ارائه مدل عوامل مؤثر بر بازاریابی رابطهمند در صنعت بانکداری در شرایط تحریم بانکهای خصوصی و رتبهبندی آن
رضا محمدی
1
(
دانشجوی دکتری رشته مدیریت بازرگانی _بازاریابی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایران
)
سینا نعمتی زاده
2
(
دانشیار، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایران.
)
سید عباس حیدری
3
(
دانشیار، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایران.
)
الکلمات المفتاحية: صنعت بانکداری, بازاریابی رابطهمند, تحریم بانکهای خصوصی,
ملخص المقالة :
این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر دادهها آمیخته اکتشافی (کیفی و کمی) و از نظر روش اجرای پژوهش از نوع داده بنیاد (مرحله کیفی) و پیمایشی مقطعی (مرحله کمی) است. جامعه مرحله کیفی کلیه مدیران و متخصصان بانکهای خصوصی غرب کشور بود که به روش هدفمند گلوله برفی از آنها تعداد 21 نفر انتخاب شده است و جامعه آماری در بخش کمی کلیه کارکنان بانکهای توسعه خصوصی غرب کشور بود که از میان آنها تعداد 250 نفر بر اساس فرمول کوکران به عنوان نمونه با روش تصادفی طبقه ای انتخاب شد. ابزارهای پژوهش مصاحبه و پرسشنامه بود. استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها بر اساس نرم افزارهای pls و داده بنیاد انجام شد. نتایج نشان داد، گسترش ارتباطات، به کارگیری شبکههای اجتماعی، شفافسازی قوانین و توانمندسازی مدیریت از جمله شرایط علی، برنامهریزی سازمانی، گسترش کیفیت خدمات و استراتژی مؤثر سازمانی از جمله راهبردهای تعاملی، حمایت درون سازمانی و حمایت برون سازمانی از جمله شرایط مداخله گر، مشارکت سازمانی، منابع انسانی توانمند و رضایت مشتریان، عوامل زمینه ای، است. از پیامدهای اجرای موارد مطرح شده در قضایای قبلی رسیدن به بازاریابی رابطهمند شبکه بانکی در شرایط تحریمها میباشد.
_||_