فهرست مقالات شهناز نایب زاده


  • مقاله

    1 - A Paradigmatic Model on the Role of Electronic Marketing Capabilities in Promoting Iranian Carpet Export Capacity
    Journal of System Management , شماره 5 , سال 6 , تابستان 2020
    The purpose of this study is to investigate the role of e-commerce marketing capabilities in enhancing Iranian carpet export capabilities via a paradigmatic model. In fact, the present study seeks to identify various factors that may influence the role of electronic mar چکیده کامل
    The purpose of this study is to investigate the role of e-commerce marketing capabilities in enhancing Iranian carpet export capabilities via a paradigmatic model. In fact, the present study seeks to identify various factors that may influence the role of electronic marketing capabilities in promoting Iranian carpet export capacity. The identified strategies obtained from the paradigmatic model in this study are ranked in order to develop an understanding of the strength of their effects on the outcomes of e-marketing at the international level. In terms of research philosophy, the present study is based on interpretive paradigm and is considered an applied-developmental research in terms of research orientation. The data were collected using semi-structured interviews and a standardized questionnaire. The study population consisted of experts and managers of the carpet industry in Iran, who were selected using purposive sampling. Data analysis was carried out using theme analysis approach in MAXQDA software, and quantitative data were analyzed using interpretive structural modeling in Excel software. The main finding of the present study is to introduce a paradigmatic model of the role of e-commerce marketing capabilities in promoting Iranian carpet export capability. This model identifies and introduces contextual, causal, strategic, and intervening factors as well as the implications of developing e-marketing capabilities with the primary concern of promoting the country's carpet export capabilities. In addition, in the quantitative phase of the study, thirteen strategies affecting two categories of short-term and long-term outcomes were ranked based on the strength of their impact on outcomes. پرونده مقاله

  • مقاله

    2 - مروری بر پژوهش های منتشر شده در مجله بین المللی Islamic Marketing
    پژوهش های بازاریابی اسلامی , شماره 1 , سال 1 , زمستان 1401
    هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی مروری تحقیقات منتشر شده در زمینه بازاریابی اسلامی در یکی از مهمترین مجلات بین المللی این حوزه با دغدغه ارتقای بینش محققان علاقه مند به این موضوع انجام شده است.روش: این پژوهش که در زمره تحقیقات توصیفی است که به مرور پژوهش های نمایه شده در مجل چکیده کامل
    هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی مروری تحقیقات منتشر شده در زمینه بازاریابی اسلامی در یکی از مهمترین مجلات بین المللی این حوزه با دغدغه ارتقای بینش محققان علاقه مند به این موضوع انجام شده است.روش: این پژوهش که در زمره تحقیقات توصیفی است که به مرور پژوهش های نمایه شده در مجله بین المللی Islamic Marketing می پردازد.یافته ها: مهمترین نویسندگان ایرانی، کلمات کلیدی پرکاربرد و کشورهای فعال در انتشار نتایج پژوهش های علمی در قالب مقالات مروری، تجربی و سرمقاله در کنار فراخوان های مجله و تعداد مقالات منتشر شده طی عمر سیزده ساله این مجله بررسی و ارائه شد.نتیجه گیری: مرور پژوهش های منتشر شده در این مجله نشان از توجه روزافزون متفکران علم بازاریابی به مسائل بازاریابی اسلامی و رفتار مصرف کننده مسلمان داشته و انتشار نتایج کاربردی پژوهش در حوزه های موضوعی مختلف، مسیر توسعه بازاریابی اسلامی و ارتقای بینش مدیران و تصمیم گیرندگان بازارهای اسلامی را تسهیل می سازد. پرونده مقاله

  • مقاله

    3 - تحلیل مولفه‌های جایگاه‌سازی برند در ذهن مصرف‌کننده‌گان مسلمان
    پژوهش های بازاریابی اسلامی , شماره 4 , سال 1 , پاییز 1402
    هدف/ سئوال اصلی: تعداد فزاینده مسلمانان و ضرورت سازگاری و تطابق محصولات با ترجیحات مصرف‌کننده‌گان مسلمان، مستلزم شناسایی مولفه‌های جایگاه‌سازی برند برای این نوع از مصرف‌کننده‌گان است که با بررسی ادبیات، پژوهشی به این مسأله مهم، نپرداخته است. بنابراین، هدف از این پژوهش، چکیده کامل
    هدف/ سئوال اصلی: تعداد فزاینده مسلمانان و ضرورت سازگاری و تطابق محصولات با ترجیحات مصرف‌کننده‌گان مسلمان، مستلزم شناسایی مولفه‌های جایگاه‌سازی برند برای این نوع از مصرف‌کننده‌گان است که با بررسی ادبیات، پژوهشی به این مسأله مهم، نپرداخته است. بنابراین، هدف از این پژوهش، شناسایی مولفه‌های جایگاه‌سازی برند در ذهن مصرف‌کنندگان مسلمان است.روش پژوهش: این پژوهش بر مبنای هدف از نوع پژوهش‌های کاربردی و توصیفی است و با توجه به روش اجرا برای جست و جو و گزینش مقاله‌های علمی، مرور سیستماتیک ادبیات تحقیق، تلقی شده و با تکنیک تحلیل محتوای کیفی مولفه‌ها استخراج شد. کلیه مقالات مرتبط با جایگاه‌سازی برند و برندسازی برای مصرف‌کنندگان مسلمان از پایگاه استنادی اسکوپوس و جستجوگر گوگل اسکالر جستجو، جمع‌آوری و ارزشیابی کیفی شدند. در نهایت، تعداد 17 مقاله با استفاده از نرم افزارMax Qda تحلیل محتوای کیفی شدند. یافته‌ها: یافته‌های این تحقیق، نشان می‌دهد که مولفه‌های قیمت، کیفیت، خدمات، ترجیحات مصرف‌کننده، کانال توزیع و منابع مزیت رقابتی شرکت به عنوان مولفه‌های جایگاه‌سازی برند در ذهن مصرف‌کننده‌گان مسلمان در ادبیات تحقیق مورد مطالعه قرار گرفته است.بحث و نتیجه‌گیری: مولفه‌های جایگاه‌سازی برند باید با توجه به سطح تعهد و وابستگی مصرف‌کنندگان مسلمان هر کشور و منطقه به دین اسلام، سازگار شده و متناسب شوند.شرکت‌های تجاری باید به رویکرد تطابق با فرهنگ مصرف‌کننده محلی و فرهنگ قوم‌گرا برای جایگاه‌سازی برند، تأکید و تمرکز بیشتری داشته باشند. پرونده مقاله

  • مقاله

    4 - An Interpretative Structural Model of Market Orientation in Textile Industry
    The Iranian Journal of Textile Nano-bio Modification , شماره 4 , سال 1 , بهار 2022
    Given the limited number of quantitative and qualitative research in the field of textile marketing management, the present study aimed to identify the related significant global indicators in the last decade. To this end, an interpretative structural model was develope چکیده کامل
    Given the limited number of quantitative and qualitative research in the field of textile marketing management, the present study aimed to identify the related significant global indicators in the last decade. To this end, an interpretative structural model was developed in the textile industry using a mixed-method study. In the first phase, more than 63 articles, related to the subject of marketing in the field of the textile industry, were selected and reviewed via conducting a systematic literature review. The content analysis of texts was performed by running the NVivo software, which resulted in 14 variables along with their indicators impacting market orientation. In the second phase, the Interpretive Structural Modeling (ISM) method was performed to identify the relationship among these indicators by evaluating them, obtaining interaction among trends and variables, and establishing the final model. The present model indicated that the factors affecting market orientation (i.e., the components of competitive performance variables, financial performance, organizational structure, dynamics among organizational units, comprehensive quality management, tendency to learn, tendency to entrepreneurship, strategic management of human resources, innovation ability, marketing ability, information and communication capability, competition structure, and business strategy) had high driving power and dependence. In other terms, the performance of organizations in the market depends on the improvement of these components. پرونده مقاله

  • مقاله

    5 - اولویت‌بندی ترجیحات مشتریان پروازهای داخلی به کمک تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی
    مدیریت توسعه و تحول , شماره 5 , سال 11 , زمستان 1398
    تحقیق حاضر با هدف اولویت‌بندی ترجیحات مشتریان پروازهای داخلی به کمک تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی انجام شده است. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی است و با توجه به ماهیت آن، روش به کار گرفته شده از نوع توصیفی- پیمایشی می‌باشد. جامعه آماری آن مشتریان پروازهای داخلی هواپیمایی چکیده کامل
    تحقیق حاضر با هدف اولویت‌بندی ترجیحات مشتریان پروازهای داخلی به کمک تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی انجام شده است. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی است و با توجه به ماهیت آن، روش به کار گرفته شده از نوع توصیفی- پیمایشی می‌باشد. جامعه آماری آن مشتریان پروازهای داخلی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران می‌باشد. نمونه پژوهش شامل 145 نفر است که به روش تصادفی ساده انتخاب شده‌اند. برای جمع آوری داده‌ها از پرسشنامه استاندارد که به صورت طیف ۵ گزینه‌ای لیکرت طراحی گردیده، استفاده شده است. روایی پرسشنامه از طریق روایی محتوایی و پایایی آن از طریق ضریب آلفای کرونباخ که مقدار آن 910/0 می باشد، تأیید شده است. با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی توسط نرم افزار SPSS تعداد 29 متغیر قابل مشاهده که در ترجیحات مشتریان پروازهای داخلی تأثیرگذار است در 7 عامل گروه-بندی شده و سپس توسط تحلیل عاملی تأییدی در نرم افزار لیزرل، این عوامل اولویت‌بندی گردیدند. نتایج تحقیق نشان داد که عامل ایمنی بیشترین تأثیر و بعد تفننی پرواز کمترین تأثیر را بر ترجیحات مشتریان دارا می‌باشد. پرونده مقاله

  • مقاله

    6 - New Strategic View on Brand: The Effect of Congruity, Reliability and Attachment on Customer Loyalty
    پژوهشگر , شماره 1 , سال 3 , زمستان 2018
    By definition, brand strategy is a long-term plan for the development of a successful brand in order to achieve specific goals. A well-defined and executed brand strategy affects all aspects of a business and is directly connected to consumer needs, emotions, and compet چکیده کامل
    By definition, brand strategy is a long-term plan for the development of a successful brand in order to achieve specific goals. A well-defined and executed brand strategy affects all aspects of a business and is directly connected to consumer needs, emotions, and competitive environments. The main purpose of the current study is to investigate brand and product congruity and its effect on brand loyalty and attachment, also another aim of this study is investigating the impact of brand experience on brand loyalty with regards to the moderator factors such as brand awareness and brand association, perceived quality and hedonic emotions. The current research is an applied, non-experimental and correlation study. Data was gathered through questionnaire and data analysis was performed using SPSS and LISREL software and structural equation modeling. In this research, a sample has been selected from 384 customers of Iran Melli Bank in Yazd city. Based on the finding of this research, brand experience, brand attachment and product irreplaceability are the most effective factors on brand loyalty. The results of this research recommend marketing managers to focus on the consumer needs, emotions, and competitive environments and attempt towards strengthening branding strategy. پرونده مقاله

  • مقاله

    7 - ارائه الگوی ساختاری مضامین خرید تکانشی با رویکرد ویژگی شخصیتی مصرف کننده (مدل‌سازی ساختاری تفسیری)
    مطالعات مدیریت و توسعه پایدار , شماره 8 , سال 2 , زمستان 1401
    پژوهش حاضر با هدف شناسایی رفتار خرید تکانشی به‌عنوان یک ناهنجاری رفتار خرید و رابطه آن با ویژگی‌های شخصیتی مصرف‌کننده انجام شده است. روش پژوهش آمیخته و به لحاظ هدف کاربردی است. جهت بررسی فرضیه‌های مدل از مصاحبه عمیق با یک نمونه هدفمند ۲۳ نفری از زنان کشورهای حاشیه خلیج چکیده کامل
    پژوهش حاضر با هدف شناسایی رفتار خرید تکانشی به‌عنوان یک ناهنجاری رفتار خرید و رابطه آن با ویژگی‌های شخصیتی مصرف‌کننده انجام شده است. روش پژوهش آمیخته و به لحاظ هدف کاربردی است. جهت بررسی فرضیه‌های مدل از مصاحبه عمیق با یک نمونه هدفمند ۲۳ نفری از زنان کشورهای حاشیه خلیج فارس (ایران، عمان، کویت، امارات) درگیر با ناهنجاری خرید تکانشی طبق نمرات آر.اف.ام و مقیاس بارات۱۱ استفاده شده است. با استفاده از نرم‌افزار Nvivo10 مؤلفه‌ها و روابط مدل به روش تحلیل مضمون استخراج شد. سپس، سنجش مدل به روش مدل‌سازی ساختاری تفسیری در بین نمونه 13 نفری از خبرگان بازاریابی و رفتار مصرف‌کننده انجام شد. یافته‌ها پس از تجزیه و تحلیل داده‌ها منجر به اکتشاف مؤلفه رودربایستی، خودشگفت‌زدگی، پیام کلایتون و ظرفیت خرید بعنوان مضامین جدید شده است. متغیرهای حظّ از خرید، عواطف، سودمندی توسط مطالعات گذشته تأیید شد. آمیخته بازاریابی و بازارگردی در افزایش احتمال قرارگیری پدیده در معرض محرک‌ها مAثر است. فقدان خودکنترلی و عوامل موقعیتی نیز به‌عنوان متغیر مؤثر بین قصد و رفتار بروز می‌کند. پیامد رفتاری شامل دو بخش واکنش‌های عملی و عواقب احساسی نیز توسعه یافت. مدل‌سازی ساختاری تفسیری به زعم خبرگان تأثیر متغیرهای محرک‌های بیرونی، آمیخته بازاریابی و عوامل موقعیتی را بیشتر از سایر متغیرها اثبات نموده است. پرونده مقاله

  • مقاله

    8 - طراحی مدل تسهیم دانش در بین کارکنان سازمان(با استفاده از روش داده بنیاد و مدلسازی ساختاری تفسیری)
    نوآوری های مدیریت آموزشی , شماره 2 , سال 15 , تابستان 1399
    امـروزه، دانـش یکـی از مهمتریـن منابـع اسـتراتژیک سـازمان اسـت و تسهیم دانش یکی از پیچیده‌ترین حوزه های مدیریت دانش است . پژوهش حاضر با هدف طراحی مدلی به منظور تسهیم دانش در بین کارکنان سازمان با استفاده از رویکرد داده بنیاد و مدلسازی ساختاری تفسیری انجام شد . استراتژی چکیده کامل
    امـروزه، دانـش یکـی از مهمتریـن منابـع اسـتراتژیک سـازمان اسـت و تسهیم دانش یکی از پیچیده‌ترین حوزه های مدیریت دانش است . پژوهش حاضر با هدف طراحی مدلی به منظور تسهیم دانش در بین کارکنان سازمان با استفاده از رویکرد داده بنیاد و مدلسازی ساختاری تفسیری انجام شد . استراتژی پژوهش، آمیخته بود. ابتدا در بخش کیفی با استفاده از تکنیک داده بنیاد، مولفه های تشکیل دهنده مدل با بررسی ادبیات تحقیق و مصاحبه باخبرگان که به صورت نمونه گیری هدفمند انتخاب شده اند در قالب 31 مولفه فرعی و 6 مقوله اصلی تعیین و نهایی گردید. نرم افزار مورد استفاده این بخش برای تجزیه و تحلیل داده ها، نرم افزار MAXQDA بود. در بخش کمی از تعداد مولفه ها بر حسب بیشترین فراوانی کدها، 15 مولفه وارد این مرحله شدند که به منظور برقراری ارتباط و توالی بین مولفه ها و ارائه مدل ساختاری آنها، از روش مدلسازی ساختاری تفسیری (ISM) استفاده شد. در نهایت بر اساس نظر خبرگان و تجزیه و تحلیل های صورت گرفته مدل نهایی تحقیق در 5 سطح احصاء گردید.همچنین پس از تحلیل MICMAC انواع هر کدام از متغیرها تعیین شد.یافته های پژوهش نشان می دهد:مولفه های سیاست های مراتب بالادستی،فراهم سازی زیر ساخت های لازم و محیط سازمان از جمله مولفه هایی هستند که باید به منظور تسهیم دانش در سازمان، توجه ویژه ای به آنها نمود. پرونده مقاله