معرفي نشريه
علمی
عنوان:
صاحب امتیاز: دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم
ناشر: دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم
عنوان انگلیسی نشریه: Management of Educational Perfection
گروه علمی (موضوعی): علوم انسانی
زیر گروه: مدیریت
حوزههای موضوعی نشریه: مدیریت آموزشی
درجه علمی: تخصصی
مدیر مسئول:سیف اله فضل الهی
سردبیر:حسین خنیفر
تاریخ آغاز اعتبار: 1402
نوع داوری: دوسو ناشناس، گمنام و محرمانه
میانگین بازه زمانی بررسی اولیه مقالات دریافتی: حداکثر 3 روز
میانگین بازه زمانی فرایند داوری پذیرش مقالات: 1 تا2 ماه، حداقل دو داور
درصد پذیرش مقالات: 20 درصد
فاصله انتشار: فصلنامه
زبان نشریه: فارسی (چکیده به انگلیسی)
نوع نشریه: نشریه علمی
نوع مقالات: پژوهشی و مروری
نوع انتشار: الکترونیکی
نوع دسترسی: رایگان (تمام متن)
شیوه استناددهی: شیوهنامه APA
پست الکترونیک: iem.journal2023@gmail.com
آدرس وبگاه نشریه: https://sanad.iau.ir/journal/jiem
نشانی نشریه: آدرس: قم- پردیسان- دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم- دفتر مجلات دانشگاه.
هزینه داوری مقاله: ندارد.
هزینه پذیرش نهایی و انتشار: ندارد.
حقمؤلف (کپیرایت) مقالات: نشریه تابع قوانین بینالمللی حق نشر همگانی کرییتیو کامنز (CC BY-NC) است. حقمؤلف مقالات از آن نویسندگان است و نویسندگان مالک و صاحب حقمؤلف اثر خود هستند.
نوع دسترسی: دسترسی آزاد به مقالات نشریه بر اساس مجوز کرییتیو کامنز (CC BY-NC)
کمیته بینالمللی اخلاق نشر (کوپ): این نشریه با احترام به قوانین اخلاق نشر، تابع راهنماها، اصول و قوانین کمیتۀ اخلاق در انتشار (COPE) است و از آییننامۀ اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی میکند.
سیاست مبارزه با سرقت ادبی و همانندجویی: تمامی مقالات ارسالی به نشریه، قبل از ورود به فرایند داوری، از طریق نرمافزارهای مشابهتیاب، همتایاب و سمیمنور بررسی خواهند شد.
نکات قابل توجه نویسندگان: بازنشر اطلاعات در این پایگاه با ذکر منبع آزاد است. با توجه به درخواست کمیسیون نشریات علمی کشور، ثبت و نمایش شناسه رایگان ORCID و استفاده از رایانامه دانشگاهی یا سازمانی برای نویسندگان مقالات الزامی است. بنابراین، از نویسندگان محترم درخواست میشود قبل از ارسال مقاله به نشریه نسبت به اخذ کد شناسه پژوهشگر ORCID و رایانامه دانشگاهی/سازمانی اقدام نمایند.
فایلها و فرمهای لازم: چهار فایل ضروری که باید از طریق سامانۀ دریافت مقالهها ارسال شوند: ۱. فایل اصلی مقاله (بدون نام نویسندگان و با رعایت راهنمای نویسندگان)، ۲. فایل مشخصات نویسندگان؛ ۳. فرم تعهدنامه و تضاد منافع نویسندگان (باید شامل عنوان مقاله و نام و نام خانوادگی تمام نویسندگان باشد و به امضای همه نویسندگان رسیده باشد).
قالب مقالات نشریه: نسخه نهایی مقاله بعد از طی کردن مراحل داوری و پذیرش مقاله بایستی در قالب نشریه ارسال شود. در غیر این صورت ترتیب اثر داده نخواهد شد.
******************************************************
-
دسترسی آزاد مقاله
1 - رابطه برنامه درسی پنهان با مسئولیتپذیری اجتماعی و هویتاجتماعی دانشآموزان دوره دوم ابتدایی ناحیه چهار استان قم
ریحانه کبیریشماره 1 , دوره 1 , بهار 1402پژوهش باهدف بررسی رابطه برنامه درسی پنهان با مسئولیتپذیری اجتماعی و هویت اجتماعی دانشآموزان دوره دوم ابتدایی ناحیه چهار استان قم انجام شد. روش پژوهش حاضر ازنظر هدف، کاربردی؛ ازنظر شیوه گردآوری دادهها، میدانی و مبتنی بر مطالعه کتابخانهای و نحوه اجرا توصیفی از نوع همب چکیده کاملپژوهش باهدف بررسی رابطه برنامه درسی پنهان با مسئولیتپذیری اجتماعی و هویت اجتماعی دانشآموزان دوره دوم ابتدایی ناحیه چهار استان قم انجام شد. روش پژوهش حاضر ازنظر هدف، کاربردی؛ ازنظر شیوه گردآوری دادهها، میدانی و مبتنی بر مطالعه کتابخانهای و نحوه اجرا توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعهی آماری شامل دانشآموزان دوره دوم ابتدایی ناحیه ۴ استان قم به تعداد 3690 نفر بود که طبق جدول نمونهگیری گرجسی و مورگان 363 نفر بهعنوان نمونه برآورد شدند. نمونهگیری به روش طبقهای نسبی انجام شد. ابزار گردآوری داده پرسشنامههای مسئولیتپذیری گاف، برنامهی درسی پنهان محقق ساخته، هویت اجتماعی صفاری نیا و روشن بودند. دادههای ناشی از اجرای پرسشنامهها با استفاده از نرمافزار SPSS در دو بخش توصیفی(جداول و نمودارهایی که حاوی میانگین، فراوانی، درصد تجمعی) و استنباطی(همبستگی پیرسون و رگرسیون تک متغیره) مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد بین برنامه درسی پنهان با مسئولیتپذیری(73%) و هویت اجتماعی(45%) دانشآموزان دوره دوم ابتدایی ناحیه 4 استان قم رابطه وجود دارد. پرونده مقاله -
دسترسی آزاد مقاله
2 - تأثیر جو سازمانی، پاداش و انگیزه شغلی بر تعهد سازمانی معلمان
لیلا فراغتشماره 1 , دوره 1 , بهار 1402در دهه های گذشته مفهوم تعهد سازمانی جایگاه مهمی را در تحقیقات سازمانی و حوزه منابع انسانی به خود اختصاص داده است. در واقع تعهد به معنی پایبندی به اصول و فلسفه و یا قراردادهایی است که انسان به آنها معتقد و پایدار است. این تحقیق با هدف تعیین تأثیر جو سازمانی، پاداش و انگی چکیده کاملدر دهه های گذشته مفهوم تعهد سازمانی جایگاه مهمی را در تحقیقات سازمانی و حوزه منابع انسانی به خود اختصاص داده است. در واقع تعهد به معنی پایبندی به اصول و فلسفه و یا قراردادهایی است که انسان به آنها معتقد و پایدار است. این تحقیق با هدف تعیین تأثیر جو سازمانی، پاداش و انگیزه شغلی بر تعهد سازمانی معلمان ، انجام شد. این تحقیق از حیث هدف کاربردی و با توجه به اینکه عینا وضعیت موجود توصیف می شود از بعد ماهیت توصیفی- همبستگی می باشد. بر اساس داده های مبتنی بر نظرسنجی به دست آمده از 234 نفر از کلیهی معلمان مقطع ابتدایی منطقه چهار استان قم ، برای آزمایش فرضیه های پیشنهادی از مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد رابطه بین پاداش سازمانی بر تعهد سازمانی معنادار است و همچنین انگیزه شغلی در رابطه بین پاداش سازمانی و نقش میانجیگری جزئی را دارد. اما رابطه بین جو سازمانی و تعهد سازمانی معنادار نبود و همچنین رابطه جو سازمانی با تعهد سازمانی از طریق انگیزه شغلی، معنادار نبود. پرونده مقاله -
دسترسی آزاد مقاله
3 - پیش بینی مهارت های حرفه ای معلمان مدارس ابتدایی قم براساس مسولیت پذیری اجتماعی وخلاقیت
الهه طایرشماره 1 , دوره 1 , بهار 1402هدف پژوهش پیشبینی مهارتهای حرفهای معلمان مدارس ابتدایی قم بر اساس مسئولیتپذیری اجتماعی و خلاقیت بود. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی و جامعهآماری شامل 746 نفر ازمعلمان مدارس ابتدایی آموزشوپرورش استان قم بودند. نمونهآماری 254 نفر از اعضای جامعه بودند که براساس فرم چکیده کاملهدف پژوهش پیشبینی مهارتهای حرفهای معلمان مدارس ابتدایی قم بر اساس مسئولیتپذیری اجتماعی و خلاقیت بود. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی و جامعهآماری شامل 746 نفر ازمعلمان مدارس ابتدایی آموزشوپرورش استان قم بودند. نمونهآماری 254 نفر از اعضای جامعه بودند که براساس فرمول کوکران به شیوه تصادفی طبقهای انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها از سه پرسشنامه"مهارتهایحرفهای" حاجیزاده (۱۳۹۰)، "مسئولیتپذیری اجتماعی" کارول (1991) و "خلاقیت" عابدی (1372) به ترتیب با پایایی 0.80، 0.84 و 0.90 مطابق آلفای کرانباخ استفاده شد. تجزیه و تحلیل دادهها بر اساس آزمونهای تحلیل رگرسیون و همبستگی پیرسون، در قالب نرم افزارSPSS نشان داد: بین مسئولیتپذیری اجتماعی و خلاقیت با مهارتحرفهای رابطه معناداری وجود دارد. و مسئولیتپذیری اجتماعی 0.29 و خلاقیت 5.4 واریانس تغییرات مهارتهای حرفهای معلمان مدارس ابتدایی را پیشبینی میکند. با توجه به یافتهها میتوان نتیجهگیری کرد که برای توسعهمهارتهای حرفهای معلمان مدارس ابتدایی باید روی ارتقائ مسئولیتپذیری اجتماعی آنان بیشتر از خلاقیت برنامهریزی شود. پرونده مقاله -
دسترسی آزاد مقاله
4 - ارتباط بین رشد حرفه ای و محبوبیت سازمانی با عملکرد شغلی
امید صفری غلامرضا صفری صادق گودرز پورشماره 1 , دوره 1 , بهار 1402هدف از این تحقیق، تعیین ارتباط بین رشد حرفه ای و محبوبیت سازمانی با عملکرد شغلی در معلمان تربیت بدنی شهرستان های ممسنی و رستم بود. این تحقیق کاربردی و از نوع توصیفی و همبستگی بود. جامعه آماری این تحقیق، تمامی معلمان تربیت بدنی شهرستان های ممسنی و رستم به تعداد 89نفر بود چکیده کاملهدف از این تحقیق، تعیین ارتباط بین رشد حرفه ای و محبوبیت سازمانی با عملکرد شغلی در معلمان تربیت بدنی شهرستان های ممسنی و رستم بود. این تحقیق کاربردی و از نوع توصیفی و همبستگی بود. جامعه آماری این تحقیق، تمامی معلمان تربیت بدنی شهرستان های ممسنی و رستم به تعداد 89نفر بود، که از این تعداد 76 نفر به عنوان نمونه و به روش نمونه گیری کل شمار با محقق همکاری کردند.ابزار جمع آوری دادهها پرسشنامه های استاندارد رشد حرف ای آکفیلت و کوت (2005)، محبوبیت سازمانی حیدری و صفری(1400) و عملکرد شغلی پترسن و همکاران(2004) بود. برای توصیف دادهها از روش های آمار توصیفی و برای تجزیه استنباطی دادهها از روشهای آماری ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون استفاده شد. نتایج نشان داد که بین رشد حرفه ای و محبوبیت سازمانی با عملکرد شغلی رابطه ی مثبت و معناداری وجود داشت و همچنین رشد حرفه ای و محبوبیت سازمانی قابلیت پیش بین معنادار عملکرد شغلی آزمودنی ها را دارد(01/0P ≤). پرونده مقاله -
دسترسی آزاد مقاله
5 - پیشبینی عملکرد شغلی معلمان براساس هوش فرهنگی و اجتماعی معلمان ناحیه یک استان قم
معصومه پایانی فر سیف اله فضل الهی قمشیشماره 1 , دوره 1 , بهار 1402هدف پژوهش پیشبینی عملکرد شغلی براساس هوش فرهنگی و هوش اجتماعی معلمان ناحیه یک استان قم بود. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعهآماری1043 نفر از معلمان مقطع متوسطه ناحیه یک شهر قم در سال تحصیلی 99-98 و نمونهآماری 280 نفر از اعضای جامعهآماری بود که براساس جدول چکیده کاملهدف پژوهش پیشبینی عملکرد شغلی براساس هوش فرهنگی و هوش اجتماعی معلمان ناحیه یک استان قم بود. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعهآماری1043 نفر از معلمان مقطع متوسطه ناحیه یک شهر قم در سال تحصیلی 99-98 و نمونهآماری 280 نفر از اعضای جامعهآماری بود که براساس جدول مورگان و کرجسی به شیوه تصادفی طبقهای انتخاب شدند. ابزارهای مورداستفاده شامل پرسشنامه عملکرد شغلی پاترسون، مقیاس هوش اجتماعی ترومسو و پرسشنامه هوش فرهنگی آنگ به ترتیب با پایایی 86/0 ،83/0 و 85/0 بودند. تجزیهوتحلیل توصیفی و استنباطی (آزمونهای همبستگی پیرسون، رگرسیون چندگانه و تحلیل واریانس چند متغیره) دادهها بر اساس نرمافزار spss20 نشان داد: پردازش اطلاعات اجتماعی رابطه معناداری با عملکرد شغلی ندارد، مهارت اجتماعی و آگاهی اجتماعی رابطه مثبت و معناداری با عملکرد شغلی دارند. عوامل فراشناختی، انگیزشی و رفتاری رابطه مثبت و معناداری با عملکرد شغلی دارند. عوامل شناختی رابطه معناداری با عملکرد شغلی ندارد و در نهایت قدرت تبیینکنندگی هوش اجتماعی و هوش فرهنگی برای پیشبینی عملکرد شغلی معلمان زن و مرد متفاوت نمیباشد. پرونده مقاله -
دسترسی آزاد مقاله
6 - پیش بینی خودکارآمدی تحصیلی بر اساس باورهای انگیزشی، راهبردهای خودتنظیمی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان
فرانک موسوی لیلی دادجوشماره 1 , دوره 1 , بهار 1402هدف از این پژوهش، پیش بینی خودکارآمدی تحصیلی بر اساس باورهای انگیزشی، راهبردهای خودتنظیمی و عملکرد تحصیلی در دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اول شهر کرمانشاه بود. روش پژوهش حاضر از نظر روش توصیفی – همبستگی است. در این پژوهش جامعه آماری کلیه دانش آموزان دختر مقطع متوس چکیده کاملهدف از این پژوهش، پیش بینی خودکارآمدی تحصیلی بر اساس باورهای انگیزشی، راهبردهای خودتنظیمی و عملکرد تحصیلی در دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اول شهر کرمانشاه بود. روش پژوهش حاضر از نظر روش توصیفی – همبستگی است. در این پژوهش جامعه آماری کلیه دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اول شهر کرمانشاه بودند که در سال تحصیلی 99-98 مشغول به تحصیل بودند و تعداد آنها حدود 3373 نفر می باشد.نمونه این پژوهش مشتمل بر 330 نفر از دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اول شهر کرمانشاه می باشد که برای انتخاب آنها از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای استفاده شده است. جهت اندازه گیری متغیرها از پرسشنامه های خودکارآمدی تحصیلی مورگان-جینکز(1999)،انگیزشی هرمنس (1998)، راهبردهای خودتنظیمی زیمرمن و مارتینزپونز (1986) و عملکرد تحصیلی فام و تیلور (1999) استفاده گردید. برای تحلیل داده ها از ضریب همبستگی و رگرسیون چندگانه استفاده شد.یافتهها نشان داد بین باورهای انگیزشی با خودکارآمدی تحصیلی در دانش آموزان رابطه مثبت معنی داری وجود دارد (0001/0p= و 56/0= r). بین راهبردهای خودتنظیمی با خودکارآمدی تحصیلی در دانش آموزان رابطه مثبت معنی داری وجود دارد (0001/0p= و 49/0= r). بین عملکرد تحصیلی با خودکارآمدی تحصیلی در دانش آموزان رابطه مثبت معنی داری وجود دارد (0001/0p= و 52/0= r). رگرسیون پیش بینی خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان از روی متغیرهای باورهای انگیزشی، راهبردهای خودتنظیمی و عملکرد تحصیلی معنی دار می باشد (0001/0>p و 51/14=F). پرونده مقاله
-
دسترسی آزاد مقاله
1 - تأثیر جو سازمانی، پاداش و انگیزه شغلی بر تعهد سازمانی معلمان
لیلا فراغتشماره 1 , دوره 1 , بهار 1402در دهه های گذشته مفهوم تعهد سازمانی جایگاه مهمی را در تحقیقات سازمانی و حوزه منابع انسانی به خود اختصاص داده است. در واقع تعهد به معنی پایبندی به اصول و فلسفه و یا قراردادهایی است که انسان به آنها معتقد و پایدار است. این تحقیق با هدف تعیین تأثیر جو سازمانی، پاداش و انگی چکیده کاملدر دهه های گذشته مفهوم تعهد سازمانی جایگاه مهمی را در تحقیقات سازمانی و حوزه منابع انسانی به خود اختصاص داده است. در واقع تعهد به معنی پایبندی به اصول و فلسفه و یا قراردادهایی است که انسان به آنها معتقد و پایدار است. این تحقیق با هدف تعیین تأثیر جو سازمانی، پاداش و انگیزه شغلی بر تعهد سازمانی معلمان ، انجام شد. این تحقیق از حیث هدف کاربردی و با توجه به اینکه عینا وضعیت موجود توصیف می شود از بعد ماهیت توصیفی- همبستگی می باشد. بر اساس داده های مبتنی بر نظرسنجی به دست آمده از 234 نفر از کلیهی معلمان مقطع ابتدایی منطقه چهار استان قم ، برای آزمایش فرضیه های پیشنهادی از مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد رابطه بین پاداش سازمانی بر تعهد سازمانی معنادار است و همچنین انگیزه شغلی در رابطه بین پاداش سازمانی و نقش میانجیگری جزئی را دارد. اما رابطه بین جو سازمانی و تعهد سازمانی معنادار نبود و همچنین رابطه جو سازمانی با تعهد سازمانی از طریق انگیزه شغلی، معنادار نبود. پرونده مقاله -
دسترسی آزاد مقاله
2 - پیش بینی خودکارآمدی تحصیلی بر اساس باورهای انگیزشی، راهبردهای خودتنظیمی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان
فرانک موسوی لیلی دادجوشماره 1 , دوره 1 , بهار 1402هدف از این پژوهش، پیش بینی خودکارآمدی تحصیلی بر اساس باورهای انگیزشی، راهبردهای خودتنظیمی و عملکرد تحصیلی در دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اول شهر کرمانشاه بود. روش پژوهش حاضر از نظر روش توصیفی – همبستگی است. در این پژوهش جامعه آماری کلیه دانش آموزان دختر مقطع متوس چکیده کاملهدف از این پژوهش، پیش بینی خودکارآمدی تحصیلی بر اساس باورهای انگیزشی، راهبردهای خودتنظیمی و عملکرد تحصیلی در دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اول شهر کرمانشاه بود. روش پژوهش حاضر از نظر روش توصیفی – همبستگی است. در این پژوهش جامعه آماری کلیه دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اول شهر کرمانشاه بودند که در سال تحصیلی 99-98 مشغول به تحصیل بودند و تعداد آنها حدود 3373 نفر می باشد.نمونه این پژوهش مشتمل بر 330 نفر از دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اول شهر کرمانشاه می باشد که برای انتخاب آنها از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای استفاده شده است. جهت اندازه گیری متغیرها از پرسشنامه های خودکارآمدی تحصیلی مورگان-جینکز(1999)،انگیزشی هرمنس (1998)، راهبردهای خودتنظیمی زیمرمن و مارتینزپونز (1986) و عملکرد تحصیلی فام و تیلور (1999) استفاده گردید. برای تحلیل داده ها از ضریب همبستگی و رگرسیون چندگانه استفاده شد.یافتهها نشان داد بین باورهای انگیزشی با خودکارآمدی تحصیلی در دانش آموزان رابطه مثبت معنی داری وجود دارد (0001/0p= و 56/0= r). بین راهبردهای خودتنظیمی با خودکارآمدی تحصیلی در دانش آموزان رابطه مثبت معنی داری وجود دارد (0001/0p= و 49/0= r). بین عملکرد تحصیلی با خودکارآمدی تحصیلی در دانش آموزان رابطه مثبت معنی داری وجود دارد (0001/0p= و 52/0= r). رگرسیون پیش بینی خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان از روی متغیرهای باورهای انگیزشی، راهبردهای خودتنظیمی و عملکرد تحصیلی معنی دار می باشد (0001/0>p و 51/14=F). پرونده مقاله -
دسترسی آزاد مقاله
3 - رابطه برنامه درسی پنهان با مسئولیتپذیری اجتماعی و هویتاجتماعی دانشآموزان دوره دوم ابتدایی ناحیه چهار استان قم
ریحانه کبیریشماره 1 , دوره 1 , بهار 1402پژوهش باهدف بررسی رابطه برنامه درسی پنهان با مسئولیتپذیری اجتماعی و هویت اجتماعی دانشآموزان دوره دوم ابتدایی ناحیه چهار استان قم انجام شد. روش پژوهش حاضر ازنظر هدف، کاربردی؛ ازنظر شیوه گردآوری دادهها، میدانی و مبتنی بر مطالعه کتابخانهای و نحوه اجرا توصیفی از نوع همب چکیده کاملپژوهش باهدف بررسی رابطه برنامه درسی پنهان با مسئولیتپذیری اجتماعی و هویت اجتماعی دانشآموزان دوره دوم ابتدایی ناحیه چهار استان قم انجام شد. روش پژوهش حاضر ازنظر هدف، کاربردی؛ ازنظر شیوه گردآوری دادهها، میدانی و مبتنی بر مطالعه کتابخانهای و نحوه اجرا توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعهی آماری شامل دانشآموزان دوره دوم ابتدایی ناحیه ۴ استان قم به تعداد 3690 نفر بود که طبق جدول نمونهگیری گرجسی و مورگان 363 نفر بهعنوان نمونه برآورد شدند. نمونهگیری به روش طبقهای نسبی انجام شد. ابزار گردآوری داده پرسشنامههای مسئولیتپذیری گاف، برنامهی درسی پنهان محقق ساخته، هویت اجتماعی صفاری نیا و روشن بودند. دادههای ناشی از اجرای پرسشنامهها با استفاده از نرمافزار SPSS در دو بخش توصیفی(جداول و نمودارهایی که حاوی میانگین، فراوانی، درصد تجمعی) و استنباطی(همبستگی پیرسون و رگرسیون تک متغیره) مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد بین برنامه درسی پنهان با مسئولیتپذیری(73%) و هویت اجتماعی(45%) دانشآموزان دوره دوم ابتدایی ناحیه 4 استان قم رابطه وجود دارد. پرونده مقاله -
دسترسی آزاد مقاله
4 - پیش بینی مهارت های حرفه ای معلمان مدارس ابتدایی قم براساس مسولیت پذیری اجتماعی وخلاقیت
الهه طایرشماره 1 , دوره 1 , بهار 1402هدف پژوهش پیشبینی مهارتهای حرفهای معلمان مدارس ابتدایی قم بر اساس مسئولیتپذیری اجتماعی و خلاقیت بود. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی و جامعهآماری شامل 746 نفر ازمعلمان مدارس ابتدایی آموزشوپرورش استان قم بودند. نمونهآماری 254 نفر از اعضای جامعه بودند که براساس فرم چکیده کاملهدف پژوهش پیشبینی مهارتهای حرفهای معلمان مدارس ابتدایی قم بر اساس مسئولیتپذیری اجتماعی و خلاقیت بود. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی و جامعهآماری شامل 746 نفر ازمعلمان مدارس ابتدایی آموزشوپرورش استان قم بودند. نمونهآماری 254 نفر از اعضای جامعه بودند که براساس فرمول کوکران به شیوه تصادفی طبقهای انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها از سه پرسشنامه"مهارتهایحرفهای" حاجیزاده (۱۳۹۰)، "مسئولیتپذیری اجتماعی" کارول (1991) و "خلاقیت" عابدی (1372) به ترتیب با پایایی 0.80، 0.84 و 0.90 مطابق آلفای کرانباخ استفاده شد. تجزیه و تحلیل دادهها بر اساس آزمونهای تحلیل رگرسیون و همبستگی پیرسون، در قالب نرم افزارSPSS نشان داد: بین مسئولیتپذیری اجتماعی و خلاقیت با مهارتحرفهای رابطه معناداری وجود دارد. و مسئولیتپذیری اجتماعی 0.29 و خلاقیت 5.4 واریانس تغییرات مهارتهای حرفهای معلمان مدارس ابتدایی را پیشبینی میکند. با توجه به یافتهها میتوان نتیجهگیری کرد که برای توسعهمهارتهای حرفهای معلمان مدارس ابتدایی باید روی ارتقائ مسئولیتپذیری اجتماعی آنان بیشتر از خلاقیت برنامهریزی شود. پرونده مقاله -
دسترسی آزاد مقاله
5 - ارتباط بین رشد حرفه ای و محبوبیت سازمانی با عملکرد شغلی
امید صفری غلامرضا صفری صادق گودرز پورشماره 1 , دوره 1 , بهار 1402هدف از این تحقیق، تعیین ارتباط بین رشد حرفه ای و محبوبیت سازمانی با عملکرد شغلی در معلمان تربیت بدنی شهرستان های ممسنی و رستم بود. این تحقیق کاربردی و از نوع توصیفی و همبستگی بود. جامعه آماری این تحقیق، تمامی معلمان تربیت بدنی شهرستان های ممسنی و رستم به تعداد 89نفر بود چکیده کاملهدف از این تحقیق، تعیین ارتباط بین رشد حرفه ای و محبوبیت سازمانی با عملکرد شغلی در معلمان تربیت بدنی شهرستان های ممسنی و رستم بود. این تحقیق کاربردی و از نوع توصیفی و همبستگی بود. جامعه آماری این تحقیق، تمامی معلمان تربیت بدنی شهرستان های ممسنی و رستم به تعداد 89نفر بود، که از این تعداد 76 نفر به عنوان نمونه و به روش نمونه گیری کل شمار با محقق همکاری کردند.ابزار جمع آوری دادهها پرسشنامه های استاندارد رشد حرف ای آکفیلت و کوت (2005)، محبوبیت سازمانی حیدری و صفری(1400) و عملکرد شغلی پترسن و همکاران(2004) بود. برای توصیف دادهها از روش های آمار توصیفی و برای تجزیه استنباطی دادهها از روشهای آماری ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون استفاده شد. نتایج نشان داد که بین رشد حرفه ای و محبوبیت سازمانی با عملکرد شغلی رابطه ی مثبت و معناداری وجود داشت و همچنین رشد حرفه ای و محبوبیت سازمانی قابلیت پیش بین معنادار عملکرد شغلی آزمودنی ها را دارد(01/0P ≤). پرونده مقاله -
دسترسی آزاد مقاله
6 - پیشبینی عملکرد شغلی معلمان براساس هوش فرهنگی و اجتماعی معلمان ناحیه یک استان قم
معصومه پایانی فر سیف اله فضل الهی قمشیشماره 1 , دوره 1 , بهار 1402هدف پژوهش پیشبینی عملکرد شغلی براساس هوش فرهنگی و هوش اجتماعی معلمان ناحیه یک استان قم بود. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعهآماری1043 نفر از معلمان مقطع متوسطه ناحیه یک شهر قم در سال تحصیلی 99-98 و نمونهآماری 280 نفر از اعضای جامعهآماری بود که براساس جدول چکیده کاملهدف پژوهش پیشبینی عملکرد شغلی براساس هوش فرهنگی و هوش اجتماعی معلمان ناحیه یک استان قم بود. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعهآماری1043 نفر از معلمان مقطع متوسطه ناحیه یک شهر قم در سال تحصیلی 99-98 و نمونهآماری 280 نفر از اعضای جامعهآماری بود که براساس جدول مورگان و کرجسی به شیوه تصادفی طبقهای انتخاب شدند. ابزارهای مورداستفاده شامل پرسشنامه عملکرد شغلی پاترسون، مقیاس هوش اجتماعی ترومسو و پرسشنامه هوش فرهنگی آنگ به ترتیب با پایایی 86/0 ،83/0 و 85/0 بودند. تجزیهوتحلیل توصیفی و استنباطی (آزمونهای همبستگی پیرسون، رگرسیون چندگانه و تحلیل واریانس چند متغیره) دادهها بر اساس نرمافزار spss20 نشان داد: پردازش اطلاعات اجتماعی رابطه معناداری با عملکرد شغلی ندارد، مهارت اجتماعی و آگاهی اجتماعی رابطه مثبت و معناداری با عملکرد شغلی دارند. عوامل فراشناختی، انگیزشی و رفتاری رابطه مثبت و معناداری با عملکرد شغلی دارند. عوامل شناختی رابطه معناداری با عملکرد شغلی ندارد و در نهایت قدرت تبیینکنندگی هوش اجتماعی و هوش فرهنگی برای پیشبینی عملکرد شغلی معلمان زن و مرد متفاوت نمیباشد. پرونده مقاله