امروزه برندسازی برای مقاصد گردشگری و جلب توجه و ایجاد عشق و علاقهی گردشگران به این مقاصد یک استراتژی برای مقاصد گردشگری محسوب میشود که نقشی حیاتی در عملکرد مدیریت مقصد، جهت گسترش فرصتهای گردشگری آنها و متمایزسازی مقاصد نسبت به رقبا و در نهایت دستیابی به مزیت رقابتی چکیده کامل
امروزه برندسازی برای مقاصد گردشگری و جلب توجه و ایجاد عشق و علاقهی گردشگران به این مقاصد یک استراتژی برای مقاصد گردشگری محسوب میشود که نقشی حیاتی در عملکرد مدیریت مقصد، جهت گسترش فرصتهای گردشگری آنها و متمایزسازی مقاصد نسبت به رقبا و در نهایت دستیابی به مزیت رقابتی میباشد. از اینرو با توجه به اهمیت گردشگری که تأثیر زیادی بر محیط، فرهنگ و اقتصاد دارد برقراری پیوند عاطفی قوی گردشگر با مقاصد گردشگری میتواند در جذب گردشگر و در نتیجه افزایش درآمد و توسعه پایدار ناشی از صنعت گردشگری بسیار تأثیرگذار باشد. عشق به مقصد پدیدهای است که توسط گروهی از بازدیدکنندگان راضی تجربه میشود و بازدیدکنندگان راضی نیز تبدیل به گردشگران وفادار میشوند و از این طریق چندین هزینه را کاهش میدهند. از آنجا که امروزه اهمیت این سازه به عنوان یک موضوع نوظهور برای دانشگاهیان و متخصصان افزایش یافته است، لذا هدف از پژوهش حاضر بررسی سیستماتیک ادبیات مقالات فارسی و لاتین مربوط به عشق در حوزه مطالعاتی گردشگری و مهماننوازی و مطالعه تطبیقی و کتابشناختی موضوعات اصلی، متغیرهای مختلف مشاهده شده و ترسیم یک تصویر واضح و جامع از پدیده عشق به مقصد گردشگری و همچنین ارائه مفاهیم مدیریتی و برنامههای کاربردی برای کسبوکارهای گردشگری میباشد. این بررسی دیدی عمیق به سیاستگذاران و برنامهریزان فعال در کسبوکارهای گردشگری و مهماننوازی ارائه میدهد.
پرونده مقاله
تحقیق حاضر با هدف تحلیل پارادایم فکری و ترسیم نگاشت علمی تحقیقات بینالمللی در حوزه ابزارهای بازاریابی دیجیتال در صنعت مد و پوشاک انجام شد. این مطالعه با پیروی از پارادایم تفسیری و روش مرور نظاممند مبتنی بر عبارات جستوجوی تعریف شده، در پایگاه اطلاعاتی Web of Science ب چکیده کامل
تحقیق حاضر با هدف تحلیل پارادایم فکری و ترسیم نگاشت علمی تحقیقات بینالمللی در حوزه ابزارهای بازاریابی دیجیتال در صنعت مد و پوشاک انجام شد. این مطالعه با پیروی از پارادایم تفسیری و روش مرور نظاممند مبتنی بر عبارات جستوجوی تعریف شده، در پایگاه اطلاعاتی Web of Science بر روی 1150 مقاله انجام شده است. در راستای تحقق هدف پژوهش و تحلیل تولیدات علمی در زمینه بازاریابی دیجیتال، محقق اقدام به مطالعه نظاممند کلیه مقالات پژوهشی منتشر شده در فاصله زمانی سالهای 2002 تا 2022 نموده و تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از نرمافزار VOS viewer ورژن 6.1 انجام شده است. برای تحلیل دادهها، تحقیقات انتخاب شده پس از غربالگری در سه مرحله وارد فرآیند تحلیل شدند و از منظر سال انجام تحقیق، هم تألیفی نویسندگان و کاربرد واژگان کلیدی مورد بررسی قرار گرفتند. بر اساس نتایج مشاهده گردید که بیشترین تحقیقات در این حوزه در سال 2021 انجام شده است. همچنین نویسندگان دارای بیشترین پژوهش در سالهای اخیر شناسایی و معرفی شدند و مشخص شد تعداد مقالات کدام نویسندگان در حوزه بازاریابی دیجیتال بیشتر است. همچنین نتایج نشان داد مهمترین واژگان کلیدی شامل انتقال دیجیتال، دیجیتالی شدن، شبکههای اجتماعی، بازاریابی دیجیتال و هوش مصنوعی میباشد. بر این اساس میتوان این عوامل را مهمترین عوامل مربوط به ابزارهای بازاریابی دیجیتال دانست و شبکههای اجتماعی و هوش مصنوعی مهمترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال عنوان نمود. محققین برای افزایش بازدید مقالات میتوانند این ابزارها را در تحقیق خود بررسی نمایند. همچنین برای صنعت مد و پوشاک نیز این ابزارها را میتوان مؤثرترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال عنوان نمود.
پرونده مقاله
مقدمه: هدف این تحقیق تعیین میزان تأثیر هیجانات منفی مشتریان بر تبلیغات شفاهی منفی الکترونیک با نقش میانجی انتقام و میل به بهبود میباشد.
روش پژوهش: این تحقیق از نظر روش، توصیفی ـ پیمایشی (از نوع مقطعی) میباشد و از نظر هدف از نوع تحقیقات کاربردی است. جامعه آماری این تح چکیده کامل
مقدمه: هدف این تحقیق تعیین میزان تأثیر هیجانات منفی مشتریان بر تبلیغات شفاهی منفی الکترونیک با نقش میانجی انتقام و میل به بهبود میباشد.
روش پژوهش: این تحقیق از نظر روش، توصیفی ـ پیمایشی (از نوع مقطعی) میباشد و از نظر هدف از نوع تحقیقات کاربردی است. جامعه آماری این تحقیق را کلیه مشتریان شرکت دیجی کالا تشکیل میدهند که نمونهای به حجم 384 نفر مطابق جدول مورگان و به شیوه نمونهگیری غیراحتمالی در دسترس انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه میباشد که روایی پرسشنامه از طریق آزمونهای روایی همگرا و واگرا و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ به تأیید رسیده است. همچنین جهت تحلیل دادهها از روش مدلیابی معادلات ساختاری استفاده گردیده است.
یافتهها: نتایج حاصل از تحلیل فرضیههای تحقیق با استفاده از مدل معادلات ساختاری نشان داد هیجانات منفی مشتریان بر تبلیغات شفاهی منفی الکترونیک و میل به انتقام تأثیر مثبت دارد. همچنین میل به انتقام بر تبلیغات شفاهی منفی الکترونیک تأثیر مثبت دارد. هیجانات منفی مشتریان بر تبلیغات شفاهی منفی الکترونیک با نقش میانجی میل به انتقام تأثیر مثبت دارد. هیجانات منفی مشتریان بر میل به بهبود و میل به بهبود بر تبلیغات شفاهی منفی الکترونیک تأثیر مثبت ندارد. در پایان نتایج نشان داد هیجانات منفی مشتریان بر تبلیغات شفاهی منفی الکترونیک با نقش میانجی میل به بهبود تأثیر مثبت ندارد.
نتیجهگیری: هیجانان منفی و تبلیغات شفاهی منفی با شدت زیاد بر رفتار مخرب مشتریان مثل میل به انتقام تأثیر میگذارد و رفتارهای مثبت مثل میل به بهبود را در آنها تقویت نمیکند.
پرونده مقاله
زمینه: امروزه در اغلب کشورهای پیشرفته، بازاریابی محصولات کشاورزی یکی از بخشهای عمده اقتصاد به شمار میآید. لذا بازاریابی محصولات کشاورزی یک ضرورت مهم است و برای حل مشکلات مناطق روستایی و کشاورزان لازم است بازاریابی محصولات کشاورزی به صورت حرفهای وارد سیستم توسعه کشاور چکیده کامل
زمینه: امروزه در اغلب کشورهای پیشرفته، بازاریابی محصولات کشاورزی یکی از بخشهای عمده اقتصاد به شمار میآید. لذا بازاریابی محصولات کشاورزی یک ضرورت مهم است و برای حل مشکلات مناطق روستایی و کشاورزان لازم است بازاریابی محصولات کشاورزی به صورت حرفهای وارد سیستم توسعه کشاورزی این مناطق شود. بر همین اساس انتخاب راهبرد مناسب بازاریابی، بر فروش بیشتر محصولات و خدمات و موفقیت سازمانها در عرصه رقابت مؤثر است.
هدف: این پژوهش با هدف ارائه مدل بازاریابی کشاورزی با تأکید بر گیاهان دارویی در ایران انجام شده است.
روش: روش پژوهش کیفی و از نوع تفسیری اکتشافی و با تکنیک گراندد تئوری انجام شده است. جمعآوری اطلاعات این پژوهش با استفاده از مصاحبههای عمیق نیمه ساختارمند انجام گردید. جامعه آماری شامل نخبگان، اساتید و مدیران ارشد حوزه کشاوررزی و بازاریابی گیاهان دارویی هستند که به روش نمونهگیری هدفمند از ۱۵ نفر مصاحبه عمیق انجام شد و فرآیند تئوریسازی با پانزده مصاحبه به اشباع نظری رسید. تحلیل دادهها با استفاده از کدگذاری به روش استراوس و کوربین انجام شده است. برای اعتبار بخشی به مدل و نتایج از روشهای زیر استفاده شده است: اجماع دادهها: در این پژوهش با افراد مختلف متخصص مصاحبه گردید، اجماع پژوهشگران: در مراحل مختلف این پژوهش، یافتههای تحقیق توسط سایر پژوهشگران خبره بازنگری شده است. کنترل اعضا: در این پژوهش در مراحل مختلف تحقیق، یافتههای پژوهش با افراد آگاه و خبرگان بازبینی شده است. روایی و پایایی: در این پژوهش برای تأمین روایی ساخت ابزار، از روش کنترل از سوی مشارکتکنندگان استفاده شده و برای اطمینان از پایایی، از روش بازآزمون و روش توافق درون موضوعی استفاده گردید.
یافتهها و نتایج: نتایج پژوهش کیفی بر اساس سه مرحله کدگذاری با بیش از ۱۰۸ گزاره معنادار، ۲۱۱ مفاهیم متناظر و ۲۳ مقوله فرعی و ۹ مقوله اصلی و یک مقوله هسته حاصل گردید و بر اساس نتایج حاصله، مدل پارادایمی پژوهش کیفی ترسیم گردید که مؤلفههای مدل پارادایمی شامل 9 مقوله اصلی به دست آمده شامل؛ مهارتپروری، درک بازار، تعهد و گرایش مدیران به بازاریابی، آزادسازی تجاری، همافزایی در بازاریابی، بازارگرایی، توسعه پایدار کشاورزی، جهانی شدن بازارها و ترویج کشاورزی است که با انتزاع بیشتر این مقولات در مرحله کدگذاری گزینشی، یک مقوله هسته به نام توسعه بازاریابی کشاورزی منجر شد که با تمامی مقولات دیگر ارتباط دارد.
پرونده مقاله
مقدمه: وضعیت زیستمحیطی حاکی از آن است که جهان بحران آلودگی پلاستیکی دارد، از آنجاییکه صنعت بستهبندی ارتباط نزدیکی با حفاظت از محیطزیست و توسعه پایدار دارد بستهبندی سبز یک روش جدید مصرفکنندگان برای دستیابی به تعادل بین رشد اقتصادی و توسعه زیستمحیطی است، هدف پژوهش چکیده کامل
مقدمه: وضعیت زیستمحیطی حاکی از آن است که جهان بحران آلودگی پلاستیکی دارد، از آنجاییکه صنعت بستهبندی ارتباط نزدیکی با حفاظت از محیطزیست و توسعه پایدار دارد بستهبندی سبز یک روش جدید مصرفکنندگان برای دستیابی به تعادل بین رشد اقتصادی و توسعه زیستمحیطی است، هدف پژوهش حاضر بررسی پیشایندها و پیامدهای رفتار خرید مصرفکنندگان در انتخاب بستهبندیهای سازگار با محیطزیست است.
روش پژوهش: پارادایم انجام پژوهش تفسیری، رویکرد آن با اﺳﺘﻔﺎده از روشهای آمیخته و طرح پژوهش کیفی - کمی متوالی است. جامعه آماری بخش کیفی، پژوهشگران دانشگاه و فعالان محیطزیست هستند که نمونهگیری به روش هدفمند از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته با 13 نفر از خبرگان بود، کدگذاری دادهها با نرمافزار مکس کیو دا در سه مرحله انجام شد. در بخش کمی نمونهگیری به روش غیر احتمالی در دسترس و دادهها از بین 369 نفر از مصرفکنندگان با نمونهگیری از هایپرمارکتها و فروشگاههای بزرگ در سطح شهر رشت گردآوری شده است. آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی برای همهی سازهها بالای 7/0 است، روایی همگرا شاخص میانگین واریانس استخراج شده از 0/5 بزرگتر است. مدل با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری با نرمافزار PLS مورد آزمون قرار گرفت.
یافتهها: نتایج کدگذاری دادهها در بخش کیفی به شناسایی 259 کد اولیه منجر شد که با توجه به نظریه داده بنیاد، مدل پارادایمی پژوهش شکل گرفت. مقولههای باور زیستمحیطی، دغدغه سلامتی، نگرش سبز و هنجار ذهنی در زمره مقولههای علی بر ایجاد رفتار خرید سبز مصرفکنندگان تأثیرگذار هستند که منجر به پیامدهایی نظیر افزایش سطح سلامتی، توسعه و رشد عملکرد سازمان، سبک زندگی سبز، ترجیح خرید و افزایش تکرار خرید محصولات دارای بستهبندی سبز میگردند. در بخش کمی سنجش فرضیهها نشان داد که باور زیستمحیطی به میزان 0/308، دغدغه سلامتی به میزان 0/164، نگرش سبز به میزان 0/168 و هنجار ذهنی به میزان 0/614 بر رفتار خرید سبز مصرفکنندگان تأثیرگذار هستند. تأثیر رفتار خرید سبز مصرفکنندگان برافزایش سطح سلامتی به میزان 0/550، توسعه و رشد عملکرد سازمان به میزان 0/578، سبک زندگی سبز به میزان 0/576، ترجیح خرید به میزان 0/236 و افزایش تکرار خرید محصولات دارای بستهبندی سبز به میزان 0/348 مورد تأیید قرار گرفت.
نتیجهگیری: پیشنهاد میگردد دولت، سازمانهای فعال در حوزه محیطزیست و مدیران کسبوکار با فراهمسازی راهکارهایی جهت تقویت پیشایندهای تأثیرگذار بر رفتار خرید محصولات دارای بستهبندی سبز زمینه را برای ارتقای پیامدهای حاصل از آن ایجاد نمایند.
پرونده مقاله
هدف تحقیق حاضر مدل تفکر انتقادی کارکنان بانک ملت مبتنی بر مؤلفههای بازاریابی داخلی میباشد. تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی و از حیث روش، پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق حاضر کارکنان بانک ملت استان آذربایجان شرقی میباشد. بر اساس اطلاعات دریافت شده از بانک ملت، تعداد آن چکیده کامل
هدف تحقیق حاضر مدل تفکر انتقادی کارکنان بانک ملت مبتنی بر مؤلفههای بازاریابی داخلی میباشد. تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی و از حیث روش، پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق حاضر کارکنان بانک ملت استان آذربایجان شرقی میباشد. بر اساس اطلاعات دریافت شده از بانک ملت، تعداد آنها در فاصله زمانی انجام تحقیق، 750 نفر است. حجم نمونه آماری بر اساس فرمول کوکران به تعداد 250 نفر برآورد شده است. برای انتخاب نمونه آماری از جامعه آماری از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای استفاده شده است. ابزار جمعآوری اطلاعات در تحقیق حاضر پرسشنامه محقق ساخته میباشد به این صورت که ابعاد متغیرهای تحقیق، شاخصبندی شده و به سؤالات پرسشنامه تبدیل شدند. برای سنجش پایایی پرسشنامه از آزمون آلفای کرونباخ و برای سنجش روایی پرسشنامه از روش روایی صوری استفاده شده است؛ که پس از سنجش روایی و پایایی آن در اختیار نمونه آماری قرار گرفت. پس از جمعآوری پرسشنامهها، اطلاعات به دست آمده با استفاده از روشهای آماری توصیفی، تلخیص و طبقهبندی شد و به منظور پاسخ به سؤالات تحقیق از آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه در نرمافزار SPSS استفاده شده است. یافتههای تحقیق نشان میدهد که مهارتهای تفکر انتقادی شامل ابعاد (مهارتهای شناختی، مهارتهای تحلیلی، مهارتهای پرسشگری، مهارتهای علمی و پژوهشی، مهارتهای برنامهریزی، مهارتهای تعامل مداری، مهارتهای انعطافپذیری و نوآوری، مهارتهای عاطفی، مهارتهای تصمیمگیری، مهارتهای قضاوتی) و بازاریابی داخلی شامل ابعاد (مشتریگرایی، توانمندسازی کارکنان، انگیزش و رضایتمندی کارکنان، ارتباطات داخلی، آموزش و توسعه، تبیین چشمانداز روشن، پاداش و تشویق، امنیت شغلی، تسهیم اطلاعات، کاهش فاصله طبقاتی در میان کارکنان) میباشد. نتایج نشان میدهد که مدل ارائه شده مورد تأیید جامعه آماری میباشد.
پرونده مقاله
فرآیند تصمیمگیری در دنیای امروز دارای تحولات زیادی است که شرایط عدم اطمینان بر آن تأثیر زیادی دارد. تا آنجاکه نظریه آشوب سازمانها را با پیچیدگی زیاد و در عین حال قابل مدیریت تصویر کرده است. مهندسی مالی و مدیریت یکپارچه ریسک وظیفه کنترل ریسکها را بر عهده گرفته و با ار چکیده کامل
فرآیند تصمیمگیری در دنیای امروز دارای تحولات زیادی است که شرایط عدم اطمینان بر آن تأثیر زیادی دارد. تا آنجاکه نظریه آشوب سازمانها را با پیچیدگی زیاد و در عین حال قابل مدیریت تصویر کرده است. مهندسی مالی و مدیریت یکپارچه ریسک وظیفه کنترل ریسکها را بر عهده گرفته و با ارائه راهکارهای نوین و راهبردی توانسته است برای سازمانها و شرکتهای تجاری به ویژه بانکها روشهای نظامندی خلق نماید. در این مطالعه از تحلیل سلسله مراتبی با روش میدانی استفاده میشود لذا از پرسشنامه در جمعآوی دادهها استفاده میشود. بدین منظور از بین تعداد پرسنل صف و ستاد بانک ملی به تعداد 31.425 نفر دارای تحصیلات دانشگاهی میباشند که از بین این تعداد حدود 24256 نفر دارای سابقه بالای 10 سال میباشند. برای تعیین ارزش عددی اهمیت هر یک از معیارها، گروه قضاوت کارشناسی 386 نفری به صورت تعمدی از افراد بالای 10سال سابقه و دارای مدرک دانشگاهی براساس جدول مورگان انتخاب شدند. در این تحقیق در همه رویکردها، از اختیار متخصصان بانکی استفاده میشود. بر اساس نظر خبرگان با تجزیه تحلیل با روش دلفی فازی و تحلیل سلسه مراتبی بهاین نتیجه میرسیم که نسبت مطالبات به تسهیلات و نقدینگی به دارایی به ترتیب عدم کارایی شعب را نشان میدهند و سودآوری، توام با کاهش ریسکهای بانکی میباشد.
پرونده مقاله
هدف از انجام پژوهش حاضر، طراحی مدل فضای خردهفروشی و خودپنداره، مصرفگرایی مشتری با رویکرد داده بنیاد است و پژوهش از حیث ماهیت استقرایی و از لحاظ روش، کیفی است و ابزار گردآوری دادهها، مصاحبه نیمه ساختار یافته است و محققان جهت انتخاب نمونه از مجموعهای از روشهای نمونه چکیده کامل
هدف از انجام پژوهش حاضر، طراحی مدل فضای خردهفروشی و خودپنداره، مصرفگرایی مشتری با رویکرد داده بنیاد است و پژوهش از حیث ماهیت استقرایی و از لحاظ روش، کیفی است و ابزار گردآوری دادهها، مصاحبه نیمه ساختار یافته است و محققان جهت انتخاب نمونه از مجموعهای از روشهای نمونهگیری غیر احتمالی هدفمند استفاده نمودند و جمعآوری اطلاعات تا رسیدن به مرحله اشباع نظری ادامه یافته و تعداد 14 مصاحبه با خبرگان و اساتید دانشگاهی و مدیران باتجربه رشته مدیریت انجام شد و رویکرد مورد استفاده پژوهش، تکنیک داده بنیاد است وکدگذاری در 3 مرحله کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی انجام یافته و در کدگذاری باز، مقولهها و مفاهیم استخراج شده از مصاحبهها فهرست گردید و مقولههای مشابه در مقولات اصلی گروهبندی شدند و در کدگذاری محوری مقولههای استخراج شده با محورهای عوامل علی، محوری، زمینهای، راهبردها و اقدامات، مداخلهگر تسهیلکننده و بازدارنده و پیامدها قرار گرفتند و در کدگذاری انتخابی نوع روابط میان معیارها و زیر معیارها در قالب پارادایم داده بنیاد ارائه گردید و برای تجزیه و تحلیل دادهها نیز از نرمافزار مکس کیودیا استفاده شد. نتایج نشان میدهد که در عوامل علی، طراحی محوطه خارجی در عوامل محوری، محیط داخلی فروشگاه - درعوامل زمینهای ویژگیهای دموگرافی، فردی، روانشناختی و فرهنگی، اجتماعی مشتری در راهبردها عوامل مدیریتی، محصولات فروشگاهی و فعالیتهای پشتیبانی - در مداخلهگر عوامل تسهیلکننده و بازدارنده و در عوامل پیامدی، پیامدهای مشتری و پیامدهای فروشگاه شناسایی شدند.
پرونده مقاله
مقدمه: رشد صنعت مبلمان و اهمیت هموارسازی موانع توسعه و بهینهسازی آن لزوم پرداختن به نوآوری را در راستای به دست آوردن بازارهای منطقهای روشن میسازد. در این مسیر دانستن عوامل اصلی در شکلگیری میل مصرفکننده به تعویض یا خرید مبلمان میتواند نقشی کلیدی ایفا کند که دستیابی چکیده کامل
مقدمه: رشد صنعت مبلمان و اهمیت هموارسازی موانع توسعه و بهینهسازی آن لزوم پرداختن به نوآوری را در راستای به دست آوردن بازارهای منطقهای روشن میسازد. در این مسیر دانستن عوامل اصلی در شکلگیری میل مصرفکننده به تعویض یا خرید مبلمان میتواند نقشی کلیدی ایفا کند که دستیابی به آن تضمینی برای انطباق بیشتر ویژگیهای محصول با انتظارات مشتری و در نتیجه افزایش کارایی محصولات است که در قالب افزایش رغبت کاربر به استفاده از آنها تجلی مییابد.
روش پژوهش: هدف از پژوهش حاضر بررسی عوامل مؤثر بر تعویض یا خرید مبلمان در سبک زندگی امروز بوده است. جامعه آماری در این مطالعه شامل شهروندان تهرانیست که بالقوه بتوانند برای خرید یا تعویض مبلمان منزل خود تصمیمگیرنده باشند، حجم نمونه 402 نفر بوده که به روش تصادفی و به وسیله پرسشنامهای با آلفای کرونباخ 819/0 تحت مطالعه قرار گرفتند.
یافتهها: یافتهها نشان داد اگرچه در ابتدا تصور میشود از دست رفتن کارکرد محصول علت اصلی در تعویض آن باشد، اما عوامل غیرمادی (زیبایی 1/38%، طراحی خوب 3/45%، خاطرات 4/20%) بیشترین تأثیرات را بر بروز این رفتار دارند. دلزدگی به عنوان مهمترین عامل در میل به تعویض مبلمان به واسطه ویژگیهای ظاهری و احساسی ناشی از محصول درک میشود که عاملی جدی برای رفتار تعویض یا خرید مجدد است.
نتیجهگیری: وجود قابلیت تغییر ظاهر مبلمان و امکان ایجاد چیدمانهای مختلف برای آن از عواملی است که با رعایت آن در مرحله طراحی محصول میتوان بهترین پاسخ را به این نیاز داد.
پرونده مقاله
پایداری در حوزه بازاریابی از دیدگاههای مختلفی مورد بررسی قرار میگیرد. برخی از نویسندگان مسائل زیستمحیطی یا سبز و برخی دیگر مسائل اجتماعی را مورد توجه قرار دادند. بنابراین تحلیل و ارزیابی استراتژی بازاریابی از نظر پایداری نیز یک هدف منحصر به فرد است و توجه ویژهای را چکیده کامل
پایداری در حوزه بازاریابی از دیدگاههای مختلفی مورد بررسی قرار میگیرد. برخی از نویسندگان مسائل زیستمحیطی یا سبز و برخی دیگر مسائل اجتماعی را مورد توجه قرار دادند. بنابراین تحلیل و ارزیابی استراتژی بازاریابی از نظر پایداری نیز یک هدف منحصر به فرد است و توجه ویژهای را میطلبد. بنابراین، این مقاله به ارائه مدلی برای توسعه بازاریابی پایدار با استفاده از بازاریابی دیجیتال در صنعت مد سریع که به لباسهایی با سرعت تولید میشوند و از کیفیت پایین برخوردار هستند میپردازد. تحقیق حاضر یک مطالعه کیفی است و از لحاظ هدف یک تحقیق کاربردی است. مشارکتکنندگان در تحقیق حاضر خبرگان حوزه بازاریابی است و برای تعیین حجم نمونه از روش اشباع نظری استفاده شده است. بدین معنی که مصاحبهها تا رسیدن به اشباع نظری ادامه پیدا کرده است. در این تحقیق با 8 نفر از خبرگان مصاحبه انجام شد و پس از مصاحبه با نفر هشتم به اشباع نظری رسیدیم. برای تجزیه و تحلیل دادهها از نرمافزار مکسکیودا نسخه 12 و روش کدگذاری باز، محوری و انتخابی استفاده شده است. نتایج نشان میدهد که مدل تحقیق شامل دو متغیر اصلی است که هر متغیر بازاریابی پایداری دارای 8 بعد و 24 شاخص است و متغیر بازاریابی دیجیتال نیز دارای 4 بعد و 15 شاخص است. همچنین نتایج نشان میدهند که متغیر بازاریابی پایداری دارای هشت بعد بازاریابی اجتماعی، قابلیتهای انسانی، توجه به آموزش، قابلیتهای ارتباطی و تعاملی، تقویت وفاداری و مشتریمداری، انگیزانندههای (محرکهای) احساسی، توزیع قابل دسترس و محصول پایدار است. همچنین بازاریابی دیجیتال دارای 4 بعد استراتژی تعاملی، استراتژی توزیعی، استراتژی ارتباطی (مشتریمداری) و استراتژی اطلاعاتی است.
پرونده مقاله