ع

  • عالی عباس آباد.یوسف تطبیق دو مفهوم «تعلیم» و «تربیت» بر اساس آراء غزالی و عنصرالمعالی [ دوره10, شماره 38 - تابستان سال 1397]
  • عالی کردکلایی.حمید بررسی مدارا، تساهل و تسامح در قصاید ناصر خسرو [ دوره7, شماره 26 - تابستان سال 1394]
  • عامری شهرابی.محسن تجلی مضامین تعلیمی- اخلاقی در قصاید سنایی [ دوره6, شماره 22 - تابستان سال 1393]
  • عبداللهی.منیژه یکسونگری در ادبیات تعلیمی و پندنامه‌های فارسی [ دوره4, شماره 13 - بهار سال 1391]
  • عبدی مکوند.اسماعیل آتش عشق از دیدگاه مولانا [ دوره2, شماره 5 - بهار سال 1389]
  • عرب یوسف آبادی.فائزه چندصدایی در تعلیمات بهارستان جامی بر مبنای نظریۀ میخائیل باختین [ دوره11, شماره 42 - تابستان سال 1398]
  • عزیزی.لیدا دستور زبان روایت در ادبیات تعلیمی (با تکیه بر ساختار روایت و جایگاه روایت‌شنو در مناظرات پروین اعتصامی) [ دوره7, شماره 25 - بهار سال 1394]
  • عسگری حسنکلو.عسگر بازتاب برخی اندرزها و اندیشه‏ های پیشینیان در منظومة برزونامۀ کهن [ دوره13, شماره 51 - پاییز سال 1400]
  • عشقی سردهی.علی آموزه‌های تعلیمی مرگ‌اندیشی‌ در رمان کلیدر [ دوره10, شماره 40 - زمستان سال 1397]
  • عقدایی.تورج نگاهی به برخی آموزه‌های اخلاقی- تعلیمی شهریار [ دوره7, شماره 28 - زمستان سال 1394]
  • علوی مقدم.مهیار مکتب اخلاقی خیام اصالت فایده و گریز از خودکامگی در رباعیات خیام [ دوره7, شماره 25 - بهار سال 1394]
  • علوی.بشیر بررسی کارکردهای دینی و اخلاقی جملات پرسشی و امری در قصاید سنایی [ دوره12, شماره 47 - پاییز سال 1399]
  • علی مددی.منا تبارشناسی ادبیات تعلیمی (نگاهی به چرایی شکل‌گیری و گسترش ادبیات تعلیمی در ایران) [ دوره7, شماره 25 - بهار سال 1394]
  • علیزاده خیاط.ناصر بررسی و تحلیل شیوه‌های اقتباس شاعران معاصر از ضرب‌المثل‌های اشعار حافظ [ دوره14, شماره 54 - تابستان سال 1401]
  • علیزاده.علی دیدگاه‌های اخلاقی و تربیتی در شعر وحشی بافقی [ دوره7, شماره 25 - بهار سال 1394]
  • عناقه.عبدالرحیم ختم ولایت از دیدگاه ابن عربی و سید حیدر آملی [ دوره1, شماره 4 - زمستان سال 1388]