388]
  • باباصفری.علی اصغر سیری در آفاق اشعار مدحی مسعود سعد سلمان [ دوره3, شماره 9 - بهار سال 1390]
  • بارانی.محمد «مثنوی»، دریای فضایل تربیتی و تعلیمی [ دوره4, شماره 13 - بهار سال 1391]
  • بارانی.محمد لزوم نقش کهن الگوی پیرخردمند در تعلیم بشر [ دوره7, شماره 27 - پاییز سال 1394]
  • باقرزاده.هاشم که هرگز از تو نگردم نه بشنوم پندی ( پندناپذیری عاشق ) [ دوره4, شماره 13 - بهار سال 1391]
  • باقی نژاد.عباس گفتمانِ مدارا و رویکردِ تعلیمی در شعر فریدون مشیری [ دوره14, شماره 56 - زمستان سال 1401]
  • بالو.فرزاد تحلیل فرونسیستی از «فقر و غنا» در نظام اخلاق صوفیانه و رسالۀ اخلاقی گلستان [ دوره12, شماره 45 - بهار سال 1399]
  • بختیاری نصرآبادی.حسنعلی واکاوی تطبیقی جایگاه قناعت در مثنوی معنوی مولوی و بوستان سعدی با تأملی در دیدگاه مکتب معنادرمانی و ارائۀ الگویی از آن [ دوره11, شماره 44 - زمستان سال 1398]
  • براتی خوانساری.محمود حکمت‌های مرگ ازنظرگاه مولوی در مثنوی [ دوره4, شماره 15 - پاییز سال 1391]
  • برجساز.غفار تحلیل اندیشه ها و اندرزهای اخلاقی گرشاسب‌نامة اسدی در موضوع سیاست مُدُن [ دوره9, شماره 33 - بهار سال 1396]
  • برزگر خالقی.محمّدرضا پژوهشی دربارة جایگاه ادبیات تعلیمی در قصاید پارسی [ دوره3, شماره 10 - تابستان سال 1390]
  • بساک.حسن آموزه‌های اخلاقی از مواجهۀ حاکمان دینی و غیردینی با مصلحان و منتقدان با تأکید بر احیاء علوم‌الدین امام محمد غزالی [ دوره12, شماره 48 - زمستان سال 1399]
  • بساک.حسن برق عصیان (بررسی جلوه‌های گوناگون گناه در شعر حافظ) [ دوره4, شماره 14 - تابستان سال 1391]
  • بشیری.زهرا کارکردهای تعلیمی و اخلاقی عناصر چندمعنایی در شعر اخوان با تکیه بر عنصر نماد [ دوره9, شماره 34 - تابستان سال 1396]
  • بشیری.محمود بررسی سه غزل سنایی بر پایه نقد فرمالیستی با تاکید بر آرای گرامون و یاکوبسن [ دوره3, شماره 9 - بهار سال 1390]
  • بشیری.محمود اخلاقِ تجاری در ادب فارسی [ دوره9, شماره 35 - پاییز سال 1396]
  • بصیری.محمدصادق روشهای تعلیم و تربیت در متون ادب فارسی [ دوره4, شماره 15 - پاییز سال 1391]
  • بلوری.مریم جایگاه صور خیال در آموزه‌های اخلاقیِ معارف بهاء ولد [ دوره12, شماره 46 - تابستان سال 1399]
  • بلوری.مریم حکومت آرمانی از نگاه شاعران و نویسندگان قرن چهارم تا هفتم هجری [ دوره4, شماره 13 - بهار سال 1391]
  • بهاروند.آرزو پایان‌بندی در داستان با رویکرد ادبیات تعلیمی [ دوره3, شماره 11 - پاییز سال 1390]
  • بهاری‌فر.فاطمه چندگانگی و چندگونگی مضمون در دیوان سعیدا نقشبندی یزدی [ دوره3, شماره 10 - تابستان سال 1390]
  • بهرامی.فاطمه تحلیل محتوای مهارت‌های عام زندگی زناشویی و خانوادگی در «بوستان» سعدی [ دوره4, شماره 13 - بهار سال 1391]
  • بهرامیان.سمیه ارائۀ الگوی مدرسۀ شاد از طریق واکاوی مضامین شادی در ادبیات و فرهنگ ایرانی [ دوره13, شماره 49 - بهار سال 1400]
  • بهرامیان.مسیح حکومت آرمانی از نگاه شاعران و نویسندگان قرن چهارم تا هفتم هجری [ دوره4, شماره 13 - بهار سال 1391]
  • بهره‌ور.مجید چهرة علم در آینة ادب عرفانی [ دوره2, شماره 5 - بهار سال 1389]
  • بهفر.مهری بنیان تعلیم شاهان در برسازی زندگی فردوسی [ دوره9, شماره 36 - زمستان سال 1396]
  • بهمنش.ناهید مقایسه استعاره‌های مفهومی «دنیا» در اشعار سعدی و پروین [ دوره13, شماره 52 - زمستان سال 1400]
  • بهمنیار.عیسی تحلیل شخصیت در گلستان و بوستان سعدی براساس تیپ‏ های هفت‏گانة سیاره ‏ای ویلیام بن‏ هم [ دوره13, شماره 51 - پاییز سال 1400]
  • بهنام وظیفه.الهام بررسی دگرگونی ادب تعلیمی در جریان‌‌های شعر معاصر در ارتباط با تحولات اجتماعی [ دوره9, شماره 34 - تابستان سال 1396]
  • بیرانوند.یوسف علی بررسی و تحلیل حل مسئله در کلیله و دمنۀ نصرالله منشی و مثنوی مولوی بر اساس نظریۀ جان دیویی (با تأکید بر داستان بوف و زاغ و شیر و نخجیران) [ دوره11, شماره 44 - زمستان سال 1398]
  • بیگزاده.خلیل بررسی فلسفة اخلاق در شاهنامة فردوسی براساس نظریة امر الهی [ دوره13, شماره 52 - زمستان سال 1400]
  • بیگزاده.خلیل بازنمایی اصول کلاسیسم و نئوکلاسیسم در شعر پروین اعتصامی [ دوره7, شماره 28 - زمستان سال 1394]
  • بیگزاده.خلیل بازنمایی آموزه‌های تعلیمی کودکان در افسانه‌های لافونتن [ دوره8, شماره 31 - پاییز سال 1395]