• Home
  • کامبیز شاهرودی

    List of Articles کامبیز شاهرودی


  • Article

    1 - Performance Analysis and Sustainability Assessment of International Markets: Iran versus some other countries
    Advances in Mathematical Finance and Applications , Issue 4 , Year , Summer 2023
    Evaluating the performance of countries in international markets and measuring how they utilize allocated resources provides a lucid picture of the state of business management in countries also assessing performance sustainability in international markets, is one of th More
    Evaluating the performance of countries in international markets and measuring how they utilize allocated resources provides a lucid picture of the state of business management in countries also assessing performance sustainability in international markets, is one of the important issues in predicting international trade. In international markets knowledge of countries' performance leads to the recognition of their economic and non-economic management statuses even more it is used to allocate financial support of global organization. In the present article, an attempt was made to design a model capable of examining the performance of nations in international markets by both economic and non-economic dimensions in the presence of undesirable factors and two preparation and exploitation stages of existing platforms and also assessing the sustainability of countries' performance in the studied period which is quite innovative. Then, data from 21 countries, from 2010 to 2017 were evaluated to test the model. The results indicated that the model is capable of examining the performance of countries and assess the sustainability of the countries over a period of time. According to the results of this model, an attempt was made to evaluate Iran's performance status among homogeneous countries and provide a roadmap for enhancing Iran's performance Manuscript profile

  • Article

    2 - طراحی مدل تبیین‌کننده اخلاق گردشگری با استفاده از نظریه داده بنیاد
    Geographical Journal of Tourism Space , Issue 4 , Year , Winter 2023
    گردشگری مدرن با تخطی از اقدامات اخلاقی به ناهنجاری های اجتماعی دامن زده و جوامع انسانی را گرفتار مخمصه های اخلاقی فراوان کرده است. بنابراین، هدف این پژوهش، طراحی مدل تبیین کننده اخلاق گردشگری در استان گیلان به عنوان یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری کشور با استفاده از ر More
    گردشگری مدرن با تخطی از اقدامات اخلاقی به ناهنجاری های اجتماعی دامن زده و جوامع انسانی را گرفتار مخمصه های اخلاقی فراوان کرده است. بنابراین، هدف این پژوهش، طراحی مدل تبیین کننده اخلاق گردشگری در استان گیلان به عنوان یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری کشور با استفاده از روش پژوهش کیفی و نظریه داده بنیاد سیستماتیک است. با توجه به اهداف پژوهش، جامعة مشارکت کنندگان شامل اساتید دانشگاه، مسئولین، کارشناسان و سیاست گذاران صنعت گردشگری هستند که حداقل از تحصیلات کارشناسی ارشد و 5 سال سابقه کاری اجرایی در بخش های مختلف صنعت گردشگری برخوردارند. انتخاب این نمونه ها با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند انجام پذیرفت و مصاحبه های نیمه ساختاریافته با طرح 7 سوال کلی تا تحقق اشباع نظری در مصاحبه 12 ادامه یافت. تحلیل داده ها در سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی منجر به استخراج 71 مفهوم، 19 مقوله فرعی و در نهایت 6 مقوله اصلی از تلفیق و طبقه بندی مفاهیم شد. بر مبنای مدل پیشنهادی، رفتار اخلاقی گردشگر به عنوان مقوله محوری؛ مسئولیت اجتماعی مقصد گردشگری به عنوان شرایط علی؛ ارزش های جامعه میزبان به عنوان شرایط زمینه ای؛ اخلاق کسب وکارها به عنوان شرایط مداخله گر؛ مدیریت و سیاست های گردشگری به عنوان راهبرد و سرانجام گردشگری اخلاق محور به عنوان پیامد اجرای راهبردها در نظر گرفته شده اند. Manuscript profile

  • Article

    3 - Analysis and evaluation of the legislation performance of different periods of the Islamic Parliament based on Data Envelopment Analysis
    Iranian Journal of Optimization , Issue 1 , Year , Winter 2023
    Legislation constitutes one of the most critical responsibilities of the Islamic Parliament. Given its pivotal role in addressing the country's political, economic, and social issues, evaluating this institution and identifying factors that influence its performance tak More
    Legislation constitutes one of the most critical responsibilities of the Islamic Parliament. Given its pivotal role in addressing the country's political, economic, and social issues, evaluating this institution and identifying factors that influence its performance takes on particular significance. This necessitates the development of a suitable model for assessing its performance. Therefore, the primary aim of this research is to provide an efficiency measurement model for evaluating the legislative performance of the Islamic Parliament. To achieve this goal, considering that the Islamic Parliament primarily operates as a service-oriented institution where the consumption of inputs is not of utmost importance, we have utilized the technique of Data Envelopment Analysis (DEA) without explicit input data. Additionally, in consideration of the existence of undesirable outputs, we have applied the assumption of managerial disposability. Based on these considerations, we have determined and compared the legislative performance of the Islamic Parliament over eight periods (from the third to the tenth period) using models assuming efficiency on both constant and variable scales. Manuscript profile

  • Article

    4 - شناسایی و رتبه‌بندی عوامل مؤثر بر توانمندسازی نیروی فروش در صنعت بیمه
    Journal of Human Capital Empowerment , Issue 5 , Year , Winter 2021
    هدف: پژوهش حاضر با هدف رتبه‌بندی عوامل مؤثر بر توانمندسازی نیروی فروش در صنعت بیمه انجام پذیرفته است.روش: در پژوهش حاضر از روش مصاحبه عمیق به‌منظور شناسایی عوامل و از روش تحلیل شبکه‌ای جهت رتبه‌بندی عوامل بهره گرفته‌شده است. جامعه آماری شامل کلیه خبرگان صنعت بیمه در است More
    هدف: پژوهش حاضر با هدف رتبه‌بندی عوامل مؤثر بر توانمندسازی نیروی فروش در صنعت بیمه انجام پذیرفته است.روش: در پژوهش حاضر از روش مصاحبه عمیق به‌منظور شناسایی عوامل و از روش تحلیل شبکه‌ای جهت رتبه‌بندی عوامل بهره گرفته‌شده است. جامعه آماری شامل کلیه خبرگان صنعت بیمه در استان گیلان، اعم از شبکه فروش صنعت بیمه ، دارای تجربه و تحصیلات عالیه و مدیران فنی و ستادی و بیمه‌گذاران عمده است که در این میان 17 نفر از آنان با درنظرگرفتن شروط دارا بودن حداقل مدرک کارشناسی ارشد و سابقه کار حداقل 15 سال در صنعت بیمه و به روش گلوله برفی به‌عنوان نمونه آماری جهت انجام مصاحبه و تکمیل پرسشنامه مقایسات زوجی انتخاب گردیدند.یافته‌ها: یافته‌ها نشان می‌دهد که توانمندسازی نیروی فروش در صنعت بیمه تابعی از عوامل فردی مربوط به نمایندگان و عوامل مربوط به تشکیلات نمایندگان، عملکرد نماینده بیمه، عوامل مربوط به بیمه مرکزی، عوامل مربوط به شرکت بیمه‌گر، و عوامل محیطی می‌باشد و همچنین یافته‌های بخش رتبه‌بندی نشان داده است که عوامل فردی مربوط به نمایندگان رتبه اول و عوامل تشکیلاتی مربوط به نمایندگان، عوامل مربوط به بیمه مرکزی ، عوامل محیطی و عوامل مربوط به شرکت بیمه‌گر به ترتیب رتبه اول تا چهارم را به خود اختصاص داده‌اند. Manuscript profile

  • Article

    5 - مدل تعالی سازمانی با بررسی اثرات شایستگی‌های نیروی انسانی در بازاریابی خدمات آموزشی
    Journal of Human Capital Empowerment , Issue 5 , Year , Winter 2024
    یونسکو، آموزش را کلید توسعه جوامع می‌داند. محیط رقابتی رو به رشد کنونی نیز باعث شد تا موسسات آموزشی به رقابت بپردازند. لذا باتوجه به اهمیت مؤسسات آموزشی که نقشی اساسی در پیشرفت جوامع دارند، انتخاب نیروی انسانی شایسته در این نهاد، نیز امری الزامی است. هدف پژوهش حاضر بررس More
    یونسکو، آموزش را کلید توسعه جوامع می‌داند. محیط رقابتی رو به رشد کنونی نیز باعث شد تا موسسات آموزشی به رقابت بپردازند. لذا باتوجه به اهمیت مؤسسات آموزشی که نقشی اساسی در پیشرفت جوامع دارند، انتخاب نیروی انسانی شایسته در این نهاد، نیز امری الزامی است. هدف پژوهش حاضر بررسی اثر شایستگی‌های نیروی انسانی با رویکرد بازاریابی آموزشی در مدل تعالی سازمانی و ارائه مدل تعالی سازمانی بر مبنای شایستگی در موسسات آموزشی است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از لحاظ روش، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری آن متشکل از خبرگان، متخصصان و کارشناسان حوزه آموزش تخصصی در صنعت آب و برق کشور ایران در موسسه آموزش‌های تخصصی صنعت آب و برق به تعداد 60 نفر است که از این جامعه، به روش نمونه‌گیری تصادفی ساده و براساس فرمول کوکران، نمونه‌ای 50 نفری انتخاب شد. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه برگرفته از معیارها و زیرمعیارهای مدل استاندارد2020 EFQM استفاده شد که پایایی آن با محاسبه فرمول آلفای کرونباخ تعیین شد. روایی سازه پرسشنامه‌ها نیز به‌وسیله تحلیل عاملی تأییدی تعیین شد. به منظور تحلیل داده‌های حاصله و تأیید آماری مدل و اعتبارسنجی آن، از روش حداقل مربعات جزئی توسط نرم افزار آماری Smart-PLS بهره گرفته شد. نتایج حاصل از ضرایب مسیر نشان دهنده وجود رابطه معناداری بین متغیرهای شایستگی نیروی انسانی و تعالی سازمانی دارد. همچنین شاخص‌های برازندگی مدل حاکی از آن است که مدل ارائه شده از برازش مناسب برخوردار است. Manuscript profile

  • Article

    6 - تحلیل عملکرد تقنینی و نظارتی ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی با استفاده از تحلیل پوششی داده های دو مرحله ای
    Journal of Human Capital Empowerment , Issue 2 , Year , Autumn 2023
    با توجه به اهمیت تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های مجلس شورای اسلامی بر زندگی جوامع انسانی، ارزیابی کارایی ادوار مختلف مجلس، شناسایی نقاط قوت و ضعف آن و عوامل موثر جهت بهبود عملکرد دوره های آتی حائز اهمیت است. چرا که اصلاح فرآیند تصمیم‌گیری منجر به تصمیم‌های درست و ارتقا ا More
    با توجه به اهمیت تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های مجلس شورای اسلامی بر زندگی جوامع انسانی، ارزیابی کارایی ادوار مختلف مجلس، شناسایی نقاط قوت و ضعف آن و عوامل موثر جهت بهبود عملکرد دوره های آتی حائز اهمیت است. چرا که اصلاح فرآیند تصمیم‌گیری منجر به تصمیم‌های درست و ارتقا اوضاع سیاسی و اقتصادی آینده کشور خواهد بود. در این راستا هدف تحقیق ارائه یک مدل مبتنی بر تحلیل پوششی داده‌های دو مرحله‌ای جهت ارزیابی عملکرد ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی (دوره های سوم تا دهم) از دو دیدگاه قانون‌گذاری و نظارت می‌باشد. در روش پیشنهادی هر یک از دوره‌های مجلس شورای اسلامی به عنوان یک واحد تصمیم گیرنده دو مرحله‌ای در نظر گرفته شده که مرحله اول آن بعد قانون‌گذاری و مرحله دوم بعد نظارت می باشد. نتایج حاکی از آن است که به طور کلی 50% دوره ها کارا و 50% دیگر ناکارا می‌باشند. دوره های C، D، G و H به طور کلی و در هر دو بعد به عنوان دوره‌های کارآمد، دوره B در حالت کلی و بعد نظارت و دوره A در بعد قانون‌گذاری به عنوان ناکارآمدترین دوره‌ها شناسایی شدند. متوسط کارایی بعد قانون گذاری و نظارت نیز نشان می‌دهد که به طور کلی مجلس شورای اسلامی طی ادوار مختلف از نظر قانون گذاری عملکرد بهتری نسبت به نظارت داشته است. در واقع ضعف عملکرد بعد نظارتی نسبت به بعد قانون‌گذاری تمامی ادوار منجر به ناکارآمدی بیشتر در میان دوره های ناکارآمد شده است. Manuscript profile

  • Article

    7 - پیامدهای مالی مدل بازاریابی بر بهبود فروش (مطالعه موردی: شرکت های دارویی گیاهی)
    Financial Economics , Issue 1 , Year , Summer 2023
    چکیدههدف از این مطالعه بررسی نقش سازنده داروهای گیاهی در اقتصاد مقاومتی کشور ما از طریق کسب بازارهای داخلی و حفظ سرمایه های ارزی و همچنین پتانسیل ارزآوری این داروها بوده است. رویکرد این پژوهش ترکیبی بود که در مرحله اول با استفاده از روش نظریه داده بنیاد و ابزار مصاحبه، More
    چکیدههدف از این مطالعه بررسی نقش سازنده داروهای گیاهی در اقتصاد مقاومتی کشور ما از طریق کسب بازارهای داخلی و حفظ سرمایه های ارزی و همچنین پتانسیل ارزآوری این داروها بوده است. رویکرد این پژوهش ترکیبی بود که در مرحله اول با استفاده از روش نظریه داده بنیاد و ابزار مصاحبه، داده ها جمع آوری شدند. محققان با 12 نفر از پزشکان و داروسازان و مدیران فروش داروهای گیاهی به شیوه هدفمند مصاحبه کردند. پیامدهای مالی استخراج شده شامل: بهبود فروش داروهای گیاهی، افزایش توان صادراتی، تجاری سازی داروهای گیاهی و جذب سرمایه جهت تولید و توسعه داروهای گیاهی بودند که در مرحله کمی از روش توصیفی- پیمایشی استفاده شد و با استفاده از تکنیک های تحلیل عاملی مرتبه اول و دوم مورد بررسی قرار گرفتند. تعداد 420 نمونه با استفاده از نمونه گیری تصادفی در دسترس جمع آوری و با استفاده از نرم افزار AMOS تحلیل شدند Manuscript profile

  • Article

    8 - طراحی مدل تبیین توان رقابتی در بانک تجارت ‎
    Financial Economics , Issue 1 , Year , Spring 1401
    هدف از نگارش تحقیق حاضر، ارائه مدلی برای اندازهگیری توان رقابتی بانک تجارت میباشد. ابزار گرد آوری داده‌ها در تحقیق حاضر، مصاحبه و پرسشنامه بود. ‎جامعه آماری تحقیق حاضر شامل دو بخش خبرگان بانک تجارت (10 نفر) و کارشناسان و مدیران این بانک به تعداد 1750 نفر بودند که با More
    هدف از نگارش تحقیق حاضر، ارائه مدلی برای اندازهگیری توان رقابتی بانک تجارت میباشد. ابزار گرد آوری داده‌ها در تحقیق حاضر، مصاحبه و پرسشنامه بود. ‎جامعه آماری تحقیق حاضر شامل دو بخش خبرگان بانک تجارت (10 نفر) و کارشناسان و مدیران این بانک به تعداد 1750 نفر بودند که با بهرهگیری از فرمول ‎حجم نمونه کوکران، 316 به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابتدا از طریق مصاحبه با خبرگان صنعت بانک تجارت، مدل اولیه تحقیق استخراج شد. در ادامه با ‎استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری در محیط نرمافزار لیزرل مدل مستخرج مورد آزمون قرار گرفته و درنهایت مدل نهایی تحقیق در سه بعد اصلی قابلیتهای ‎درونی سازمان (شامل مؤلفه‌های قابلیتهای مالی، تکنولوژیک، مدیریتی و بازاریابی)، هوشمندی بازار (شامل مؤلفه‌های ایجاد هوشمندی و پاسخ به هوشمندی) و ‎بازاریابی رابطهمند آنلاین (شامل مؤلفه‌های کیفیت تعاملات آنلاین، کیفیت محتوای وبسایت و کیفیت خدمات الکترونیک) به دست آمد. Manuscript profile

  • Article

    9 - اثرات تبلیغات در شبکه های اجتماعی بر تامین مالی شرکت های کوچک و متوسط The effects of advertising on social networks on the financing of small and medium enterprises
    Financial Economics , Issue 1 , Year , Spring 1400
    چکیده: هدف از این مطالعهبررسی تاثیر تبلیغات در شبکه های اجتماعی بر تامین مالیشرکتهایکوچکومتوسط است. نتایج این مطالعه نشان می دهد که پیامدهای تبلیغات در شبکه های اجتماعی برای شرکت های کوچک و متوسط عبارتند از توسعه بازار و تامین مالی شرکت، خلق ارزش، برندینگ و ارتباط بلند More
    چکیده: هدف از این مطالعهبررسی تاثیر تبلیغات در شبکه های اجتماعی بر تامین مالیشرکتهایکوچکومتوسط است. نتایج این مطالعه نشان می دهد که پیامدهای تبلیغات در شبکه های اجتماعی برای شرکت های کوچک و متوسط عبارتند از توسعه بازار و تامین مالی شرکت، خلق ارزش، برندینگ و ارتباط بلند مدت ودو سویه با مخاطب. با توجه به نتایج تحلیل عاملی مرتبه دوم بار عاملی متغیر توسعه بازار و تامین مالی 0.94، خلق ارزش 0.66 متغیر برندینگ 0.89، متغیر ارتباط بلند مدت و تعامل دو سویه با مخاطب 0.92، است و همبستگی مولفه پیامدها با معرف های آن متوسط به بالا برآورد می شوند. همچنین مقوله " توسعه بازار و تامین مالی " بیشترین بار عاملی را به خود اختصاص داده است. ضریب مسیر (r= 0.45) نشان می دهد تبلیغات در شبکه های اجتماعی بر توسعه بازار و تامین مالی شرکت های کوچک و متوسط تاثیر مثبت و معناداری داردThe effects of advertising on social networks on the financing of small and medium enterprisesNazanin Khojasteh EbrahimChiraniSeyed Mahmood ShabgooMonsefKambiz ShahroodiThe purpose of this study was to investigate the effect of advertising on social networks on the financing of small and medium enterprises. The results of this study show that the consequences of advertising on social networks for small and medium enterprises are market development and corporate financing, value creation, branding and long-term and two-way communication with the audience. According to the results of the second-order factor analysis, the factor of market development and financing variable is 0.94, value creation is 0.66, branding variable is 0.89, long-term relationship variable and two-way interaction with the audience is 0.92, and the correlation of the outcome component with its references is Are estimated above. Also, the category of "market development and financing" has the most factor. Path coefficient (r = 0.45) shows that advertising on social networks has a positive and significant effect on market development and financing of small and medium enterprises. Manuscript profile

  • Article

    10 - برازش مدل بومی بازارگرایی در صنعت بانکداری ایران Title of fitting and testing the native model of market orientation in the Iranian banking industry
    Financial Economics , Issue 2 , Year , Summer 1400
    هدف از پژوهش حاضر، برازش مدل بومی بازارگرایی در صنعت بانکداری ایران می‌باشد. پژوهش حاضر به صورت آمیخته (کیفی-کمی) بوده و در مرحلة اول، برای ساخت الگو از روش کیفی با رویکرد استروس کوربین و در مرحله دوم برای آزمون الگو از روش معادلات ساختاری استفاده شد. بعد از مطالعه مبان More
    هدف از پژوهش حاضر، برازش مدل بومی بازارگرایی در صنعت بانکداری ایران می‌باشد. پژوهش حاضر به صورت آمیخته (کیفی-کمی) بوده و در مرحلة اول، برای ساخت الگو از روش کیفی با رویکرد استروس کوربین و در مرحله دوم برای آزمون الگو از روش معادلات ساختاری استفاده شد. بعد از مطالعه مبانی نظری در خصوص بازارگرایی، طراحی سؤالات مصاحبه، انجام مصاحبه و رسیدن به اشباع نظری، پرسش نامه تدوین شد که 288 گویه و در قالب 59 مفهوم تنظیم شد. جهت بررسی روایی پرسشنامه نهایی در میان 12 خبره صنعت و دانشگاهی توزیع گردید و پس از محاسبه CVR گویه‌ها، این مقدار به 212 گویه در قالب 58 گویه تقلیل یافت. در بخش کیفی جامعة آماری شامل خبرگان برجسته بانکی بوده و در گام دوم که بخش کمی پژوهش بوده است، پرسشنامه پژوهش در میان مدیران میانی، ارشد و کارشناسان 33 بانک کشور توزیع گردید. نتایج نشان داد در بخش کیفی، 54 مفهوم به دست آمده در 6 مقوله شامل راهبرد‌ها و اقدامات، شرایط علی، شرایط زمینه‌ای، شرایط مداخله‌گر، پیامد‌ها و پدیده محوری جای گرفتند. همچنین با توجه به خروجی نرم‌افزار در بخش کمی، مقدار ضریب مسیر برای 5 رابطه بین مولفه‌های مدل مقدار مثبت داشته و این بدان معنی است که روابط مستقیم بوده و تنها رابطه متغیر عوامل مداخله‌گر و راهبرد‌ها دارای علامت منفی می‌باشدTitle of fitting and testing the native model of market orientation in the Iranian banking industry Majid GholipourYalda RahmatiKambiz ShahroudiThe purpose of this study is to fit the indigenous model of market orientation in the Iranian banking industry. The present study is mixed (qualitative-quantitative) and in the first stage, the qualitative method with Strauss-Corbin approach was used to construct the model and in the second stage, the structural equation method was used to test the model. After studying the theoretical foundations of market orientation, designing interview questions, conducting interviews and achieving theoretical saturation, a questionnaire was developed that was 288 items in 59 concepts. In order to check the validity of the final questionnaire, it was distributed among 12 industry and academic experts and after calculating the CVR of items, this value was reduced to 212 items in the form of 58 items. In the qualitative part of the statistical population included prominent banking experts and in the second step, which was the quantitative part of the research, a research questionnaire was distributed among middle managers, senior managers and experts of 33 banks in the country. The results showed that in the qualitative section, 54 concepts obtained were placed in 6 categories including strategies and actions, causal conditions, contextual conditions, intervening conditions, consequences and central phenomena. Also, according to the software output in the quantitative part, the path coefficient value for the 5 relationships between the components of the model has a positive value, which means that the relationships are direct and only the variable relationship of interfering factors and strategies has a negative sign. Manuscript profile

  • Article

    11 - مدل سازی ساختاری تفسیری عملکرد برند با رویکرد بهبود عملکرد مالی در بازار‌های صنعتی با تمرکز بر صنعت پتروشیمی
    Financial Economics , Issue 1 , Year , Spring 2024
    چکیده هدف: امروز رقابت سنگین در صنعت پتروشیمی میان کشورها ایجاب می‌کند که توجه به بحث برند در اولویت قرار گیرد به خصوص شرکت‌های مرتبط با صنعت پتروشیمی در ایران بدلیل مباحث تحریمی، می‌توانند با ایجاد برند صنعتی قوی در حفظ مشتریان خود حرکت کنند. در تحقیق حاضر به طراحی مد More
    چکیده هدف: امروز رقابت سنگین در صنعت پتروشیمی میان کشورها ایجاب می‌کند که توجه به بحث برند در اولویت قرار گیرد به خصوص شرکت‌های مرتبط با صنعت پتروشیمی در ایران بدلیل مباحث تحریمی، می‌توانند با ایجاد برند صنعتی قوی در حفظ مشتریان خود حرکت کنند. در تحقیق حاضر به طراحی مدل عملکرد برند در صنعت پتروشیمی پرداخته شد. روش: تحقیق به شیوه آمیخته انجام شد. جامعه آماری تحقیق شامل خبرگان و کارشناسان فروش و بازاریابی 7 شرکت پتروشیمی بودند که تعداد 7 نفر از خبرگان از این شرکت‌ها و 238 نفر از کارشناسان فروش و بازاریابی به عنوان اعضای نمونه آماری در نظر گرفته شدند. با انجام مصاحبه با خبرگان حوزه برند در صنعت پتروشیمی و همچنین مطالعات کتابخانه‌ای به شناسایی مفاهیم و مولفه‌های اساسی عملکرد برند پرداخته شد. از میان 28 مولفه شناسایی شده از مطالعات کتابخانه ای، تعداد 11 مولفه در تحلیل خبره به عنوان مولفه‌های مدل عملکرد برند شناسایی شدند که مبنای تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها: نتایج حاصل از انجام تحلیل عاملی تاییدی نشان از آن داشت که از بین 11مولفه مذکور، تنها تعداد 7مولفه به طور معنادار و قابل توجهی، عملکرد برند را تبیین می‌کنند. این 7 مولفه عبارتند از: بازده فروش، نوآوری در پاسخگویی، الگوبرداری، سرمایه سازمانی برندمحور، استراتژی‌های رقابتی سازمانی، کیفیت محصولات، تولید و حجم فروش. همچنین نتایج نشان داد که عملکرد برند در صنعت پتروشیمی از نظر نوآوری در پاسخگویی به مشتری و تولید و حجم فروش در وضعیت مطلوبی قرار ندارد. نتیجه گیری: از پیامدهای بهبود عملکرد برند در این صنعت، مطابق با الگوی تحقیق، می‌توان ارتقای سطح کیفی محصولات، تأمین انتظارات بازار، افزایش تعهد و وفاداری مشتریان، عملکرد مالی مطلوب و توسعه و رونق صنعت را نام برد. Manuscript profile

  • Article

    12 - ارائه ابزاری جهت بررسی مولفه های اثر گذار بر مدیریت پرتفوی مشتری (CPM)در صنعت بیمه
    Financial Engineering and Portfolio Management , Issue 2 , Year , Summer 2021
    بررسی ارتباط با مشتریان بر اساس مدیریت پرتفوی مشتری در صنعت بیمه پدیده ای است که با رشد و پیشرفت در این حیطه و رضایت مشتریان و در نتیجه موفقیت برنامه در این زمینه همراه است و شناخت مولفه ها و وجود ابزاری در این زمینه بسیار مهم می باشد. در همین راستا تحقیق با هدف ارائه ا More
    بررسی ارتباط با مشتریان بر اساس مدیریت پرتفوی مشتری در صنعت بیمه پدیده ای است که با رشد و پیشرفت در این حیطه و رضایت مشتریان و در نتیجه موفقیت برنامه در این زمینه همراه است و شناخت مولفه ها و وجود ابزاری در این زمینه بسیار مهم می باشد. در همین راستا تحقیق با هدف ارائه ابزاری جهت بررسی مولفه های اثر گذار مدیریت پرتفوی مشتری شکل گرفت. این تحقیق یک مطالعه توصیفی بود که از طریق اجرای مقدماتی و نظرخواهی از پاسخ دهندگان و ده نفر از اساتید مرتبط با حیطه؛ روایی محتوایی آن تأیید شد و پایایی آن دراجرای مقدماتی با روش همسانی درونی و آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفت. پس از مرحله و تایید اولیه پرسشنامه بر روی 384 نفر از مشتریان بیمه در تهران به روش نمونه گیری تصادفی ساده اجرا شد. تحلیل عاملی 6 مولفه اصلی در این پرسشنامه را نشان داد و نتایج بیانگر این بود که آلفای کرونباخ برای کل پرسشنامه برابر با 79/0 و برای هر یک از خرده مقیاس های بعد نگرش مشتری، ارزش مشتری، عوامل سازمانی؛ تجربه مشتری، وفاداری مشتری و تصویر ذهنی به ترتیب 0.72؛ 0.79؛ 0.77؛ 0.71؛ 0.78 و 0.70 بدست آمد که میزان مناسبی است. Manuscript profile