• Home
  • لیلا اندرواژ

    List of Articles لیلا اندرواژ


  • Article

    1 - ارزیابی بازاریابی برند محور بر خط مشی های استراتژی رقابت در مدیریت شرکت های دولتی صاحب برند
    Public Policy In Administration , Issue 2 , Year , Summer 2022
    زمینه‌: برندمحوری، توسعه هویت سازمانی را تحریک می‌کند و هویت سازمانی نیز نقش مهمی را در اجرای یک بازاریابی برندمحور و بهبود استراتژی خط مشی‌های استراتژی رقابت ایفا می‌کند. هدف‌: هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر بازاریابی برندمحوری بر خط مشی‌های استراتژی رقابت با تأکید بر نق More
    زمینه‌: برندمحوری، توسعه هویت سازمانی را تحریک می‌کند و هویت سازمانی نیز نقش مهمی را در اجرای یک بازاریابی برندمحور و بهبود استراتژی خط مشی‌های استراتژی رقابت ایفا می‌کند. هدف‌: هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر بازاریابی برندمحوری بر خط مشی‌های استراتژی رقابت با تأکید بر نقش مداخله گر هویت سازمانی در شرکت بیمه ایران است. روش‌ها‌: روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه پژوهش، شامل 400 نفر از کارکنان شرکت بیمه ایران است. روش نمونه گیری مورد استفاده، تصادفی ساده و حجم نمونه بر اساس جدول مورگان 196 نفر بودند. و تجزیه و تحلیل توسط دو نرم‌افزار SPSS و SMART-PLS انجام شد. یافته‌ها‌: یافته‌های تحقیق تاثیر وجود بازاریابی برندمحوری را بر خط مشی‌های استراتژی رقابت از طریق هویت سازمانی تایید می‌کند. نتیجه‌گیری : توجه به بازاریابی برندمحوری شرکت بیمه ایران را مجهز به قابلیت‌ها و توانمندی‌هایی می‌سازد که آن می‌تواند برای شرکت‌ها نتایج و پیامدهای زیادی از جمله رشد شرکت‌ها، سودآوری، افزایش سهم بازار و افزایش رقابت‌پذیری داشته باشد. Manuscript profile

  • Article

    2 - شناسایی استراتژی هایی جهت رفع موانع و چالش های کارآفرینی زنان با رویکرد اقتصاد مقاومتی
    Human Resources Excellence , Issue 2 , Year , Summer 2023
    زمینه وهدف: هدف ازاین پژوهش شناسایی استراتژی های رفع موانع کارآفرینی زنان بارویکرداقتصاد مقاومتی می باشد.روش شناسی: پژوهش حاضرازنظرهدف کاربردی وازنظرروش اکتشافی از نوع کیفی بوده ،که در جامعه آماری کارشناسان و متخصصان کارآفرینی به روش گرندد تئوری اجرا گردیده است.ابزارجمع More
    زمینه وهدف: هدف ازاین پژوهش شناسایی استراتژی های رفع موانع کارآفرینی زنان بارویکرداقتصاد مقاومتی می باشد.روش شناسی: پژوهش حاضرازنظرهدف کاربردی وازنظرروش اکتشافی از نوع کیفی بوده ،که در جامعه آماری کارشناسان و متخصصان کارآفرینی به روش گرندد تئوری اجرا گردیده است.ابزارجمع آوری داده ها مصاحبه عمیق ونیمه ساختاریافته می باشد.بعدازاجرای15 مصاحبه عمیق ازطریق نمونه گیری هدفمندو جمع آوری نظرات کارشناسان کارآفرین به اشباع نظری دست یافتیم وداده هابااستفاده ازکدگذاری های بازانتخابی ونظری تحلیل شد. یافته ها:یافته هاپژوهش نشان داد که جنسیت ، نقش دوگانه ، عوامل اجتماعی ، فرهنگی ، عوامل آموزشی و اقتصادی به عنوان موانع کارآفرینی زنان می باشد و استراتژیهای رفع موانع شامل برنامه ریزی و سیاستگذاری برای توسعه ، کارآفرینی زنان ، بهبود نظام آموزش کارآفرینی ، بهبود زیرساختهای توسعه کارآفرینی و توسعه هنجارهای فرهنگی- اجتماعی می باشد که باعث توسعه اشتغال زایی ، افزایش رفاه در جامعه و توسعه اقتصادی اجتماعی در جامعه می گردد . Manuscript profile

  • Article

    3 - بررسی اثر ملی گرایی بر تمایل به خرید محصولات داخلی در دوران تحریم
    Journal of Islamic Marketing Research , Issue 3 , Year , Winter 2024
    هدف اصلی:پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر ملی‌گرایی بر تمایل به خرید محصولات داخلی در دوران تحریم صورت پذیرفته است.روش پژوهش: در این پژوهش 384 نفرازمصرف کنندگان لوازم خانگی برند اسنوا درشهر آبادان بااستفاده از فرمول کوکران به عنوان نمونه آماری از یک جامعه نامتناهی به صورت تص More
    هدف اصلی:پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر ملی‌گرایی بر تمایل به خرید محصولات داخلی در دوران تحریم صورت پذیرفته است.روش پژوهش: در این پژوهش 384 نفرازمصرف کنندگان لوازم خانگی برند اسنوا درشهر آبادان بااستفاده از فرمول کوکران به عنوان نمونه آماری از یک جامعه نامتناهی به صورت تصادفی دردسترس انتخاب شدند. ابزارجمع آوری داده ها پرسشنامه بوده که جهت تأیید روایی آن،ازروایی صوری واگراوهمگرا استفاده شد وبرای پایایی آن آلفای کرونباخ استفاده گردید. برای تجزیه و تحلیل داده‌های بدست آمده از روش‌های آماری توصیفی و روش معادلات ساختاری در بخش آمار استنباطی و از طریق نرم افزارهای SPSS و LISREL برای انجام عملیات آماری بهره گرفته شده است.یافته‌ها: درنهایت ملی‌گرایی بر نام تجاری و اعتماد به برند و عشق به برند در محصولات داخلی تأثیرمثبت داشت. همچنین تاثیرمثبت نقش میانجی نام تجاری و اعتماد و عشق به برند بر تمایل به خرید محصولات داخلی تأیید شد ولی بین ملی‌گرایی و تمایل به خرید محصولات داخلی ارتباط منفی شناسایی شد. Manuscript profile

  • Article

    4 - ارائه مدل ظرفیتهای بازاریابی مبتنی بر مدیریت دانش و تاثیر آن بر عملکرد شرکت با رویکرد کارت امتیازی متوازن
    Journal of Interdisciplinary Studies in Marketing Management , Issue 4 , Year , Winter 2022
    امروزه سازمان‌ها جهت درک و برآوردن نیازهای مشتریان و جلوگیری از گرایش آنان به رقبا، باید دانش و آگاهی کامل از محیط رقابتی خود را داشته باشند؛ . این مطالعه از لحاظ هدف کاربردی و از منظر روش رویکرد آمیخته (کیفی – کمی) بوده که با استفاده از نظریه داده بنیاد انجام شده More
    امروزه سازمان‌ها جهت درک و برآوردن نیازهای مشتریان و جلوگیری از گرایش آنان به رقبا، باید دانش و آگاهی کامل از محیط رقابتی خود را داشته باشند؛ . این مطالعه از لحاظ هدف کاربردی و از منظر روش رویکرد آمیخته (کیفی – کمی) بوده که با استفاده از نظریه داده بنیاد انجام شده است. داده‌های مرحله کیفی از طریق انجام مصاحبه با 15 نفر از خبرگان و کارشناسان حوزه بازاریابی که از طریق روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شده بودند، جمع‌آوری و با نرم‌افزار مکس.کیودی.ای تحلیل شد. در بخش منجر به الگوی نهایی ظرفیت‌های بازاریابی شد که دارای 11 مقوله اصلی که مدیریت دانش، تجزیه و تحلیل رقبا، مشتری و محصول در نقش عوامل زمینه‌ای بازار در نقشِ شرایط محیطی، تبلیغات، برند، شبکه توزیع، راهبردهای مدیریتی، راهبردهای فناورانه و آموزش در نقش راهبردها و استراتژی‌ها و ظرفیت‌های بازاریابی در نقش مقوله اصلی و عملکرد شرکت در نقش پیامد شناسایی شده است. در بخش کمی نیز یافته‌ها حاکی از برازش مطلوب مدل پیشنهادی بود Manuscript profile

  • Article

    5 - تاثیر گرایش به کارآفرینی اجتماعی بر عملکرد مالی با در نظر گرفتن نقش میانجی عملکرد اجتماعی و تعدیلگر اقتصاد مقاومتی (مطالعه موردی: صنایع پایین دستی پتروشیمی استان خوزستان)
    New Approaches to Jihadi Management and Islamic Governance , Issue 5 , Year , Winter 2022
    این پژوهش با هدف بررسی تأثیر گرایش به کارآفرینی اجتماعی بر عملکرد مالی در صنایع پایین دستی پتروشیمی استان خوزستان انجام شده است. در این میان نقش میانجی عملکرد اجتماعی و تعدیلگر اقتصاد مقاومتی مورد بررسی قرار گرفته است. پژوهش حاضر از نوع توصیفی- همبستگی می‌باشدو جامعه آم More
    این پژوهش با هدف بررسی تأثیر گرایش به کارآفرینی اجتماعی بر عملکرد مالی در صنایع پایین دستی پتروشیمی استان خوزستان انجام شده است. در این میان نقش میانجی عملکرد اجتماعی و تعدیلگر اقتصاد مقاومتی مورد بررسی قرار گرفته است. پژوهش حاضر از نوع توصیفی- همبستگی می‌باشدو جامعه آماری آن صنایع پایین دستی پتروشیمی استان خوزستان می‌باشد. با توجه به محدود بودن جامعه آماری از فرمول کوکران برای انتخاب نمونه آماری استقاده شد و 170 صنعت به عنوان نمونه به شکل طبقه‌ای انتخاب شد. برای گردآوری داده‌ها از پرسشنامه استاندارد استفاده شد و داده‌های گردآوری شده با استفاده از نرم‌افزار Smart-PLS مورد بررسی قرار گرفت. نتایج این بررسی نشان داد که گرایش به کارآفرینی تأثیر معناداری بر عملکرد مالی شرکت دارد و عملکرد اجتماعی در رابطه بین کارآفرینی اجتماعی و عملکرد مالی نقش میانجیگری دارد. همچنین داده‌های پژوهش نشان می‌دهد مقاومت اقتصادی رابطه کارآفرینی اجتماعی و عملکرد مالی را تعدیل نمی‌کند. Manuscript profile

  • Article

    6 - ارائه مدل ارزش ویژه برند تحت تاثیر فعالیتهای بازاریابی رسانه های اجتماعی
    Journal of Business Management , Issue 1 , Year , Spring 2020
    هدف این مطالعه ارائه مدل ارزش ویژه برند تحت تأثیر فعالیت‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بوده است. با توجه به هدف و ماهیت، این پژوهش از نظر روش، یک پژوهش کیفی بوده است که با رویکرد گرندد تئوری انجام شد. ابزار جمع‌آوری داده‌ها، مصاحبه‌های عمیق بوده است. با بکارگیری نمونه More
    هدف این مطالعه ارائه مدل ارزش ویژه برند تحت تأثیر فعالیت‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بوده است. با توجه به هدف و ماهیت، این پژوهش از نظر روش، یک پژوهش کیفی بوده است که با رویکرد گرندد تئوری انجام شد. ابزار جمع‌آوری داده‌ها، مصاحبه‌های عمیق بوده است. با بکارگیری نمونه‌گیری هدفمند با 12 نفر از خبرگان آشنا به موضوع (صاحبنظران در حیطه بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و مدیران شرکت‌های فعال در حوزه بازاریابی و شرکت‌های مجازی تهران) مصاحبه انجام شد. تجزیه‌وتحلیل داده‌ها در سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی انجام گرفت. نتایج پژوهش نشان‌دهنده بیش از 260 کد یا مفهوم اولیه از مصاحبه‌ها و 53 مفهوم و 26 مقوله بوده که در قالب مدل شامل فعالیت‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی (پدیده اصلی)، شفافیت قوانین و استانداردهای موجود (بستر حاکم)، حمایت و پشتیبانی (شرایط علی)، مسئولیت اجتماعی شرکت (راهبردها)، فعالیت‌های مدیریتی-ترویجی و عوامل مربوط به مشتریان (شرایط ‌‌مداخله‌گر) و ارزش ویژه برند (پیامدها) قرار گرفت. Manuscript profile

  • Article

    7 - طراحی الگوی بازاریابی رسانه اجتماعی فروشگاههای زنجیره ای با تکیه بر ارزش ویژه برند از دیدگاه مصرف کننده
    Journal of Business Management , Issue 2 , Year , Autumn 2021
    رسانه‌های اجتماعی باهدف تسهیل ارتباط میان افراد و اشتراک‌گذاری مطالب به دنیای مجازی معرفی شدند. با پیشرفت فناوری ، توجه مدیران بازاریابی خرده فروشی ها جهت رشد و بهبود تجارت اجتماعی به آنها جلب شد .پژوهش کیفی حاضر با هدف طراحی الگوی ارزش ویژه برند با تکیه بر بازاریابی رس More
    رسانه‌های اجتماعی باهدف تسهیل ارتباط میان افراد و اشتراک‌گذاری مطالب به دنیای مجازی معرفی شدند. با پیشرفت فناوری ، توجه مدیران بازاریابی خرده فروشی ها جهت رشد و بهبود تجارت اجتماعی به آنها جلب شد .پژوهش کیفی حاضر با هدف طراحی الگوی ارزش ویژه برند با تکیه بر بازاریابی رسانه اجتماعی و بهره گیری ازنظریه داده بنیاد با ابزار مصاحبه از ۲۳ نفر از خبرگان دانشگاهی ومدیران وکارشناسان صاحبنظر در حیطه بازاریابی و رسانه‌های‌اجتماعی با نمونه گیری هدفمند انجام شده است .تجزیه وتحلیل داده ها با نرم‌افزار MaxQDA در سه مرحله باز،محوری و انتخابی انجام شد. بر اساس نتایج ، مدل شامل عوامل تأثیرگذار ( ساختاری، مدیریتی، مربوط به فروشگاه و مربوط به رسانه‌اجتماعی ) است. بازاریابی‌رسانه‌اجتماعی شامل( تبلیغات، ارتباطات و تبلیغ دهان‌به‌دهان الکترونیکی ) میباشد . بستر حاکم ( فضای تعاملی، رقابتی و جهانی‌شدن) را در بر می‌گیرد، عوامل مداخله‌گر شامل( عوامل مذهبی، تکنولوژی و اقتصادی) است، که بر راهبردهای بازاریابی‌رسانه‌اجتماعی تأثیر می‌گذارند. اقدامات بازاریابی ، اقتصادی و نیروی انسانی در قالب راهبردها موجب شکل‌گیری پیامدهای بازاریابی مرتبط با ارزش ویژه برند میشوند. مدیران بازاریابی با در نظر گرفتن مدل پیشنهادی تحقیق می توانند در جهت ارتقا ارزش ویژه برند گام بردارند. Manuscript profile

  • Article

    8 - طراحی چارچوبی برای ظرفیت‌های بازاریابی جهت دستیابی به مزایای مالی در شرکت های وابسته به صنایع فولاد پذیرفته شده در بورس و اوراق بهادار
    Financial Engineering and Portfolio Management , Issue 5 , Year , Winter 2023
    گروه فلزات اساسی از لحاظ میزان ارزش بازار پس از گروه محصولات شیمیایی در بورس اوراق بهادار دارای اهمیت می باشند لذا استفاده بهینه از ظرفیت های بازاریابی در این صنعت میتواند منجر به دستیابی مزایای مالی شود. هدف این پژوهش طراحی چارچوبی برای ظرفیت‌های بازاریابی جهت دستیابی More
    گروه فلزات اساسی از لحاظ میزان ارزش بازار پس از گروه محصولات شیمیایی در بورس اوراق بهادار دارای اهمیت می باشند لذا استفاده بهینه از ظرفیت های بازاریابی در این صنعت میتواند منجر به دستیابی مزایای مالی شود. هدف این پژوهش طراحی چارچوبی برای ظرفیت‌های بازاریابی جهت دستیابی به مزایای مالی در شرکت های وابسته به صنایع فولاد پذیرفته شده در بورس و اوراق بهاداربود.روش تحقیق به‌صورت آمیخته متوالی اکتشافی که طی دو مرحله کیفی و کمی با استفاده از نظریه داده بنیاد انجام شد. داده های مرحله کیفی از طریق انجام مصاحبه عمیق نیمه ساختارمند با 15 نفر از خبرگان و کارشناسان حوزه بازاریابی که از طریق روش نمونه گیری هدفمند و روش گلوله برفی تا زمان رسیدن به اشباع نظری انتخاب شده بودند، جمع آوری شد. داده ها با استفاده از کدگذاریهای باز، محوری و انتخابی انجام شد وبا نرم افزار تحلیل داده های Maxqda تحلیل شد. نتایج بدست آمده از تحلیل منجر به الگوی نهایی ظرفیت‌های بازاریابی با 7 مقوله اصلی شامل:محصول،توزیع،بازار،مشتری،تجزیه و تحلیل رقبا،تبلیغات و برند شدکه در 6 بعد شرایط علی، مقوله اصلی، شرایط زمینه‌ای، محیطی، راهبردها و پیامدها، مدل پارادایمیک تحقیق ترسیم شد. Manuscript profile