هدف از پژوهش حاضر شناسایی و اعتباریابی راهبردهای راهبردهای موثر بر نظام حکمرانی در ورزش جانبازان بود. روش پژوهش از نظر گردآوری دادهها آمیخته بود که به صورت کیفی-کمی بود. جامعه آماری در بخش کیفی خبرگان مدیریت ورزشی، جامعه-شناسی ورزشی، مربیان وورزشکاران پیشکسوت و مدیران چکیده کامل
هدف از پژوهش حاضر شناسایی و اعتباریابی راهبردهای راهبردهای موثر بر نظام حکمرانی در ورزش جانبازان بود. روش پژوهش از نظر گردآوری دادهها آمیخته بود که به صورت کیفی-کمی بود. جامعه آماری در بخش کیفی خبرگان مدیریت ورزشی، جامعه-شناسی ورزشی، مربیان وورزشکاران پیشکسوت و مدیران ورزشی فدراسیون جانبازان و معلولین بودند. رشته تحصیلی و داشتن تالیفات علمی مرتبط با موضوع، دارا بودن سمتهای مدیریتی و تجارب اجرایی در حوزه مدیریت ورزشی و کارشناسان حوزه ورزش از جمله شاخصهای انتخاب لیست اولیه صاحبنظران بود. روش نمونهگیری به صورت نمونهگیری غیر احتمالی ، با انتخاب هدفمند و با حداکثر تنوع یا ناهمگونی استفاده شد. اندازه نمونه در این پژوهش بر مبنای شاخص اشباع نظری برابر با 16 نفر بود، همچنین در بخش کمی مدیران فدراسیون و هیئت های ورزشی، کارکنان کارشناسان فدارسیون و ورزشکاران فدراسیون جانبازان بودند، که برابر با 360 نفر بودند. ابزار پژوهش شامل مصاحبههای نیمه ساختارمند و پرسشنامة محقق ساختهای بود که با توجه به کدهای استخراج شده در قسمت کیفی، طراحی گردید. تجزیه و تحلیل قسمت کیفی با نرم افزار Maxqda، همچنین تجزیه و تحلیل قسمت کمی با نرم افزار مدل معادلاتساختاری AMOS انجام گرفت. نتایج مربوطه به راهبردهای موثر بر نظام حکمرانی در ورزش جانبازان نشان داده شده است که شامل، 4 مفهوم و 24 کدنهایی شناسایی و مورد تایید قرار گرفته اند. راهکارهای روابط انجمنی، عوامل مالی و اقتصادی،حمایت، راهبردهای مؤثر نظام حکمرانی در ورزش جانبازان را تشکیل دادند.
پرونده مقاله
چکیده: با توجه به گسترش و حرفهای شدن فعالیت های ورزشی ونیز راهیابی ورزش کشور به میادین بین المللی وازطرفی امپریالیسم حقوقی دادگاه cac که برتمامی ابعاد ورزش تسریع پیدا کرده ؛ اقتضاء دارد جهت صیانت از حقوق خانواده ورزش درسطح ملی وبین المللی ؛ همانگونه که فدراسیون پزشکی خ چکیده کامل
چکیده: با توجه به گسترش و حرفهای شدن فعالیت های ورزشی ونیز راهیابی ورزش کشور به میادین بین المللی وازطرفی امپریالیسم حقوقی دادگاه cac که برتمامی ابعاد ورزش تسریع پیدا کرده ؛ اقتضاء دارد جهت صیانت از حقوق خانواده ورزش درسطح ملی وبین المللی ؛ همانگونه که فدراسیون پزشکی خدمات درمانی را به ورزشکاران ارائه می نماید ؛ فدراسیونی مستقل بتواند با ارائه خدمات حقوقی درکستره فعالیت های ورزشی در داخل وخارج از کشور ، ورزشکاران راپشتیبانی نماید .باتوجه به مشکلات حقوقی که پیرامون ورزش کشور وجود دارد ومتاسفانه اکثرا منجر به محکومیت اشخاص ، تیم ها وفدراسیونها ی ورزشی در سطح بین المللی می گردد وعموما منجربه تحمیل هزینه های گزاف بر ورزشکاران ، مربیان ، مدیران وفدراسیونهای ورزشی می گردد و این موضوع به یک تهدید بزرگ برای ورزش کشورتبدیل شده و بازتاب رسانه ای وحواشی آن زمینه یاس و ناامیدی در ورزشکاران ومدیران را فراهم کرده است . به نظر می رسداین مهم با تاسیس فدراسیون حقوق ورزشی محقق خواهد شد ؛ فدراسیون حقوقی قطعا با برنامه ریزی وتلفیق قوانین بین المللی ورزش و قوانین عمومی کشوراقدام به شناسایی جرایم وتخلفات وسپس با ارائه راهکارهای پیشگیرانه ازجمله برگزاری دوره های آموزشی ، تببین قوانین ، جلوگیری از تخلفات ، فساد در ورزش و ... به توسعه فرهنگ علمی در مدیریت پیشگیری از جرایم وکاهش حوادث می گردد. بطوریکه نتایج به دست آمده ازپژوهش حاضر این مهم "ضرورت تاسیس فدراسیون حقوق ورزشی" را به عنوان نهادی اثربخش وکارآمد برای ورزش معرفی می کند.
پرونده مقاله
هدف: هدف این پژوهش بررسی تأثیر مشارکت مشتری در طراحی محصول بر عملکرد کسب و کار در محصولات ورزشی برند مجید می-باشد. روش: روش پژوهش حاضر ترکیبی از روش کتابخانهای و پیمایشی است. از نظر هدف کاربردی، از نظر زمانی مقطعی، از نظر ماهیت و استراتژی کمی و از نظر فرآیند اجرا پیمای چکیده کامل
هدف: هدف این پژوهش بررسی تأثیر مشارکت مشتری در طراحی محصول بر عملکرد کسب و کار در محصولات ورزشی برند مجید می-باشد. روش: روش پژوهش حاضر ترکیبی از روش کتابخانهای و پیمایشی است. از نظر هدف کاربردی، از نظر زمانی مقطعی، از نظر ماهیت و استراتژی کمی و از نظر فرآیند اجرا پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش شامل مشتریان محصولات ورزشی برند مجید است که به دلیل نامحدود بودن تعداد آنها از روش نمونهگیری تصادفی ساده استفاده و تعداد اعضای نمونه 384 نفر انتخاب شد. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه میباشد. نرمال بودن متغیرهای پژوهش با آزمون کولموگروف اسمیرنوف بررسی شد و برای توصیف دادهها از روشهای آمار توصیفی و برای آزمون فرضیات از روشهای آمار استنباطی و مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شد.یافتهها: یافتهها حاکی از تأیید فرضیه اصلی و پنج فرضیه فرعی مطرح شده در این پژوهش است و مقادیر به دست آمده از نسبت بحرانی برای تمامی فرضیات، از مقدار 58/2 بیشتر است که نشان از معنادار بودن فرضیات در سطح خطای 1% است. نتایج: نتایج نشان داد مشارکت مشتری در طراحی محصول از طریق مؤلفههایی چون؛ مشارکت سخاوتمندانه، مشارکت عادلانه، مشارکت حقیقت محور، مشارکت با اعتماد و مشارکت آرزومندانه بر عملکرد کسب و کار تأثیر دارد.
پرونده مقاله
هدف از پژوهش بررسی تاثیر پدیده های محوری بر بهبود توسعه همکاری فدراسیون فوتبال ایران با کنفدراسیون فوتبال آسیا بود، پژوهش از نظر هدف تحقیق جزء تحقیقات کاربردی بود، و از نظر ماهیت توصیفی و از منظر متغیرها یک پژوهش آمیخته اکتشافی بود. جامعه آماری در بخش کیفی شامل 12 نفر ا چکیده کامل
هدف از پژوهش بررسی تاثیر پدیده های محوری بر بهبود توسعه همکاری فدراسیون فوتبال ایران با کنفدراسیون فوتبال آسیا بود، پژوهش از نظر هدف تحقیق جزء تحقیقات کاربردی بود، و از نظر ماهیت توصیفی و از منظر متغیرها یک پژوهش آمیخته اکتشافی بود. جامعه آماری در بخش کیفی شامل 12 نفر از صاحب نظران و کارشناسان در حوزه دیپلماسی ورزشی و روابط بین الملل؛ اعضای هیات علمی مدیریت ورزشی در کشور و مسئولان روابط بین الملل فدراسیون فوتبال بود که به روش ملاکی انتخاب شدند؛ و در بخش کمی بر اساس جدول مورگان 129 نفر از روسای و هیات رئیسه فوتبال استان ها و کارشناسان مسئول فدراسیون فوتبال به عنوان نمونه آماری به روش در دسترس انتخاب گردیدند. تحلیل یافته های بخش کیفی بر اساس تحلیل تم با نرم افزار مکس کیودا 10 و بخش کمی بر اساس مدل معادلات ساختاری بر پایه نرم افزار لیزرل تحلیل انجام گرفت. یافته های بخش کیفی نشان داد پدیده های محوری به عنوان مهمترین عوامل موثر بر ارتباطات بین سازمانی اثر بخش در ورزش به منظور بهبود توسعه همکاری و صلح در فدراسیون فوتبال ایران می باشد و بخش کمی تمامی بخش های کیفی را بر اساس الگوی مدل معادلات ساختاری مورد تایید قرار داد.
پرونده مقاله
هدف پژوهش حاضر شناسایی چالشهای حضور بانوان در ورزشگاههای ایران با تاکید بر نظرات فقهای و صاحب نظران علوم اسلامی بود. روش پژوهش کیفی از نوع تحلیلمحتوای کیفی بود. جامعه آماری پژوهش را صاحبنظران (ا فقها و صاحب نظران علوم اسلامی عضای هیئتعلمی دانشگاه-ها،حقوقدانان، اعضا چکیده کامل
هدف پژوهش حاضر شناسایی چالشهای حضور بانوان در ورزشگاههای ایران با تاکید بر نظرات فقهای و صاحب نظران علوم اسلامی بود. روش پژوهش کیفی از نوع تحلیلمحتوای کیفی بود. جامعه آماری پژوهش را صاحبنظران (ا فقها و صاحب نظران علوم اسلامی عضای هیئتعلمی دانشگاه-ها،حقوقدانان، اعضای فدراسیونها،مدیران وزارت ورزش و جوانان،) تشکیل دادند. ابزار جمعآوری اطلاعات از طریق مصاحبه بود. پس از انجام 20 مصاحبه، کدها به حد اشباعنظری رسیدند. پس از کدگذاری مرحله به مرحله تعداد 102 کد اولیه در قالب 17 زیر مقوله و 2 مقوله اصلی 1)موانع زیر ساختی حضور بانوان در ورزشگاهها، 2)چالشهای فقهی حضور بانوان در ورزشگاه ها، به دست آمد. در خصوص نتایج بهدست آمده میتوان گفت که توجه به جایگاه تربیتی بانوان و نقش آنان در انتقال روحیه سرزندگی و نشاط به خانواده، حضور زنان چه در میادین ورزشی و چه در مقام تماشاگر در مسابقات نه تنها با ارزشهای اسلامی ناهمخوان نیست، بلکه بسترساز حرکت کشور در مسیر پیشرفت است، به بیان دیگر حضور زنان موجب تلطیف زیست اجتماعی مردانه ورزشگاهها میشود. اگر کارکردهای حضور زنان با حفظ شئونات شرعی در میادین متعدد از جمله ورزشی و تفریحی بیش از پیش تبیین شود، بسترهای فرهنگی و عقیدتی فراهم میشود تا دریافت متناسب و بهروزتری از حضور مطلوب بانوان در اجتماع درک شود از این رو باید از تمام فرصتها در مسیر گفتگوهای مدنی، مباحثات علمی و مناظرات نرم سیاسی بهره برد.
پرونده مقاله
هدف از این مطالعه تاثیر نوآوری باز و بازاریابی شبکههای اجتماعی بر اصالت برند باشگاه های فوتبال با میانجیگری ارزش آفرینی و تصویر ذهنی برند بود. روش تحقیق توصیفی همبستگی و جزو تحقیقات کاربردی بود و با استفاده از روش معادلات ساختاری انجام گرفت. جامعه آماری را هواداران ب چکیده کامل
هدف از این مطالعه تاثیر نوآوری باز و بازاریابی شبکههای اجتماعی بر اصالت برند باشگاه های فوتبال با میانجیگری ارزش آفرینی و تصویر ذهنی برند بود. روش تحقیق توصیفی همبستگی و جزو تحقیقات کاربردی بود و با استفاده از روش معادلات ساختاری انجام گرفت. جامعه آماری را هواداران باشگاه های فوتبال در لیگ های فعال کشور تشکیل می دادند. به منظور جمعآوری اطلاعات لازم از پرسشنامههای نوآوری باز پیتر و همکاران (2016) (88/0=α)، پرسشنامه بازاریابی شبکههای اجتماعی کیم و همکاران (2017) (77/0=α)، پرسشنامه اصالت برند کادیرو (2010) (89/0=α)، پرسشنامه ارزش آفرینی زینودین و همکاران (2012) (89/0=α) و پرسشنامه تصویر ذهنی الریچ (2009) (70/0=α) استفاده گردید. تعداد500 پرسشنامه توزیع و 428 پرسشنامه مورد تحلیل قرار گرفت. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از روش های توصیفی و مدل معادلات ساختاری و تحلیل-های تعقیبی از نرم افزار Spss و لیزرل استفاده شد. یافتهها نشان داد که مدل تاثیر نوآوری باز و بازاریابی شبکه های اجتماعی بر اصالت برند باشگاه های فوتبال با میانجی گری ارزش آفرینی و تصویر ذهنی برند از برازش مناسب برخوردار و معنادار است. در نتیجه میتوان گفت که نوآوری باز و بازاریابی شبکههای اجتماعی تأثیر قابلتوجهی در اصالت برند باشگاههای فوتبال دارند و میتوانند به ارزشآفرینی و تصویر ذهنی برند کمک کنند و بنابراین لازم است که باشگاه های فوتبال به حفظ هویت منحصربهفرد و متمایز خود از سایر باشگاهها اهمیت قائل شوند و برنامه اجرایی بدین منظور تدوین نمایند.
پرونده مقاله
والیبال زنان، هم از نظر ساختاری، و هم در ارتباط با امور فنی و آموزش و هنگام مقایسه با استانداردهای جهانی، کاستیهای فراوانی دارد. این مطالعه با هدف کلی تدوین الگوی ساختاری تفسیری توسعه والیبال زنان در ایران انجام گرفت. روش تحقیق آمیخته بود که در بخش کیفی از مصاحبه و کدگز چکیده کامل
والیبال زنان، هم از نظر ساختاری، و هم در ارتباط با امور فنی و آموزش و هنگام مقایسه با استانداردهای جهانی، کاستیهای فراوانی دارد. این مطالعه با هدف کلی تدوین الگوی ساختاری تفسیری توسعه والیبال زنان در ایران انجام گرفت. روش تحقیق آمیخته بود که در بخش کیفی از مصاحبه و کدگزاری با رویکرد چارمز و در بخش کمی از تحلیل ساختاری تفسیری استفاده شد. جامعه آماری شامل خبرگان مدیریت ورزشی، اعضای هیات علمی و خبرگان ورزش ِ والیبال بودند. جهت مصاحبه های نیمه ساختار یافته سعی شد تا هم از افراد دارای تحصیلات آکادمیک (اعضای هیئت علمی رشته مدیریت ورزشی، جامعه شناسی، اقتصاد و علوم تربیتی) و هم از افراد دارای تجربیات مدیریتی در سازمانهای ورزشی و مربیان و ورزشکاران رشته والیبال استفاده شود. با روش نمونه گیری گلوله برفی 15 نفر از افراد در حیطه های مختلف جهت مصاحبه انتخاب شدند. بعد از 12 مصاحبه اطلاعات به اشباع رسید. کدگزاری به روش سه مرحله ای چارمز انجام شده و کدهای باز، محوری و انتخابی مشخص و در نهایت 7 کد انتخابی یا مولفه موثر بر توسعه والیبال زنان شامل رفع موانع سازمانی، توانمندسازی نیروی انسانی، توسعه محیطی و سخت افزاری، رفع موانع اجتماعی، توسعه فرهنگی، تدوین راهبردهای توسعه و توسعه پایدار والیبال بانوان شناسائی شدند. با توجه به یافته های تحقیق میتوان گفت که توسعه والیبال زنان بیشتر مرهون انجام و عملیاتی سازی پروژه های تحقیقاتی گسترده، اتخاذ سیاستهای برابری در تخصیص بودجه و به کارگیری مدیران زن و همچنین آموزشهای پایه و اساسی در سطوح تربیتی است.
پرونده مقاله
هدف پژوهش حاضر شناسایی و اولویت بندی کارکردهای شکاف بین نسلی در توسعه ورزش همگانی کشور با استفاده از مدل تاپسیس بود. این پژوهش از نظر هدف کاربردی بود که به صورت آمیخته انجام شد. جامعه آماری شامل شامل اساتید علوم ورزشی و مدیریت ورزشی، متخصصین حوزه ورزش همگانی، خبرگان حوز چکیده کامل
هدف پژوهش حاضر شناسایی و اولویت بندی کارکردهای شکاف بین نسلی در توسعه ورزش همگانی کشور با استفاده از مدل تاپسیس بود. این پژوهش از نظر هدف کاربردی بود که به صورت آمیخته انجام شد. جامعه آماری شامل شامل اساتید علوم ورزشی و مدیریت ورزشی، متخصصین حوزه ورزش همگانی، خبرگان حوزه جامعه شناسی و جامعه شناسی ورزش و مدیران ورزشی سازمان های متولی امر ورزش مانند شهرداری ها، فدراسیون ورزش های همگانی و تفریحی و فدراسیون ورزش دانشجویی بود که با 14 نفر مصاحبه شد و در بخش کمی 384 پرسشنامه توزیع و جمع آوری شد. روش تجزیه تحلیل داده ها در بخش کیفی، تحلیل مضمون و در بخش کمی مدلسازی معادلات ساختاری و مدل تاپسیس بود. یافته ها نشان کارکردهای شکاف بین نسلی در ورزش همگانی در دو مضمون اصلی (کارکردهای نسلی و ورزشی) و 6 مضمون فرعی قرار می-گیرد که نتایج مدل تحقیق نشان که مدل مفهومی پژوهش از برازیش مطلوبی برخوردار است. در نهایت یافته های مدل تاپسیس نشان داد تغییرات نسلی اولویت اول در بین کارکردهای شکاف بین نسلی در ورزش همگانی است، پس از آن تغییرات فرهنگی و تغییرات ورزشی قرار داشت. ارتباطات نیز آخرین اولویت پاسخ دهندگان بود. در یک نتیجه گیری کلی باید ذکر کرد مدیریت شکاف بین نسلی به عنوان یک مساله مهم می تواند نقش مهم و تعیین کننده ای در جهت ایجاد همدلی در سیستم های اجتماعی داشته باشد.
پرونده مقاله
توان رقابتی یکی از کلیدیترین شاخصهای موفقیت شرکت های تولیدی می باشد. هدف از پژوهش حاضر شناسایی و تحلیل عوامل موثر بر بهبود توان رقابتی شرکت های تولیدی محصولات ورزشی بود. تحقیق حاضر به لحاظ هدف از نوع تحقیقات کاربردی و به لحاظ نوع جستجوی داده ها از نوع آمیخته و به لحا چکیده کامل
توان رقابتی یکی از کلیدیترین شاخصهای موفقیت شرکت های تولیدی می باشد. هدف از پژوهش حاضر شناسایی و تحلیل عوامل موثر بر بهبود توان رقابتی شرکت های تولیدی محصولات ورزشی بود. تحقیق حاضر به لحاظ هدف از نوع تحقیقات کاربردی و به لحاظ نوع جستجوی داده ها از نوع آمیخته و به لحاظ روش تجزیه و تحلیل داده ها از نوع اکتشافی بود. جامعه آماری پژوهش اساتید مدیریت ورزشی، صاحبان شرکت های تولید کننده محصولات ورزشی، افراد خبره در زمینه صادرات و واردات محصولات ورزشی، متخصصان حیطه بازاریابی ورزشی و مدیران شرکت های تولیدی محصولات ورزشی بودند. ابتدا توسط نظریه داده بنیاد و رویکرد گلیزر به شناسایی شاخص های راهبردی درون و برون سازمانی موثر بر بهبود توان رقابتی شرکت های تولیدی محصولات ورزشی کشور پرداخته شد و در مرحله بعدی با روش دیمتلفازی، اولویتبندی عوامل انجام شد. روش نمونه گیری درهر دو بخش کیفی و کمی به صورت هدفمند بود. یافته های تحقیق نشان داد عوامل موثر بر بهبود توان رقابتی شرکت های تولیدی ورزشی در دو دسته شاخص های درون سازمانی و برون سازمانی قرار گرفتند. همچنین یافته های آزمون دمیتل فازی نشان داد که به ترتیب اولویت 5 مفهوم عوامل قانونی و حمایتی، ساختار و مدیریت، کنترل بازار، تامین و طراحی و مسائل تجاری و بین المللی به عنوان عوامل اثرگذار و 4 مفهوم عوامل مشتری و مصرف کننده، بازاریابی، بهبود کالا و بهبود خدمات به عنوان عوامل اثرپذیر دسته بندی شدند.
پرونده مقاله
هدف : این تحقیق با هدف شناسایی موانع پیش روی زنان در تصدی پست ریاست فدراسیونهای ورزشی ایران ایران انجام شده است.
روش شناسی : تحقیق حاضر به لحاظ شیوه گردآوری دادهها از دسته پژوهشهای آمیخته و به لحاظ اهداف پژوهش از نوع کاربردی بوده است. جامعه آماری، شامل کلیه مدیران چکیده کامل
هدف : این تحقیق با هدف شناسایی موانع پیش روی زنان در تصدی پست ریاست فدراسیونهای ورزشی ایران ایران انجام شده است.
روش شناسی : تحقیق حاضر به لحاظ شیوه گردآوری دادهها از دسته پژوهشهای آمیخته و به لحاظ اهداف پژوهش از نوع کاربردی بوده است. جامعه آماری، شامل کلیه مدیران زن وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک، فدراسیونهای ورزشی و قهرمانان فراملی زن (۲۱۴ نفر) بودند. که ابتدا با استفاده از مصاحبه با ۳۲ نفر از متخصصان، با روش اشباع نظری چالشهای موجود شناسایی شدند. تجزیهوتحلیل دادهها در بخش کیفی با استفاده از روش مکس کیودا و الگوی کیفی ساختاری تفسیری انجام گردیده است.
یافته ها : نتایج پژوهش نشان داد که چالشهای پیش روی زنان در تصدی پست ریاست فدراسیونهای ورزشی ایران، عدم ارتقاء بانوان در جایگاه شغلی به دلیل کلیشهها و تعصبات سازمانی و وضعیت ساختار قدرت و نقشهای سیاسی مردانه در بدنه فدراسیون های ورزشی و دولت، بیشترین اشاره را در میان مصاحبهشوندگان داشته است وزنان عامل سازمانی را بیشتر دخیل دانسته و عاملهای جانشین پروری، اقتصادی، خانوادگی، فرهنگی، شخص، سیاسی، نگرشی و درنهایت اجتماعی نیز به ترتیب بهعنوان چالشهای بعدی شناساییشدهاند.
نتیجه گیری : با توجه به نتایج تحقیق مبتنی بر اینکه موانع سازمانی و جانشینپروری در تصدی پست ریاست برای زنان دخیلاند، زنان باید ضمن باور داشتن به تواناییها و نشان دادن حساسیت به مسائل خود تلاش کنند که از طریق قانون و منطق مطالبات خود را در سازمانهای ورزشی برای تصدی پستهای مدیریتی مطرح و پیگیری کنند.
پرونده مقاله