مقدمة في المجلة
علمی
معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در راستای رتبه بندی و ارتقای نشریات علمی این دانشگاه با استفاده از شاخصهای استاندارد اعلامی، ارزیابی نشریات علمی را انجام داده که بر اساس ارزیابی شهریور 1400، با اعلام دبیر محترم کمیسیون نشریات،
« فصلنامه مدیریت کسب و کار» با کسب امتیاز 75، رتبه B دریافت نموده است.
لازم به ذکر است، مقالات در گوگل اسکولار (Google Scholar) نمایه می شوند.
لازم است نویسندگان هنگام ارسال مقاله، نسبت به تکمیل فرمهای تعهدنامه و تعارض منافع اقدام نمایند. در غیر اینصورت مقاله در فرایند داوری وارد نخواهد شد.
این مجله برای جلوگیری از سرقت علمی از سامانه ایرانداک (کلیک کنید) برای ارسال گزارش مشابهتیابی به فصلنامه استفاده می کند. نویسندگان محترم دقت کنند که در صورت تأیید اولیه توسط سردبیر؛ حتما باید گزارش مشابهتیابی را که مستقیما از مشابهتیاب دریافت میکنند به فصلنامه ارسال نمایند.
کلیه مقالاتی که در این مجله منتشر شده اند دارای شناسه DOR می باشند.
پژوهشگر گرامی
براساس دستورالعمل اجرایی حمایت مالی نشریات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به شماره 10/62815 مورخ 1398/10/4 مقرر گردید در صورت تأیید اولیه توسط سردبیر؛ بابت ارسال هر مقاله جهت داوری مبلغ 1/500/000 ریال و پس از تأیید نهایی، مبلغ 3/500/000 ریال دیگر جهت چاپ مقاله از مولفان محترم دریافت گردد. (در صورتی که مقاله از طرف داوران محترم مردود اعلام شود مبلغ 1/500/000 ریال اولیه قابل بازگشت به مولف نمیباشد).
لطفا هزینه به شماره حساب 0110992839000 بانک ملی ( شناسه واریز200226) به نام مجله های علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی واریز و فیش را به صورت فایل اسکن شده در فایل پیوست بر روی پرونده مقاله آپلود نمایید.
درج قدردانی از حامی یا تامین کننده اعتبار پژوهش (در صورت وجود) در مقاله الزامی است.
اطلاعیه مهم
با سلام خدمت پژوهشگران و نویسندگان محترم
به استحضار میرساند فصلنامه علمی مدیریت کسب و کار از دریافت مقالاتی که نویسنده آنها، مقاله در حال داوری یا در نوبت چاپ دارد؛ معذور می باشد. همچنین برای ارسال مقاله جهت داوری، لازم است حداقل یکسال از تاریخ انتشار آخرین مقاله نویسنده در نشریه گذشته باشد.
آثار قابل پذیرش در فصلنامه علمی مدیریت کسب و کار: مقالات پژوهشی
تذکر مهم: از کلیه نویسندگان محترم خواهشمند است مقالات خود را فقط از طریق سامانه مجله و صفحه شخصی خود ارسال نموده و صرفاً از همین طریق نیز پیگیری نمایند و از تحویل یا ارسال مقاله به ایمیل هر شخص حقیقی یا حقوقی و تماس تلفنی در این زمینه مطلقاً خودداری نمایند؛ زیرا دفتر مجله در مقابل مقالاتی که به جز از طریق سامانه مجله ارسال گردد، مسئولیتی نخواهد داشت.
لطفا قبل از ارسال مقاله به قسمت راهنمای نویسندگان مراجعه فرمایید. در صورت عدم رعایت موارد ذکر شده، مقالات جهت ارزیابی به داوران ارسال نخواهد شد.
بر اساس دستورالعمل جدید لازم است کلیه نویسندگان محترم در هنگام ارسال مقاله علاوه بر فایل اصلی مقاله، فرم تعارض منافع و فرم تعهد اخلاقی را نیز از طریق فایل های پیوست مقاله ارسال فرمایند. ادامه فرآیند مقالات منوط به تکمیل و ارسال فرم های مذکور خواهد بود.
فصلنامه علمی مدیریت کسب و کار اخلاق علمی و نشر را تحت قوانین بینالمللی کپی رایت و کمیته بینالمللی اخلاق درانتشارات (COPE) رعایت مینماید. فصلنامه علمی مدیریت کسب و کار به خوانندگان اجازه خواندن، دانلود، کپی، توزیع، چاپ، جستجو و پیوند متن کامل مقالات را داده و خوانندگان برای استفاده از آنها برای هر مقصود قانونی دیگر مجاز میباشند.
نوع دسترسی به مقالات فصلنامه علمی مدیریت کسب و کار بهصورت "باز" میباشد.
با توجه به اقدام فصلنامه علمی مدیریت کسب و کار برای نمایه شدن در پایگاههای بینالمللی، ثبت و نمایش شناسه رایگان ORCID و ایمیل آکادمیک برای تمامی نویسندگان مقالات (به ویژه نویسنده مسئول) الزامی است.
بنابراین، از نویسندگان محترم درخواست میشود قبل از ارسال مقاله به فصلنامه نسبت به دریافت کد شناسه پژوهشگر ORCID اقدام فرمایند.https://orcid.org/signin
برای دیدن راهنمای فارسی دریافت کد شناسه پژوهشگر ORCID روی لینک زیر کلیک کنید:http://ijme.mui.ac.ir/files/site1/files/orcid_help.pd
-
حرية الوصول المقاله
1 - ارائه الگوی مدیریت ریسک واردات در گمرک جمهوری اسلامی ایران و نقش آن در کسب وکارها
علیرضا فقیه نصیری ، مرتضی یاراحمدی * ، علیرضا تمجید یامچلوالعدد 64 , المجلد 16 , زمستان 1403 -
حرية الوصول المقاله
2 - بررسی تاثیر عوامل موثر بر ارتقاء کیفیت خدمات الکترونیک سازمانهای خدمترسان عمومی با رویکرد معادلات ساختاری (مورد مطالعه سازمان تأمین اجتماعی)
سید احمد موسوی ، ناصر میرسپاسی * ، حیدر تورانی ، مجتبی کیائیالعدد 64 , المجلد 16 , زمستان 1403 -
حرية الوصول المقاله
3 - بررسی اثر تحول دیجیتال بر جذب اعتبار تجاری شرکتها
حامد مقدم ، مژگان صفا * ، سید عباس برهانیالعدد 64 , المجلد 16 , زمستان 1403 -
حرية الوصول المقاله
4 - طراحی الگوی مدیریت راهبردی بازارگرا با تأکید بر صادرات در شرکت سایپا
فاطمه کریمی * ، حسین وظیفه دوست ، میثم شیرخدائی ، مهدی نعیمی نظام آبادالعدد 64 , المجلد 16 , زمستان 1403 -
حرية الوصول المقاله
5 - مروری بر طبقهبندی جامع مدلهای سنجش اعتبار
پردیس فولادی ، محسن امینی خوزانی * ، زهره حاجیها ، شادی شاهوردیانیالعدد 64 , المجلد 16 , زمستان 1403 -
حرية الوصول المقاله
6 - ارائه مدل کاربردی از وقف مشارکتی با استفاده از روش دلفی
منصور نجفلو ، محبوبه بابایی * ، ربابه پورجبلیالعدد 64 , المجلد 16 , زمستان 1403 -
حرية الوصول المقاله
7 - پیش¬بینی هزينه و درآمد شرکت¬های حمل كالا در ترانزیت جاده¬ای با استفاده از سیستم پویا (مطالعه: شرکت¬های فعال درکریدور بندرعباس-سرخس)
محمدرضا فرشیدنژاد ، حبیب اله جوانمرد * ، سیدعلیرضا میرعرب بیگیالعدد 64 , المجلد 16 , زمستان 1403 -
حرية الوصول المقاله
8 - بررسی تاثیر عوامل اجتماعی و عوامل محیطی خرید خدمات ارتباطات تلفن ثابت بر بهسازی تجربه مشتری (مورد مطالعه مشتریان تلفن ثابت منطقه تهران )
فریبا صیادی ، حسین صفرزاده * ، سینا نعمتی زادهالعدد 64 , المجلد 16 , زمستان 1403 -
حرية الوصول المقاله
9 - طراحی مدلی به منظور سطح بندی عوامل تاب آوری سازمانی در شرکت های دانش بنیان صنعت پلاستیک
محسن هاشمی ، جلال حقیقت منفرد * ، ابوالقاسم سرآبادانیالعدد 64 , المجلد 16 , زمستان 1403 -
حرية الوصول المقاله
10 - شناسایی عوامل مؤثر بر کیفیت محصولات صنعتی با تحلیل خوشهبندی دادهها
رئوف امامی رازلیقی ، احمد علی اوموئی میلان * ، صادق عابدیالعدد 64 , المجلد 16 , زمستان 1403
-
حرية الوصول المقاله
1 - مدل ساختاری-تفسیری انگیزش خدمات عمومی در بخش آموزش عالی
محمد رضا لطف اله همدانی ، احمد ودادی * ، کاوه تیمورنژادالعدد 58 , المجلد 15 , تابستان 1402 -
حرية الوصول المقاله
2 - سنجش ﺗﺎﺛﯿﺮ آﻣﻮزﺵ ﮐﺎﺭآﻓﺮﯾﻨﯽ ﺍز ﻃﺮﯾﻖ ﻣﺘﻐﯿﺮﻫﺎی ﻣﯿﺎﻧﺠﯽ ﻇﺮﻓﯿﺖ ﺟﺬب دﺍﻧﺶ ﻭ ﻇﺮﻓﯿﺖ ﮐﺎﺭآﻓﺮﯾﻨﯽ ﺑﺮ ﻗﺼﺪ ﮐﺎﺭآﻓﺮﯾﻨﯽ کارکنان ﻫﻤﮑﺎﺭﺍﻥ ﺳﯿﺴﺘﻢ
امیرعباس فرهمند * ، سارا بینایی زادهالعدد 62 , المجلد 16 , تابستان 1403 -
حرية الوصول المقاله
3 - تاثیر مدیریت استراتژیک منابع انسانی بر عملکرد سازمان( مورد مطالعه : بانک ملت شهر تهران)
مجید کثیرلو ، عبدالله نعامی *العدد 48 , المجلد 12 , زمستان 1399 -
حرية الوصول المقاله
4 - شناسایی عوامل موثر بر بازاریابی سبز با استفاده از تئوری داده بنیاد در صنعت هتل داری
مجید علی زاده ، سینا نعمتی زاده * ، حسن اسماعیل پورالعدد 61 , المجلد 16 , بهار 1403 -
حرية الوصول المقاله
5 - توسعه الگوی اکوسیستم کارآفرینی با رویکرد قابلیتهای اشتغال کسبوکارهای دانشبنیان
ایمان جلیلیان ، محمد رضا کاباران زادقدیم * ، نصرت اله شادنوش ، جمشید عدالتیان شهریاریالعدد 61 , المجلد 16 , بهار 1403 -
حرية الوصول المقاله
6 - ارائه طرح مالیات کربن برای صنعت خودروسازی ایران
هادی نجفیان ، حبیب اله جوانمرد * ، احمد سرلکالعدد 62 , المجلد 16 , تابستان 1403 -
حرية الوصول المقاله
7 - نقش شادی و نشاط در محیط کار بر جذابیت سازمانی با توجه به نقش میانجی دلبستگی شغلی
محمد ذاکری ، زینب اسماعیلی * ، محمد رحیمیانالعدد 45 , المجلد 12 , بهار 1399 -
حرية الوصول المقاله
8 - نقش مالکیت معنوی ،قوانین وتفاهمات درجذب سرمایهگذاری مستقیم خارجی با تأکید بر انتقال تکنولوژی در ایران
سید محمد علی اکرمی راد ، زاداله فتحی * ، حمید طبائی زاده فشارکیالعدد 61 , المجلد 16 , بهار 1403 -
حرية الوصول المقاله
9 - توسعه و تبیین ابعاد پیامهای ترغیبی بازاریابی رسانههای اجتماعی بر قصد خرید مشتریان
فاطمه خواجه فینی ، محمدرضا حمیدیزاده * ، عبداله نعامی ، فتانه علیزاده مشکانیالعدد 61 , المجلد 16 , بهار 1403 -
حرية الوصول المقاله
10 - بررسی تاثیر بازاریابی اخلاقی بر اعتبار برند با نقش میانجی گری استراتژی احیای خدمات
بهروز اسکندرپور * ، بابک حیدری عراقی ، سمیه صائب نیاالعدد 50 , المجلد 13 , تابستان 1400