معرفي نشريه
علمی پژوهشی
به استناد نامه شماره ۳/۱۸/۳۰۸۶۱۸ مورخ ۲۶/۱۲/۹۶ صادره از مدیر کل محترم دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آوری جمهوری اسلامی ایران، فصلنامه زبان و ترجمه دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی دانشگاه آزاد اسلامی- واحد تهران جنوب، علمی وزارتین معرفی گردید
با استناد به نامه شماره 68631 مورخ 1402/4/4 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در خصوص اهمیت ارجاع دهی در حفظ یکدستی و ارتقا کیفی نمایه سازی و تحلیل استنادی نشریات علمی ، ضروری است دستورالعمل ارجاع دهی که توسط موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری جهان اسلام تهیه وتنظیم شده است مورد بهره برداری و اجرای دقیق ارجاع دهی در مقالات قرار گیرد (به قسمت راهنمای نویسندگان مراجعه شود)
از آنجایی که نشریه زبان و ترجمه یک مجله دسترسی آزاد است، کاربران حق خواندن، دانلود، کپی، توزیع، چاپ، جستجو یا پیوند به متون کامل مقالات را تحت شرایط زیر دارند:
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
هزینه ها
بر اساس آییننامه دانشگاه آزاد اسلامی (که لینک آن در زیر آمده است)، تمامی نویسندگان ایرانی موظفند پس از ارسال مقاله خود مبلغ 1.5 میلیون ریال و پس از دریافت پذیرش، مبلغ 3.5 میلیون ریال اضافی پرداخت کنند که هر دو پرداخت غیرقابل استرداد است
https://stb.iau.ir/research/fa/page/12478/%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%A7%D8%AA
گزارش مشابهت یابی
از آنجایی که نشریه زبان و ترجمه متعهد به مبارزه با سرقت ادبی است، لطفاً توجه داشته باشید که همه موارد ارسالی باید دارای یک گزارش مشابهت یابی باشند. بدون ارائه این گزارش ، ارسال ناقص تلقی می شود و تحت هیچ شرایطی در نشریه بررسی نمی شود. از اینکه در کنار ما برای حذف سرقت ادبی و
توسعه یکپارچگی علمی ایستادید، متشکریم
-
دسترسی آزاد مقاله
1 - Impact of FFI Instructional Techniques on the Acquisition of English Articles in Iranian Intermediate EFL Learners
Naser Khodaeian Ehsan Rezvani Ahmadreza Lotfiشماره 4 , دوره 14 , پاییز 2024 -
دسترسی آزاد مقاله
2 - Enhancement of Iranian EFL University Students’ Reading Comprehension through Explicit and Implicit Strategy Instruction
Guiti Mortazavizadeh Mohammad Golshan Mohammad Javad Rezaiشماره 4 , دوره 14 , پاییز 2024 -
دسترسی آزاد مقاله
3 - Adopting Mediated Learning Experience through Mediational Behaviors to Improve EFL Learners’ Grammar and Metacognitive Strategy Use
Effat Hadidi Zavareh Abdollah Baradaran Bahram Mowlaieشماره 4 , دوره 14 , پاییز 2024
-
دسترسی آزاد مقاله
1 - Assessing the Performance Quality of Google Translate in Translating English and Persian Newspaper Texts Based on the MQM-DQF Model
Zahra Foradi Jalilollah Faroughi Mohammad Reza Rezaeian Deloueiشماره 4 , دوره 12 , پاییز 2022 -
دسترسی آزاد مقاله
2 - Analysis of Sound Effect Classification in English Comics and their Persian Translations
Fatemeh Badiozaman Masoud Sharififar Mina Zandrahimi Ebrahim Samaniشماره 3 , دوره 14 , تابستان 2024 -
دسترسی آزاد مقاله
3 - Web-Based Googling Techniques and Strategic-Interactive Writing Instruction: A Study of Deaf and Hearing-Impaired Students’ L2 Writing Performance
Asma Qoreishi Kolaqani Hossein Vahid Dastjerdi Hadi Salehi Omid Tabatabaeiشماره 3 , دوره 12 , تابستان 2022 -
دسترسی آزاد مقاله
4 - Translation Strategies in English to Persian Translation of Children's Literature based on Klingberg's Model
Alireza Bahremandشماره 3 , دوره 10 , تابستان 2020 -
دسترسی آزاد مقاله
5 - Impact of class discussion feedback on the quality of extrovert and introvert language learners' written performance
Sahar Farrahi Avval Hassan Asadollahfam Bahram Behinشماره 2 , دوره 13 , بهار 2023 -
دسترسی آزاد مقاله
6 - Investigating Guided Discovery Learning and Personality Traits; Focusing on Speaking Confidence
Leili Darakhani Peyman Rajabiشماره 4 , دوره 13 , پاییز 2023 -
دسترسی آزاد مقاله
7 - Textbook Evaluation Based on Bloom’s Revised Taxonomy: Iranian Senior High School Textbook in Focus
Maryam Mizbani Hadi Salehi Omid Tabatabaei Mohammad Reza Talebinejadشماره 1 , دوره 13 , زمستان 2023 -
دسترسی آزاد مقاله
8 - A Contrastive Analysis of Word-Formation Processes in English and Persian: Focus on Conversion
Mehran Ahmadi Behzad Ahmadiشماره 4 , دوره 12 , پاییز 2022 -
دسترسی آزاد مقاله
9 - Validating a Motivation Theory Model among Iranian Kurdish and Azerbaijani EFL Learners Using Structural Equation Modeling Approach
Faran Rasoulian Fazlollah Samimi Shahram Afrazشماره 1 , دوره 14 , زمستان 2024 -
دسترسی آزاد مقاله
10 - Effect of Scaffolded Differentiation Strategies on Inferential Reading Comprehension and Receptive Vocabulary Improvement of Intermediate Students
Masood Hasani Ahmad Mohseni Bahram Mowlaieشماره 1 , دوره 14 , زمستان 2024