فهرس المقالات مهدی محمودزاده


  • المقاله

    1 - اثربخشی اصول دیداری گشتالت بر مؤلفه‌های ادراک مصرف‌کننده در بازاریابی دیجیتال
    مطالعات میان رشته ای مدیریت بازاریابی , العدد 7 , السنة 2 , زمستان 1402
    چکیده پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی اصول دیداری گشتالت بر فرایند ادراک مصرف‌کننده در بازاریابی دیجیتال انجام گردید. روش پژوهش از نوع توصیفی پیمایشی و از حیث هدف کاربردی است. جامعه آماری شامل 384 نفر از مشتریان بخش بازاریابی دیجیتال شرکت تولیدی مبلمان چوب سنگ که با است أکثر
    چکیده پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی اصول دیداری گشتالت بر فرایند ادراک مصرف‌کننده در بازاریابی دیجیتال انجام گردید. روش پژوهش از نوع توصیفی پیمایشی و از حیث هدف کاربردی است. جامعه آماری شامل 384 نفر از مشتریان بخش بازاریابی دیجیتال شرکت تولیدی مبلمان چوب سنگ که با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده و استفاده از جدول مورگان انتخاب شدند. تجزیه‌وتحلیل داده‌های پژوهش که با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته جمع‌آوری گردید، در دو سطح توصیفی و استنباطی با استفاده از نرم‌افزارهای SmartPls,Spss انجام پذیرفت. تحلیل یافته‌های این پژوهش ‌چنین نشان داد که گشتالت بستر بازاریابی دیجیتال به‌واسطه برخورداری از اصول مشابهت، مجاورت، یکپارچگی، تداوم، مناسبات نقش و زمینه بر ادراک دیداری مشتری اثرگذار است و مقدار این اثرگذاری در هر سه مؤلفه ادراک شامل مواجهه، توجه و معنی سازی مطلوب گزارش می‌گردد، ولیکن میزان اثرپذیری مؤلفه معنی سازی نسبت به دو مؤلفه دیگر بیشتر می‌باشد. بنابراین یکی از شیوه‌های کنترل کیفی بستر بازاریابی دیجیتال به‌منظور اثربخشی بیشتر بر مخاطب، توسل جستن به اصول دیداری گشتالت در طراحی آن‌ها است. نتایج حاکی از تأثیر معنادار به‌کارگیری قوانین ادراک دیداری گشتالت بر فرایند ادراک مصرف‌کننده در بازاریابی دیجیتال است. قوانین گشتالت با سازمان‌دهی محتوای دیداری و همچنین ایجاد وحدت گرافیکی در صفحات و ساده کردن مراحل سفر مشتری و افزایش تعامل به بالا رفتن ادراک و توانمندی دیداری مصرف‌کننده علاوه بر سودآوری به ارتقاء مسؤولیت اجتماعی کسب‌وکارها کمک می‌نماید. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - ارائه مدل جذب مشتریان در بازاریابی دیجیتال مبتنی بر محرک‌های دیداری رویکرد داده بنیاد کلاسیک
    مطالعات میان رشته ای مدیریت بازاریابی , العدد 5 , السنة 1 , زمستان 1401
    تمایل به وارسی محصولات توسط مصرف‌کننده در بازاریابی دیجیتال چالشیست که شرکت‌های پیشرو این حوزه برای رفع آن می‌کوشند. به نظر می‌رسد بارزترین اهرمی که در این راستا می‌شود اختیار نمود ،استفاده از ویژگی‌های دیداری در ارائه محصولات می‌باشد.لذا این مطالعه کیفی باهدف کشف مؤلفه أکثر
    تمایل به وارسی محصولات توسط مصرف‌کننده در بازاریابی دیجیتال چالشیست که شرکت‌های پیشرو این حوزه برای رفع آن می‌کوشند. به نظر می‌رسد بارزترین اهرمی که در این راستا می‌شود اختیار نمود ،استفاده از ویژگی‌های دیداری در ارائه محصولات می‌باشد.لذا این مطالعه کیفی باهدف کشف مؤلفه‌ها و عوامل مؤثر برجذب مشتریان در بازاریابی دیجیتال مبتنی بر محرک‌های دیداری صورت پذیرفت.روش: به‌منظور دستیابی به اهداف پژوهش از روش‌شناسی کلاسیک یا ظاهر شونده در نظریه داده بنیاد استفاده شد.استخراج مفاهیم و مؤلفه‌ها از بطن داده‌های مصاحبه با 14 نفر خبره در حوزه پژوهش تا حد اشباع نظری که با اتکا به روش نمونه‌گیری هدفمند گزینش‌شده بودند صورت پذیرفت.یافته‌ها: انجام تجزیه‌وتحلیل‌ها از طریق مقایسه مستمر در فرایند کدگذاری حقیقی و نظری با استفاده از نرم‌افزار مکس کیو دی ای منجر به شناسایی465 کدباز ،53 زیر مؤلفه، 15 مؤلفه اصلی، در 6 مقوله گردید.نتایج:مفاهیم مستخرج در این مطالعه به ظهور مدل نهایی،حول پدیده محوری تحت عنوان محرک‌های دیداری در بازاریابی دیجیتال انجامید.این مدل به پدیده علل، عوامل همبسته با فرایند علل اصلی، عوامل میانجی، مداخله‌گر و پیامدهای مرتبط با پدیده محوری مطالعه و بستر آن اشاره دارد ، این 6 مورد در رویکرد کلاسیک به خانواده 6 سی های گلیزر مصطلح می‌باشند . این مطالعه زوایای جدیدی از کاربرد و چگونگی استفاده از محرک‌های دیداری در بازاریابی دیجیتال را شناسایی کرده و با معرفی مدل جذب مشتریان در بازاریابی دیجیتال مبتنی بر محرک‌های دیداری به برطرف نمودن برخی از شکاف‌ها و رفع ابهام‌ موجود در رابطه با مفهوم موضوع پژوهش پرداخته است. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    3 - طراحی و ارائه الگوی کاربست سبک ارتباطی تساوی مدیران و اعتبارسنجی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد
    مطالعات مدیریت و توسعه پایدار , العدد 10 , السنة 3 , تابستان 1402
    ارتباطات یکی از مهم‌ترین فرآیندهای مدیریتی است و ماهیت شغل یک مدیر ایجاب می‌کند که با کارکنان و مشتریان ارتباط برقرار کند. لذا پژوهش حاضر با هدف ارائه مدلی برای کاربرد سبک ارتباط تساوی مدیران در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تدوین شد. راهبرد پژوهش در بخش کیفی، تحلیل تم و در ب أکثر
    ارتباطات یکی از مهم‌ترین فرآیندهای مدیریتی است و ماهیت شغل یک مدیر ایجاب می‌کند که با کارکنان و مشتریان ارتباط برقرار کند. لذا پژوهش حاضر با هدف ارائه مدلی برای کاربرد سبک ارتباط تساوی مدیران در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تدوین شد. راهبرد پژوهش در بخش کیفی، تحلیل تم و در بخش کمّی، پیمایش بود. جامعه آماری بخش کیفی خبرگان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی مشهد بودند که با استفاده از اصل اشباع و روش نمونه گیری 12نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند و در بخش کمّی مدیران دانشگاه علوم پزشکی مشهد به تعداد 130 نفر بوده اند که تعداد 97 نفر به عنوان نمونه به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. روش گردآوری داده‌ها در این پژوهش، مصاحبه و پرسشنامه بوده و برای تجزیه و تحلیل داده‌های پژوهش دربخش کیفی از نرم‌افزار مکس کیودا و در بخش کمّی SPSS 22 و نرم‌افزار پی‌ال‌اس استفاده شده است. یافته‌های پژوهش شامل 3 دسته شرایط مدیر، شرایط شغلی و شرایط زیردستان است. همچنین در بخش کمّی، نتایج تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان داد که مدل مذکور از روایی لازم برخوردار است. با توجه به نتایج پژوهش، مدیران دانشگاه علوم پزشکی مشهد می‌توانند از سبک تساوی جهت تشکیل گروه‌های غیررسمی و افزایش انگیزه کارکنان همسو با اهداف سازمان استفاده نمایند که در نهایت منجر به مشارکت بیشتر کارکنان برای دستیابی به اهداف سازمان می‌شود. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    4 - طراحی و ارائه الگوی اقتضایی کاربست سبک های ارتباطی مدیران در سازمان های دولتی
    تحقیقات و نظریه های نوین مدیریت دولتی , العدد 3 , السنة 1 , پاییز 1401
    سبک هاى ارتباطى یکى از عناصر کلیدى در مدیریت و مبناى لازم و ضرورى براى مدیریت کارآمد است. مدیران مى توانند با در نظر گرفتن سبک هاى ارتباطى، زمینه مدیریت مؤثر و بهبود عملکرد کارکنان را تسهیل کنند. این مطالعه با هدف طراحی الگوی اقتضایی کاربست سبک های ارتباطی مدیران در دان أکثر
    سبک هاى ارتباطى یکى از عناصر کلیدى در مدیریت و مبناى لازم و ضرورى براى مدیریت کارآمد است. مدیران مى توانند با در نظر گرفتن سبک هاى ارتباطى، زمینه مدیریت مؤثر و بهبود عملکرد کارکنان را تسهیل کنند. این مطالعه با هدف طراحی الگوی اقتضایی کاربست سبک های ارتباطی مدیران در دانشگاه علوم پزشکی مشهد طراحی شده است. روش: روش پژوهش کیفی با رویکرد تحلیل تم است . جامعه آماری شامل خبرگان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی مشهد بودند که با استفاده از اصل اشباع و روش نمونه گیری گلوله برفی 12نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. به منظور گردآوری داده ها از مصاحبه های مصاحبه رو در رو، عمیق و نیمه ساختار یافته بهره گرفته شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از روش تحلیل داده های کیفی موسوم از تحلیل تم از نرم افزار مکس کیودا استفاده شد. نتایج نشان داد که بر اساس دیدگاه مشارکت کنندگان پژوهش 6 تم اصلی شامل تم سبک کنترلی، تم سبک ساختاری، تم سبک تساوی، تم سبک پویا، تم سبک تفویضی، تم سبک اجتناب با تعداد 18 مقوله به نام های شرایط مدیر، شرایط شغلی و شرایط زیردستان برای هر 6 سبک و 34 مفهوم شناسایی شد. با توجه به نتایج به دست آمده، به دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیشنهاد می‌شود که به تم ها و مقوله‌های شناسایی شده در این پژوهش و ارتباطات و اولویت آن‌ها در هنگام تدوین اهداف و برنامه‌ها توجه لازم را مبذول دارند. تفاصيل المقالة