معرفي نشريه
علمی
فصلنامه تعليم و تربيت احسن
اين فصلنامه بر اساس مصوبه اولين جلسه كميسيون تعيين اعتبار نشريات معاونت علوم تربيتي و مهارتي دانشگاه آزاد اسلامي مورخ 1403/02/22 مورد تایید قرار گرفت . به منظور صیانت از حقوق مالکیت فکری و معنوی پژوهشگران و نویسندگان در ارزیابی مقالات از سامانه مشابهت یاب استفاده می کند. نویسندگان محترم میتوانند برای مشابهتیابی از سامانه سمیمنور (کلیک کنید) ، سامانه همانند جو (کلیک کنید)، سامانه همیاب (کلیک کنید) و سامانه Dupli Checker (کلیک کنید) برای ارسال گزارش مشابهتیابی به فصلنامه استفاده کنند. نویسندگان محترم دقت کنند که حتما باید گزارش PDF مشابهتیابی را از سامانه مشابهت یابی مستقیما دریافت کنند و همراه با ارسال فایل های مقاله به فصلنامه ارسال نمایند. در صورت مشاهده تخلف، گزارش آن علاوه بر نویسندگان به دانشگاه یا سازمان مربوطه آنها نیز ارسال و از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد
این فصلنامه در ارزیابی سال 1403 نشریات دانشگاه آزاد اسلامی موفق به گرید A و امتیاز 81 شده است.
- خلاصۀ استاندارد: JET
- ناشر: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز
- نوع نشریه:نشریه علمی
- زبان نشریه: فارسی (همراه با چکیده مبسوط انگلیسی)
- نوع مقالات قابل انتشار: علمی- پژوهشی/ علمی - مروری
- توالی انتشار: فصلنامه
- فرمت: چاپی و الکترونیکی
- هزینه پذیرش: دارد
- متوسط زمان داوری مقالات: 6 هفته و بازه زمانی بررسی اولیه مقالات دریافتی 7 روز
- نوع داوری: داوری این نشریه به صورت بسته و دو سو ناشناس می باشد، حداقل توسط 2 داور و 1 داور تطبیقی صورت می گیرد.لازم است نویسنده فایل اصل مقاله را بدون نام و مشخصات نویسندگان تنظیم نماید.
- این فصلنامه مبتنی بر داوری محض بوده و دارای دسترسی آزاد توسط عموم است؛
- با احترام به قوانین اخلاق در نشریات تابع قوانین کمیتۀ اخلاق در انتشار(COPE) می باشد و از آیین نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی می نماید؛
- سیاست نشریه در مورد نحوه برخورد با سرقت ادبی: درصورتی که برای نشریه سرقت ادبی یک مقاله محرز شود، نشریه نویسنده /نویسندگان را در لیست سیاه قرار داده و اگر مقاله ایشان منتشر شده باشد، مقاله بایگانی شده و ذیل نام نویسنده/نویسندگان ٬عبارت «مقاله سرقت ادبی می باشد» درج می شود.
محورهای فصلنامه:
معرفي نظريه ها، رويكردها، الگوها، مدل ها، روش ها و اصول تعليم و تربيت احسن
بازشناسي چالش ها، آسيب ها ، تهديدهاي تعليم و تربيت احسن
بازشناسي فرصت ها، ظرفيت ها، پتانسيل ها و تجارب تربيتي احسن
نظام یاددهی - یادگیری اثربخش
توانمندسازی نیروی انسانی در نظام هاي تربيتي از جمله خانواده، مدارس، دانشگاهها و...در راستاي تعليم و تربيت احسن
-
دسترسی آزاد مقاله
1 - الگوی مولفه های برنامه درسی ویژه مدرسه برای دانش آموزان کمتوان ذهنی: رویکرد سنتزپژوهی
الهام حفیظی ، حسین مؤمنی مهموئی * ، امید ونداد ، احمد اکبریشماره 1 , دوره 2 , بهار 1404 -
دسترسی آزاد مقاله
2 - تاثیر استفاده از فناوری واقعیت مجازی (VR) بر عملکرد تحصیلی و پیشترفت تحصیلی درس علوم دانش آموزان
فاطمه بیرمی ، عباس قلتاش *شماره 1 , دوره 2 , بهار 1404 -
دسترسی آزاد مقاله
3 - رابطه بین انگیزش تحصیلی و هیجانات مطلوب تحصیلی با نقش میانجی نیم رخهای درگیری تحصیلی در دانشآموزان دوره اول متوسطه
پریسا فرخی نژاد *شماره 1 , دوره 2 , بهار 1404 -
دسترسی آزاد مقاله
4 - رابطۀ رهبری اصیل با فضیلت سازمانی و بهزیستی روان شناختی معلمان ابتدایی
سارا غفاري ، سعید فارسی *شماره 1 , دوره 2 , بهار 1404 -
دسترسی آزاد مقاله
5 - الگوی پیشایندها و پسایندهای تفکر نوآورانهی آموزشی در مدیران مدارس ابتدایی
زهرا نجفی زنگیر ، توران سلیمانی * ، صدرالدین ستاریشماره 1 , دوره 2 , بهار 1404 -
دسترسی آزاد مقاله
6 - طراحی الگوی ساختاری نقش میانجی رهبری رفتارهای سازمانی ناهنجار در رابطه بین قلدری سازمانی و سایش اجتماعی در آموزش و پرورش
یوسف خادمی ، صدرالدین ستاری * ، یوسف نامور وان سفلیشماره 1 , دوره 2 , بهار 1404 -
دسترسی آزاد مقاله
7 - تاثیر استفاده از چت بات اجتماعی بر مهارت شهروندی و کیفیت یادگیری دانش آموزان پایه چهارم ناحیه 4 شهر شیراز
بابک رستمی * ، زهرا محمدیشماره 1 , دوره 2 , بهار 1404 -
دسترسی آزاد مقاله
8 - مقایسه اثربخشی آموزش فلسفه ورزی و فراشناخت در خودتنظیمی هیجانی، خودمهارگری، عملکرد اجرایی و وابستگی دانش آموزان وابسته به شبکههای اجتماعی
سمیرا شیخی ، سهراب عبدی زرین * ، عباس حبیب زادهشماره 1 , دوره 2 , بهار 1404
-
دسترسی آزاد مقاله
1 - بررسی کیفی خود اثربخشی متأثر از هویت¬های دینی دانش آموزان متوسطه دوم در بستر سرمایه فرهنگی( یک تحقیق داده بنیاد)
علی اکبر صابری ، مقصود فراستخواه * ، مهرداد نوابخششماره 1 , دوره 1 , پاییز 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
2 - راهبردهای کلام امیرالمومنین(علیه السلام) در تعلیم و تربیت با رویکرد فقه حکومتی
هادی اسماعیل زاده * ،شماره 1 , دوره 1 , پاییز 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
3 - تأثیر امید به آینده بر انگیزش تحصیلی از طریق نقش میانجی سواد فرهنگی والدین در دانش آموزان
زهرا شیخی ، پریسا فرخی نژاد *شماره 1 , دوره 1 , پاییز 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
4 - بررسی جایگاه فلسفی عقلانیت در اندیشه فلاسفه و تبیین بهره¬مندی تعلیم و تربیت از مولفه¬های آن
محمود عبدوند ، علی روشنی زاده * ، جهانبخش رحمانیشماره 1 , دوره 1 , پاییز 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
5 - رابطه هوش هیجانی با سازگاری اجتماعی و کیفیت زندگی در دانش آموزان دخترمتوسطه دوم
سمانه زارع ، مرضیه یاری زنگنه *شماره 1 , دوره 1 , پاییز 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
6 - تدوین الگوی برنامه درسی تربیت عقلانی از منظر متون اسلامی
سیروس حدادنیا *شماره 1 , دوره 1 , پاییز 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
7 - شناسایی عوامل موثر بر کیفیت ارتباط بین خانواده و مدرسه در دوره ابتدایی
فاطمه کوثری *شماره 1 , دوره 1 , پاییز 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
8 - شناسایی ویژگی ها و صلاحیتهای معلمان برای تربیت معنوی دانش آموزان
کلثوم نامی * ، معصومه خادمیشماره 2 , دوره 1 , زمستان 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
9 - مقایسه اثربخشی بسته آموزش انتظارمحور مبتنی بر آموزههای مهدویت و آموزش مثبتنگر ایرانی- اسلامی بر بهزیستی روانشناختی دانشآموزان دختر
زهرا قاسمی ، ایلناز سجادیان * ، محمدعلی نادیشماره 1 , دوره 1 , پاییز 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
10 - تأثیر شکرگزاری و خاکساری بر رفتارهای اجتماعی و عاطفی در دانشآموزان: یک مطالعه تجربی
فرانک موسوی *شماره 2 , دوره 1 , زمستان 1403