فهرست مقالات شهناز نایب زاده


  • مقاله

    1 - بررسی تأثیر ایدئولوژی‌های اخلاقی بر ارزیابی مصرف‌کننده از محصول و شرکت با توجه به نقش میانجی مسئولیت اجتماعی سازمان
    مدیریت بازاریابی , شماره 42 , سال 14 , بهار 1398
    تحقیقات گسترده‌ای در زمینه مسئولیت اجتماعی و اثرات آن بر کسب‌وکار صورت گرفته و بر اهمیت این مفهوم برای سازمان‌ها تأکید کرده است. اگرچه این حقیقت وجود دارد که مسئولیت اجتماعی سازمان بعنوان یکی از مباحث مدیریتی پیشرو در سراسر جهان درآمده، اما پژوهشگران چه در حوزه کسب‌وکار چکیده کامل
    تحقیقات گسترده‌ای در زمینه مسئولیت اجتماعی و اثرات آن بر کسب‌وکار صورت گرفته و بر اهمیت این مفهوم برای سازمان‌ها تأکید کرده است. اگرچه این حقیقت وجود دارد که مسئولیت اجتماعی سازمان بعنوان یکی از مباحث مدیریتی پیشرو در سراسر جهان درآمده، اما پژوهشگران چه در حوزه کسب‌وکار و چه در دانشگاه‌ها کاربرد آنرا در رشد جوامع درنظر نگرفته‌اند. هدف از اجرای این پژوهش پر کردن این خلاء، توسط بررسی ادراکات مصرف‌کننده از مسئولیت اجتماعی سازمان و نقش آن در روابط بین ایدئولوژی‌های اخلاقی مصرف‌کننده و ارزیابی محصول و سازمان است. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از حیث روش همبستگی است. جامعه آماری پژوهش مصرف‌کنندگان شیرینی‌جات حاج خلیفه در شهر یزد می‌باشند. با توجه به نامحدود بودن جامعه آماری، با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده، تعداد 355 پرسش‌نامه استاندارد براساس جدول مورگان، جمع‌آوری، و پایایی پرسش‌نامه با محاسبه ضریب آلفای کرونباخ بررسی و با مقدار 931/0 تأیید گردید. تجزیه تحلیل داده‌ها توسط نرم‌افزار LISREL و SPSS انجام شده است. نتایج پژوهش نشان می‌دهند که مصرف‌کنندگان ایده‌آل‌گرا درک مثبتی از فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی سازمان داشته در نهایت ارزیابی مثبتی از محصول و سازمان خواهند داشت. در مقابل، مصرف‌کنندگان نسبی‌گرا نسبت به مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها حساسیت نداشته و درک مثبتی از آن ندارند، که این امر موجب ارزیابی‌های منفی نسبت به محصول و سازمان می‌گردد. به بیان دیگر نوع ایدئولوژی اخلاقی مصرف‌کنندگان منجر به ادراک متفاوت از مسئولیت اجتماعی سازمان و ارزیابی مثبت و یا منفی آنان از محصول و سازمان خواهد شد. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - تحلیل پارادایم فکری و ترسیم نگاشت علمی تحقیقات بین‌المللی در حوزه ابزارهای بازاریابی دیجیتال در صنعت مد و پوشاک
    مدیریت بازاریابی , شماره 58 , سال 18 , بهار 1402
    تحقیق حاضر با هدف تحلیل پارادایم فکری و ترسیم نگاشت علمی تحقیقات بین‌المللی در حوزه ابزارهای بازاریابی دیجیتال در صنعت مد و پوشاک انجام شد. این مطالعه با پیروی از پارادایم تفسیری و روش مرور نظام‌مند مبتنی بر عبارات جست‌وجوی تعریف شده، در پایگاه اطلاعاتی Web of Science ب چکیده کامل
    تحقیق حاضر با هدف تحلیل پارادایم فکری و ترسیم نگاشت علمی تحقیقات بین‌المللی در حوزه ابزارهای بازاریابی دیجیتال در صنعت مد و پوشاک انجام شد. این مطالعه با پیروی از پارادایم تفسیری و روش مرور نظام‌مند مبتنی بر عبارات جست‌وجوی تعریف شده، در پایگاه اطلاعاتی Web of Science بر روی 1150 مقاله انجام شده است. در راستای تحقق هدف پژوهش و تحلیل تولیدات علمی در زمینه بازاریابی دیجیتال، محقق اقدام به مطالعه نظام‌مند کلیه مقالات پژوهشی منتشر شده در فاصله زمانی سال‌های 2002 تا 2022 نموده و تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار VOS viewer ورژن 6.1 انجام شده است. برای تحلیل داده‌ها، تحقیقات انتخاب شده پس از غربال‌گری در سه مرحله وارد فرآیند تحلیل شدند و از منظر سال انجام تحقیق، هم تألیفی نویسندگان و کاربرد واژگان کلیدی مورد بررسی قرار گرفتند. بر اساس نتایج مشاهده گردید که بیشترین تحقیقات در این حوزه در سال 2021 انجام شده است. همچنین نویسندگان دارای بیشترین پژوهش در سال‌های اخیر شناسایی و معرفی شدند و مشخص شد تعداد مقالات کدام نویسندگان در حوزه بازاریابی دیجیتال بیشتر است. همچنین نتایج نشان داد مهم‌ترین واژگان کلیدی شامل انتقال دیجیتال، دیجیتالی شدن، شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی دیجیتال و هوش مصنوعی می‌باشد. بر این اساس می‌توان این عوامل را مهم‌ترین عوامل مربوط به ابزارهای بازاریابی دیجیتال دانست و شبکه‌های اجتماعی و هوش مصنوعی مهم‌ترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال عنوان نمود. محققین برای افزایش بازدید مقالات می‌توانند این ابزارها را در تحقیق خود بررسی نمایند. همچنین برای صنعت مد و پوشاک نیز این ابزارها را می‌توان مؤثرترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال عنوان نمود. پرونده مقاله

  • مقاله

    3 - بررسی بروندادهای علمی حوزه بازاریابی ویروسی در پایگاه وب آف ساینس
    مدیریت بازاریابی , شماره 60 , سال 18 , پاییز 1402
    مقدمه: هدف از انجام این پژوهش، ارائه تصویری جامع از وضعیت فعالیت‌های علمی در حوزه بازاریابی ویروسی و ترسیم نقشه هم رخدادی واژگان براساس مقالات علمی نمایه شده در پایگاه وب آف ساینس است.روش پژوهش: پژوهش حاضر از نوع علم‌سنجی است که با استفاده از شاخص‌های علم‌سنجی و روش تحل چکیده کامل
    مقدمه: هدف از انجام این پژوهش، ارائه تصویری جامع از وضعیت فعالیت‌های علمی در حوزه بازاریابی ویروسی و ترسیم نقشه هم رخدادی واژگان براساس مقالات علمی نمایه شده در پایگاه وب آف ساینس است.روش پژوهش: پژوهش حاضر از نوع علم‌سنجی است که با استفاده از شاخص‌های علم‌سنجی و روش تحلیل شبکه انجام شده است. به طوری که با مراجعه به پایگاه وب آف ساینس، اطلاعات 250 مدرک حوزه بازاریابی ویروسی مورد بررسی قرار گرفت. برای تحلیل داده‌ها از نرم‌افزار تحلیل شبکه ویس ویور بهره گرفته شده است.یافته‌ها: پس از جست‌وجو، غربال‌گری و ارزیابی کیفی مطالعات، تحلیل نهایی بر روی 250 مقاله در بازه زمانی 2001 تا 2021 میلادی انجام شد. تحلیل عمیق مقالات منتخب نشان داد که بیش‌ترین تحقیقات در زمینه بازاریابی ویروسی مربوط به سال 2020 میلادی با تعداد 49 مقاله است. کشور آمریکا با تعداد 75 مقاله فعال‌ترین کشور در این زمینه است و بعد از آن کشورهای چین و سنگاپور به ترتیب بالاترین تعداد تحقیقات و ارتباط بین نویسندگان را از آن خود کرده‌اند. کشور ایران نیز در رتبه دوازدهم قرار گرفته است. همچنین در سیر تحول کلمات کلیدی تمرکز اولیه بر روی "رسانه‌های اجتماعی" و "محبوبیت" بوده است و در سال‌های بعدی به ترتیب به کلمات "دهان به دهان"، "بازاریابی ویروسی"، "دهان به دهان الکترونیکی"، "توییتر" و "فیس بوک" رسیده است.نتیجه‌گیری: توجه به پرکاربردترین و کم‌کارترین کشورها و محققان از طریق علم‌سنجی می‌تواند فرصت‌ها و ضعف‌های تحقیقاتی در زمینه بازاریابی ویروسی را آشکار ساخته و افق پیش روی محققین ایرانی را جهت درخشش نتایج آن‌ها در سطح بین‌المللی روشن نماید. با توجه به نتایج به دست آمده کشور ایران در حوزه بازاریابی ویرروسی اگرچه نویسندگانی برتری دارد ولی از لحظ ارتباط با سایر نویسندگان داری نقاط ضعف می‌باشد. پرونده مقاله

  • مقاله

    4 - بررسی تاثیر ارزش، اثربخشی و ریسک درک شده از سوی مصرف‌ کننده بر قصد خرید محصولات سبز (موردمطالعه: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران)
    مدیریت بازاریابی , شماره 27 , سال 10 , تابستان 1394
    هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر ارزش، اثربخشی و ریسک درک شده از سوی مصرف ‌کننده بر قصد خرید محصولات سبز در بین مصرف‌ کنندگان جوان می‌باشد. با استفاده از متغیرهای رفتار آگاهانه‌ی مصرف ‌کننده در خرید، اثربخشی درک شده از سوی مصرف‌ کننده، نگرانی زیست‌ محیطی، ارزش درک شده‌ی سب چکیده کامل
    هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر ارزش، اثربخشی و ریسک درک شده از سوی مصرف ‌کننده بر قصد خرید محصولات سبز در بین مصرف‌ کنندگان جوان می‌باشد. با استفاده از متغیرهای رفتار آگاهانه‌ی مصرف ‌کننده در خرید، اثربخشی درک شده از سوی مصرف‌ کننده، نگرانی زیست‌ محیطی، ارزش درک شده‌ی سبز، ریسک درک شده‌ی سبز، به‌ عنوان متغیر مستقل، و قصد خرید سبز به ‌عنوان متغیرهای وابسته، مدل تحقیق شکل ‌گرفته است. روش تحقیق حاضر، از نظر هدف کاربردی بوده و برحسب روش تحقیق، توصیفی است که با به‌ کارگیری ابزار پرسشنامه و روش پیمایشی داده‌های مورد نیاز جمع‌آوری ‌شده است. جامعه آماری این پژوهش، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران می‌باشد و از روش نمونه‌ گیری به روش تصادفی استفاده گردیده و تعداد 400 نمونه قابل ‌قبول جمع‌آوری گردید. تجزیه‌ و تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم‌افزارSPSS و LISREL انجام ‌شده و نتایج پژوهش نشان می‌دهد که تاثیر متغیرهای رفتار آگاهانه، ارزش درک شده و همچنین اثربخشی درک شده از سوی مصرف‌ کننده بر روی قصد خرید سبز مورد تایید قرار گرفت و نیز ریسک درک شده و نگرانی زیست‌ محیطی متغیرهایی هستند که تاثیرشان بر قصد خرید سبز در نمونه مورد تبیین به تایید نرسید. پرونده مقاله