• Home
  • مینو یوسفی

    List of Articles مینو یوسفی


  • Article

    1 - تاثیر سرمایه اجتماعی بر انتخاب نام تجاری مصرف‌کنندگان
    Journal of Development & Evolution Mnagement , Issue 5 , Year , Winter 2018
    یکی از مسائل مهم که افراد به عنوان مصرف کنندگان محصولات و خدمات با آن در ارتباط هستند، انتخاب نام تجاری محصول یا خدمت موردنظر می‌باشد. همچنین بهره گیری از سرمایه اجتماعی هر فرد می‌تواند در امر انتخاب و تصمیم گیری به وی کمک کند. چارچوب نظری تحقیق، نظریه سرمایه اجتماعی شب More
    یکی از مسائل مهم که افراد به عنوان مصرف کنندگان محصولات و خدمات با آن در ارتباط هستند، انتخاب نام تجاری محصول یا خدمت موردنظر می‌باشد. همچنین بهره گیری از سرمایه اجتماعی هر فرد می‌تواند در امر انتخاب و تصمیم گیری به وی کمک کند. چارچوب نظری تحقیق، نظریه سرمایه اجتماعی شبکه ولمن می‌باشد. هدف از انجام این پژوهش، بررسی تاثیر سرمایه اجتماعی برانتخاب نام تجاری در میان مصرف کنندگان نام تجاری اسنوا در شهر چالوس می‌باشد. چارچوب نظری تحقیق، نظریه سرمایه اجتماعی شبکه ولمن می‌باشد. روش تحقیق از نوع توصیفی و ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه استاندارد می‌باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مصرف کنندگان لوازم خانگی برند اسنوا در شهر چالوس هستند که با توجه به نامحدود بودن حجم جامعه آماری، با استفاده از نمونه گیری تصادفی ساده و از طریق فرمول کوکران حجم نمونه 228 نفر برآورد شد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از روش معادلات ساختاریSEM با استفاده از نرم افزارAMOS18 وآزمون t تک نمونه ای جهت بررسی میانگین متغیرها توسط نرم افزارSPSS21 استفاده شده است. یافته‌های پژوهش مشخص کرد که سرمایه اجتماعی بر انتخاب نام تجاری تاثیرگذار است و بر این اساس پیشنهاد می‌شود که برند اسنوا در زمینه لوازم خانگی ضمن استفاده از مزیت رقابتی ویژه ای که از طریق فرهنگ ارتباطات و سرمایه اجتماعی بین خریداران کسب می‌کند، استفاده نموده و در زمینه ارتقای قلمرو فعالیت شرکت و توسعه وگسترش شبکه اجتماعی از طریق مشتریانش استراتژی‌های لازم را تدوین و اجرا نماید. Manuscript profile

  • Article

    2 - Identification and Prioritization of Factors Affecting Authentic Leadership Deployment at the University of Medical Sciences by AHP
    Iranian Journal of Optimization , Issue 2 , Year , Winter 2020
    Authentic leadership is a pattern of leadership behavior that, by possessing positive psychological abilities, can create a special place for service organizations. The purpose of this study was to identify and prioritize the factors influencing the establishment of aut More
    Authentic leadership is a pattern of leadership behavior that, by possessing positive psychological abilities, can create a special place for service organizations. The purpose of this study was to identify and prioritize the factors influencing the establishment of authentic leadership in the University of Medical Sciences through hierarchical analysis. The purpose of the study is practical and based on qualitative-quantitative approach. The statistical population of the study consisted of Philosophers of Management and Experimental Experts at the University of Medical Sciences who were selected by purposeful sampling and snowball technique until theoretical saturation was reached. The data collection tool was semi-structured interview. Based on the theme analysis technique, MAXQDA11 software identified effective factors on authentic leadership approach and then identified the factors identified by AHP using Expert Choice11 software. The findings showed that among the 13 effective factors considered by experts, the factor of supportive authenticity has the most influence on the implementation of authentic leadership approach in medical sciences university and economic conditions have the least weight or importance. Based on this, it is possible to establish a authentic leadership approach in the University of Medical Sciences by establishing a flexible, service-oriented and flexible structure, in addition to creating a transparent and reliable atmosphere. Manuscript profile