• Home
  • احمد رویایی

    List of Articles احمد رویایی


  • Article

    1 - تاثیر گرایش به کارآفرینی اجتماعی بر عملکرد مالی با در نظر گرفتن نقش میانجی عملکرد اجتماعی و تعدیلگر اقتصاد مقاومتی (مطالعه موردی: صنایع پایین دستی پتروشیمی استان خوزستان)
    New Approaches to Jihadi Management and Islamic Governance , Issue 5 , Year , Winter 2022
    این پژوهش با هدف بررسی تأثیر گرایش به کارآفرینی اجتماعی بر عملکرد مالی در صنایع پایین دستی پتروشیمی استان خوزستان انجام شده است. در این میان نقش میانجی عملکرد اجتماعی و تعدیلگر اقتصاد مقاومتی مورد بررسی قرار گرفته است. پژوهش حاضر از نوع توصیفی- همبستگی می‌باشدو جامعه آم More
    این پژوهش با هدف بررسی تأثیر گرایش به کارآفرینی اجتماعی بر عملکرد مالی در صنایع پایین دستی پتروشیمی استان خوزستان انجام شده است. در این میان نقش میانجی عملکرد اجتماعی و تعدیلگر اقتصاد مقاومتی مورد بررسی قرار گرفته است. پژوهش حاضر از نوع توصیفی- همبستگی می‌باشدو جامعه آماری آن صنایع پایین دستی پتروشیمی استان خوزستان می‌باشد. با توجه به محدود بودن جامعه آماری از فرمول کوکران برای انتخاب نمونه آماری استقاده شد و 170 صنعت به عنوان نمونه به شکل طبقه‌ای انتخاب شد. برای گردآوری داده‌ها از پرسشنامه استاندارد استفاده شد و داده‌های گردآوری شده با استفاده از نرم‌افزار Smart-PLS مورد بررسی قرار گرفت. نتایج این بررسی نشان داد که گرایش به کارآفرینی تأثیر معناداری بر عملکرد مالی شرکت دارد و عملکرد اجتماعی در رابطه بین کارآفرینی اجتماعی و عملکرد مالی نقش میانجیگری دارد. همچنین داده‌های پژوهش نشان می‌دهد مقاومت اقتصادی رابطه کارآفرینی اجتماعی و عملکرد مالی را تعدیل نمی‌کند. Manuscript profile

  • Article

    2 - بررسی تأثیر قابلیت های سازمانی بر عملکرد رقابتی با نقش میانجی چابکی سازمانی
    Journal of Business Management , Issue 4 , Year , Autumn 2023
    هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر قابلیت‌های سازمانی بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی چابکی سازمانی است. پژوهش حاضر به لحاظ روشی، توصیفی-پیمایشی و به لحاظ هدف نیز کاربردی است. جامعه آماری تحقیق کلیه کارکنان و مدیران کویرموتور به تعداد 200 نفر بودند که با استفاده از جدول مورگان- More
    هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر قابلیت‌های سازمانی بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی چابکی سازمانی است. پژوهش حاضر به لحاظ روشی، توصیفی-پیمایشی و به لحاظ هدف نیز کاربردی است. جامعه آماری تحقیق کلیه کارکنان و مدیران کویرموتور به تعداد 200 نفر بودند که با استفاده از جدول مورگان-کرجسی تعداد 128 نفر با روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه بود. تجزیه و تحلیل داده‌ها با مدل معادلات ساختاری و با نرم‌افزار Smart Pls3 انجام شد. نتایج نشان داد که قابلیت‌های سازمانی برچابکی سازمان تأثیر معناداری دارد. چابکی سازمان بر عملکرد رقابتی تأثیر معناداری دارد. همینطور قابلیت‌های سازمانی بر عملکرد رقابتی با نقش میانجی چابکی سازمان تأثیر معناداری دارد. قابلیت پویا بر عملکرد رقابتی تأثیر ندارد. بنابراین تقویت قابلیت‌های سازمانی می‌تواند سطح واکنش‌پذیری، انعطاف‌پذیری سازمان به تحولات مختلف را تسرعی نماید و منجر به بهبود عملکرد رقابتی گردد. همچنین بهره گیری از ابزارهای نوین بازاریابی و بکارگیری بهتر عناصر عملیاتی و اهمیت قائل شدن به مهارت‌ها، دانش بخش‌های مختلف سازمان می تواند در چابکی سازمانی و به تبع آن در بهبود عملکرد مؤثر باشد Manuscript profile