Journal of Islamic Marketing Research
,
Issue2,Year,
Autumn
2024
هدف/ سئوال اصلی: هدف این تحقیق ارائه مدلی ست که ابعاد بازاریابیرسانهاجتماعی را در فروشگاههایزنجیرهای شناسایی کرده، روابط بین آنها و ترتیب اقدامات را مشخص نماید.روش پژوهش: این پژوهش از نوع کیفی می باشدبرای این منظور با بهرهگیری از استراتژی نظریه داده بنیاد، دادهه More
هدف/ سئوال اصلی: هدف این تحقیق ارائه مدلی ست که ابعاد بازاریابیرسانهاجتماعی را در فروشگاههایزنجیرهای شناسایی کرده، روابط بین آنها و ترتیب اقدامات را مشخص نماید.روش پژوهش: این پژوهش از نوع کیفی می باشدبرای این منظور با بهرهگیری از استراتژی نظریه داده بنیاد، دادههای کیفی با ابزار مصاحبه از میان 23 نفر از خبرگان بازاریابی و رسانههایاجتماعی گردآوری شد. برای تجزیهوتحلیل دادهها از نرمافزار MaxQDA استفادهشده تا سه مرحله از کدگذاری اولیه، محوری و انتخابی بهطور دقیق انجام شود.یافتهها: یافتهها نشان میدهند که مدل بازاریابیرسانههایاجتماعی در فروشگاههایزنجیرهای با شش محور قابلبررسی و اجراست. این شش کد محوری بر اساس پارادایم کدگذاری محوری که توسط بوهم، (2004) معرفیشده تعیینشدهاند. نخستین متغیری که این نوع بازاریابی را به جریان میاندازد عوامل تأثیرگذار هستند که در چهار بعد شامل عوامل ساختاری، مدیریتی، مربوط به فروشگاه و مربوط به رسانهاجتماعی تبیین شدهاند. پسازآن، خود بازاریابیرسانهاجتماعی در فروشگاههایزنجیرهای بهعنوان پدیده محوری موردبحث است که سه بعد تبلیغات، ارتباطات و تبلیغ دهانبهدهان الکترونیکی را پوشش میدهد.بحث و نتیجهگیری: شرایط زمینهای و مداخلهگر که فضای رقابتی و جهانیشدن را در بر میگیرد، در کنار بستر حاکم که عوامل مذهبی و اقتصادی را در خود جایداده، بر راهبردهای بازاریابیرسانهاجتماعی تأثیر میگذارند. درنهایت این اقدامات بازاریابی، اقتصادی و نیروی انسانی هستند که در قالب راهبردها موجب شکلگیری پیامدهای بازاریابیرسانهاجتماعی میشوند. پیامدهایی که شامل پیامدهای بازاریابی، اقتصادی و پیامدهای مرتبط با کاربران است.
Manuscript profile
Journal of Interdisciplinary Studies in Marketing Management
,
Issue2,Year,
Autumn
2023
هدف از تحقیق حاضر نقش کیفیت خدمات و ارزش درک شده بر قصد خرید مجدد و رضایت مشتری در کسب و کارهای اینترنتی بود بدین منظور یک فرضیه اصلی و هفت فرضیه فرعی تدوین شد. روش تحقیق از منظر هدف ،کاربردی می باشد. جامعه آماری پژوهش افرادی هستند که حداقل یک بار از خدمات اپلکیشن سه سو More
هدف از تحقیق حاضر نقش کیفیت خدمات و ارزش درک شده بر قصد خرید مجدد و رضایت مشتری در کسب و کارهای اینترنتی بود بدین منظور یک فرضیه اصلی و هفت فرضیه فرعی تدوین شد. روش تحقیق از منظر هدف ،کاربردی می باشد. جامعه آماری پژوهش افرادی هستند که حداقل یک بار از خدمات اپلکیشن سه سوت استفاده کرده باشند. حجم نمونه برابر با 133 نفر می باشد. تجزیه و تحلیل داده ها در دو بخش آمار توصیفی و استنباطی صورت گرفت.در آمار استنباطی از روش معادلات ساختاری و نرم افزارهای AMOS و SPSS استفاده شد. به منظور بررسی برازش مدل پژوهش از تحلیل مسیر استفاده گردید. براساس یافته ها بین تمام فرضیات در سطح (05/0> P)، رابطه معنی داری وجود دارد و اثرات کیفیت خدمات و ارزش درک شده با نقش میانجی اعتماد به پرسنل خدمات تحویل در منزل بر قصد خرید مجدد و رضایت مشتری در کسب و کارهای اینترنتی تاثیرگذار است.
Manuscript profile
Journal of Business Management
,
Issue5,Year,
Winter
2022
هدف این تحقیق رتبهبندی عوامل مؤثر بر تعویق خرید بیمه که تاکنون در ادبیات اهمالکاری پیشنهادشدهاند، است. برای این منظور عوامل معرفیشده در پیشینه توسط خبرگان صنعت بیمه بازنگری و بیست مورد از آنها در چهار گروه شامل عوامل جمعیت شناختی، روانشناختی، مهارتی و نگرشی دستهب More
هدف این تحقیق رتبهبندی عوامل مؤثر بر تعویق خرید بیمه که تاکنون در ادبیات اهمالکاری پیشنهادشدهاند، است. برای این منظور عوامل معرفیشده در پیشینه توسط خبرگان صنعت بیمه بازنگری و بیست مورد از آنها در چهار گروه شامل عوامل جمعیت شناختی، روانشناختی، مهارتی و نگرشی دستهبندی شد. در ادامه پرسشنامه مقایسات زوجی تهیه و در میان 46 نفر از مدیران و کارشناسان صنعت بیمه، و اساتید دانشگاه توزیع شد. دادههای گردآوریشده به روش فرایند تحلیل سلسلهمراتبی گروهی مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفت. یافتهها نشان میدهند که عوامل روانشناختی، نگرشی، مهارتی و جمعیت شناختی به ترتیب بیشترین تأثیر را بر رفتار تعویق خرید انواع بیمه داشتهاند. پس از اندازهگیری وزن نهایی عوامل مشاهده شد که تنبلی، ضعف دانش بیمه، تجربه منفی در خرید بیمه، بیاعتمادی به شرکتهای بیمه، افسردگی، ضعف مسئولیتپذیری، رفتارهای خودشکن، سطح رفاه، سن و جایگاه اجتماعی به ترتیب بیشترین توضیح دهندگی را در رفتار تعویق و اهمالکاری خرید بیمه دارند.
Manuscript profile
Journal of Business Management
,
Issue5,Year,
Winter
2022
تحقیق حاضر باهدف تعیین مدل پاردایمیک عوامل مؤثر بر رضایت مشتریان صنعت نان اجراشده است. برای این منظور با بهکارگیری تئوری زمینهای، دادههای کیفی مربوط به 18 نفر از خبرگان صنعت نان در ایران با استفاده از ابزار مصاحبه گردآوری و با نرمافزار MaxQDA تجزیهوتحلیل شد. پس از More
تحقیق حاضر باهدف تعیین مدل پاردایمیک عوامل مؤثر بر رضایت مشتریان صنعت نان اجراشده است. برای این منظور با بهکارگیری تئوری زمینهای، دادههای کیفی مربوط به 18 نفر از خبرگان صنعت نان در ایران با استفاده از ابزار مصاحبه گردآوری و با نرمافزار MaxQDA تجزیهوتحلیل شد. پس از سه مرحله کدگذاری مشخص شد که پنج متغیر بر رضایت مشتریان (رضایت از محصول، کارکنان، محیط و برند) اثرگذار هستند که عبارتاند از؛ ویژگی محصول، فرایند تولید، انصاف قیمت، کارکنان و محیط فروشگاه. رضایت مشتری موجب شکلگیری پیامدهایی همچون کسب مزیت رقابتی، افزایش سهم بازار، بهبود عملکرد مالی و وفاداری مشتری خواهد شد. راهبردهای بازاریابی شامل رسیدگی به شکایات، برندسازی، مسئولیت اجتماعی برند و مدیریت ارتباط با مشتری است. عوامل مداخلهگری که در این میان شناسایی شد عبارتاند از؛ سهم بازار نان سنتی، وضعیت اقتصادی، شدت رقابت در صنعت و پاندمی ویروس کرونا. نهایتاً تکنولوژی در تولید نان صنعتی، شایستگیهای محوری شرکت، دانش مشتری در زمینه نان صنعتی و استانداردهای اتحادیه نانهای صنعتی بهعنوان بستر حاکم معرفیشدهاند.
Manuscript profile
Sanad
Sanad is a platform for managing Azad University publications