آخرین اخبار نشریه
    آمـــــوزش و بهبود منابع انسانی ( علمی پژوهشی )
  • معرفي نشريه
    علمی

    معرفی فصلنامه آموزش و بهبود منابع انسانی (Journal of Training and Improvement of Human Resources)

    فصلنامه آموزش و بهبود منابع انسانی به منظور ارائه جدیدترین نظریه‌ها و یافته‌های علمی در حوزه‌های مختلف آموزش و بهبود منابع انسانی و همچنین در راستای تبادل و نشر اندیشه‌های بدیع و نتایج پژوهش های علمی، از تمامی محققان، صاحب‌نظران، دانش‌پژوهان، کارشناسان، استادان و دانشجویان دعوت می‌نماید تا اخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی خود را در قالب مقاله‌های علمی- پژوهشی برای چاپ و انتشار در فصلنامه آموزش و بهبود منابع انسانی ارسال نمایند.  

     

    *طبق مجوز شماره 6119/32/ص مورخ 1401/2/10   سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی نام فصلنامه از" آموزش و بهسازی منابع انسانی" به "آموزش و بهبود منابع انسانی" تغییر یافته است و این نشریه تحت حمایت انجمی علمی آموزش و توسعه منابع انسانی ایران می باشد. 

     

    **پژوهشگر گرامی**

    براساس آیین‌نامه تعیین هزینه پردازش مقاله در نشریات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به شماره 10/62815 مورخ 1398/10/04 مقرر گردید جمعا 500 هزار تومان بابت ارسال هر مقاله  که جهت داوری مبلغ 150/000 تومان و پس از تایید نهایی مبلغ 350/000 تومان جهت پذیرش و چاپ مقاله از مولفان محترم دریافت گردد. (لازم به ذکر است در صورتی که مقاله از طرف داوران محترم مردود اعلام شود مبلغ 150/000 تومان اولیه قابل بازگشت به مولفان نمی‌باشد.).   

    از آنجا که درگاه پرداخت اینترنتی فعال نیست لازم است تصویر فیش واریزی در مرحله "اضافه کردن فایلها -  سایر "  بارگذاری نمایند. 

    شماره حساب بانک صادرات:  0115860866000  

    شماره شبا حساب بانک صادرات:   IR390190000000115860866000

      

      


    آخرین مقالات منتشر شده

    • دسترسی آزاد مقاله

      1 - طراحی مدل اخلاق کار در بیمارستان های دولتی شیراز
      ریحانه مصلی نژاد حمدالله منظری توکلی شهین شرفی نوید فاتحی راد سنجر سلاجقه
      شماره 12 , دوره 12 , پاییز 1402
      نظر به اهمیت اخلاق کار درسازمانهای بهداشتی و درمانی پژوهش حاضر باهدف طراحی مدل اخلاق کار در بیمارستانهای دولتی شیراز انجام شده است. پژوهش حاضر کاربردی و اکتشافی است. روش کار در بخش کیفی شامل زمینه مبنا و در بخش کمی شامل مدل یابی معادلات ساختاری بود. جامعه پژوهش کارکنان چکیده کامل
      نظر به اهمیت اخلاق کار درسازمانهای بهداشتی و درمانی پژوهش حاضر باهدف طراحی مدل اخلاق کار در بیمارستانهای دولتی شیراز انجام شده است. پژوهش حاضر کاربردی و اکتشافی است. روش کار در بخش کیفی شامل زمینه مبنا و در بخش کمی شامل مدل یابی معادلات ساختاری بود. جامعه پژوهش کارکنان بخش اداری بیمارستان‌های دولتی شیراز در بازه زمانی اجرای پژوهش بود. نمونه بخش کیفی شامل 14 نفر به روش هدفمند و در بخش کمی شامل 320 نفر با نمونه گیری تصادفی ساده بود. ابزار گرداوری داده‌ها شامل مصاحبه‌ نیمه ساختاریافته و مقیاس محقق ساخته عوامل مرتبط با اخلاق کار بود. داده‌های پژوهش در بخش کیفی با کدگذاری و در بخش کمی با نرم‌افزار SPSS26 و AMOS24 تحلیل شدند.مدل تدوین‌شده برای اخلاق کار در بخش کیفی در (1 مضمون عمده) و فرعی (4 مضمون) به مفاهیم عملیاتی (14 مفهوم) دسته‌بندی شد.در بخش کیفی؛ برازش مدل با استفاده از روش معادلات ساختاری انجام شد که شاخص‌های به‌دست‌آمده نشان داد که مدل از برازش مناسب با داده‌ها برخوردار است. در مدل پیشنهادی مقوله اصلی اخلاق کار دارای بیشترین میانگین (73/3) مربوط به مقوله فرعی ارتباطات انسان‌محور و ساختار سلسله مراتبی منعطف با انحراف معیار 77/0 و میانگین کمتر (42/3) مربوط به مقوله فرعی احساس عاملیت و کنشگری در محل کار با انحراف معیار 91/0 میباشد. با توجه به تاثیرمؤلفه‌های اخلاق کاردر بیمارستان‌ها،ضروری است مدیران برای پیشبرد اخلاق کار به اهمیت محوری اخلاق کار توجه داشته باشند. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      2 - ارائه مدل وتحلیل عاملی اجرای خط مشی های کیفی صادرات نفت با رویکرد دولت الکترونیک
      یونس بهادری سنجر سلاجقه یاسر سالاری امین نیکپور
      شماره 12 , دوره 12 , پاییز 1402
      هدف تحقیق حاضرارائه مدل برپایه تحلیل عاملی اجرای خط مشی های کیفی صادرات نفت با رویکرد دولت الکترونیک)مورد مطالعه: پایانه های وزارت نفت ( می باشد. تحقیق حاضر از نظر هدف توسعه ای کاربردی و روش گردآوری داده ها ترکیبی از مطالعات کتابخانه ای ، میدانی ،خبرگان و ابزار گرداوری چکیده کامل
      هدف تحقیق حاضرارائه مدل برپایه تحلیل عاملی اجرای خط مشی های کیفی صادرات نفت با رویکرد دولت الکترونیک)مورد مطالعه: پایانه های وزارت نفت ( می باشد. تحقیق حاضر از نظر هدف توسعه ای کاربردی و روش گردآوری داده ها ترکیبی از مطالعات کتابخانه ای ، میدانی ،خبرگان و ابزار گرداوری اطلاعات پرسشنامه است. تحقیقات بر پایه سه پرسشنامه استفاده شده است. روایی و پایایی پرسشنامه ها نیز طبق شاخص ها و محاسبات اماری تأیید گردیده است.ازمونهای با استفاده از روش های آماری آزمون تی تک نمونه ای، تحلیل عاملی تأییدی و معادلات ساختاری استفاده و با بکارگیری از نرم افزار های اس پی اس اس و اموس اطلاعات مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است .روش این تحقیق ، توصیفی همبستگی از نوع پیمایشی استفاده شده است. در بخش کیفی ، جامعه آماری پژوهش جهت آزمون الگو 30 نفر ازخبرگان بودند که با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند شناسائی و به صورت نیمه ساختار یافته با انها مصاحبه شد. در بخش کمی ، جامعه اماری این تحقیق کلیه کارکنان پایانه های نفتی به تعداد 1500 نفر بوده که طبق جدول مورگان 306 نفر تعیین و از نظرات 300 نفرازکارکنان پس از دریافت پرسشنامه نهائی برای جمع اوری داده ها استفاده شده است. . یافته های پژوهش نشان داد که در ارزیابی تحلیل عاملی متغیرهای اجرای خط مشی کیفی با محوریت متغیرهای نقش دولت الکترونیک و مولفه های ان مورد ارزیابی اماری نرمال بودن داده ها ، اعتبار مدل و برازش مدل مورد تائید میباشد پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      3 - بررسی ارائه مدل ساختاری مدیریت منابع برمبنای رویکردهای تربیت دانشجو معلمان ایران با کشورهای ژاپن، امریکا، فرانسه، انگلستان
      صالح روستا سیداحمد هاشمی عباس قلتاش علی اصغر ماشینچی بشمن
      شماره 12 , دوره 12 , پاییز 1402
      هدف از تحقیق حاضر نقد و بررسی ارائه مدل ساختاری مدیریت منابع برمبنای رویکردهای تربیت دانشجو معلمان ایران با کشورهای ژاپن، امریکا، فرانسه، انگلستان است. این پژوهش از نظر اهداف، کاربردی و از نظر شیوه جمع آوری اطلاعات از نوع تحلیل محتوا قیاسی است و برای این منظور ابتدا داد چکیده کامل
      هدف از تحقیق حاضر نقد و بررسی ارائه مدل ساختاری مدیریت منابع برمبنای رویکردهای تربیت دانشجو معلمان ایران با کشورهای ژاپن، امریکا، فرانسه، انگلستان است. این پژوهش از نظر اهداف، کاربردی و از نظر شیوه جمع آوری اطلاعات از نوع تحلیل محتوا قیاسی است و برای این منظور ابتدا داده ها براساس فیش و ثبت اطلاعات گردآوری شدند که منجر به شناسایی مولفه های مختلف رویکردهای تربیت دانشجو معلمان در کشورهای منتخب شد.حوزه پژوهش شامل کتب، مقالات و تحقیقاتی که به تربیت معلم کشورهای منتخب( ژاپن، امریکا، فرانسه، انگلستان و ایران) پرداخته اند بوده است روش تحلیل داده ها روش کدگذاری به شیوه (کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی یا گزینشی) بود.یافته ها گویای آن بود که تحقیقات انجام شده قبلی توسط سایر محققان تاحدودی با نتایج بدست آمده در این تحقیق همخوانی داشته است و برخی از شاخصها و مولفه بدست آمده در تحقیق حاضر بوسیله یافته‌های قبلی تایید می شود. پس از بررسی و مطالعات مبانی نظری و پیشینه تحقیقاتی و مستندات با مقالات و پژوهشگران 7 بعد، 28 مولفه و 72 شاخص در قالب یافته‌های بخش شناسایی شد که مبانی فلسفی 4 مولفه و 12 شاخص، مبانی روانشناختی 4 مولفه و 10 شاخص، مبانی علمی 4 مولفه و 9 شاخص، مبانی جامعه شناختی 4 مولفه و 11 شاخص، رویکرد وفادارانه 4 مولفه و 9 شاخص، رویکرد سازگارانه 4 مولفه و 11 شاخص و رویکرد نیمه سازگارانه 4 مولفه و 10 شاخص شناسایی شد. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      4 - بررسی تاثیر توسعه منابع انسانی بر مزیت رقابتی پایدار با نقش میانجی نوآوری سازمانی (مورد مطالعه شرکت پالایش گاز پارسیان)
      افشین ظریف عبدالجواد خلیلی مختار رنجبر
      شماره 12 , دوره 12 , پاییز 1402
      هدف این تحقیق بررسی تاثیر توسعه منابع انسانی بر مزیت رقابتی پایدار با نقش میانجی نوآوری سازمانی در شرکت پالایش گاز پارسیان است. این تحقیق به لحاظ هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش، از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری این تحقیق عبارت است از کلیه کارکنان شرکت یاد شده بالا چکیده کامل
      هدف این تحقیق بررسی تاثیر توسعه منابع انسانی بر مزیت رقابتی پایدار با نقش میانجی نوآوری سازمانی در شرکت پالایش گاز پارسیان است. این تحقیق به لحاظ هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش، از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری این تحقیق عبارت است از کلیه کارکنان شرکت یاد شده بالا که در سال 1402 تعداد آن ها 1206 نفر می باشد. از جامعه آماری مزبور براساس جدول کرجسی ومورگان(1970) نمونه ای به حجم292 نفرتعیین گردید که به صورت ساده و به شیوه سهمیه ای متناسب سهم هر واحد و کارکنان مربوطه مشخص شد. ابزار گردآوری داده ها، سه پرسشنامه استاندارد بانمایروروی و همکاران (2021) بوده است. روایی محتوا با مراجعه به اساتید و خبرگان انجام شد. پایایی تحقیق با استفاده از معیار آلفای کرونباخ در نرم‌افزار SPSS مورد بررسی قرار گرفت و تایید شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SmartPLS3 استفاده شد. یافته های تحقیق حاکی از آن است که : توسعه منابع انسانی بر مزیت رقابتی پایدار با نقش میانجی نوآوری سازمانی تاثیر دارد. توسعه منابع انسانی بر مزیت رقابتی پایدار تاثیر معناداری دارد. توسعه منابع انسانی بر نوآوری سازمانی تاثیر معناداری دارد. نوآوری سازمانی بر مزیت رقابتی پایدار تاثیر معناداری دارد. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      5 - شناسایی پیشران‌های مؤثر بر توسعه استراتژیک استعدادها در دانشگاه صنعتی شریف
      نسیم میری نژاد صدیقه طوطیان اصفهانی
      شماره 12 , دوره 12 , پاییز 1402
      هدف از انجام این پژوهش، شناسایی پیشران‌های مؤثر بر توسعه استراتژیک استعدادها در دانشگاه صنعتی شریف است. روش تحقیق به صورت کمی می باشد و از نوع توصیفی- پیمایشی است. پژوهش از لحاظ هدف نیز از نوع کاربردی می باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل در مرحله اول خبرگان دانشگاهی به ت چکیده کامل
      هدف از انجام این پژوهش، شناسایی پیشران‌های مؤثر بر توسعه استراتژیک استعدادها در دانشگاه صنعتی شریف است. روش تحقیق به صورت کمی می باشد و از نوع توصیفی- پیمایشی است. پژوهش از لحاظ هدف نیز از نوع کاربردی می باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل در مرحله اول خبرگان دانشگاهی به تعداد 20 نفر و در مرحله دوم مدیران و کارشناسان در دانشگاه صنعتی شریف می‌باشد که نمونه ۱۰۸ نفری برای این پژوهش انتخاب شده است. جهت گرداوری اطلاعات از روش مطالعات کتابخانه ای و میدانی بهره گرفته شده است که در روش میدانی از ابزار پرسشنامه عوامل موثر بر توسعه استعدادها و پرسشنامه ارجحیت بندی استفاده شده است. روایی محتوایی آن توسط اساتید راهنما مورد تایید و پایایی آن با آزمون آلفای کرونباخ تایید شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها، از آمار توصیفی شامل درصد فراوانی و میانگین و همچنین آزمون تحلیل سلسله مراتبی (AHP) برای اولویت بندی شاخص ها استفاده شده است. برای انجام آزمون های فوق از نرم افزار SPSS و Exper Choice استفاده شده است. یافته های حاصل از این تحقیق نشان داد که اهداف و راهبرد سازمان، رویکرد مدیران، قوانین و مقررات دولتی، منابع نیروی انسانی و فرهنگ سازمانی بر توسعه استراتژیک استعدادها موثر هستند و فرهنگ سازمانی با وزن ۰.۴۳۳ در اولویت اول و قوانین و مقررات دولتی با وزن ۰.۰۵۴ در آخرین اولویت قرار دارند. همچنین، متغیر احترام به عقاید و ارزش های کارکنان در اولویت اول و متغیر بروکراسی و انعطاف پذیری محدود در آخرین اولویت قرار گرفتند. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      6 - طراحی و اعتبارسنجی مدل توسعه پایدار جمهوری اسلامی ایران با رویکرد مدیریت جهادی
      محمدرضا حیدری بهنوییه مختار رنجبر ابراهیم گیوکی عباس حیدری بهنوییه
      شماره 12 , دوره 12 , پاییز 1402
      این پژوهش به منظور طراحی و اعتبارسنجی مدل توسعه پایدار جمهوری اسلامی ایران با رویکرد مدیریت جهادی با مطالعه عمیق پژوهش های قبلی شکل گرفته در زمینه این دو مقوله انجام شده است. به منظور دست یابی به این هدف، از روش فراترکیب برساخته در بعد کیفی و پرسشنامه لیکرت پنج درجه و ن چکیده کامل
      این پژوهش به منظور طراحی و اعتبارسنجی مدل توسعه پایدار جمهوری اسلامی ایران با رویکرد مدیریت جهادی با مطالعه عمیق پژوهش های قبلی شکل گرفته در زمینه این دو مقوله انجام شده است. به منظور دست یابی به این هدف، از روش فراترکیب برساخته در بعد کیفی و پرسشنامه لیکرت پنج درجه و نرم افزار اسمارت پی. ال. اس4 در بعد کمی استفاده شده است. ابزاری که برای پیشبرد این پژوهش مورد استفاده قرار گرفته است مدل مفهومی پژوهش شامل سه بعد مدیریت جهادی و پنج بعد توسعه پایدار و مولفه های آن ها است که از مطالعات انجام شده گذشته اقتباس شده است. با توجه به این که روش فراترکیب به بررسی پژوهش های گذشته می پردازد با استفاده از الگوریتم انتخاب مقالات، از بین انبوه مقالات و متون تعداد 113 مقاله و متن برای انجام پژوهش انتخاب شده است. در فرآیند بررسی که بر اساس روش فراترکیب پیش رفته است، ابزاری که ساخته شده است توسط ترکیب پژوهش ها مورد بررسی قرار گرفته است و با تحلیل های توصیفی پژوهش گر، نتیجه حاصل شده در بعد کیفی نشان می دهد که در مورد تاثیر مدیریت جهادی بر توسعه ی پایدار یک خلأ و شکاف نظری عمیق وجود دارد ولی از سوی دیگر از لحاظ بعد کمی با جمع آوری نظرات خبرگان با استفاده از پرسشنامه طیف لیکرت پنج درجه و تحلیل با نرم افزار اسمارت پی.ال.اس 4، ارتباط بین مدیریت جهادی بر توسعه پایدار جمهوری اسلامی ایران مورد تایید قرار گرفته است. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      7 - بررسی رابطه فرهنگ سازمانی با کارآیی و رضایت شغلی دبیران مقطع دوم متوسطه
      نفیسه طاوسی فاطمه حمیدی فر
      شماره 12 , دوره 12 , پاییز 1402
      این مطالعه به بررسی رابطه فرهنگ سازمانی با رضایت شغلی و کارایی دبیران می پردازد. پژوهش حاضر یک پژوهش کمی و پیمایشی است. ابزار تحقیق پرسشنامه های استاندارد در زمینه فرهنگ سازمانی، کارآیی معلمان و رضایت شغلی بوده. به منظور روایی از روایی صوری و نظر خبرگان در رابطه با پرسش چکیده کامل
      این مطالعه به بررسی رابطه فرهنگ سازمانی با رضایت شغلی و کارایی دبیران می پردازد. پژوهش حاضر یک پژوهش کمی و پیمایشی است. ابزار تحقیق پرسشنامه های استاندارد در زمینه فرهنگ سازمانی، کارآیی معلمان و رضایت شغلی بوده. به منظور روایی از روایی صوری و نظر خبرگان در رابطه با پرسشنامه ها بهره گرفته شد و برای پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد. جامعه آماری در این پژوهش، کلیه دبیران مقطع دوم متوسطه منطقه دوازده شهر تهران است که 265 نفر است. حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان 155 نفر تعیین شد. همچنین روش نمونه گیری در این پژوهش روش خوشه ای تک مرحله ای است. با توجه به نرمال بودن متغیرهای مورد مطالعه، از رگرسیون خطی ساده جهت آزمون فرضیه ها در نرم افزار spss استفاده شده است. یافته ها حاکی از تایید کلیه فرضیات یعنی تاثیر فرهنگ سازمانی بر کارآیی و رضایت شغلی دبیران بود. سطح معنی داری آزمون F در متغیرهای کارایی و رضایت شغلی کمتر از 0/05 بوده در نتیجه میتوان بیان داشت که ضریب معادله رگرسیون مربوط به متغیرهای وابسته کارایی و رضایت شغلی مخالف صفر است. ضریب تعیین چندگانه مربوط به کارایی و رضایت شغلی 0/11 میباشد که نشان میدهد تقریبا 11 درصد از سهم متغیرهای وابسته کارایی و رضایت شغلی توسط متغیر مستقل فرهنگ سازمانی تبیین و توضیح داده میشود. لذا به منظور حفظ سرمایه های انسانی و ارتقای رضایت و کارایی دبیران، می بایست فرهنگ سازمانی را در مدارس ارتقا داد. پرونده مقاله
    پربازدیدترین مقالات

    • دسترسی آزاد مقاله

      1 - طراحی الگوی عوامل موثر بر توانمندسازی منابع انسانی بر اساس رویکرد فراترکیب و تحلیل و توسعه گزینه های استراتژیک (سودا) درصنعت آب و فاضلاب
      اکبر شیدائی حبشی سلیمان ایران زاده هوشنگ تقی زاده
      شماره 11 , دوره 11 , تابستان 1402
      هدف اصلی پژوهش حاضر شناسایی عوامل کلیدی و استراتژیک توانمندسازی منابع انسانی در صنعت آب و فاضلاب است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و توسعه ای و از نظر روش اجرا جزء تحقیقات توصیفی از نوع پیمایشی محسوب میشود. در این پژوهش ابتدا با به کارگیری روش فراترکیب، مطالعات و مقالا چکیده کامل
      هدف اصلی پژوهش حاضر شناسایی عوامل کلیدی و استراتژیک توانمندسازی منابع انسانی در صنعت آب و فاضلاب است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و توسعه ای و از نظر روش اجرا جزء تحقیقات توصیفی از نوع پیمایشی محسوب میشود. در این پژوهش ابتدا با به کارگیری روش فراترکیب، مطالعات و مقالات مرتبط با موضوع مورد بررسی قرار گرفت و با نظر اعضای تیم پژوهش و تائید خبرگان، مدل عوامل توانمندسازی منابع انسانی طراحی شد. با استفاده از مصاحبه و تشکیل کارگاه، عوامل کلیدی و استراتژیک با رویکرد تحلیل و توسعه گزینه های استراتژیک (سودا) شناسایی شدند. این مدل دارای 29 عامل در 3 بُعد است. نتایج نشان میدهد که عملکرد به عنوان کلیدی ترین گزینه و تسهیم اطلاعات، طراحی و مهندسی شغل، شرایط و تناسب شغل، خلق امکانات، بازخورد، کارکنان، ارتقا مهارت‌های شغلی و آموزش به ترتیب به عنوان موضوعات مهم در نظر گرفته شدند. به طورکلی آنچه این پژوهش را از دیگر پژوهش های داخلی متمایز می‌کند، ارائه چارچوبی نوین و علمی از عوامل و شناسایی کلیدی ترین آنهاست که میتواند راهنمای مدیران ارشد و تصمیم گیران قرار گیرد. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      2 - ارایه چارچوب نظری مدیریت منابع انسانی از دیدگاه علوم قرآن و حدیث
      عیسی امیری محسن زارعی جلیانی مختار رنجبر
      شماره 1 , دوره 1 , زمستان 1399
      مدیریت منابع انسانی اثربخش برای موفقیت هر سازمانی حیاتی است. بسیاری از مسائل مدیریت منابع انسانی ریشه در دین دارد و اثرات مذهب بر رویه های منابع انسانی بسیار با اهمیت هستند. با توجه به نگرش جامع دین اسلام به همة امور زندگی انسان، هدف پژوهش مقایسه تطبیقی مدیریت منابع انس چکیده کامل
      مدیریت منابع انسانی اثربخش برای موفقیت هر سازمانی حیاتی است. بسیاری از مسائل مدیریت منابع انسانی ریشه در دین دارد و اثرات مذهب بر رویه های منابع انسانی بسیار با اهمیت هستند. با توجه به نگرش جامع دین اسلام به همة امور زندگی انسان، هدف پژوهش مقایسه تطبیقی مدیریت منابع انسانی از دیدگاه علوم قرآن و حدیث و نظریه های مدیریتی معاصرو ارایه چارچوب نظری مناسب برای مدیریت منابع انسانی بر اساس دیدگاه علوم قرآن و حدیث می باشد. روش پژوهش از بعد هدف کاربردی و از بعد روش تحلیل محتوای قیاسی است. جامعه آماری پژوهش شامل منابع مرتبط با مدیریت منابع انسانی از دیدگاه علوم قرآن و حدیث و نظریه پردازان معاصر بوده که بر اساس روش نمونه گیری هدفمند و مطالعه انتقادی مورد بررسی قرار گرفته اند. نتایج پژوهش نشان می دهد که با وجود مشابهت چارچوب و کارکردهای مدیریت منابع انسانی از دیدگاه علوم قرآن و حدیث با نظریات مدیریتی معاصر، ولی از بعد ساختاری، زمینه ای و رفتاری تفاوت های اساسی دارند و ضرورت توجه به پیش زمینه های ارزشی و هنجاری افراد در تدوین و پیاده سازی راهبردهای مدیریت منابع انسانی وجود دارد. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      3 - بازکاوی معنایی راهبردهای توسعه منابع انسانی درحوزه مدیریت آسیب های اجتماعی با استفاده از نظریه داده بنیاد
      سید علی محمد موسوی رضا اسماعیلی اکبر اعتباریان خوراسگانی
      شماره 8 , دوره 8 , پاییز 1401
      هدف :این مقاله دست یابی به پاسخ سئوال اصلی که "راهبردهای توسعه منابع انسانی برای مدیریت آسیب های اجتماعی درحوزه های اعتیاد ، معلولین ذهنی وکودکان (طرح پارک سلامت روان شیراز)کدامند؟"می باشد. روش شناسی: این پژوهش از نظررویکرد، کیفی بر مبنای داده بنیاد واز نظر نتیجه، کاربر چکیده کامل
      هدف :این مقاله دست یابی به پاسخ سئوال اصلی که "راهبردهای توسعه منابع انسانی برای مدیریت آسیب های اجتماعی درحوزه های اعتیاد ، معلولین ذهنی وکودکان (طرح پارک سلامت روان شیراز)کدامند؟"می باشد. روش شناسی: این پژوهش از نظررویکرد، کیفی بر مبنای داده بنیاد واز نظر نتیجه، کاربردی و توسعه ای و از نظر هدف، اکتشافی می باشد که با استفاده از روش مصاحبه عمیق نیمه ساختاریافته ومشاهده ، داده های لازم گردآوری و پس ازکدگذاری روی آنها ،راهبردها بازکاوی گردیده اند. برای اعتبارسنجی سازه ای از تکنیک جمع آوری از منابع متعدد و اعتبار درونی از طریق کنترل اعضا به وسیله بازبینی و تایید متن پیاده شده مصاحبه، درگیری طولانی مدت نگارنده و پرمایگی دریافت اطلاعات و اعتبار بیرونی به وسیله توصیف غنی داده ها،استفاده از رویه های کدگذاری و جامعه آماری 15 نفر از خبرگان دانشگاهی ،سیاستگذاران ،مدیران ستادی و عملیاتی بوده اند که به روش نمونه گیری هدفمند و گلوله برفی انتخاب شده اند. یافته ها و نتیجه گیری : نشان داده ا ندکه راهبردها شامل : توانائی های فکری و ذهنی رهبران ،آموزش و توسعه ،شایستگی ها ، همراستائی استراتژیک،توسعه سازمانی ،سیستم جبران خدمات جامع ،کارمند یابی و استخدام ،رفاه ،ایمنی و نگه داشت و مدیریت عملکرد می باشند . راهبرد آموزش و توسعه با 39 مورد مفاهیم معنادار و10 مورد مقوله ،کارمند یابی و استخدام با 33 مورد مفاهیم معنادار و 9 مورد مقوله و همچنین شایستگی با 22 مورد مفاهیم معنادار و 8 مورد مقوله بیشترین بسامد را به ترتیب توسط مشارکت کنندگان داشته اند. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      4 - تحلیل اثر سبک رهبری بر اخلاق حرفه ای معلمان با میانجی گری ویژگی های شخصیتی با رویکرد معادله ساختاری
      علی خالق خواه حبیبه نجفی الهه سلطانی
      شماره 1 , دوره 1 , زمستان 1399
      هدف: هدف از پژوهش حاضر، تحلیل اثر سبک رهبری بر اخلاق حرفه ای معلمان با میانجی گری ویژگی های شخصیتی معلمان مقطع ابتدایی شهرستان بستان آباد می باشد. روش شناسی: این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی، از لحاظ نوع روش، توصیفی- همبستگی و از لحاظ روش گرد آوری اطلاعات، میدانی می باشد. چکیده کامل
      هدف: هدف از پژوهش حاضر، تحلیل اثر سبک رهبری بر اخلاق حرفه ای معلمان با میانجی گری ویژگی های شخصیتی معلمان مقطع ابتدایی شهرستان بستان آباد می باشد. روش شناسی: این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی، از لحاظ نوع روش، توصیفی- همبستگی و از لحاظ روش گرد آوری اطلاعات، میدانی می باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه معلمان مقطع ابتدایی شهرستان بستان آباد می باشد که تعداد آنها برابر 380 نفر می باشد. برای تعیین حجم نمونه از جدول کرجسی- مورگان استفاده شد و نمونه برابر181 نفر برآورد گردید. روش نمونه گیری، تصادفی طبقه ای می باشد. برای اندازه گیری متغیرها از پرسش نامه های استاندارد: اخلاق حرفه ای کادوزیر (2012)، ویژگی های شخصیتی کاستا و مک کرا (1992) و سبک رهبری باردنز و متزکاس (1969) استفاده شد. داده ها به کمک نرم افزارهای Spss20 و Lisrel تحلیل شدند. یافته ها: نتایج یافته ها نشان داد که سبک رهبری بر اخلاق حرفه ای با میانجی گری ویژگی های شخصیتی معلمان مقطع ابتدایی شهرستان بستان آباد اثر غیر مستقیم دارد. بنابراین می توان گفت که رابطه بین دو متغیر سبک رهبری و اخلاق حرفه ای توسط متغیر ویژگی های شخصیتی معلمان تشدید می شود و اگر ویژگی های شخصیتی معلمان بهبود یابد این اثر قویتر و اگر ویژگی های شخصیتی معلمان تضعیف شود طبیعتا این رابطه ضعیف خواهد شد. نتیجه گیری: مدیران مدارس باید با انتخاب سبک رهبری مناسب، سبب تقویت مؤلفه های ویژگی های شخصیتی در معلمان گردند تا اخلاق حرفه ای آنها افزایش یابد. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      5 - ارائه الگوی دوسوتوانی سازمانی بر اساس وظایف مدیریت منابع انسانی اسلامی در ناجا
      سلیم ثنایی مسعود پور کیانی سنجر سلاجقه سعید صیادی
      شماره 9 , دوره 9 , زمستان 1401
      مدیریت منابع انسانی اسلامی یکی از مهم‌ترین دوایر سازمانی است که بر عملکرد سازمانی تاثیر دارد و با تمرکز درست و بهره‌برداری بهینه از این مهم، می‌توان توازنی بین ثبات و تغییر ایجاد نمود؛ از طرفی توجه به مفهوم دوسوتوانی در حال رشد است. در نتیجه در پژوهش حاضر نیز دایره مدیر چکیده کامل
      مدیریت منابع انسانی اسلامی یکی از مهم‌ترین دوایر سازمانی است که بر عملکرد سازمانی تاثیر دارد و با تمرکز درست و بهره‌برداری بهینه از این مهم، می‌توان توازنی بین ثبات و تغییر ایجاد نمود؛ از طرفی توجه به مفهوم دوسوتوانی در حال رشد است. در نتیجه در پژوهش حاضر نیز دایره مدیریت منابع‌انسانی در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به عنوان کارآمدترین دایره برای تحقق دوسوتوانی سازمانی در نظر گرفته شده است و در این پژوهش به ارائه الگوی دوسوتوانی سازمانی بر اساس وظایف مدیریت منابع انسانی اسلامی در ناجا پرداخته و به‌منظور گردآوری داده‌ها از نظرات خبرگان و کارشناسان ناجا با بکارگیری مصاحبه نیمه‌ساختاریافته و پرسشنامه استفاده شد. برای انجام تحلیل تم از نرم‌افزار اکسل و تحلیل عاملی اکتشافی از نرم-افزار اس‌پی‌اس‌اس استفاده گردید. با استفاده از تحلیل تم 120 کد محوری در 8 دسته کد گزینشی (برنامه‌ریزی، ارزیابی عملکرد، الزامات، روابط کاری اسلامی، نگهداشت، قدرت نفوذ، استخدام بر اساس معیارهای اسلامی و آموزش اسلامی) شناسایی شد. تحلیل عاملی اکتشافی نیز کدهای گزینشی را در دو بعد اکتشاف و بهره‌برداری دوسوتوان طبقه‌بندی نمود. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      6 - ارائه مدل وتحلیل عاملی اجرای خط مشی های کیفی صادرات نفت با رویکرد دولت الکترونیک
      یونس بهادری سنجر سلاجقه یاسر سالاری امین نیکپور
      شماره 12 , دوره 12 , پاییز 1402
      هدف تحقیق حاضرارائه مدل برپایه تحلیل عاملی اجرای خط مشی های کیفی صادرات نفت با رویکرد دولت الکترونیک)مورد مطالعه: پایانه های وزارت نفت ( می باشد. تحقیق حاضر از نظر هدف توسعه ای کاربردی و روش گردآوری داده ها ترکیبی از مطالعات کتابخانه ای ، میدانی ،خبرگان و ابزار گرداوری چکیده کامل
      هدف تحقیق حاضرارائه مدل برپایه تحلیل عاملی اجرای خط مشی های کیفی صادرات نفت با رویکرد دولت الکترونیک)مورد مطالعه: پایانه های وزارت نفت ( می باشد. تحقیق حاضر از نظر هدف توسعه ای کاربردی و روش گردآوری داده ها ترکیبی از مطالعات کتابخانه ای ، میدانی ،خبرگان و ابزار گرداوری اطلاعات پرسشنامه است. تحقیقات بر پایه سه پرسشنامه استفاده شده است. روایی و پایایی پرسشنامه ها نیز طبق شاخص ها و محاسبات اماری تأیید گردیده است.ازمونهای با استفاده از روش های آماری آزمون تی تک نمونه ای، تحلیل عاملی تأییدی و معادلات ساختاری استفاده و با بکارگیری از نرم افزار های اس پی اس اس و اموس اطلاعات مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است .روش این تحقیق ، توصیفی همبستگی از نوع پیمایشی استفاده شده است. در بخش کیفی ، جامعه آماری پژوهش جهت آزمون الگو 30 نفر ازخبرگان بودند که با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند شناسائی و به صورت نیمه ساختار یافته با انها مصاحبه شد. در بخش کمی ، جامعه اماری این تحقیق کلیه کارکنان پایانه های نفتی به تعداد 1500 نفر بوده که طبق جدول مورگان 306 نفر تعیین و از نظرات 300 نفرازکارکنان پس از دریافت پرسشنامه نهائی برای جمع اوری داده ها استفاده شده است. . یافته های پژوهش نشان داد که در ارزیابی تحلیل عاملی متغیرهای اجرای خط مشی کیفی با محوریت متغیرهای نقش دولت الکترونیک و مولفه های ان مورد ارزیابی اماری نرمال بودن داده ها ، اعتبار مدل و برازش مدل مورد تائید میباشد پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      7 - بررسی اثر شایستگی‌های حرفه‌ای بر عملکرد حرفه‌ای کارکنان دانشی با تحلیل نقش تعدیل‌گری جو نوآورانه
      هاجر عابدینی فرج اله رهنورد علی اکبر قهرمانی گلوزان
      شماره 0 , دوره 5 , زمستان 1400
      امروزه ارتقای عملکرد حرفه‌ای یکی از چالش‌های مدیران منابع انسانی است و توسعه شایستگی‌های حرفه‌ای یک راهبرد پذیرفته‌شده برای بهبود عملکرد فردی و سازمانی محسوب می‌شود. با توجه به ماهیت سازمان‌های دانش‌بنیان و ایجاد محیط‌های خلاق و نوآور، توسعه شایستگی‌های حرفه‌ای برای کار چکیده کامل
      امروزه ارتقای عملکرد حرفه‌ای یکی از چالش‌های مدیران منابع انسانی است و توسعه شایستگی‌های حرفه‌ای یک راهبرد پذیرفته‌شده برای بهبود عملکرد فردی و سازمانی محسوب می‌شود. با توجه به ماهیت سازمان‌های دانش‌بنیان و ایجاد محیط‌های خلاق و نوآور، توسعه شایستگی‌های حرفه‌ای برای کارکنان دانشی از اهمیت زیادی برخوردار است. بدین منظور، این تحقیق با هدف بررسی تأثیر شایستگی‌های حرفه‌ای بر عملکرد حرفه‌ای کارکنان دانشی و با تحلیل نقش تعدیل‌کننده‌ی جو نوآورانه در سازمان‌های دانش‌بنیان بخش دولتی انجام ‌شده است. تحقیق از نظر هدف، کاربردی، از لحاظ نوع داده‌ها، کمی و ماهیت آن توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری تحقیق، کارکنان دانشی سازمان‌های دانش‌بنیان استان‌های منتخب (تهران، قزوین، قم و البرز) به تعداد 328 نفر بودند که 177 نفر به شیوه تصادفی طبقه‌ای انتخاب شدند. برای سنجش عملکرد حرفه‌ای از پرسشنامه کوپمنس و همکاران (2014) و برای جو نوآورانه از پرسشنامه بی‌بی و همکاران (2020) استفاده شد. شایستگی‌های حرفه‌ای نیز با چهار خرده مقیاس دانش، مهارت، توانایی و نگرش حرفه‌ای و با پرسشنامه پورکریمی و همکاران (1396) سنجش شده است. تجزیه‌وتحلیل داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار SmartPLS و با تأکید بر آزمون تحلیل مسیر انجام‌ شد. نتایج تحقیق نشان می‌دهد که ابعاد شایستگی‌های حرفه‌ای شامل دانش، مهارت، توانایی و نگرش تأثیر مستقیمی بر عملکرد حرفه‌ای دارند. از سویی دیگر، جو نوآورانه تأثیر ابعاد شایستگی‌های حرفه‌ای بر عملکرد حرفه‌ای را به‌صورت فزاینده تعدیل می‌کند. بنابراین جو نوآورانه با ترویج و ترغیب فرهنگ نوآوری در سازمان‌های دانش‌بنیان، زمینه‌ی توسعه شایستگی‌های حرفه‌ای را برای تعالی فردی و تحقق اهداف سازمانی فراهم می‌آورد. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      8 - بررسی تاثیر توسعه منابع انسانی بر مزیت رقابتی پایدار با نقش میانجی نوآوری سازمانی (مورد مطالعه شرکت پالایش گاز پارسیان)
      افشین ظریف عبدالجواد خلیلی مختار رنجبر
      شماره 12 , دوره 12 , پاییز 1402
      هدف این تحقیق بررسی تاثیر توسعه منابع انسانی بر مزیت رقابتی پایدار با نقش میانجی نوآوری سازمانی در شرکت پالایش گاز پارسیان است. این تحقیق به لحاظ هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش، از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری این تحقیق عبارت است از کلیه کارکنان شرکت یاد شده بالا چکیده کامل
      هدف این تحقیق بررسی تاثیر توسعه منابع انسانی بر مزیت رقابتی پایدار با نقش میانجی نوآوری سازمانی در شرکت پالایش گاز پارسیان است. این تحقیق به لحاظ هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش، از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری این تحقیق عبارت است از کلیه کارکنان شرکت یاد شده بالا که در سال 1402 تعداد آن ها 1206 نفر می باشد. از جامعه آماری مزبور براساس جدول کرجسی ومورگان(1970) نمونه ای به حجم292 نفرتعیین گردید که به صورت ساده و به شیوه سهمیه ای متناسب سهم هر واحد و کارکنان مربوطه مشخص شد. ابزار گردآوری داده ها، سه پرسشنامه استاندارد بانمایروروی و همکاران (2021) بوده است. روایی محتوا با مراجعه به اساتید و خبرگان انجام شد. پایایی تحقیق با استفاده از معیار آلفای کرونباخ در نرم‌افزار SPSS مورد بررسی قرار گرفت و تایید شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SmartPLS3 استفاده شد. یافته های تحقیق حاکی از آن است که : توسعه منابع انسانی بر مزیت رقابتی پایدار با نقش میانجی نوآوری سازمانی تاثیر دارد. توسعه منابع انسانی بر مزیت رقابتی پایدار تاثیر معناداری دارد. توسعه منابع انسانی بر نوآوری سازمانی تاثیر معناداری دارد. نوآوری سازمانی بر مزیت رقابتی پایدار تاثیر معناداری دارد. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      9 - طراحی مدل اخلاق کار در بیمارستان های دولتی شیراز
      ریحانه مصلی نژاد حمدالله منظری توکلی شهین شرفی نوید فاتحی راد سنجر سلاجقه
      شماره 12 , دوره 12 , پاییز 1402
      نظر به اهمیت اخلاق کار درسازمانهای بهداشتی و درمانی پژوهش حاضر باهدف طراحی مدل اخلاق کار در بیمارستانهای دولتی شیراز انجام شده است. پژوهش حاضر کاربردی و اکتشافی است. روش کار در بخش کیفی شامل زمینه مبنا و در بخش کمی شامل مدل یابی معادلات ساختاری بود. جامعه پژوهش کارکنان چکیده کامل
      نظر به اهمیت اخلاق کار درسازمانهای بهداشتی و درمانی پژوهش حاضر باهدف طراحی مدل اخلاق کار در بیمارستانهای دولتی شیراز انجام شده است. پژوهش حاضر کاربردی و اکتشافی است. روش کار در بخش کیفی شامل زمینه مبنا و در بخش کمی شامل مدل یابی معادلات ساختاری بود. جامعه پژوهش کارکنان بخش اداری بیمارستان‌های دولتی شیراز در بازه زمانی اجرای پژوهش بود. نمونه بخش کیفی شامل 14 نفر به روش هدفمند و در بخش کمی شامل 320 نفر با نمونه گیری تصادفی ساده بود. ابزار گرداوری داده‌ها شامل مصاحبه‌ نیمه ساختاریافته و مقیاس محقق ساخته عوامل مرتبط با اخلاق کار بود. داده‌های پژوهش در بخش کیفی با کدگذاری و در بخش کمی با نرم‌افزار SPSS26 و AMOS24 تحلیل شدند.مدل تدوین‌شده برای اخلاق کار در بخش کیفی در (1 مضمون عمده) و فرعی (4 مضمون) به مفاهیم عملیاتی (14 مفهوم) دسته‌بندی شد.در بخش کیفی؛ برازش مدل با استفاده از روش معادلات ساختاری انجام شد که شاخص‌های به‌دست‌آمده نشان داد که مدل از برازش مناسب با داده‌ها برخوردار است. در مدل پیشنهادی مقوله اصلی اخلاق کار دارای بیشترین میانگین (73/3) مربوط به مقوله فرعی ارتباطات انسان‌محور و ساختار سلسله مراتبی منعطف با انحراف معیار 77/0 و میانگین کمتر (42/3) مربوط به مقوله فرعی احساس عاملیت و کنشگری در محل کار با انحراف معیار 91/0 میباشد. با توجه به تاثیرمؤلفه‌های اخلاق کاردر بیمارستان‌ها،ضروری است مدیران برای پیشبرد اخلاق کار به اهمیت محوری اخلاق کار توجه داشته باشند. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      10 - بررسی رابطه فرهنگ سازمانی با کارآیی و رضایت شغلی دبیران مقطع دوم متوسطه
      نفیسه طاوسی فاطمه حمیدی فر
      شماره 12 , دوره 12 , پاییز 1402
      این مطالعه به بررسی رابطه فرهنگ سازمانی با رضایت شغلی و کارایی دبیران می پردازد. پژوهش حاضر یک پژوهش کمی و پیمایشی است. ابزار تحقیق پرسشنامه های استاندارد در زمینه فرهنگ سازمانی، کارآیی معلمان و رضایت شغلی بوده. به منظور روایی از روایی صوری و نظر خبرگان در رابطه با پرسش چکیده کامل
      این مطالعه به بررسی رابطه فرهنگ سازمانی با رضایت شغلی و کارایی دبیران می پردازد. پژوهش حاضر یک پژوهش کمی و پیمایشی است. ابزار تحقیق پرسشنامه های استاندارد در زمینه فرهنگ سازمانی، کارآیی معلمان و رضایت شغلی بوده. به منظور روایی از روایی صوری و نظر خبرگان در رابطه با پرسشنامه ها بهره گرفته شد و برای پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد. جامعه آماری در این پژوهش، کلیه دبیران مقطع دوم متوسطه منطقه دوازده شهر تهران است که 265 نفر است. حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان 155 نفر تعیین شد. همچنین روش نمونه گیری در این پژوهش روش خوشه ای تک مرحله ای است. با توجه به نرمال بودن متغیرهای مورد مطالعه، از رگرسیون خطی ساده جهت آزمون فرضیه ها در نرم افزار spss استفاده شده است. یافته ها حاکی از تایید کلیه فرضیات یعنی تاثیر فرهنگ سازمانی بر کارآیی و رضایت شغلی دبیران بود. سطح معنی داری آزمون F در متغیرهای کارایی و رضایت شغلی کمتر از 0/05 بوده در نتیجه میتوان بیان داشت که ضریب معادله رگرسیون مربوط به متغیرهای وابسته کارایی و رضایت شغلی مخالف صفر است. ضریب تعیین چندگانه مربوط به کارایی و رضایت شغلی 0/11 میباشد که نشان میدهد تقریبا 11 درصد از سهم متغیرهای وابسته کارایی و رضایت شغلی توسط متغیر مستقل فرهنگ سازمانی تبیین و توضیح داده میشود. لذا به منظور حفظ سرمایه های انسانی و ارتقای رضایت و کارایی دبیران، می بایست فرهنگ سازمانی را در مدارس ارتقا داد. پرونده مقاله
    مقالات در انتظار انتشار

    • دسترسی آزاد مقاله

      1 - ارائه الگویارائه الگوی ارزیابی شایسته سالاری مدیران حرفه ای با تاکید بر بهبود منابع انسانی در دستگاههای دولتی ایران در دستگاههای دولتی ایران
      امیر خوش نیت رضا شعبان نژاد خاص محمود عبایی کوپایی
      طرح پژوهش / روش شناسی/ رویکرد : این تحقیق از روش توصیفی- پیمایشی ، جامعه آماری پژوهش مدیران دستگاههای دولتی ایران ،حجم نمونه به روش طبقه ای نسبی و براساس فرمول کوکران ،ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه و آزمون کولمو گروف-اسمیر نوف برای تعیین نرمال بودن داده ها و ازآزمون چکیده کامل
      طرح پژوهش / روش شناسی/ رویکرد : این تحقیق از روش توصیفی- پیمایشی ، جامعه آماری پژوهش مدیران دستگاههای دولتی ایران ،حجم نمونه به روش طبقه ای نسبی و براساس فرمول کوکران ،ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه و آزمون کولمو گروف-اسمیر نوف برای تعیین نرمال بودن داده ها و ازآزمون t مستقل و تحلیل واریانس یک راهه جهت تحلیل داده ها استفاده شده است . یافته ها : براساس یافته ها مشخص گردید دانش فردی مدیران با 803 /0 ، ویژگی فردی با 604/0 ، ارزش های مدیریتی با 600/0 و مهارت شخصی با 511/ 0درارزیابی شایستگی مدیران حرفه ای در دستگاههای دولتی کشور تاثیر گذار می باشند. ارزش/ اصالت پژوهش:با توجه به ضرورت روش های جدید در زمینه سنجش شایستگی مدیران، این تحقیق می تواند گام موثری در این عرصه باشد. پیشنهادهای اجرایی/ پژوهشی: نظربه به اینکه داشتن نیروهای شایسته و سرآمد نقطه قوت سازمان ها می باشد لذا به دولت توصیه می گردد توجه به مهارت های مذکور و حرکت به سمت برقراری این مهارت هارا سرلوحه کار خود قرار دهد. پرونده مقاله

    ابر واژگان

  • صاحب امتیاز
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد
    مدير مسئول
    دکتر مختار رنجبر (دانشیار مدیریت دولتی، واحد لامرد، دانشگاه آزاد اسلامی، لامرد، ایران)
    سردبیر
    دکتر سیداحمد هاشمی (استاد گروه علوم تربیتی، واحدلامرد ،دانشگاه آزاد اسلامی ،لامرد ،ایران)
    مدیر داخلی
    دکترعباس قلتاش (دانشیار گروه علوم تربیتی، واحد مرودشت،دانشگاه آزاد اسلامی، مرودشت، ایران) احمد صفری (کارشناس پژوهش)
    هیئت تحریریه
    سید احمد هاشمی (استاد گروه علوم تربیتی، واحدلامرد ،دانشگاه آزاد اسلامی ،لامرد ،ایران) دکترعباس قلتاش (دانشیار گروه علوم تربیتی واحد مرودشت،دانشگاه آزاد اسلامی.) دکتر سید حسین ابطحی (استاد تمام گروه مدیریت منابع انسانی دانشگاه علامه طباطبایی) دکتر کورش فتحی واجارگاه (استاد گروه علوم تربیتی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران) دکتر ناصر شیربگی (استاد گروه مدیریت آموزشی دانشگاه سنندج) دکتر فخرالسادات نصیری ولیک بنی (دانشیار گروه مدیریت آموزشی دانشگاه بوعلی سینا همدان) دکتر احمد رستگار (دانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه پیام نور فارس) دکتر یحیی صفری (استاد گروه برنامه ریزی آموزشی- دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه) دکتر مریم تقوایی یزدی (دانشیار گروه مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ساری) دکتر حسن رضا زین آبادی (دانشیار گروه مدیریت آموزشی دانشگاه خوارزمی) دکتر علیرضا عراقیه (استاد، گروه علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر) دکتر اسماعیل کاظم پور (دانشیار گروه برنامه ریزی درسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن)
    شاپای الکترونیکی:2783-2422

    دوره انتشار: فصلنامه
    پست الکترونیک
    A. Safari14@yahoo. Com
    نشانی
    نشانی: استان فارس  شهرستان لامرد ، میدان دانشجو ،دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد، ساختمان اداری(شهید سردار قاسم سلیمانی ) دفتر معاونت پژوهشی دانشگاهایمیل مجله : lamerd@cms.iau.irتلفن : 07152721100  داخلی 211فاکس : 07152721232کد پستی دانشگاه: 7434155388
    تلفن

    جستجو

    بانک ها و نمایه ها

    آمار مقالات

    تعداد دوره‌ها 12
    تعداد شماره ها 13
    مقالات چاپ شده 85
    تعداد نویسندگان 607
    تعداد مشاهده مقاله 5551
    تعداد دانلود مقاله 2014
    تعداد مقالات ارسال شده 269
    تعداد مقالات رد شده 81
    تعداد مقالات پذیرفته شده 132
    درصد پذیرش 41 %
    زمان پذیرش(روز) 116
    تعداد داوران 21
    آخرین به روزرسانی 27/02/1403