• معرفي نشريه
    علمی

    تذکر بسیار مهم: نویسنده محترم، لطفاً پیش از هر اقدامی برای ارسال مقاله، صفحه راهنمای نویسندگان را مطالعه نمایید.

    اطلاعات فصلنامه مطالعات مدیریت و توسعه پایدار

    • صاحب امتیاز: دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان
    • شاپا الکترونیکی: 4395-2783
    • آغاز انتشار مجله: 1400
    • نوع انتشار: برخط
    • دوره انتشار: فصلنامه
    • رتبه مجله: امتیاز ۹۰ و رتبه «+A» از دانشگاه آزاد اسلامی
    • موضوع: مدیریت و توسعه پایدار
    • نوع مجله: دانشگاهی / تخصصی
    • کشور: ایران
    • زبان: فارسی (با چکیده مبسوط انگلیسی و کتاب‌شناسی و منابع انگلیسی) و انگلیسی
    • انواع مقاله‌های مورد پذیرش: مقاله تحلیلی؛ مقاله مروری؛ مقاله پژوهشی
    • هیأت تحریریه: مجله دارای هیأت تحریریه می‌باشد.
    • خط‌مشی داوری: دوسو ناشناس (حداقل ۳ داور) (خط‌مشی بررسی همتا را در اینجا بخوانید و راهنمای نویسندگان را در اینجا بخوانید)
    • زمان بررسی اولیه: حداکثر ۱ هفته
    • زمان داوری: ۳ الی ۶ ماه (فرآیند پذیرش مقالات را در اینجا بخوانید)
    • هزینه داوری و انتشار: برای نویسندگان داخل ایران هزینه دارد / برای نویسندگان خارج از ایران هزینه ندارد (اطلاعات بیشتر را در اینجا بخوانید)
    • دسترسی پیشرفته: «مقالات در انتظار انتشار» در دسترس می‌باشد.
    • آدرس پست الکترونیک: msds.iauzah@gmail.com
    • نوع مجوز: CC-BY (مجوز دسترسی مجله را در اینجا بخوانید)
    • نوع دسترسی: دسترسی آزاد (Open Access) (بیانیه دسترسی باز مجله را در اینجا بخوانید)
    • استراتژی مقابله با سرقت علمی: مشابهت‌یابی از طریق سامانه همتاجو (سیاست مقابله با سرقت علمی مجله را در اینجا بخوانید)
    • اخلاق نشر: تبعیت از قوانین کمیته اخلاق در انتشار (COPE) (اصول اخلاقی مورد تأکید مجله برای انتشار مقاله را در اینجا بخوانید)
    • شناسه مقاله: dor و doi
    • سبک ارجاع: APA
    • منابع درآمد: دریافت هزینه از نویسندگان مقاله‌ها، و همچنین پشتیبانی سازمانی توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان.
    • تبلیغات: هیچگونه تبلیغاتی که منافع انتفاعی داشته باشد در وب‌سایت مجله و یا متن مقالات منتشر شده نمایش داده نمی‌شود.
    • بایگانی توسط نویسندگان: نویسندگان مجاز هستند آثار خود را به صورت آنلاین در مخازن نهادی/انضباطی یا در وب سایت خود پست کنند (سیاست مجله را در اینجا بخوانید).
    • بایگانی توسط مجله: بایگانی داخلی و بایگانی در کتابخانه ملی ایران

    با عنایت به ارزیابی شهریور ۱۴۰۲ مجله «مطالعات مدیریت و توسعه پایدار» توسط سامانه ارزیابی نشریات دانشگاه آزاد اسلامی، این نشریه موفق به کسب امتیاز ۹۰ و رتبه «+گردیده و طبق بخشنامه‌های شماره ۱۰/۷۹۵۳۴ مورخ ۹۸/۱۲/۷ (دانلود) و ۹۷۴۰/۳۲/ص مورخ ۱۴۰۲/۲/۲۴ (دانلود) دانشگاه آزاد اسلامی، از این پس مقالات چاپ شده در این مجله حائز 3 امتیاز پژوهشی برای دانشجویان محترم دکتری و طبق بخشنامه شماره ۳۰/۳۹۶۷۶ مورخ ۱۴۰۲/۶/۲۱ (دانلود) حائز ۱ نمره پژوهشی برای دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی می‌باشد.


    فصلنامه مطالعات مدیریت و توسعه پایدار در فهرست مجلات دسترسی آزاد DOAJ نمایه شده است.


    فصلنامه مطالعات مدیریت و توسعه پایدار آمادگی دارد مقالات مرتبط با موضوع فصلنامه را دریافت و در حداقل زمان ممکن داوری نماید. لذا، از محققان گرامی دعوت می‌شود مقالات علمی - پژوهشی خود را جهت بررسی و انتشار از طریق صفحه ارسال مقاله، ارسال نمایند. خواهشمند است پیش از ارسال مقاله، صفحه اهداف و چشم‌انداز و همچنین اصول اخلاقی انتشار مقاله را مطالعه نموده و جهت آشنایی با شرایط پذیرش مقاله و محورهای موضوعی فصلنامه و همچنین دریافت فایل راهنما، به صفحه راهنمای نویسندگان مراجعه فرمایید. 


     فصلنامه مطالعات مدیریت و توسعه پایدار با احترام به قوانین اخلاق در نشریات تابع قوانین کمیته اخلاق در انتشار (Committee on Publication Ethics : COPE) می‌باشد و از آیین‌نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی می‌نماید.


    Copy Right

    مقالات منتشر شده در این فصلنامه تحت اجازه‌نامهٔ بین‌المللی کریتیو کامنز (ارجاع) منتشر می‌شود. به این معنی که استفاده، توزیع و خلق آثار اقتباسی از این آثار مجاز است به شرط آنکه این مجوز نشر [در کپی‌ها و آثار اقتباسی] تغییر نیافته و به وضوح نشان داده شود و انتساب اثر به پدیدآورندهٔ اصلی حفظ شود.


    فصلنامه مطالعات مدیریت و توسعه پایدار، دارای دسترسی آزاد برای عموم است. مجوز مربوطه را در اینجا مطالعه نمایید.

    Open Access


    هزینه‌های داوری و انتشار مقالات در فصلنامه مطالعات مدیریت و توسعه پایدار

    براساس دستورالعمل اجرایی حمایت مالی نشریات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به شماره 10/62815 مورخ 1398/10/4 مقرر گردید در صورت تأیید اولیه توسط سردبیر؛ بابت ارسال هر مقاله جهت داوری مبلغ 1/500/000 ریال و پس از تأیید نهایی، مبلغ 3/500/000 ریال دیگر جهت چاپ مقاله از مولفان محترم دریافت گردد. (لازم به ذکر است در صورتی که مقاله از طرف داوران محترم مردود اعلام شود مبلغ 1/500/000 ریال اولیه قابل بازگشت به مولف نمی‌باشد).

    توجه ۱: از نویسندگان خارج از ایران هیچگونه هزینه‌ای برای داوری و انتشار مقالات دریافت نمی‌شود.

    توجه ۲: تا زمانی که وضعیت مقاله در سامانه نشریه به «پرداخت هزینه» تغییر نکرده و یا ایمیل مربوط به پرداخت هزینه‌ها را دریافت نکرده‌اید، از واریز وجه خودداری فرمایید.

    توجه ۲: در حال حاضر، هزینه‌های داوری و انتشار (مبلغ پانصد هزار تومان) به صورت یکجا و پس از پذیرش علمی مقاله دریافت می‌شود.

     لطفاً هزینه‌های داوری و انتشار مقالات به حساب ذیل با عنوان درآمد غیرشهریه دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان نزد بانک صادرات واریز و فیش واریزی از طریق سامانه نشریه ارسال گردد.

     شماره شبا: IR870190000000115860821001



    آخرین مقالات منتشر شده

    • دسترسی آزاد مقاله

      1 - ارائه الگوی هم‌افزایی مالی با رویکرد نظریه داده بنیاد
      حمید عیسی زاده لزرجانی پرویز سعیدی مریم  بخارائیان خراسانی جمادوردی  گرگانلی دوجی
      شماره 1 , دوره 4 , بهار 1403
      پژوهش حاضر با هدف ارائه الگوی هم‌افزایی مالی انجام شده است. روش پژوهش حاضر ماهیت اکتشافی - بنیادی داشته و از رویکرد نظریه داده بنیاد استفاده کرده است. این پژوهش پس از انجام 15 مصاحبه نیمه ساختار یافته (اشباع نظری) از صاحب‌نظران در زمینه بانکداری و اعضای هیأت علمی دانشگا چکیده کامل
      پژوهش حاضر با هدف ارائه الگوی هم‌افزایی مالی انجام شده است. روش پژوهش حاضر ماهیت اکتشافی - بنیادی داشته و از رویکرد نظریه داده بنیاد استفاده کرده است. این پژوهش پس از انجام 15 مصاحبه نیمه ساختار یافته (اشباع نظری) از صاحب‌نظران در زمینه بانکداری و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها با استفاده نمونه‌گیری از نوع غیراحتمالی هدفمند به روش نمونه‌گیری گلوله برفی انجام گرفته است. برای تحلیل داده‌های حاصل از مصاحبه‌ها و کدگذاری، از نرم افزار مکس کیودا 2020 در سه مرحله كدگذاري باز، كدگذاري محوري و كدگذاري انتخابی پس از استخراج 308 کد باز، 63 مفهوم و 15 مقوله انجام گرفت و بر اساس آن، الگوی کیفی پژوهش نیز ارائه شد. نتایج نشان داد شرایط علّی هم‌افزایی‌مالی، شامل ضرورت هم‌افزایی مالی در ادغام، هم‌افزایی مشارکت مالی، هم‌افزایی نوآوری مالی و هم‌افزایی توانمندی مالی و شرایط زمینه‌ای، شامل هم‌افزایی فناوری مالی، هم‌افزایی سازمانی و هم‌افزایی بازار می‌شود. همچنین، شرایط مداخله‌گر شامل هم‌افزایی مدیریتی و هم‌افزایی رشد می‌شود. پدیده اصلی هم‌افزایی مالی به‌سوی رقابت پایدار است. همچنین، راهبردها شامل راهبرد هم‌افزایی مالی در فرآیند ادغام، هم‌افزایی منابع انسانی و هم‌افزایی توسعه‌ای منجر به ارائه تصویر ذهنی مبتنی بر اهمیت فرآیند هم‌افزایی مالی و تمایز این فرآیند با سایر جنبه‌های ارزش هم‌افزایی در اثر ادغام که باعث یکپارچگی می‌شود. در نهایت، پیامدهای مورد انتظار هم‌افزایی مالی شامل هم‌افزایی عملیاتی، هم‌افزایی عملکرد مالی و هم‌افزایی سود مالی است. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      2 - شناسایی مؤلفه‌های الگوی کیفیت زندگی کاری با رویکرد استراتژیک منابع انسانی در نظام اداری بانک ملت
      وحید  محمدی موسی رضوانی چمن زمین بدری عباسی مرتضی حضرتی مهران نصیرزاد
      شماره 1 , دوره 4 , بهار 1403
      هدف پژوهش حاضر، شناسایی مؤلفه‌های الگوی کیفیت زندگی کاری با رویکرد استراتژیک منابع انسانی در نظام اداری بانک ملت می‌باشد. روش پژوهش، آمیخته و به صورت کیفی -کمّی است که از نظر هدف، کاربردی و از حیث ماهیت توصیفی- پیمایشی می‌باشد. نمونه در بخش کیفی 20 نفر از خبرگان دانشگا چکیده کامل
      هدف پژوهش حاضر، شناسایی مؤلفه‌های الگوی کیفیت زندگی کاری با رویکرد استراتژیک منابع انسانی در نظام اداری بانک ملت می‌باشد. روش پژوهش، آمیخته و به صورت کیفی -کمّی است که از نظر هدف، کاربردی و از حیث ماهیت توصیفی- پیمایشی می‌باشد. نمونه در بخش کیفی 20 نفر از خبرگان دانشگاهی و بانکداری بودند که به صورت گلوله برفی انتخاب شدند. جامعه آماری بخش کمّی نیز تمام کارکنان و کارشناسان بانک ملت در سراسر کشور بودند که با استفاده از فرمول کوکران، از نمونه 378 نفری به روش طبقه‌ای ساده انتخاب گردید. ابزار گردآوری داده‌ها در بخش کمّی شامل پرسشنامه محقق ساخته بود که ضريب آلفای کرونباخ کل برابر با 84/0محاسبه شده که از مقدار مبنای 70/0 بالاتر بوده و در نتیجه ابزار سنجش از پایایی مناسب برخوردار است. تجزیه و تحلیل داده در بخش کیفی به روش کدگذاری های باز و محوری در نرم‌افزار مکس کیودا صورت گرفت و در بخش کمّی نیز با استفاده از روش‌های آمار توصیفی با استفاده از نرم‌افزار SPSS داده‌ها تحلیل شدند. نتایج بدست آمده از کدگذاری‌ها نشان داد که مؤلفه‌های الگوی کیفیت زندگی کاری با رویکرد استراتژیک منابع انسانی در نظام اداری بانک ملت شامل 5 استراتژی در قالب استراتژی تدوین کارراهه و مسیر کارراهه (مسیر شغلی)، استراتژی طراحی شغل، استراتژی امنیت شغلی، استراتژی رضایت شغلی و استراتژی استقرار سیستم‌های پشتیبانی از عملیات و تصمیم، 20 مؤلفه فرعی و 118 زیرمؤلفه می‌باشد. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      3 - طراحی مدل اقناع عمومی در حکمرانی خوب شهری (مورد مطالعه: دستگاه‌های اجرایی استان خراسان‌رضوی)
      حدیث مهماندوست حمید رضایی فر محمد   محمدی نورمحمد یعقوبی
      شماره 1 , دوره 4 , بهار 1403
      این تحقیق با هدف طراحی مدل اقناع عمومی در حکمرانی‌خوب ‌شهری در دستگاه‌های اجرایی‌خراسان ‌رضوی تدوین شده ‌است. روش تحقیق، از نوع آمیخته می‌باشد که در بخش کیفی از نوع نظریه‌پردازی داده ‌بنیاد و در بخش کمّی، پیمایشی با رویکرد معادلات ساختاری است. روش نمونه‌گیری در بخش کیفی چکیده کامل
      این تحقیق با هدف طراحی مدل اقناع عمومی در حکمرانی‌خوب ‌شهری در دستگاه‌های اجرایی‌خراسان ‌رضوی تدوین شده ‌است. روش تحقیق، از نوع آمیخته می‌باشد که در بخش کیفی از نوع نظریه‌پردازی داده ‌بنیاد و در بخش کمّی، پیمایشی با رویکرد معادلات ساختاری است. روش نمونه‌گیری در بخش کیفی، هدفمند و از نوع گلوله‌برفی است که تعداد مشارکت‌کنندگان 12 نفر می‌باشد. جامعه آماری در مرحله کمّی، کلیه مدیران دستگاه‌های اجرایی‌خراسان ‌رضوی در سال 1400 می‌باشد که تعداد آن‌ها 8936 نفر می‌باشد. روش تحقیق در بخش کمّی، پیمایشی با رویکرد معادلات ساختاری و با ابزار پرسش‌نامه محقق ساخته می‌باشد. روش نمونه‌گیری در مرحله کمّی، نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای متناسب با حجم به تعداد 368 نفر است. تجزیه و تحلیل داده‌ها در بخش کیفی، از طریق کدگذاری با استفاده از نرم‌افزار مکس کیودا می‌باشد. یافته‌های تحقیق نشان داده است که عواملی همانند سرمایه اجتماعی و حکمرانی مسائل باعث می‌شود که اقناع عمومی شکل گیرد و منجر به پیامدهایی از جمله بهبود عملکرد به‌صورت توسعه انسانی پایدار و بهبود حل مسئله می‌گردد. زمینه این استراتژی‌ها سیاست‌های حمایتی و فرهنگی هستند. در این میان نباید از مداخله‌گرهایی چون موانع محیطی و موانع ارتباطی نیز چشم پوشی کرد. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      4 - مدیریت عملکرد منابع انسانی مبتنی بر تفاوت‌های فردی و تناسب فرد با سازمان با رویکرد شخصی‌سازی در شهرداری تهران
      علی اقیان علی رضائیان داریوش غلامزاده
      شماره 1 , دوره 4 , بهار 1403
      هدف از این پژوهش، طراحی مدل مدیریت عملکرد منابع انسانی مبتنی بر تفاوت‌های فردی و تناسب فرد با سازمان با رویکرد شخصی‌سازی شده در شهرداری تهران است. پژوهش حاضر از نوع کیفی و هدف پژوهش، توسعه‌ای است. جامعه خبرگان، مدیران ارشد نواحی 124گانه و منابع‌ انسانی شهرداری تهران هست چکیده کامل
      هدف از این پژوهش، طراحی مدل مدیریت عملکرد منابع انسانی مبتنی بر تفاوت‌های فردی و تناسب فرد با سازمان با رویکرد شخصی‌سازی شده در شهرداری تهران است. پژوهش حاضر از نوع کیفی و هدف پژوهش، توسعه‌ای است. جامعه خبرگان، مدیران ارشد نواحی 124گانه و منابع‌ انسانی شهرداری تهران هستند که به روش نمونه‌گیری هدفمند و به صورت گلوله برفی تا رسیدن به حد اشباع نظری با دوازده تن از آنان مصاحبه‌ نیمه ساختار انجام پذیرفته است. با روش تحلیل مضمون، در سطح فردی، دوازده مضمون فرعی، چهار مضمون سازماندهی شده و دو مضمون فراگیر شکل گرفته‌اند. در سطح گروهی، سیزده مضمون فرعی در پنج دسته مضمون سازماندهی و در دو دسته مضامین فراگیر تعریف شده‌اند. در سطح سازمانی، تعداد چهل و نه مضمون فرعی در هجده مضمون سازماندهی شده در چارچوب شش مضمون فراگیر پدیدار آمده‌اند. این مقاله، پدیده مدیریت منابع انسانی مبتنی بر تفاوت‌های فردی و تناسب فرد با سازمان را تئوریزه می‌کند. بنا به این نظریه، مدیریت بر عملکرد منابع انسانی برای افراد مختلف در یک سازمان، متفاوت است. این شیوه، جذب، توسعه و نگهداری بهتر منابع انسانی را درپی دارد و انعطاف‌پذیری بالایی بین منابع انسانی و سازمان ارائه می‌کند که در مجموع، عملکرد بهتری از منابع انسانی در سطوح سه‌گانه ارائه می‌شود. این تئوری با تکیه بر نظریه تفاوت‌های فردی و تناسب فرد با سازمان مطرح شده است. مدل ارائه شده، انعطاف‌پذیری و عملکرد بهتری را نسبت به مدل‌های پیشین ارائه می‌دهد. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      5 - شناسایی و اولویت‌بندی مؤلفه‌های آموزش سرمایه انسانی مبتنی بر چشم‌انداز 1404
      سمیه شاه حسینی اختر جمالی
      شماره 1 , دوره 4 , بهار 1403
      پژوهش حاضر با هدف شناسایی و اولویت‌بندی مؤلفه‌های آموزش سرمایه انسانی مبتنی بر اسناد و سیاست‌های بالادستی با رویکرد دلفی فازی انجام شد. این پژوهش در حیطه پژوهش‌های آمیخته با رویکرد کیفی-کمی در رهیافت استقرایی-قیاسی می‌باشد که از نظر هدف، کاربردی و از حیث ماهیت و روش، تو چکیده کامل
      پژوهش حاضر با هدف شناسایی و اولویت‌بندی مؤلفه‌های آموزش سرمایه انسانی مبتنی بر اسناد و سیاست‌های بالادستی با رویکرد دلفی فازی انجام شد. این پژوهش در حیطه پژوهش‌های آمیخته با رویکرد کیفی-کمی در رهیافت استقرایی-قیاسی می‌باشد که از نظر هدف، کاربردی و از حیث ماهیت و روش، توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش حاضر در بخش کیفی شامل اساتید و متخصصان و اعضای شوراهای اجرای فرآیند آموزش بوده که نمونه‌گیری در این پژوهش به صورت هدفمند و به تعداد 20 نفر انجام شده است. جامعه آماری بخش کمّی مدیران عالی، مدیران میانی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی می‌باشند که با استفاده از نمونه‌گیری غیراحتمالی در دسترس حجم نمونه 36 نفر تعیین شد. در بخش کیفی پژوهش برای گردآوری داده‌ها از مصاحبه نیمه ساختاریافته استفاده شد که روایی و پایایی آن با استفاده از ضریب CVR و آزمون کاپای کوهن تأیید شد. در بخش کمّی، از پرسشنامه مقایسه زوجی استفاده شد و پایایی توسط آزمون مجدد و روایی توسط روایی محتوا مورد تأیید قرار گرفت. برای کدگذاری داده‌ها از نرم‌افزار MAXQDA2020 بهره گرفته شد که منجر به شناسایی مؤلفه‌های آموزش سرمایه انسانی گردید. سپس، با بهره‌گیری از تکنیک دلفی فازی رتبه‌بندی مؤلفه‌ها انجام پذیرفت. نتایج پژوهش حاکی از آن است که نیازسنجی آموزشی، فرهنگ‌سازی بارویکرد گفتمان‌سازی، توانمندسازی نیروی کار، بازطراحی نظام آموزشی، استقرار مدیریت دانش و اقتصاد دانش بنیان از جمله مهم‌ترین مؤلفه‌های آموزش سرمایه انسانی مبتنی بر اسناد و سیاست‌های بالادستی است که باید مورد توجه قرار گیرند. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      6 - استخراج و اعتبارسنجی تعیین‌کننده‌های تجربه دیجیتال مشتری به روش آمیخته
      فاطمه اصلاحی سید محمد رضا میراحمدی مجتبی آقاجانی
      شماره 1 , دوره 4 , بهار 1403
      برای بسیاری از مدیران و صاحبان کسب و کارها، اهمیت مشتري در فضای اینترنتی به مراتب به منظور کسب مزیت رقابتی از مشتریان سنتی بیشتر است. از این‌رو، هدف اصلی این پژوهش استخراج و اعتبارسنجی تعیین‌کننده‌های تجربه دیجیتال است تا مشخص گردد چه عواملي تجربه دیجیتال مشتریان در فضا چکیده کامل
      برای بسیاری از مدیران و صاحبان کسب و کارها، اهمیت مشتري در فضای اینترنتی به مراتب به منظور کسب مزیت رقابتی از مشتریان سنتی بیشتر است. از این‌رو، هدف اصلی این پژوهش استخراج و اعتبارسنجی تعیین‌کننده‌های تجربه دیجیتال است تا مشخص گردد چه عواملي تجربه دیجیتال مشتریان در فضای اینترنتی را شكل مي‌دهند. این پژوهش به صورت کیفی و کمّی انجام شده که در بخش کیفی از شیوه پدیدار شناسی و در بخش کمَی از مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شده است. در بخش کیفی به صورت هدفمند و با 22 مصاحبه، اشباع نظری صورت گرفت. داده‌های مصاحبه به روش ون مانن تجزیه و تحلیل شد. بر اساس نتایج، تعیین‌کننده‌‌های تجربه دیجیتال مشتري در 19 مقوله فرعي، 7 مقوله اصلي شامل ارزش خرید، امنیت، تجربه دیجیتال هیجان، تجربه، سایت اپلیکیشن، آمیخته سنتی، خدمات پشتیبانی و پرداخت شناسایی و دسته‌بندی گردید. در بخش کمّی جهت اعتبارسنجي مؤلفه‌ها با استناد به يافته‌هاي بخش كيفي پرسش نامه تدوین و 432 پرسشنامه به صورت هدفمند جمع‌آوری شد. جهت اعتبار سنجی مؤلفه‌ها از تحليل عاملی تأییدی به وسیله نرم افزار ایموس استفاده شد. بر اساس نتايج، کلیه مؤلفه‌ها مورد تأیید قرار گرفت. بنابراین، به مدیران و صاحبان کسب و کارها پیشنهاد می‌گردد برای ایجاد رضایت مشتریان به این عوامل توجه ویژه‌ای داشته باشند. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      7 - طراحی الگوی حکمرانی سبز با رویکرد توسعه پایدار در نظام سلامت مبتنی بر تکنیک دلفی فازی (مورد مطالعه: بیمارستان‌های شهر کرمان)
      زهرا روزبه شیوا مداحیان امین نیک پور
      شماره 1 , دوره 4 , بهار 1403
      هدف اصلی این پژوهش، ارائه الگوی حکمرانی سبز با رویکرد توسعه پایدار مبتنی بر تکنیک دلفی فازی بود که از لحاظ هدف کاربردی، و بر اساس شیوه گردآوری داده‌ها، تحقیق آمیخته به شمار می‌رود. بخش کیفی شامل 12 نفر از خبرگان بودند که به روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شدند. در بخش کیفی چکیده کامل
      هدف اصلی این پژوهش، ارائه الگوی حکمرانی سبز با رویکرد توسعه پایدار مبتنی بر تکنیک دلفی فازی بود که از لحاظ هدف کاربردی، و بر اساس شیوه گردآوری داده‌ها، تحقیق آمیخته به شمار می‌رود. بخش کیفی شامل 12 نفر از خبرگان بودند که به روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شدند. در بخش کیفی به منظور بررسی مهم‌ترین مؤلفه‌ها و شاخص‌ها از فن دلفی فازی استفاده گردید. نمونه بخش کمّی نیز کارشناسان و مدیران بیمارستان‌های شهر کرمان بود که با استفاده از فرمول کوکران و به روش تصادفی ساده384 نفر به عنوان نمونه انتخاب شده‌اند. ابزار گردآوری داده‌ها در بخش کیفی، مصاحبه نیمه ساختار یافته و در بخش کمّی، پرسشنامه محقق ساخته بر مبنای بخش کیفی بود. تجزیه و تحلیل داده‌ها در بخش کیفی به روش تحلیل محتوای استقرايی به کمک نرم‌افزار مکس کیودا و در بخش کمّی با استفاده از نرم‌افزار آموس انجام شد. نتایج نهایی پژوهش نشان داد که ابعاد زیست محیطی، حاکمیتی و اجتماعی، مهم‌ترین بسترهای لازم برای حکمرانی سبز در نظام سلامت می‌باشد. بُعد زیست محیطی شامل مؤلفه‌های انرژی های تجدیدپذیر، کاهش منابع، محصولات سازگار با محیط زیست، تلفات طبیعی، انتشار گازهای گلخانه‌ای و آلودگی و زباله می‌باشد. بُعد اجتماعی شامل مؤلفه‌های بهداشت و ایمنی، مشارکت‌های اجتماعی و سیاسی، حقوق بشر، مدیریت منابع انسانی، رضایت بیماران و روابط جامعه است. همچنین، بُعد حاکمیتی شامل مؤلفه‌های حقوق سهامداران، حاکمیت شرکتی، مدیریت ریسک و فرصت و اخلاق در تجارت می‌باشد. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      8 - طراحی چارچوبی برای مدیریت استعداد ها با رویکرد جانشین پروری در بانک سپه
      علی  توکلی مریم مجیدی علیرضا افشارنژاد غلامرضا امجدی
      شماره 1 , دوره 4 , بهار 1403
      هدف اصلی این تحقیق طراحی چارچوبی برای مدیریت استعدادها با رویکرد جانشین پروری در میان مدیران بازاریابی بانک سپه می باشد. با توجه به این موضوع روش این تحقیق به صورت کاربردی، پیمایشی و توصیفی می باشد. جامعه آماری این تحقیق کلیه کارکنان بانک سپه می باشند. روش نمونه گیری تص چکیده کامل
      هدف اصلی این تحقیق طراحی چارچوبی برای مدیریت استعدادها با رویکرد جانشین پروری در میان مدیران بازاریابی بانک سپه می باشد. با توجه به این موضوع روش این تحقیق به صورت کاربردی، پیمایشی و توصیفی می باشد. جامعه آماری این تحقیق کلیه کارکنان بانک سپه می باشند. روش نمونه گیری تصادفی است. با توجه به حجم جامعه تحقیق تعداد نمونه با استفاده از جدول مورگان 256 نفر تعیین شده است. در این تحقیق از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. روایی این پرسشنامه به صورت روایی سازه و پایایی با ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شده است. در بررسی مدل ساختاری از روش مدلیابی معادلات ساختاری استفاده گردید. در این بخش شاخص های برازش نشان از برازش مناسب مدل مفهومی تحقیق داشته است. در نهایت ابعاد و مولفه های مدیریت استعداد با رویکرد جانشین پروری در میان کارکنان بانک سپه بررسی و مورد تایید قرار گرفته است. است است است است پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      9 - نقش مدیریت اطلاعات در اداره قدرت اوج ‌گیرنده نتوکرات‌ها در سازمان‌های دولتی (مورد مطالعه: سازمان بیمه سلامت ایران)
      عبدالمجید نادری سمسانی اکبر اعتباریان خوراسگانی مهربان هادی پیکانی البرز قیتانی
      شماره 1 , دوره 4 , بهار 1403
      هدف از انجام این پژوهش، بررسی نقش مدیریت اطلاعات در اداره قدرت اوج ‌گیرنده نتوکرات‌ها در سازمان‌های دولتی بوده است. این پژوهش به‌صورت ترکیبی (کیفی و کمّی) و با روش نظریه داده بنیاد ساختارمند اشتراوس و کوربین انجام شده است. برای گردآوری داده‌ها در بخش کیفی از مصاحبه نیمه چکیده کامل
      هدف از انجام این پژوهش، بررسی نقش مدیریت اطلاعات در اداره قدرت اوج ‌گیرنده نتوکرات‌ها در سازمان‌های دولتی بوده است. این پژوهش به‌صورت ترکیبی (کیفی و کمّی) و با روش نظریه داده بنیاد ساختارمند اشتراوس و کوربین انجام شده است. برای گردآوری داده‌ها در بخش کیفی از مصاحبه نیمه ساختار‌یافته با 17 نفر از مدیران و خبرگان سازمانی و دانشگاهی استفاده شد. در بخش کمّی 350 پرسشنامه محقق ساخته حاصل از نتایج بخش کیفی توسط کارکنان سازمان بیمه سلامت ایران تکمیل و با نرم‌افزارهای SPSS26 و AMOS26 داده‌ها توصیف و تحلیل و از مدل معادلات ساختاری و تکنیک تحلیل عاملی تأییدی استفاده گردید. برای بررسی پایایی 30 پرسشنامه بین افراد جامعه توزیع و جمع‌آوری گردید و نتیجه آزمون آلفای کرونباخ 97/0 به دست آمد. از 246 کد مفهومی استخراجی 53 مورد آن مربوط به شرایط زمینه‌ای و از این تعداد 21 کد به مدیریت اطلاعات سازمانی و مدیریت دانش فناوری اطلاعات اختصاص دارد. سازمان‌ها با فراهم‌سازی به‌موقع اطلاعات حیاتی و با کیفیت از بستر مدیریت اطلاعات و تسهیم آن با همه ذینفعان از طریق مدیریت دانش فناوری اطلاعات می‌توانند از وابسته‌سازی این فرایندها به افراد جلوگیری نموده و قدرت اوج‌گیرنده نتوکرات‌ها را اداره نمایند. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      10 - Guidelines for Assessing and Enhancing the Organizational Human Resources Sprightliness: A Call to Action!
      بهنوش جووری
      شماره 1 , دوره 4 , بهار 1403
      The purpose of this applied and qualitative research is to identify the necessary infrastructure for creating Organizational Human Resources Sprightliness in the university environment. Data collection has been done using the method of targeted observation, semi-structu چکیده کامل
      The purpose of this applied and qualitative research is to identify the necessary infrastructure for creating Organizational Human Resources Sprightliness in the university environment. Data collection has been done using the method of targeted observation, semi-structured interviews, and the review of documents related to the strategic and operational plans of universities. Based on the Kleizeri methodology, In the selective coding, obstacles of human resources Sprightliness management from the perspective of university members were identified including: weakness in talent management and substitution, structural inadequacies, neglect of the cultivation of positive psychological capacities in members, lack of support for members' organizational and family responsibilities, and abandonment of scientific-executive abilities of members in a competitive environment. Responding to the environmental needs of the university, honoring the stakeholders, dynamic knowledge, communication, skill of members of the academic members, and the flourishing of educational-research activities were drivers of human resources Sprightliness management. By calculating Cohen's kappa, the average coefficient of experts' agreement with each other about codes and research findings was 0.66, which is an acceptable proportion of their agreement. The coefficiency of agreement between experts and researcher was 79%, which was calculated by rounding the same 80%, which means that five experts had good agreement with each other regarding the coding of the data for this research, which indicates the excellent status of these identified concepts. پرونده مقاله
    پربازدیدترین مقالات

    • دسترسی آزاد مقاله

      1 - تأملی بر شکاف بین وضعیت موجود و مطلوب برند موفق در دانشگاه فنی و حرفه‌ای
      ارسلان نامی شهناز نایب زاده سیدحسن حاتمی نسب محمدتقی هنری
      شماره 2 , دوره 2 , تابستان 1401
      این مقاله به تحلیل شکاف وضعیت موجود و مطلوب برند موفق در آموزش عالی پرداخته است. جامعه آماری این تحقیق را خبرگان دانشگاه فنی و حرفه‌ای در ایران تشکیل داده‌اند. تعداد 17 نفر از این افراد با استفاده از روش نمونه‌گیری هدفمند به عنوان نمونه انتخاب شدند. به منظور گردآوری داد چکیده کامل
      این مقاله به تحلیل شکاف وضعیت موجود و مطلوب برند موفق در آموزش عالی پرداخته است. جامعه آماری این تحقیق را خبرگان دانشگاه فنی و حرفه‌ای در ایران تشکیل داده‌اند. تعداد 17 نفر از این افراد با استفاده از روش نمونه‌گیری هدفمند به عنوان نمونه انتخاب شدند. به منظور گردآوری داده‌ها از ابزار پرسشنامه استفاده گردید که روایی و پایایی آن مورد تأیید قرار گرفته است. از آزمون t زوجی به منظور تحلیل شکاف وضعیت موجود و مطلوب مؤلفه‌های تحقیق در آموزش عالی استفاده گردید. براین اساس، از طریق مرور ادبیات نظری، 103 مؤلفه در خصوص برند موفق در آموزش عالی شناسایی شد. در نهایت، براساس نظر خبرگان از میان مؤلفه‌های شناسایی شده، 47 معیار به عنوان معیارهای برند موفق در آموزش عالی مشخص گردید که این معیارها در 7 شاخص کلی شامل تصویر دانشگاه، هزینه و موارد مالی، خدمات و امکانات دانشگاهی، تبلیغات و ارتباطات برون دانشگاهی، تکنولوژی و توسعه، برنامه‌ریزی و موفقیت آموزشی و موقعیت دانشگاه طبقه بندی گردید. یافته‌ها همچنین نشان داد که بین وضعیت موجود و مطلوب تمامی مؤلفه‌ها و مقوله‌های اصلی تحقیق در دانشگاه فنی و حرفه‌ای اختلاف معناداری وجود دارد. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      2 - بررسی استراتژی‌های وفادارسازی و ارتباطات شفاهی مشتریان محصولات ورزشی (مورد مطالعه: مشتریان برند آدیداس در عراق)
      فرح نوری راضی العوادی امید بهبودی احمد شعرباف عیدگاهی
      شماره 1 , دوره 2 , بهار 1401
      هدف از این پژوهش، بررسی استراتژی‌های وفادارسازی و ارتباطات شفاهی مشتریان محصولات ورزشی (آدیداس) در عراق بوده است. روش تحقیق با هدف کاربردی و به صورت توصیفی -همبستگی اجرا شد. جامعۀ آماری پژوهش، مشتریان محصولات ورزشی برند آدیداس در عراق بوده که تعداد آنها برای محقق نامعلو چکیده کامل
      هدف از این پژوهش، بررسی استراتژی‌های وفادارسازی و ارتباطات شفاهی مشتریان محصولات ورزشی (آدیداس) در عراق بوده است. روش تحقیق با هدف کاربردی و به صورت توصیفی -همبستگی اجرا شد. جامعۀ آماری پژوهش، مشتریان محصولات ورزشی برند آدیداس در عراق بوده که تعداد آنها برای محقق نامعلوم بوده است. حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران برای جوامع نامعلوم 384 نفر بدست آمده است. روش نمونه‌گیری این پژوهش به صورت غیرتصادفی در دسترس بود. ابزار جمع‌آوری داده‌ها در این پژوهش، پرسشنامه استاندارد الجوسیل و همکاران (2021) بوده است. جهت بررسی روایی ابزار، از روایی محتوایی (تأیید اساتید و خبرگان) و سازه (بارهای عاملی) استفاده گردید. جهت پایایی ابزار از آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی استفاده شد و در نهایت روایی و پایایی ابزار تأیید شد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از مدل‌یابی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار Smart-PLS استفاده شد. نتایج نشان داد که استراتژی‌های وفادارسازی (اعتبار، اعتماد، نگرش و تجانس)، بر وفاداری و ارتباطات شفاهی مشتریان محصولات ورزشی برند آدیداس در عراق تأثیر دارد. همچنین، تأثیر وفاداری بر ارتباطات شفاهی مشتریان نیز تأیید شد. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      3 - ارائه مدل ضربات روحی سازمانی در سازمان‌های دولتی ایران (مورد مطالعه: وزارت صنعت، معدن و تجارت)
      سیده فاطمه قانع کوشالشاهی حمید رضا رضایی کلیدبری داود کیاکجوری بهزاد فرخ سرشت
      شماره 3 , دوره 3 , پاییز 1402
      یکی از پدیده‌های مهمی که امروزه سازمان‌ها را تهدید می‌کند، ضربه‌های روحی و روانی است که در سازمان‌ها ایجاد شده و منجر به ایجاد پیامدهای مخربی می‌شود. هدف این پژوهش، ارائه مدل ضربات روحی در سازمان‌های دولتی ایران است. پژوهش حاضر به لحاظ هدف، توسعه‌ای - کاربردی و از نظر ر چکیده کامل
      یکی از پدیده‌های مهمی که امروزه سازمان‌ها را تهدید می‌کند، ضربه‌های روحی و روانی است که در سازمان‌ها ایجاد شده و منجر به ایجاد پیامدهای مخربی می‌شود. هدف این پژوهش، ارائه مدل ضربات روحی در سازمان‌های دولتی ایران است. پژوهش حاضر به لحاظ هدف، توسعه‌ای - کاربردی و از نظر روش انجام کار، آمیخته از نوع اکتشافی است. جامعه آماری پژوهش در مرحله کیفی، شامل خبرگان دانشگاهی در حوزه مدیریت دولتی و جامعه آماری مرحله کمّی، تمامی کارکنان وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده است. نمونه آماری در بخش کیفی با رویکرد هدف‌مند قضاوتی به تعداد 10 نفر و در بخش کمّی به روش نمونه‌گیری خوشه‌ای به تعداد 338 نفر انتخاب شده است. ابزار جمع‌آوری داده‌ها در مرحله اول شامل مصاحبه نیمه ساختاریافته و دو مرحله دلفی و در مرحله دوم پرسشنامه 55 سؤالی است که روایی و پایایی پرسشنامه تأیید شده است. تجزیه و تحلیل داده‌های کیفی با استفاده از روش داده بنیاد و نرم افزار MAXQDA و داده‌‌های بخش کمّی به روش معادلات ساختاری در نرم افزار SMART-PLS 3انجام شده است. نتایج نشان داد که در بخش کیفی 27 مضمون سازمان دهنده و سه مضمون فراگیر از عوامل ایجاد کننده ضربات روحی در سازمان‌های دولتی و 20 مضمون سازمان دهنده و 4 مضمون فراگیر از پیامدهای ضربات روحی و 8 شاخص مضمون سازمان دهنده و 2 مضمون فراگیر از ویژگی‌‌های سازمان‌های آسیب دیده شناسایی شده است. همچنین، در بخش کمّی مدل پژوهش بر اساس نتیجه تحلیل عاملی مرتبه دوم مورد تأیید قرار گرفته است. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      4 - بررسی تأثیر هوش فرهنگی بر رضایت شغلی کارکنان با نقش میانجی رفتار شهروندی سازمانی (مورد مطالعه: شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب)
      عادل کولک مختار رنجبر حسن سلطانی
      شماره 2 , دوره 3 , تابستان 1402
      هدف این پژوهش، بررسی تأثیر هوش فرهنگی بر رضایت شغلی کارکنان با نقش میانجی رفتار شهروندی سازمانی در شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب می باشد. این تحقیق در زمره تحقیقات کمی – پیمایشی قرار دارد و داده‌های مورد نیاز با استفاده از پرسشنامه گردآوری شده است. جامعه آماری پ چکیده کامل
      هدف این پژوهش، بررسی تأثیر هوش فرهنگی بر رضایت شغلی کارکنان با نقش میانجی رفتار شهروندی سازمانی در شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب می باشد. این تحقیق در زمره تحقیقات کمی – پیمایشی قرار دارد و داده‌های مورد نیاز با استفاده از پرسشنامه گردآوری شده است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کارکنان شرکت مجتمع صنایع آلومینیم جنوب (سالکو) به تعداد 2300 نفر می‌باشد که با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای، تعداد 340 نفر به عنوان نمونه آماری مورد بررسی قرار گرفتند. به منظور تحلیل داده‌های تحقیق، از روش مدل‌سازی معادلات ساختاری و نرم افزار Smart PLS استفاده شد. نتایج نشان می‌دهد که هوش فرهنگی بر رضایت شغلی کارکنان شرکت مجتمع صنایع آلومینیم جنوب تأثیر معناداری دارد. همچنین، رفتار شهروندی سازمانی نیز بر رضایت شغلی تأثیر معناداری دارد. علاوه بر این، رفتار شهروندی سازمانی نیز به عنوان متغیر میانجی بر ارتباط هوش فرهنگی بر رضایت شغلی کارکنان شرکت مجتمع صنایع آلومینیم جنوب تأثیر معناداری دارد. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      5 - بررسی تأثیر قابلیت‌ها‌ی ‌پویا‌ی ‌فناوری‌ اطلاعات بر عملکرد ‌شرکت‌های ‌کوچک‌ و ‌متوسط از طریق رابطه تعدیلگری رهبری ‌تحول‌آفرین و نقش میانجی قابلیت ‌نوآورانه
      محسن رحمانی مهدی زکی پور حسین عابدی
      شماره 3 , دوره 2 , پاییز 1401
      هدف از ‌این تحقیق، تعیین میزان تأثیر قابلیت‌ها‌ی‌ پویا‌ی ‌فناوری‌ا طلاعات و قابلیت ‌نوآورانه از طریق رابطه تعدیلگری رهبری‌ تحول‌آفرین بر عملکرد ‌شرکت‌های‌کوچک ‌و ‌متوسط و ارائه راهکار‌ها‌ی علمی‌ در‌ این رابطه جهت بهبود عملکرد‌ شرکت‌های‌کوچک ‌و ‌متوسط می‌باشد. جامعه آمار چکیده کامل
      هدف از ‌این تحقیق، تعیین میزان تأثیر قابلیت‌ها‌ی‌ پویا‌ی ‌فناوری‌ا طلاعات و قابلیت ‌نوآورانه از طریق رابطه تعدیلگری رهبری‌ تحول‌آفرین بر عملکرد ‌شرکت‌های‌کوچک ‌و ‌متوسط و ارائه راهکار‌ها‌ی علمی‌ در‌ این رابطه جهت بهبود عملکرد‌ شرکت‌های‌کوچک ‌و ‌متوسط می‌باشد. جامعه آماری تحقیق حاضر، شرکت‌های‌ کوچک ‌و‌ متوسط‌ با عملکرد سریع و فعال در سطح استان قزوین می‌باشد. حجم نمونه بر اساس تکنیک معادلات‌ ساختاری که حداقل باید 5 و حداکثر ۱۵ برابر تعداد سؤالات پرسشنامه باشد 225 نفر از کارکنان شرکت‌های ‌کوچک ‌و‌ متوسط فعال در استان قزوین در نظر گرفته شد که به وسیله پرسشنامه‌ها‌ی استاندارد گردآوری شد. با تأیید پایایی پرسشنامه استاندارد با استفاده از روش پایایی ترکیبی، تنظیم نهایی برای نشان دادن اعتبار ابزارهای استفاده شده قبل از استفاده به پاسخ دهندگان انجام گردید. برای بررسی روایی گویه‌های پرسشنامه پژوهش، ابتدا از روایی محتوایی و سپس از روایی همگرا (ضریب آلفای کرونباخ) و روایی واگرا (بارهای عاملی) استفاده شده است. فرضیه‌ها با استفاده از مدل‌سازی‌ معادلات ‌ساختاری با روش حداقل ‌مربعات ‌جزئی و با استفاده از نرم‌افزار Smart PLS و SPSS آزمون شد. در نتیجه، قابلیت‌ها‌ی ‌پویا‌ی ‌فناوری ‌اطلاعات تأثیر مستقیم، مثبت و معناداری بر قابلیت ‌نوآورانه و عملکرد ‌شرکت‌های ‌کوچک ‌و ‌متوسط دارند. همچنین، قابلیت ‌نوآورانه نیز تأثیر معناداری بر عملکرد ‌شرکت‌های ‌کوچک ‌و‌ متوسط دارد. رهبری‌ تحول‌ آفرین رابطه بین قابلیت ‌نوآورانه و عملکرد ‌شرکت‌های ‌کوچک ‌و‌ متوسط را تعدیل می‌کند. همچنین، تأیید می‌شود که قابلیت ‌نوآورانه در تأثیر قابلیت‌ها‌ی ‌پویا‌ی‌ فناوری‌ اطلاعات بر عملکرد ‌شرکت‌های ‌کوچک ‌و‌ متوسط‌ نقش میانجی دارد. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      6 - بررسی تأثیر تفکر استراتژیک بر نوآوری و معرفی موفقیت آمیز محصولات جدید (مورد مطالعه: شرکت بیمه البرز)
      اسماعیل کمالی راد سیده راحیل هاشمی
      شماره 1 , دوره 2 , بهار 1401
      مدیریت استراتژیک با تاکید بر تفکر استراتژیک به الزامی انکارناپذیر در دنیای کسب و کار امروز تبدیل شده است. رویکردهای کلاسیک به برنامه ریزی استراتژیک به دلیل بی توجهی به جوهره اصلی آن یعنی تفکر استراتژیک، در دام کلیشه اندیشی افتاده و مورد انتقاد بسیاری از اندیشمندان سازما چکیده کامل
      مدیریت استراتژیک با تاکید بر تفکر استراتژیک به الزامی انکارناپذیر در دنیای کسب و کار امروز تبدیل شده است. رویکردهای کلاسیک به برنامه ریزی استراتژیک به دلیل بی توجهی به جوهره اصلی آن یعنی تفکر استراتژیک، در دام کلیشه اندیشی افتاده و مورد انتقاد بسیاری از اندیشمندان سازمانی قرار گرفته اند. از طرفی بی نظمی ذاتی تفکر استراتژیک، موجب سردرگمی مدیران استراتژیست و تردید در تکرار پذیری تصمیمات استراتژیک سازمانی می گردد. در این پژوهش قصد بر این است که به بررسی تاثیر تفکر استراتژیک بر نوآوری و معرفی موفقیت آمیز محصولات جدید شرکت بیمه البرز پرداخته شود. برای سنجش متغیرهای تحقیق از پرسشنامه های استاندارد استفاده گردید. پرسشنامه بین 126 نفر نمونه از جامعه آماری که مدیران و نمایندگان فروش شرکت بیمه البرز در استان بوشهر می‌باشد، توزیع شد. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی بود. جهت پاسخ به سؤالات و بررسی فرضیات تحقیق با نرم‌افزار Smart-PLS از روش بررسی معادلات ساختاری و تحلیل مسیر به روش حداقل مربعات جزئی (PLS) استفاده گردید. نتایج پژوهش نشان داد که که تفکر استراتژیک و ابعاد آن (چشم انداز سیستمی، تمرکز بر قصد، فرصت طلبی هوشمند، تفکر در زمان و تفکر فرضیه محور) بر نوآوری و معرفی موفقیت آمیز محصولات و خدمات شرکت بیمه البرز تاثیر معنی داری دارد. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      7 - ارائه مدل منتورینگ سازمانی با رویکرد مدیریت استعداد در وزارت آموزش و پرورش
      عبدالرضا گلابی سید رسول آقا داود سعید آقاسی
      شماره 4 , دوره 3 , زمستان 1402
      این پژوهش که با هدف «ارائه مدل منتورینگ سازمانی با رویکرد مدیریت استعداد در وزارت آموزش و پرورش» انجام گرفته است؛ از نوع اکتشافی است که از نظر هدف توسعه‏ای و کاربردی به شمار می‌آید. از لحاظ گردآوری داده‏ها، از نوع آمیخته (کیفی و کمی) است و از نظر نحوه گردآوری داده‌ها، ا چکیده کامل
      این پژوهش که با هدف «ارائه مدل منتورینگ سازمانی با رویکرد مدیریت استعداد در وزارت آموزش و پرورش» انجام گرفته است؛ از نوع اکتشافی است که از نظر هدف توسعه‏ای و کاربردی به شمار می‌آید. از لحاظ گردآوری داده‏ها، از نوع آمیخته (کیفی و کمی) است و از نظر نحوه گردآوری داده‌ها، از نوع توصیفی - پیمایشی می‌باشد. جامعه آماری این پژوهش در بخش کیفی شامل کلیه خبرگان متخصص در رشته مدیریت دولتی و امور اداری و مدیران ارشد و منابع انسانی در وزارت آموزش و پرورش می باشند که تعداد 20 نفر از آنها به شیوه نمونه‏گیری قضاوتی و هدفمند انتخاب شده‌اند. در بخش کمّی، کارشناسان شاغل وزارت آموزش و پرورش می‌باشند که با استفاده از فرمول کوکران تعداد 384 نفر به روش تصادفی طبقه‌ای متناسب با حجم به عنوان نمونه آماری انتخاب شده‌اند. ابزار اندازه‌گیری تحقیق در بخش کیفی، مصاحبه نیمه ساختار یافته و در بخش کمّی پرسشنامه استاندارد بود که برای اندازه‌گیری روایی پرسشنامه‌ها از روش صوری و محتوایی و برای تعیین پایایی آن آلفای کرونباخ محاسبه گردید که مقدار آن برابر ۹۷۴/۰ برآورد گردید. تجزیه و تحلیل داده‌ها در بخش کیفی با روش پدیدار شناسی و در بخش کمّی با استفاده از نرم افزارهای SPSS26 و SMART PLS4 انجام شد. نتایج پژوهش در بخش کیفی به یک مدل ساختاری منتج شد. نتایج در بخش کمّی نیز نشان داد که در اداره آموزش و پرورش فرهنگ سازمانی در رابطه بین حمایت مدیران، راهبرد سازمان، مدیریت تعارض استعدادها، جانشین پروری با عوامل فردی مدیریت استعداد (بهره‌وري فردي، رضایت فردی، تعهد عاطفی و تعالی فردي) و عوامل سازمانی مدیریت استعداد (چابکی نیروي انسانی، عدالت ادراك شده، کسب مزیت رقابتی، تعالی سازمانی، رضایت ذي‌نفعان، بهره‌وري سازمانی) نقش میانجی دارد. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      8 - پیشایندها و پسایندهای مدیریت منابع انسانی پایدار در سازمان‌های مدیریت پسماند
      گوهر پوراحمدی منصور ایراندوست جمال ادهمی
      شماره 3 , دوره 2 , پاییز 1401
      هدف از ارائه این پژوهش، بررسی پیشایندها و پسایندهای مدیریت منابع انسانی پایدار در سازمان‌های مدیریت پسماند شهرداری‌های کشور است. جامعه آماری این پژوهش، شامل مدیران و کارکنان سازمان‌های مدیریت پسماند می‌باشد. حجم نمونه 125 نفر است که به روش نمونه گیری تصادفی طبقه‌ای انتخ چکیده کامل
      هدف از ارائه این پژوهش، بررسی پیشایندها و پسایندهای مدیریت منابع انسانی پایدار در سازمان‌های مدیریت پسماند شهرداری‌های کشور است. جامعه آماری این پژوهش، شامل مدیران و کارکنان سازمان‌های مدیریت پسماند می‌باشد. حجم نمونه 125 نفر است که به روش نمونه گیری تصادفی طبقه‌ای انتخاب شده‌اند. ابزار گردآوری داده‌های پژوهش پرسشنامه بوده که اعتبار آن به شیوه روایی صوری و پایایی آن از طریق آزمون آلفای کرونباخ انجام شده است. آزمون فرضیه‌ها از روش آزمون دوجمله‌ای و مدل معادلات ساختاری به کمک نرم افزارهای SPSS و PLS انجام شد. نتایج تحلیل داده ها نشان داد که ضریب هماهنگی کندال در پیشایندها ۶۸۹/۰ و در پیامدهای مدیریت منابع انسانی پایدار ۷۳۵/۰ می‌باشد. پیشایندهای مدیریت منابع انسانی پایدار شامل استراتژی سازمانی، سبک رهبری و پیامدهای مدیریت منابع انسانی پایدار شامل عملکرد سازمانی، جذابیت سازمانی، مشارکت کارکنان و ترک خدمت کارکنان می‌باشد. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      9 - طراحی الگوی ساختاری- تفسیری قابلیت‌ها‌ی ‌پویا‌ی ‌فناوری ‌اطلاعات در ‌شرکت‌های‌ کوچک‌ و‌ متوسط
      محسن رحمانی مهدی زکی پور
      شماره 3 , دوره 3 , پاییز 1402
      هدف از پژوهش حاضر، شناسایی، سطح بندی و تحلیل ابعاد و شاخص‌های اصلی مؤثر بر قابلیت‌ها‌ی ‌پویا‌ی ‌فناوری ‌اطلاعات در شرکت‌های‌کوچک ‌و‌ متوسط با استفاده از تکنیک مدل‌سازی ساختاری-تفسیری (ISM) می‌باشد. ابعاد و شاخص‌های قابلیت‌ها‌ی ‌پویا‌ی ‌فناوری ‌اطلاعات براساس مطالعه ادبی چکیده کامل
      هدف از پژوهش حاضر، شناسایی، سطح بندی و تحلیل ابعاد و شاخص‌های اصلی مؤثر بر قابلیت‌ها‌ی ‌پویا‌ی ‌فناوری ‌اطلاعات در شرکت‌های‌کوچک ‌و‌ متوسط با استفاده از تکنیک مدل‌سازی ساختاری-تفسیری (ISM) می‌باشد. ابعاد و شاخص‌های قابلیت‌ها‌ی ‌پویا‌ی ‌فناوری ‌اطلاعات براساس مطالعه ادبیات و تحلیل محتوایی و مقایسه‌های پژوهش‌های مرتبط و مصاحبه با خبرگان و متخصصین، شناسایی و سپس با استفاده از مدل‌سازی ساختاری-تفسیری روابط بین ابعاد و شاخص‌های قابلیت‌ها‌ی ‌پویا‌ی ‌فناوری ‌اطلاعات تعیین و به صورت یکپارچه تحلیل شده است. در نهایت، با استفاده از تحلیل MICMAC نوع متغیرها با توجه به اثرگذاری و اثرپذیری بر سایر متغیرها مشخص شده است. نتایج نشان می‌دهد متغیر دیجیتالی‌سازی فرآیندهای تجاری جزو متغیرهای پیوندی است و از قدرت نفوذ و وابستگی بالایی برخوردار است و با بیشترین تأثیر، محرک و برانگیزاننده قابلیت‌ها‌ی ‌پویا‌ی ‌فناوری‌ اطلاعات در شرکت‌های‌ کوچک ‌و‌ متوسط به شمار می‌روند و هرگونه عملی بر این متغیر، سبب تغییر سایر متغیرها می‌شود. همچنین، متغیرهای سنجش، منابع و شایستگی‌ها و هماهنگی، جزو متغیرهای کلیدی برای توسعه قابلیت‌ها‌ی ‌پویا‌ی‌ فناوری ‌اطلاعات در شرکت‌های ‌کوچک ‌و ‌متوسط به شمار می‌روند. این متغیرها تأثیر بسیاری بر تحقق و ارتقای قابلیت‌ها‌ی ‌پویا‌ی ‌فناوری ‌اطلاعات در شرکت‌های‌ کوچک ‌و‌ متوسط دارند و از قدرت نفوذ بالا و وابستگی پایینی برخوردارند. پرونده مقاله

    • دسترسی آزاد مقاله

      10 - تأثیر مدیریت منابع انسانی سبز و شیوه‌های آن بر عملکرد و تعالی سازمانی با میانجی‌گری نوآوری سبز
      سعید لندران اصفهانی مینا عمرانی قهجاورستانی بابک معلمی نیا
      شماره 2 , دوره 3 , تابستان 1402
      زمانی که اهداف سازمان و سرمایه انسانی هم‌راستا شود، مدیریت سبز سرمایه انسانی با ایجاد ارتباطات سازنده و درونی کردن اشتراکات می‌تواند موجب ایجاد خواصیت هولوگرافیک در سازمان شده و تعهد سازمانی را افزایش دهد. مدیریت سبز با تشویق آموزش یادگیری و سؤال محوری موجب افزایش خلاقی چکیده کامل
      زمانی که اهداف سازمان و سرمایه انسانی هم‌راستا شود، مدیریت سبز سرمایه انسانی با ایجاد ارتباطات سازنده و درونی کردن اشتراکات می‌تواند موجب ایجاد خواصیت هولوگرافیک در سازمان شده و تعهد سازمانی را افزایش دهد. مدیریت سبز با تشویق آموزش یادگیری و سؤال محوری موجب افزایش خلاقیت و در نتیجه بهبود عملکرد سازمان می‌شود. در این تحقیق یک پژوهش مقطعی بر اساس پرسشنامه برای جمع‌آوری داده‌ها از نمونه‌ای از ۲۰۷ نفر، که کارکنان شرکت ذوب آهن اصفهان هستند، اجرا گردیده است. برای آزمون فرضیه‌های پژوهش از روش مدل‌سازی معادلات ساختاری و نرم‌افزار Smart PLS استفاده شد. نتایج پژوهش حاکی از آن که مدیریت منایع انسانی سبز و شیوه‌های آن بر خلاقیت و تعهد سازمانی سبز و هم‌چنین فرهنگ تأثیرگذار هستند. همچنین، تأثیر تعهد و خلاقیت و فرهنگ در نوآوری نیز تأیید شده است. علاوه‌ بر این، نتایج نشان می‌دهد که وجود نوآوری سبز در سازمان می‌تواند تأثیر به‌سزایی بر عملکرد و تعالی سازمانی داشته باشد. پرونده مقاله
    مقالات در انتظار انتشار

    ابر واژگان

  • صاحب امتیاز
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان
    مدير مسئول
    وحید پورشهابی (استادیار، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان)
    سردبیر
    امین‌رضا کمالیان (استاد، عضو هیأت علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان)
    مدیر داخلی
    بهاره ناصری (استادیار، دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان)
    هیئت تحریریه
    حبیب ابراهیم‌پور (استاد، عضو هیأت علمی دانشگاه محقق اردبیلی) اکبر اعتباریان خوراسگانی (استاد، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)) سید عبدالمجید جلائی (استاد، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان) غلامرضا زمانیان (دانشیار، عضو هیأت علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان) پرویز سعیدی (استاد، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول) پیمان غفاری آشتیانی (دانشیار، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اراک) امین رضا کمالیان (استاد، عضو هیأت علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان) سعید ملکی (استاد، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز) شهناز نایب زاده (استاد، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی یزد) نورمحمد یعقوبی (استاد، عضو هیأت علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان) مارک گو (استاد مؤسسه لجستیک - آسیا و اقیانوسیه و بخش تجزیه و تحلیل و عملیات (NUS Biz)، دانشگاه ملی سنگاپور)
    شاپای الکترونیکی:2783-4395

    دوره انتشار: فصلنامه
    پست الکترونیک
    msds.iauzah@gmail.com
    نشانی
    زاهدان، خیابان دانشگاه، دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان.
    تلفن
    05431135445
    تلفكس
    * توجه: فقط مکاتبات انجام شده از طریق ایمیل نشریه مشاهده می‌گردد و پاسخ داده خواهد شد. *
    کد پستی
    ۹۸۱۶۷۴۳۵۴۵

    جستجو

    بانک ها و نمایه ها

    آمار مقالات

    تعداد دوره‌ها 4
    تعداد شماره ها 13
    مقالات چاپ شده 100
    تعداد نویسندگان 602
    تعداد مشاهده مقاله 13586
    تعداد دانلود مقاله 3673
    تعداد مقالات ارسال شده 264
    تعداد مقالات رد شده 130
    تعداد مقالات پذیرفته شده 104
    درصد پذیرش 35 %
    زمان پذیرش(روز) 104
    تعداد داوران 121
    آخرین به روزرسانی 06/04/1403