• XML

    isc pubmed crossref medra doaj doaj
  • فهرست مقالات


      • دسترسی آزاد مقاله

        1 - الگوی راهبردی توسعه ارتباطات شبکه ای جهت جذب مشتری در صنعت بانکداری با رویکرد جهادی
        حمید سالاری سید محمود هاشمی علیرضا روستا
        این پژوهش با هدف ارائه الگوی راهبردی توسعه ارتباطات شبکه ای جهت جذب مشتری در صنعت بانکداری با رویکرد جهادی است. این تحقیق از نظر هدف یک تحقیق بنیادی می‌باشد زیرا تحقیقاتی بنیادی به ساخت مدل نظری جهت تبیین پدیده ها می پردازند . جامعه آماری شامل کلیه عوامل بین دست اندر کا چکیده کامل
        این پژوهش با هدف ارائه الگوی راهبردی توسعه ارتباطات شبکه ای جهت جذب مشتری در صنعت بانکداری با رویکرد جهادی است. این تحقیق از نظر هدف یک تحقیق بنیادی می‌باشد زیرا تحقیقاتی بنیادی به ساخت مدل نظری جهت تبیین پدیده ها می پردازند . جامعه آماری شامل کلیه عوامل بین دست اندر کاران سیستم بانکی شامل مدیران و کارشناسان حوزه سیستم بانکی که به طریق روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای وطبق جدول مورگان 384 نفر انتخاب شد. داده های با استفاده از نرم افزار Smartpls2 با اعمال آزمونهای آماری مناسب، با توجه به فرضیه های تحقیق، تجزیه و تحلیل گردید. یافته ها نشان داد که مدیریت جهادی در ارتباطات شبکه ای جهت جذب مشتری در صنعت بانکداری موثراست.یافته های بدست آمده حاکی از این است که احساس مسئولیت، جهاد کاری، وجدان کاری ،رعایت تقوااز مولفه های مدیریت جهادی بر ارتباطات شبکه ای کارکنان جهت جذب مشتری تاثیر مثبت و معنی‌داری دارد. همچنین ، اعتماد به بانک به عنوان مهمترین و اثرگذارترین عامل در جذب و نگهداری مشتریان نمونه بوده است. پیشنهاد می شود که مدیران بر اساس تخصص، لیاقت، تعهد، سابقه و علاقه به کارگرفته شوند.مدیران بانکی برای افزایش کارآئی و اثربخشی دراداره بانکها ازتوان رهبری کارکنان استفاده نمایند. همچنین با برگزاری کلاسهای آموزشی، جزوات آموزشی و سرمایه گذاریهای مرتبط در این زمینه به ارتقای سطح رویکرد جهادی آنان پرداخت و در نتیجه از این مجرا جذب مشتریان را در سطح شعب افزایش داد. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        2 - بررسی توان پیش بینی تعالی منابع انسانی از طریق مهارت‌های آینده‌پژوهی در شرکت‌های کاشی و سرامیک استان یزد
        امیر احسان اسحاقیه حسین اسلامی هادی همتیان
        زمینه: منابع انسانی با کیفیت مهم‌ترین منبع هر شرکت است و صنایع پیشرو با درک این واقعیت، تلاش وصف‌ناپذیری جهت به-کارگیری بهینه این منبع کلیدی برای رسیدن به اهداف خود مبذول داشته‌اند. لذا پژوهش حاضر با توان پیش بینی تعالی منابع انسانی از طریق مهارت‌های آینده‌پژوهی در شرکت چکیده کامل
        زمینه: منابع انسانی با کیفیت مهم‌ترین منبع هر شرکت است و صنایع پیشرو با درک این واقعیت، تلاش وصف‌ناپذیری جهت به-کارگیری بهینه این منبع کلیدی برای رسیدن به اهداف خود مبذول داشته‌اند. لذا پژوهش حاضر با توان پیش بینی تعالی منابع انسانی از طریق مهارت‌های آینده‌پژوهی در شرکت‌های کاشی و سرامیک استان یزد انجام شد. روش: این پژوهش، از نظر هدف کاربردی و از نوع توصیفی-همبستگی می باشد. جامعه آماری این پژوهش مدیران و پرسنل شرکت‌های کاشی و سرامیک استان یزد است که تعداد آن‌ها 22000 نفر می باشد و با استفاده از جدول کرجسی و مورگان، حداقل تعداد 384 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب و تعداد390 پرسشنامه براساس یک فرآیند نمونه گیری دردسترس، توزیع و داده ها جمع آوری گردید. گردآوری اطلاعات به روش میدانی صورت پذیرفت و ابزارگردآوری، پرسشنامه محقق ساخته شده بود. درتجزیه وتحلیل داده ها از نرم افزار SPSS برای آزمون فرضیه‌ها و مدل مفهومی پژوهش و از SmartPLS برای روایی و پایایی پرسشنامه استفاده گردید.یافته ها: یافته ها نشان داد که ضریب همبستگی بین مهارت‌های آینده پژوهی و تعالی منابع انسانی و همچنین سایر ابعاد آینده پژوهی و تعالی منابع انسانی معنادار می باشدو مهارت‌های آینده‌پژوهی 3/25 درصد توان پیش‌بینی تعالی منابع انسانی کاشی و سرامیک استان یزد را دارد. نتیجه گیری: مدیران شرکتهای کاشی و سرامیک می توانند براساس روند کاری گذشته، شناسایی سیگنالهای تغییر کنونی وضعیت های محتمل و قابل رخ دادن در آینده و همچنین شکل بخشیدن به دنیای مطلوب فردا به تعالی منابع انسانی دست پیدا کنند. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        3 - تاثیر رهبری توانمندساز بر نوآوری باز با توجه به نقش فرهنگ یادگیری سازمانی
        نیلوفر میرسپاسی حاجیه رجبی فرجاد
        زمینه : امروزه فرهنگ یادگیری سازمانی مورد توجه خاصی قرار گرفته است و می تواند بر روی تاثیر رهبری توانمندساز بر نوآوری باز نقش قابل توجهی را ایفا نماید.هدف :پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه رهبری توانمندساز بر نوآوری باز با مدنظر قراردادن متغیر فرهنگ یادگیری سازمانی به عنوا چکیده کامل
        زمینه : امروزه فرهنگ یادگیری سازمانی مورد توجه خاصی قرار گرفته است و می تواند بر روی تاثیر رهبری توانمندساز بر نوآوری باز نقش قابل توجهی را ایفا نماید.هدف :پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه رهبری توانمندساز بر نوآوری باز با مدنظر قراردادن متغیر فرهنگ یادگیری سازمانی به عنوان متغیر میانجی انجام پذیرفته است.روش: روش پژوهش حاضر به لحاظ هدف اصلی تحقیق از نوع کاربردی و براساس نحوه گردآوری داده ها از نوع توصیفی و پیمایشی می باشد. جامعه آماری 1200 نفر شامل کلیه مدیران و کارکنان ستاد مرکزی سازمان تامین اجتماعی وحجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران و با سطح اطمینان 95درصد و با روش نمونه‌گیری تصادفی 292 نفر برآورد شده است. برای جمع-آوری داده‌ها از پرسشنامه‌های استاندارد استفاده شد. داده‌های به دست آمده با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری نرم افزار اسمارت پی. ال اس مورد تحلیل قرار گرفت.یافته‌ها :بنابر نتایج پژوهش ،رهبری توانمندساز با ضریب تاثیری برابر 286/0 از طریق فرهنگ یادگیری سازمانی بر نوآوری باز تاثیر دارد.همچنین تحلیل داده‌ها نشان داد که رهبری توانمندساز با ضریب تاثیری برابر 857/0 بر فرهنگ یادگیری سازمانی ستاد مرکزی سازمان تامین اجتماعی تاثیر دارد.نتیجه‌گیری: این یافته ها بدان معناست که در ستاد مرکزی سازمان تامین اجتماعی تاکید بر اهمیت فرهنگ یادگیری سازمانی و رعایت آن می تواند نه تنها از کارکردی مثبت بر رهبری توانمندساز برخوردار باشد بلکه به‌طور معناداری نوآوری باز را تحت تاثیر خود قرار می دهد. لذا بایستی در سازمان توجه ویژهای به آن شود. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        4 - کاربست رویکرد ساختاری-تفسیری پیچیدگی زنجیره تامین و نقش آن در رقابت پذیری در صنعت خودرو سازی
        سعید زنگنه بلقیس باورصاد مجید نیلی احمد آبادی
        پیشرفت گسترده در عملیات مدیریت زنجیره تامین و تحقیقات لجستیکی منجر به تغییر ماهیت رقابت در کسب‌وکارهای امروزی شده است. در فرآیند زنجیره تامین، عملکرد مدیریت زنجیره تامین یک فاکتور مهم و کلیدی برای کسب مزیت رقابتی می‌باشد . هدف از این مقاله کاربست رویکرد ساختاری-تفسیری پ چکیده کامل
        پیشرفت گسترده در عملیات مدیریت زنجیره تامین و تحقیقات لجستیکی منجر به تغییر ماهیت رقابت در کسب‌وکارهای امروزی شده است. در فرآیند زنجیره تامین، عملکرد مدیریت زنجیره تامین یک فاکتور مهم و کلیدی برای کسب مزیت رقابتی می‌باشد . هدف از این مقاله کاربست رویکرد ساختاری-تفسیری پیچیدگی زنجیره تامین و نقش آن در رقابت پذیری در صنعت خودرو سازی در صنعت خودرو سازی است. این مقاله از نظر هدف توسعه ای است؛ که با استفاده از روش ترکیبی، در دو مرحله، شامل شناسایی شاخص ها به روش تحلیل مضمون و آزمون آن به روش پیمایشی از نوع همبستگی انجام شده است. جامعه آماری مقاله در فاز کیفی مدیران شعب شرکت ایران خودرو استان خوزستان و اساتید و در فاز کمی مدیران، کارکنان و دست‌اندرکاران شعب شرکت ایران خودرو استان خوزستان است که در بخش کمی از طریق تشکیل ماتریس خودتعاملی ساختاری به دنبال مدل‌سازی ساختاری و تفسیری می‌باشد. حجم نمونه آماری در فاز کیفی به روش قضاوتی تعیین شد. نتایج پژوهش نشان داد؛ 3 شاخص اصلی و 15 شاخص فرعی به عنوان عوامل مدل اصلی شناسایی شد. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        5 - برساخت و تجربه زیسته نخبگان صنعت گردشگری از بازاریابی گردشگری به روش داده بنیاد
        عباس اسدی کامبیز حیدرزاده محسن خون سیاوش منصوره علیقلی
        زمینه: صنعت گردشگری به عنوان متنوع‌ترین و بزرگترین صنایع در جهان، مهمترین منبع درآمد و ایجاد فرصت‌های شغلی برای بسیاری از کشورها می باشد و به همین دلیل بازاریابی آن در کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار است.هدف: کشف الگوی ذهنی نخبگان صنعت گردشگری و برخی گردشگران خارجی در ت چکیده کامل
        زمینه: صنعت گردشگری به عنوان متنوع‌ترین و بزرگترین صنایع در جهان، مهمترین منبع درآمد و ایجاد فرصت‌های شغلی برای بسیاری از کشورها می باشد و به همین دلیل بازاریابی آن در کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار است.هدف: کشف الگوی ذهنی نخبگان صنعت گردشگری و برخی گردشگران خارجی در تهران از بازاریابی گردشگری است.روش‌ها: روش مورد استفاده در این پژوهش روش کیفی بوده و بر مبنای روش داده بنیاد و با 15 نفر از خبرگان و صاحبنظران حوزه گردشگری مصاحبه انجام شده است .نمونه‌گیری مورد استفاده، نظری بوده است پس از انجام مصاحبه‌ها و جمع آوری‌اطلاعات، کده‌های به‌دست آمده در بخش‌های مختلف، تجزیه و تحلیل شده است.یافته‌ها: در مدل پیشنهادی این پژوهش، 12 مقوله اصلی به دست آمده است که شامل؛ همکاری و همراستایی نهادی، درک عمیق بازرایابی، دیپلماسی گردشگری، تسهیم رویدادهای جهانی، پشتیبانی از اقتصاد ملی، تربیت میزبان‌های کارآمد، توسعه تحقیقات بازار، درک نیاز بازار، معرفی قابلیت‌ها، رفع محدودیت‌های موجود، مطالبه ملی، توسعه زیر ساخت است و در مرحلۀ کدگذاری گزینشی، یک مقوله هسته به نام بازاریابی گردشگری به مثابه مطالبه ملی و به علت درک عمیق بازرایابی در بستر توسعه زیر ساخت و معرفی قابلیت‌ها با مداخله درک نیاز بازار و به وسیله استراتژی‌های همکاری و همراستایی نهادی، آگاهی بخشی و توسعه تحقیقات بازار منجر به پیامدهای دیپلماسی گردشگری جهانی و پشتیبانی از اقتصاد ملی شده است ظاهر شد.نتیجه‌گیری: نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که الگوی ذهنی متخصصان و خبرگان صنعت گردشگری می‌تواند توسعه بازار گردشگری را متحول و تغییرات بنیادیدر این صنعت ایجاد کند. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        6 - طراحی الگویی تاب آوری سازمانی باشگاه های ورزشی خصوصی
        بهمن ولی نژاد فریده اشرف گنجویی محمدرضا اسماعیلی
        زمینه:بخش خصوصی ورزش می‌تواند نقش مؤثری در توسعة ورزش همگانی، قهرمانی و همچنین اهدافی مانند اشتغال-زایی و افزایش بهره وری از اماکن و تجهیزات ورزشی داشته باشد. یکی از حوزه‌های که بخش خصوصی به آن ورود پیدا کرده است باشگاه‌های ورزشی است که ریشه و هستةاصلی توسعة ورزش بوده و چکیده کامل
        زمینه:بخش خصوصی ورزش می‌تواند نقش مؤثری در توسعة ورزش همگانی، قهرمانی و همچنین اهدافی مانند اشتغال-زایی و افزایش بهره وری از اماکن و تجهیزات ورزشی داشته باشد. یکی از حوزه‌های که بخش خصوصی به آن ورود پیدا کرده است باشگاه‌های ورزشی است که ریشه و هستةاصلی توسعة ورزش بوده و از آن‌ها به عنوان زیرساخت اصلی صنعت ورزش باشگاه‌های یاد می‌شود.هدف: هدف این مطالعه طراحی الگویی تاب‌آوری سازمانی باشگاه های ورزشی خصوصی با رویکرد آمیخته بوده است.روش‌ها:جامعه آماری تحقیق شامل خبرگان علمی و اجرایی در حوزه مدیریت ورزشی بود. روش نمونه‌گیری در این بخش به صورت نمونه‌گیری هدفمند بوده است. که ابراز گردآوری اطلاعات ،مصاحبه نیمه ساختار یافته بوده است. یافته‌ها: در این تحقیق سه کدمحوری آگاهی موقعیتی، مدیریت آسیب‌پذیری کلیدی، قابلیت تطابق‌پذیری و 15 کد اولیه بود، نشانگرهای موانع تاب‌آوری سازمانی مشمول پنج کدمحوری ساختارغیرمنعطف، نبود منبع اطلاعات، موانع قانونی، عدم نظارت و ارزیابی، نداشتن فرهنگ تاب‌آوری نزد اعضای باشگاه‌ها و 16 کد اولیه بود، نشانگرهای تسهیل‌کننده‌های تاب‌آوری مشمول پنج کدمحوری مأموریتوخط مشی واهداف سازمان، روحیه وتحصیلات، پیوند منافع فردی وجمعی درسازمان، سرمایه اجتماعی، دریافت حمایت از سوی سازمان‌های دولتی و 17 کد اولیه بوده است. نتیجه‌گیری:نشانگرهای راهبردهای تاب‌آوری در این تحقیق مشمول پنج کدمحوری حمایتمدیران سطوح عالی، بهبود مستمر، نگاه بلندمدت و استراتژیک، برنامه‌های آموزشی و توسعه دانش، شبکه‌سازی و یکپارچگی دانش و 17 کد اولیه بوده است که مدل شماتیک هرکدام از عوامل ارائه گردیده است . پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        7 - تاثیر نانو فب ها با نگاهی به آیندۀ خلق ارزش و یکپارچگی سطوح تحقیق و توسعۀ نانو تکنولوژی
        امراله دهقانی سانیج تقی ترابی عباس خمسه علیرضا بوشهری
        یکی از ضروری ترین مسائل در مورد فعالیت های تحقیق و توسعه برقراری ارتباط بین سطوح مختلف تحقیق و توسعه است. بدون این مهم نمی توان به تاثیر مثبت فعالیت های تحقیق و توسعه بر روی توسعه اقتصادی و نوآوری امیدوار بود. هدف از این پژوهش، تعیین میزان تاثیر نانو فب ها در حوزه نانو چکیده کامل
        یکی از ضروری ترین مسائل در مورد فعالیت های تحقیق و توسعه برقراری ارتباط بین سطوح مختلف تحقیق و توسعه است. بدون این مهم نمی توان به تاثیر مثبت فعالیت های تحقیق و توسعه بر روی توسعه اقتصادی و نوآوری امیدوار بود. هدف از این پژوهش، تعیین میزان تاثیر نانو فب ها در حوزه نانو تکنولوژی در بر قراری ارتباط بین سطوح مختلف تحقیق و توسعه و نیز تاثیر این مراکز بر نتایج نهایی فعالیت های تحقیق و توسعه است. در این تحقیق گردآوری داده ها از روش مطالعات کتابخانه ای و مطالعات میدانی صورت گرفته است که طی آن 29عامل تحقیق مشخص گردید. پس از آن پرسشنامه پژوهش طراحی و توزیع گردید. در نهایت پس از تکمیل پرسشنامه توسط 32 نفر از مدیران و کارشناسان حوزه نانو تکنولوژی ، داده های جمع آوری شده با استفاده از معادلات ساختاری و نرم افزار اسمارت پی ال اس تحلیل گردید و مدل پژوهش، مورد برازش قرار گرفت. و شاخص ها در 5 عامل برای مدل طراحی شده پذیرفته شد. نتایج، نشانگر آن است که تعدیل گر نانو فب تاثیر معنا دار و مثبتی بر خلق ارزشِ فعالیت های تحقیق و توسعه همچنین حلقه آخر تحقیق و توسعه یعنی تحقیقات توسعه ای دارد. از این پژوهش می توان نتیجه گرفت بدون وجود مراکز نانو فب فعالیت های تحقیق و توسعه در سطوح بنیادی و کاربردی نمی توانند به راحتی به حلقه انتهایی یعنی صنعت متصل شوند و منجر به محصول نهایی و خلق ارزش شوند. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        8 - سناریوسازی تأثیرمؤلفه‌های مدیریت دانش برزنجیره تأمین بارویکردپویایی سیستم
        الهام علمی عادل آذر فرهاد غفاری
        زمینه:در سازمان های پیشرفته سیاست های مدیران در طول زنجیره تامین مستلزم به کارگیری مدیریت دانش است. همچنین یکی از تصمیماتی که در زنجیره تامین گرفته می شود مساله برنامه ریزی تولید است که نیازمند تصمیمات آینده نگر با رویکردی جامع و به پیوسته است که نمیتوان از طریق نگرش ای چکیده کامل
        زمینه:در سازمان های پیشرفته سیاست های مدیران در طول زنجیره تامین مستلزم به کارگیری مدیریت دانش است. همچنین یکی از تصمیماتی که در زنجیره تامین گرفته می شود مساله برنامه ریزی تولید است که نیازمند تصمیمات آینده نگر با رویکردی جامع و به پیوسته است که نمیتوان از طریق نگرش ایستا این امر را محقق کرد. هدف:این تحقیق به دنبال ارائه مدلی پویا برای بررسی تاثیر سناریوهای احتمالی مدیریت دانش بر نرخ تولید در فراورده های نفتی در چارچوب تفکر سیستمی می باشد. روش:پژوهش حاضر براساس هدف ،از نوع پژوهش های کاربردی و به لحاظ ماهیت داده ها از نوع کمی و کیفی واز لحاظ گردآوری داده ها از نوع پژوهش های تحلیلی- علی می باشد.این تحقیق در یک شرکت تولید محصولات پتروشیمی در یک بازه زمانی ۲۰ساله مورد مطالعه قرار گرفته است که با تهیه پرسشنامه و‌تایید خبرگان ابتدا متغیرهای اصلی شناسایی‌و روابط آن ها در قالب حلقه های علی تدوین گردیده سپس با طراحی مدل اصلی در قالب نمودار انباشت- جریان تکمیل و به وسیله نرم افزار ,ونسیم شبیه سازی شده است. یافته ها:سناریوهای مطرح شده تاثیر متغیرهای مدیریت دانش بر تقاضای نرخ تولید وکاهش نرخ ضایعات آن را مورد ارزیابی قرارمی دهند. نتیجه گیری:این مدل با ارائه خروجی های مناسب و بهره گیری از مولفه های مدیریت دانش موفق به افزایش نرخ تولید و کاهش نرخ ضایعات آن در زنجیره تامین شده است.همچنین آزمون های اعتبار سنجی و تحلیل حساسیت صورت گرفته بر روی مدل نشان از معتبر بودن آن دارد. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        9 - طراحی و سنجش الگوی بهینه فرآیند تبلیغات ارجاعی در جامعه ایران
        مهسا مصلی وحیدرضا میرابی حسن اسماعیل پور
        تبلیغات ارجاعی به برندها این امکان را می دهد که پیام های خود را به مشتریانشان از طریق افرادی که به آنها اعتماد دارند، ارسال کنند. در تبلیغات ارجاعی، مشتری تبلیغ را از کسی دریافت می کند که از قبل او را می شناسد و باتوجه به اینکه می داند شخص مورد نظر جز دینفعان تبلیغ نیست چکیده کامل
        تبلیغات ارجاعی به برندها این امکان را می دهد که پیام های خود را به مشتریانشان از طریق افرادی که به آنها اعتماد دارند، ارسال کنند. در تبلیغات ارجاعی، مشتری تبلیغ را از کسی دریافت می کند که از قبل او را می شناسد و باتوجه به اینکه می داند شخص مورد نظر جز دینفعان تبلیغ نیست، اعتماد بیشتری به او می کند. هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل موثر بر احتمال ارجاع یک تبلیغ از سوی مشتری و پذیرش تبلیغات ارجاعی در شبکه ی اجتماعی اینستاگرام، است. روش پژوهش به لحاظ ماهیت در دسته ی تحقیقات ترکیبی (کیفی و کمّی) قرار دارد. به طوریکه در مرحله ی اول از طریق مصاحبه با کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام و تجزیه و تحلیل کدهای مصاحبه با رویکرد تحلیل تِم، 8 متغیر به عنوان عوامل اثرگذار بر احتمال ارجاع تبلیغات شناسایی شدند: ویژگی رسانه اجتماعی، ویژگی محصول، نقش واسطه، ویژگی های جمعیت شناختی مصرف کننده، ویژگی محتوا، انگیزه ارجاع، قدرت رابطه برند و قدرت رابطه بین فردی. در مرحله ی دوم پرسشنامه ای ساخته شد و در اختیار کاربران شبکه ی اجتماعی اینستاگرام قرار گرفت. تعداد 334 پرسشنامه جمع آوری شد و با تکنیک معادلات ساختاری تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان داد که تمامی عوامل مذکور بر احتمال ارجاع و احتمال مقبولیت ارجاع تبلیغات تاثیر مثبتی دارند. همچنین در خصوص متغیرهای تعدیل گر، نتایج نشان داد که دو گروه جوانان و گروه جنسیتی خانم ها بیشترین واکنش را نسبت به محرک های مدل داشته اند. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        10 - تولید ابری از ایده تا عمل:ارائه مدلی جهت ارزیابی اثر تولید ابری برمولفه های چابکی زنجیره تامین (وزن دهی مولفه های چابکی با سوارای فازی)
        صابر باقری
        یک مدل و تکنولوژی چابک شبکه ای هوشمند،دانش محور،جدید، سرویس محور،بسیار اقتصادی ،کم هزینه که اجازه می دهد قابلیتها و منابع مجازی گردیده است.در این تحقیق تلاش گردیده است که مولفه های اثرگذار تولید ابری در میزان چابکی زنجیره تامین شناسایی گردیده و میزان اثرگذاری هریک از تو چکیده کامل
        یک مدل و تکنولوژی چابک شبکه ای هوشمند،دانش محور،جدید، سرویس محور،بسیار اقتصادی ،کم هزینه که اجازه می دهد قابلیتها و منابع مجازی گردیده است.در این تحقیق تلاش گردیده است که مولفه های اثرگذار تولید ابری در میزان چابکی زنجیره تامین شناسایی گردیده و میزان اثرگذاری هریک از توانتمندسازها بروری نتایج مورد بررسی قرار گیرد. در این پژوهش روابط بین چابکی زنجیره تامین( با در نظر داشتن توانمندسازها و قابلیت ها) و تولید ابری به منظورتحلیل کمی نمودن اثر بالقوه راه کارهای فناوری ارتباطی و اطلاعاتی بر چابکی زنجیره تامین بررسی گردیده است.نوع پژوهش مورد استفاده در این تحقیق،از نظر روش اجرا مدلسازی توصیفی بوده و سعی نمودیم با استفاده از مطالعه میدانی به روش مصاحبه و پرسشنامه(خبرگان درون و برون سازمانی) با متخصصان و کارشناسان امر ،مدل مفهومی را نهایی نموده ومولفه های چابکی را جهت تهیه خروجی واحد برای چابکی و همچنین میزان اهمیت آنها براساس مدل سوارای فازی (در شرکت ایساکو)وزن دهی نمائیم و برای پالایش مدل مفهومی از رویکرد دلفی فازی(پانل خبرگان) استفاده شده و مدلی ریاضی بر اساس )ANFIS پنج ورودی و یک خروجی)آموزش داده شده است. نتایج حاصل از این پژوهش شناسایی مولفه های توانمندساز حاصل از بکارگیری تکنولوژیهای تولیدابری و همچنین مولفه های تاثیر پذیر در قالب چابکی سازمانی(نتایج) می باشد.نتایج حاصل از این پژوهش می تواند سازمانها را درتصمیم گیری در خصوص سرمایه گذاری بر روی تکنولوژیهای نوظهور کمک نموده ومی تواند در نظام مندی،هوشمندی انتخاب تکنولوژیهای جدید و همچنین اثربخش وکارا بودن و تناسب آن با سطح چابکی مورد نیاز یاری نماید. پرونده مقاله