ش

  • شاکر.کریم مضامین تعلیمی در دیوان رودکی سمرقندی [ دوره9, شماره 35 - پاییز سال 1396]
  • شانظری.علیرضا اخلاق و مولّفه های سنّتی و معاصر آن در شعر نیما [ دوره8, شماره 32 - زمستان سال 1395]
  • شانظری.علیرضا تحلیل کهن الگوهای «سایه» و «پیرخردمند» در طوطی‌نامة ضیاء الدین نخشبی [ دوره15, شماره 58 - تابستان سال 1402]
  • شانظری.علیرضا بررسی آموزه‌های تعلیمی‌اخلاقی در شعر دورۀ قاجار با تکیه بر دیوان محمدتقی سپهر [ دوره10, شماره 37 - بهار سال 1397]
  • شاهگلی.سمیه بررسی مضامین عیّاری، جوانمردی و تعلیمی در رمان شمس و طغرا [ دوره11, شماره 41 - بهار سال 1398]
  • شاهوری.الهام مقایسۀ تطبیقی تعلیم و تربیت در شاهنامۀ فردوسی و ایلیاد و ادیسۀ هومر [ دوره10, شماره 40 - زمستان سال 1397]
  • شایگان فر.حمید رضا تربیت تدریجی و تأثیرپذیری مولانا از امام محمد غزّالی [ دوره10, شماره 39 - پاییز سال 1397]
  • شجاع زاده مقدم.سیده فاطمه ریخت‌شناسی حکایت‌های اخلاقی بر پایۀ حکایت‌های مخزن الاسرار و نظیره‌های آن [ دوره10, شماره 38 - تابستان سال 1397]
  • شریعت.محمدجواد «همزه»، «الف»، «و»، «ه»، «ی» [ دوره2, شماره 7 - پاییز سال 1389]
  • شریف پور.عنایت الله مولفه های اخلاق اجتماعی در اشعار ابن یمین [ دوره15, شماره 60 - زمستان سال 1402]
  • شریف‌پور.عنایت الله بررسی بازتاب روحیات پروین اعتصامی در توصیه‌های اخلاقی وی [ دوره6, شماره 22 - تابستان سال 1393]
  • شریفی مال امیری.فریبا جایگاه صور خیال در آموزه‌های اخلاقیِ معارف بهاء ولد [ دوره12, شماره 46 - تابستان سال 1399]
  • شریفی.شهلا مقایسۀ «شرور» در شاهنامه و مثنوی [ دوره8, شماره 31 - پاییز سال 1395]
  • شعبانلو.علیرضا تحلیل اندیشه ها و اندرزهای اخلاقی گرشاسب‌نامة اسدی در موضوع سیاست مُدُن [ دوره9, شماره 33 - بهار سال 1396]
  • شعبانلو.علیرضا استعارۀ مفهومی «عدالت» و «ظلم» در آداب ‌الملوک‌ها با تکیه بر قابوس‌نامه، سیاست‌نامه و نصیحة ‌الملوک [ دوره12, شماره 48 - زمستان سال 1399]
  • شعبانلو.علیرضا بررسی تاریخ‌محور تحول موضوعات شعر تعلیمی قرن چهارم تا هشتم [ دوره9, شماره 36 - زمستان سال 1396]
  • شعبانی.اکبر بررسی و تحلیل آموزۀ تعلیمی «ظلم‌ستیزی» در شعر «درفش کاویان» از حمید مصدق با رویکرد به نظریۀ کنش‌های گفتاری جان سرل [ دوره13, شماره 50 - تابستان سال 1400]
  • شعبانی.الهه سیری در آفاق اشعار مدحی مسعود سعد سلمان [ دوره3, شماره 9 - بهار سال 1390]
  • شکوری.بهناز بررسی تطبیقی ویژگی‌های اخلاقی و مهارت‌های رفتاری شاه‌پدر از دیدگاه فردوسی و فِنلون [ دوره11, شماره 42 - تابستان سال 1398]
  • شکوری.بهناز تحلیل تطبیقی آیین کشورداری در شاهنامه و تِلِماک [ دوره10, شماره 38 - تابستان سال 1397]
  • شکوری.بهناز بازتاب ادب تعلیمی در اساطیر کهن با نظر به داستان زال و سیمرغ و ماجراهای تِلِماک [ دوره12, شماره 45 - بهار سال 1399]
  • شمیسا.سیروس مقایسۀ سیاوش، انسان آرمانی شاهنامه با نوح، انسان کامل تورات [ دوره12, شماره 45 - بهار سال 1399]
  • شوکتی.آیت تحلیل و بررسی ویژگی‌های اخلاقی شمس به استناد مقالات [ دوره10, شماره 37 - بهار سال 1397]
  • شیبانی اقدم.اشرف بررسی تأثیر تعلیمی معنای ضمنی و صریح افعال در کلیله و دمنه و مقامات حمیدی [ دوره7, شماره 28 - زمستان سال 1394]
  • شیبانی اقدم.اشرف آموزه‌های تعلیمی مدیر مدرسه با تکیه بر سبک‌شناسی شناختی رویکرد چارچوب بافتی [ دوره11, شماره 43 - پاییز سال 1398]
  • شیخلووند.فاطمه تحلیل شاخصه‌های هوش معنوی در مثنوی مولوی با تأکید بر نظریۀ رابرت ایمونز [ دوره12, شماره 46 - تابستان سال 1399]
  • شیخلووند.فاطمه خاستگاه های قدرت در کلام سعدی [ دوره14, شماره 56 - زمستان سال 1401]
  • شیرگردون.محبوبه بررسی بُعد تعلیمی مثنوی مولانا بر اساس نظریه تداعی‌گرایی (مطابق با آرای زیگموند فروید و کارل گوستاو یونگ) [ دوره15, شماره 57 - بهار سال 1402]
  • شیروان دهی.گیتی خاستگاه های قدرت در کلام سعدی [ دوره14, شماره 56 - زمستان سال 1401]