تحقیق حاضر با هدف بررسی تأثیر خطای روانی (روانشناسی) قرارداد بر تبلیغات شفاهی مثبت در خریدهای اینترنتی انجام شده است. این تحقیق از نظر هدف، یک تحقیق کاربردی و از نظر روش گردآوری دادهها، از نوع توصیفی میباشد. گردآوری اطلاعات در این پژوهش به صورت کتابخانهای و روش میدان چکیده کامل
تحقیق حاضر با هدف بررسی تأثیر خطای روانی (روانشناسی) قرارداد بر تبلیغات شفاهی مثبت در خریدهای اینترنتی انجام شده است. این تحقیق از نظر هدف، یک تحقیق کاربردی و از نظر روش گردآوری دادهها، از نوع توصیفی میباشد. گردآوری اطلاعات در این پژوهش به صورت کتابخانهای و روش میدانی با استفاده از پرسشنامه استاندارد صورت گرفته است. جامعه آماری این تحقیق مشتریان شرکت دیجی کالا بوده و نمونه مورد مطالعه در این تحقیق با توجه به فرمول کوکران تعداد 300 نفر از بین خریداران اینترنتی از اپلیکیشن/ وب سایت دیجی کالا محاسبه گردید که با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. تجزیه و تحلیل دادهها توسط مدلیابی معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزار لیزرل انجام شد و فرضیههای تحقیق در سطح اطمینان 95% تأیید شدند. خطای روانی قرارداد به عنوان متغیر مستقل، کیفیت خدمات و ارزش ادراک شده نیز به عنوان متغیرهای میانجی و همچنین متغیر شخصیسازی متغیر تعدیل گر در نظر گرفته شدند، متغیر تبلیغات شفاهی مثبت هم به عنوان متغیر وابسته بررسی شد. نتایج بررسی ها نشان دهنده تأثیر معکوس خطای روانی قرارداد بر تبلیغات شفاهی مثبت از طریق کاهش کیفیت خدمات و ارزش ادراک شده، در خریداران کالا از طریق اینترنت میباشد. همچنین نقش تعدیلگر شخصیسازی در تأثیرگذاری خطای روانی قرارداد بر کیفیت خدمات و ارزش ادراک شده، مورد تأیید قرار گرفته است. در نهایت بر اساس نتایج به دست آمده، به مدیران فعال در عرصه کسب و کار اینترنتی توصیه میشود که جهت ارتقاء سطح گرایش مشتریان به تبلیغات شفاهی مثبت، مسائلی را که باعث ایجاد خطای روانی قرارداد در آنها میشود را مدنظر قرار دهند، چرا که این موضوع، کیفیت خدمات و ارزش ادراک شده از خدمات شرکت را تحت شعاع قرار میدهد.
پرونده مقاله
هدف اصلی این پژوهش ارزیابی عوامل مؤثر در بازاریابی پروژهای بر روابط خریدار و فروشنده بازار معاملاتی در شرکتهای صنعت فولاد میباشد. روش مورد استفاده در این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی، پیمایشی و همبستگی میباشد. جامعه آماری این تحقیق که با استفاده از چکیده کامل
هدف اصلی این پژوهش ارزیابی عوامل مؤثر در بازاریابی پروژهای بر روابط خریدار و فروشنده بازار معاملاتی در شرکتهای صنعت فولاد میباشد. روش مورد استفاده در این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی، پیمایشی و همبستگی میباشد. جامعه آماری این تحقیق که با استفاده از فرمول Q تعداد نمونه 311 نفر به روش نمونهگیری تصادفی در نظر گرفته شد. برای تعیین پایایی پرسشنامه ضریب آلفای کرونباخ برابر 86/0 محاسبه گردید که حاکی از پایایی در سطح عالی میباشد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از آزمونهای تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی به کمک نرمافزار Spss و سایر آزمونهای مربوطه که به طور مفصل در این پژوهش شرح داده شده است، تجزیه و تحلیل گردید تا هر یک از مؤلفههای تأثیرگذار و زیر مؤلفهها مشخص گردد. نتایج به دست آمده حاکی از آن است که این پژوهش شامل 5 مؤلفه اصلی "بازارخدمات با 7 زیر مؤلفه، مدیریت دانش با 3 زیر مؤلفه، ویژگیهای خاص بازاریابی پروژه با 3 زیر مؤلفه، ویژگیهای اصلی بازاریابی پروژه با 4 زیر مؤلفه، بازار خارجی با 4 زیر مؤلفه و در مجموع 21 زیر مؤلفه بود. با به کارگیری روش معادلات ساختاری و طراحی پرسشنامه مخصوص به آن، عوامل بازاریابی پروژهای بر روابط خریدار و فروشنده بازار معاملاتی رتبهبندی و اولویتبندی شدند که درنهایت، از میان زیر معیارهای موجود ویژگیهای خاص بازاریابی پروژه با وزن 0.99 به عنوان مهترین زیر معیار این صنعت انتخاب شده و پس از آن بازار خارجی، بازارخدمات به ترتیب با اوزان 0/89، 0/87در رتبههای دوم و سوم قرار گرفتند.
پرونده مقاله
اگر سازمانی نتواند برای مشتریان خود ارزشآفرینی کند به مرور از ذهن و زبان مشتریان، خارج و از صحنه بازار محو میشود. مهمترین وجه مشتریمداری، ارزشآفرینی است. خلق ارزش برای مشتری و شکلگیری مزیت رقابتی برای سازمان متناظر با یکدیگر هستند و هرگاه اولی حاصل شود، دومی نیز در چکیده کامل
اگر سازمانی نتواند برای مشتریان خود ارزشآفرینی کند به مرور از ذهن و زبان مشتریان، خارج و از صحنه بازار محو میشود. مهمترین وجه مشتریمداری، ارزشآفرینی است. خلق ارزش برای مشتری و شکلگیری مزیت رقابتی برای سازمان متناظر با یکدیگر هستند و هرگاه اولی حاصل شود، دومی نیز در پی خواهد بود. با توجه به چالشهای پیشرو در صنایع تولیدی و آسیبپذیری بسیاری از واحدهای صنعتی بواسطه عدم بهرهمندی از مزیت رقابتی در عرصه تجارت جهانی، توجه به نقش برند و ارزشآفرینی برند از ضرورت و اهمیت ویژهای برخوردار میشود. هدف از این پژوهش طراحی مدل تبیین شاخصهای ارزشآفرینی برند در صنعت نساجی ایران است. روش تحقیق مورد استفاده در این پژوهش از نوع کیفی می‎باشد. تکنیک مورد استفاده برای گردآوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل دادهها نیز، روش مبتنی بر تئوری داده بنیاد تعیین شد. در این بخش ابتدا اطلاعات و دادهها بصورت کدهای باز از طریق مصاحبههای تخصصی با خبرگان دانشگاه و صنعت جمعآوری گردید، سپس از طریق برقراری ارتباط بین مقولات خرد و کلان، دادههای تحقیق طبقهبندی و پالایش شد و در نهایت اعتبارسنجی و ویرایش نهایی شد. در الگوی پیشنهادی ابعاد ارزشآفرینی چهار بعد مشتری، رقبا، سازمان و جامعه ارائه شدند.
پرونده مقاله
هدف این پژوهش بررسی رابطه بین انگیزههای خرید و انتخاب انواع خرید در فرودگاه در سال 1392 بوده است، و به عنوان مطالعه موردی فرودگاه بینالمللی شهرستان اهواز مورد مطالعه قرار گرفته است. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نوع توصیفی همبستگی میباشد. جامعه آماری پژوهش مسافرا چکیده کامل
هدف این پژوهش بررسی رابطه بین انگیزههای خرید و انتخاب انواع خرید در فرودگاه در سال 1392 بوده است، و به عنوان مطالعه موردی فرودگاه بینالمللی شهرستان اهواز مورد مطالعه قرار گرفته است. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نوع توصیفی همبستگی میباشد. جامعه آماری پژوهش مسافرانی بودهاند که برای مسافرت خود از فرودگاه بینالمللی شهر اهواز استفاده کردهاند. تعداد 133 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب گردید. در تجزیه و تحلیل دادهها از نرمافزار SPSS استفاده شد یافتههای مهم پژوهش حاکی از آن بود که بین انگیزههای خرید مسافران و انتخاب انواع خرید در فرودگاه رابطه معناداری وجود دارد، بین خرید آنی و انتخاب انواع خرید در فرودگاه رابطه معناداری وجود دارد. نتایج تحقیق رابطه معناداری بین فشار زمانی و انتخاب انواع خرید در فرودگاه نیافت.
پرونده مقاله
هدف از این مطالعه ارائه مدل ارزشآفرینی در صنعت خدمات بانکداری در بانک ملی است. جامعه آماری این پژوهش مشتریان بانک ملی در استان فارس میباشد که جامعهای نامحدود تلقی میشود. روش نمونهگیری در این تحقیق حجم نمونه 284 روش نمونهگیری در دسترس میباشد. ابزار اندازهگیری پرس چکیده کامل
هدف از این مطالعه ارائه مدل ارزشآفرینی در صنعت خدمات بانکداری در بانک ملی است. جامعه آماری این پژوهش مشتریان بانک ملی در استان فارس میباشد که جامعهای نامحدود تلقی میشود. روش نمونهگیری در این تحقیق حجم نمونه 284 روش نمونهگیری در دسترس میباشد. ابزار اندازهگیری پرسشنامه استاندارد کامبرا-فیرو و همکاران (2017) است. در این پژوهش بهمنظور توصیف تحلیل دادهها و آزمون فرضیههای پژوهش از روش مدلیابی معادلات ساختاری بین متغیرها استفاده شده است. نتایج آزمون فرضیات تحقیق که با استفاده از نرمافزار لیزرل مورد آزمون قرارگرفته است نشان میدهد که ارزشآفرینی بر رضایتمندی مشتری، وفاداری و تبلیغات شفاهی و رضایتمندی مشتری بر وفاداری و تبلیغات شفاهی تأثیر مثبت و معنادار دارد. همچنین متغیر میاجی زنان و افراد مسن بر پیامدهای فرآیند ارزشآفرینی تأثیر مثبت و معنادار دارد. اما در بین مردان ارزشآفرینی بر رضایتمندی و تبلیغات شفاهی و رضایتمندی بر وفاداری و تبلیغات شفاهی تأثیر مثبت و معنادار دارد. در نهایت در بین جوانان ارزشآفرینی بر رضایتمندی و وفاداری و تبلیغات شفاهی تأثیر مثبت و معنادار دارد.
پرونده مقاله
هدف اصلی این پژوهش بررسی رابطه دانش سازمانی کارکنان و توان رقابتی بانک سرمایه (مورد مطالعه شعب شمال شهر تهران) میباشد. تحقیق حاضر از نظر هدف از نوع تحقیقات کاربردی و از نظر شیوه گردآوری دادهها توصیفی از نوع همبستگی میباشد. جامعه آماری تحقیق حاضر، شامل 270 نفر از کارم چکیده کامل
هدف اصلی این پژوهش بررسی رابطه دانش سازمانی کارکنان و توان رقابتی بانک سرمایه (مورد مطالعه شعب شمال شهر تهران) میباشد. تحقیق حاضر از نظر هدف از نوع تحقیقات کاربردی و از نظر شیوه گردآوری دادهها توصیفی از نوع همبستگی میباشد. جامعه آماری تحقیق حاضر، شامل 270 نفر از کارمندان و مدیران و مسئولان شعب شمال بانک سرمایه در شهر تهران میباشد. حجم نمونه ما در این تحقیق 160 نفر (طبق جدول مورگان) میباشد و در این تحقیق از روش نمونهگیری تصادفی ساده اقدام به انتخاب نمونه مورد پژوهش شده است. ابزار مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه 19 سوالی دانش سازمانی و پرسشنامه 11 سوالی توان رقابتی میباشد. روایی ابزار پژوهش بصورت صوری مورد تأیید واقع شده است.پایایی پرسشنامههای پژوهش نیز از طریق محاسبه آلفای کرونباخ بالاتر از 0.7 بدست آمد و به تأیید رسید. نتایج حاصل از اجرای پژوهش نشان داد بین مؤلفههای سه گانه دانش سازمانی و توان رقابتی رابطه مثبت و مستقیم وجود دارد. همچنین نتایج حاصل از اجرای معادلات ساختاری نشان داد بالاترین ضریب مسیر مربوط به توانمندی فناورانه و توان رقابتی و در جایگاه دوم توانمندی ساختاری با توان رقابتی و در نهایت توانمندی فرهنگی و توان رقابتی میباشد.
پرونده مقاله
این پژوهش با هدف بررسی تأثیر فعالیتهای بازاریابی بر ارزش ویژه برند با توجه به متغیر میانجی تجربه برانگیخته شده انجام شد. روش پژوهش بر حسب هدف کاربردی، از نظر روش گرداوری دادهها توصیفی- همبستگی و همینطور از نظر نوع داده کمی بود. جامعۀ آماری شامل کلیه بیمارانی که از خد چکیده کامل
این پژوهش با هدف بررسی تأثیر فعالیتهای بازاریابی بر ارزش ویژه برند با توجه به متغیر میانجی تجربه برانگیخته شده انجام شد. روش پژوهش بر حسب هدف کاربردی، از نظر روش گرداوری دادهها توصیفی- همبستگی و همینطور از نظر نوع داده کمی بود. جامعۀ آماری شامل کلیه بیمارانی که از خدمات بیمارستان شهید صدوقی یزد که طی 5 ماه از خدمات بیمارستان استفاده کردند (41000 نفر)، میباشند. روش نمونهگیری غیرتصادفی و به صورت در دسترس بودن افراد بود. تعداد نمونه 380 نفر انتخاب شد. بهمنظور گردآوری دادهها برای متغیر تجربه برانگیخته شده از پرسشنامه براکوس و همکارانش (2009)، ارزش ویژه برند یو و همکارانش (2000)، و برای مؤلفههای بازاریابی از پرسشنامههای داگیرالا و همکاران (2008)، بری و همکاران (2002) و داگر و همکاران (2007) بهره گرفته شد. پس از جمعآوری پرسشنامهها، توصیف دادهها از طریق میانگین، انحراف معیار، درصد، فراوانی و جدول از طریق نرمافزار Spss و استنباط آماری دادهها از طریق مدلسازی معادلات ساختاری و به کمک نرمافزار Amos انجام پذیرفت. ویژگیهای فنی پرسشنامه شامل پایایی، روایی همگرا و روایی واگرا بررسی گردید. ضرایب مسیر و ضرایب معناداری نرم افزار برای بررسی فرضیههای پژوهش مورد استفاده قرار گرفتند. یافتهها نشان داد، درجه تناسب مدل ارائه شده با توجه به مؤلفههای پژوهش مناسب بود؛ همچنین مؤلفههای فعالیتهای بازاریابی بر ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری با نقش میانجی تجربه برانگیخته شده تأثیر داشت.
پرونده مقاله
هدف: هدف مقاله حاضر بررسی تأثیر ارزشهای ادراکی مصرفکننده بر عشق به برند و پیامدهای آن همراه با تبیین نقش میانجی هویت برند در این رابطه است. روش: تحقیق حاضر توصیفی- پیمایشی و از نظر هدف، کاربردی است. جامعة مورد بررسی مشتریان برندهای لوکس در شهر تهران هستند. دادههای پژ چکیده کامل
هدف: هدف مقاله حاضر بررسی تأثیر ارزشهای ادراکی مصرفکننده بر عشق به برند و پیامدهای آن همراه با تبیین نقش میانجی هویت برند در این رابطه است. روش: تحقیق حاضر توصیفی- پیمایشی و از نظر هدف، کاربردی است. جامعة مورد بررسی مشتریان برندهای لوکس در شهر تهران هستند. دادههای پژوهش نیز از نمونههای آماری با روش نمونهگیری غیرتصادفی در دسترس و در محل فروشگاههای عرضهکننده محصولات برند لوکس در شهر تهران در زمستان 1397 جمعآوری شد. نتایج: یافتهها نشان داد که خود تجانسی واقعی بیشترین تأثیر را بر دلبستگی عاطفی به برند دارد. بنابر این، احساس اشتیاق به یک برند زمانی بوجود میآید که آن برند قادر باشد در ابتدا شخصیت درونی مصرفکننده را منعکس، و سپس بتواند به اعتلای هویت درونی فرد در محیط اجتماعیاش کمک نماید. محدودیتها: استفاده از سنجههای خودگزارشی در گردآوری دادهها بالاخص در رابطه با پیامدهای عشق به برند و ادبیات محدود در رابطه با موضوع پژوهش از جمله محدودیتهای عمده تحقیق حاضر محسوب میشوند. کاربردهای مدیریتی: شواهد نشان میدهد علیرغم آنکه ارزشهای لذتگرایانه تنها محرک مستقیم عشق پرشور نسبت به یک برند است، اما برای داشتن ارتباطی پایدار بین مصرفکننده و یک برند، ارزشهای کارکردی نیز میتوانند با تقویت هویت برند، نقش چشمگیری در ایجاد عشق به یک نام تجاری ایفا نمایند. عشق به برند نیز با پیامدهای مهمی، از جمله وفاداری، تبلیغات دهان به دهان و تمایل به پرداخت بیشتر در ارتباط است. نوآوری: تحقیقات اندکی بر پیشایندهای عشق به یک نام تجاری، مخصوصاً بر اهمیت سازه هویت برای ایجاد سطوح بالایی از عشق تأکید نمودهاند. از طرفی، عمده پژوهشها در این راستا بر ارزشهایهای لذتگرایانه مصرفکننده متمرکز شده و تنها مطالعات اندکی ارزشهایهای منطقی در این حوزه را مورد بررسی قرار دادهاند. لذا پژوهش حاضر بر آن است تا خلأهای مذکور را برطرف نماید.
پرونده مقاله