• Home
  • مهرداد گودرزوند چگینی

    List of Articles مهرداد گودرزوند چگینی


  • Article

    1 - تاثیر سرمایه اجتماعی بر انتخاب نام تجاری مصرف‌کنندگان
    Journal of Development & Evolution Mnagement , Issue 5 , Year , Winter 2018
    یکی از مسائل مهم که افراد به عنوان مصرف کنندگان محصولات و خدمات با آن در ارتباط هستند، انتخاب نام تجاری محصول یا خدمت موردنظر می‌باشد. همچنین بهره گیری از سرمایه اجتماعی هر فرد می‌تواند در امر انتخاب و تصمیم گیری به وی کمک کند. چارچوب نظری تحقیق، نظریه سرمایه اجتماعی شب More
    یکی از مسائل مهم که افراد به عنوان مصرف کنندگان محصولات و خدمات با آن در ارتباط هستند، انتخاب نام تجاری محصول یا خدمت موردنظر می‌باشد. همچنین بهره گیری از سرمایه اجتماعی هر فرد می‌تواند در امر انتخاب و تصمیم گیری به وی کمک کند. چارچوب نظری تحقیق، نظریه سرمایه اجتماعی شبکه ولمن می‌باشد. هدف از انجام این پژوهش، بررسی تاثیر سرمایه اجتماعی برانتخاب نام تجاری در میان مصرف کنندگان نام تجاری اسنوا در شهر چالوس می‌باشد. چارچوب نظری تحقیق، نظریه سرمایه اجتماعی شبکه ولمن می‌باشد. روش تحقیق از نوع توصیفی و ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه استاندارد می‌باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مصرف کنندگان لوازم خانگی برند اسنوا در شهر چالوس هستند که با توجه به نامحدود بودن حجم جامعه آماری، با استفاده از نمونه گیری تصادفی ساده و از طریق فرمول کوکران حجم نمونه 228 نفر برآورد شد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از روش معادلات ساختاریSEM با استفاده از نرم افزارAMOS18 وآزمون t تک نمونه ای جهت بررسی میانگین متغیرها توسط نرم افزارSPSS21 استفاده شده است. یافته‌های پژوهش مشخص کرد که سرمایه اجتماعی بر انتخاب نام تجاری تاثیرگذار است و بر این اساس پیشنهاد می‌شود که برند اسنوا در زمینه لوازم خانگی ضمن استفاده از مزیت رقابتی ویژه ای که از طریق فرهنگ ارتباطات و سرمایه اجتماعی بین خریداران کسب می‌کند، استفاده نموده و در زمینه ارتقای قلمرو فعالیت شرکت و توسعه وگسترش شبکه اجتماعی از طریق مشتریانش استراتژی‌های لازم را تدوین و اجرا نماید. Manuscript profile

  • Article

    2 - Analysis and evaluation of the legislation performance of different periods of the Islamic Parliament based on Data Envelopment Analysis
    Iranian Journal of Optimization , Issue 1 , Year , Winter 2023
    Legislation constitutes one of the most critical responsibilities of the Islamic Parliament. Given its pivotal role in addressing the country's political, economic, and social issues, evaluating this institution and identifying factors that influence its performance tak More
    Legislation constitutes one of the most critical responsibilities of the Islamic Parliament. Given its pivotal role in addressing the country's political, economic, and social issues, evaluating this institution and identifying factors that influence its performance takes on particular significance. This necessitates the development of a suitable model for assessing its performance. Therefore, the primary aim of this research is to provide an efficiency measurement model for evaluating the legislative performance of the Islamic Parliament. To achieve this goal, considering that the Islamic Parliament primarily operates as a service-oriented institution where the consumption of inputs is not of utmost importance, we have utilized the technique of Data Envelopment Analysis (DEA) without explicit input data. Additionally, in consideration of the existence of undesirable outputs, we have applied the assumption of managerial disposability. Based on these considerations, we have determined and compared the legislative performance of the Islamic Parliament over eight periods (from the third to the tenth period) using models assuming efficiency on both constant and variable scales. Manuscript profile