م

  • ماشینجی.علی اصغر واکاوی الزامات و بایسته های اجرای مطلوب برنامه درسی پژوهش کاربردی در مدارس ابتدایی [ دوره17, شماره 67 - زمستان سال 1399]
  • ماهروزاده.طیبه رویکرد ساحت تربیت هنری و زیبایی‌شناختی، رویکرد موضوع‌محور یا رویکرد دریافت احساس و معنا [ دوره17, شماره 65 - تابستان سال 1399]
  • ماهروزاده.طیبه بررسی تحلیلی میزان توجه به ابعاد زیبایی‌شناسی تربیت شهروندی در کتاب‌های درسی دورۀ اول ابتدایی [ دوره17, شماره 66 - پاییز سال 1399]
  • مجلل چوبقلو.محمد علی شناسایی و رتبه‌بندی عوامل مؤثر در پوچی برنامه درسی مدارس ابتدایی (مطالعه موردی منطقه آموزش‌وپرورش شهرستان مراغه) [ دوره17, شماره 66 - پاییز سال 1399]
  • مجیبی.تورج تعیین شاخص‌های عملکرد آموزشی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی با بهره‌گیری از تحلیل سلسله‌مراتبی فازی [ دوره17, شماره 66 - پاییز سال 1399]
  • محمدی.علی تعیین شاخص‌های عملکرد آموزشی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی با بهره‌گیری از تحلیل سلسله‌مراتبی فازی [ دوره17, شماره 66 - پاییز سال 1399]
  • محمدی.مهدی ارزیابی (میزان قابلیت تحقق، اجرا و سودمندی) برنامه درسی آموزش پیشگیری از HIV/ AIDS برای مربیان بهداشت مدارس متوسطه ایران [ دوره17, شماره 65 - تابستان سال 1399]
  • محمدی.مهدی واکاوی شایستگی‌های معلمان عشایر کوچنده: مطالعه پدیدارشناسانه [ دوره17, شماره 66 - پاییز سال 1399]
  • محمودی.فیروز تبیین بسترهای آزادسازی برنامه درسی در دورۀ ابتدایی [ دوره17, شماره 66 - پاییز سال 1399]
  • محمودی.فیروز تجارب معلمان دورة ابتدایی از آزادسازی برنامه درسی: یک رویکرد پدیدارشناختی [ دوره17, شماره 64 - بهار سال 1399]
  • محمودی.فیروز مطالعة ویژگی‌های عناصر برنامه درسی در مدارس دورة ابتدایی عشایری [ دوره17, شماره 65 - تابستان سال 1399]
  • مدنی.احمد نگاهی به مسیر حرفه‌ای رالف تایلر: روایتی تاریخی از عمری تلاش برای پیوند «نظریه» و «عمل» برنامة درسی [ دوره17, شماره 67 - زمستان سال 1399]
  • مدنی.سیدهادی مطالعة ویژگی‌های عناصر برنامه درسی در مدارس دورة ابتدایی عشایری [ دوره17, شماره 65 - تابستان سال 1399]
  • مرزوقی.رحمت اله ارزیابی (میزان قابلیت تحقق، اجرا و سودمندی) برنامه درسی آموزش پیشگیری از HIV/ AIDS برای مربیان بهداشت مدارس متوسطه ایران [ دوره17, شماره 65 - تابستان سال 1399]
  • معروفی.یحیی تبیین موانع پذیرش و اجرای نوآوری در برنامه‌های درسی دانشگاه فرهنگیان [ دوره17, شماره 64 - بهار سال 1399]
  • معصومی نژاد.رضا تبیین بسترهای آزادسازی برنامه درسی در دورۀ ابتدایی [ دوره17, شماره 66 - پاییز سال 1399]
  • معصومی نژاد.رضا تجارب معلمان دورة ابتدایی از آزادسازی برنامه درسی: یک رویکرد پدیدارشناختی [ دوره17, شماره 64 - بهار سال 1399]
  • معمر.جمال طراحی برنامه درسی تفکر مستقل برای دانش‌آموزان دورۀ متوسطه [ دوره17, شماره 66 - پاییز سال 1399]
  • ملکی.حسن مقایسۀ اثرات بازی هدایت‌شده، بازی آزاد و آموزش مستقیم بر یادگیری کودکان در درس علوم تجربی پایۀ اول ابتدایی [ دوره17, شماره 67 - زمستان سال 1399]
  • ملکی.حسن تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی دورة اول دبیرستان بر اساس شاخص‌های محتوایی برنامه درسی ملی [ دوره17, شماره 64 - بهار سال 1399]
  • میرسپاسی.ناصر تعیین شاخص‌های عملکرد آموزشی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی با بهره‌گیری از تحلیل سلسله‌مراتبی فازی [ دوره17, شماره 66 - پاییز سال 1399]
  • میرلوحی.هاجر سادات طراحی الگوی اجرایی برنامه درسی دانشگاه کلاس جهانی در آموزش عالی ایران بر مبنای نظریه داده بنیاد [ دوره17, شماره 65 - تابستان سال 1399]